• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:15
bloody schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:32:
[...]

Sowieso gaat het niet gebeuren, want het Congres moet het vertrek uit de NAVO met een twee-derde meerderheid goedkeuren. Ain't gonna happen.
Op papier kunnen ze lid blijven, maar in praktijk niet, dus heb je er alsnog niks aan.

EU DNS: 86.54.11.100

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:59
bloody schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:32:
[...]

Sowieso gaat het niet gebeuren, want het Congres moet het vertrek uit de NAVO met een twee-derde meerderheid goedkeuren. Ain't gonna happen.
Door deze uitspraken is de VS al uit de Navo. We staan er alleen voor, tegen Rusland kunnen we dat trouwens echt prima. De Europese defensie is helemaal niet zo slecht als iedereen denkt of door doctrine je wil laten geloven.

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:57
Stylze schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:28:
[...]

Dat willen we allemaal wel maar alle experts zeggen toch dat we voorlopig nog helemaal niet zonder US kunnen. Het zal nog jaren duren voordat we uberhaubt een beetje op onze eigen benen kunnen staan als Europa zijnde.. Lijkt me ook top hoor om afscheid te nemen van US zolang Trump aan de macht is, maar tegen de tijd dat Europa zelf een beetje wat materiaal heeft is er inmiddels weer een nieuwe president.

Voorlopig kunnen we helaas weinig anders dan blijven aanpappen met onze oranje vriend. Rutte zal wel weer alles doen om Trump te laten inzien dst de Navo ook belangrijk is vpor US.
Ik vraag me oprecht af of we niet zonder die Amerikanen kunnen. Als ik kijk hoe de slagkracht met Iran was, aldus enkele Republikeinen (RTL Journaal) dan is het vooral een hoop "geblaf". Al wil ik alle doden natuurlijk niet bagatiliseren. Begrijp me niet verkeerd. Het is en blijft een schoft.

Binnen de NAVO zie ik liever betrouwbare partners dan een notaire opjuttende, dreigende vreemdganger. Voor een normaal mens geldt "Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd". Voor Trump geldt "Een dag niet gedreigd is een dag niet geleefd".

Rutte zal weer de nodige veren uitdelen .... liever heb ik dat bij gewoon zegt "Donald we gaan scheiden".

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Devke
AMARONE schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:47:
[...]

Door deze uitspraken is de VS al uit de Navo. We staan er alleen voor, tegen Rusland kunnen we dat trouwens echt prima. De Europese is helemaal niet zo slecht als iedereen denkt of door doctrine je wil laten geloven.
Eens. Je kunt een speelveld uitvergroten door jezelf de hemel in te prijzen. Hoe het verschil nog groter wordt is jezelf de hemel in prijzen en de ander te vernederen. Laatste is Trump's stijl. Als je dat doorhebt sta je al met 1-0 voor.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:59
Devke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:53:
[...]
.

Rutte zal weer de nodige veren uitdelen .... liever heb ik dat bij gewoon zegt "Donald we gaan scheiden".
Ik geloof oprecht dat Rutte dit van binnen ook het liefst zegt maar zolang we niet volledig alles zelf kunnen kiest hij (met vast wel afstemming binnen Europa) dit pad om het zolang mogelijk te rekken.

• Devke
AMARONE schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:58:
[...]

Ik geloof oprecht dat Rutte dit van binnen ook het liefst zegt maar zolang we niet volledig alles zelf kunnen kiest hij (met vast wel afstemming binnen Europa) dit pad om het zolang mogelijk te rekken.
Ik denk dat we het prima zelf kunnen maar daar mogen we van mening verschillen. De wereld is er niet stabieler op geworden. Soms moet je afscheid durven nemen en je eigen weg durven inslaan. We laten ons al lang beledigen door hem. Tijd voor Europa om eens een daad bij het woord te voegen. Al snap ik dat Rutte daar zeker met een andere rol zit. De boel bij elkaar houden. Een slecht huwelijk gaat een keer stranden.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
dawg schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:31:
[...]

Wat mij betreft schaart de Europese Commissie dit onder verraad en ontneemt men Hongarije het stemrecht.

Heb ik het niet eens over het verraad van de VS aan de EU terwijl Vance ín de Unie bij Orban leugens over ons staat te verkondigen.
Plus dat Vance de EU ervan beschuldigd de verkiezingen in EU lidstaten te willen beinvloeden. Maar wanneer heb je voor het laatst een EU politicus in Amerika zien campagne voeren voor presidents verkiezingen of midterms? Terwijl Vance zich wel bemoeit met de verkiezingen in Putin vriendelijke landen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:37
Stylze schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:28:
[...]

Dat willen we allemaal wel maar alle experts zeggen toch dat we voorlopig nog helemaal niet zonder US kunnen. Het zal nog jaren duren voordat we uberhaubt een beetje op onze eigen benen kunnen staan als Europa zijnde.. Lijkt me ook top hoor om afscheid te nemen van US zolang Trump aan de macht is, maar tegen de tijd dat Europa zelf een beetje wat materiaal heeft is er inmiddels weer een nieuwe president.

Voorlopig kunnen we helaas weinig anders dan blijven aanpappen met onze oranje vriend. Rutte zal wel weer alles doen om Trump te laten inzien dst de Navo ook belangrijk is vpor US.
Het pappen en nathouden zorgt er ook voor dat de urgentie van het loskoppelen maar niet hoog wordt. "Want we zijn al door 1 van de 4 jaar Trump heen, we zitten het gewoon uit".

We zijn al ruim een jaar verder met gigantische dreigementen, en nog is er weinig zichtbaar van het optuigen van een eigen organisatie...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.