EU DNS: 86.54.11.100
Door deze uitspraken is de VS al uit de Navo. We staan er alleen voor, tegen Rusland kunnen we dat trouwens echt prima. De Europese defensie is helemaal niet zo slecht als iedereen denkt of door doctrine je wil laten geloven.bloody schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:32:
[...]
Sowieso gaat het niet gebeuren, want het Congres moet het vertrek uit de NAVO met een twee-derde meerderheid goedkeuren. Ain't gonna happen.
Ik vraag me oprecht af of we niet zonder die Amerikanen kunnen. Als ik kijk hoe de slagkracht met Iran was, aldus enkele Republikeinen (RTL Journaal) dan is het vooral een hoop "geblaf". Al wil ik alle doden natuurlijk niet bagatiliseren. Begrijp me niet verkeerd. Het is en blijft een schoft.Stylze schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:28:
[...]
Dat willen we allemaal wel maar alle experts zeggen toch dat we voorlopig nog helemaal niet zonder US kunnen. Het zal nog jaren duren voordat we uberhaubt een beetje op onze eigen benen kunnen staan als Europa zijnde.. Lijkt me ook top hoor om afscheid te nemen van US zolang Trump aan de macht is, maar tegen de tijd dat Europa zelf een beetje wat materiaal heeft is er inmiddels weer een nieuwe president.
Voorlopig kunnen we helaas weinig anders dan blijven aanpappen met onze oranje vriend. Rutte zal wel weer alles doen om Trump te laten inzien dst de Navo ook belangrijk is vpor US.
Binnen de NAVO zie ik liever betrouwbare partners dan een notaire opjuttende, dreigende vreemdganger. Voor een normaal mens geldt "Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd". Voor Trump geldt "Een dag niet gedreigd is een dag niet geleefd".
Rutte zal weer de nodige veren uitdelen .... liever heb ik dat bij gewoon zegt "Donald we gaan scheiden".
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Eens. Je kunt een speelveld uitvergroten door jezelf de hemel in te prijzen. Hoe het verschil nog groter wordt is jezelf de hemel in prijzen en de ander te vernederen. Laatste is Trump's stijl. Als je dat doorhebt sta je al met 1-0 voor.AMARONE schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:47:
[...]
Door deze uitspraken is de VS al uit de Navo. We staan er alleen voor, tegen Rusland kunnen we dat trouwens echt prima. De Europese is helemaal niet zo slecht als iedereen denkt of door doctrine je wil laten geloven.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik geloof oprecht dat Rutte dit van binnen ook het liefst zegt maar zolang we niet volledig alles zelf kunnen kiest hij (met vast wel afstemming binnen Europa) dit pad om het zolang mogelijk te rekken.Devke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:53:
[...]
.
Rutte zal weer de nodige veren uitdelen .... liever heb ik dat bij gewoon zegt "Donald we gaan scheiden".
Ik denk dat we het prima zelf kunnen maar daar mogen we van mening verschillen. De wereld is er niet stabieler op geworden. Soms moet je afscheid durven nemen en je eigen weg durven inslaan. We laten ons al lang beledigen door hem. Tijd voor Europa om eens een daad bij het woord te voegen. Al snap ik dat Rutte daar zeker met een andere rol zit. De boel bij elkaar houden. Een slecht huwelijk gaat een keer stranden.AMARONE schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:58:
[...]
Ik geloof oprecht dat Rutte dit van binnen ook het liefst zegt maar zolang we niet volledig alles zelf kunnen kiest hij (met vast wel afstemming binnen Europa) dit pad om het zolang mogelijk te rekken.
Plus dat Vance de EU ervan beschuldigd de verkiezingen in EU lidstaten te willen beinvloeden. Maar wanneer heb je voor het laatst een EU politicus in Amerika zien campagne voeren voor presidents verkiezingen of midterms? Terwijl Vance zich wel bemoeit met de verkiezingen in Putin vriendelijke landen.dawg schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:31:
[...]
Wat mij betreft schaart de Europese Commissie dit onder verraad en ontneemt men Hongarije het stemrecht.
Heb ik het niet eens over het verraad van de VS aan de EU terwijl Vance ín de Unie bij Orban leugens over ons staat te verkondigen.
Het pappen en nathouden zorgt er ook voor dat de urgentie van het loskoppelen maar niet hoog wordt. "Want we zijn al door 1 van de 4 jaar Trump heen, we zitten het gewoon uit".Stylze schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:28:
[...]
Dat willen we allemaal wel maar alle experts zeggen toch dat we voorlopig nog helemaal niet zonder US kunnen. Het zal nog jaren duren voordat we uberhaubt een beetje op onze eigen benen kunnen staan als Europa zijnde.. Lijkt me ook top hoor om afscheid te nemen van US zolang Trump aan de macht is, maar tegen de tijd dat Europa zelf een beetje wat materiaal heeft is er inmiddels weer een nieuwe president.
Voorlopig kunnen we helaas weinig anders dan blijven aanpappen met onze oranje vriend. Rutte zal wel weer alles doen om Trump te laten inzien dst de Navo ook belangrijk is vpor US.
We zijn al ruim een jaar verder met gigantische dreigementen, en nog is er weinig zichtbaar van het optuigen van een eigen organisatie...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
https://edition.cnn.com/2...-amendment-trump-iran-war
It’s mostly Democrats who have called to invoke the amendment — dozens of them, in fact. That includes potential presidential hopefuls like Illinois Gov. J.B. Pritzker. (Of course, they have little to no power at the moment to initiate removal proceedings.)
But notably, some conservatives and other recent Trump allies have taken up the call, as well.
“How do we 25th Amendment his ass?” conspiracy theorist Alex Jones asked his guest on Monday’s show.
By Tuesday morning, right-leaning advocates for the step spanned from more-extreme influencers to former Trump White House official Anthony Scaramucci to more-moderate Never Trumpers.
“25TH AMENDMENT!!!” former congresswoman Marjorie Taylor Greene, a Georgia Republican, posted on X about an hour after Trump’s post about Iran’s civilization dying. She called it “evil and madness.”
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
De vraag is dan alleen wel hoe dat gaat eindigen als er wel genoeg Republikeinen achter gaan staan.DropjesLover schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:45:
Democraten en een paar Republikeinen willen the 25th inroepen
[...]
Want dan wordt effectief gezien mogelijk Peter Thiel de president van de VS...
Aangezien Vance er met zijn hulp terecht is gekomen en ze beiden dezelfde niet-democratische denkbeelden volgen.
Ik neem aan dat er wel wat Republikeinen en Democraten zijn die dat ook zullen zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 09-04-2026 09:50 ]
Dat zit wel Schnorr.
Tsja, nog 3 jaar deze shitzooi is ook niet uit te houden.Stukfruit schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:50:
[...]
De vraag is dan alleen wel hoe dat gaat eindigen als er wel genoeg Republikeinen achter gaan staan.
Want dan wordt effectief gezien mogelijk Peter Thiel de president van de VS...
Aangezien Vance er met zijn hulp terecht is gekomen en ze beiden dezelfde niet-democratische denkbeelden volgen.
Ik neem aan dat er wel wat Republikeinen en Democraten zijn die dat ook zullen zien.
Ze zouden kunnen mikken op nu steun verzamelen (nu het ijzer heet is cq het Iraanse beton nog smeult), over een maand indienen, dan hearings en verzet van Trump, zomerreces, dan afzetten, chaos van Trump zodat er minder aandacht is om de midterms te verstoren (en meer negatieve aandacht op Trump / GOP, omdat hij duidelijk als een kleuter zal gaan krijsen), en dan de midterms ruim winnen om ook Vance te blokkeren.
Of de GOP bijt door die gifbeker heen, verwijdert Trump voor de zomervakantie en het is Vance en kalmte tijdens de midterms.
Ik acht scenario 1 waarschijnlijker.
BThGvNeOA
Ik zie dat niet gebeuren, zeker niet voor de midterms. Ze hebben daar gewoon niet genoeg stemmen voor.DropjesLover schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:45:
Democraten en een paar Republikeinen willen the 25th inroepen
Wegens onduidelijke redenen:The Trump administration wants to require health insurance companies to hand over troves of sensitive, detailed, and identifiable medical records from millions of federal workers and retirees, along with their families. The move is raising immediate concern from legal and health policy experts, according to a report by KFF Health News.
The unprecedented proposal was quietly revealed in a short notice from the Office of Personnel Management in December, KFF notes. OPM said it is seeking “service use and cost data,” which would be harvested from medical records such as “medical claims, pharmacy claims, encounter data, and provider data.”
Bron: https://arstechnica.com/h...orkers-for-vague-reasons/Experts who spoke to KFF said OPM’s brief explanation for collecting the data—which would occur monthly—is vague and broad. The agency said it’s needed to oversee benefits programs and “ensure they provide competitive, quality, and affordable plans.” It also claimed that as an oversight agency, it is authorized to collect such protected health information under the Health Insurance Portability and Accountability Act of 1996 (HIPAA).
Volgende poging om er meer "radical leftists" uit te duwen door middel van extreemrechts gedrag?
Dat zit wel Schnorr.
Alhoewel ik de kans ook niet geheel onwaarschijnlijk acht, is zo'n procedure ook beter te zien in historisch oogpunt.TheBrut3 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:39:
[...]
Ik zie dat niet gebeuren, zeker niet voor de midterms. Ze hebben daar gewoon niet genoeg stemmen voor.
Als je kijkt naar Nixon en de ontwikkeling van Watergate was dat erg lang een "sluimerend" schandaal... Eigenlijk hooguit wat hardnekkige journalisten die zaten te neuzen in en kleine issue die gebeurd was tijdens de voorgaande verkiezingen die Nixon met een Landslide gewonnen had.
Zelfs het overgrote deel van de amerikaanse politiek had véél meer aandacht voor allerhande véél meer dringend geachte zaken.
Toen het lukte een eerste stap naar een Impeachment aanvraag door het congress te brengen gaf ook niemand veel kans: De eerste motie hiertoe werd ingediend door een als nogal radicaal bekend staand anti-Vietnam/pacifist congressman (die ook priester was). De eerste motie had niet eens Watergate als hoofdaanklacht maar vooral de bombardementen op Cambodja als "High crimes" en noemde enkel Watergate terzijde als bij-aanklacht en dat werd later opeens heel belangrijk.
Later heeft een belangrijke Speaker aangegeven dat als men er toen direkt over gestemd zou hebben, de stemming vermoedelijk 400 tegenstemmen gekregen had, omdat niemand de zittende president zo wilde beledigen .... Maar doordat dat niet gebeurde en de motie zelf als politiek wapen bleef bestaan, kwam Nixon er steeds verder mee onder druk een onafhankelijk onderzoek toe te staan, en toen hij dat niet meer kon stoppen, ontstond een Domino-effect.
Essentieel is vooral dat men nu Trump laat stoppen met het uitnutten van zijn controle over het Ministerie van Justitie als "Politiek wapen".
Tegelijkertijd kan dat wel eens de direkte aanzet naar de Val van Trump zijn, als het ministerie van Justitie zich onafhankelijker gaat gedragen en niet enkel handelt naar de politieke wens van de president.
En een motie die kan aanzetten tot Impeachment kan daar een erg goed middel toe zijn, als zal men vooral moeten voorkomen dat zulk een motie te snel tot stemming kan komen, het machtsmiddel is vooral nuttig zolang het als dreigmiddel op de achtergrond aanwezig is...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
En als Rusland besluit bijvoorbeeld de Baltische staten binnen te vallen dan wordt de US er automatisch bij betrokken door de US basissen die daar al zijn.
Bovendien denk ik dat Europa op dit moment ontzettend veel leert van Oekraïne als het gaat om verdedigen en drone warfare. Ik ben wel blij dat NL daar ook de nadruk op lijkt te leggen, dat is toch een beetje de toekomstige manier van oorlog voeren lijkt het.
Ik denk toch dat dit tot heel veel weerstand gaat leiden binnen de militaire top van Amerika en ook gedeeltelijk bij Republikeinen. Europa compleet opgeven als continent door al hun basissen weg te halen, militairen, wapens, dat gaat ook erg nadelig zijn voor Amerika mochten ze in de toekomst staging areas nodig hebben. Het zou een loose-loose zijn voor zowel EU als de US en een win-win voor landen als Rusland en Noord Korea.duvekot schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:48:
[...]
Ja ... die wet is er .. maar als Trump gewoon stopt met mensen leveren? Stopt met betalen (al hoewel er volgens mij geen directe betalingen zijn aan NAVO) ..
Dan is op papier (herinner je de "Paper tiger" commentaar) de US nog steeds lid .. maar praktisch niet.
Dan moet er een eventuele rechtzaak komen tussen de de wetgevende en de uitvoerende macht ... En daar zitten volgens mij de Republikeinen niet op te wachten ...en de rechtbank al helemaal niet .. en die zullen waarschijnlijk zeggen .. dat zoeken jullie maar onderling uit. En als het wel doorgaat dan zijn we jaren verder .. voordat het eens een keertje bij de Supreme Court terecht komt.
Dus als Trump wil .. dan stoppen ze gewoon effectief.
[ Voor 43% gewijzigd door kazuka op 09-04-2026 13:06 ]
Ja ... die wet is er .. maar als Trump gewoon stopt met mensen leveren? Stopt met betalen (al hoewel er volgens mij geen directe betalingen zijn aan NAVO) ..kazuka schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:29:
Volgens mij hadden de Amerikanen voordat Trump werd ingezworen een bipartisan bill erdoorheen gekregen die voorkomt dat de US zomaar uit de NAVO kan stappen. Trump kan dan wel hulp weigeren mocht Rusland besluiten een NAVO land binnen te vallen maar alle operationele zaken die nu door de US worden gedaan binnen NAVO kunnen niet zomaar worden stopgezet.
En als Rusland besluit bijvoorbeeld de Baltische staten binnen te vallen dan wordt de US er automatisch bij betrokken door de US basissen die daar al zijn.
Bovendien denk ik dat Europa op dit moment ontzettend veel leert van Oekraïne als het gaat om verdedigen en drone warfare. Ik ben wel blij dat NL daar ook de nadruk op lijkt te leggen, dat is toch een beetje de toekomstige manier van oorlog voeren lijkt het.
Dan is op papier (herinner je de "Paper tiger" commentaar) de US nog steeds lid .. maar praktisch niet.
Dan moet er een eventuele rechtzaak komen tussen de de wetgevende en de uitvoerende macht ... En daar zitten volgens mij de Republikeinen niet op te wachten ...en de rechtbank al helemaal niet .. en die zullen waarschijnlijk zeggen .. dat zoeken jullie maar onderling uit. En als het wel doorgaat dan zijn we jaren verder .. voordat het eens een keertje bij de Supreme Court terecht komt.
Dus als Trump wil .. dan stoppen ze gewoon effectief.
Volgende stap is huidskleur, sexuele oriëntatie, religie en vaccinaties deel maken van je medical records. Daarna gooien ze er een hoop uit op basis van medical records. Maar daar gaan ze niet over in detail treden want... Medical records.Stukfruit schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:57:
MAGA wil nu je medische gegevens als je voor de overheid werkt:
[...]
Wegens onduidelijke redenen:
[...]
Bron: https://arstechnica.com/h...orkers-for-vague-reasons/
Volgende poging om er meer "radical leftists" uit te duwen door middel van extreemrechts gedrag?
En diegene die er op die manier uit vliegen mogen bij de volgende werkgever uitleggen waarom ze zijn buiten gegooid op basis van hun 'slechte gezondheid'.
[ Voor 11% gewijzigd door Kheos op 09-04-2026 14:22 ]
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Volgens Trump is die wet in strijd met de grondwet en met bepaalde precedenten. Het ziet er naar uit dat minstens een deel van het SCOTUS bereid is die logica te volgen.bloody schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:32:
[...]
Sowieso gaat het niet gebeuren, want het Congres moet het vertrek uit de NAVO met een twee-derde meerderheid goedkeuren. Ain't gonna happen.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Bijna niemand had het meer over hem en zij brengt het ineens weer onder de aandacht?Melania Trump: The lies linking me with Jeffrey Epstein need to end today. I've never been friends with Epstein. I never had a relationship with Epstein or his accomplice, Maxwell. My email reply to Maxwell cannot be categorized as anything more than casual correspondence.
— Acyn (@acyn.bsky.social) 9 april 2026
Hier op nu.nl een artikel erover. Blijkbaar wil ze zelfs dat de slachtoffers gehoord worden in een openbare zitting. Opvallend detail ook dat ze nergens haar man verdedigd, alleen zichzelf...kazuka schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:11:
Uit het niets geeft Melania een statement tegenover de pers dat ze geen link of relatie heeft met Epstein. Heel apart moment om dat nu te doen. Je zou haast denken dat er iets aan zit te komen gerelateerd aan Epstein.
[Bluesky]
Bijna niemand had het meer over hem en zij brengt het ineens weer onder de aandacht?
https://www.nu.nl/buitenl...ndigen-vandaag.html#nujij
[ Voor 4% gewijzigd door Milo85 op 09-04-2026 21:39 ]
Wellicht de ultieme afleiding voor een staak het vuren dat niet meer gehandhaafd kan wordenMilo85 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:35:
[...]
Hier op nu.nl een artikel erover. Blijkbaar wil ze zelfs dat de slachtoffers gehoord worden in een openbare zitting. Opvallend detail ook dat ze nergens haar man verdedigd, alleen zichzelf...
https://www.nu.nl/buitenl...ndigen-vandaag.html#nujij
Dus de oorlog in Iran wordt gestart ter afleiding van de Epstein files. En nu worden de Epstein files naar boven gebracht ter afleiding van de oorlog in Iran. Als dat echt zo is, is het wel echt next level cocking about.49euro schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:34:
[...]
Wellicht de ultieme afleiding voor een staak het vuren dat niet meer gehandhaafd kan worden
Het viel Melania op dat het veel te veel over Iran ging dus het werd tijd om Epstein weer eens onder de aandacht te brengen. Stel je voor dat we vergeten dat Trump nog een schandaal tegoed heeft.kazuka schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:11:
Uit het niets geeft Melania een statement tegenover de pers dat ze geen link of relatie heeft met Epstein. Heel apart moment om dat nu te doen. Je zou haast denken dat er iets aan zit te komen gerelateerd aan Epstein.
[Bluesky]
Bijna niemand had het meer over hem en zij brengt het ineens weer onder de aandacht?
🔋 Marstek Venus E v3 | EMS 148, BMS 113, VNS 119, App v1.6.61 | M5 Stack | HW P1 | ☀️2,7kWp zuid
En die slachtoffers hebben al "donder op" gezegd inmiddels.Milo85 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:35:
[...]
Hier op nu.nl een artikel erover. Blijkbaar wil ze zelfs dat de slachtoffers gehoord worden in een openbare zitting.
Het horen van slachtoffers is helemaal niet nodig. Er zijn namelijk al een miljoen aanwijzingen op evenzoveel pagina's.
"Slachtoffers hebben genoeg gedaan. Het is nu aan de mensen die aan de macht zijn om hun plicht te doen", staat in een gezamenlijke verklaring van een tiental vrouwen. "Ons nu meer vragen te doen is het afschuiven van verantwoordelijkheid, geen rechtvaardigheid."
Melania is an inside job!kazuka schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:11:
[Bluesky]
De speech kwam ook echt uit het niets, zo ineens was ze daar en stak een verhaal af. Heel vreemd allemaal.kazuka schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:11:
[Bluesky]
Preemptive damage control?
Of een poging om het Epstein onderzoek nieuw leven in te blazen? Maar Trump zelf zal dat haar niet in dank afnemen, weekje slapen met een plank ertussen denk ik.
nope
Dat is een win voor haar toch?bloody schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:27:
[...]
Maar Trump zelf zal dat haar niet in dank afnemen, weekje slapen met een plank ertussen denk ik.
Heb je het idee dat ze samen slapen dan? Ik zie geen enkele liefde tussen die twee. Meer een verstandshuwelijk.bloody schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:27:
[...]
De speech kwam ook echt uit het niets, zo ineens was ze daar en stak een verhaal af. Heel vreemd allemaal.
Preemptive damage control?
Of een poging om het Epstein onderzoek nieuw leven in te blazen? Maar Trump zelf zal dat haar niet in dank afnemen, weekje slapen met een plank ertussen denk ik.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Klopt, ze leven letterlijk langs elkaar heen zo schijnt. Erg kil en afstandelijk.Slasher schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:32:
[...]
Heb je het idee dat ze samen slapen dan? Ik zie geen enkele liefde tussen die twee. Meer een verstandshuwelijk.
Toevallig zag ik gisteren op CNN dat ze bij brede het publiek het allerlaagst scoort van alle First Ladies.
nope
Zou het?Slasher schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:32:
[...]
Heb je het idee dat ze samen slapen dan? Ik zie geen enkele liefde tussen die twee. Meer een verstandshuwelijk.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Officials Release Design for 250-Foot Arch in Washington, as Trump Seeks Another Imprint
:strip_exif()/f/image/FqJkFjaexVEDSHV3vezklDRm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is de "TRIUMPHAL ARCH" .. en zoals zo veel bij Trump ...veel goud. En het moet natuurlijk wel groter zijn dan andere ... dus 250 feet hoog.
Hier de details
En omdat hij blijkbaar niet iets origineels kon verzinnen wordt het dus een grotere versie van de Arc de Triomphe uit Parijs.
Wat hebben die Amerikanen toch met Franse dingen die ze groter hebben 🗽 🍟 🤔
Jezus, de democraten leren het gewoon echt niet
Hoop dat het niet waar is anders geven ze de verkiezingen op een dienblad aan Vance (-> dus Trump)
[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 10-04-2026 22:54 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Kleine nuance, ze denkt er over na om zichzelf opnieuw verkiesbaar te stellen.dierkx36 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:51:
Las vanavond dat Kamila Harris zich kandidaat wilt stellen voor de verkiezingen van 2028.
Jezus, de democraten leren het gewoon echt niet![]()
Hoop dat het niet waar is anders geven ze de verkiezingen op een dienblad aan Vance (-> dus Trump)
Ik acht zelf de kans klein dat ze opnieuw gaat proberen. Ik zou als ik haar was dan eerder beschikbaar zijn als minister van Buitenlandse zaken of Justitie. Dat laatste zou overigens zoete wraak kunnen zijn om zooitje republikeinen aan te pakken.
Ik hoop het niet geen republikein gaat op een democratische vrouw stemmen want "te emotioneeldierkx36 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:51:
Las vanavond dat Kamila Harris zich kandidaat wilt stellen voor de verkiezingen van 2028.
[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 11-04-2026 00:30 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Hij heeft er natuurlijk ook een post over gedaan:duvekot schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:30:
Ondertussen in Washington ....
Officials Release Design for 250-Foot Arch in Washington, as Trump Seeks Another Imprint
[Afbeelding]
Het is de "TRIUMPHAL ARCH" .. en zoals zo veel bij Trump ...veel goud. En het moet natuurlijk wel groter zijn dan andere ... dus 250 feet hoog.
Hier de details
En omdat hij blijkbaar niet iets origineels kon verzinnen wordt het dus een grotere versie van de Arc de Triomphe uit Parijs.
Wat hebben die Amerikanen toch met Franse dingen die ze groter hebben 🗽 🍟 🤔
/f/image/TrO1CZa60xamN96CxjKnP0KN.png?f=fotoalbum_large)
https://trumpstruth.org/statuses/37701
Democraten moeten nu komen met een blanke heterosexuele man, liefst christelijk/beetje conservatief en niet met een been in het graf.Miki schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:37:
[...]
Kleine nuance, ze denkt er over na om zichzelf opnieuw verkiesbaar te stellen.
Ik acht zelf de kans klein dat ze opnieuw gaat proberen. Ik zou als ik haar was dan eerder beschikbaar zijn als minister van Buitenlandse zaken of Justitie. Dat laatste zou overigens zoete wraak kunnen zijn om zooitje republikeinen aan te pakken.
Doen ze dat niet dan krijg je weer ellende.
Een beetje vlotte, aantrekkelijke 40'er met vrouw, hond en 2 kinderen inderdaad.nafofella schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:04:
[...]
Democraten moeten nu komen met een blanke heterosexuele man, liefst christelijk/beetje conservatief en niet met een been in het graf.
Al is Gavin Newsom (Gouverneur Californië die geregeld in het nieuws komt) "pas" 58.
BThGvNeOA
Het probleem met Newsom is dat hij behoorlijk ver van de idealen van de meeste democraten staat. Je kunt hem maar met moeite progressief/liberaal noemen, terwijl dat is hoe veel (de meeste?) democraten zichzelf zien. En voor een aanzienlijk deel moet het nog veel progressiever.DropjesLover schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:27:
[...]
Een beetje vlotte, aantrekkelijke 40'er met vrouw, hond en 2 kinderen inderdaad.
Al is Gavin Newsom (Gouverneur Californië die geregeld in het nieuws komt) "pas" 58.
Ik ben het wel met je eens dat Newsom -of iemand zoals hij- de beste kans is voor de Democraten om in 2028 te winnen. En ik hoop van harte dat er een grote groep democraten is die ook gaan inzien dat ze als een kandidaat naar voren gaan schuiven om de GOP te verslaan in 2028, ze niet moeten aankomen met een hele progressieve linkse inclusieve kandidaat.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dan is het 'probleem met Newsom' toch juist dat wat hem perfect maakt (in dit tweepartijenstelsel)?sanderb schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:15:
[...]
Het probleem met Newsom is dat hij behoorlijk ver van de idealen van de meeste democraten staat. Je kunt hem maar met moeite progressief/liberaal noemen, terwijl dat is hoe veel (de meeste?) democraten zichzelf zien. En voor een aanzienlijk deel moet het nog veel progressiever.
Ik ben het wel met je eens dat Newsom -of iemand zoals hij- de beste kans is voor de Democraten om in 2028 te winnen. En ik hoop van harte dat er een grote groep democraten is die ook gaan inzien dat ze als een kandidaat naar voren gaan schuiven om de GOP te verslaan in 2028, ze niet moeten aankomen met een hele progressieve linkse inclusieve kandidaat.
Veel van deze zaken zijn ook hier vaak besproken, al dan niet op aangifte van @Virtuozzo maar het is goed om eens op een rijtje te krijgen wat de toxische rol is van geld in VS politiek en hoe het zo ver is gekomen.
Drie kwartier, voor tijdens het koken of woon-werk afstand: YouTube: Talking with Lisa Graves
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Er komen gewoon primaries. En wie zo haar moeten verbieden om zich verkiesbaar te stellen? Iets met democratie en passief kiesrecht.....dierkx36 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:51:
Kamala Harris trouwens.dierkx36 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:51:
Ik denk dat ze een prima kandidaat is, en zijn er vast nog wel een aantal. Ze deed het bij de afgelopen verkiezingen toch ook goed? Het was meer de lastercampagne vanuit de republikeinen die haar schade aan hebben gedaan.
En daarom damaged goods is die de zaak in breed perspectief gezien meer kwaad dan goed doet. Te makkelijk te spinnen en naar alle Democraten door te trekken "zie je wel, niemand bij de Dems heeft enig inzicht of reflectie, dat ze niemand beter kunnen vinden die al een proven Loser is "marapuru schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:33:
[...]
Kamala Harris trouwens.
Ik denk dat ze een prima kandidaat is, en zijn er vast nog wel een aantal. Ze deed het bij de afgelopen verkiezingen toch ook goed? Het was meer de lastercampagne vanuit de republikeinen die haar schade aan hebben gedaan.
Een enorme accusation in a mirror natuurlijk, maar het domme stemvee hobbelt er mee weg.
Het gaat al lang niet meer of iemand capabel is, het gaat om de presentatie en uitstraling. Voor iets anders heeft Amerika gemiddeld gezien domweg geen aandachtsspanne en/of interesse.
Net zoals waarom dat GroenLinks-PvdA hier al tijden verliest. Gemiddeld genomen heeft men geen zin in dat belerende en moeilijke oplossingen en moreel hautaine met die woke-onzin. Dat het domweg klopt, de wetenschap klopt en dat het domweg binnen de wet blijft, in tegenstelling tot anderen... Tsja. Moeilijk. Loser. Doeiii.
American Dream plaatje die zo uit suburbia zou komen. Man, wit, 40, getrouwd, 2 kinderen, hond. Alles wat iedere Amerikaan is, of in de films ziet en graag wil zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door DropjesLover op 11-04-2026 23:11 ]
BThGvNeOA
Ja daar heb je helaas een punt. Welke kandidaten zouden het beter kunnen doen?DropjesLover schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:55:
[...]
En daarom damaged goods is die de zaak in breed perspectief gezien meer kwaad dan goed doet. Te makkelijk te spinnen en naar alle Democraten door te trekken "zie je wel, niemand bij de Dems heeft enig inzicht of reflectie, dat ze niemand beter kunnen vinden die al een proven Loser is "
Een enorme accusation in a mirror natuurlijk, maar het domme stemvee hobbelt er mee weg.
Geen idee en dat maakt ook niet uit eigenlijk.marapuru schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:05:
[...]
Ja daar heb je helaas een punt. Welke kandidaten zouden het beter kunnen doen?
Zolang de partij top maar eens die verkrampte fossielen en iedereen die geen kans maakt (zoals Harris) er van weg houdt.
Men moet af van de "ik heb hier zo lang voor gewerkt en heb er recht op" zoals Biden (en het gros van het Congres), en de "ik heb het mezelf elke ochtend in de spiegel gezegd dus ik kan het" wensdenkers.
Get realistic.
BThGvNeOA
Ze heeft geen sterk imago of charisma. In Amerika is dat belangrijk. Ze profileert zich zelfs nu nauwelijks. Ze is vrouw wat voor de christelijke mensen in het midden die nu lichtelijk republikeins neigen maar ook niet zo pro-MAGA zijn, een grote min is. Voor de democraten niet maar die stemmen toch wel op haar. Het gaat om de swingers.marapuru schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:33:
[...]
Ze heeft ook het loser imago wat de republikeinen helemaal uit zullen gaan melken. Pak liever iemand die zich duidelijk profileert zoals een Newsom. Elke keer als Trump weer uit zijn slof gaat met zijn "Newscum" tweets, geeft hij weer toe dat hij een nagel in zijn doodskist is. Hij maakt eigenlijk gratis reclame voor hem. Dat betekent een plus voor mensen die anti-Trump zijn. Op die manier is Newsom veel meer een "anti-Trump" dan Harris ooit geweest is.
Wat er nodig is is iemand die een beetje de beuk er in gooit. Niet iemand die rustig af loopt te wachten wat er gaat gebeuren.
Echt progressief is hij niet nee.. Maar misschien kan hij dat oplossen met een running mate. Iemand als een AOC zou geweldig zijn, al zie ik dat ook niet gebeuren in Amerika eigenlijk. Helaas.
[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 11-04-2026 23:44 ]
Ik vind hem overigens nog steeds niet te oud.
Sanders is 84 …..hneel schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:49:
"Gematigde" democraten staan gewoon veel te ver af van de "working class" die nu grotendeels voor Trump hebben gestemd. Alleen mensen als Bernie Sanders zou die mensen nog kunnen bereiken.
Die lui horen lekker met de kleinkinderen te spelen, vissen of golfen. Geen functie waarbij je 16 uur per dag aan moet staan.
En zo heel populair is hij ook niet.
Probleem in Amerika is dat je kunt kiezen uit twee partijen en dat is het.
Klopt...zolang de Democraten in de primaries het dus aandurven om niet hun droom kandidaat op basis van idealen te kiezen, maar hun droom kandidaat op basis van kans om daadwerkelijk te winnen bij de general elections.TheZeroorez schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:57:
[...]
Dan is het 'probleem met Newsom' toch juist dat wat hem perfect maakt (in dit tweepartijenstelsel)?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het maakt niet zoveel uit welke kandidaat er in de primaries gekozen wordt, geen enkele kandidaat is perfect, en karaktermoord is gemakkelijk en snel toegepast. Welke kandidaat er ook uit de primaries komt, er zal ook hier weer een discussie volgen waarom er niet voor een perfecte kandidaat gekozen is. En de GOP kiest gewoon de meest radicale idioot.sanderb schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:37:
[...]
Klopt...zolang de Democraten in de primaries het dus aandurven om niet hun droom kandidaat op basis van idealen te kiezen, maar hun droom kandidaat op basis van kans om daadwerkelijk te winnen bij de general elections.
Bernie niet te oud?hneel schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:49:
"Gematigde" democraten staan gewoon veel te ver af van de "working class" die nu grotendeels voor Trump hebben gestemd. Alleen mensen als Bernie Sanders zou die mensen nog kunnen bereiken.
Het wordt hoog tijd voor een frissere president die niet met 1 been in het graf staat. 84 jaar en dan zoon baan is echt niet meer te doen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
En dan termijnen van 10jaar ofzo?jadjong schreef op zondag 12 april 2026 @ 10:21:
Maximaal 50 jaar voor de eerste termijn en 60 jaar oud voor de tweede termijn lijkt mij een mooie stelregel.
note to self: beter lezen. Maximaal, niet minimaal....jadjong schreef op zondag 12 april 2026 @ 10:23:
Nee? Dezelfde vier als nu.
tis nog vroeg ofzo.
[ Voor 29% gewijzigd door toolkist op 12-04-2026 10:44 ]
Instinctief zeg ik dan James Talarico, maar dat is waarschijnlijk nog een beetje te vroeg.nafofella schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:04:
[...]
Democraten moeten nu komen met een blanke heterosexuele man, liefst christelijk/beetje conservatief en niet met een been in het graf.
Zijn post over de Paus laat ook wel wat zien van zijn denken ...Milo85 schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:40:
Poeh, als je naar Trump's Truthsocial account kijkt lijkt hij steeds extremer te worden en verder af te glijden. Plaatjes van hemzelf als Jesus, de paus zwart maken, ai plaatje van bruce springsteen etc... nu deed hij dit natuurlijk wel vaker, maar lijkt nu wel echt een piek..
https://trumpstruth.org/statuses/37728
En hij heeft vast gehoord dat Koning Charles het hoofd is van de "Church of England" ..
Dat wil hij er misschien nog wel bij hebben?
Church of Maga
(En een kerk/geloofsgemeenschap zijn heeft ook weer belastingvoordeel .. kan het onderhoud voor de Kathedraal Mar a Lago vast afgeschreven worden ergens)
Dat de Paus in het Vaticaan zit is uiteraard zijn verdiensteMilo85 schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:40:
Poeh, als je naar Trump's Truthsocial account kijkt lijkt hij steeds extremer te worden en verder af te glijden. Plaatjes van hemzelf als Jesus, de paus zwart maken, ai plaatje van bruce springsteen etc... nu deed hij dit natuurlijk wel vaker, maar lijkt nu wel echt een piek..
How bad is it on a scale from one to Spurs
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als je tegen de aanval op Iran/Iraniërs bent .. ben je dus automatisch pro nucleaire wapens .. daarom dat Trump ook steeds nu er bij moet zeggen dat hij geen atoomwapens gaat gebruiken in de "Iraanse Speciale Operatie" (want het is geen oorlog .. want dat moet door het congres heen)Gunner schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:08:
Waarom zou de paus pro nucleaire wapens zijn. Koekoek.
Dat is niet nieuw, en is al een tijdje aan de gang.Milo85 schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:40:
Trump, maar ook zijn volgelingen, zien zichzelf als Gods geschenk aan de wereld, en daarmee ook als een soort Jezus, of op zijn minst gelijkwaardig aan hem. Alles wat Trump zegt wordt dan ook als Holy Word gezien.
Zie dit soort uitspraken van zijn volgelingen:
Bij een lunch met president Trump wist ‘pastor’ Paula White te vertellen dat Jezus en hij toch wel heel veel gemeen hadden.
Paula White is de belangrijkste spiritueel adviseur van Trump en ‘pastor’ van het Witte Huis. Zij is een moderne welvaartsprediker die in de lijn staat van de misleiding van de New Apostolic Reformation. Er zijn ronduit bizarre video’s online te bekijken waarin ze theologisch de meest vreemde zaken beweert en uitkraamt. Toch heeft ze het oor van de president van de Verenigde Staten.
Zie https://www.zoeklicht.nl/...ergelijkt-trump-met-jezusTijdens een lunch met de president sprak ze in deze Paastijd het volgende over president Trump: ‘U werd verraden en gearresteerd en valselijk beschuldigd. Het is een bekend patroon dat onze Heer en Heiland ons al toonde.’ Daarmee vergeleek ze dus Trump met de Heer Jezus die leed en stierf aan het kruis. Ze schakelde dat gelijk aan elkaar. De kwestie werd vervolgens nog verergerd toen Trump daarna zelf speechte: ‘Op Palmzondag kwam Jezus Jeruzalem binnen, terwijl de menigtes Hem verwelkomden als Koning met eer en lofprijzing. Zij noemen mij nu koning. Kun je dat geloven?’
Hier was het dus de president zelf die zichzelf vergeleek met de Heer.
En nee, dit is niet het enige voorbeeld. Er zijn er nog wel meer.
Het hele gebeuren rond Trump is gewoon een persoonlijkheidscult geworden (naar voorbeeld van de Kims in Noord-Korea), met religieuze en sektarische trekjes.
Virussen? Scan ze hier!
(krijgen we met pinksteren dan ook dat alle MAGA frontmannen bezeten worden door een oranje mist?)
Daar gebruiken ze al die zogenaamde aanslag voor. Dat Jesus de baan van de kogel heeft verandert om Trump te redden.squashedraven schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:37:
Tsja als hij nu eens aan het kruis genageld wordt en later weer opstaat uit de dood kunnen we verder praten. Tot die tijd gaan alle vergelijkingen mank natuurlijk.
(krijgen we met pinksteren dan ook dat alle MAGA frontmannen bezeten worden door een oranje mist?)
originele signatures zijn top!
Dus Trump zou Jezus zijn maar Jezus heeft de baan van de kogel verandert. Dus Trump heeft zelf de baan verandert?Raphaelo schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:41:
[...]
Daar gebruiken ze al die zogenaamde aanslag voor. Dat Jesus de baan van de kogel heeft verandert om Trump te redden.
Ik denk dat ik meer koffie (of wat sterkers zoals moonshine) nodig heb om die logica te volgen
Toch is het zoals Trump en zijn volgelingen het spinnen:squashedraven schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:44:
[...]
Dus Trump zou Jezus zijn maar Jezus heeft de baan van de kogel verandert. Dus Trump heeft zelf de baan verandert?![]()
Ik denk dat ik meer koffie (of wat sterkers zoals moonshine) nodig heb om die logica te volgen
Donald Trump has repeatedly attributed his survival of an assassination attempt in July 2024 to "God alone" or divine intervention. Following the event, many supporters and some allies described him as being saved by God, and Trump himself stated it "changed something" in him, deepening his belief in God. Additionally, in April 2026, Trump shared an AI-generated image of himself as Jesus.
Zie een aantal bronnen:AI Images and Controversy
Jesus Imagery: On April 13, 2026, it was reported that Trump shared an AI-generated image on Truth Social depicting himself in a Christ-like form. This occurred amid a public dispute with Pope Leo XIV.
Context: These actions are part of a broader trend where supporters have used religious imagery to portray him as a chosen or martyred leader.
- https://medium.com/inspir...ssins-bullet-d8bb08a186f9
- https://baptistnews.com/a...ins-bullet-for-a-purpose/
- https://www.wired.com/sto...-hand-of-god-saved-trump/
(er zijn er meer, maar dit dekt de basis wel)
Virussen? Scan ze hier!
Om hier aan toe te voegen, kijk eens naar 'The Family' op netflix: https://www.netflix.com/nl/title/80063867wildhagen schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:00:
[...]
Toch is het zoals Trump en zijn volgelingen het spinnen:
[...]
[...]
Zie een aantal bronnen:
- https://medium.com/inspir...ssins-bullet-d8bb08a186f9
- https://baptistnews.com/a...ins-bullet-for-a-purpose/
- https://www.wired.com/sto...-hand-of-god-saved-trump/
(er zijn er meer, maar dit dekt de basis wel)
Hooggeplaatste mensen in de VS zijn daar neergezet door God, doen gods werk en kunnen dus niks verkeerds doen... De VS is ziek.
Ik mijn hoop een beetje op Pete Buttigieg gevestigd; likable, heerst in interviews (heeft zich ook in het hol van de leeuw op Fox goed gehouden) en schijnbaar competent. Ik vrees echter dat de smear vanuit de GOP extra hard zal inhakken op zijn geaardheid, al dan niet gecombineerd met "ziejuwelzewillenonsallemaaltranswokedoordestrotduwen".marapuru schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:05:
[...]
Ja daar heb je helaas een punt. Welke kandidaten zouden het beter kunnen doen?
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Dat snap ik dus niet he. Als je een republikein uit het Witte Huis wil houden dan zou het me persoonlijk weinig kunnen schelen of het nu een man/vrouw/niet progressief genoeg of wat dan ook.sanderb schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:15:
[...]
Het probleem met Newsom is dat hij behoorlijk ver van de idealen van de meeste democraten staat. Je kunt hem maar met moeite progressief/liberaal noemen, terwijl dat is hoe veel (de meeste?) democraten zichzelf zien. En voor een aanzienlijk deel moet het nog veel progressiever.
Maar om dan maar niet te stemmen omdat het niet genoeg in je straatje past, nee dat snap ik niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 13-04-2026 09:22 ]
Maar dat zou het waarschijnlijk niet goed doen bij zowel de hele linkse als de hele rechtse.
Met geen enkele hoeveelheid koffie / drank is de logica te zoeken. Het is een eng mannetje. Ik mag toch hopen dat er ergens in Amerika mensen opstaan en heel snel die man uit zijn ambt zetten. Dan zeggen dat Biden seniel was, damn. In verhouding tot Trump functioneerde Biden prima dus 🙈squashedraven schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:44:
[...]
Dus Trump zou Jezus zijn maar Jezus heeft de baan van de kogel verandert. Dus Trump heeft zelf de baan verandert?![]()
Zouden ze niet een keer geleerd hebben van het niet op Harris stemmen "want gaza"?Gunner schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:22:
[...]
Dat snap ik dus niet he. Als je een republikein uit het Witte Huis wil houden dan zou het me persoonlijk weinig kunnen schelen of het nu een man/vrouw/niet progressief genoeg of wat dan ook.
Maar om dan maar niet te stemmen omdat het niet genoeg in je straatje past, nee dat snap ik niet.
Wat ik wel eens gelezen heb is dat ze geen stemmen kreeg omdat ze en vrouw is en niet blank. Blijkbaar is dat een dingetje bij de conservatieve democraat maar precies mijn punt. Blijkbaar hebben ze liever een dwaas van de GOP dan iemand van jezelf die niet in je straatje past. Absurd.Yucon schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:29:
[...]
Zouden ze niet een keer geleerd hebben van het niet op Harris stemmen "want gaza"?
Er zijn twee dingen onvermijdelijk: de dood en belastingen.squashedraven schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:37:
Tsja als hij nu eens aan het kruis genageld wordt en later weer opstaat uit de dood kunnen we verder praten.
Trump heeft duidelijk de tweede al geslecht, dus blijft alleen de dood zelf over. En dat is iets waar ik liever geen grappen over wil maken, dat zou Trump ook kunnen slechten alleen anders dan je denkt, namelijk met AI.
*knip*, iets meer onderbouwing graag bij dat soort speculatie.
[ Voor 36% gewijzigd door NMH op 13-04-2026 19:20 ]
Ik heb persoonlijk het vermoeden dat, vooral de erg lang truth social posts, al geruime tijd met AI geschreven worden.Delerium schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:12:
[...]
Er zijn twee dingen onvermijdelijk: de dood en belastingen.
Trump heeft duidelijk de tweede al geslecht, dus blijft alleen de dood zelf over. En dat is iets waar ik liever geen grappen over wil maken, dat zou Trump ook kunnen slechten alleen anders dan je denkt, namelijk met AI.
*knip*
Het is wel de toon van Trump, maar de lengte en vooral het binnen 1 onderwerp blijven is niet des Trumps. Deze berichten zijn ook een enorme stijlbreuk met het getwittter in 2016-2020.
[ Voor 27% gewijzigd door NMH op 13-04-2026 19:20 ]
https://www.ad.nl/buitenl...n-een-discussie~a927eec2/
De paus maakte vervolgens duidelijk dat hij geen behoefte heeft aan een debat met Trump, maar dat hij ook geen plannen heeft zijn vredesboodschap te veranderen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Er is een fundamenteel probleem in het Amerikaanse politieke landschap en dat is een vervreemde ongelijkheid. Het is bizar dat een competente democraat aan een veel hogere meetlat en standaard wordt gehouden dan een republikein. Trump zou normaliter nooit in aanmerking hebben gekomen als presidentskandidaat met alles waar hij van verdacht wordt maar toch blijft hij fier overeind.Seraphin schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:16:
[...]
Ik mijn hoop een beetje op Pete Buttigieg gevestigd; likable, heerst in interviews (heeft zich ook in het hol van de leeuw op Fox goed gehouden) en schijnbaar competent. Ik vrees echter dat de smear vanuit de GOP extra hard zal inhakken op zijn geaardheid, al dan niet gecombineerd met "ziejuwelzewillenonsallemaaltranswokedoordestrotduwen".
Is dat niet standaard de werkwijze van populisten? Continu de competente politici aanvallen. Een Wilders doet niet anders.Miki schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:08:
[...]
Er is een fundamenteel probleem in het Amerikaanse politieke landschap en dat is een vervreemde ongelijkheid. Het is bizar dat een competente democraat aan een veel hogere meetlat en standaard wordt gehouden dan een republikein. Trump zou normaliter nooit in aanmerking hebben gekomen als presidentskandidaat met alles waar hij van verdacht wordt maar toch blijft hij fier overeind.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het "probleem" is dat je 350 miljoen Amerikanen moet kunnen aanspreken (waarvan 30% niet stemt). Harris kreeg 3 maanden de tijd en ging toeren met een miljardair (Mark Cuban).. tsja... hoe kun je dan zeggen dat je oog hebt voor de onderklasse?Gunner schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:32:
[...]
Wat ik wel eens gelezen heb is dat ze geen stemmen kreeg omdat ze en vrouw is en niet blank. Blijkbaar is dat een dingetje bij de conservatieve democraat maar precies mijn punt. Blijkbaar hebben ze liever een dwaas van de GOP dan iemand van jezelf die niet in je straatje past. Absurd.
Teveel Amerikanen nemen hun systeem voor kennisgeving aan. Het maakte weinig uit of je Republikeins of Democraat stemde. Democraten en Republikeinen beginnen oorlogen, beidepartijen hollen de sociale zekerheden uit, beide partijen gaan achter illegale immigranten aan.
Echter, Trump is van plan om de verschroeide aarde tacktiek toe te passen. Na hem de zondvloed. Een 'once in a generation' gevaarlijke gek.
De boodschap voor de Democraten moet zijn om die 30% niet stemmers in hun kamp te krijgen, de independent voters niet weg te jagen en hun eigen aanhang gemotiveerd krijgen om te stemmen.
Want een aantal Democratische kiezers kwamen niet opdagen tijdens de verkiezingen tussen Trump vs Hillary en Trump vs Harris. Daat betaal je nu de prijs voor.
Kia Niro-EV 2024
Ik wou dat iemand de ballen had om te zeggen: "Trump wie? Ik ken die persoon niet. Maar ik hoor van verschillende mensen, hele slimme mensen, dat het iemand is met een extreem laag IQ."Joris748 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:44:
Paus Leo geeft de enige juiste reactie op Trump. Met Trump moet je niet in debat/gesprek gaan, die moet je in zijn sop gaar laten koken.
https://www.ad.nl/buitenl...n-een-discussie~a927eec2/
[...]
Overigens vond ik deze column op politico.com wel veel zeggend: "Orbán’s Defeat Shows What Trump’s Opponents Keep Doing Wrong", het artikel is niet interessant. Wat ik wel opvallend vond was dat het de zoveelste spin is om iets te pinnen op de democraten, terwijl er juist meer correlatie is met de republikeinen.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Artikel net gelezen. Ik zie niet hoe dit een spin is om iets te pinnen op de democraten?DevWouter schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:38:
[...]
Ik wou dat iemand de ballen had om te zeggen: "Trump wie? Ik ken die persoon niet. Maar ik hoor van verschillende mensen, hele slimme mensen, dat het iemand is met een extreem laag IQ."
Overigens vond ik deze column op politico.com wel veel zeggend: "Orbán’s Defeat Shows What Trump’s Opponents Keep Doing Wrong", het artikel is niet interessant. Wat ik wel opvallend vond was dat het de zoveelste spin is om iets te pinnen op de democraten, terwijl er juist meer correlatie is met de republikeinen.
Het is een oproep om niet de standaard kroonprins/prinses naar voren te schuiven bij de primaries, maar "someone ready to claim the role through disruption and combat."
- voor beide partijen trouwens-
Er wordt wel een terecht punt gemaakt dat je in de VS niet makkelijk als buitenstaander (als in niet GOP of DEM) kans kan maken. Wat in Hongarije gebeurde kan in de VS niet zo makkelijk.
US judge dismisses $10bn Trump defamation suit against Wall Street Journal
Dus er zal wel een aangepaste aanklacht komen ..US District Judge Darrin Gayles said Trump came "nowhere close" to showing the WSJ acted with actual malice towards him, which is the threshold for defamation cases in the US.
The case was dismissed without prejudice, though Trump will be allowed to file a new, amended lawsuit. He has until 27 April to do so.
Trump's lawyer said the president will "continue to hold accountable those who traffic in Fake News to mislead the American People".
Edit:
Trump zegt ook dat er een aangepaste aanklacht komt:
https://trumpstruth.org/statuses/37746
/f/image/usLX6oej9Vq1oBukZkXfI9S7.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben wel benieuwd hoe ze "nowhere close" gaan verbeteren 🤔. Als er een nieuwe aanklacht is moeten we die maar eens goed gaan vergelijken.
[ Voor 29% gewijzigd door duvekot op 13-04-2026 19:00 . Reden: Trump post toegevoegd. ]
Maar op de mirror staat die nog steeds. Er zijn nog een aantal posts van afgelopen nacht verwijderen.
Hier de verwijderde post:
https://trumpstruth.org/statuses/37729
De vraag blijft ... Mag Trump überhaupt deze posts wel verwijderen .. 🤔
Geslacht, sexualiteit, religie en ras zou in een ideale wereld niet uit hoeven te maken.Gunner schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:22:
[...]
Dat snap ik dus niet he. Als je een republikein uit het Witte Huis wil houden dan zou het me persoonlijk weinig kunnen schelen of het nu een man/vrouw/niet progressief genoeg of wat dan ook.
Maar in het huidige Amerika kun je beter nu voor een Blanke hetero man gaan die een beetje religieus en conservatief is.
Eerst moet Maga verslagen worden want anders worden ze sterker.
Het is zijn eigen platform. En misschien mag het wel niet uit overwegingen voor het politieke debat (net als een Rutte en von der Leyen die hun SMSjes wisten) maar Trump negeert sowieso alle wetten die hem niet aanstaan, met wel een stuk ergere zaken dan dit. Dus ik denk niet dat dit wordt opgespeeld eigenlijk.duvekot schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:03:
Tegelijkertijd heeft team Trump ook 2 openlijk homoseksuele leden, en dat is absoluut geen probleem.Seraphin schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:16:
[...]
Ik mijn hoop een beetje op Pete Buttigieg gevestigd; likable, heerst in interviews (heeft zich ook in het hol van de leeuw op Fox goed gehouden) en schijnbaar competent. Ik vrees echter dat de smear vanuit de GOP extra hard zal inhakken op zijn geaardheid, al dan niet gecombineerd met "ziejuwelzewillenonsallemaaltranswokedoordestrotduwen".
Zolang iemand maar gewoon normaal doet en niet de relnicht met hoog stemmetje maakt het in de VS verrassend weinig meer uit lijkt het.
Feitelijk hoeft er maar 1% van de kiezers overgehaald worden. Enkele honderdduizenden in de swingstates bepalen de uitkomst...Freak187 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:16:
[...]
Het "probleem" is dat je 350 miljoen Amerikanen moet kunnen aanspreken (waarvan 30% niet stemt). Harris kreeg 3 maanden de tijd en ging toeren met een miljardair (Mark Cuban).. tsja... hoe kun je dan zeggen dat je oog hebt voor de onderklasse?
Teveel Amerikanen nemen hun systeem voor kennisgeving aan. Het maakte weinig uit of je Republikeins of Democraat stemde. Democraten en Republikeinen beginnen oorlogen, beidepartijen hollen de sociale zekerheden uit, beide partijen gaan achter illegale immigranten aan.
Echter, Trump is van plan om de verschroeide aarde tacktiek toe te passen. Na hem de zondvloed. Een 'once in a generation' gevaarlijke gek.
De boodschap voor de Democraten moet zijn om die 30% niet stemmers in hun kamp te krijgen, de independent voters niet weg te jagen en hun eigen aanhang gemotiveerd krijgen om te stemmen.
Want een aantal Democratische kiezers kwamen niet opdagen tijdens de verkiezingen tussen Trump vs Hillary en Trump vs Harris. Daat betaal je nu de prijs voor.
BThGvNeOA
Die afbeelding was nogal erg verkeerd gevallen bij zijn religieuze achterban.. verschillende religieuze prominenten hebben hem er op aan gevallen. Zeker in combinatie met zijn tirade tegen de paus heeft hij geen punten gescoord.duvekot schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:03:
De post van eerder vandaag met een "Trump als genezende" is verwijderd van Truth Social.
Maar op de mirror staat die nog steeds. Er zijn nog een aantal posts van afgelopen nacht verwijderen.
Hier de verwijderde post:
https://trumpstruth.org/statuses/37729
Trump heeft er inmiddels commentaar op gegeven. Hij was niet afgebeeld als Jezus, nee joh. Maar als een dokter die mensen geneest...
Er is idd een wet waar hij zich aan moet houden:Llopigat schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:40:
[...]
Het is zijn eigen platform. En misschien mag het wel niet uit overwegingen voor het politieke debat (net als een Rutte en von der Leyen die hun SMSjes wisten) maar Trump negeert sowieso alle wetten die hem niet aanstaan, met wel een stuk ergere zaken dan dit. Dus ik denk niet dat dit wordt opgespeeld eigenlijk.
Wikipedia: Presidential Records Act
Maar .... Trump is het er niet mee eens ...en heeft blijkbaar heel toevallig een "medestander" in de vorm van het Ministerie van Justitie. Die zegt dat deze gehele wet in zijn geheel ongrondwettelijk is.Enacted November 4, 1978,[4] the PRA changed the legal ownership of the president's official records from private to public, and established a new statutory structure under which presidents must manage their records. The PRA was amended in 2014, to include the prohibition of sending electronic records through non-official accounts unless an official account is copied on the transmission, or a copy is forwarded to an official account shortly after creation.[5]
Voor meer details:
https://www.justice.gov/olc/media/1434131/dl
De diepere gedachten is dat bijvoorbeeld de documenten die Trump meegenomen had naar Mar a Lago helemaal geen probleem waren .. want hij had er gewoon recht op.
Maar dus ook .. de posts die hij doet op Truth Social vallen formeel onder de Presidential Records Act. Dus die moeten ergens vast gehouden en bewaard worden en toegankelijk blijven voor altijd. Dus vandaar dat het verwijderen dus eigenlijk niet is toegestaan zonder een review.
De mirror die ik meestal gebruik voor de Truth Social posts houden daarom deze gegevens gewoon bij.
Ja dat bedoel ik dus. De wet is niet relevant voor meneer. Alleen als het hem uitkomt.duvekot schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:35:
[...]
De diepere gedachten is dat bijvoorbeeld de documenten die Trump meegenomen had naar Mar a Lago helemaal geen probleem waren .. want hij had er gewoon recht op.
Ironisch dat dit komt van de partij van "But her eeeeemaiiiiiiills".
PS Dat er zo'n wet bestond wist ik idd niet maar Trump overtreedt veel belangrijkere wetten eigenlijk, dus als er ooit iets gaande wordt gebracht denk ik eerder dat ze zich daar op richten in plaats van wat domme AI plaatjes.
[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 13-04-2026 21:17 ]
Het ging mij vooral om hoe de titel geschreven is. Een logischer titel was "wat de democraten kunnen leren van XYZ", dat zou een positieve en constructieve associatie opgeleverd hebben. Maar goed sinds de overname in 2021 is politco.com veel minder kritisch op Trump geworden terwijl het democraten onder een vergrootglas leg (voorheen was de macht onder de vergrootglas). Wat extra context: Bij nieuwsorganisaties is het niet ongebruikelijk dat de titels van artikels vaak door andere mensen geschreven.sanderb schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:34:
Artikel net gelezen. Ik zie niet hoe dit een spin is om iets te pinnen op de democraten?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Gezien Peter Thiel ook gewoon openlijk homo is lijkt me dat geen probleem voor Trump.Pukson schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:23:
Vond het wel opvallend bij het ontvangen van het koningspaar en Jetten. Hoe afstandelijk de handdruk was van Trump richting Jetten. Zou het komen door zn geaardheid of wil ik dingen maar zien
En er staan er nog twee "op de nominatie" ..TheBrut3 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:00:
In het Huis van Afgevaardigden zijn weer 2 posities vacant. Swalwell (D) uit Californië is opgestapt vanwege seksueel misbruik. Gonzales (R) heeft aangegeven dat hij op gaat stappen na een affaire met een medewerker welke later zelfmoord pleegde.
Bron
En ook nog een republikeinse vertegenwoordigerRepresentative Sheila Cherfilus-McCormick, Democrat of Florida, was already facing potential expulsion. She has been indicted and stands accused of embezzling $5 million of federal disaster money and using it for her campaign, in a case that could carry a prison term of up to 53 years. The House Ethics Committee last month held a rare public trial and is set to make a recommendation soon on potentially removing her from office. (Her attorney has said she is “absolutely innocent.”)
Ik ben benieuwd naar de regels rondom vervanging (dat is per staat weer verschillend volgens mij) om te zien of dit nog wat kan gaan doen in de verhoudingen in het huis van afgevaardigden.Another lawmaker who could face potential expulsion is Representative Cory Mills, Republican of Florida, who was investigated by the Metropolitan Police Department in Washington, D.C. last year in connection with a report of an assault on a woman. His former girlfriend was issued a protective order against him after accusing him of threatening her with revenge porn after she broke up with him. He has also been under investigation by the ethics panel and has vehemently denied any wrongdoing.
DNI Tulsi Gabbard Exposes Conspiracy Used By Congress To Impeach President Trump
En Trump is er natuurlijk ook heel blij mee ...During his preliminary investigation into President Trump’s July 2019 phone conversation with Ukrainian President Volodymyr Zelensky, former IC IG Michael Atkinson did not follow standard IG procedures and relied upon politicized, manufactured narratives – only conducting interviews with four individuals: the Whistleblower, the Whistleblower’s friend who was a co-author of the January 2017 Russia Hoax Intelligence Community Assessment (ICA) and close colleague of disgraced former FBI Agent Peter Strzok, and two character references who had zero firsthand knowledge of the July 2019 phone call.
https://trumpstruth.org/statuses/37750
Hij herpost deze X post van Lee Zeldin (nu de baas van de EPA)
Dus er wordt weer druk gesleuteld en gedaan om "de grote baas" tevreden te houden.Just like the RUSSIA RUSSIA RUSSIA collusion hoax, the clown show sham impeachment of President Trump in 2019 was a bull shit show trial of epic proportion to try to take out the duly elected President of the United States. https://t.co/M5giRdUzKp
— Lee Zeldin (@LeeMZeldin) 13 april 2026
[ Voor 3% gewijzigd door duvekot op 14-04-2026 14:13 ]
Jetten heeft openlijk flinke kritiek op Trump geuit, misschien heeft herr Trump daar wat van meegekregenPukson schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:23:
Vond het wel opvallend bij het ontvangen van het koningspaar en Jetten. Hoe afstandelijk de handdruk was van Trump richting Jetten. Zou het komen door zn geaardheid of wil ik dingen maar zien
Hier de originele afbeelding waar het om ging:Milo85 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:04:
[...]
Die afbeelding was nogal erg verkeerd gevallen bij zijn religieuze achterban.. verschillende religieuze prominenten hebben hem er op aan gevallen. Zeker in combinatie met zijn tirade tegen de paus heeft hij geen punten gescoord.
Trump heeft er inmiddels commentaar op gegeven. Hij was niet afgebeeld als Jezus, nee joh. Maar als een dokter die mensen geneest...
:strip_exif()/f/image/sU8BrmOwAuzBIW6bA80NtkoV.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn inmiddels ook al een heleboel varianten van de afbeelding opgedoken, deze vond ik toch wel treffend:
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3