Rubke schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:10:
[...]
Hoe heb je dit gedaan, ik heb nu eflux gekoppeld staan. Maar wil Joulo gaan gebruiken zonder extra proxy (kosten). En wat doet Joulo met de historie? mijn eerste sessies staan in eflux vanaf mei.
Schrijf je huidige instellingen even op. Daarna kies je de herconfigreer functie het web portaal en tijdens het instellen kies je Joulo als inboeker.
Maak ondertussen bij Joulo een account aan en zodra je aangemeld bent geef je daar het OCPP account op. In datzelfde menu, iets verder onder aan de pagina, staat de optie om de eFlux proxy aan te zetten. Dit is niet meer dan de optie kiezen en je eFlux credentials invullen.
Daarna is het wachten, de laadpaal kwam heel snel bij Joulo online, eFlux duurde ongeveer 45 minuten langer.
Mocht je vastlopen, gebruik dan de message functie van Joulo op de website, de support os daar erg snel. Je mag anders ook een DM sturen, dan probeer ik je te helpen.
Hoe het werkt met de historische gegevens weet ik niet. Ik heb nog geen historie opgebouwd (moet de auto nog krijgen).
[
Voor 6% gewijzigd door
Locke_ op 08-07-2026 20:01
]
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"