• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
franssie schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:31:
[...]

Ik denk dat je op de verkeerde reageert.
Jij zegt dat je na elke inhalatie je wachtwoorden moet invullen.

The devil is in the details.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

franssie

Save the albatross

Hahn schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:32:
[...]

Jij zegt dat je na elke inhalatie je wachtwoorden moet invullen.
Installatie, Duh ...

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:21
CR2032 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:20:
[...]

Hier generaliseer je weer. Het gaat hier niet om dat een MacBook Neo altijd beter is, of dat een Air of Pro een grote stap achterwaarts is, of hebzucht en koopwoede. Irrelevant. Het gaat om andere en nieuwe doelgroepen waarvoor een MacBook Neo perfect ook past. Dit heeft Apple heel slim gedaan.

Alleen kopen wat je nodig hebt. Geen cent teveel betalen voor onnodige overkill.
Bizar wat een partij lading jij aan je posts mee geeft. Het woord generaliseer alleen al, terwijl we het over een simpel product hebben. Jij maakt graag van muggen een olifant. Je weet dat je op een forum zit? Wat voor jou irrelevant is hoeft het voor mij en anderen niet te zijn.

Mijn advies: paar honderd meer uitgeven, als je het kan lijden, en gewoon die veel betere Air M4 kopen en de Neo links laten liggen. Niks overkill, gewoon een veel beter en meer compleet product. Een laptop doe je al snel vijf jaar mee dus het is een paar tientjes per jaar voor een product die je dagelijks gebruikt. De hype is er nu even voor de Neo, maar dat wordt vanzelf minder. Ik vergelijk het met de iPhone Air. Voordeel van de Neo is dat het product erg goedkoop zal gaan worden over een paar maanden. Het zal onder de € 500,- gaan komen en ook weggegeven gaan worden bij abonnementen, zoals KPN en Ziggo vermoed ik.

I don't have dreams, I have goals!!

• Hahn
Redondo1982 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:46:
[...]

Mijn advies: paar honderd meer uitgeven, als je het kan lijden, en gewoon die veel betere Air M4 kopen en de Neo links laten liggen. Niks overkill, gewoon een veel beter en meer compleet product. Een laptop doe je al snel vijf jaar mee dus het is een paar tientjes per jaar voor een product die je dagelijks gebruikt.
Mijn advies: ga geen honderden euro's meer uitgeven als je alleen maar huis-, tuin- en keukenzaken doet zoals browsen en Netflix. Ook al is dat 'een paar tientjes per jaar' na 5+ jaar, is dat gewoon zonde van je geld.

Als je daadwerkelijk baat hebt bij de voordelen van een M4 Air, uiteraard doen, maar voor 80% tot 90% van de middenmoot (waar wij Tweakers niet toe behoren) zal dat niet van toepassing zijn.
De hype is er nu even voor de Neo, maar dat wordt vanzelf minder. Ik vergelijk het met de iPhone Air. Voordeel van de Neo is dat het product erg goedkoop zal gaan worden over een paar maanden. Het zal onder de € 500,- gaan komen en ook weggegeven gaan worden bij abonnementen, zoals KPN en Ziggo vermoed ik.
Ik weet zeker dat jouw vermoeden er ver naast zit. De MacBook Neo is een retegoede deal, voor Apple-standaarden, en gaat vele miljoenen keren over de toonbank vliegen komende maanden. Daar durf ik geld op in te zetten.

• Redondo1982
Hahn schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Mijn advies: ga geen honderden euro's meer uitgeven als je alleen maar huis-, tuin- en keukenzaken doet zoals browsen en Netflix. Ook al is dat 'een paar tientjes per jaar' na 5+ jaar, is dat gewoon zonde van je geld.

Als je daadwerkelijk baat hebt bij de voordelen van een M4 Air, uiteraard doen, maar voor 80% tot 90% van de middenmoot (waar wij Tweakers niet toe behoren) zal dat niet van toepassing zijn.

[...]

Ik weet zeker dat jouw vermoeden er ver naast zit. De MacBook Neo is een retegoede deal, voor Apple-standaarden, en gaat vele miljoenen keren over de toonbank vliegen komende maanden. Daar durf ik geld op in te zetten.
Ik ben het juist eens met dat laatste, dat heb ik ook al meermaals gezegd. Dit product gaat alle records breken en heel veel mensen het Apple ecosysteem inzuigen. De hele discussie gaat om mensen die downgraden van een Pro naar een Neo. Daar trok ik het vergelijk met de iPhone Air. Dat deden ook veel mensen en die zijn er vaak wel op terug gekomen. Je gaat toch wat features missen. Dus ja, Neo wordt een kaskraker. Maar de Neo wordt geen goede vervanger van je recente Pro of Air.

• Hahn
Redondo1982 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 21:02:
[...]

Ik ben het juist eens met dat laatste, dat heb ik ook al meermaals gezegd. Dit product gaat alle records breken en heel veel mensen het Apple ecosysteem inzuigen.
Dan snap ik niet waarom je denkt dat de Neo al snel nog goedkoper zal worden en weggegeven zal gaan worden bij abonnementen. Dat gebeurt alleen als het niet goed zou verkopen, net zoals de iPhone Air.
De hele discussie gaat om mensen die downgraden van een Pro naar een Neo. Daar trok ik het vergelijk met de iPhone Air. Dat deden ook veel mensen en die zijn er vaak wel op terug gekomen. Je gaat toch wat features missen. Dus ja, Neo wordt een kaskraker. Maar de Neo wordt geen goede vervanger van je recente Pro of Air.
Ik heb lang niet alles gelezen in dit topic, maar ik heb nog geen posts gezien over downgraden van een betere Air of Pro naar de Neo. Wel meerdere mensen die een Neo als extra laptop erbij overwegen, naast hun Pro/Air, maar dat noem ik geen downgrade.

• Redondo1982
Hahn schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 21:06:
[...]

Dan snap ik niet waarom je denkt dat de Neo al snel nog goedkoper zal worden en weggegeven zal gaan worden bij abonnementen. Dat gebeurt alleen als het niet goed zou verkopen, net zoals de iPhone Air.

[...]

Ik heb lang niet alles gelezen in dit topic, maar ik heb nog geen posts gezien over downgraden van een betere Air of Pro naar de Neo. Wel meerdere mensen die een Neo als extra laptop erbij overwegen, naast hun Pro/Air, maar dat noem ik geen downgrade.
Elk product van Apple wordt elders goedkoper, dat is met alles zo. Ga nu maar kijken voor een Air dan ben je het goedkoopste uit bij een MM, Coolblue etc en niet bij Apple rechtstreeks. Dat heeft niet met de tegenvallende cijfers te maken, maar gewoon zoals de markt is. Dit gaat ook gelden voor de Neo, zeker straks met bepaalde tijden zoals Black Friday, back2school etc.

Ga maar terug naar mijn intiële reactie, daar is het allemaal mee begonnen. Maarja, mensen pikken er vaak een dingetje uit en vallen aan. Prima, maar ik vind het wel genoeg geweest zo. Het is gewoon hoe ik het zie, de Neo wordt nu in een opwelling gekocht door mensen die al veel meer gewend zijn en dat gaat tegenvallen. Het is het nieuwe schattige babytje van Apple. Ik kan dat best begrijpen overigens, want het liefst druk ik ook weer op die bestelknop. Waarom weet ik niet, maar vermoedelijk gewoon voor de heb. Doe ik het? Nee, want dan mag ik nog wel een extra huis of opslagplaats erbij gaan kopen omdat dan het hek van de dam is. Het is immers niet het enige product en merk wat ik waardeer. En voor tech en alles op wielen heb ik nu eenmaal een zwak ondanks er soms geen enkel nuttige toepassing voor te vinden is. Kopen om het kopen dus. ;)

• BC10
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:50
Kortom, één grote projectie op jezelf.

Hier weloverwogen de Neo besteld en kijk ernaar uit. Na de laatste Intel MacBook Air enkel iPads in gebruik gehad, nu een Pro M2. Ik blijf deze naast de Neo gebruiken.
Levering laatste week van maart. Leuk om alle ervaringen hier te lezen.

• Redondo1982
BC10 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:50:
Kortom, één grote projectie op jezelf.

Hier weloverwogen de Neo besteld en kijk ernaar uit. Na de laatste Intel MacBook Air enkel iPads in gebruik gehad, nu een Pro M2. Ik blijf deze naast de Neo gebruiken.
Levering laatste week van maart. Leuk om alle ervaringen hier te lezen.
Begrijp ik met die ouwe meuk die je nu hebt -mijn god! Jij gaat er keihard op vooruit met een Neo, je bent niet echt veel gewend. Dit is niet eens een weloverwogen keus geweest, maar meer een noodzakelijke denk ik. Start zo'n Intel nog op dan? Hoe dan ook, je hebt wel lang gewacht met upgraden zeg. Ik begrijp best dat je nu in kampje Neo zit.

Maar mijn posts waren ook niet bedoeld voor jou als doelgroep -dat interesseert me totaal niet, maar eerder de downgraders. Dat vind ik pas leuke materie. Veel succes met je Neo _/-\o_

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:40
Redondo1982 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 23:34:
[...]

Begrijp ik met die ouwe meuk die je nu hebt -mijn god! Jij gaat er keihard op vooruit met een Neo, je bent niet echt veel gewend. Dit is niet eens een weloverwogen keus geweest, maar meer een noodzakelijke denk ik. Start zo'n Intel nog op dan? Hoe dan ook, je hebt wel lang gewacht met upgraden zeg. Ik begrijp best dat je nu in kampje Neo zit.

Maar mijn posts waren ook niet bedoeld voor jou als doelgroep -dat interesseert me totaal niet, maar eerder de downgraders. Dat vind ik pas leuke materie. Veel succes met je Neo _/-\o_
Hij heeft nu een PRO M2, niet bepaald oude meuk :+

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

franssie

Save the albatross

Kan het weer gaan over de Neo in plaats van alle beschouwingen over de andere Apple laptops?
Er is nogal veel ruis in dit topic helaas. Daar is vast een algemeen Apple topic voor, leef je uit. (ik heb dag 1 een Neo besteld maar begin de aversie tegen de Apple community ook weer te begrijpen, echt gun iemand anders ook iets - zoals mijn adnroid phone haha)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste