12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ik heb hem gewoon bij Apple besteld. Daar kun je kiezen welk toetsenbord je wil.P5ycho schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:27:
Wat is nu de beste manier om een Macbook neo te scoren met een VS keyboard? Dit wordt onze eerste mac en alles is hier ANSI verder, maar ik wil ook niet teveel betalen.
[ Voor 33% gewijzigd door TobyW op 13-05-2026 20:14 ]
Gewoon bij Apple zelf als je kinderen hebt, dan heb je recht op de onderwijskorting. Zo nee en dan is als je zonder onderwijskorting moet kopen de goedkoopste 3rd party reseller via de pricewatch altijd goedkoper dan Apple zelf.P5ycho schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:27:
Wat is nu de beste manier om een Macbook neo te scoren met een VS keyboard? Dit wordt onze eerste mac en alles is hier ANSI verder, maar ik wil ook niet teveel betalen.
[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 13-05-2026 21:06 ]
Dit is em geworden, bij Apple met edu korting.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:26:
[...]
Gewoon bij Apple zelf als je kinderen hebt, dan heb je recht op de onderwijskorting. Zo nee en dan is als je zonder onderwijskorting moet kopen de goedkoopste 3rd party reseller via de pricewatch altijd goedkoper dan Apple zelf.
Heb toch maar degene met touch ID besteld.
In Maleisie kopen betekent zoekwerk, ik besteed de dagen die ik hier heb liever aan leukere zaken.
Dank voor jullie hulp allen.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Op mijn MBP2017 begon de fan dan heel hard te draaien en de beach ball of death eindeloos te draaienGreatsword schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:48:
[...]
Word,Excel,Powerpoint,Outlook,Teams en Onedrive draaien hier zonder problemen.
Waar loop je precies tegenaan?
Ja in principe wel, maar de universiteit vereist dat ik 'm in .word inlever. En natuurlijk kan je dat omzetten (zelf ook vaak gedaan van google docs naar word) maar mijn ervaring leert dat de opmaak dan verandertolafmol schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:51:
[...]
Een scriptie tikken kan toch overal mee? Zelfs met de standaard Pages lijkt me?
op mijn mbpro-m1 (qua prestaties vergelijkbaar met neo) loopt libre office probleemloosde Foarsitter schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:20:
Hoe bevallen Ofifce applicaties op de MacBook Neo? Op mijn MacBook Pro uit 2017 is het een drama en aangezien ik binnenkort een scriptie moet tikken ben ik op zoek naar een vervanger.
Neo is 48% sneller gemiddeld dan M1 en zelfs M1 Max in office takenpeter-rm schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:30:
[...]
op mijn mbpro-m1 (qua prestaties vergelijkbaar met neo) loopt libre office probleemloos
Dat lijkt me ideaal voor WordAMDLegion schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:33:
[...]
Neo is 48% sneller gemiddeld dan M1 en zelfs M1 Max in office taken
raar dat een universiteit Microsoft vereist ipv een open standaard of pdf
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
franssie schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:51:offtopic:
raar dat een universiteit Microsoft vereist ipv een open standaard of pdf
Dat kan o.a. te maken hebben met de tools die ze gebruiken om op plagiaat controleren.
Ik heb uiteindelijk toch besloten een MacBook Air m5 te kopen.... na een L'Oreal momentje: cause i'm worth it....MS78 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:58:
[...]
Nee 15" is zeker geen vereiste.
Ik heb de pricewatch bekeken en 899 voor m4 is echt wel nice. Dat is wel de betere machine voor 200 extra en dan krijg ik ook nog eens een lader erbij
Ik skip dit topic en ga in MacBook air topic verder
Mijn zoon van 12 gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs. We hebben nu wat informatie gekregen van "The Rental Company", die geven aan dat eea aan specs moet voldoen;Mog schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:43:
Wat een gaaf instapmodel. Ik zie dit wel populair worden op scholen. Wellicht niet in Nederland om dat het middelbaar onderwijs hier vastgeroest lijkt te zitten in verplichte crappy Windows notebooks.
- WiFi (minimaal 802.11n-standaard WiFi 4...)
- accuduur minimaal 8 uur
- schermgrootte minimaal 9,7 inch en maximaal 14 inch
- toetsenbord
- gewicht "niet te zwaar"
- beschermhoes
Ze geven 2 opties icm "uiteraard kunt u ook zelf een keuze maken bij een andere aanbieder", een;
Lenovo - Notebook Yoga G5 (617 euro)
Dell Pro 14 U300E (809 euro)
Alle software draait in de Cloud en er wordt gewerkt met O365. Bij browsers wordt Safari ook gewoon genoemd.
Daaruit leid ik af, dat een MacBook Neo ook zeer interessant kan zijn, mede omdat bij navraag veel mensen spijt hebben van de voorgestelde hardware vanuit bovenstaande club.
Er vanuitgaande dat een Neo gewoon 4 jaar mee kan/gaat, zouden jullie dan wel/niet voor deze optie gaan ipv een Windows tablet/laptop? Ik verwacht hier zelf veel minder werk mee/aan te hebben ikv bagger binnen halen als kind, maar hij moet wel zonder issues kunnen werken. Aangezien alles in de Cloud draait, voorzie ik geen issues?
Mijn boefje is liev!
Ik denk dat je zoon heel blij zal zijn met je als je voor een MacBook (Neo) gaat.JB schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:07:
[...]
Mijn zoon van 12 gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs. We hebben nu wat informatie gekregen van "The Rental Company", die geven aan dat eea aan specs moet voldoen;
- WiFi (minimaal 802.11n-standaard WiFi 4...)
- accuduur minimaal 8 uur
- schermgrootte minimaal 9,7 inch en maximaal 14 inch
- toetsenbord
- gewicht "niet te zwaar"
- beschermhoes
Ze geven 2 opties icm "uiteraard kunt u ook zelf een keuze maken bij een andere aanbieder", een;
Lenovo - Notebook Yoga G5 (617 euro)
Dell Pro 14 U300E (809 euro)
Alle software draait in de Cloud en er wordt gewerkt met O365. Bij browsers wordt Safari ook gewoon genoemd.
Daaruit leid ik af, dat een MacBook Neo ook zeer interessant kan zijn, mede omdat bij navraag veel mensen spijt hebben van de voorgestelde hardware vanuit bovenstaande club.
Er vanuitgaande dat een Neo gewoon 4 jaar mee kan/gaat, zouden jullie dan wel/niet voor deze optie gaan ipv een Windows tablet/laptop? Ik verwacht hier zelf veel minder werk mee/aan te hebben ikv bagger binnen halen als kind, maar hij moet wel zonder issues kunnen werken. Aangezien alles in de Cloud draait, voorzie ik geen issues?
The devil is in the details.
Lastige aan dit soort dingen vind ik altijd de compatibiliteit. Al die leraren, ondersteuners en andere kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk meer affiniteit met Windows hebben dan met macOS.JB schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:07:
[...]
Mijn zoon van 12 gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs. We hebben nu wat informatie gekregen van "The Rental Company", die geven aan dat eea aan specs moet voldoen;
- WiFi (minimaal 802.11n-standaard WiFi 4...)
- accuduur minimaal 8 uur
- schermgrootte minimaal 9,7 inch en maximaal 14 inch
- toetsenbord
- gewicht "niet te zwaar"
- beschermhoes
Ze geven 2 opties icm "uiteraard kunt u ook zelf een keuze maken bij een andere aanbieder", een;
Lenovo - Notebook Yoga G5 (617 euro)
Dell Pro 14 U300E (809 euro)
Alle software draait in de Cloud en er wordt gewerkt met O365. Bij browsers wordt Safari ook gewoon genoemd.
Daaruit leid ik af, dat een MacBook Neo ook zeer interessant kan zijn, mede omdat bij navraag veel mensen spijt hebben van de voorgestelde hardware vanuit bovenstaande club.
Er vanuitgaande dat een Neo gewoon 4 jaar mee kan/gaat, zouden jullie dan wel/niet voor deze optie gaan ipv een Windows tablet/laptop? Ik verwacht hier zelf veel minder werk mee/aan te hebben ikv bagger binnen halen als kind, maar hij moet wel zonder issues kunnen werken. Aangezien alles in de Cloud draait, voorzie ik geen issues?
Zo’n Lenovo of Dell is misschien niet het meest sexy of robuust in vergelijking met de Neo, maar wel wat ‘de rest’ ook heeft.
Of anders gezegd: valt er veel winst te halen door een Neo te kopen in plaats van dat wat wordt aangeraden?
Have you tried turning it off and on again?
Ik vind het zelf wel een prettig idee, want zo'n MacBook geeft mij waarschijnlijk een stuk minder werk (dus die winst zie ik vooral), maar het moet natuurlijk wel goed werken met die Cloud omgeving. Niet dat je straks een zogenaamde "Citrix Reciever" moet installeren, maar dat het niet werkt op MacOS.Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:12:
[...]
Lastige aan dit soort dingen vind ik altijd de compatibiliteit. Al die leraren, ondersteuners en andere kinderen zullen hoogstwaarschijnlijk meer affiniteit met Windows hebben dan met macOS.
Zo’n Lenovo of Dell is misschien niet het meest sexy of robuust in vergelijking met de Neo, maar wel wat ‘de rest’ ook heeft.
Of anders gezegd: valt er veel winst te halen door een Neo te kopen in plaats van dat wat wordt aangeraden?
Verder wordt er niet echt iets aangeraden, ze praten over BYOD en specs. Daarbij geven ze zelf 2 opties.
Omdat alles "buiten Windows om" lijkt te werken, verwacht ik geen issues? Mijn zoon kent geen Windows, want dat hebben we thuis ook niet. Huidige school is icm Chromebooks.
Verder vond ik het prijstechnisch interessant, want je hebt voor mijn gevoel meer laptop voor dat geld, maar ik ben niet thuis in de huidige Windows hardware, dus dan zou ik die 2 smaakjes beter moeten bekijken.
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 15-05-2026 21:17 ]
Mijn boefje is liev!
Je hebt helemaal gelijk, vooral die voordelen, en alles wat in de cloud is; werkt net zo goed op MacOS.JB schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:16:
[...]
Ik vind het zelf wel een prettig idee, want zo'n MacBook geeft mij waarschijnlijk een stuk minder werk (dus die winst zie ik vooral), maar het moet natuurlijk wel goed werken met die Cloud omgeving. Niet dat je straks een zogenaamde "Citrix Reciever" moet installeren, maar dat het niet werkt op MacOS.
Verder wordt er niet echt iets aangeraden, ze praten over BYOD en specs. Daarbij geven ze zelf 2 opties.
Omdat alles "buiten Windows om" lijkt te werken, verwacht ik geen issues? Mijn zoon kent geen Windows, want dat hebben we thuis ook niet. Huidige school is icm Chromebooks.
Verder vond ik het prijstechnisch interessant, want je hebt voor mijn gevoel meer laptop voor dat geld, maar ik ben niet thuis in de huidige Windows hardware, dus dan zou ik die 2 smaakjes beter moeten bekijken.
De enkele site die vreemd doet, kan je ook openen op de MacBook Neo met Google Chrome, of FireFox, etc. als dit nodig is.
Hele goede beslissing
Niets mis mee hoor, een Neo zal prima werken zolang er niet toch stiekem een Windows-specifieke applicatie of toepassing nodig is. Als je daar zeker genoeg van bent, dan klinkt het allemaal heel logisch.JB schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:16:
[...]
Ik vind het zelf wel een prettig idee, want zo'n MacBook geeft mij waarschijnlijk een stuk minder werk (dus die winst zie ik vooral), maar het moet natuurlijk wel goed werken met die Cloud omgeving. Niet dat je straks een zogenaamde "Citrix Reciever" moet installeren, maar dat het niet werkt op MacOS.
Verder wordt er niet echt iets aangeraden, ze praten over BYOD en specs. Daarbij geven ze zelf 2 opties.
Omdat alles "buiten Windows om" lijkt te werken, verwacht ik geen issues? Mijn zoon kent geen Windows, want dat hebben we thuis ook niet. Huidige school is icm Chromebooks.
Verder vond ik het prijstechnisch interessant, want je hebt voor mijn gevoel meer laptop voor dat geld, maar ik ben niet thuis in de huidige Windows hardware, dus dan zou ik die 2 smaakjes beter moeten bekijken.
Have you tried turning it off and on again?
Ja dat denk ik dus ook, want er staat ook "Software; Welke software? In principe is het niet de bedoeling dat leerlingen software aanschaffen om daarmee aan de slag te gaan in de les. Alle hulpmiddelen die ingezet worden met behulp van de laptop staan in de cloud. Dit houdt in dat ze benaderbaar zijn op ieder device dat verbonden is met internet en dat beschikt over een browser. Een browser is een programma waarmee je op internet kunt surfen, zoals Google Chrome, of Safari"RoRoNL schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:20:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, vooral die voordelen, en alles wat in de cloud is; werkt net zo goed op MacOS.
De enkele site die vreemd doet, kan je ook openen op de MacBook Neo met Google Chrome, of FireFox, etc. als dit nodig is.
Hele goede beslissing
Mijn boefje is liev!
Ja daar lijkt het wel op. Zie hierbovenGr4mpyC3t schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:24:
[...]
Niets mis mee hoor, een Neo zal prima werken zolang er niet toch stiekem een Windows-specifieke applicatie of toepassing nodig is. Als je daar zeker genoeg van bent, dan klinkt het allemaal heel logisch.
Mijn boefje is liev!
Ik zou, zeker komende vanaf Chrome, ook voor MacOs kiezen. En om de reden dat je er zelf wellicht in het begin wat meer tijd aan kwijt bent, mar je puber in wording niet alle meuk die ie kan vinden op een windows bak kan installeren
Dat gezegd hebbende zou Linux ook een overweging kunnen zijn, maar MacOS is wel toegankelijker dus een Neo lijkt mij prima.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
- met edukorting is €699 goedkoper dan menig laptop
- behuizing is veruit het best wat in deze prijscategorie te krijgen is qua degelijkheid
- eigenlijk alle onderwijssoftware draait in de cloud dus je bent platformonafhankelijk
- bescherming / beheer vindt allang niet meer plaats op device (OS) niveau, maar de wifi zelf wordt beschermd.
599,-DeNachtwacht schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 22:37:
Tegenwoordig zijn er in onderwijsland weinig redenen meer om niet voor een Neo te gaan:
- met edukorting is €699 goedkoper dan menig laptop
- behuizing is veruit het best wat in deze prijscategorie te krijgen is qua degelijkheid
- eigenlijk alle onderwijssoftware draait in de cloud dus je bent platformonafhankelijk
- bescherming / beheer vindt allang niet meer plaats op device (OS) niveau, maar de wifi zelf wordt beschermd.
Bij mijn dochter op school werd ook ten zeerste Windows geadviseerd, maar uiteindelijk is het inderdaad (tot nu toe) allemaal webgebaseerd. Ze heeft ook een klasgenote met een Macbook en die had tot nu toe geen problemen, behalve dat de Dell laders niet in haar laptop passen uiteraard.JB schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:07:
[...]Er vanuitgaande dat een Neo gewoon 4 jaar mee kan/gaat, zouden jullie dan wel/niet voor deze optie gaan ipv een Windows tablet/laptop? Ik verwacht hier zelf veel minder werk mee/aan te hebben ikv bagger binnen halen als kind, maar hij moet wel zonder issues kunnen werken. Aangezien alles in de Cloud draait, voorzie ik geen issues?
Kijkend naar wat ik met mijn Neo doe zie ik niet waarom deze niet geschikt zou moeten zijn voor de middelbare school, behalve dat de systeembeheerder er niet mee overweg kan.
The Rent Company pusht uiteraard Windows omdat dat is wat ze aanbieden. De huur per maand klinkt aantrekkelijk, maar over vier of vijf jaar ben je ook aardig wat kwijt voor een vaak erg basis (8GB / 256 GB) configuratie. Ik heb daarom voor mijn dochter een andere Dell (zodat ze wel dezelfde laders als de klasgenoten kan gebruiken) met meer RAM en opslag aangeschaft.
[ Voor 7% gewijzigd door TobyW op 16-05-2026 12:54 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Burns op 22-05-2026 13:29 ]
Laptops via scholen zijn sowieso ontiegelijk duur voor wat je krijgt, zelfs als je eventuele service bij rekent.Burns schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:26:
Ik zit ook met de schoollaptop. Via School voor 650 euro met een Celeron processor. Maar ja, daar zit dan wel Windows op, 3 jaar full garantie idem bij diefstal en schade, krijg je 24/7 service. En inderdaad service op school bij vragen. En dit versus Neo... Dat mijn inziens ook het veel betere apparaat is.
650 voor een Celeron, in tijden dat je voor 600 euro een 14" laptop (kijkende naar Windows) hebt met een magnesium behuizing, Core 5 (= i5) CPU, 16gb RAM, 512gb NVME en een OLED scherm.
En als ik naar de Neo kijk wordt het er niet beter op, 699 euro (normale prijs) maakt de Neo ook een veel betere deal vs de school, zou kijken of dat geen optie is als Windows geen harde eis is.
Doet mij denken aan toen mijn broer een laptop voor school nodig had (lang geleden, maar zijn school deed veel op laptops).
Zijn toenmalige Windows laptop was 3 keer beter dan de goedkoopste die de school aanbood, en dat voor 2x lagere prijs ook.
Service of niet, scholen zijn niet goed wijs met wat ze destijds voor die apparaten vroegen, en als ik jouw comment zo lees (Celeron voor 650 euro) is dat nog steeds een ramp.
Reden van de vraag, m’n dochter zit in 3-Havo en ze moet een nieuwe laptop. Ze heeft nu een Windows laptop maar ze wil ook graag over naar Apple. Zou de Neo of een Air (M4) een beter keuze zijn?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Voor voortgezet onderwijs lijkt me een Neo een dikke prima. Mijn advies zou wel zijn om te kijken welke software ze nodig heeft voor school en controleer of dit ook beschikbaar is voor Mac.Erw schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:13:
Ik vraag me af , hoe is de Neo over een paar jaar ?
Reden van de vraag, m’n dochter zit in 3-Havo en ze moet een nieuwe laptop. Ze heeft nu een Windows laptop maar ze wil ook graag over naar Apple. Zou de Neo of een Air (M4) een beter keuze zijn?
Als het verschil in geld je weinig tot niet uitmaakt, dan is een snellere laptop (M4) natuurlijk altijd de betere keuze. Als het geld wel uitmaakt, dan is de Neo qua prijs/prestatie-verhouding sterker.Erw schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:13:
Ik vraag me af , hoe is de Neo over een paar jaar ?
Reden van de vraag, m’n dochter zit in 3-Havo en ze moet een nieuwe laptop. Ze heeft nu een Windows laptop maar ze wil ook graag over naar Apple. Zou de Neo of een Air (M4) een beter keuze zijn?
En de Neo gaat meer dan genoeg zijn voor standaard middelbare-school-gebruik voor de komende 2-3 jaar.
The devil is in the details.
Meerendeel van wat nodig is gaat via de browser, de vraag uiteindelijk is is de Neo over 3 jaar nog goed te gebruikenmeesje schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:15:
[...]
Voor voortgezet onderwijs lijkt me een Neo een dikke prima. Mijn advies zou wel zijn om te kijken welke software ze nodig heeft voor school en controleer of dit ook beschikbaar is voor Mac.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Dat veracht ik wel. Mijn MacBook Air M1 voldoet ook nog steeds prima.Erw schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:17:
[...]
Meerendeel van wat nodig is gaat via de browser, de vraag uiteindelijk is is de Neo over 3 jaar nog goed te gebruiken
Hardware is al een jaar of vijf, of meer, op het punt aangekomen dat voor normaal gebruik je niets snellers meer nodig hebt. Dus zolang er updates komen blijft het gewoon werken. Dus vijf jaar zal je wel moeten halen.Erw schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:17:
[...]
Meerendeel van wat nodig is gaat via de browser, de vraag uiteindelijk is is de Neo over 3 jaar nog goed te gebruiken
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Persoonlijk heb ik voor mijn kinderen goede 2e hands laptops gekocht goedkoper en beter dan de school deal. Alhoewel je je kinderen wel op het hard moet drukken er netjes mee om te gaan, er zijn namelijk slopers die alles kapot krijgen.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Kunnen ze geen schermtijd gebruiken? Ik heb focus apps die alles blokkeren op mn mac behalve whitelisted apps en websitesFrogmen schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:54:
Veel middelbare scholen ondersteunen geen Apple vanwege de opties die ze nodig hebben als ze digitaal toetsen (ze kunnen de mac niet blokkeren om andere apps te gebruiken) Dus ik zou het zeker vooraf heel goed bij de school navragen.
Persoonlijk heb ik voor mijn kinderen goede 2e hands laptops gekocht goedkoper en beter dan de school deal. Alhoewel je je kinderen wel op het hard moet drukken er netjes mee om te gaan, er zijn namelijk slopers die alles kapot krijgen.
Mijn kinderen gaan maar een “ipad” school, je kon of zelf of via school een ipad aanschaffen.
Sommige dingen/games worden geblokkeerd, die kan je thuis ook niet op het apparaat gebruiken. Kind ziek thuis en “moet” voor school bezig, maar op school is er een toets. Dan staat hij in examen stant en kan je kind er niets mee. Al met zijn we voor de school ipad gegaan (ding is toch alleen voor school) en heb ze prive andere apparaten.
Bij wisselen van school of na de examen klas moet school hem ook weer vrijgeven.
Onder andere kunnen ze in bulk alle apps, updates en boeken zo naar de devices sturen.
En zoals @Frogmen hieronder aangeeft, alles zit in een domein, fleet.
Maar dit hoort inderdaad niet in dit topic thuis
[ Voor 15% gewijzigd door eenhoorntje op 24-05-2026 21:37 ]
Kennelijk niet, voordeel bij Windows is natuurlijk dat de laptop in het met de schoollogin ook in het domein wordt gehangen en ze zo veel kunnen regelen en afdwingen. Heb mij er zelf nooit verder in verdiept, je verandert er toch niets aan. Mijn zoon zit op een Google school dus Chromebook (ook 2e hands) en dochter Windows dus Windows laptop. Beide 2e hands gekocht voor belangrijke toetsen of als ze bang zijn dat de accu leeg gaat heb ik een grote powerbank, maar die nog nooit nodig gehad.AMDLegion schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:12:
[...]
Kunnen ze geen schermtijd gebruiken? Ik heb focus apps die alles blokkeren op mn mac behalve whitelisted apps en websites
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Wat voor light gaming zou je willen doen op de Neo?DoctorV64 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:03:
Na lang meelezen hier en het uitstellen van het kopen, heb ik vandaag een 256GB versie nieuw in doos kunnen scoren op MP voor een scherpe prijs. De Neo gaat mijn Macbook Pro 2012 vervangen. Use case is browsen/multimedia/mail in een handzaam formaat voor lekker op de bank en die lekker mee op vakantie kan etc. Light gaming zou ook leuk zijn maar als ik YT moet geloven is dat ook mogelijk.
Merk persoonlijk wel dat de rand van de voorkant voor je pols wel erg scherp/hoekig is en ook kort in vergelijking met de Air. Ervaren meer mensen dit?
[ Voor 12% gewijzigd door hotymoty op 26-05-2026 22:09 ]
Emulation (oude consoles) voornamelijk. Wellicht wat indie games. Voor nieuwere games heb ik consoles.hotymoty schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:06:
[...]
Wat voor light gaming zou je willen doen op de Neo?
Merk persoonlijk wel dat de rand van de voorkant voor je pols wel erg scherp/hoekig is en ook kort in vergelijking met de Air. Ervaren meer mensen dit?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 27-05-2026 19:55 ]
Verkoop ook door Bol zelf dus lijkt legitiem, wel een goede deal dan.crunchytail schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:55:
Tipje: De Neo 256GB is nu €559 bij Bol. Dat is nog goedkoper dan de studentenprijs.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zo te zien is Indogo nu uitverkocht voor deze prijs. Citrus is nog €559 en zilver €569. De 512GB variant is €669.franssie schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:33:
[...]
Verkoop ook door Bol zelf dus lijkt legitiem, wel een goede deal dan.
[ Voor 39% gewijzigd door crunchytail op 27-05-2026 22:18 ]
Mn dochter aast op de Neo, heeft iemand daar ook al Genshin Impact op gespeeld?
Er is geen Mac versie van Genshin dus dat wordt lastig. Er zijn wel opties via Playcover maar dat is een stuk lastiger dus niet echt aan te raden.eenhoorntje schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:35:
En zal je net zien als je zelf dit doet , dat hij direct kapot is. Tenminste dat zou mijn gebeuren.
Mn dochter aast op de Neo, heeft iemand daar ook al Genshin Impact op gespeeld?
Ik gebruik al jaren een Mous Case voor mijn telefoon. Het heeft mij al meerdere keren gered. Kijk ik op het Mous Twitter-account (vroeger) . Telefoons gaan nog steeds stuk met die case.eenhoorntje schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:35:
En zal je net zien als je zelf dit doet , dat hij direct kapot is. Tenminste dat zou mijn gebeuren.
Je moet leren leven met Schrodingen en dat alles wat je bezit stuk kan gaan.
Maar ik snap het natuurlijk zeker dat dat niet opgaat bij gebruik van de laptop in de middelbare schoolleeftijd. Maar voor de Neo laat ook dit filmpje al zien dat het in ieder geval géén laptop met matige bouwkwaliteit is. Met een degelijke hoes eromheen zal denk ik vooral vloeistof nog weleens een uitdaging kunnen zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-05-2026 10:54 ]
Mijn boefje is liev!
De A18 Pro zit in 95% van de taken tussen de M3 en M4 gepositioneerd, de M4 is ietsje sneller maar.JB schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:20:
Neo eindelijk binnen. Wel een tof apparaat, hoor! Heb zelf nooit een kleine MacBook gehad, altijd >15", maar deze zou ik bijna inruilen voor de iPad. Jammer dat de specs dan wat scheef lopen, want een M4 vs 18Pro is dan ook weer zozo. Of je het merkt? Geen idee...
In de technische video's over de A18 Pro cpu kwam iets interessants naar voren. Doordat de A18 pro 1 geheugenbus minder heeft dan een Mx chip wordt het gecompenseerd door een veel grotere interne cache. De A18 pro heeft maar één geheugenchip, terwijl een M4 twee geheugenchips heeft. De A18 pro heeft 44 MB terwijl de M4 er 28 mb heeft. Meer cache voor minder coresAMDLegion schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:06:
[...]
De A18 Pro zit in 95% van de taken tussen de M3 en M4 gepositioneerd, de M4 is ietsje sneller maar.
Na een maand kan ik zeggen dat 1 uur werken 10 procent batterijconsumptie is. Ik heb het opladen op maximaal 80 procent gezet. Realistisch is 8 uur per dag het max. wat ik kan halen. Een simpele 10.000 mah powerbank geeft mij een paar uur extra zonder dat ik een stopcontact hoef te zoeken. Hooray.
Ik heb de oude Macbook Pro er ook weer bijgepakt. Van een fysiek trackpad terug naar een trackpad met Force Touch is wel heel raar. Ik voel de klik op de macbook Pro niet meer. Het subtiele tikje is nu opeens een zacht tikje. De oude macbook ging heel snel weer uit omdat de ventilator als een gek ging pompen om die 50 watt warmte van die Intel i5 weg te krijgen.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jij hebt geen Gemini om dit soort dingen aan te vragen?franssie schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:52:
@4POX hoe zet je max acu op 80%? Kan dat zo snel niet vinden maar is wel fijn, ook al is de accu zelf te vervangen natuurlijk.
Extra pijnlijk voor Appleoutlandos schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:53:
[...]
Jij hebt geen Gemini om dit soort dingen aan te vragen?
Mijn boefje is liev!
Het vervangen is ook een reden dat ik voor de Neo koos. Ik heb een soort van stille hoop dat ik over twee jaar van een Chinese website een moederbord met een A19 Pro met 12 GB bestel.franssie schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:52:
@4POX hoe zet je max acu op 80%? Kan dat zo snel niet vinden maar is wel fijn, ook al is de accu zelf te vervangen natuurlijk.
Op dagen dat je wat langer de accu nodig heb kan je ervoor kiezen om de laptop tot 100 procent te laden. Maar dat is niet nodig omdat de Neo voor 99 procent in de woonkamer als de lurker machine gebruikt wordt.
80 procent grens uitleg
[ Voor 19% gewijzigd door 4POX op 29-05-2026 20:15 ]
Is het jullie ook opgevallen dat als je 2 gebruikers definieer op de MacBook Neo ze niet alle 2 actief kunnen zijn op het startscherm? Je moet eerst gebruiker 1 uitloggen voor dat je vanaf het startscherm met gebruiker 2 kan inloggen (Op MacBook Air kunnen ze naast elkaar actief (ingelogd) zijn vanaf het startscherm).
Daarnaast gebruik ik het programma MachineProfile. Die rapporteert voor de batterij dat het maximale aantal keer opladen voor de batterij 300x is i.p.v. 1000x (zoals bij een Air). Heb dit de Bright reviewers gemeld die verwijzen naar de service pagina van Apple waar 1000x staat. Wat is waar?
Ten tweede: hoe betrouwbaar is die MachineProfile tool. Ik zou nou niet direct daarop vertrouwen als per sé de waarheid. Maar idd wel goed dat je het ziet, wellicht hebben anderen hier ook meer ervaring? Sowieso zal het denk ik even afwachten zijn tot echte ervaringen om te zien of de batterij van een Neo het minder lang uit houdt. Het zou met deze prijs natuurlijk wel kunnen, aan de andere kant zie ik in de tech specs, en Apple kennende, niet direct een aanleiding. Ze beknibbelen (gelukkig) niet graag aan de kwaliteit.
Als je je scherm vergrendelt als gebruiker 1 dan kom je uit op je inlogscherm (waar je gebruiker 1 in beeld ziet staan). Navigeer naar het icoontje van gebruiker 1 en je ziet de gebruikers op je Macbook Neo. Kies gebruiker 2 en log in.Allblack schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:37:
Beste MacBook Neo gebruikers,
Is het jullie ook opgevallen dat als je 2 gebruikers definieer op de MacBook Neo ze niet alle 2 actief kunnen zijn op het startscherm? Je moet eerst gebruiker 1 uitloggen voor dat je vanaf het startscherm met gebruiker 2 kan inloggen (Op MacBook Air kunnen ze naast elkaar actief (ingelogd) zijn vanaf het startscherm).
Daarnaast gebruik ik het programma MachineProfile. Die rapporteert voor de batterij dat het maximale aantal keer opladen voor de batterij 300x is i.p.v. 1000x (zoals bij een Air). Heb dit de Bright reviewers gemeld die verwijzen naar de service pagina van Apple waar 1000x staat. Wat is waar?
Vergrendel je scherm als gebruiker 2 en als je kijkt in het inlogscherm naar de gebruikers zie je dat ze allebei ingelogd zijn (oranje bolletje met vinkje bij icoon van gebruiker betekent ingelogd).
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het enige dat ik kan bedenken is de Bluetooth dongel die ze er aan heeft gehangen voor een simpele muis.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Je kan je moeder vragen om een screenshot van de batterij instellingen. Je kan daar zien of de laptop echt gaat slapen. Misschien houdt de dongle de laptop wakker?THE_BASE schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:53:
Iemand ervaring met snel leeg gaan van de MacBook Neo? M’n moeder geeft aan dat ze vindt dat hij ‘snel’ leeg is. Zeg maar twee dagen niet eens zoveel gebruik.
Het enige dat ik kan bedenken is de Bluetooth dongel die ze er aan heeft gehangen voor een simpele muis.
Thanks, had daar wel gekeken, maar niet in verdiept verder. Ik denk dat het door de dongel komt, maar ze wil niet aan het Trackpad.4POX schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:13:
[...]
Je kan je moeder vragen om een screenshot van de batterij instellingen. Je kan daar zien of de laptop echt gaat slapen. Misschien houdt de dongle de laptop wakker? [Afbeelding]
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Koop dan een echte BT muis. Of als het BT is gebruik de ingebouwde BTTHE_BASE schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:20:
[...]
Thanks, had daar wel gekeken, maar niet in verdiept verder. Ik denk dat het door de dongel komt, maar ze wil niet aan het Trackpad.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit dus.franssie schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:54:
[...]
Koop dan een echte BT muis. Of als het BT is gebruik de ingebouwde BT
@THE_BASE Bij ons in de familie zijn de vrouwen erg te spreken over de uitvoering: Logitech MX Anywhere 3S for Mac
Ze heeft de Neo nog niet zo lang en wil wel naar de Trackpad, maar ja, ze is niet zo vlot.Greatsword schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:05:
[...]
Dit dus.
@THE_BASE Bij ons in de familie zijn de vrouwen erg te spreken over de uitvoering: Logitech MX Anywhere 3S for Mac
Zal het advies eens geven een week zonder BT-dongel te proberen.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
De trackpad is echt een ongelofelijk veelzijdige tool. Gebruik zelf nog aanvullende software als PopClip met extensies en BetterTouchTool en kon op een gegeven moment bijna mijn hele Mac met 1 hand bedienen voor simpel gebruik vanaf de luie bankTHE_BASE schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:17:
[...]
Ze heeft de Neo nog niet zo lang en wil wel naar de Trackpad, maar ja, ze is niet zo vlot.
Uiteraard heeft zoiets tijd nodig om te wennen, maar ik irriteer me altijd weer als ik verplicht een muis of slecht ingebouwde trackpad moet gebruiken
Same, niets beters dan die Trackpad van Apple. Op de iMac hebben we een Magic Mouse, maar het is zo'n verschil waar ik niet aan kan wennen...Greatsword schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:36:
[...]
De trackpad is echt een ongelofelijk veelzijdige tool. Gebruik zelf nog aanvullende software als PopClip met extensies en BetterTouchTool en kon op een gegeven moment bijna mijn hele Mac met 1 hand bedienen voor simpel gebruik vanaf de luie bank
Uiteraard heeft zoiets tijd nodig om te wennen, maar ik irriteer me altijd weer als ik verplicht een muis of slecht ingebouwde trackpad moet gebruiken
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Ben al blij als mijn moeder zelf haar Mac kan updaten.Greatsword schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:36:
[...]
De trackpad is echt een ongelofelijk veelzijdige tool. Gebruik zelf nog aanvullende software als PopClip met extensies en BetterTouchTool en kon op een gegeven moment bijna mijn hele Mac met 1 hand bedienen voor simpel gebruik vanaf de luie bank
Uiteraard heeft zoiets tijd nodig om te wennen, maar ik irriteer me altijd weer als ik verplicht een muis of slecht ingebouwde trackpad moet gebruiken
Have you tried turning it off and on again?
De Magic Mouse, wat een verschrikking is datTHE_BASE schreef op zondag 7 juni 2026 @ 12:26:
[...]
Same, niets beters dan die Trackpad van Apple. Op de iMac hebben we een Magic Mouse, maar het is zo'n verschil waar ik niet aan kan wennen...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik vind hem wel fijn en clean. Het is net als met veel producten die nog van de visie van steve jobs kwamen "you don't know what you want, unless I show it to you". Met principes als "nee, we gaan de oplader niet aan de voorkant doen zodat je hem kan gebruiken en laden tegelijk, want dat lijkt handig maar het gevolg is dat je hem dan uiteindelijk altijd aan zo'n onhandig draadje blijft gebruiken
Zeker was het even schakelen, maar als je er eenmaal aan gewend bent is de magic mous wat mij betreft een fijnere muis dan een reguliere.
Ik vind die arrogantie ook wel mooi, maar vind ergonomie nog mooier.DeNachtwacht schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:21:
[...]
Ik vind hem wel fijn en clean. Het is net als met veel producten die nog van de visie van steve jobs kwamen "you don't know what you want, unless I show it to you". Met principes als "nee, we gaan de oplader niet aan de voorkant doen zodat je hem kan gebruiken en laden tegelijk, want dat lijkt handig maar het gevolg is dat je hem dan uiteindelijk altijd aan zo'n onhandig draadje blijft gebruiken". Ik hield altijd wel van die "arrogantie" me te dwingen iets te laten zien dat uiteindleijk ook gewoon beter/mooier is dan wat je gewend was.
Zeker was het even schakelen, maar als je er eenmaal aan gewend bent is de magic mous wat mij betreft een fijnere muis dan een reguliere.
Inmiddels voor mijzelf ook een Magic Trackpad, maar moet er voor de iMac wel aan wennen. Op een MacBook ligt het onder je toetsenbord en bij de iMac naast het toetsenbord. Dat is meer schakelen, dus kan er nog niet aan wennen. Maar ik blijf nog even volhouden.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Dat heb ik ook geprobeerd toen ik nog een iMac had, sindsdien altijd laptops gehad icm logitech muisTHE_BASE schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Inmiddels voor mijzelf ook een Magic Trackpad, maar moet er voor de iMac wel aan wennen. Op een MacBook ligt het onder je toetsenbord en bij de iMac naast het toetsenbord. Dat is meer schakelen, dus kan er nog niet aan wennen. Maar ik blijf nog even volhouden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Windows gebruikers hebben geen idee hoe ontzettend goed die werkt. Dat snap ik ook wel, want als ik weer achter een Windows trackpad zit merk ik dat het allemaal een beetje behelpen is.
De Pro wordt trouwens alleen nog maar gebruikt om te internetten en via Plex wat films op te kijken en dat trekt hij niet altijd even goed meer dus vandaar een simpele Neo upgrade.
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
In mijn geval:jvanderkroon schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:15:
De knoop maar doorgehakt en een Neo besteld om de MacBook Pro 16 uit 2019 te vervangen. Besteld via de Apple site en betaald via Apple pay. Vreemde is wel dat er niks van de rekening is afgeschreven maar ik wel een bevestiging mail heb gehad. Of schrijven ze het bedrag pas af wanneer het artikel wordt verzonden? Zou wel irritant zijn dan moet je continu zorgen voor voldoende saldo.
De Pro wordt trouwens alleen nog maar gebruikt om te internetten en via Plex wat films op te kijken en dat trekt hij niet altijd even goed meer dus vandaar een simpele Neo upgrade.
5 maart besteld met CC
6 maart afgeschreven
10 maart verzonden
Kan ik nu beter een extra scherm kopen voor mn ipad of is de neo een goed alternatief?
Ik ben geen power user, af en toe wat games (oa wat van de arcade lijst) en wat minecraft. Voor zwaardere games gebruik ik Geforce Now. Verder word hij gebruikt voor films kijken. Hiervoor gebruikte ik een chromebook.
Dan ben je beter af met een extern scherm, tenzij je ook gewoon een MacBook wil. Een iPad is geen laptop, maar voor wat je met een groter scherm wil doen ga je dat dus ook met een iPad redden.eenhoorntje schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:24:
Ik gebruik nu de 11inch Ipad air M3, graag wil ik af en toe op een groter scherm wat doen.
Kan ik nu beter een extra scherm kopen voor mn ipad of is de neo een goed alternatief?
Ik ben geen power user, af en toe wat games (oa wat van de arcade lijst) en wat minecraft. Voor zwaardere games gebruik ik Geforce Now. Verder word hij gebruikt voor films kijken. Hiervoor gebruikte ik een chromebook.
Have you tried turning it off and on again?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Leuk excuus voor een Apple Studio Display 😉eenhoorntje schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:24:
Ik gebruik nu de 11inch Ipad air M3, graag wil ik af en toe op een groter scherm wat doen.
Kan ik nu beter een extra scherm kopen voor mn ipad of is de neo een goed alternatief?
Ik ben geen power user, af en toe wat games (oa wat van de arcade lijst) en wat minecraft. Voor zwaardere games gebruik ik Geforce Now. Verder word hij gebruikt voor films kijken. Hiervoor gebruikte ik een chromebook.
Dan zou ik het toch graag een beetje portable houden. Echt ruimte voor een vaste scherm heb ik nou net weer niet. Daarom is misschien een Neo niet eens zon verkeerd idee.Greatsword schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:51:
[...]
Leuk excuus voor een Apple Studio Display 😉
Keuzes… heerlijk
De vraag is denk ik vooral: heb je daar wel of geen toetsenbord en een desktop workflow bij nodig. iPadOS kán voldoende zijn, maar het hangt echt heel erg van de taken af. Dus voor een goed advies is het denk ik wel handig als je even noemt wat "wat"eenhoorntje schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:24:
Ik gebruik nu de 11inch Ipad air M3, graag wil ik af en toe op een groter scherm wat doen.
Kan ik nu beter een extra scherm kopen voor mn ipad of is de neo een goed alternatief?
Have you tried turning it off and on again?
Even een update voor het geval iemand anders deze vraag ooit heeft. Vannacht heeft apple het bedrag op de rekening gereserveerd en zie in de status pagina bij Apple "Verzending wordt voorbereid".jvanderkroon schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:15:
Besteld via de Apple site en betaald via Apple pay. Vreemde is wel dat er niks van de rekening is afgeschreven maar ik wel een bevestiging mail heb gehad. Of schrijven ze het bedrag pas af wanneer het artikel wordt verzonden? Zou wel irritant zijn dan moet je continu zorgen voor voldoende saldo.
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Daar hebben we een speciaal topic voor [Apple producten] Levertijden - Deel 9jvanderkroon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:11:
[...]
Even een update voor het geval iemand anders deze vraag ooit heeft. Vannacht heeft apple het bedrag op de rekening gereserveerd en zie in de status pagina bij Apple "Verzending wordt voorbereid".
Door dit nieuwsbericht nieuws: Apple verhoogt prijzen: volgens ceo Cook 'onvermijdelijk' door geheugentekorten had ik snel de bestelling geplaatst. Zou lullig zijn geweest als de betaling niet gelukt was en ik de hogere prijs moest betalen. (al zijn de prijzen nog steeds hetzelfde)
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Dat topics is bedoeld voor alle ervaringen rondom bestellingen en levertijden, dus ook wanneer er geld van je rekening wordt afgeschrevenjvanderkroon schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:35:
@Greatsword dat topic gaat over levertijden mijn vraag ging specifiek over een bedrag dat niet was afgeschreven en of de bestelling dan wel wordt uitgevoerd. Lijkt mij toch iets heel anders of zie ik dat verkeerd?
Door dit nieuwsbericht nieuws: Apple verhoogt prijzen: volgens ceo Cook 'onvermijdelijk' door geheugentekorten had ik snel de bestelling geplaatst. Zou lullig zijn geweest als de betaling niet gelukt was en ik de hogere prijs moest betalen. (al zijn de prijzen nog steeds hetzelfde)
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mooi om te zien dat ze mee gaan met de markt, terwijl ze unified memory hebben in hun eigen CPU's, die dus tegelijk met de CPU wordt gebakken door TSMC en ze niets aditioneels in te hoeven kopen.Exirion schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:05:
https://www.iex.nl/Nieuws...en-de-pan-uit-rijzen.aspx
De Neo wordt ook 100 euro duurder.
/s sarcasm mode off.
Niet waar. De geheugenchip is een losse geheugenmodule die op de CPU wordt gesoldeerd.bakvis schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:11:
[...]
Mooi om te zien dat ze mee gaan met de markt, terwijl ze unified memory hebben in hun eigen CPU's, die dus tegelijk met de CPU wordt gebakken door TSMC en ze niets aditioneels in te hoeven kopen.
/s sarcasm mode off.
https://www.techpowerup.com/347063/apple-macbook-neo-capped-at-8-gb-ram-by-a18-pro-info-pop-packaging
[ Voor 20% gewijzigd door 4POX op 25-06-2026 17:09 ]
Kijk eerst of je post niet beter past in:
[Apple producten] Levertijden - Deel 9
Het MacBook Hoesjes, Sleeves, Cases, Tassen en Sticker topic
USB-C en Thunderbolt 3 accessoires
:strip_exif()/f/image/i4cmWkcDlAJKXitSeESoxNil.jpg?f=fotoalbum_large)