• Vento97
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:30
Weet iemand nog een fijne laptop tas voor deze macbook neo waar een muis oplader etc in kan?

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05
Effe een restart gedaan van mijn Macbook Air M3 24GB Tahoe 26.3.1
Excel starten na reboot: 7 seconden.
behalve de Avast Virusscanner start er verder niks op
Dus die Neo is zo gek nog niet

Numbers ter vergelijking 3 seconden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03

franssie

Save the albatross

MS office is nooit snel geweest met opstarten. ook niet echt onder windows.
Libre office start hier op de neo instant op.
Ik gebruik Firefox, Libre Office etc omdat ik veel x-platform werk en MS Office gelukkig niet hoef te gebruiken.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• franssie

franssie

Save the albatross

Vento97 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:52:
Weet iemand nog een fijne laptop tas voor deze macbook neo waar een muis oplader etc in kan?
Dat is toch niet anders dan willekeurig elke 13" laptoptas?
Is vast wel een topic over :P

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
rkonings schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:46:
[...]

Klopt, precies ook mijn ervaring dat Pages en Numbers super snel openen.
Maar ja, daar kan ik niks mee in een werk omgeving, ik MOET Teams hebben
Mijn dochter ook maar die kan nog wel met Pages en Numbers weg komen maar moet ook Teams hebben.
daar ligt mijn twijfel dus.
Zolang het alleen Teams en Numbers/Pages is zal het nog wel los lopen(hoop ik)
Je kan Teams toch ook gewoon via de browser gebruiken, dan heb je heel die app niet eens nodig.

• franssie

franssie

Save the albatross

Greatsword schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:12:
[...]

Je kan Teams toch ook gewoon via de browser gebruiken, dan heb je heel die app niet eens nodig.
Dit inderdaad, en voor Windows en Ubuntu/linux is er een PWA (progressive web app) maar die lijkt nog niet onder MacOS (ik blijf OSX typen) te werken.

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:05
Greatsword schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:12:
[...]

Dat is verre van ideaal.
Zojuist even Top-overleg gehad met mijn dochter.
Wat heeft ze openstaan op een schooldag.
Teams, schoolapp, nu via browser want oude MacBook Pro wordt niet meer ondersteund.
Word, Excel, Canva en safari met 3 tabs.
Dat is best stevig

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:06
rkonings schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:52:
Effe een restart gedaan van mijn Macbook Air M3 24GB Tahoe 26.3.1
Excel starten na reboot: 7 seconden.
behalve de Avast Virusscanner start er verder niks op
Dus die Neo is zo gek nog niet

Numbers ter vergelijking 3 seconden.
Ik heb de M3 (16/512) air ook eens een herstart gegeven. Word, excel en powerpoint starten allemaal binnen een seconde op, geen enkel probleem. Ik draai wel nog op Sequoia (15.7.4), office 2021 en zonder virus scanner.

Teams kan ik niet proberen, die heb ik niet geinstalleerd staan.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:30
AMDLegion schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:35:
Ik ben wel al iets raars tegen gekomen. Spotify kan je alleen downloaden via de site van Spotify maar als je die file dan opent dan zegt die dat het bestand damaged is.

Misschien is de Neo zo nieuw dat de signing nog niet werkt voor apps buiten de App Store? Wel jammer want nu moet ik Apple Music gebruiken tot ze het gefixt hebben, of de web player maarja... slechtere audio dan.
Kun je de iPad versie niet downloaden uit de store?

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04:38
Ik ga voor een 512, zit alleen tussen indigo en zilver te twijfelen...

Even op getypt, en het toetsenbord is prima. Ik heb enige tijd een dell ultrabook gehad van het werk en naast dat dat thermisch een onding was, was het toetsenbord niet zo geweldig. Apple heeft wat betreft toetsenborden met uitzondering van de 1e generatie 12 inch macbook eigenlijk altijd wel goede keyboards.

• franssie

franssie

Save the albatross

wsn1979 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:41:
Ik ga voor een 512, zit alleen tussen indigo en zilver te twijfelen...

Even op getypt, en het toetsenbord is prima. Ik heb enige tijd een dell ultrabook gehad van het werk en naast dat dat thermisch een onding was, was het toetsenbord niet zo geweldig. Apple heeft wat betreft toetsenborden met uitzondering van de 1e generatie 12 inch macbook eigenlijk altijd wel goede keyboards.
Ik heb een gele (lime oid? Citrus dus) maar indigo zag er in de winkel ook wel erg gaaf uit. Zou ik er nog eentje kopen dan die kleur. Grijs is maar grijs. Wit zou supergaaf zijn zoals anderen met een 1e geb MacBook ook al deelden, ik start dat ding soms nog gewoon op omdat het kan.

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Zou ook voor Indigo gaan, die zilver is zooo saai. Zelf ga ik waarschijnlijk voor de Citrus.

[ Voor 29% gewijzigd door FrostHex op 11-03-2026 20:59 ]

• Greatsword
  • Niet online
Potje Elden Ring zit er met ~20 FPS helaas niet in maar een lichte game als Silksong draait overigens top.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FGIoC_2bt49dx4CDHtxVOlsB5M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/r1hSHsS6k1dmVYkFR2sYRUGY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34PHfWGZvOXStcY56CI84CtfEqI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tM3ADetehUUR1xJ26ZJ7Fidi.png?f=fotoalbum_tile

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Greatsword schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:01:
Potje Elden Ring zit er met ~20 FPS helaas niet in maar een lichtte game als Silksong draait overigens top.
[Afbeelding][Afbeelding]
Logisch natuurlijk. Werkt het streamen van games wel goed, bijv via Geforce Now?

• Greatsword
  • Niet online
FrostHex schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:04:
[...]

Logisch natuurlijk. Werkt het streamen van games wel goed, bijv via Geforce Now?
Geen idee, heb alleen Native MacOS games en Crossover.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 00:22
Ronvgs schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:30:
[...]

Kun je de iPad versie niet downloaden uit de store?
Helaas niet, dat hebben ze uitgezet :(

• AMDLegion
Spotify ( Mac versie ) is nu eindelijk te downloaden en installeert nu wel correct op de Neo <3

[ Voor 8% gewijzigd door AMDLegion op 11-03-2026 21:28 ]

• Greatsword
  • Niet online
Die 2de USB C poort is trouwens echt om te janken qua snelheid, getest met een Samsung T7.

Hier een overzicht van de interne SSD / Externe SSD poort 1 / Externe SSD poort 2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0pROadqnYLXPOEzI-SsJAuiREg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eBaZ6ehzClOARIlQKLEtKksJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkxrAP2x_H8KXrjUHcnmEiW5cuo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cFSDKO6287AJH6gykxLsS8Wu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoWjFZ_cKj8fEWnw4STCeitclOo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HABp0MgjYkNeL4rxQrIFuDLK.png?f=fotoalbum_tile

• AMDLegion
Greatsword schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:32:
Die 2de USB C poort is trouwens echt om te janken qua snelheid, getest met een Samsung T7.

Hier een overzicht van de interne SSD / Externe SSD poort 1 / Externe SSD poort 2.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Kreeg je nog een melding toen je de tweede poort gebruikte voor file transfer? ik las een paar dagen terug op MacRumors dat Apple in MacOS daar een melding voor had ontwikkeld

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:25
CR2032 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:22:
[...]

Tip: Zet in het instellingen menu, bij trackpad aan: Tap to Click.
En als rechter muis klik, tap met twee vingers: Secondary Click
Geen fysiek geklik meer nodig.

Dit is het altijd een van de eerste dingen die direct aanzet bij een nieuwe MacBook. :)
@AMDLegion zet ook gelijk in de instellingen aan dat je met 3 vingers kan slepen. Is ook echt een top functie. Staat volgens mij onder toegankelijkheid. Begrijp ook niet waarom dit zo verstopt staat.

©2004

• hk12nl
Vento97 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:52:
Kijk even op Ali. Daar heb je mooie tasjes waar dat allemaal in kan. Ik haal ze daar altijd en erg tevreden over.

©2004

• hk12nl
Net de Neo in gebruik genomen en echt een mooi apparaat zeg. En dat voor dit geld. De vrouw is er helemaal blij mee :D

©2004

• AMDLegion
hk12nl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:23:
[...]

Kijk even op Ali. Daar heb je mooie tasjes waar dat allemaal in kan. Ik haal ze daar altijd en erg tevreden over.
Ik heb ook nog een aanbeveling voor de Neo qua hoesje, Die heb ik nu in het juiste topic geplaatst hieronder ( post van @Greatsword )

[ Voor 61% gewijzigd door AMDLegion op 11-03-2026 22:50 ]

• Greatsword
  • Niet online
Ook daar hebben we een speciaal topic voor Het MacBook Hoesjes, Sleeves, Cases, Tassen en Sticker topic

• franssie

franssie

Save the albatross

Zo, de meeste software wel werkend, ook VPN verbindingen werkend (open VPN en Wireguard). Was wel even zoeken na 15 jaar geleden gestopt te zijn met Apple maar veel is er nog niet veranderd tov OSX.
Zelfs de dock weer links ipv onder waar ik 'm gewend was met hide (was 'm dus steeds kwijt)
Wel weer een beetje thuiskomen dit. Heb nog ergens de beta CD van OSX liggen denk ik, ga die maar eens inlijsten, wat een goed OS ontwerp als UI, en onder de motorkap natuurlijk ook.

Morgens eens met de terminal spelen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste