Oké, maar heb je dan geen installateurs-account oid. nodig?jurgen purgen schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 04:51:
[...]
Ik heb de mijne zelf geplaatst. Daarna gekoppeld via de app. Verder niks extra's gedaan. Klaar in 45 minuten. Met een kopje koffie tussendoor
Nee, je kunt aangeven dat je zelf de installateur bent tijdens de activatie.BartfromTilburg schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:25:
[...]
Oké, maar heb je dan geen installateurs-account oid. nodig?
Mijn boefje is liev!
Toch vreemd: stond op Zonneladen, ging prima met afname van de zonnepanelen, daarna overgeschakeld naar Automatisch laden, ging prima met afname van het net. E
En nu wil ik weer terug naar Zonneladen, moet ik de Sense weer loskoppelen, want anders laadt hij weer Automatisch. Werk aan de winkel voor Zaptec!
En nu wil ik weer terug naar Zonneladen, moet ik de Sense weer loskoppelen, want anders laadt hij weer Automatisch. Werk aan de winkel voor Zaptec!
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Kwartiertje wachten. Dan zal hij weer in de zonneladen mode verder gaan.THE_BASE schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:13:
Toch vreemd: stond op Zonneladen, ging prima met afname van de zonnepanelen, daarna overgeschakeld naar Automatisch laden, ging prima met afname van het net. E
Ik denk dat ik die route dan maar ga: total reset, en zelf opnieuw opbouwen. Heeft iemand informatie over hoe ik de boel maagdelijk krijg, zodat ik zelf aan de slag kan? Eerder poging: deactiveren van lader en dan verwijderen liep stuk op de "verwijderen" stap omdat er laadhistorie blijkbaar ergens opgeslagen is en die mag niet zomaar gewist (ik heb nog geen ERE lopen, dus de historie mag wel weg van mij).JB schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:28:
[...]
Nee, je kunt aangeven dat je zelf de installateur bent tijdens de activatie.
Inmiddels al zeker drie kwartier aan het wachten op zonoverschot. Er staat niets aan in huis en we wekken 2.65 kW op…Plunder schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:18:
[...]
Kwartiertje wachten. Dan zal hij weer in de zonneladen mode verder gaan.
Edit: waarom vergeet ik steeds dat die thuisbatterij er ook is en opgeladen wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 01-07-2026 12:45 ]
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Gisteren zelf gedaan:Zapcentrifuge schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat ik die route dan maar ga: total reset, en zelf opnieuw opbouwen. Heeft iemand informatie over hoe ik de boel maagdelijk krijg, zodat ik zelf aan de slag kan? Eerder poging: deactiveren van lader en dan verwijderen liep stuk op de "verwijderen" stap omdat er laadhistorie blijkbaar ergens opgeslagen is en die mag niet zomaar gewist (ik heb nog geen ERE lopen, dus de historie mag wel weg van mij).
1) Deactiveren Zaptec Go 1 in de Portal
2) Serienummer en Pincode wijzigen in de Zaptec Portal naar die van de Zaptec Go 2. (je hoeft dus niet je oude device te verwijderen, zo behoud je je laadgeschiedenis). Nog niet activeren.
3) Stroom eraf
4) Fysiek ontkoppelen Zaptec Go 1
5) Fysiek aansluiten Zaptec Go 2
6) Stroom erop
7) Activeren van Zaptec Go 2 in de Portal
8 ) QR code op de paal scannen en stappen doorlopen
KLAAR
N.B. ik had mijzelf wel de "Service" rol toegekend in de Portal onder Permissions, alvorens de stappen te doorlopen. Succes!
@new_born89 maar in jouw geval gaat het om Zaptec Go > Go 2 swap. Bij @Zapcentrifuge betreft het een foutieve configuratie ipv laadrobot-swap.
Mijn boefje is liev!
Ah te vlot gelezen. Enfin, vast voor anderen ook nog van toepassingJB schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:15:
@new_born89 maar in jouw geval gaat het om Zaptec Go > Go 2 swap. Bij @Zapcentrifuge betreft het een foutieve configuratie ipv laadrobot-swap.
Vraag me in jouw geval wel af als je de laadrobot doorgeeft, hoe het dan precies werkt? Mijn oude Zaptec Go staat hier alleen nog maar gedeactiveerd ivm temperatuursensor gezeik, dus ik verkoop die laadrobot nog niet zodat ik een back-up heb. Maar ik zal 'm volgens mij toch echt van mijn locatie moeten verwijderen als iemand anders 'm wil gebruiken? De totaal geladen kWh zal niet gewist zijn, normaliter.new_born89 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:18:
[...]
Ah te vlot gelezen. Enfin, vast voor anderen ook nog van toepassing
Mijn boefje is liev!
Goede en relevante vraag, mijn oude gaat morgen op de post. Op de site van Zaptec spreekt men van een "Deactivate and Remove button".JB schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:22:
[...]
Vraag me in jouw geval wel af als je de laadrobot doorgeeft, hoe het dan precies werkt? Mijn oude Zaptec Go staat hier alleen nog maar gedeactiveerd ivm temperatuursensor gezeik, dus ik verkoop die laadrobot nog niet zodat ik een back-up heb. Maar ik zal 'm volgens mij toch echt van mijn locatie moeten verwijderen als iemand anders 'm wil gebruiken? De totaal geladen kWh zal niet gewist zijn, normaliter.

Als ik in mijn Portal kijk (ook nu met de Zaptec Go 2), zie ik enkel een "Deactivate" button. Hierna heb ik het serienummer en pincode gewijzigd op advies:
:strip_exif()/f/image/aILqjNQeTRhS1M1Fio65c8FT.png?f=user_large)
Ik had dus nergens een mogelijkheid om de Zaptec Go 1 te verwijderen. Maar is nu dus nergens meer terug te vinden, dus moet goed zijn?
https://help.zaptec.com/installation/remove-move-or-replace-a-zaptec-charging-station-in-the-zaptec-portal
Zaptec chat laat in ieder geval weten niet 100% te kunnen bevestigen of de paal nu van mijn account is verwijderd, ze raden aan om volledige Factory Reset te doen:
To perform a factory reset on a Zaptec Go via the portal, follow these steps:
1. Find your charger on portal.zaptec.com.
2. Go to the Technical banner and select Send command.
3. Select Debug from the Select command drop-down menu.
4. Type Factory reset in the Argument window and click Send command.
5. Select Debug again, type SetMaxInstallationCurrent 0 in the Argument window, and click Send command.
Additionally, you should set the Maximum current to 0 and enable stand-alone mode in the charger Settings. Once these steps are completed, the indicator light will turn orange, and the settings will be cleared.
[ Voor 27% gewijzigd door new_born89 op 01-07-2026 13:12 ]
@new_born89 Mijn Zaptec Go was ook een gebruikte van maatje, daarvoor moesten we uiteindelijk contact opnemen met Zaptec Noorwegen via eerder gedeelde telefoonnummer in dit topic, om de laadrobot compleet verwijderd te krijgen, zodat ik ‘m in gebruik kon nemen op de nieuwe locatie.
Mijn boefje is liev!