WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

[Zaptec Go (2)] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
ASW1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:58:
[...]

De garantievoorwaarden kun je hier vinden https://help.zaptec.com/documentation/zaptec-guarantee

Omdat het extra garantie is buiten de wettelijke garantie ben je sowieso van de coulance van zaptec afhankelijk.
Ik vind verwijzen naar garantie van de fabrikant (in dit geval Zaptec) van ondergeschikt belang.
Elke consument heeft in Nederland een verkoopovereenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant. De verkoper zal bij een niet deugdelijk apparaat voor reparatie of vervanging moeten zorgen.
Dat de verkoper vervolgens geen garantie bij de fabrikant kan claimen omdat er sprake is van zelfinstallatie is het probleem van de verkoper. Niet van de consument of de fabrikant.
Voor de verkoper is een simpele oplossing, alleen de Zaptec aanbieden inclusief montage.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:39
Pr088 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Ik vind verwijzen naar garantie van de fabrikant (in dit geval Zaptec) van ondergeschikt belang.
Elke consument heeft in Nederland een verkoopovereenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant. De verkoper zal bij een niet deugdelijk apparaat voor reparatie of vervanging moeten zorgen.
Dat de verkoper vervolgens geen garantie bij de fabrikant kan claimen omdat er sprake is van zelfinstallatie is het probleem van de verkoper. Niet van de consument of de fabrikant.
Voor de verkoper is een simpele oplossing, alleen de Zaptec aanbieden inclusief montage.
Dat ging enkel over de extra 3 jaar die zaptec biedt; de eerste 2 jaar moet je sowieso bij de verkoper claimen (maar daarna ook zo staat er in de gelinkte voorwaarden, tenzij he direct van zaptec hebt gekocht)

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:31

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Vrijdag komen ze bij mij de zaptec 2 go instaleren. Maar maak me echter wel zorgen over het gedoe met die temperatuur sensor/defect.. pff wel komt hij onder de carport te hangen, dus niet in de volle zon.

Wat te doen?? Annuleren of gewoon laten hangen door een erkend bedrijf.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nickrsd schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:54:
Vrijdag komen ze bij mij de zaptec 2 go instaleren. Maar maak me echter wel zorgen over het gedoe met die temperatuur sensor/defect.. pff wel komt hij onder de carport te hangen, dus niet in de volle zon.

Doet het bedrijf ook andere merken? De Zaptec Go 1 is zeer degelijk, voelt beter aan dan een Easee vind ik. Kabel gaat er lekkerder in, etc.

Zelf heb ik specifieke eisen ivm backoffice, slim laden. Dat wil zeggen 2 kapiteins op 1 schip. Wil je ook ERE? Dan kom je bij de Zaptec Go 2. Heb je die specifieke eisen niet, dan zijn er wellicht ook andere opties. Vraag anders je installateur? In ergste geval moet je garantie claimen, als je toch een kapotte hebt/krijgt.

Mijn boefje is liev!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:59

Op basis van alle verhalen denk ik dat je de problemen alsnog kunt krijgen op een warme dag. Dat dit probleem later is ontstaan bij sommige laadpalen lijkt mij dan eerder een software probleem dat daardoor de hardware stuk maakt. Maar dan zou je verwachten dat mensen geïnformeerd worden of er een update verzonden wordt. Het zal vast wel goedkomen, maar storend is het natuurlijk wel. Ik kan zelf nog een paar maanden wachten met de aanschaf, maar in jouw geval had ik deze gewoon laten monteren. Het scheelt ook dat je weet wat er speelt en wat de oplossing nu is. Ergens neem ik ook aan dat de modellen die nu nieuw worden opgestuurd het probleem niet hebben?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
ASW1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:54:
[...]

Dat ging enkel over de extra 3 jaar die zaptec biedt; de eerste 2 jaar moet je sowieso bij de verkoper claimen (maar daarna ook zo staat er in de gelinkte voorwaarden, tenzij he direct van zaptec hebt gekocht)
Die jaren erna moet je ook bij de verkoper zijn. Garantie is gebaseerd op een redelijke levensduur van een apparaat. En je mag toch wel verwachten dat een laadpaal het langer doet dan 2 jaar.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ASW1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:58:
[...]

De garantievoorwaarden kun je hier vinden https://help.zaptec.com/documentation/zaptec-guarantee

Omdat het extra garantie is buiten de wettelijke garantie ben je sowieso van de coulance van zaptec afhankelijk.
Toch is dit ook super vaag? Er wordt gesproken over "geautoriseerde dealer".

gecertificeerde installateur != geautoriseerde dealer

Mijn boefje is liev!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb nu solar charging aan staan. Nu is het vandaag een lastige dag, omdat er veel bewolking en regen is. Maar af en toe schijnt de zon er doorheen waardoor ik opeens aan het terugleveren ben.

Wat ik op de afgelopen 10 minuten zie gebeuren is dat de Zaptec Go 2 aan het laden is met 2.9kW, terwijl de zonnepanelen slechts minimaal produceren, waardoor de laadpaal 2.57kW van het net pakt (deze waarde lees ik uit vanuit de Zaptec Sense). Er lijkt een flinke vertraging te zitten in de snelheid waarop de laadpaal het vermogen omhoog of omlaag zet.

Het zal dus vast goed werken als het heel zonnig is of heel bewolkt, maar met wisselvallig weer zou ik deze modus op dit moment niet aanraden.

[ Voor 14% gewijzigd door Azer op 02-06-2026 13:16 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

brukskeluuk schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:08:
[...]

Op basis van alle verhalen denk ik dat je de problemen alsnog kunt krijgen op een warme dag. Dat dit probleem later is ontstaan bij sommige laadpalen lijkt mij dan eerder een software probleem dat daardoor de hardware stuk maakt. Maar dan zou je verwachten dat mensen geïnformeerd worden of er een update verzonden wordt. Het zal vast wel goedkomen, maar storend is het natuurlijk wel. Ik kan zelf nog een paar maanden wachten met de aanschaf, maar in jouw geval had ik deze gewoon laten monteren. Het scheelt ook dat je weet wat er speelt en wat de oplossing nu is. Ergens neem ik ook aan dat de modellen die nu nieuw worden opgestuurd het probleem niet hebben?
Dat weten we dus nog niet. Het gebeurd inderdaad omdat de sensor kapot gaat, maar die problemen zijn na een warme dag niet verholpen. De gemelde issues geven te kennen, dat de paal gewoonweg niet meer recupereert.

Mijn boefje is liev!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:31

Nickrsd

JB schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:06:
[...]

Doet het bedrijf ook andere merken? De Zaptec Go 1 is zeer degelijk, voelt beter aan dan een Easee vind ik. Kabel gaat er lekkerder in, etc.

Zelf heb ik specifieke eisen ivm backoffice, slim laden. Dat wil zeggen 2 kapiteins op 1 schip. Wil je ook ERE? Dan kom je bij de Zaptec Go 2. Heb je die specifieke eisen niet, dan zijn er wellicht ook andere opties. Vraag anders je installateur? In ergste geval moet je garantie claimen, als je toch een kapotte hebt/krijgt.
Ja ze hebben ook wel andere merken. Zelf komen ze met een ratio als alternatief. Kwa eisen.. heb zelf zonnepanelen en die stroom zou ik dus graag willen gebruiken als zonnestroom laden. En mogelijk later bi-directionaal.. het is puur prive gebruik.

Lees net over ere/mid.. ja fijn als ik daar gebruik van kan maken. Een vergoeding voor thuisladen is altijd mooi meegenomen!

[ Voor 7% gewijzigd door Nickrsd op 02-06-2026 13:34 ]

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:04

Bij mij werkt ie al een jaar zonder problemen, in de volle zon.

Er zijn natuurlijk een aantal mensen hier met dit probleem. Maar is dit 1% van de installaties, of 50% van de installaties? Niet iedereen met dit issue zal dat hier melden. Als het echt een mega probeleem was, zou Zaptec wel actie ondernemen (hoop ik).

Je kunt ook bij de installateur aangeven "hey ik heb van dit probleem gehoord, stel ik heb zo'n fout examplaar te pakken, kom je hem dan wel snel vervangen". Als hij genoeg Go2's installeert, zul je aan de reactie ook mogelijk kunnen ontdekken of hij dit al vaker gehoord heeft.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:46

Quad

Doof

Quad schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:17:
Ik heb bij installatie TN 1 Phase geïnstalleerd op mijn Zaptec Go2, waarom hij dan TN 3 Phase laat zien..? Deze opties zijn via portal ook niet aan te passen.
[Afbeelding]

De sense heb ik ingesteld op max circuit 25A, hij gaat dan vervolgens met maximaal 6A laden, zet ik dat op 30A gaat het naar 8A, en zet ik circuit op 35A dan pakt het wel ineens de volle 16A.
Ik vind het maar een onlogische gedachte.
Hij mag best 16a pakken, op 25A limiet (zou ik denken).
Ergens klopt er iets niet in de Sense.

En ergens moet ik nog eens een keer hardcode de Zaptec Go 2 op TN 1 Phase zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY-TTaxQqFon6oDjBkqK915Kt-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7No8wQNXCnmNKaJqkTssJybs.png?f=fotoalbum_large
Intussen gelukt om dit aangepast te krijgen.

In Installations > Installation > Permissions > Edit mijzelf de role service gegeven.
Daarna kon ik deze pagina aanpassen en laat hij helemaal geen 3 fase meer zien maar 1 fase op 16A.
In de app zie ik het ook niet meer terug komen, dus hopelijk gaat het vanavond wel goed. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:43

Natuurlijk lijkt het probleem nu groot omdat er hier een stuk of 8 man posten dat ze een probleem hebben. Afgezet tegen het totaal aantal laadpalen Zaptec Go 2 valt het denk ik mee. Zo heeft degene die de paal bij mij gezet heeft er al in totaal meer dan 460 gezet, waarvan het grootste deel Zaptec Go 2. Hij is het probleem nog niet tegen gekomen.

• Playermen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:54
Een vraagje over de mensen die kunnen zonneladen.

Moet je eerst aanmelden in de app en kom je dan op een lijst krijg je tevens dan een melding als het gereed is, ( hoe lang duurt het dan voordat het actief is)

Of kunnen jullie meteen via de app update en hebben jullie dan daarna de optie om te kunnen zonneladen omdat in de omschrijving staat dat je moet updaten

• onzenuub
Playermen schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:54:
Een vraagje over de mensen die kunnen zonneladen.

Moet je eerst aanmelden in de app en kom je dan op een lijst krijg je tevens dan een melding als het gereed is, ( hoe lang duurt het dan voordat het actief is)

Of kunnen jullie meteen via de app update en hebben jullie dan daarna de optie om te kunnen zonneladen omdat in de omschrijving staat dat je moet updaten
Ik kwam eerst op de lijst, na 1 dag zag ik in de app dat zonneladen mogelijk was en even later kreeg ik er een mail over van Zaptec.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

onzenuub schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:52:
[...]

Natuurlijk lijkt het probleem nu groot omdat er hier een stuk of 8 man posten dat ze een probleem hebben. Afgezet tegen het totaal aantal laadpalen Zaptec Go 2 valt het denk ik mee. Zo heeft degene die de paal bij mij gezet heeft er al in totaal meer dan 460 gezet, waarvan het grootste deel Zaptec Go 2. Hij is het probleem nog niet tegen gekomen.
Goed om te lezen! Blijf het dan wel frappant vinden, dat het nu ineens oppopt. Ook omdat ik dan weer lees dat sommigen de paal al meer dan een jaar hebben hangen, hoezo 1e batch? :/

Mijn boefje is liev!

• onzenuub
JB schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:31:
[...]

Goed om te lezen! Blijf het dan wel frappant vinden, dat het nu ineens oppopt. Ook omdat ik dan weer lees dat sommigen de paal al meer dan een jaar hebben hangen, hoezo 1e batch? :/
Mijn serienummer GPN005375, hangt al meer dan een jaar en geen problemen tot nu.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Degene waarvan we de serienummers ook kennen en die wel kapot zijn gegaan, zitten heel stuk hoger;

- GPN021536
- GPN052289
- GPN04xxxx

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 02-06-2026 16:17 ]

Mijn boefje is liev!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18

Galois

1811 - 1832

GPN066000 hier.
(sinds een week... nog niet kapot :))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Galois schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:17:
GPN066000 hier.
(sinds een week... nog niet kapot :))
Pray for Galois

discogs

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Heeft die Youtube-vonkentrekker nog gereageerd?

Mijn boefje is liev!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Nog niet :P

discogs

• achterhoeker
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
mijn serienummer zit achterin de 49000 en werkt prima. Hij hangt wel aan de schaduwkant van m'n huis en is een paar maand geleden geinstallleerd

Specs: Dingen & Spullen. Alsof iemand dat boeit ;-) | Prutst wel eens wat aan in de bouw.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste