Android of IOS heb zelf een iPhone maar zie de melding niet tussen staan.
Ik kan ook nergens terugvinden dat de Sence gekoppeld is.
Het witte lampje brandt wel continu. Waar kan ik controleren of hij goed is aangesloten?
Ik vermoed dat dit misschien de reden is waarom ik de optie voor zonneladen niet zie in de app.
Zijn er meer mensen die de optie nog zien niet zien in de app?
[ Voor 55% gewijzigd door Playermen op 29-05-2026 02:19 ]
Ik zit op 3.1.0.3 en met de app op iOS versie 5.43.0, gisteren gedownload. Ik heb een sense en die is actief.BENY1973 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:22:
[...]
Welke versie heb je, mijne is vorige week vrijdag geïnstalleerd maar zie nog geen meldingen in de app, heb versie 3.3.0.0, ah zie het al jij hebt Android, en daar is het op te zien op IOS nog niet.
https://help.zaptec.com/using-products/how-to-use-solar-charging-with-zaptec-sense?lang=nl
Hopelijk kan Tibber dit ook met de Pulse benaderen...Computer guy schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:03:
Staat ondertussen ook op de helppagina van Zaptec:
https://help.zaptec.com/using-products/how-to-use-solar-charging-with-zaptec-sense?lang=nl
Mijn boefje is liev!
Same here. Ben benieuwd. Bkijkbaar is het dan nu wachten op de firmware update van de Sense.NrG_82 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:14:
[...]
Bij mij is vandaag de Zaptec Go 2 geplaatst en ik zie zonneladen wel in de app. Bij aanklikken ben ik blijkbaar op de wachtlijst geplaatst. Het is dus nog niet daadwerkelijk actief, maar ze zijn er in ieder geval wel mee bezig.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door BrammieBramBram op 29-05-2026 09:25 ]
Hoe lang heb je moeten wachten? Ben je per mail geinformeerd geworden over de status? Ik heb Zaptec gebeld, er zou iets in gang gezet worden (dinsdag al) tot die tijd radiostilte, geen mails. Gisteravond nog zelf per mail een supporticket ingelegd om iets te horen te krijgen over de voortgang.sanzut schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:11:
[...]
Mijne is uiteindelijk omgewisseld voor een nieuwe.
Begint te klinken als een gevalletje bezwijken onder het succes. En nu hebben een paal uitgebracht die 'en masse' een fout heeft waarbij dus (lijkt mij) een behoorlijk aantal palen omgewisseld moeten worden.
Het dwingt mij bijna om deze te retourneren en te gaan kijken voor een andere paal, want ik vind dit gewoon geen goede aftersales en reclame voor Zaptec, terwijl ik het merk best hoog heb/had zitten.
Als je op yt naar the ducht electrician kijkt, die hangt alleen maar Zaptec
Als de Sense goed gekoppeld is, zou je in ieder geval onder Laadmodus de optie Automatisch laden moeten zien.Playermen schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 00:38:
Dankje voor de terugkoppeling welke toestel heb je?
Android of IOS heb zelf een iPhone maar zie de melding niet tussen staan.
Ik kan ook nergens terugvinden dat de Sence gekoppeld is.
Het witte lampje brandt wel continu. Waar kan ik controleren of hij goed is aangesloten?
Ik vermoed dat dit misschien de reden is waarom ik de optie voor zonneladen niet zie in de app.
Zijn er meer mensen die de optie nog zien niet zien in de app?
Wellicht ook goed om te checken of het een;loewie1984 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:29:
[...]
Hoe lang heb je moeten wachten? Ben je per mail geinformeerd geworden over de status? Ik heb Zaptec gebeld, er zou iets in gang gezet worden (dinsdag al) tot die tijd radiostilte, geen mails. Gisteravond nog zelf per mail een supporticket ingelegd om iets te horen te krijgen over de voortgang.
Begint te klinken als een gevalletje bezwijken onder het succes. En nu hebben een paal uitgebracht die 'en masse' een fout heeft waarbij dus (lijkt mij) een behoorlijk aantal palen omgewisseld moeten worden.
Het dwingt mij bijna om deze te retourneren en te gaan kijken voor een andere paal, want ik vind dit gewoon geen goede aftersales en reclame voor Zaptec, terwijl ik het merk best hoog heb/had zitten.
Als je op yt naar the ducht electrician kijkt, die hangt alleen maar Zaptec
- eigen swap betreft
- installateur swap betreft
Kan me voorstellen dat zij die dingen zelf wellicht ook op voorraad hebben, waardoor het sneller geregeld is, nadat Zaptec aangeeft, dat er gewisseld moet worden.
Hoe dan ook, is het op dit moment wel een patroon waar ik (ook) niet blij van wordt
Mijn boefje is liev!
En staat onder gekoppelde producten, hoofdscherm drie … rechts bovenin. Bij Android heb je meer info als IOS zag ik vanochtend, op Android staat de melding wel van Zonnepanelen, op iOS niet, zelfde voor Sense op hoofdpagina wel op Android niet op IOS.Ltlt schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:30:
[...]
Als de Sense goed gekoppeld is, zou je in ieder geval onder Laadmodus de optie Automatisch laden moeten zien.
Antwoord via de chat: Omdat de laadpaal een rode LED geeft en de foutmelding 'temperatuursensor fout' blijft aanhouden na een herstart, wijst dit op een defect aan de interne sensor. Bij de Zaptec Go 2 is dit een bekend probleem dat kan voorkomen bij bepaalde serienummers.
Zojuist gemeld bij de webshop waar ik hem heb gekocht (acculaders.nl).
Als ze nu ook nog kunnen zeggen welke serienummers, want als je je paal nu laad vervangen heb je dus grote kans dat je hetzelfde euvel hebt of krijgt.lucpat schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:08:
Vanochtend gechat met Zaptec en het blijkt dat de temperatuursensor fout komt door een defecte interne sensor.
Antwoord via de chat: Omdat de laadpaal een rode LED geeft en de foutmelding 'temperatuursensor fout' blijft aanhouden na een herstart, wijst dit op een defect aan de interne sensor. Bij de Zaptec Go 2 is dit een bekend probleem dat kan voorkomen bij bepaalde serienummers.
Zojuist gemeld bij de webshop waar ik hem heb gekocht (acculaders.nl).
Ik heb 'the Dutch Electrician' eens een mail gestuurd met de vraag of hij het herkend. Gaan we ook nog van hem horen.
[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 29-05-2026 10:10 ]
Ik ben bang dat ze dat zelf ook niet eens weten.loewie1984 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:09:
[...]
Als ze nu ook nog kunnen zeggen welke serienummers, want als je je paal nu laad vervangen heb je dus grote kans dat je hetzelfde euvel hebt of krijgt.
Ik heb 'the Dutch Electrician' eens een mail gestuurd met de vraag of hij het herkend. Gaan we ook nog van hem horen.
Dank! Ik had precies hetzelfde probleem met de 4G verbinding. Ik heb de laadpaal op mijn mobiele hotspot laten verbinden en een firmware update uitgevoerd naar versie 3.3.0. Daarna werkte alles helemaal goed.brain150 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:17:
[...]
Dit blijkt een probleem firmware te zijn wat een klein deel van de laadpalen heeft. Een upgrade naar versie 3.3.0.0 heeft geholpen: het laadpunt heeft nu wel verbinding via 4G.
(Ik weet alleen niet meer welke firmware versie er hiervoor op stond 😳).
Excuses voor het late antwoord.
Ik zie inderdaad de sensor error als ik de installatie bekijk. Voor het oplossen hiervan dient u contact op te nemen met de installateur dan wel het verkooppunt. We zullen dan samen met hen een beslissing nemen om deze lader in garantie te repareren dan wel te vervangen.
Ik heb geprobeerd te bellen met Proshop maar die zijn vrijdagmiddag niet bereikbaar, nu een mail gestuurd. Ben benieuwd hoe snel die dit gaan oplossen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
[img=800,1734]blob:https://gathering.tweakers.net/f55b416c-8c65-4ec4-abcf-0bd72de7f245[/img]
Gewoon een technische vraag, los van garantietoestanden en noem maar op.
Repareren? Hoe werkt dat dan? Opsturen, weken wachten en dan weer iets terug krijgen? Lekker als je moet laden...WiebeWH schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:49:
Vandaag eindelijk een mail ontvangen van Zaptec Benelux:
Excuses voor het late antwoord.
Ik zie inderdaad de sensor error als ik de installatie bekijk. Voor het oplossen hiervan dient u contact op te nemen met de installateur dan wel het verkooppunt. We zullen dan samen met hen een beslissing nemen om deze lader in garantie te repareren dan wel te vervangen.
Ik heb geprobeerd te bellen met Proshop maar die zijn vrijdagmiddag niet bereikbaar, nu een mail gestuurd. Ben benieuwd hoe snel die dit gaan oplossen.
Mijn boefje is liev!
Misschien ff de webshop erachter zetten, kunnen we een patroon ontdekkenJB schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:45:
Vooralsnog heb ik de volgende lijst met users, die allemaal een defecte Zaptec Go 2 hebben (gehad).
@sanzut
@MrtnStnwk
@xobdorp
@loewie1984
@lucpat
@WiebeWH
ProShop hiero
Mijn reactie en wat ik heb meegestuurd in de RMA:Bedankt voor je bericht.
Wat jammer om te horen dat je problemen ondervindt met je product.
Wanneer je een garantieclaim wilt aanmaken, kun je dat hier doen.
Mocht het product zijn toegevoegd aan een app, of zijn vergrendeld via een gebruikersprofiel, zorg er dan voor dat het wordt verwijderd uit de app of het gebruikersprofiel.
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen is het belangrijk dat je het probleem zo gedetailleerd mogelijk beschrijft. Het product wordt namelijk getest op basis van deze beschrijving. Ontbrekende informatie bemoeilijkt het controleren van defecten.
Wij raden je aan het product in de originele verpakking of gelijkwaardig verpakkingsmateriaal op te sturen. Wanneer het product beschadigd raakt tijdens het transport, kan de garantieclaim worden afgewezen.
Als je een foutmelding krijgt bij het indienen van een garantieclaim, controleer dan of je klantnummer en bestelnummer correct hebt ingevoerd.
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen, zullen wij deze zo snel mogelijk verwerken.
Een fijne dag toegewenst.
Dank voor je reactie. Net de RMA aangemaakt, maar wellicht goed om jullie ook te informeren dat er structurele problemen zijn met de Zaptec Go 2 en dat jullie eigenlijk contact op moeten nemen met Zaptec om na te gaan welke palen met welke serienummers een potentiele defecte temperatuur sensor die door Zaptec gebruikt wordt ingebouwd heeft zitten. Want iedere paal die je nu nog zonder die controle verkoopt zou wel eens terug kunnen komen en voor veel frustratie kunnen zorgen. Als iedere paal door een monteur geïnstalleerd moet worden, vervolgens die monteur weer terug moet komen om de paal op te halen om te wisselen, RMA aanmaken, in de tussentijd kan de klant niet laden of moet ie terug naar de oude paal. Dat is geen goede reclame voor Zaptec.
Hieronder mijn verhaal:
Na de laadpaal twee dagen in gebruik te hebben gehad en te hebben geladen, geeft de Zaptec GO 2 een temperatuur sensor foutmelding aan. Na 2 dagen in storing gehangen te hebben, paal herstart, was de melding weg om vervolgens na 30 minuten te hebben geladen opnieuw geconfronteerd te worden met hetzelfde probleem.
Daarop contact gezocht met ondersteuning van Zaptec welke bevestigen dat er een probleem/known issue aanwezig is bij enkele Zaptec Go 2 palen van een bepaalde serienummer reeks. Het apparaat moet vervangen worden en toekomstige problemen zouden worden opgelost met een firmware update maar voor nu dus vervangen.
Lees ook dit topic op gathering.tweakers.net waar meerdere mensen dezelfde foutmelding krijgen (waaronder nog meer mensen die via ProShop besteld hebben dus verwacht nog wel meer RMA gevallen): JB in "[Zaptec Go (2)] Ervaringen & Discussie"
Dus testen aan jullie zijde is niet per definitie zinloos om hetzelfde probleem vast te stellen, maar de uitkomst zou bij voorbaat vast moeten staan en in de tussentijd ben ik nu al een week verder en bouw ik geen ERE credits op. Dus ik hoop dat het omwisselproces voorspoedig gaat en de nieuwe paal hier geen last van zal hebben.
Ik hoop oprecht dat jullie hier iets met prioriteit mee doen!
Dat zullen ze bij Zaptec wel weten.gruys7 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:43:
Via automatisch laden heb ik nu zonneladen aangevraagd. In de app krijg ik de melding dat de zaptec sens wordt voorbereid en ik een mail ontvang. Meerdere dit gedaan, hoop niet dat ik nu onderaan de wachtlijst sta. Iemand enig idee hoe het lang kan gaan duren de update wordt verwerkt?