Het grote Joulo topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 09:33
johndoe73 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:52:
In mijn ervaring kan je dus niet en de referral link van energienerds gebruiken en je persoonlijke referral link. Dan voelt het lullig om je eigen vrienden te adviseren jouw code te gebruiken zodat je allebei 1% korting krijgt ipv het advies geven om de energienerds link te gebruiken die je vriend 3% korting oplevert.
Ik heb dit pas nog gedaan en zo 5% bij elkaar gestapeld. Zorg dat je ingelogd bent, en klik dan op de linkjes die door bijv energie nerds of via een vriend wordt gegeven. de korting wordt dan alsnog toegepast.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• johndoe73
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 17:50
Ah, ik dacht je de code ook kon invoeren in het joulo portaal, maar dat werkt dus niet. Net met de link geprobeerd en nu ben ik te laat, want is mijn account te oude.

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:15
rjhilbrink schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:51:
[...]

Ik heb dit pas nog gedaan en zo 5% bij elkaar gestapeld. Zorg dat je ingelogd bent, en klik dan op de linkjes die door bijv energie nerds of via een vriend wordt gegeven. de korting wordt dan alsnog toegepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6jY743Q-rSQaoctLgN9rIxJATo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GAPeynSPUbmOelSBo9XpF4cR.png?f=user_large

• testmanager
gysman11 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:02:
ik krijg via de energienerds referal de melding dat ik me te lang geleden heb aangemeld, maar ik heb alleen een account gemaakt om even rond te kunnen kijken op de website. Mijn Peblar had ik nog niet toegevoegd, dus ik had nog geen definitieve keuze gemaakt. Heb ik nog ergens kans op kortingen? (of moet ik gewoon een nieuw account aanmaken)

edit: ik heb via het supportformuliertje de vraag even gesteld bij joulo
edit2: bericht terug van Joulo, korting toegepast
ah, goeie tip, ik neem contact met Joulo op

• rjhilbrink
johndoe73 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:20:
Ah, ik dacht je de code ook kon invoeren in het joulo portaal, maar dat werkt dus niet. Net met de link geprobeerd en nu ben ik te laat, want is mijn account te oude.
Ik was gelukkig aan het klooien vlak na het aanmaken van mijn account. Ik begrijp dat Joulo niet moeilijk doet als je dit achteraf vraagt..

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:31

Ethirty

Who...me?

paoper schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:59:
Even on topic weer een check/stukje info: ik heb een account bij Joulo gemaakt maar ze zeggen na navraag niet handmatige uploads te accepteren en verwijzen mij door naar Lekkerladen die dat wel zouden doen. Ik begreep van anderen hier dat Joulo juist wel handmatige uploads accepteerde. Maar lijkt dus beperkter te zijn of niet meer zo te zijn.
Precies dezelfde ervaring toen ik me aanmeldde. Ze hadden er notabene een blog aan gewijd maar een maand ofzo later was het kennelijk al weer ingetrokken.

Nou kon ik mijn paal gelukkig koppelen maar netjes en duidelijk was het niet echt.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

@Ethirty en @paoper Ik heb de eerste keer wel een csv-export van mijn laadpunt met ingebouwde MID-meter bij Joulo kunnen indienen. Dat ging over de periode in 2026 tot het moment van registreren bij Joulo. Dat was dus eenmalig. Die gegevens werden keurig verwerkt.
Daarna werden de sessies voortaan automatisch door Joulo geregistreerd.
Waren jullie in de veronderstelling, dat je voortdurend csv-lijsten zou kunnen indienen? Ik kan me voorstellen, dat dit om audit-redenen niet kan worden geaccepteerd.

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:27
Zojuist aangemeld en zit op 14%, maar ik kan niet terugzien hoe…3% energienerds, 2% Greenchoice, maar die andere? Via Peblar? Komt het doordat ik op mijn telefoon beperktere info weergegeven krijg?

• johndoe73
Onderaan op de referrals tab van het Joulo portaal kan je terugzien hoe je korting is opgebouwd. Sommige merken laadpalen, waaronder Peblar, geven inderdaad ook korting.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Claude schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:36:
Waren jullie in de veronderstelling, dat je voortdurend csv-lijsten zou kunnen indienen? Ik kan me voorstellen, dat dit om audit-redenen niet kan worden geaccepteerd.
Mijn punt was dat ze waarschijnlijk nog een beetje zoekende waren of zijn naar wat ze willen. Maar als je trots A verkondigd en dan vervolgens A niet wil leveren is een beetje raar. Haal dan die blog weg.

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Er zijn veel berichten over aanmelden bij Joulo laatste dagen en wat wel en niet mogelijk is.

Bij het aanmeldproces kun je de code gebruiken om de 3% korting te krijgen en dat op dat moment ook nog 1 x combineren met een bestaand account (enkel bij aanmelden).

Als je na de aanmelding een nieuwe klant werft en daarmee in aanmerking komt voor 1% extra korting dan moet je dat via tab referral aangeven. Het is klant werft nieuwe klant en daar krijg je de 1% aanvullende korting voor van Joulo.

energienerds.nl

• Epoxus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 20:50
harrewarre schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:00:
Ik ben met Joulo bezig geweest om E-Flux aan de praat te krijgen maar helaas niet gelukt. Het zou mogelijk moeten zijn om direct aan E-Flux te koppelen voor de sessies maar ben er samen met support niet uitgekomen. Ik ga het later nog wel eens proberen want via Tibber krijg ik een mooie korting bij Joulo.

E-Flux is zelf ook bezig met een ERE verwerking maar dat is nog in ontwikkeling en kun je nog niet op inschrijven.
Ik heb afgelopen week hetzelfde geprobeerd. Mijn Alfen laadpaal wordt ook beheerd via E-flux en inmiddels werkt de directe koppeling met Joulo. Binnen een paar minuten geregeld via support en alle laadsessies netjes ingeladen.

