[Zaptec Go (2)] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PLUKVDP
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:58
Afgelopen weekend zelf een Zaptec Go 2 incl Sense geïnstalleerd, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat laden niet sneller dan ongeveer 3kWh gaat. Heb een 3x25A aansluiting, de auto kan het aan, instellingen in de portal lijken goed te staan.

Maar als ik kijk tijdens het laden dan lijkt 't of er toch maar 1 fase wordt gebruikt:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck_qAaSz7O8Uf6l9lpeJTIyfCG8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ycLKsZnXdB6fLPCdMwdRGAHq.png?f=user_large

Terwijl er genoeg stroom beschikbaar is volgens de Sense:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KVPvCb8ywVF1i8V7cwibo2nZjU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vimYak7GU31DobMOCqhMDJ9w.png?f=user_large

laadmodus staat op Automatisch laden, firmware is 3.3.0.0, meerdere keren herstart, maar helaas werkt het nog niet naar behoren. Iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door PLUKVDP op 10-07-2026 14:26 ]

• sebas1977
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:20
Misschien heb je het al geprobeerd, maar wat doet hij in de Standaard laden mode?

edit : En misschien toch een insteling in de auto?

[ Voor 25% gewijzigd door sebas1977 op 10-07-2026 14:52 ]

• BeeEnergy
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:33
Hmmm. Gisteren firmware 3.3.0.0 geinstalleerd gekregen. En nu zonneladen kunnen activeren (na meer dan 3 weken wachten).
Werkt niet goed.

Laden gaan nu in laadmodus Standaard Laden en Automatisch Laden met ongeveer 1,8 kW voor mijn Nissan Leaf (50% op 1 fase).
Ondertussen ook een Tesla Y gekoppeld gehad (50% op 3 fasen).
Ik heb de installateur een bericht gestuurd om de firmware terug te zetten naar vorige versie. Want dit lijkt nergens op.

Meer personen met firmware 3.3.0.0 en problemen of zonder problemen?

[ Voor 11% gewijzigd door BeeEnergy op 10-07-2026 17:59 ]

MT CT003 V117 / 2x 5.12 kWh V153 / 3 fasen / 1 per fase / ZIV SMR 5 meter / Zaptec Go 2

• BeeEnergy
PLUKVDP schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:23:

laadmodus staat op Automatisch laden, firmware is 3.3.0.0, meerdere keren herstart, maar helaas werkt het nog niet naar behoren. Iemand enig idee?
Sorry berichtje helemaal gemist. Ik heb zojuist zelf een berichtje geplaatst. Ondertussen met de chatbot alles doorgenomen.
Met twee verschillende auto's geladen (1 fase en 3 fase) met 2 verschillende kabels.
Allebei op Standaard Laden maar laden op 50% van het max.
Is nu via e-mail doorgezet naar support.
Mij lijkt het duidelijk dat firmware 3.3.0.0 de oorzaak is.

MT CT003 V117 / 2x 5.12 kWh V153 / 3 fasen / 1 per fase / ZIV SMR 5 meter / Zaptec Go 2

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-07 14:52
Ik heb mijn Zaptec Go 2 afgezegd. Die zou eind juli worden geïnstalleerd. Door alle klachten hier heb ik er niet zo veel vertrouwen meer in. Ben nu voor een Peblar Business gegaan. Nederlands fabrikaat. En in het Peblar forum lees ik veel minder (ernstige) tekortkomingen.

Bedankt voor alle info.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PLUKVDP schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:23:
Afgelopen weekend zelf een Zaptec Go 2 incl Sense geïnstalleerd, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat laden niet sneller dan ongeveer 3kWh gaat. Heb een 3x25A aansluiting, de auto kan het aan, instellingen in de portal lijken goed te staan.

Maar als ik kijk tijdens het laden dan lijkt 't of er toch maar 1 fase wordt gebruikt:[Afbeelding]

Terwijl er genoeg stroom beschikbaar is volgens de Sense:[Afbeelding]

Wat zegt de portal? Wel goed ingesteld?

Kan je auto wel drie fasen laden?

• PLUKVDP
sebas1977 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:34:
Misschien heb je het al geprobeerd, maar wat doet hij in de Standaard laden mode?

edit : En misschien toch een insteling in de auto?
In Standaard laden hetzelfde issue, alleen L1 doet iets en laden gaat met max 3,6kWh. Auto is een BYD Dolphin, daar valt niets in te stellen. Openbare laadpaal met dezelfde kabel werkt prima op 11 kWh.
MikeyMan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:57:
[...]

Wat zegt de portal? Wel goed ingesteld?
Dit zijn de belangrijkste instellingen geloof ik, staat allemaal goed. Of mis ik ergens nog iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umUcRDv990OugjaM-gm3VuV1PIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BIligUUbF8kI8rUZKycGd65Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avmX5q3UvWwlMtpZirU1OmZEVVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z5QhMifiEdX9tIkm4CvgKmRZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaKaCXO5HwyWXslO5zbSY3tDC-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T4d9yyrTf9EnrdL0A2jYIXxo.png?f=fotoalbum_large
BeeEnergy schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:15:
[...]

Sorry berichtje helemaal gemist. Ik heb zojuist zelf een berichtje geplaatst. Ondertussen met de chatbot alles doorgenomen.
Met twee verschillende auto's geladen (1 fase en 3 fase) met 2 verschillende kabels.
Allebei op Standaard Laden maar laden op 50% van het max.
Is nu via e-mail doorgezet naar support.
Mij lijkt het duidelijk dat firmware 3.3.0.0 de oorzaak is.
Mijn Zaptec is net nieuw dus heb niet met de oude firmware gewerkt. Op deze firmware doet ie het iig niet...
edit:
Situatie in meterkast. Hoofdschakelaar links met 3 fase alamat in het midden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM9XKopb1N70LBh1HlaxtTZBr44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Q6aR71Zs6B8lfaWU7amNOg9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door PLUKVDP op 11-07-2026 14:06 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Wat is dat faserotatie (13)?

Mijn boefje is liev!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
Sinds gister de Go2 hangen icm Tibber Pulse en ben erg tevreden tot nu toe. Slim laden functioneert keurig en Tibber slaagt er ook heel netjes in om bij zonneladen zero export te realiseren.

