Feedback bètatest UI-update

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

crisp

Devver

Pixelated

Zenyatta schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:22:
In .plan: Testpanel Zendure-thuisbatterij: test de SolarFlow 2400 AC+ en P1-meter staat de volgende kop: "ZEN+ HOME: meer dan een accu-app?"

[Afbeelding]

Nu heb ik het gevoel dat de laatste 2 p's kleiner zijn dan de rest van de letters. Staat dit per ongeluk in een kleinere font-size of is dit een grafsiche weergave die correct is?

Ik vind het er een beetje maf uitzien en wilde graag weten of dat aan mij ligt (ongewtijfeld), aan de UI of aan de font-size. Is het de laatste, dan is het te fixen. Is het de eerste, dan moet ik mijn ogen laten fixen en is het de tweede, dan vind ik dit een nadeel aan de nieuwe UI. :)
Daar heeft de auteur waarschijnlijk lopen copy-pasten uit word of zo...:
HTML:
1
<h2 class="koophulp"><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:115%"><span style="font-family:Arial,sans-serif"><strong><span lang="nl" style="font-size:14.0pt"><span style="line-height:115%">ZEN+ HOME: meer dan een accu-a</span></span></strong><strong><span lang="nl" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%">pp?</span></span></strong></span></span></span></h2>

Intentionally left blank

• Kamermans
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 23-08 16:39
Beste,

Ik refer even naar mijn OP in een ander deel van het forum; "Font en website uitstraling/gemak van gebruik" (kijk vooral even naar de reactie van user 'vanaalten', vind ik een mooie additie.)

Maar om tijd te besparen en voor de makkelijkheid: De OP luidt als volgt;

• Kamermans
Ik kan niet de enige zijn die gemerkt heeft dat sinds de nieuwe UI/layout, of welke moderne term de beste web dev's ook in de professie, shorthand en/of lieflof gebruiken, een en 't al veranderd is.

Zelf gebruik te hebben gemaakt van tweakers onder verschillende nicknames en accounts sinds like 2010, deze nieuwe layout ga ik het even noemen, is nu al merkbaar, door slechte ad views, een rare moeilijke UI (ben ik de enige, Kan natuurlijk he? Maar zet de deur open en...)

Ik gebruik deze site voor hardware, verkoop en af en toe kijk ik even naar het nieuws. Deze fonts en UI / layout zijn voor mij niet alleen irritant. Volgens mij mis ik tenminste 25% van het bezoek in ads en nieuws. Mocht ik hier mis over zijn zie ik graag bezoeknummers.

Curious wat jullie er over denken.

Ta.

[ Voor 9% gewijzigd door Kamermans op 18-08-2026 18:46 ]

• Kamermans
Ik denk/suggereer het volgende. Maak een duo-UI voor de desktop versie. Neem als voorbeeld "reddit.old". Nog steeds razend populair naar wat ik gehoord heb.

Dit 'jaagt' niet de oude garde weg en kunnen we allen gebruik blijven maken van Tweakers naar individuele voorkeur.

[ Voor 14% gewijzigd door Kamermans op 18-08-2026 18:53 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42

P_Tingen

omdat het KAN

Kamermans schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:51:
Ik denk/suggereer het volgende. Maak een duo-UI voor de desktop versie. Neem als voorbeeld "reddit.old". Nog steeds razend populair naar wat ik gehoord heb.

Dit 'jaagt' niet de oude garde weg en kunnen we allen gebruik blijven maken van Tweakers naar individuele voorkeur.
Briljant idee, alleen het verdubbelt de hoeveelheid code die onderhouden moet worden. En als ontwikkelaar kan ik melden: code is not an asset, it's a liability.

Hoe minder code, hoe beter en twee UI's zal daar geheid niet in passen. Ik kan niet in de werklast kijken van de tweaker deva maar ik gok dat ze niet de hele dag zitten te duimendraaien

... en gaat over tot de orde van de dag

• Kamermans
Briljant idee, alleen het verdubbelt de hoeveelheid code die onderhouden moet worden. En als ontwikkelaar kan ik melden: code is not an asset, it's a liability.

Hoe minder code, hoe beter en twee UI's zal daar geheid niet in passen. Ik kan niet in de werklast kijken van de tweaker deva maar ik gok dat ze niet de hele dag zitten te duimendraaien.
Aangezien er al die jaren niets met de code aan de hand was lijkt het me niet zo moeilijk om ergens een switch te plaatsen zodat je, als je een account hebt je voorkeur op kunt slaan en zo van UI/Layout kunt switchen. Het enige onderhoud op dit moment lijkt mij het polishen van de huidige code. Zou interresant zijn om de practicaliteit van dergelijke implementatie vanuit het standpunt van meerdere web dev's te horen.

• Kamermans
Ik zie ruwweg ook een daling in interesse bij proxy;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vz2WL68uTPfU5VJwlaBuUVqwQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3J1rqI9s1IDusFRZ9pYTabLw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Kamermans op 19-08-2026 18:18 ]

• Kamermans
https://ibb.co/5WZD5R9n

[ Voor 82% gewijzigd door Kamermans op 19-08-2026 18:27 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kamermans schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:47:
[...]

Aangezien er al die jaren niets met de code aan de hand was lijkt het me niet zo moeilijk om ergens een switch te plaatsen zodat je, als je een account hebt je voorkeur op kunt slaan en zo van UI/Layout kunt switchen. Het enige onderhoud op dit moment lijkt mij het polishen van de huidige code. Zou interresant zijn om de practicaliteit van dergelijke implementatie vanuit het standpunt van meerdere web dev's te horen.
Code dat een teringbende is en een ramp om te onderhouden, maar functioneel in orde is, wil je echt niet blijven onderhouden. Dat kaartenhuis dat je op de eettafel hebt gebouwd staat ook prachtig. Maar dan komt er op een dag een zware vrachtwagen door de straat...

Dat jij denkt dat er niks aan de hand was met de code zegt helemaal niks over de werkelijke staat er van.

Commandline FTW

• Kamermans
Hero of Time schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:17:
[...]

Code dat een teringbende is en een ramp om te onderhouden, maar functioneel in orde is, wil je echt niet blijven onderhouden. Dat kaartenhuis dat je op de eettafel hebt gebouwd staat ook prachtig. Maar dan komt er op een dag een zware vrachtwagen door de straat...

Dat jij denkt dat er niks aan de hand was met de code zegt helemaal niks over de werkelijke staat er van.
Altijd zo dramatisch... De mod die dat laatste topic op slot gooide zei "converseer op een normale en constructieve manier". Dat ik blijkbaar verkeerd formatteerde dat er niks met de code aan de hand was en het een "kaartenhuis is", tja, excuseer me, ik ben geen web dev. Maar Ik vroeg op een vriendelijke en nette manier om eventuele context en/of conversatie, geen arrogant commentaar.

• Kamermans
Ergo, excuus voor de aanname dat code geen kasteel is, slechts een kaartenhuis. Nu weten ik en anderen meer.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:42

P_Tingen

omdat het KAN

Kamermans schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:47:
[...]

Ik ben geen tweaker dev, maar wel dev van een open source project en ik weet hoe dit soort dingen gaan. Je laat de oude code as-is onder de voorwaarde dat "men" niet mag zeiken als ze old.tweakers.net gebruiken en er iets omvalt, maar tegelijk weet je ook dat dat uiteraard wél gaat gebeuren. Dan moet je keer op keer uit gaan leggen dat je de oude code niet onderhoudt. Die vervolgens niet overweg kan met iets nieuws op de site waardoor je nóg meer onvrede krijgt.

Been there, done that. Gelukkig hoef ik niks te verdienen aan mijn hobbyproject dus kan ik zeggen "take it or leave it", maar die luxe heeft t.net niet

... en gaat over tot de orde van de dag

• Kamermans
P_Tingen schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Ik ben geen tweaker dev, maar wel dev van een open source project en ik weet hoe dit soort dingen gaan. Je laat de oude code as-is onder de voorwaarde dat "men" niet mag zeiken als ze old.tweakers.net gebruiken en er iets omvalt, maar tegelijk weet je ook dat dat uiteraard wél gaat gebeuren. Dan moet je keer op keer uit gaan leggen dat je de oude code niet onderhoudt. Die vervolgens niet overweg kan met iets nieuws op de site waardoor je nóg meer onvrede krijgt.

Been there, done that. Gelukkig hoef ik niks te verdienen aan mijn hobbyproject dus kan ik zeggen "take it or leave it", maar die luxe heeft t.net niet
Fair enough. Gewoon niet sustainable. Bedankt voor je input ;) .

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-09 18:25
P_Tingen schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Een webapplicatie leent zich er zeer goed voor om front-end (wat de gebruiker ziet) en back-end (wat daadwerkelijk dingen uitvoert) van elkaar te scheiden. Al verwacht ik dat dat bij Tweakers niet echt het geval is of was. Maar dan zou je in principe de oude front-end kunnen 'bevriezen' zolang je maar geen breaking changes hebt in de back-end.

Maar met bevriezen is dat ook letterlijk bevriezen, zijn er breaking changes dan kan je de oude front-end dus niet meer (helemaal) gebruiken. En ook nieuwe functionaliteit (non-breaking) zullen niet werken.

old.reddit is natuurlijk ook heel anders dan Tweakers, gezien subreddits meer "eigen platformen" zijn dan dat het een topic of subforum op Tweakers is. Met eigen beheerders die verder geheel los staan van het bedrijf achter Reddit. Zouden ze old.reddit sluiten dan zullen veel subreddits op zwart gaan, wat ze natuurlijk een hoop geld en gebruikers kost.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadLink op 21-08-2026 08:18 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

crisp

Devver

Pixelated

ShadLink schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:13:
[...]

Een webapplicatie leent zich er zeer goed voor om front-end (wat de gebruiker ziet) en back-end (wat daadwerkelijk dingen uitvoert) van elkaar te scheiden. Al verwacht ik dat dat bij Tweakers niet echt het geval is of was. Maar dan zou je in principe de oude front-end kunnen 'bevriezen' zolang je maar geen breaking changes hebt in de back-end.

Maar met bevriezen is dat ook letterlijk bevriezen, zijn er breaking changes dan kan je de oude front-end dus niet meer (helemaal) gebruiken. En ook nieuwe functionaliteit (non-breaking) zullen niet werken.
Met meer dan 25 jaar aan legacy is onze front-end inderdaad hier en daar nog wat rommelig. We werken wel steeds meer modulair, maar dat is een proces wat nog wel even gaat duren. Verder is onze site vooral groot, en worden er continue wijzigingen en toevoegingen gedaan die dus ook al vrij snel tot breaking changes zullen leiden.

Het is dus simpelweg geen optie voor ons om oude layouts te blijven ondersteunen. Wel zorgt het gebruik van css-variabelen er voor dat de layout middels custom-css voor gebruikers makkelijker te tweaken is.

Intentionally left blank

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-09 18:25
Tja, dat is dus begrijpelijk. Het zelfde idee als van een GameCube verlangen dat het een Nintendo Switch 2 game perfect kan draaien. Of een PS5 game op de PS2. Of een XBOX Series game op de eerste XBOX. Dat gaat helaas niet. :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Er is een snippet beschikbaar gemaakt voor het terugzetten van het oude font en formaat.