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:54
Gisterenavond mailtje ontvangen van Joulo dat hun voorwaarden worden aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJOlALV9nNY4n55rKAY3zXSu4Ek=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/igaZAovppypMOa9iGYYuBV5l.jpg?f=user_large

Ik had juist Joulo gekozen omdat ze maandelijks opzegbaar waren.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:13

JB

Cédric roelt!

targaryanwolf schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:40:
Gisterenavond mailtje ontvangen van Joulo dat hun voorwaarden worden aangepast:

[Afbeelding]

Ik had juist Joulo gekozen omdat ze maandelijks opzegbaar waren.
Dat zijn ze ook nog steeds? De beperking zit bij de NEa?

Mijn boefje is liev!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De opzeg termijn is vervallen maar je moet wel 1 maand vooraf opzeggen. :?

Maar inderdaad, je zit altijd 1 jaar vast aan een inboeker want dat zijn de regels vanuit de NEa.

• JB

JB

Cédric roelt!

Ethirty schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 10:56:
De opzeg termijn is vervallen maar je moet wel 1 maand vooraf opzeggen. :?

Maar inderdaad, je zit altijd 1 jaar vast aan een inboeker want dat zijn de regels vanuit de NEa.
Nee elk moment, maar uiterlijk 1 maand vtv einde jaar?

Mijn boefje is liev!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:38
Mijn "nog te verkopen" ERE's zijn inmiddels gereserveerd. In nog geen anderhalve maand staat er nu ruim €50 als netto reservering klaar. Gaat aanzienlijk harder dan ik had ingeschat.

Ben erg benieuwd wanneer (na verwachting) deze maand de ERE's worden ingeboekt en de boel wordt uitbetaald.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:08
Ik was dus ook benieuwd naar wanneer Joulo gaat uibetalen maar dat ziet er niet hoopvol uit:

Ze hebben ondertussen voor ~32.7 miljoen kWh's aan laden geregistreerd, tegen ~0,33 ERE / kWh kom ik uit op een ~10 miljoen ERE's.

Op hun ere-verkopen pagina (https://joulo.nl/ere-verkopen) staat dat ze tot nu toe een 4 miljoen ERE's verkocht hebben waarvan de uitbetalingen nog gepland staan, zelfs die van de laadsessies in Q1-2026.

Kloppen deze cijfers, dan heeft nog niemand uitbetaald gekregen, of zit het anders in elkaar?

[ Voor 8% gewijzigd door Jooz op 02-09-2026 15:50 . Reden: Rekenfout aangepast a.d.v. post DT2 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 16:51
Jooz schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:34:
Ik was dus ook benieuwd naar wanneer Joulo gaat uibetalen maar dat ziet er niet hoopvol uit:

Ze hebben ondertussen voor ~32.7 miljoen kWh's aan laden geregistreerd, tegen ~0,33 ERE / kWh kom ik uit op een kleine 99 miljoen ERE's.

Op hun ere-verkopen pagina (https://joulo.nl/ere-verkopen) staat dat ze tot nu toe een 4 miljoen ERE's verkocht hebben waarvan de uitbetalingen nog gepland staan, zelfs die van de laadsessies in Q1-2026.

Kloppen deze cijfers, dan heeft nog niemand uitbetaald gekregen, of zit het anders in elkaar?
Ik had vanochted een mail ontvangen van Joulo dat een gedeelte van mijn ERE's zijn verkocht:

Netto vastgeklikt:

54.31 EUR

130 ERE x 0.4630 EUR = 60.34 EUR -/- 10% service kosten = 54.31 EUR

• DT2
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 09:33

DT2

Ze hebben ondertussen voor ~32.7 miljoen kWh's aan laden geregistreerd, tegen ~0,33 ERE / kWh kom ik uit op een kleine 99 miljoen ERE's.
Klein rekenfoutje. 32 miljoen kWh is grofweg 10 miljoen ERE, niet 99. Maar goed, dat is nog steeds wel meer dan de 4 die ze verkocht hebben.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Maar zonder de NEa registratie (dit is onze overheid) is er geen sprake van handel, dus ook niet van uitbetalen. Geen Joulo probleem, dit hebben alle clubs.

I have usernames older than you.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ze hebben ondertussen voor ~32.7 miljoen kWh's aan laden geregistreerd, tegen ~0,33 ERE / kWh kom ik uit op een ~10 miljoen ERE's.

Niemand heeft nog iets, want de NEa registers zijn nog niet open. Ergens begin dit kwartaal zou er geld moeten komen, mits het register dus op orde is.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29
Ik zag trouwens dat Joulo 11mil ERE's credits heeft uitgegeven, en er pas 4mil verkocht zijn. Ben dan wel benieuwd van wie de ERE's wel en niet verkocht zijn, en er is dus een en ander nog te verkopen.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:38
Bobo221 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:38:
[...]

Ik had vanochted een mail ontvangen van Joulo dat een gedeelte van mijn ERE's zijn verkocht:

Netto vastgeklikt:

54.31 EUR

130 ERE x 0.4630 EUR = 60.34 EUR -/- 10% service kosten = 54.31 EUR
Ik ook een mail gehad. 109 ERE a 0,4630 eurocent = 50,42 -/- 16% service kosten geeft netto 42,36 euri

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
In mijn Joulo Dashboard zie ik "In controle" staan bij OPBRENGST. Is dat normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PknhtvHC12aUZdIsQUgLbxn1bAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjANGckMHAYPV6aZjMIiQvOl.png?f=fotoalbum_large

• JB

JB

Cédric roelt!

ZuinigeRijder schreef op donderdag 3 september 2026 @ 13:36:
In mijn Joulo Dashboard zie ik "In controle" staan bij OPBRENGST. Is dat normaal?

[Afbeelding]
Ja alleen als je ze niet vertrouwen :+ Dat dashboard is voortdurend in ontwikkeling. De laatste sessies hangen nu (zichtbaar) tijdelijk, alvorens ze toegekend worden.

Mijn boefje is liev!

• johndoe73
Ja, een laadsessie zit de eerste drie dagen in een "controle" fase en schuift daarna naar "nog te verkopen". Je kunt die fases zien op het Opbrengsten tabblad.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:22
Ik zie de fictieve kWh prijs steeds verder zakken. Begon bij omgerekend 12,8c en nu 11,8c. Is het omdat er veel ERE’s zijn en relatief weinig verkoop? Dus vraag aanbod?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

utbone schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:29:
Ik zie de fictieve kWh prijs steeds verder zakken. Begon bij omgerekend 12,8c en nu 11,8c. Is het omdat er veel ERE’s zijn en relatief weinig verkoop? Dus vraag aanbod?
Geen idee. Mijn portal zegt ruim 14ct. En dat is werkelijk gerealiseerd. Ik mag binnenkort een behoorlijk bedrag verwachten.

• utbone
Ethirty schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:35:
[...]

Geen idee. Mijn portal zegt ruim 14ct. En dat is werkelijk gerealiseerd. Ik mag binnenkort een behoorlijk bedrag verwachten.
Om het een beetje te begrijpen ben ik benieuwd hoeveel ERE’s je hebt. Ik heb er 728. Dan is de ratio uit te rekenen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nu iets over de 1000. Maar die van mij zijn bijna allemaal al verkocht en daarmee ten gelde gemaakt. Maar mijn tweede batch is wel tegen een lagere prijs als de eerste verkocht.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:10
Hier 5139kWh = 1710 ERE: Q1 €0,4774 / Q2 €0,4810 / Q3 €0,4741. Dikke prima als je het mij vraagt.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bijzonder, er zijn pas 4 transacties geweest volgens Joulo en toch heb ik andere bedragen: Q1/Q2 €0,4830 Q3 €0,4703.
Maar inderdaad, dikke prima.

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:27
Hier € 0,4425.

• DT2
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 09:33

DT2

Zo te zien verkopen ze ze in batches van 1 miljoen ERE. Dus als er in 1 kwartaal 2 batches zijn verkocht zal een deel van je opbrengst in batch 1 zitten en een deel in batch 2. Hoe die verhouding is zal voor iedereen anders zijn dus dan heb je ook een andere gemiddelde opbrengst per ERE, lijkt me.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:09

GVR

Nieuwe android versie van de joulo app (1.4.2) blijft crashen. Data wissen helpt niet.

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Voor de liefhebber ik heb zojuist mijn intergratie voor homeassistant geupdate zodat je nog beter het dashboard in de joulo website kan matchen.

Helaas wacht ik nog altijd op de PR van HACS.

Bij deze de repo:

https://github.com/crryp/joulo-ha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HXtgmbUzyccZlmylfoFTZKxb7M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hh9HouarX9NSoKOSk6tWuY6T.png?f=fotoalbum_large

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• crryp
  • Nu online
gac schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:47:
Heeft iemand de Home Assistant integratie aan de praat gekregen, zoals beschreven op https://joulo.nl/home-assistant? Ik ontvang geen enkele waarde. Vermoed dat het iets met m'n token te maken heeft, maar de instructies op de site spreken elkaar wat tegen. In hun secrets.yaml staat het token tussen aanhalingstekens, terwijl verderop in het verhaal staat dat er geen aanhalingstekens moeten staan. Verder begint de waarde van het token daar met youlo_ , maar dit lijkt me ook niet terecht. Ik heb alle combinaties hiervan geprobeerd maar zonder succes. Via het curl-commando kan ik overigens wel gewoon de data opvragen.

Iemand nog ideeën?
Zie mn comment hierboven, heb een kant en klare intergratie gemaakt :)

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• testmanager
crryp schreef op zondag 6 september 2026 @ 21:59:
Voor de liefhebber ik heb zojuist mijn intergratie voor homeassistant geupdate zodat je nog beter het dashboard in de joulo website kan matchen.

Helaas wacht ik nog altijd op de PR van HACS.

Bij deze de repo:

https://github.com/crryp/joulo-ha

[Afbeelding]
Ik ben even benieuwd wat de toegevoegde waarde is van dit soort info in HA. Ik gebruik HA om zaken in huis te automatiseren. Kun/wil je met deze data bepaalde automatiseringen triggeren? Of is dit gewoon voor de fun?

• crryp
  • Nu online
testmanager schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:11:
[...]

Ik ben even benieuwd wat de toegevoegde waarde is van dit soort info in HA. Ik gebruik HA om zaken in huis te automatiseren. Kun/wil je met deze data bepaalde automatiseringen triggeren? Of is dit gewoon voor de fun?
Ik gebruik ha voor alles waar ik anders een andere app voor moet raadplegen. Huis automation is daar een van maar informatie uit dashboards is er ook zeker een!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

GVR schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:14:
Nieuwe android versie van de joulo app (1.4.2) blijft crashen. Data wissen helpt niet.
Ik mag op IOS na de laatste update niet meer inloggen. Gaat iets mis via de Google inlog methode.

• guido66
  • Laatst online: 12:43
GVR schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:14:
Had ik ook, maar is nu gefixt na een update van Samsung voor mijn Tab S9+ en een update van de Joulo app. Het probleem zat mogelijk bij Samsung, want ik had hetzelfde akkefietje met de app van de Vuelta

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 09-09-2026 15:57 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• bvermeul
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:18
Gisteren via messaging op de joulo website gevraagd of ze de groene nerds code (ENERGIENERDS) toe konden voegen. Vandaag heb ik 3% extra korting :)

Ik heb geen code gebruikt bij het aanmelden, maar dit kon dus ook achteraf.

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:06
snip: nee dat mag niet

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 09-09-2026 20:27 ]

• johndoe73
Geinig. Joulo heeft een nieuwe feature: Deel

Je kunt je buren (of jij bij je buren) nu gratis laden als de dynamische prijs onder de ERE vergoeding zakt. En over die ERE’s rekent Joulo niet eens service kosten. Leuke oplossing voor als je overdag op je werk zit, de auto dus van huis is, en je je buren gratis laden gunt.

https://joulo.nl/deel

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:09

GVR

guido66 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:56:
[...]

Had ik ook, maar is nu gefixt na een update van Samsung voor mijn Tab S9+ en een update van de Joulo app. Het probleem zat mogelijk bij Samsung, want ik had hetzelfde akkefietje met de app van de Vuelta
Is inderdaad inmiddels opgelost in nieuwe versie. Bug is door Joulo opgelost.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mijn inlog is inmiddels opgelost. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar kudos voor Joulo om mij pro-actief te benaderen of ze me konden helpen. d:)b

Er wordt wel eens geklaagd, maar vond dat deze positieve noot ook een plekje verdiende.

• Bobo221
johndoe73 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:05:

Je kunt je buren (of jij bij je buren) nu gratis laden als de dynamische prijs onder de ERE vergoeding zakt. En over die ERE’s rekent Joulo niet eens service kosten. Leuke oplossing voor als je overdag op je werk zit, de auto dus van huis is, en je je buren gratis laden gunt.

Ik heb een Tesla Wall Connector en ik heb deze standaard open staan voor iedereen. De kans dat er een wildvreemde mijn oprit oprijdt en zijn auto inplugt is zo goed als nul.

Bovenstaande nodigt wel uit voor misbruik door de paal 'open te gooien' en er zelf lekker te laden zonder servicekosten?

• johndoe73
Ja, ik dacht gisteren ook aan "misbruik" maar ik denk het in de praktijk best irritant is als je je eigen auto via een tweede account als buur aanmeldt. Je moet dan zo'n gratis laadsessie via dat tweede account aanvragen en het werkt dan alleen voor de paar uren/kwartieren dat de energieprijs lager is dan de ERE vergoeding. Dat zal niet veel uren zijn, dus je voegt wel veel complexiteit voor om die paar procent Joulo bijdragen over een kleine laadsessie uit te sparen.
Ik kan me voorstellen dat Joulo het prima vindt om dat risico in de praktijk te lopen, want niet veel mensen zullen dit doen en het zal je ook niet lukken over veel uren omdat je zelf ook vaak genoeg zult willen laden op momenten dat de prijs hoger dan de ERE vergoeding is.

• Bobo221
Ik lees nergens de beperking dat de energieprijs lager dan de ERE vergoeding moet zijn.

In hun FAQ staat ook:

Heb je een vast contract? Dan werkt Deel ook, maar je betaalt je vaste tarief voor de stroom van je gast, en dat ligt meestal boven de ERE.

Het zal denk ik ook wel reuze meevallen in de praktijk maar voor iemand die 20% servicekosten betaalt zou dit wel een leuke cheat zijn.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:29
Zijn hier mensen met een vattenfall paal vanuit de werkgever die automatische sync aan de gang hebben gekregen? Ik kan de dat ophalen, maar moet elke keer even inloggen om dit voor elkaar te krijgen. Geen ramp, maar dat moet toch beter.

Misschien kan ik gewoon via alfen inloggen.

• rosch7
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 20:39

rosch7

Nefit/bosch Compress 3400i

Ethirty schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:39:
Mijn inlog is inmiddels opgelost. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar kudos voor Joulo om mij pro-actief te benaderen of ze me konden helpen. d:)b

Er wordt wel eens geklaagd, maar vond dat deze positieve noot ook een plekje verdiende.
Wat was uiteindelijk de oplossing ? Heb zelf de Joulo app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd op m'n Samsung , maar kan nog steeds niet inloggen.. Heb Android 14 .

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004

nlboy

Alles kitz?

johndoe73 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:05:

Ik had inderdaad dat doorgekregen van Joulo toen ik informeerde of je je laadpaal mag inzetten voor een P2P dienst. Als feedback op het deel heb ik wel aangegeven dat ik evt. een kleine vergoeding bovenop wil instellen i.v.m. de wallbox-investering, maar ook het risico dat er door gebruik ervan (naast dat mijn oprit bezet is en er voor straatparkeren betaald moet worden).

Plus Joulo komt mogelijk met een laadpas die concurrerend is met de bestaande als ik het zo begreep :) (geen abo, lage fee). Ik zeg: ze zijn flink aan het uitbreiden qua dienstverlening.

De laatste mooie uitbreiding is dat je in je dashboard kan zien op welk moment van de dag je gratis kunt laden i.c.m. ERE-vergoeding en je dynamische contract.

[ Voor 18% gewijzigd door nlboy op 10-09-2026 21:19 ]

• AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:58
Eh…. Zou dat betekenen dat Joulo een soort Tapelectric wordt? Zou daar zeker geen bezwaar tegen hebben….😁👍🏼

Dat van dat gratis laden is inderdaad wel grappig maar weet je natuurlijk ook al door de Tibber app etc. Maar het is inderdaad top om te zien dat er telkens vooruit wordt gedacht én gedaan bij Joulo. Eind september nadert en als we straks netjes de centjes gaan ontvangen mogen we toch allemaal best tevreden zijn met onze keuze lijkt me zo.

• rosch7
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 20:39

rosch7

Nefit/bosch Compress 3400i

rosch7 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:19:
[...]

Wat was uiteindelijk de oplossing ? Heb zelf de Joulo app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd op m'n Samsung , maar kan nog steeds niet inloggen.. Heb Android 14 .
EDIT : Opgelost ! Zojuist app versie 1.4.6 gedownload en die werkt !

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

AA42 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:38:
Eh…. Zou dat betekenen dat Joulo een soort Tapelectric wordt? Zou daar zeker geen bezwaar tegen hebben….😁👍🏼

Dat van dat gratis laden is inderdaad wel grappig maar weet je natuurlijk ook al door de Tibber app etc. Maar het is inderdaad top om te zien dat er telkens vooruit wordt gedacht én gedaan bij Joulo. Eind september nadert en als we straks netjes de centjes gaan ontvangen mogen we toch allemaal best tevreden zijn met onze keuze lijkt me zo.
Het gratis laden wordt berekend in combinatie met de huidige energieprijs bij je leverancier en met de ERE-vergoeding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxvhN6Cg1mW7fVNuoOCIkCPktiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0pbeRt8drnq7BpoJZeXP9THA.png?f=fotoalbum_large
Ik heb geen 'slimme' energieleverancier waarbij je alles aan elkaar kunt koppelen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

rosch7 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:19:
[...]

Ik denk een tijdelijk issue met Google authenticatie. Ging vanzelf weer goed.

Ik zou Joulo zelf even benaderen, dan kunnen ze met je meekijken.

• AA42
nlboy schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:22:
[...]

Het gratis laden wordt berekend in combinatie met de huidige energieprijs bij je leverancier en met de ERE-vergoeding:
[Afbeelding]
Ik heb geen 'slimme' energieleverancier waarbij je alles aan elkaar kunt koppelen.
In dit deel vind ik vooral deze analyse interessant:
Bij een vast contract van € 0,28 per kWh had je € 115,50 betaald. Dynamisch scheelt € 15,06. Slim laden had € 92,03 gekost, € 8,41 minder. 1 laadbeurt zonder beursprijs telt nog niet mee. Gerekend op de meterstanden per kwartier.

Daaronder staat dan ook nog een optie om een eigen vast tarief in te stellen.

Joulo moet hier even wat uitleg bij zetten lijkt me :)

Dat ik minder betaal met dynamisch dan bij vast is prettig om hiermee bevestigd te krijgen. Ik snap alleen niet wat zij bedoelen met "Slim laden had €92,03 gekost, €8,41 minder". Ik doe aan slim laden, alleen via evcc, niet via Tibber. Dus wat wordt hiermee bedoeld? De Tibber Grid rewards (daar doe ik ook niet aan mee, heb dat zo'n 6 jaar geleden geprobeerd met mijn eerste EV maar toen ik voor de 2e keer met een onvoldoende opgeladen auto stond omdat dit niet goed gewerkt had in de nacht heb ik het definitief achter me gelaten omdat ik simpelweg naar klanten moet in de ochtend en ik dus 100% betrouwbaarheid nodig heb. Sinds ik evcc gebruik is het slim laden hier 100% betrouwbaar.

Maar in ieder geval is niet alle info in dat blokje tekst meteen duidelijk. Het zou natuurlijk nóg mooier zijn als er meteen een vergelijking met andere leveranciers te maken zou zijn :) Ikzelf overweeg nog steeds een overstap naar zonneplan bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door AA42 op 11-09-2026 10:33 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

AA42 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:29:
[...]

Bij een vast contract van € 0,28 per kWh had je € 115,50 betaald. Dynamisch scheelt € 15,06. Slim laden had € 92,03 gekost, € 8,41 minder. 1 laadbeurt zonder beursprijs telt nog niet mee. Gerekend op de meterstanden per kwartier.

Dat ik minder betaal met dynamisch dan bij vast is prettig om hiermee bevestigd te krijgen. Ik snap alleen niet wat zij bedoelen met "Slim laden had €92,03 gekost, €8,41 minder". Ik doe aan slim laden, alleen via evcc, niet via Tibber. Dus wat wordt hiermee bedoeld? De Tibber Grid rewards (daar doe ik ook niet aan mee, heb dat zo'n 6 jaar geleden geprobeerd met mijn eerste EV maar toen ik voor de 2e keer met een onvoldoende opgeladen auto stond omdat dit niet goed gewerkt had in de nacht heb ik het definitief achter me gelaten omdat ik simpelweg naar klanten moet in de ochtend en ik dus 100% betrouwbaarheid nodig heb. Sinds ik evcc gebruik is het slim laden hier 100% betrouwbaar.

Maar in ieder geval is niet alle info in dat blokje tekst meteen duidelijk. Het zou natuurlijk nóg mooier zijn als er meteen een vergelijking met andere leveranciers te maken zou zijn :) Ikzelf overweeg nog steeds een overstap naar zonneplan bijvoorbeeld.
Ik vermoed: slim laden op het meest gunstige moment van de dag? Ik heb 1x in de nacht moeten opladen i.v.m. een lege auto aan het einde van de dag en de volgende ochtend had ik weer de auto nodig. Dan val ik buiten het 'slim laden', ondanks dat de Zaptec-laadpaal wel het voordeligste moment tussen 18:00u en 06:00u heeft gekozen om te laden.

[ Voor 5% gewijzigd door nlboy op 11-09-2026 10:50 ]

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Boedha

Niks

Heeft iemand eigenlijk al een keer betaald gekregen van Joulo? Best leuk dat er staat dat je xxx bedrag krijgt, maar wanneer?

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• crryp
  • Nu online
Boedha schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:02:
Heeft iemand eigenlijk al een keer betaald gekregen van Joulo? Best leuk dat er staat dat je xxx bedrag krijgt, maar wanneer?
Nee ze kunnen nog niks inboeken volgens mij. Staat ergens zn roadmap op hun site.

• DMT99
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 11:46
Eerst even rente trekken over een miljoen? 😅

https://persportaal.anp.nl/artikel/c7b68646-c624-462a-8e87-34f8327a2b8c/joulo-verkoopt-eerste-2m-emissierechten-1m-naar-nederlandse-ev-rijders
edit:
niet goed gelezen, zoals bij meer ingewijden al lang bekend is het wachten op het kunnen inboeken bij de Nea.

[ Voor 15% gewijzigd door DMT99 op 13-09-2026 08:43 ]

• crryp
  • Nu online

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Bericht is van 9 juli? Is niets nieuws dus. Zoals al vele malen genoemd en notabene in het bericht ook gemeld wordt volgt uitbetaling zodra het inboeken daadwerkelijk kan plaatsvinden in de systemen van de Nea. Dat de er een papieren verkoop heeft plaatsgevonden betekent natuurlijk niet dat het geld ook bij hen al op de rekening staat.

[ Voor 23% gewijzigd door trippelb op 12-09-2026 22:31 ]

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:19
crryp schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:38:
[...]

Ja en zeg een gemiddelde fee van 10 procent toch lekker cashen!
Met 10% fee heb je nog altijd (een van) de laagste service kosten van alle inboekers. En dat bedrag aan servicekosten is (gelukkig voor Joulo) hopelijk genoeg om alle ontwikkelings, marketing, management, etc. kosten die ze moeten maken te dekken en er nog een boterham aan over te houden.

Aangezien Joulo volgens mij een relatief kleine en 'leane' organisatie is met een paar mensen die weten waar het over gaat, stelt het mij gerust dat ze zelfs met die lage servicekosten zichzelf waarschijnlijk goed kunnen bedruipen en dus niet snel over de kop zullen gaan. Ik ben wat dat betreft eerder bevreesd dat ze straks door een grote club voor een significant bedrag overgenomen worden.

Heb zelf ook lang gewacht met kiezen van een inboeker, maar zag (gisteren :)) eigenlijk geen reden meer om niet voor Joulo te kiezen, waarbij met name de focus op transparantie, ondersteuning van een groot aantal laadpalen en CPO's (vaak via dedicated API's) en daarbovenop lage servicekosten en ogenschijnlijk een significant marktaandeel voor mij de doorslag gaven.

Ook prettig dat je eenvoudig een aantal kortingen op de servicekosten kunt stapelen: Hun "media partner" Energienerds (-3%), mijn energieleverancier Greenchoice (-2%), en mijn laadpaal Peblar business (-1%). Al is de korting bij Tibber (-10%) natuurlijk helemaal top.

Ook het aanmelden ging zeer soepel: binnen enkele minuten zag ik de gegevens van mijn laadpaal via een dedicated API koppeling via Tap binnenkomen op het dashboard. Alleen nog even typeplaatje van de laadpaal doormailen en alles was geregeld.

Maar, waarom zit je hier eigenlijk op het Joulo forum? :) Of is het een cynische reactie op @DMT99 die wel koppen snelt maar het artikel niet leest? Heb zelf overigens geen belangen in Joulo, alleen dan dat ik klant bij ze ben en ik ze vanwege bovenstaande ook een warm hart toedraag.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Batilan schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:16:
[...]
Maar, waarom zit je hier eigenlijk op het Joulo forum? :) Of is het een cynische reactie op @DMT99 die wel koppen snelt maar het artikel niet leest? Heb zelf overigens geen belangen in Joulo, alleen dan dat ik klant bij ze ben en ik ze vanwege bovenstaande ook een warm hart toedraag.
Ik meen dat Joulo al in dit topic is geweest dus ik denk dat die wel voor zichzelf kunnen spreken, maar DMT99 met zijn 24 posts in evenzoveel jaar weet het allicht beter.

I have usernames older than you.

• DMT99
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 11:46
Helemaal niet, ik ben “guilty as charged” en inderdaad niet goed genoeg gelezen. De “papieren” verkoop is inderdaad cruciaal, dit was mij niet direct duidelijk. We wachten af totdat de Nea zover is. Volgens mij kun je dan pas écht van een verkoop spreken?

• AA42
crryp schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:38:
[...]

Ja en zeg een gemiddelde fee van 10 procent toch lekker cashen!
U werkt ook de hele week zonder daar iets voor te vragen?

• AA42
Even een kleine waarschuwing: de discussie of er al geld uitgekeerd is is geen typisch Joulo topic dus graag dat in het algemene ERE topic voeren. Eigenlijk gewoon sowieso niet voeren want als je een heel klein beetje leest wat alle inboekdienstverleners duidelijk op hun websites vermelden dan had je kunnen weten hoe en wat er speelt. Joulo is daar buitengewoon duidelijk over in hun portal. Dus graag geen geroeptoeter hier. Als je vind dat inboekdienstverleners geen geld mogen vragen voor hun dienstverlening dat wordt je eenvoudigweg geen klant van ze. Dan heb je ook geen ERE’s maar bespaar je je wel mooi die fee!

Dan ben ik ook nog eens van mening dat Joulo één van de voordeligste aanbieders is en dat ook nog eens weet te combineren met een zeer goed luisterend oor naar hun klanten, snelle reacties op vragen/problemen en een zeer overzichtelijk en informatief portaal en continu nieuwe ontwikkelingen.

• crryp
  • Nu online
AA42 schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:56:
[...]

U werkt ook de hele week zonder daar iets voor te vragen?
Nee ik zeg toch niet dat er iets mis mee is? Gun het ze van harte

• AA42
OK dan had ik dat verkeerd begrepen. 👍🏼

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:49

Doezel

Ond

Leuk! een Joulo topic. Ik ben nu sinds kort Joulo klant en al een tijd Tibber klant.

Aangezien ik zowel Tibber als Joulo (en onze beide electrische auto's) in Home Assistant kon uitlezen heb ik via ChatGPT Codex eens een kosten-overzicht bij elkaar geknutseld op basis van het standaard auto-dashboard van Tibber. Ik wilde nl weten wat onze electrische auto's kosten per 100km als ik ze laad op onze MID meter en met grid-rewards.

Dit is wat ik nu te zien krijg, valt niet tegen. Ik heb nog wat weinig data om echt een goede prijs/100km te tonen maar het bedrag zal steeds nauwkeuriger worden en zo krijg ik dan ook een beeld over het verschil tussen winter en zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmUhKb2GSX_dQ7lZZE8lH-Aohds=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cR7wc1r5ZT0fbWsEpuF3rTms.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZoAfrpIudMqYTh0mt178JPkzeo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZeInVjMdDjYJypl22weWtfSo.png?f=user_large

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

• AA42
Leuk hoe doe je dat? Heb wel HA maar ben bepaald geen expert (de afgelopen tijd veel OpenCode gebruikt wat prima bevalt). Hier ook twee EV's, tibber en Joulo dus vergaand vergelijkbaar :)

• Doezel

Doezel

Ond

ik heb letterlijk een screenshot gemaakt van de laadtijdlijn in Tibber en dat aan Chatgpt codex gevoerd.

Daarnaast heb ik met de app Charles op mijn iphone de call opgenomen die de Tibber App aan haar API doet. Deze call incl. response heb ik opgenomen en ook aan codex gevoerd en gevraagd of hij dat dashboard voor de auto's wil reproduceren als een card in HA.

toen dat werkte heb ik gevraagd of hij bij Joulo de ERE prijs per kwh kon bepalen en of hij dat bij de laadtijdlijn-prijsberekening erbij wilde zetten om zo de netto kosten per laadsessie te tonen.

Veel meer dan dat was het niet.

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:39
Als ik zoek in dit topic op SAP dan kom ik zo niks tegen. Het lijkt er dus op dat dat nog niet is besproken hier.

Mijn opzet:
Laadpaal Zaptec Go (zonder MID dus)
Backoffice Tap Electric
Inboeker Joulo met API aan Tap gelinkt
Frank Energie stuurt de auto aan. Niet de paal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C39avYRrO9zckeQlx4efyqRnQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FGlicDmi1nwQAvpnWvV8kGb0.png?f=fotoalbum_large

Het was wel even puzzelen maar het werkt nu. Alleen de auto (een I-Pace) stopt met laden als Frank dat commando geeft. Daarna gaat hij niet meer laden. Zonder backoffice ging dat wel goed. Nog niet helemaal uitgepuzzeld hier dus.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

• AA42
Hoe kun je bij Joulo geaccepteerd zijn zonder MID gecertificeerde lader?

• bvermeul
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:18
AA42 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:56:
Met een Secundair Access Point (een tweede meter voor de laadpaal alleen) denk ik.

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:39
AA42 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:56:
Inderdaad, met een SAP.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

• Maverick_tfd
  • Registratie: Mei 2004
Doezel schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:31:
Leuk! een Joulo topic. Ik ben nu sinds kort Joulo klant en al een tijd Tibber klant.

Aangezien ik zowel Tibber als Joulo (en onze beide electrische auto's) in Home Assistant kon uitlezen heb ik via ChatGPT Codex eens een kosten-overzicht bij elkaar geknutseld op basis van het standaard auto-dashboard van Tibber. Ik wilde nl weten wat onze electrische auto's kosten per 100km als ik ze laad op onze MID meter en met grid-rewards.

Dit is wat ik nu te zien krijg, valt niet tegen. Ik heb nog wat weinig data om echt een goede prijs/100km te tonen maar het bedrag zal steeds nauwkeuriger worden en zo krijg ik dan ook een beeld over het verschil tussen winter en zomer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gemiddeld 14 ct per kWh is zonder belasting lijkt me?

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Wanneer je stroom bij Frank Energie afneemt gaan je servicekosten naar 10%.
Je servicekosten gaan naar 10%

Hoi,

Frank Energie en Joulo werken samen. Frank maakte dat op 16 september bekend: lees het nieuwsbericht van Frank. Voor jou betekent het één ding: zolang je klant bent bij Frank, betaal je bij Joulo nooit meer dan 10% servicekosten. Het standaardtarief is 20%.

Wat we voor je hebben gedaan

• Tarief omgezet. Je servicekosten staan vanaf vandaag op 10%. Zat je via referrals al lager? Dan houd je dat lagere tarief. Ga je weg bij Frank, dan geldt daarna weer je eigen tarief, inclusief de korting die je via referrals hebt opgebouwd.

• Ook over 2026. Alle laadsessies vanaf 1 januari 2026 die nog niet zijn uitbetaald, rekenen we af tegen het nieuwe tarief. Je hoeft niets te doen.

• Per kwartaal uitbetaald. Wij boeken je sessies in bij de NEa, verkopen de ERE's en betalen elk kwartaal uit. Je opbrengst zie je in je dashboard.

Straks ook in de Frank-app

Frank bouwt aan een overzicht van je ERE-opbrengst in de Frank Energie-app, naast Slim Laden en netcongestiesturing. De komende weken zie je je opbrengst dus op twee plekken: bij Joulo en bij Frank. Zodra het live is, hoor je dat van Frank.

Over de uitbetaling: de eerste uitbetaling volgt zodra het register van de NEa open is voor inboeken. We verwachten dat begin oktober. Tot die tijd zie je je opbrengst alvast in je dashboard.

• rjhilbrink
AA42 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:29:
[...]

Was ook leuk geweest als Joulo toestond dat je de werkelijke prijs kan invullen. ik laad alleen in het daltarief dat is voor mij (tot 1 november) nog 12,2 cent per kwh.. maar dat is te laag volgens Joulo.Ik weet namelijk zeker dat voor mij dynamisch vele malen duurder is..! (Oh en ja dat is evenhoog als de belasting, betaal zomers namelijk geen kosten voor de energie alleen de belasting)

[ Voor 3% gewijzigd door rjhilbrink op 18-09-2026 09:33 ]

• Doezel

Doezel

Ond

Maverick_tfd schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:23:
[...]

Gemiddeld 14 ct per kWh is zonder belasting lijkt me?
Nope, dit is incl. belastingen. De Tibber grid rewards zorgen ervoor dat de kwh-prijzen behoorlijk gedrukt worden.

• smichels
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 22:16
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:35:
Wanneer je stroom bij Frank Energie afneemt gaan je servicekosten naar 10%.

[...]
Ik kreeg als klant van Frank Energie vanmorgen hetzelfde bericht. Het tarief is al omgezet. Fijne afspraak en meteen goed geregeld.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13:36
Mail van Joulo.
Begin oktober wordt er betaald. Lekker.

• crryp
  • Nu online
Hier nog geen mail gezien!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:45
B R M schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:10:
Mail van Joulo.
Begin oktober wordt er betaald. Lekker.
Yep, hier ook.

• utbone
Hier ook. Begrijp de berekening alleen niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qua7_BXj6A8UEOP36y7UeZ2i7_Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9yyR1MOHlrem4q8baz11wzlM.png?f=fotoalbum_large

• AA42
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet duidelijk. Ben bang toch iets te overijverig veel details…. Of ligt dat aan mij? Ik zie ook geen bedragen die ik herken vanuit de portal/app.

• RandomNick
  • Nu online
utbone schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:46:
Hier ook. Begrijp de berekening alleen niet.

[Afbeelding]
Ik snapte het ook niet helemaal, maar als je vergelijkt met wat je in de app ziet laten ze in de mail de Q3 ERE's nog buiten beschouwing, ook al zijn deze wel verkocht. Q3 loopt immers nog.

Overigens is oktober ook niet zeker denk ik, want ze kunnen pas betalen na inboeken bij NEA.

• utbone
Ik zie het nu. Ook uitleg gekregen van Joulo en het is mij nu duidelijk.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik snap hem ook niet. In mijn mail staan bijvoorbeeld andere getallen en bedragen dan in mijn app. Ook de datum van verkoop is raar omdat mijn Q1/2 ERE’s weken geleden al zijn verkocht bij de eerste transacties.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 22:25
Het is een beetje onhandig verwoord maar ze geven aan dat:
  • Er recent nog een verkoop van ERE’s is geweest voor Q3
  • Dat er een uitbetaling gepland wordt voor begin oktober van de ERE’s die over Q1 en Q2 zijn verkocht
  • Dat in het vervolg je uitbetaalt gaat krijgen per kwartaal zodra het kwartaal is afgerond.
Ik heb het nagerekend met de getallen in de app voor Q1, Q2 en Q3 en dat komt overeen met de mail.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb de mail, uitgeslapen, nog een keer gelezen en het is nu duidelijker.

De referentie naar Q1/2 midden in de mail werkt nogal verwarrend als de mail eigenlijk gaat over een verkoop in Q3.

• Delta1965
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 19-09 20:30
Hej,

Ik ben echt een enorme leek ivm net wallbox en elec auto.

Net mijn wallbox aangemeld voor ERE bij joulo sindsdien kan ik laden zonder tag maar dat wil ik eigenlijk niet.

Hoe voeg ik het laden via tag weer toe???

• crryp
  • Nu online
Delta1965 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:26:
Hej,

Ik ben echt een enorme leek ivm net wallbox en elec auto.

Net mijn wallbox aangemeld voor ERE bij joulo sindsdien kan ik laden zonder tag maar dat wil ik eigenlijk niet.

Hoe voeg ik het laden via tag weer toe???
Via joulo, bij laadpaal instellingen kan je dat aanpassen.

• Delta1965
“Via joulo, bij laadpaal instellingen kan je dat aanpassen.”
Ik kan in de Joulo app echt nergens vinden waar ik instellingen aan mijn laadpaal kan doen?

• crryp
  • Nu online
Delta1965 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 17:53:
Ik kan in de Joulo app echt nergens vinden waar ik instellingen aan mijn laadpaal kan doen?
Heb je hem via ocpp gekoppelt of een api?

• Delta1965

Tja daar vraag je me wat, ik ben echt een nieuwkomer op dit gebied. Het is me gelukt om via de Joulo app de wallbox te autoriseren. Nu kom ik op mijn Peblar app bij het kopje autorisatie tags aan en afmelden. Nu staat op die tab dat de autorisatie door Joulo is geregeld en kan dus op die plek niets aanpassen.

• guido66
Delta1965 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:37:
[...]

Tja daar vraag je me wat, ik ben echt een nieuwkomer op dit gebied. Het is me gelukt om via de Joulo app de wallbox te autoriseren. Nu kom ik op mijn Peblar app bij het kopje autorisatie tags aan en afmelden. Nu staat op die tab dat de autorisatie door Joulo is geregeld en kan dus op die plek niets aanpassen.
Op de website (niet de app) van Joulo kun je naar laadstations en daarna naar beheer, daar kun je het een en ander instellen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Delta1965
Tweakers, bedankt voor de hulp, het is gelukt!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste