[Zaptec Go (2)] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • sebas1977
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:55
jurgen purgen schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:01:
[...]

Als je bv standaard laden gekozen hebt, zie je de optie voor het zonneladen niet meer bij automatisch laden staan.

Kies dan voor automatisch laden en druk op opslaan. Nu komt de optie zonneladen terug.
Ah dat zag ik dus over het hoofd |:( Bedankt !

  • Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
Oke alvorens ik de keus maak voor een ERE inboeker zoek ik ook nog een "hostingabbonnement" waarmee ik mijn zakelijke laadpas (MultiTankcard via leasemaatschappij Alphabet) kan gebruiken en op deze manier de kosten voor thuislader direct kan laten verrekenen. Ik heb hier info over opgevraagd bij Alphabet en deze schrijven hetvolgende: "Optie: abonnement bij je eigen laadpuntleverancier Je kunt ervoor kiezen om een hostingabonnement af te nemen bij je laadpuntleverancier. De abonnementskosten zijn dan voor jouw rekening, maar de automatische laadvergoeding heb je dan wel geregeld. (jouw leverancier vergoedt jou je kosten per kWh en belast deze kosten vervolgens aan de eigenaar van de laadpas die je gebruikt)."

Klopt het dat ik dit hostingabbonnement hetzelfde is als een "backoffice"?
Zijn er die wellicht zowel de verrekening als de ERE's kunnen regelen?
Of kunnen ze naast elkaar bestaand? Bijvoorbeeld ERE's via Joulo en de verrekening met werkgever via een ander?

  • Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:13
Dubbeldanger schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:31:
Oke alvorens ik de keus maak voor een ERE inboeker zoek ik ook nog een "hostingabbonnement" waarmee ik mijn zakelijke laadpas (MultiTankcard via leasemaatschappij Alphabet) kan gebruiken en op deze manier de kosten voor thuislader direct kan laten verrekenen. Ik heb hier info over opgevraagd bij Alphabet en deze schrijven hetvolgende: "Optie: abonnement bij je eigen laadpuntleverancier Je kunt ervoor kiezen om een hostingabonnement af te nemen bij je laadpuntleverancier. De abonnementskosten zijn dan voor jouw rekening, maar de automatische laadvergoeding heb je dan wel geregeld. (jouw leverancier vergoedt jou je kosten per kWh en belast deze kosten vervolgens aan de eigenaar van de laadpas die je gebruikt)."

Klopt het dat ik dit hostingabbonnement hetzelfde is als een "backoffice"?
Zijn er die wellicht zowel de verrekening als de ERE's kunnen regelen?
Of kunnen ze naast elkaar bestaand? Bijvoorbeeld ERE's via Joulo en de verrekening met werkgever via een ander?
Stel deze vraag even in het ERE topic, daar kunnen ze je goed helpen.

  • Ivo1977
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-06 13:54
Ik ben sinds enkele weken aan het testen met de functie zonneladen, maar ik krijg het niet voor elkaar. De drie problemen waar ik tegenaan loop:

1. Soms, wanneer ik hem instel op Zon of op Zon+Net, dan blijft hij stug 11 kW laden, ook al is er bijv. maar 3 kW aan zonnestroom. Laden herstarten, hele Zaptec herstarten, maakt allemaal geen verschil.

2. Wanneer hij wel het juiste vermogen pakt, maar er is op zeker moment te weinig zon, dan pauzeert het laden. Logisch. Maar doordat Zaptec een interval van 15 minuten hanteert, lijkt mijn auto (MG4) na een x aantal minuten (dit moet ik nog timen) te denken: er wordt niet meer geladen, we zijn klaar en dan stopt die ermee. Als de lader dan na 15 minuten weer wilt hervatten, gebeurt er niks omdat de auto er niet meer op reageert. De interval van 15 minuten op de Zaptec is dus veel te lang. In ieder geval voor bepaalde auto's.

3. Wanneer ik in de "oude" modus handmatig of automatisch laad en ik stop het laden, dan kan ik de kabel afkoppelen en klaar. Stop ik echter het zonneladen, dan lijkt het net alsof hij toch nog die interval van 15 minuten wilt afwachten, waardoor de kabel vaak nog minutenlang vergrendeld blijft en ik deze dus niet kan afkoppelen. Althans, dat is mijn voorlopige conclusie na voor de zoveelste keer te hebben staan klooien met een kabel die ik maar niet kan ontgrendelen, terwijl het laden al lang gestopt is.

Ik wil de nieuwe functie heel graag gebruiken en er enthousiast over worden, vooral nu we op het hoogtepunt van de zonuren zitten, maar tot nu toe zie ik meer heil in toch maar weer handmatig laden en zelf het aantal amperes enigszins afstemmen op de gemiddelde opbrengst.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste