CryptoNL schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:03:
[...]
Ik krijg niks terug van België. Wat ik terug moet krijgen is gewoon HRA + notariële kosten en nog wat zaken van mijn vrouw. In België krijgen we ook wat terug en weet je wat nu zo gek is? Voor België ben ik ook grensarbeider en die doen er MAXIMAAL 3-4 maanden over, maar NL 5 jaar?
Dit is niet eenmalig 5 jaar he? De aangifte van dit jaar, daar moet ik ook weer 5 jaar op wachten en volgend jaar opnieuw etc etc.
Dit heeft puur te maken met de doorgifte van België . Dit kan erg lang duren en vandaar die doorloop.
Also, vergeet niet je Belgische salaris om te rekenen naar een Nederlandse, dit kan je anders nog wel wat geld kosten/opleveren.
Bron: Een Belgische vrouw die jaren in Antwerpen gewerkt heeft.
Elke keer 3 jaar moeten wachten, ook omdat haar salaris dus omgerekend moest worden naar een Nederlands salaris. Aangiftes in België zijn niet zo simpel als in Nederland kan ik je vertellen, zij had daarvoor ook elk jaar in België hulp nodig bij de aangifte.
Dit zal ook niet gaan veranderen de komende jaren. Ben blij dat ze in NL werkt tegenwoordig, scheelt me een adviseur elk jaar.
Wees maar blij dat je geen belg bent die naar NL is gekomen, als er iets is wordt je niet geïnformeerd, adressen worden niet tot laat aangepast en voor alles kan je naar de ambassade waar de wachttijden MAANDEN zijn. Tenzij je het nog het geluk hebt dat je het bij je oude woonplaats geregeld kan krijgen.
[
Voor 4% gewijzigd door
tha_crazy op 01-03-2026 23:17
]