Het grote Joulo topic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:07
Geen idee of het mag of niet, maar gezien de "strubbelingen" in het algemene ERE topic over Joulo leek het mij nuttig hier een apart topic over te openen.

Joulo is kort gezegd een ERE certificaten inboekdienstverlener die het wat anders doet dan andere inboekdienstverleners.

Joulo werkt o.a. met referals waarmee je je transactiekosten kunt verlagen.

LET OP LET OP LET OP:
HET IS UITDRUKKELIJK NIET TOEGESTAAN HIER VERWIJZINGEN OF VERZOEKEN OM REFERALS TE POSTEN !

Wat mij betreft mogen hier verder alle info, ervaringen en opgedane kennis wat betreft Joulo worden gedeeld.
Zelf ben ik wel benieuwd naar hoe de API van Joulo te gebruiken om de info in Home Asisstant en evcc te integreren, aangezien ik wel HA en evcc gebruiker ben, maar niet zo'n YAML-coder is alle info hierover welkom.

https://joulo.nl

Laat ik voorop stellen dat ik klant ben bij Joulo en dat dit ook mijn enige verbintenis is met ze. Ik ben over het algemeen een kritische klant maar kan tot nu toe alleen positief zijn. Overzichtelijke website en app, heldere voorwaarden en vooral: razendsnelle reactie en ook nog eens vriendelijk en proactief behulpzaam.

Kom daar maar eens om bij een grote partij.

[ Voor 20% gewijzigd door AA42 op 31-05-2026 12:12 ]

Alle reacties

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik ben nog bezig met die HA integratie. Ondanks dat ik geen foutmelding in de logboeken heb, komt er geen informatie terug. Dus moet er nog even goed in duiken om te zien waar het niet goed gaat.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:17
Ik heb het inmiddels werkend met een zelfbouw laadpaal op smartevse gebaseerd en home asisstant.

Tijd van werken, tijd van rusten

• AA42
Driek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:06:
Ik heb het inmiddels werkend met een zelfbouw laadpaal op smartevse gebaseerd en home asisstant.
"Zelfbouwlaadpaal"? Hoe is die dan MID gecertificeerd?

• Driek
AA42 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:30:
[...]

"Zelfbouwlaadpaal"? Hoe is die dan MID gecertificeerd?
door er een gecertificeerde mid-meter tussen te plaatsen. Of dit uiteindelijk geaccepteerd wordt is bij alle aanbieders nog de grote vraag.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Driek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:32:
[...]

door er een gecertificeerde mid-meter tussen te plaatsen. Of dit uiteindelijk geaccepteerd wordt is bij alle aanbieders nog de grote vraag.
Uhh nee hoor, volgens mij is het antwoord heel duidelijk (in ieder geval bij 99% van de aanbieders), namelijk dat dit niet geaccepteerd gaat worden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Driek
miicker schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:34:
[...]

Uhh nee hoor, volgens mij is het antwoord heel duidelijk (in ieder geval bij 99% van de aanbieders), namelijk dat dit niet geaccepteerd gaat worden.
99% zou ik niet durven zeggen, maar er zijn er inderdaad die het niet accepteren, maar er zijn er meerdere die het wel accepteren onder voorbehoud definitieve goedkeuring. Maar staat uiteraard los van dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Driek op 31-05-2026 13:40 ]

• AA42
Dit is gedeeltelijk wel on-topic omdat Joulo een tijdje een MID gecertificeerde tussenmeter aanbood maar ze zijn hier inmiddels mee gestopt voor zover ik weet, juist omdat het waarschijnlijk niet geaccepteerd gaat worden, in ieder geval niet meer na 2026.

Ik zat eerst ook op dit pad hoor, had nog een oude lader met MID meter ingebouwd (een losse Siemens) en vond/dacht dat dat wel voldoende zou zijn. Omdat die lader echter niet kon schakelen tussen 1 en 3 fasen heb ik een Peblar Business gekocht, en ook om van het MID gecertificeerd zijn zeker te zijn.

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:54
Heeft er hier iemand al een Peblar aan Joulo gekoppeld? Ik twijfel om dit te gaan doen. Ik wil graag mijn laadsessies blijven starten met mijn tag, zodat niet iedereen en z'n moeder bij mij voor de deur kan gaan laden. Het is voor mij nog niet duidelijk of dit mogelijk blijft.

• Ophidian
  • Nu online
@bitjeverkeerd Ja ik, maar gebruik geen tags. Dus daar geen last van. Kan je het probleem met de tags niet omzeilen dmv de OCCP proxy?

Hier home assistent werkzaamheden. De secrets.yaml wil niet werken, daar zit het probleem. Nogmaar eens keer naar kijken. Ook even sensoren gemaakt voor de ERE prijs info, meer voor de leuk :+

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:12
Hier ook Peblar en Joulo. Laden start prima met een tag :+

Ik ben niet heel bang dat er andere autos op de oprit gaan staan laden, maar hoop wel dat het snel opgelost wordt.

• Ophidian
  • Nu online
@Shutdown98 En als ze het wel doen, extra ERE's! ;)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ophidian schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:14:
@Shutdown98 En als ze het wel doen, extra ERE's! ;)
Dat is met de MID knutseloplossing ook wel een dingetje, dan kun je de oude laadpaal eventueel nog inladen (mooie woordspeling) bij Joulo via CSV om gekeel 2026 af te vinken, wanneer je een nieuwe hebt gekocht. Moet je de oude wel bewaren en nog (tijdelijk) ombouwen…

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1