Als ik op de kaart kijk dan grenzen deze dorpen vooral aan de Bryans oblast, dus kunnen we actie van Rusland verwachten, niet per se Belarus?Gwindorian schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:36:
In eerdere berichtgevingen zagen we ontwikkelingen bij de grens met Belarus. De drone-Versterkers en het ultimatum van komende vrijdag, maar ook een wijziging in de grondwet die het eenvoudiger maakt om oorlog te voeren. Lukashenko riep in een interview heel hard dat hij zich niet met de oorlog gaat bemoeien. (ik kan de posts even niet vinden ik zoek nog even naar de linkjes)
Eerdere posts:
[...]
[...]
Vandaag is de ontruiming van een aantal Oekrainse grensdorpen afgeroepen voor 1 Juli.
https://liveuamap.com/en/2026/24-june-15-the-defense-council-of-chernihiv-oblast-announces
Wat er staat te gebeuren weten we niet, maar wel iets om in de gaten te houden de komende dagen.
Mogelijk een nieuwe inval om ook daar een "bufferzone" te creëren?
:strip_exif()/f/image/4EByJH0jFpxRh38UW56XrhJH.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi om te zien dat er positief nieuws is over de Kinburn Split, laat het een opmaat zijn voor nieuwe pogingen om de Dnjepr weer over te steken!
Als het Russische leger inderdaad redelijk uitgeput is aan die zijde van de rivier, dan zouden eventuele opmarsen wel sneller kunnen gaan. Cherson is uiteindelijk ook als een kaartenhuis in elkaar gevallen, na maandenlange voorbereiding.
[ Voor 11% gewijzigd door gustaveau op 25-06-2026 14:18 ]