Heeft iemand de Chill er ook bij? Aanrader of zijn er betere kabelhouders?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
yohan schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:47:
Sinds gister de Go2 hangen icm Tibber Pulse en ben erg tevreden tot nu toe. Slim laden functioneert keurig en Tibber slaagt er ook heel netjes in om bij zonneladen zero export te realiseren.

Ligt hier nog nieuw in de doos…

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Ik heb een EV Hook die je aan de aansluiting van de kabel doet. Kost amper wat en kun je ook meenemen. Super handig!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• THE_BASE
  • Niet online
Foutje, bedankt.

[ Voor 95% gewijzigd door THE_BASE op 11-07-2026 18:52 ]

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:35

Ik heb de Chill erbij. Voor mij prima. Geen idee wat de voordelen zijn van andere kabelhouders.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

THE_BASE schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:42:
Nu we de meterkast hebben vernieuwd en we dinsdag naar 3-fase gaan vraag ik me af hoe zinvol het echt is om een aparte groep toe te voegen voor de thuisbatterij.

Ik snap dat ontladen tot 2500 watt dan mogelijk is, maar dat zijn piekmomenten. Plus: daardoor is de batterij natuurlijk weer sneller leeg tijdens bijvoorbeeld koken en kom ik misschien minder de nacht door. Potato, potato misschien, maar begin even te twijfelen of er wel echt noodzaak voor is. :)
Wat probeer je te bereiken dan? 'de nacht door komen' lijkt me niet het beste uitgangspunt.

• THE_BASE
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:48:
[...]

Wat probeer je te bereiken dan? 'de nacht door komen' lijkt me niet het beste uitgangspunt.
Ach, helemaal het verkeerde topic. Lekker bezig, al zeg ik het zelf! :+

Excusez!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MBPLayer schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:07:
Iemand ervaring in de Zaptec Go 2 (zwart) met de melding: 'Klep van oplader verwijderd'? Ik heb de kap inmiddels vier keer opnieuw geplaatst, de stroom in de meterkast een half uur onderbroken, etc. Heel vreemd, want bij de Zaptec Go had ik geen enkel probleem hiermee.
[Afbeelding]
Ik heb dit sinds vandaag ook, er lijkt verder niets aan de hand maar deze melding staat wel in de app. Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

• Skipperhenk
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21-07 11:24
Het laden met zon overschot verloopt hier gelukkig zonder problemen. Het enige wat ik zeer regelmatig tegen kom is dat je op de app steeds weer moet inloggen, vaak tot 2x toe. Gelukkig is daar een vingerafdruk weer handig bij.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat top dit bij proshop...

Pakket vorige week bij ze binnen gekomen. Op de 4e. Krijg ik nu deze mail:
Je garantieclaim-nummer x is nu ontvangen bij Proshop.
Je ontvangt per e-mail updates over je garantieclaim.

Klachten hebben een gemiddelde behandelingstijd van 2 weken, in sommige gevallen kan dit oplopen tot 4 weken. Let op: producten waarover binnen de eerste 14 dagen na ontvangst wordt geklaagd, worden doorgaans bij ontvangst omgeruild. Tenzij het product buiten de garantieperiode valt, bijvoorbeeld door fysieke schade.

Houd er rekening mee dat Proshop niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verloren gegevens in verband met de afhandeling van je garantieclaim.
Met vriendelijke groet

Proshop a/s
Was de eerste en tevens de laatste keer dat ik daar bestel.

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Xanquezer

DPC Chef-kok :)

Xanquezer schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:20:
[Afbeelding]

Vandeweek opgehangen, eens kijken hoe dit werkt.
Nou, mijn ervaring valt tegen.
Installatie viel tegen, maar uit eindelijk wel gelukt.
Laden & intern beheer van passen gaat wel goed.
Daarnaast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Txs3pExfwRiFS_n4w1qEj5mz4oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3ieROcOabTYWsAMxAiVcaiz.jpg?f=fotoalbum_large

Het display is aan het weg smelten.

Netonafhankelijk sinds 2022

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:03
Is dat niet de beschermingssticker?

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:58
Fr1ek schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:29:
Mijn beschermingssticker heeft er ook maanden op gezeten. Zonder dit effect. Voor zo'n leuke laadpaal, qua design, wel veel gedoe zeg

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Ik zie hier (ook) veel problemen over installatie, faserotatie etc. Wellicht een installateur vragen, als je dit niet vaker hebt gedaan… Dat ligt niet aan Zaptec IMHO :)

Mijn boefje is liev!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:45
Ik heb me ooit laten vertellen dat faserotatie weinig uitmaakt. Dat de zaptec auto sensing is wat dat betreft, maar dat je het wel hard kunt instellen. Dat was toen ik de zaptec go 1 installeerde.

discogs

• BeeEnergy
Support heeft zonneladen uitgeschakeld en de instelling voor het terugschakelen van 1 naar 3 fasen geactiveerd. Lijkt erop dat mijn probleem van laden met 50% dus toch niets met firmware 3.3.0.0 te maken heeft.
Op dit moment is de oorzaak nog niet duidelijk.
Ik heb wel al die tijd kunnen laden, echter met maximaal 5,5 kW i.p.v. 11 kW.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:22

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijn Sense (FW 7.0.1.9 blijft volhouden offline te zijn, maar zit gewoon op het wifinetwerk waar ik nu vanaf post.

Iemand enig idee hoe ik die kan aanvloeken? Zolang die offline is, kan ik sowieso geen zonneladen gebruiken..

In de app heeft ie gewoon een ip adres, ik kan hem ook zien in het overzicht van mijn (asus) router en toch vindt ie zichzelf offline.

Wat heb je zelf al geprobeerd?:
1. Reset van het apparaat - stroom eraf, maar er zit wellicht een accutje in
2. Op de gastenwifi
3. Op een hotspot, kijken of dat werkt
4. Resetknopje (proberen in te) drukken,

Hij blijft vrolijk oranje knipperen: kan niet met de cloud praten.. :-(

Hij doet het wel, de kookplaat ging net aan en ik zie keurig het verbruik wat we hebben.

[ Voor 57% gewijzigd door pjottum op 13-07-2026 18:00 ]

I have usernames older than you.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pjottum schreef op maandag 13 juli 2026 @ 17:05:
Mijn Sense (FW 7.0.1.9 blijft volhouden offline te zijn, maar zit gewoon op het wifinetwerk waar ik nu vanaf post.

Iemand enig idee hoe ik die kan aanvloeken? Zolang die offline is, kan ik sowieso geen zonneladen gebruiken..

In de app heeft ie gewoon een ip adres, ik kan hem ook zien in het overzicht van mijn (asus) router en toch vindt ie zichzelf offline.

2. Op de gastenwifi

Hij doet het wel, de kookplaat ging net aan en ik zie keurig het verbruik wat we hebben.
Hoe vind jij de status van de sense, ik zie hem nietwaar in de app. Bij mij knippert die wit en soms oranje

Laat maar, moet je laaDmodus klikken, en dan configureren. Interface is verre van intuïtief

[ Voor 6% gewijzigd door richards3 op 13-07-2026 19:41 ]

• Brikkah
  • Laatst online: 21:40

2. Op de gastenwifi

Ik heb precies hetzelfde! maar dan al sinds een week ongeveer. Heb ook dezelfde stappen ondernomen, maar helaas zonder resultaat. Heb de installateur om hulp gevraagd. Die zou mij vorige week terugbellen, maar is helaas niet gebeurd..

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Brikkah schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:57:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! maar dan al sinds een week ongeveer. Heb ook dezelfde stappen ondernomen, maar helaas zonder resultaat. Heb de installateur om hulp gevraagd. Die zou mij vorige week terugbellen, maar is helaas niet gebeurd..
Tja, mijne hangt nog geen week.. maar doet het nu al niet. Het was niet gratis. Ik heb contact met de leverancier/installateur opgenomen. Eens zien of die net zo snel zijn als met de factuur vorige week…

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Xanquezer

DPC Chef-kok :)

Fr1ek schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:29:
Nee, die is er al af.

Lijkt op de lijm resten.

Netonafhankelijk sinds 2022

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pjottum schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:54:
[...]

Tja, mijne hangt nog geen week.. maar doet het nu al niet. Het was niet gratis. Ik heb contact met de leverancier/installateur opgenomen. Eens zien of die net zo snel zijn als met de factuur vorige week…
Met de juiste draadjes in de clips duwen wel. Maar dit zou zomaar een uitdaging kunnen worden vrees ik :(

Die go2 lijkt wel een stuk meer problemen te hebben dan de 1.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 14-07-2026 08:25 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MikeyMan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:25:
[...]

Met de juiste draadjes in de clips duwen wel. Maar dit zou zomaar een uitdaging kunnen worden vrees ik :(

Die go2 lijkt wel een stuk meer problemen te hebben dan de 1.
Paal doet het prima, die sense is afhankelijk van de cloud en die is stuk. Misschien heb ik te vaak over Trump gemopperd online ;)

• Brikkah
pjottum schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:54:
[...]

BIj mij hangt ie ook pas een week of 2.. De sense heeft het denk ik 1 laadbeurt gedaan...

• Ekinia
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-07 05:04
Ik haak toch even in op dit topic, want ik had ook een overleden Sense. De faalmodus was als volgt: regelmatig ging mijn Go2 terug naar enkelffasig laden met 1,4 kW (een halve granny charger dus) en daar bleef het bij. Superirritant als je net terug bent van een lange rit en de volgende dag weer een volle auto nodig hebt. In de app zag ik dan dat de beschikbare stroom op de fasen 0/6/0 A stond terwijl er toch echt niks groots aan stond in huis. Een volgende laadbeurt startte normaal, tot de boel weer geknepen werd en bleef. Later startte het laden meteen op 1 fase, je hoorde het ook aan de relais: tijdens een normale start hoor je drie relais ingaan, nu nog maar 1. Eerst verdacht ik mijn nieuwe laadpunt (pas sinds juni in gebruik) omdat de problemen leken te beginnen toen ik de Go2 had opgehangen. Maar die ging zich normaal gedragen zodra ik standaard laden aanzette (dus niet bestuurd door de sense), en liet zich ook netjes besturen door Tibber.

Toen ik de Sense checkte bleek die helemaal dood te zijn, de LED bleef donker en ook op een USB voeding wilde het ding niet opstarten. Met een schroevendraaier peuter je 'm zo open, en na een beetje rondneuzen met de multimeter lijkt de voeding op het printje te zijn uitgevallen. Waarschijnlijk eerst af en toe, maar nu voorgoed. Ik heb 'm vervangen door een Tibber Pulse en nu lijkt de boel weer normaal te werken. Ik ga niet verder foutzoeken, maar als ik lees hoeveel mensen een Sense hebben met uitvalsverschijnselen, dan lijkt er by design iets niet helemaal snor te zijn.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Brikkah schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:43:
[...]

BIj mij hangt ie ook pas een week of 2.. De sense heeft het denk ik 1 laadbeurt gedaan...
Ik kan in de router zien dat er verbindingen opengezet worden, maar niet werken. Zonder cloud, geen sense blijkbaar. Ik ben benieuwd wat de leverancier gaat doen..

Edit: hmmm, goede laadsessie, 1,3kw.. Zucht.

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 15-07-2026 07:37 ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 07:41

Movinghead

ing.

2. Op de gastenwifi

Hier hetzelfde, nieuwe Sense hing er pas 3-4 dagen. Echter firmware 7.0.0.6

Zie hem in de Fortigate netjes een IP krijgen, is te pingen vanuit het LAN. Zie voorts dat hij verbinding maakt met een provisioning omgeving in Azure. Maar blijft oranje knipperen. Hier ook de installateur gevraagd voor advies, doch nog geen reactie.

Je kan wel in de portal die 6A bij offline aanpassen naar meer. Maar dan moet je het zelf in de gaten houden. Dan kan je boven de 1.3kW geraken.

[ Voor 6% gewijzigd door Movinghead op 15-07-2026 08:32 ]

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 11:20

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Is die 'Sense' essentieel voor een goed functionerende Go2? Heb al een P1-meter van homewizard en die bevalt goed voor het inzicht dat ik zoek, maar vervang hem graag als dat nodig is voor een optimaal werkende Go2 natuurlijk...

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

farmacop schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:15:
Is die 'Sense' essentieel voor een goed functionerende Go2? Heb al een P1-meter van homewizard en die bevalt goed voor het inzicht dat ik zoek, maar vervang hem graag als dat nodig is voor een optimaal werkende Go2 natuurlijk...
Definieer 'goed functionerend'. Ding doet het op zich ook zonder internetverbinding.

Als je wilt load balancen heb je wel wat nodig. Maar zelf draai ik daarvoor een Home Assistant automation.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 10:41

nlboy

Alles kitz?

Als ik de tekst over Slim Laden goed begrijp, kijkt de Zaptec alleen naar een groep uren waarin het voordeligst is, waarin de ingestelde minimale kWh past.

Dat betekent dat de paal niet meerdere sessies doet, zoals tussen 15u en 17u (die twee uren zijn dan het voordeligst tussen het aansluiten en het vertrek) en vervolgens de rest in de nacht doet voordat ik vertrek om 6:00u. Toch?

• new_born89
  • Laatst online: 22-07 15:01
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Liesr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-07 11:17
Ik heb sinds 1 maand de zaptec go 2. Maar sinds 2 weken, wil die niet meer aan 11kw laden. Haalt max 2,7. Heb al andere kabel geprobeerd, maar blijft hetzelfde.

Instellingen staan op 3 fasen en max vermogen 20A. Maar toch wordt er maar 1 fase gebruikt.

Heb ook de sense load balancer bij de installatie.

Iemand die hier raad mee weet?

UPDATE: de installateur heeft de sense softwarematig verwijderd, zodat mijn EMS systeem correct kan aansturen. Nu werkt het perfect (lees: zoals ik het wil 😂)

[ Voor 20% gewijzigd door Liesr op 16-07-2026 14:29 ]

• PLUKVDP
Liesr schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:09:
Ik heb sinds 1 maand de zaptec go 2. Maar sinds 2 weken, wil die niet meer aan 11kw laden. Haalt max 2,7. Heb al andere kabel geprobeerd, maar blijft hetzelfde.

Instellingen staan op 3 fasen en max vermogen 20A. Maar toch wordt er maar 1 fase gebruikt.

Zie mijn bericht eerder deze maand. Ik zit met hetzelfde, al heeft ie bij mij nooit 11kwh gedaan. Nog geen oplossing helaas.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Liesr schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:09:

Doet je Sense het nog? Er zit een lampje op, als dat wit is dan is het antwoord ja. Zo niet, dan is het nee. Zo nee, bel je leverancier want hij is wellicht stuk, maar doet het in elk geval niet meer.

De instelling in je app staat (Open app, tik laadmodus) misschien op automatisch laden. Zet hem om naar Standaard laden. Daar kan je dan prutsen. Je kan ook inloggen bij Zaptec (https://portal.zaptec.com/dashboard) en daar dingen doen, maar dat kan je leverancier dus ook, laat je daar even door adviseren, als je sense er net als bij anderen mee is opgehouden omdat Azure kapot is. (of teveel stroom gebruikt en jou daarom maar op een lagere waarde heeft gezet...)

• Liesr
pjottum schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:48:
[...]

Doet je Sense het nog? Er zit een lampje op, als dat wit is dan is het antwoord ja. Zo niet, dan is het nee. Zo nee, bel je leverancier want hij is wellicht stuk, maar doet het in elk geval niet meer.

De instelling in je app staat (Open app, tik laadmodus) misschien op automatisch laden. Zet hem om naar Standaard laden. Daar kan je dan prutsen. Je kan ook inloggen bij Zaptec (https://portal.zaptec.com/dashboard) en daar dingen doen, maar dat kan je leverancier dus ook, laat je daar even door adviseren, als je sense er net als bij anderen mee is opgehouden omdat Azure kapot is. (of teveel stroom gebruikt en jou daarom maar op een lagere waarde heeft gezet...)
De sense doet het (lampje brandt wit) en de laadmodus staat steeds op standaard. Heb ook geen eco aanstaan.

• mrunknown223
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:51
Als je inlogt op het Zaptec portal zou je dan het volgende kunnen checken:

Pas de instellingen NIET aan, tenzij je weet waar je mee bezig bent.
  1. Zorg dat je account alle permissies heeft (User + Owner + Service), deze kun je vinden onder Installation > 'naam/adres van installatie' > Permissions
  2. Check onder Installation > 'naam/adres van installatie' > Settings > Power Management de instellingen, post daarvan even een screenshot
  3. Check onder Chargers > 'je oplader' > Settings. Post ook daarvan even een screenshot.
  4. Check onder Chargers > 'je oplader' > Status. Post ook daarvan even een screenshot.
Dit zijn in ieder geval de instellingen van je Zaptec. Daarnaast kan je voertuig of je kabel natuurlijk nog limiterend zijn.

Externe services (zoals Tibber / evcc / etc) passen deze instellingen vaak frequent aan door de Zaptec API, bijvoorbeeld voor het bijsturen van zonneladen. Ze kunnen elkaar tegenwerken en ook onverwachte resultaten geven.

[ Voor 0% gewijzigd door mrunknown223 op 15-07-2026 18:44 . Reden: typo ]

• Brikkah
pjottum schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:26:
[...]

Ik kan in de router zien dat er verbindingen opengezet worden, maar niet werken. Zonder cloud, geen sense blijkbaar. Ik ben benieuwd wat de leverancier gaat doen..

Edit: hmmm, goede laadsessie, 1,3kw.. Zucht.
Bij mij is de sense weer gaan werken! We hadden zonneladen aangevraagd en dat is vandaag geactiveerd. De sense knipperde toen oranje/wit. Na opnieuw inpluggen van de p1 poort blijft het lampje nu wit. Eens kijken hoe lang die nu blijft werken en of het zonneladen een beetje werkt.

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Dat zijn de geretourneerde laadrobots met temp sensor fix :+

Mijn boefje is liev!

• Ekinia
Liesr schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:10:
[...]

De sense doet het (lampje brandt wit) en de laadmodus staat steeds op standaard. Heb ook geen eco aanstaan.
Als de laadmodus op "standaard" staat zou 'ie zich sowieso niets moeten aantrekken van de Sense. Maar als je kijkt onder instellingen bij "standaard" dan kan je voor die modus apart instellen hoeveel stroom het laadpunt maximaal mag trekken. Staat dat wel op 16 A? Je gaat dan naar Installatie -> laadmodus - zet 'm op "standaard laden" en dan nog naar "configureren" en daar kan je de beschikbare stroom instellen. Zet daar ook "beperk offline vermogen" uit.

Ik vind de manier waarop de diverse instellingen zijn ondergebracht niet altijd even logisch in die app. En ondanks dat mijn Sense helemaal dood is (het ding krijgt geen voedingsspanning) komt er geen waarschuwing in de app.

• new_born89
  • Laatst online: 22-07 15:01
JB schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:19:
[...]

Dat zijn de geretourneerde laadrobots met temp sensor fix :+
Draait hier als een zonnetje - in het zonnetje :+ en als er toch issues zijn heb je garantie.

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 08:32
Ik heb gisteren zonneladen geprobeerd, ik zie alsnog via de HW P1 meter nog ruim 1kwh op export gaan.

• Pimmetje651
  • Laatst online: 22-07 12:19
Iemand al eerder tegenaan gelopen dat de Zaptec Sense niet mogelijk is om te verbinden op een verborgen SSID. Heb daarom net de SSID op zichtbaar gezet, de sense op verbonden (wat succesvol is) maar zodra ik weer op verbergen zet ... verbinding verbroken

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:42
Ik heb de Zaptec Go 2 en Zaptec Sense nu iets langer dan een jaar. Sinds eind mei, begin juni met zonneladen. Wanneer ik zonneladen uitschakel, wordt er gewoon 11 kW van het net geladen. Met zonneladen ingeschakeld, wordt er overschot zonnepanelen geladen. Gaat naar mijn idee allemaal perfect en ben er nog steeds blij mee.

• azaden
  • Laatst online: 21-07 21:50
PLUKVDP schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:24:
[...]

Zie mijn bericht eerder deze maand. Ik zit met hetzelfde, al heeft ie bij mij nooit 11kwh gedaan. Nog geen oplossing helaas.
Zelfs in de standaard laden stand?

Tot aan vandaag weigerde mijn Sense P1 dienst, ging dus in de offline stand met max 6A totaal. Nu zonneladen actief is geworden vandaag doet de Sense het ook ineens weer.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gisteravond was de Sense wit en doet het inderdaad weer. Blijkbaar is het bonnetje voor Azure betaald..

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-07 14:46
Ik overweeg een Zaptec Go2 aan te schaffen en die te laten installeren.
De meterkast is al af-bouw klaar voor een laadpaal, ook de kabel loopt al naar de parkeerplek achter het huis. Moet alleen op de muur een Kastje opgehangen worden, met een kabelgoot/afwerking en een load balancing.

Vrij letterlijk 10 gaten boren apparaat vastschoeven en aanzetten... tenminste zo voelt dat bij mij als leek (met natuurlijk enige uitleg?)
Ik krijg offertes van 2.000 euro en meer, voelt mij als erg veel voor weinig werk....
Iemand hier die enig beeld heeft bij wat een vrij simpele installatie van zo een laadpaal zou mogen kosten?
edit:
Mocht het wat uitmaken, regio Amsterdam

[ Voor 4% gewijzigd door namliam_eht op 17-07-2026 12:29 ]

• azaden
  • Laatst online: 21-07 21:50
namliam_eht schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:07:
Ik overweeg een Zaptec Go2 aan te schaffen en die te laten installeren.
De meterkast is al af-bouw klaar voor een laadpaal, ook de kabel loopt al naar de parkeerplek achter het huis. Moet alleen op de muur een Kastje opgehangen worden, met een kabelgoot/afwerking en een load balancing.

Vrij letterlijk 10 gaten boren apparaat vastschoeven en aanzetten... tenminste zo voelt dat bij mij als leek (met natuurlijk enige uitleg?)
Ik krijg offertes van 2.000 euro en meer, voelt mij als erg veel voor weinig werk....
Iemand hier die enig beeld heeft bij wat een vrij simpele installatie van zo een laadpaal zou mogen kosten?
edit:
Mocht het wat uitmaken, regio Amsterdam
In mijn geval ter vervanging van een andere niet MID gecertificeerde 3 fase laadpaal heeft me dit ommenabij de 1600 euro gekost voor de installatie en configuratie van: Go-2, Houder + 7.5m kabel, Sense P1 + actieve splitter.

De Sense wordt niet rechtstreeks ondersteund in home automation. Dus ik heb mijn al bestaande 3fase (MID) gecertificeerde meter van HomeWizard laten zitten natuurlijk ;-

• jurgen purgen
namliam_eht schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:07:

Zo heb ik het zelf ook gedaan. Volgens mij waren het zelfs minder gatenNu ongeveer een jaar geleden. 1e laadpaal moest vervangen worden en ook die zelf vervangen.

Met wat technisch inzicht en ervaring en gewoon de duidelijke handleiding volgen, want dat doet de installateur ook. Misschien niet meer na de zesde.

Als je niet snapt wat je doet moet je het niet doen. Want je moet dan bv ook je faserotatie ingeven. Dat moet je wel snappen.

[ Voor 3% gewijzigd door jurgen purgen op 17-07-2026 13:30 ]

• sgsprutser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 12:36
Ik heb gister door een bevriende elecktricien de Zaptec Go 2 laten aansluiten ter vervanging van de Newmotion paal met abo van 50five. Het vervangen van de laadpaal was echt super simpel. De meeste tijd zijn we bezig geweest met het plaatsen van de onepole en het graaf werk ervan. Maar het werkelijk aansluiten is super eenvoudig. Ook het aansluiten van de sense en de P1 splitter ging super eenvoudig. Voor het aansluiten van de laadpaal zelf denk ik dat we 45 minuten bezig zijn geweest, meete tijd ging zitten inhet netjes ophangen en alles netjes maken. Mijn elecktricien kost maar 30 euro per uur. Ik heb de laadpaal en alle benodigdheden besteld bij solar-outled. Was ook super geregeld want alles voor het aansluiten op de paal zat er netjes bij. Die gasten begrijpen dat je een totaal pakket wil hebben.
Al met al super blij de vervanging en af van die slechte service van 50five.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:00
sgsprutser schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:20:
Ik heb gister door een bevriende elecktricien de Zaptec Go 2 laten aansluiten ter vervanging van de Newmotion paal met abo van 50five. Het vervangen van de laadpaal was echt super simpel. De meeste tijd zijn we bezig geweest met het plaatsen van de onepole en het graaf werk ervan. Maar het werkelijk aansluiten is super eenvoudig. Ook het aansluiten van de sense en de P1 splitter ging super eenvoudig. Voor het aansluiten van de laadpaal zelf denk ik dat we 45 minuten bezig zijn geweest, meete tijd ging zitten inhet netjes ophangen en alles netjes maken. Mijn elecktricien kost maar 30 euro per uur. Ik heb de laadpaal en alle benodigdheden besteld bij solar-outled. Was ook super geregeld want alles voor het aansluiten op de paal zat er netjes bij. Die gasten begrijpen dat je een totaal pakket wil hebben.
Al met al super blij de vervanging en af van die slechte service van 50five.
Je kreeg vast geen bon achteraf van je electricien 😁

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte

• Movinghead

Movinghead

ing.

pjottum schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 07:33:
Gisteravond was de Sense wit en doet het inderdaad weer. Blijkbaar is het bonnetje voor Azure betaald..
:+ Dat zou wat zijn ;-) . Maandag eens kijken of ik de Sense weer kan herstarten als ik terug bent van vakantie. Tot op heden is deze offline. Nu heb ik ook Zon laden aangevraagd, maar daarover nog reactie. Enkel " je staat op de lijst " .

• BeeEnergy
Heb ondertussen zonneladen kunnen uitproberen.
Werkt prima. Past regelmatig het laden aan zodat (stand alleen overschot) er niet van het net geladen wordt.
Staat nu te wachten totdat morgen er weer genoeg zon is om verder te laden.

Merk wel dat als ik pauzeer dat daarna niet goed gedetecteerd wordt dat er te weinig zon is op dat moment, ging automatisch weer laden. Ik zal hiervoor een verbetervoorstel indienen.

[ Voor 4% gewijzigd door BeeEnergy op 17-07-2026 21:15 ]

• Liesr
Ik stuur de zaptec go 2 nu helemaal aan via home assistant. Ik wil namelijk zo efficiënt mogelijk de zonne energie benutten om te laden. Met mijn eigen settings kan ik instellen dat ik met 6A starten met laden zodra ik 500watt zonne opbrengst heb.

Vanaf dat er dan meer dan 1600 watt opbrengst is, wordt er bij geschakeld naar 7a enzoverder. Zo wordt mooi de curve van de zonne opbrengst gevolgd, zonder dat er te veel wordt bijgekocht van het net.

Ik liep er namelijk tegenaan dat het automatisch zonneladen vanuit de zaptec:

-ofwel pas heel laat opstartte, omdat er minimaal 1380 watt (6A) opbrengst moet zij (in mijn geval pas na 10u30 van toepassing in deze tijd vh jaar) en stopt om 16u30.

-ofwel heel de dag minimaal 1,15kW bijkoopt van het net

Hieronder het resultaat te zien op de homewizard. Blauw is verbruik van zonne-energie. paarse pieken op het einde zijn de keukentoestellen die in gebruik zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4t1WooXxJ3gapONdC9mO6_icRI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32sxiaMI6eA1gnKYsAAF7gn7.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 18% gewijzigd door Liesr op 17-07-2026 21:58 ]

• Skipperhenk
Zonneladen op overschot werkt hier eigenlijk ook prima. Ben er nog niet helemaal achter of de 11,2 KW thuis accu het overschot aan het delen is met de auto.
Ik schakel uit voorzorg dan de thuis accu uit, die loopt later op de dag toch wel weer vol.
Ben geen expert en/of gebruiker van HA dus doe alles met de beschikbare apps.
Maar als pensionado alle tijd daarvoor. ;)

• keetoo
  • Laatst online: 19-07 12:21
Liesr schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 21:49:
Ik stuur de zaptec go 2 nu helemaal aan via home assistant. Ik wil namelijk zo efficiënt mogelijk de zonne energie benutten om te laden. Met mijn eigen settings kan ik instellen dat ik met 6A starten met laden zodra ik 500watt zonne opbrengst heb.

Vanaf dat er dan meer dan 1600 watt opbrengst is, wordt er bij geschakeld naar 7a enzoverder. Zo wordt mooi de curve van de zonne opbrengst gevolgd, zonder dat er te veel wordt bijgekocht van het net.

Ik liep er namelijk tegenaan dat het automatisch zonneladen vanuit de zaptec:

-ofwel pas heel laat opstartte, omdat er minimaal 1380 watt (6A) opbrengst moet zij (in mijn geval pas na 10u30 van toepassing in deze tijd vh jaar) en stopt om 16u30.

-ofwel heel de dag minimaal 1,15kW bijkoopt van het net

Hieronder het resultaat te zien op de homewizard. Blauw is verbruik van zonne-energie. paarse pieken op het einde zijn de keukentoestellen die in gebruik zijn

[Afbeelding]
Dat klinkt goed, zou je yaml code hier willen plaatsen ik heb vandaag mijn zaptec go 2 zelf geplaatst waar mijn oude tesla wall connector hing, nu zou ik deze ook graag weer via home assistent willen gebruiken, alvast bedankt

• mrunknown223
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:51
Home assistant is prima, maar kijk ook eens naar evcc. Die kan een boel voor je betekenen, en kan heel mooi bijsturen op overschot (of als je wilt iets van het net nemen). Je kunt zelf instellen hoe snel er bijgestuurd moet worden, of afgeschakeld bij andere stroomgebruikers of zon die opeens verdwijnt. Kortom, je hebt controle over stabiel laden of zo nauwkeurig mogelijk het overschot volgen.

https://evcc.io/en/ zie ook dit Tweakers forum: Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Voorbeeld hieronder, auto vanaf middaguur aan de stekker. Filter de pieken er even uit voor oven / vaatwasser / etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6s53o7YJ6N8yHW1PFkiDn2jcFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0CfTHEdEFSC7Fp0XCrDKi0V.jpg?f=fotoalbum_large

• Liesr
mrunknown223 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 23:17:
Home assistant is prima, maar kijk ook eens naar evcc. Die kan een boel voor je betekenen, en kan heel mooi bijsturen op overschot (of als je wilt iets van het net nemen). Je kunt zelf instellen hoe snel er bijgestuurd moet worden, of afgeschakeld bij andere stroomgebruikers of zon die opeens verdwijnt. Kortom, je hebt controle over stabiel laden of zo nauwkeurig mogelijk het overschot volgen.

https://evcc.io/en/ zie ook dit Tweakers forum: Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Voorbeeld hieronder, auto vanaf middaguur aan de stekker. Filter de pieken er even uit voor oven / vaatwasser / etc.

[Afbeelding]
Zou het kunnen dat dit niet gratis te gebruiken is?

• Liesr
keetoo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:54:
[...]

Dat klinkt goed, zou je yaml code hier willen plaatsen ik heb vandaag mijn zaptec go 2 zelf geplaatst waar mijn oude tesla wall connector hing, nu zou ik deze ook graag weer via home assistent willen gebruiken, alvast bedankt
Ik heb het met behulp van ai kunnen bouwen. Het is niet 1 code die ik kan delen. Is opgebouwd uit meerdere automations. Dus mss niet heel handig om hier te delen.

• keetoo
  • Laatst online: 19-07 12:21
Bedankt voor je reactie, inmiddels heb ik het gratis werkend in evcc mede mbv deze pagina en Ai, https://github.com/evcc-io/evcc/issues/27273

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:02
Ik probeer load balancing via Home Assistant blueprint aan de praat te krijgen maar krijg telkens een error. Error: Limit current failed: POST request to https://api.zaptec.com/ap...7fde-2c59-4070(..)/update failed with status 500.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

• Movinghead

Movinghead

ing.

Hier is de Sense ook weer up and running. Duidelijk dat iets bij Zaptec op de Azure tenant een issue gaf. Hier werkt zonneladen ook (nu nog een elektrische auto ;-) ).

Hopelijk komt ook snel de Smart Eco Mode i.c.m. automatisch laden / zonladen. Zodat snachts ook loadbalancing kan lopen i.c.m. dynamische tarieven.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Movinghead schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:46:
Hier is de Sense ook weer up and running. Duidelijk dat iets bij Zaptec op de Azure tenant een issue gaf. Hier werkt zonneladen ook (nu nog een elektrische auto ;-) ).

Hopelijk komt ook snel de Smart Eco Mode i.c.m. automatisch laden / zonladen. Zodat snachts ook loadbalancing kan lopen i.c.m. dynamische tarieven.
Kom kletsen in het EV3 topic ;)

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:29
Wij hebben een Mini Cooper SE uit 2022 en gebruik nu een maand of 2 onze zaptec Go 2. Echter zie ik dat het vermogen op dit moment heel erg schommelt, houdt hem niet constant zoals ik gewend ben.

Wij laden op 1 faseen hij zou nu op 8A op moeten laden maar onderstaand is nu wat er gebeurd. De Sense heb ik al los gekoppeld, dus die kan geen verstorende factor meer zijn.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXKVEG5_WMmYVLTtAOl1JEukjDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbDrpdh4KfWcltUoDsJi0cJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Mini Cooper SE 2022 - ZapTec Go 2 - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:58
Leanderr schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:10:
Wij hebben een Mini Cooper SE uit 2022 en gebruik nu een maand of 2 onze zaptec Go 2. Echter zie ik dat het vermogen op dit moment heel erg schommelt, houdt hem niet constant zoals ik gewend ben.

Wij laden op 1 faseen hij zou nu op 8A op moeten laden maar onderstaand is nu wat er gebeurd. De Sense heb ik al los gekoppeld, dus die kan geen verstorende factor meer zijn.

[Afbeelding]
Load balancing?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zonder Sense?

Auto zelf die aan het Throttlen is?

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:58
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:10:
[...]

Zonder Sense?

Ahja, gemist. Dat is dan niet logisch

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-07 18:32
Laten jullie de laadkabel in de Zaptec zitten? Wat voor houder gebruiken jullie?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FastForwardNL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:48:
Laten jullie de laadkabel in de Zaptec zitten? Wat voor houder gebruiken jullie?
Yup. Heb een petg kabelhouder geprint.

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:12
Liesr schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:29:
[...]

Ik heb het met behulp van ai kunnen bouwen. Het is niet 1 code die ik kan delen. Is opgebouwd uit meerdere automations. Dus mss niet heel handig om hier te delen.
Met de Claude integratie in HA?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:06

Quad

Doof

https://amzn.eu/d/09abvwHa
Omdat ik een platte laadkabel gebruik, past prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8E3rR2tc2rCLsOscmTKRBYYu8YE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYCcZsOHGQN1eDTfDHnyaF6M.jpg?f=fotoalbum_tile

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:59
Hier hangt de kabel over de zaptec als er geen auto aan hangt (kabel blijft erop liggen door de schuine rand)

• jurgen purgen
Leanderr schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:10:

[Afbeelding]
integratie met de energieleverancier?

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Nee dat trekt mijn brein niet :D Gewoon clean, weghalen en droog in de garage ophangen. Een 2e kabel ligt in de auto voor onderweg.

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
EV Hook. Kost amper wat en is super handig!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JB schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 07:12:
[...]

Nee dat trekt mijn brein niet :D Gewoon clean, weghalen en droog in de garage ophangen. Een 2e kabel ligt in de auto voor onderweg.
Ik heb maar 1 kabel (die bij de auto zat) en een granny charger. Nog een kabel is .. gedoe? Ik moet het ondekken want waar laad ik die dan weer...

tikfout met opzet /s

• Leanderr
MikeyMan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:10:
[...]

Zonder Sense?

Denk dat dit het inderdaad is geweest. Heb het laden een kwartiertje gepauzeerd en daarna weer gestart. Toen laden hij gewoon weer normaal.

Mini Cooper SE 2022 - ZapTec Go 2 - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

• Leanderr
Ik heb een (lange) kabel in de paal vergrendeld zitten die ook in de houder op slot zit. Omdat mijn zaptec aan de openbare weg hangt. Met de lange kabel kan ik meerdere parkeervakken bereiken (best hoge parkeerdruk in de straat). In de auto zelf ligt een spiraalkabel zodat hij niet op de grond ligt tijdens het opladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCnw5vYVYl46N4hBPGdP07dE7ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxOtdaT8zhWEgNj3ezeluvxe.jpg?f=fotoalbum_large
Deze houder heb ik (via amazon):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVfm64vvtE0StbhF-2T4vVQ0Mbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQxfnQhKH1ysyd7wBsgXrBhE.jpg?f=fotoalbum_large

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
pjottum schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:39:
[...]

Ik heb maar 1 kabel (die bij de auto zat) en een granny charger. Nog een kabel is .. gedoe? Ik moet het ondekken want waar laad ik die dan weer...

tikfout met opzet /s
Ik laad zelden/nooit elders. Die 2e kabel komt bijna nooit uit de auto en is lekker kort. Mijn laadkabel voor de oprit is "op maat" zodat ik alle kanten op kan. Ik wil die spaghetti niet in het zicht. FWP :P

Mijn boefje is liev!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:23
Nee. De Zaptec gekocht omdat hij juist zo compact is, en ik kabels langs de muur niet mooi vind.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

JB schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:24:
[...]

Ik laad zelden/nooit elders. Die 2e kabel komt bijna nooit uit de auto en is lekker kort. Mijn laadkabel voor de oprit is "op maat" zodat ik alle kanten op kan. Ik wil die spaghetti niet in het zicht. FWP :P
ffs zo ben je dan alweer 25 minuten door de schappen van bol.com aan het grasduinen ..

• Skipperhenk
Ik heb de Zaptec in de garage hangen omdat de auto altijd binnen wordt geparkeerd.
Is natuurlijk een heel luxe situatie en prijs ons daar heel gelukkig mee.
Ik heb de originele laadkabel in de frunk van de auto liggen en heb deze nog maar 1x gebruikt met een weekend weg.
Voor thuis heb ik een 7 meter laadkabel gekocht, die zit dus altijd in de Zaptec en de rest hang ik
aan een haak. Zie de foto.

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbn7CvUDuypubTvmOhM1kQSi0Mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zzXa7VkEzGS9ao8v3Xmke2Z.jpg?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
danny.s schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:34:
[...]

Nee. De Zaptec gekocht omdat hij juist zo compact is, en ik kabels langs de muur niet mooi vind.
Eens, maar het is toch een stuk praktischer als die kabel er al in hangt dan telkens uit de frunk halen kan ik je vertellen. Gelukkig hangt de laadpaal hier 'om een hoekje', dus zie ik hem niet altijd.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zeker, met een EV en Hybride voor de deur ga ik niet iedere keer kabels in- en uit de Zaptec halen. Gewoon standaard vergrendeld erin, en in de EV ligt een laadkabel voor mocht het nodig zijn om onderweg te laden (komt bijna nooit voor).

iStockphoto

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Ohw en vrouwen... die een kabel oprollen... dat is ook vragen om problemen, zeker als het uiteinde vast zit. Wie heeft er nog nooit een nieuwe stekker aan de stijltang van zijn vrouw moeten zetten? :+

Mijn boefje is liev!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:23
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:42:
[...]

Eens, maar het is toch een stuk praktischer als die kabel er al in hangt dan telkens uit de frunk halen kan ik je vertellen. Gelukkig hangt de laadpaal hier 'om een hoekje', dus zie ik hem niet altijd.
Eens dat het meer praktisch is. Maar ik kies bewust voor esthetische aspect (iets met WAF ook haha). Zelf heb ik de laad kabel in de kofferbak, dus de ‘overhead’ value reuze mee

• Liesr
CarbonCopy schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:33:
[...]

Met de Claude integratie in HA?
Nee, die integratie ken ik nog niet. Heb het met chatgpt en gemini voor elkaar gekregen

• Ekinia
Ja, ik heb een krulsnoer en naast de Go 2 aan de muur een Goobay houder. Lampje met bewegingssensor er boven maakt het af. Achteraf gezien zou ik in deze situatie eerder voor een kort snoer gaan, want het krulsnoer lubbert onder invloed van de zwaartekracht steeds meer uit, het raakt inmiddels bijna de grond.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:20
Is het lastig om de Zaptec open te zetten met een laadtarief erop? En wat is een beetje een leuk platform daarvoor. Het liefst heb ik dat ik zelf gewoon lekker kan laden, maar dat als ik er niet ben, mensen alsnog wel op mijn plekje kunnen laden. Met die ere certificaten kan ik er dan nog leuk aan verdienen.

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
DarkShadow schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:22:
Is het lastig om de Zaptec open te zetten met een laadtarief erop? En wat is een beetje een leuk platform daarvoor. Het liefst heb ik dat ik zelf gewoon lekker kan laden, maar dat als ik er niet ben, mensen alsnog wel op mijn plekje kunnen laden. Met die ere certificaten kan ik er dan nog leuk aan verdienen.
Dat werkt met een backoffice. Check even dit topic;

Thuisladen van je EV deel 2

Daar komen deze vragen regelmatig voorbij :)

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:22:
En als je thuis komt staat er een auto voor de deur met een stel hangjongeren. Nee, dank u. :)

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

Goku33

Ownage!

Braaf de Zaptec Chill daarvoor gekocht:
https://www.zaptec.com/nl/accessoires/zaptec-chill-kabelhouder

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:03
Mocht iemand nog een Zaptec Go 2 zoeken, ik heb een nieuwe Go 2 inclusief Zaptec Chill. Besteld, maar uiteindelijk wordt de laadpaal via de zaak geplaatst. Stuur mij even een PB.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste