[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

wildhagen schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:32:
[...]

Maar hij heeft al 38 keer gezegd dat de oorlog voorbij is. Volgens zijn redenatie zou de inflatie al dalende moeten zijn dan?

Of hij heeft 38 keer gelogen, of hij liegt nu. Of beiden. Pick your choice...
Het is niet interessant wat Trump zegt, want morgen zegt hij weer wat anders. Interessanter is zien hoe men zich uit de shitshow die Iran heet gaat draaien. Linksom of rechtsom zal de VS hun nederlaag moeten incasseren. Israel heeft men geen controle over en wellicht dat Trump uit rancune Iran verder blijft bestoken, dat zal die “lage inflatie” enkel doen toenemen.

Ook interessant in het licht van de midterms. Hoe gaat men die nederlaag daar voorkomen, hoe ver is men bereid te gaan?

It’s the economy, stupid!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Trump verliest nooit. De vraag is dus meer hoe hij zijn nederlaag in Iran als winst gaat weten te verkopen aan de kiezer, en in hoeverre de kiezer daar in trapt. Hij kan natuurlijk altijd Obama nog de schuld geven van het gebeuren in Iran.

De midterms blijven een spannend gebeuren, in het bijzonder hoe eerlijk die verkiezingen gaan zijn. Ik denk dat hij al bij voorbaat gaat roepen dat die verkiezingen rigged zijn en verdeeldheid gaat zaaien over de betrouwbaarheid van die verkiezingen. Het gaat dus ook spannend worden in hoeverre deze verkiezingen en het vervolg in de senaat vredig gaan verlopen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 14:05
Hier de YouTube link naar de gehele video. Ik heb de video gezet vanaf het moment dat hij steeds defensiever wordt.
[Embed: Meet the Press Full Episode — June 7]
  1. Ik realiseer mij door deze video hoe blij ik ben al maanden zijn stem niet te hebben gehoord.
  2. Wat de f*k is er met zijn gezicht gebeurd?! Wat zijn al die harde groeven en lijnen?!

Liege, liege, liegebeest!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:57

DropjesLover

Dit dus ->

XWB schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:13:
Trump nuanceert zijn uitspraak over de inflatie, maar laat doorschemeren dat de hoge inflatie niet problematisch is:

[...]
Hij heeft helaas geen ongelijk. Een hoge inflatie laat alle vooraf aangegane schulden verdampen, mits die aangegaan zijn tegen lagere rentes dan de inflatie.
En Trump en de VS hebben nogal wat schulden.
Pas echt problematisch wordt het wanneer de rentes op die schulden (staatsobligaties, bonds) flink stijgen, en al helemaal wanneer de inflatie daar onder daalt.
Liegebeest schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:04:
[...]

[...]
  1. Ik realiseer mij door deze video hoe blij ik ben al maanden zijn stem niet te hebben gehoord.
  2. Wat de f*k is er met zijn gezicht gebeurd?! Wat zijn al die harde groeven en lijnen?!
Hij is ook gewoon bijna 80, dan worden gezichten vaak in korte tijd veel ouder / rimpeliger. En hij is in dit fragment ook boos, dan wordt ook niet alles strak getrokken natuurlijk.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weer een rechter die een stokje steekt voor de censuur die Trump wilde plegen:
Een federale rechter in de Verenigde Staten heeft de regering-Trump opgedragen informatieborden en tentoonstellingen in nationale parken en monumenten terug te plaatsen die eerder waren verwijderd. 'Censuur', vindt de rechter.

Het gaat onder meer om materiaal over slavernij, klimaatverandering, burgerrechten en diverse gemeenschappen dat het ministerie van Binnenlandse Zaken eerder had verwijderd.
President Donald Trump Trump heeft een harde houding tegen wat hij beschouwt als 'woke'. In 2025 ondertekende hij een decreet over 'het herstellen van de waarheid en het gezond verstand in de Amerikaanse geschiedenis'. Hierin eiste hij dat aangesloten musea van het Smithsonian Institute een positiever en traditioneler beeld van de Amerikaanse geschiedenis zouden tonen.

De rechter vaardigde op verzoek van parkbeschermers, historici en wetenschappers een voorlopig verbod uit op het weghalen van informatieborden en tentoonstellingen in nationale parken en monumenten. Volgens haar schept Trump een 'gevaarlijk precedent van censuur'.

Volgens de rechter moet het materiaal binnen 21 dagen zijn hersteld, 'vóór de 250ste verjaardag, om de opmerkelijke prestaties van de Verenigde Staten op gepaste wijze te eren'. Het ministerie van Binnenlandse Zaken noemt haar in een verklaring een 'liberale activistische rechter' en onderzoekt de mogelijkheden om beroep in te stellen.
Bron: Rechter draait Trump-maatregel nationale parken terug: 'Censuur'

Virussen? Scan ze hier!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:19
Parody schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:39:
Trump verliest nooit. De vraag is dus meer hoe hij zijn nederlaag in Iran als winst gaat weten te verkopen aan de kiezer, en in hoeverre de kiezer daar in trapt. Hij kan natuurlijk altijd Obama nog de schuld geven van het gebeuren in Iran.

De midterms blijven een spannend gebeuren, in het bijzonder hoe eerlijk die verkiezingen gaan zijn. Ik denk dat hij al bij voorbaat gaat roepen dat die verkiezingen rigged zijn en verdeeldheid gaat zaaien over de betrouwbaarheid van die verkiezingen. Het gaat dus ook spannend worden in hoeverre deze verkiezingen en het vervolg in de senaat vredig gaan verlopen.
Ik ben er van overtuigd dat er ge-rigged wordt bij de midterms, maar dan wel door de Republikeinen… hopelijk is er niet tegenop te riggen voor ze… (Trump is in staat achteraf te roepen dat het niet kan dat de democraten hebben gewonnen, omdat de republikeinen alles “ onder controle” hadden, dus dat het wel rigged moet zijn… i have no evidence, all I need to do is look)

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:36
Wyke schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:37:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat er ge-rigged wordt bij de midterms, maar dan wel door de Republikeinen… hopelijk is er niet tegenop te riggen voor ze… (Trump is in staat achteraf te roepen dat het niet kan dat de democraten hebben gewonnen, omdat de republikeinen alles “ onder controle” hadden, dus dat het wel rigged moet zijn… i have no evidence, all I need to do is look)
We zijn volgens mij die stadia al lang en breed voorbij. Het moet gek lopen wanneer de Republikeinen bij de midterms überhaupt in de buurt komen bij een uitslag waarbij ze kunnen claimen dat er sprake is van stemfraude. De enige uitweg voor Trump zelf is dan totale anarchie. Echter is de vraag of de Republikeinen dat zich kunnen permitteren en durven te veroorloven aangezien ze, zoals het er op dit moment voor staat, zich zullen moeten voorbereiden op de periode post Trump. Weinig wijst erop dat er namelijk een derde termijn aan zal komen voor hem.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ondertussen zijn de Nitro circus motoren aan het oefenen met jumps recht vóór het Witte Huis :+

Idiocracy is er niets bij..

• wildhagen
  • Niet online
Ter ere van de verjaardag van Trump heeft het AD besloten om zijn zelfverrijking over de rug van de Amerikaanse belastingbetaler even te eren.

Zie het als een verjaardagscadeau.
Ik denk dat iedereen, het Amerikaanse volk, het absurd vindt om te suggereren dat de president geld verdient aan zijn presidentschap

Dat zei Karoline Leavitt, de woordvoerder van het Witte Huis. Het was niet duidelijk of ze het echt meende – dat weet je bij haar nooit – of dat ze het moest zeggen van de baas. Een bezoekje aan de Trump Store, de winkel van de familie Trump, geeft een iets andere indruk. Daar kun je van alles en nog wat kopen met de naam Trump erop.

Een strikje voor de hond bijvoorbeeld, in rood, blauw of met sterretjes (18 dollar). Een T-shirt met een afbeelding van een stoer kijkende Trump en daaronder in grote letters ‘DADDY’, ongetwijfeld met dank aan Navo-baas Mark Rutte, die de president ooit op die manier toesprak. De begeleidende tekst: ‘Wie krijgt het voor elkaar? Daddy!’ Te koop voor 38 dollar.

Of een Fifth Face of Freedom-hoodie, met daarop de beroemde Mount Rushmore en de gebeeldhouwde gezichten van vier presidenten: George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln. Plus nog een vijfde gezicht: dat van Trump. Prijs: 85 dollar.

Het gaat maar door met honderden producten, van een kaasplank (95 dollar), kaasmessen (42 dollar) en strandslippers (40 dollar) tot Trump-honing (20 dollar), een rode stropdas (110 dollar) en een Lara Trump-legging (98 dollar).

Het lijkt klein bier, maar dat is het niet. Volgens het blad The New Yorker verdient de president bijna 128 miljoen dollar met deze merchandise. Daar komen nog de royalties bij voor het ‘ter beschikking stellen’ van zijn naam.

Er is een countryzanger met de naam Lee Greenwood, die allerlei producten verkoopt die door Trump zijn aanbevolen. Denk aan een Trump-gitaar, Trump-horloges, een God Bless the USA-bijbel, sneakers en geurtjes. De opbrengst hiervan zou in de miljoenen lopen. Een deel daarvan gaat naar Trump.
De wet staat helemaal aan mijn kant. De president kan nooit tegenstrijdige belangen hebben

Dat zei Donald Trump al in 2016, toen hem werd gevraagd of hij niet bang was voor een belangenconflict. Hij was immers een zakenman en hij werd de president. Het zou zomaar kunnen dat dit door elkaar ging lopen.

Strikt genomen heeft hij gelijk. Er zijn wel ethische regels waaraan politici moeten voldoen, maar die gelden niet voor de president en de vicepresident. Of ze zijn in elk geval veel losser.

Eerdere presidenten zorgden er uit eigen beweging voor dat ze niet om de oren geslagen konden worden met de schijn van belangenverstrengeling. De Democraat Jimmy Carter en de Republikein George W. Bush deden hun best om hun zakelijke belangen op afstand te houden.
Ga naar de winkel en koop een Dell-computer!

Dat zei Donald Trump in februari van dit jaar tijdens een bijeenkomst in Georgia. Dell maakt ‘fantastische producten’, zei hij ook nog. Hij vertelde er niet bij dat hij eerder die maand voor tussen de 1 en 5 miljoen dollar aan Dell-aandelen had gekocht. Later kocht hij nog meer aandelen en maakte hij nog meer reclame. Dat leidde tot de hoogste notering van het bedrijf ooit.

Dit is iets wat Trump vaker doet, onthulde Popular Information, een platform voor onderzoeksjournalistiek. Hij koopt aandelen van een bedrijf om vervolgens datzelfde bedrijf de hemel in te prijzen. Zo bezocht hij begin maart een medisch bedrijf in Ohio. „Het is een grote eer om hier te zijn’’, zei hij. „Het is een geweldig bedrijf. Jullie hebben het fantastisch gedaan.’’ In alle stilte had hij toen al voor mogelijk 215.000 dollar aan aandelen gekocht.

Hetzelfde deed hij bij Apple. „Apple, een geweldig bedrijf!’’ zei hij tijdens een toespraak in Kentucky. „Apple investeert 615 miljard dollar in nieuwe fabrieken, overal in de VS. Sta daar eens even bij stil.’’ Op dezelfde dag kocht hij voor tussen de 250.000 en 500.000 dollar aan aandelen.

Ook Micron, een bedrijf dat halfgeleiders maakt, kan zich verheugen in de belangstelling van de president. „Dit is een van de hottest companies’’, zei hij in The Five, een tv-programma van Fox. Een dag eerder had hij voor tussen 50.000 en 100.000 dollar aan aandelen gekocht.

Dat ruikt niet erg fris. Maar volgens de Trump Organization, het bedrijf dat al zijn zaken beheert, is er niks aan de hand. „De handel in aandelen staat compleet los van de officiële plichten van de president.’’

Volgens The New York Times zijn er alleen al in het eerste kwartaal van dit jaar 3600 deals gesloten met het portfolio van Trump. En toeval of niet: bij zijn laatste bezoek aan China had hij aandelen in vijftien van de zeventien bedrijven die met hem meereisden.
Dit is een van de meest succesvolle dingen die we ooit hebben gedaan

Dat zei Eric Trump, zoon van de president. Hij had het over World Liberty Financial (WLF), een bedrijf dat voor een groot deel in handen is van de familie. Het handelt in cryptovaluta. En dat is pikant, want Trump noemde crypto ooit ‘iets voor drugdealers en bedriegers’. Inmiddels is hij om: ,,Amerika moet de cryptohoofdstad van de wereld worden.’’

Nog pikanter: WLF is inmiddels een van de grootste cryptohandelaren op de markt, terwijl Trump de belangrijkste beleidsmaker is. Een van zijn eerste daden als president was het versoepelen van toezicht op de markt. Hij gaf ook opdracht aan het ministerie van Justitie om een crypto-taskforce op te doeken.

WFL profiteerde van die beslissingen, zo blijkt uit onderzoek van The New York Times. Het richtte het vizier over de grens. ‘Zo ontstond een nieuwe ingang voor buitenlandse ondernemingen die in de gratie wilden komen bij Trump’, schrijft de krant.

Wie mee wil doen, lift mee op het succes van Trump, maar moet daar wel voor betalen. En vaak fors. Maar daar krijg je wel wat voor terug.

Eén voorbeeldje. Vorig jaar begon WLF met de verkoop van een zogenaamde stable coin, een stabiele munt die altijd zijn waarde houdt (in dit geval 1 dollar, een USD1). Prompt kocht een bedrijf van de heersers van de Verenigde Arabisc=he Emiraten twee miljard USD1’s. Dat was verdacht, schrijft The New Yorker, omdat de Emiraten tegelijkertijd ook aasden op de aankoop van gevoelige AI-technologie. Trump gaf vervolgens groen licht daarvoor.
Bron en nog meer info: Rijk geworden in functie: zo harkt president Trump miljarden dollars binnen voor zichzelf

Have a nice birthday, Mr President. The Best President Ever, the Greatest Dealmaker Ever, a Great Stable Genius etc etc etc. And don't forget to give yourself some more profits!!!

Virussen? Scan ze hier!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

wildhagen schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:49:
Ter ere van de verjaardag van Trump heeft het AD besloten om zijn zelfverrijking over de rug van de Amerikaanse belastingbetaler even te eren.

Zie het als een verjaardagscadeau.

[...]

[...]

[...]

[...]

Bron en nog meer info: Rijk geworden in functie: zo harkt president Trump miljarden dollars binnen voor zichzelf

Have a nice birthday, Mr President. The Best President Ever, the Greatest Dealmaker Ever, a Great Stable Genius etc etc etc. And don't forget to give yourself some more profits!!!
Dit soort artikelen vertellen het beter
https://www.forbes.com/si...-networth-of-donaldtrump/

Van 2,3 miljard in 2024 naar 6,5 miljard nu, terwijl hij zijn zakelijke belangen overgedragen heeft aan zn kinderen enzo :')
+4,2 miljard in 1,5 jaar met voornamelijk dubieuze deals. Ik doe het hem niet na.

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 15-06-2026 08:37 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:33
Zit Donald nu achter Newson aan? Zal ook wel niet, hij is anti-democraat vermoed ik. TXT125...

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 15-06-2026 23:41 ]

• wildhagen
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:41:
Zit Donald nu achter Newson aan?
Lijkt het wel op ja.
De Democratische gouverneur van Californië, Gavin Newsom, zegt dat het Amerikaanse ministerie van Justitie een onderzoek naar hem is gestart. Volgens Newsom heeft president Trump het onderzoek opgedragen.

"Mijn vrouw en ik zijn vandaag op de zwarte lijst van Donald Trump beland", schrijft Newsom. "Ze hebben geen misdaden ontdekt - ze proberen er alleen maar een te vinden."

De gouverneur zegt dat Trump achter hem aanzit, omdat hij overweegt zich op te werpen als kandidaat voor het presidentschap. Een anonieme bron spreekt dat tegen, schrijft The New York Times. Volgens de bron zouden er meerdere federale onderzoeken lopen naar de gouverneur, waaronder een onderzoek naar de financiën van zijn vrouw.

Het ministerie van Justitie heeft nog niet bevestigd dat Newsom en zijn vrouw worden onderzocht. De FBI en het ministerie weigerden commentaar te geven aan Amerikaanse media.
Het is niet de eerste keer dat de Amerikaanse president het ministerie van Justitie op tegenstanders afstuurt: eind mei werd een strafrechtelijk onderzoek gestart naar E. Jean Carroll, een oud-columniste die Trump aanklaagde voor verkrachting en aanranding.

Voormalig FBI-directeur James Comey werd in april opnieuw aangeklaagd voor een 'schelpendoodsbedreiging'. Eerder werd ook openbaar aanklager Letitia James, die Trump vervolgde voor fraude, voor de rechter gesleept.

Newsom en Trump vliegen elkaar vaker in de haren, vooral online: zo drijft de gouverneur geregeld de spot met Trumps meme-achtige stijl van communiceren. Trump op zijn beurt noemt Newsom 'Newscum'.

Ook nu haalt Newsom uit: hij noemt Trump "de meest corrupte president in de Amerikaanse geschiedenis".
Zie https://nos.nl/artikel/26...dracht-mij-te-onderzoeken

Virussen? Scan ze hier!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klassieke dictatortactieken. Zo achter je politieke tegenstanders aangaan.

Kansloos.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Gunner schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:21:
Klassieke dictatortactieken. Zo achter je politieke tegenstanders aangaan.

Kansloos.
De ervaring in de wereld leert ons helaas dat het niet zo kansloos is. Veel landen die in die modus opereren, wij dachten altijd dat we daar boven stonden met onze democratie in het westen. Helaas is dat ook een dun laagje vernis gebleken bij sommige landen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tarkin schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:30:
[...]

De ervaring in de wereld leert ons helaas dat het niet zo kansloos is. Veel landen die in die modus opereren, wij dachten altijd dat we daar boven stonden met onze democratie in het westen. Helaas is dat ook een dun laagje vernis gebleken bij sommige landen.
Met kansloos bedoelde ik te zeggen dat ik het vooral een trieste actie van de kant van Trump vind, maar we zijn inmiddels wel wat gewend.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik weet nog wel een presidentskandidaat die het DoJ zou kunnen onderzoeken voor potentiële misdrijven.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

ErnstH schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:00:
Ik weet nog wel een presidentskandidaat die het DoJ zou kunnen onderzoeken voor potentiële misdrijven.
Die ene die zo tegen dat moeras was, de onderste steen boven zou krijgen van alle schimmige zaken, en paal en per zou stellen aan alle politieke vervolgingen? Die? :+

BThGvNeOA

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:20
Ben het niet snel eens met Trump, maar toch is de dag gekomen dat ik het wel ben. Trump die Bibi bekritiseerd gezien zijn aanvallen op Libanon.

https://www.nu.nl/midden-...ijk-zijn-met-libanon.html

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:00
Pukson schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:54:
Ben het niet snel eens met Trump, maar toch is de dag gekomen dat ik het wel ben. Trump die Bibi bekritiseerd gezien zijn aanvallen op Libanon.

https://www.nu.nl/midden-...ijk-zijn-met-libanon.html
Ben het nog steeds niet eens met Trump de kritiek is ingegeven door eigen belang. Ik ga het eens zijn wanneer Trump zich daadwerkelijk bekommert om het lot van de Libunezen of Gazanen.

• wildhagen
  • Niet online
De Amerikaanse belastingbetaler mag nóg meer gaan betalen voor het ego-hobbyprojectje van Trump:
De balzaal in het Witte Huis zal naar schatting 600 miljoen dollar (517,31 miljoen euro) kosten, waarvan de helft betaald wordt betaald door de Amerikaanse belastingbetaler. Dat schrijft de Amerikaanse krant The Washington Post, dat de gedetailleerde plannen heeft kunnen inkijken. Daarmee valt het kostenplaatje de helft hoger uit dan wat president Donald Trump steevast heeft beweerd.

Trump liet begin 2025 weten klaar te zijn met diners in ‘oude, verrotte tenten’. Tijdens een persconferentie in het Witte Huis zei hij toen dat hij ‘een balzaal zoals bij Mar-a-Lago’, het luxe landgoed van Trump in Florida, wil laten bouwen. Volgens Trump is er in het Witte Huis te weinig ruimte voor gasten, die nu worden ontvangen in grote tenten. „Een oude, verrotte tent! Het is belachelijk”, aldus Trump. Hij liet weten de indrukwekkende uitbreiding uit eigen zak te willen financieren.

Toch blijkt nu dat de gewone Amerikaan door middel van belasting ook zal bijdragen aan Trumps project, in tegenstelling tot wat de Amerikaanse president steevast heeft gezegd.
Trump kondigde het project officieel aan in juli 2025, toen nog werd beweerd dat de de prestigieuze uitbreiding van de presidentiële residentie een prijskaartje van 200 miljoen dollar zou hebben. De bouw zou september 2025 beginnen en zou ‘ruim voor het einde’ van Trumps ambtstermijn in 2029 klaar zijn.

Later beweerde hij meermaals dat het totale project niet meer dan 400 miljoen dollar (344,88 miljoen euro) zou kosten. Geld dat bovendien integraal zou komen van private donaties. Nu zal de balzaal in het Witte Huis naar schatting al 600 miljoen dollar kosten, waarvan de helft betaald zal worden door de Amerikaanse belastingbetaler. Daarmee valt het kostenplaatje nóg een stuk hoger uit.

Uit de plannen van Clark Construction, een van de grootste aannemers- en bouwbedrijven in de VS, blijkt daarnaast dat het al vanaf de start duidelijk was dat ook de Amerikaanse belastingbetaler een deel van de kosten zou dragen. Voor de veiligheid wordt namelijk een beroep gedaan op financiering van de Secret Service en de White House Military Office, een dienst die onder meer instaat voor het transport van de president. Samen zouden die zowat 300 miljoen dollar bijleggen, of de helft van het geschatte totaalbedrag.
Bron en meer info: ‘Kosten balzaal Witte Huis lopen op tot 600 miljoen dollar, waarvan de helft betaald door belastingbetaler’

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
En hij wil nu ook een aantal van zijn volgelingen ontslaan omdat ze het onuitsprekelijke en volstrekt onacceptabele lef hebben gehad om een andere mening te hebben dan hemzelf. Dat wordt simpelweg niet getolereerd!
De Amerikaanse president Donald Trump zou overwegen om zijn regering te zuiveren van iedereen die tegen zijn Iran-deal is. Dat schrijft de Israëlische krant ‘Israel Hayom’ op basis van een hooggeplaatste bron in het Witte Huis. Het zou onder meer gaan om minister van Oorlog Pete Hegseth en CIA-directeur John Ratcliffe.

“De discussie is beslecht. Iedereen die zich ertegen verzette, kan daarvoor een persoonlijke prijs betalen”, zei de bron aan ‘Israel Hayom’.

Hegseth en Ratcliffe worden expliciet genoemd. Wie lijkt te ontsnappen, is buitenlandminister Marco Rubio. “Hij heeft erover gewaakt dat hij de deal niet bekritiseert en geniet bovendien aanzienlijke populariteit”, klinkt het.
Bron en meer info: Zit oorlogsminister Pete Hegseth op de wip? “Trump overweegt om tegenstanders Iran-deal in zijn regering te ontslaan”

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
En kennelijk was er ook weer een verijdelde aanslag (hoewel je bij Trump altijd maar moet afwachten of het echt serieus is, of dat het alleen in zijn verbeelding bestaat):
De FBI heeft een terreuraanslag voorkomen die had moeten plaatsvinden tijdens het kooigevecht in de tuin van het Witte Huis. Dat zegt FBI-directeur Kash Patel. Het UFC-gevecht was afgelopen weekend ter ere van de 80e verjaardag van de Amerikaanse president.

Waar de dreiging precies uit bestond, is niet bekendgemaakt. Volgens de Amerikaanse nieuwszender Fox News hadden drones met explosieven gebouwen in de omgeving van het evenement moeten aanvallen.

In de paniek die daarbij zou ontstaan, zou de vluchtende menigte richting scherpschutters worden gedreven. Ook zouden aanvallers van plan zijn geweest de poort van het Witte Huis te bestormen, meldt Fox(opent in nieuw venster).

Een van de verdachten zou tegenover de onderzoekers hebben verklaard dat het doel was om "kapitalistische elites", "miljardairs" of politici die donaties ontvingen van het American Israel Public Affairs Committee aan te pakken.
En de aanslag(poging) zou, uiteraard, de schuld van de Democraten zijn:
Het gevecht in een kooi van gaas ter ere van de verjaardag van Trump viel samen met de viering van de 250e verjaardag van de ondertekening van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring. Het evenement trok naar schatting 4300 bezoekers naar de tuin van het Witte Huis, onder wie zo'n 1200 militairen.

Vicepresident Vance noemde het nieuws bij Fox "heel, heel duister" en legde de schuld bij de Amerikaanse politiek en dan vooral bij zijn politieke tegenstanders: "Dit is wat er gebeurt als mensen de retoriek zo opvoeren dat het oneens zijn met iemand een aanleiding is voor geweld", zei hij.

"Ik denk dat veel van mijn Democratische collega's in Washington in de spiegel moeten kijken en zich moeten afvragen: waarom komt zoveel van dit politieke geweld van onze kant?", vervolgde Vance. "We moeten iedereen oproepen om het wat rustiger aan te doen."
Bron en meer info: https://nos.nl/artikel/26...ij-kooigevecht-witte-huis

Virussen? Scan ze hier!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 15:31
De naam liet een belletje rinkelen bij me toen ik 'm voorbij zag komen in m'n feed, maar dit is dus een van de whistle blowers vanuit Trump 1 die even haarfijn blootlegt wat voor effect de intimidatie- en beschuldingstactieken van Trump (e.g. een Truth post met "TRAITOR" erin) hebben op de populatie maar ook zeker op hem persoonlijk.

Walgelijk.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

wildhagen schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:25:
En hij wil nu ook een aantal van zijn volgelingen ontslaan omdat ze het onuitsprekelijke en volstrekt onacceptabele lef hebben gehad om een andere mening te hebben dan hemzelf. Dat wordt simpelweg niet getolereerd!

[...]

Bron en meer info: Zit oorlogsminister Pete Hegseth op de wip? “Trump overweegt om tegenstanders Iran-deal in zijn regering te ontslaan”
Als dat een hoop Israëlische fanboys of van de AIPAC lobby zijn ben ik er niet rauwig om.
Wel als die dan massaal extra inzetten op de Democraten. De invloed van Israël op de Amerikaanse politiek is bizar.

BThGvNeOA

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Emgeebee schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 17:13:
[YouTube: Sterke TED talk over intimidatie in VS]

De naam liet een belletje rinkelen bij me toen ik 'm voorbij zag komen in m'n feed, maar dit is dus een van de whistle blowers vanuit Trump 1 die even haarfijn blootlegt wat voor effect de intimidatie- en beschuldingstactieken van Trump (e.g. een Truth post met "TRAITOR" erin) hebben op de populatie maar ook zeker op hem persoonlijk.

Walgelijk.
Ja, Trump deinst er ook niet voor terug om zelfs wetenschappers die een verhaal vertellen wat hem niet zint, gewoon op te pakken, te verbieden om te spreken op het congres waar ze naartoe onderweg waren, en hun onderzoek te vorderen.

https://www.science.org/content/article/diabetes-society-officials-resign-after-removal-trump-protestors-conference

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 16-06-2026 18:24 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het Lincoln Memorial Reflecting Pool in Washington is nu groen ipv babyblauw door de groei van algen die sinds de door Trump gewenste "renovatie" perfect zouden kunnen groeien.

Afbeeldingslocatie: https://www.politico.com/dims4/default/resize/1260/quality/90/format/webp?url=https%3A%2F%2Fstatic.politico.com%2Fbb%2F3c%2Fe4ab748f4602803d832a6d4a387d%2Fimg-7421.jpg
The president had wanted a pool filled with clear water and a bottom painted “American Flag Blue,” the color of a commercial-grade swimming pool liner he had added to the granite pool to address leaks and spruce up the monument ahead of huge Independence Day celebrations this summer on the National Mall to commemorate the nation’s 250th birthday.

Instead, dark green clumps of algae sat Tuesday morning on a lighter green layer of algae that’s blanketed the water.

Algae started forming in the pool last week, within days of the renovation’s completion. An Interior Department spokesperson Friday said the agency would remove the algae and use “nanobubblers” to keep it clean. But the algae has quickly spread.
Bron: https://www.politico.com/...en-algae-spreads-00963411

Dat zit wel Schnorr.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen idee wat nanobubblers zijn maar ze hebben er inmiddels hydrogen peroxide in gedonderd.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:22
Gunner schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:55:
Geen idee wat nanobubblers zijn maar ze hebben er inmiddels hydrogen peroxide in gedonderd.

[Embed]
Was dat ook niet het product dat Trump aanraadde tegen Covid?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Stukfruit
  • Niet online
Ik lees net op CNN dat het een probleem zou zijn dat al eerder te zien is geweest:
To be sure, the Reflecting Pool has faced algae problems before.

In 2012 the Obama administration spent $34 million and 18 months restoring the pool, and within a month, it was filled with algae, collecting bird droppings and drawing criticism from tourists.
https://edition.cnn.com/2...oln-reflecting-pool-algae

Nu begin ik een beetje te twijfelen of CNN nog serieus kan worden genomen sinds de overname van het hele pakket door Paramount Skydance, maar het laat in ieder geval zien dat de dealmaker in kwestie over dezelfde drempels struikelt ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucon

*broem*

Stukfruit schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:51:
Ik lees net op CNN dat het een probleem zou zijn dat al eerder te zien is geweest:

[...]

https://edition.cnn.com/2...oln-reflecting-pool-algae

Nu begin ik een beetje te twijfelen of CNN nog serieus kan worden genomen sinds de overname van het hele pakket door Paramount Skydance, maar het laat in ieder geval zien dat de dealmaker in kwestie over dezelfde drempels struikelt ;)
Dit keer is het wel heel snel. Maar algen is volgens mij meestal een probleem met de zuurtegraad.. het klinkt bijna alsof ze domweg de tuinslang erin gehangen hebben bij het opnieuw vullen. Zeg maar het soort fout dat je bij je eerste goudvis maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 17-06-2026 06:30 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit was inderdaad al voorspeld, het ondeliggende probleem is ook niet opgelost, daar waren ze ten tijde van Obama al achter.

Het is ook te veel water om even gewoon uit de kraan te halen, de bron is het naastgelegen tidal basin.

Hier een uitgebreid stuk over de problemen: https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-reflecting-pool-problem-blue-color-b2987228.html

[ Voor 38% gewijzigd door Woy op 17-06-2026 07:59 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:19
Voor 10 miljoen had ik iig ook wel een maandje met een verfroller aan de slag gewild. Waarom moet dat zo idioot veel kosten? Of is dit gewoon weer een kwestie van geld verplaatsen?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Arator schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:06:
[...]

Klopt, het houdt vuil en virussen weg... Zelfs Trump als hij er genoeg van drinkt :+

• wildhagen
  • Niet online
Wyke schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:20:
Voor 10 miljoen had ik iig ook wel een maandje met een verfroller aan de slag gewild. Waarom moet dat zo idioot veel kosten? Of is dit gewoon weer een kwestie van geld verplaatsen?
Nee, het is Trump die weer bezig is met zijn deskundigheid:
Today, Public Citizen filed Freedom of Information Act (FOIA) requests regarding the Trump administration’s contracts to paint the base of the Lincoln Memorial Reflecting Pool blue and install a water-purification system——work that has ballooned to cost taxpayers $13.1 million, more than seven times the $1.8 million the president publicly promised.

The FOIA requests dig into the communications and contract details between the Department of the Interior’s National Park Service with two companies hired to repair the Reflecting Pool – Atlantic Industrial Coatings and Greenwater Services.

According to The New York Times, the National Park Service awarded Atlantic Industrial Coatings a no-bid contract on April 3, 2026, after President Donald J. Trump publicly stated he had “a guy who’s unbelievable at doing swimming pools.” Trump also claimed he had consulted three companies that had previously worked on his personal swimming pools before choosing one that had worked at Trump National Golf Club in Sterling, Virginia.
Zie Let’s Get to the Bottom of Trump’s Expensive, No-Bid Contracts for the Lincoln Memorial Reflecting Pool

Alles wat die man met zijn deskundigheid aanraakt eindigt in een totale chaos, totale mislukking, en dat voor een prijs die een veelvoud is van wat hij belooft. Koopje, zeg maar.... gelukkig betaalt hij het niet zelf, dat laat hij de belastingbetaler liever doen....

Virussen? Scan ze hier!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:51
Gunner schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:55:

[Embed]
Die paar flesjes zijn niet effectief, dat reageert meteen weg. Om een beetje impact te maken zal toch een kleine 250m³ peroxide nodig zijn (concentratie van ~0,1%), zo'n 67000 van die flessen.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40

Seraphin

Meep?

Arator schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 23:06:
[...]

Hydrogen peroxide =/= hydroxychloroquine

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Freak187

geen

Op CNN was er een poll dat er een 5% voorsprong is van Democraten op de GOP voor de komende midterms. In voorgaande cycles was dit 8% en 11%.

Dus de dure brandstof, de oorlogen en de naakte corruptie zorgen voor een magere 5% voorsprong. Ik zie Trump (of de GOP) gewoon de midterms winnen. De Democraten hebben totaal geen eigen verhaal. Ze hopen dat Trumps impopulairiteit automatisch voor een Democratische overwinning zorgen... maar nu is de voorsprong 5%. En zodra de olie prijzen dalen, is iedereen de oorlog weer vergeten.

Kia Niro-EV 2024

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Freak187 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:18:
Op CNN was er een poll dat er een 5% voorsprong is van Democraten op de GOP voor de komende midterms. In voorgaande cycles was dit 8% en 11%.

Dus de dure brandstof, de oorlogen en de naakte corruptie zorgen voor een magere 5% voorsprong. Ik zie Trump (of de GOP) gewoon de midterms winnen. De Democraten hebben totaal geen eigen verhaal. Ze hopen dat Trumps impopulairiteit automatisch voor een Democratische overwinning zorgen... maar nu is de voorsprong 5%. En zodra de olie prijzen dalen, is iedereen de oorlog weer vergeten.
Heb je een linkje?

Er is heel veel te vinden over de Midterms op CNN, had je geen informatie over een specifieke staat te pakken? (wishfull thinking van mijn kant)

• Stukfruit
  • Niet online
Geen wishful thinking, vrees ik. Het playbook en het boek met de "autopsie" gaan niet dieper dan dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boCEPPwQ7HzA8-7ZUYV9M12NUwI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jivy5h4z0P36IYvTKKPLuzuL.jpg?f=user_large

Dat zit wel Schnorr.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:19
gustaveau schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:53:
Heb je een linkje?

Er is heel veel te vinden over de Midterms op CNN, had je geen informatie over een specifieke staat te pakken? (wishfull thinking van mijn kant)
Dit heet een generic ballot poll. Op dit moment zouden de Democraten zo 5% voor staan op de Republikeinen.

https://www.realclearpoll...eneric-congressional-vote

Als je terug kijkt, dan lijkt het dat de twee in de afgelopen twee weken naar elkaar toe zijn gegroeid. Rond eind mei was het verschil eerder 8%. Die dingen schommelen nu eenmaal.

Maar goed. Over de VS maak ik me niet echt illusies. De contingenten gedesinteresseerden (banaliteit van het kwaad) gecombineerd met de overtuigde aanhangers van fascisme (MAGA, AmFirst, White Supremacists etc) is gezamelijk gewoonweg groot te noemen. Blijkbaar, thans, 43% van het electoraat.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:13
Voor mensen die dit topic volgen is dit misschien ook wel interessant om te lezen. De Amerikaanse overheid heeft vandaag informatie openbaar gemaakt over hoe er destijds bewust misleid is over de bron van Covid.

https://www.odni.gov/index.php/newsroom/press-releases/press-releases-2026/4166-pr-11-26

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ewrz goh... Een politiek benoemde functie... Merk je haast niks van.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
ewrz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:51:
Voor mensen die dit topic volgen is dit misschien ook wel interessant om te lezen. De Amerikaanse overheid heeft vandaag informatie openbaar gemaakt over hoe er destijds bewust misleid is over de bron van Covid.

https://www.odni.gov/index.php/newsroom/press-releases/press-releases-2026/4166-pr-11-26
Ik weet nou niet hoe betrouwbaar deze informatie en of dit niet het zoveelste afleidingsmanoeuvre is voor de totaal mislukte onderhandelingen met Iran.

Daarbij speelt ook mee dat Fauci in allerlei complottheorieën onder de MAGA aanhangers ook van alles en nog wat wordt toegedicht dat de geloofwaardigheid van dit soort berichten ook moeilijk te verifiëren is.

• ewrz
Miki schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:09:
[...]

Ik weet nou niet hoe betrouwbaar deze informatie en of dit niet het zoveelste afleidingsmanoeuvre is voor de totaal mislukte onderhandelingen met Iran.

Daarbij speelt ook mee dat Fauci in allerlei complottheorieën onder de MAGA aanhangers ook van alles en nog wat wordt toegedicht dat de geloofwaardigheid van dit soort berichten ook moeilijk te verifiëren is.
Dit komt voort uit een wet die al in 2023 is aangenomen, dus dat het een afleidingsmanoeuvre voor het hot topic du jour is lijkt mij niet aannemelijk. Het is een hele berg documenten en een complex dossier dus ik ga hier niet nu al een conclusie trekken. Laat de (goede) journalisten van de wereld er maar eens in duiken.

https://www.hawley.senate.gov/hawley-covid-origins-bill-signed-law/

• Miki
  • Laatst online: 00:58
ewrz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Dit komt voort uit een wet die al in 2023 is aangenomen, dus dat het een afleidingsmanoeuvre voor het hot topic du jour is lijkt mij niet aannemelijk. Het is een hele berg documenten en een complex dossier dus ik ga hier niet nu al een conclusie trekken. Laat de (goede) journalisten van de wereld er maar eens in duiken.

https://www.hawley.senate.gov/hawley-covid-origins-bill-signed-law/
Je haalt wensdenken en de wet door elkaar. De wet schreef voor dat er duidelijkheid moest komen over de oorsprong van het COVID virus. Wat nu ik teruglees in de publicatie die je eerder deelde had een heel hoog complottheorie gehalte waarin schijnbaar de financiering van Fauci aan een lab in Wuhan de zogenaamde smoking gun is die alles aan elkaar knoopt. Een beetje voor de hand liggend niet met alles wat we al weten of niet soms?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fauci Funded Wuhan Lab Research That Sparked COVID

Komt op me over als pure afleiding op de Epstein Files.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast was de wetenschap er al uit dat de kans groter was dat het virus niet uit een lab kwam.

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:12
MikeyMan schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:15:
Daarnaast was de wetenschap er al uit dat de kans groter was dat het virus niet uit een lab kwam.
Ik snap ook die hele hyperfocus op de "Het komt uit een lab" narratief niet. Het is geen Resident Evil, doen mensen dat nu puur en alleen omdat ze zo graag ergens een schuldvraag neer willen leggen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Stukfruit
  • Niet online
Als ik zo snel door die documenten kijk dan komt het neer op "wetenschapper / arts wilde weten hoe x en y werkte". En daarom zou hij het gemaakt hebben.

Tulsi begrijpt niet hoe wetenschap werkt.

Director of National Intelligence en dan zo bizar (bewust of onbewust) incompetent zijn. Het zal je maar gezegd kunnen worden. Ik hoop maar dat ze veel speciale koekjes hebben gegeten voordat ze dit vrijgaven.

Dat zit wel Schnorr.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:30:
[...]

Ik snap ook die hele hyperfocus op de "Het komt uit een lab" narratief niet. Het is geen Resident Evil, doen mensen dat nu puur en alleen omdat ze zo graag ergens een schuldvraag neer willen leggen?
Yup... Altijd makkelijk...

Nu is de afkomst minder belangrijk dan de eventuele doelen. Is het per ongeluk gedaan of als wapen.

• ewrz
Stoney3K schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:30:
[...]

Ik denk niet dat er op dit moment reden is om uit te gaan van kwaadwillende opzet. Maar de vraag van de oorsprong vind ik wel terecht. Als een brug instort, doen we ook onderzoek waarom. Als het door menselijk handelen is ontstaan, dan moeten daar wel lessen uit geleerd worden.

Als informatie is achtergehouden om de politieke besluitvorming te sturen, dan geeft dat wel te denken. Dat helder krijgen is ook een doel van de parlementaire enquete.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ewrz net zoals dit 100% politieke stuk bedoel je?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:34

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

.

[ Voor 99% gewijzigd door Cyberpope op 19-06-2026 21:30 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Daarbij, in de wetenschap is het helemaal niet raar dat meerdere landen een onderzoeksinstituut in een specifiek land geld geven om onderzoek te doen naar iets. Dat bespaart zelf ook zo'n lab optuigen.
De hele wetenschap hangt aan elkaar van internationale samenwerkingen.

Maar goed, Trump en MAGA hebben niet zo veel kennis van wetenschap, en weigeren zich daar in te verdiepen...

BThGvNeOA

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
DropjesLover schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:50:
[...]

Daarbij, in de wetenschap is het helemaal niet raar dat meerdere landen een onderzoeksinstituut in een specifiek land geld geven om onderzoek te doen naar iets. Dat bespaart zelf ook zo'n lab optuigen.
De hele wetenschap hangt aan elkaar van internationale samenwerkingen.

Maar goed, Trump en MAGA hebben niet zo veel kennis van wetenschap, en weigeren zich daar in te verdiepen...
Als je de documenten verder bekijkt gaat het om ongeveer 600K in 5 jaar tijd dat via de "EcoHealth Alliance" naar Wuhan is gegaan. Dus niet rechtstreeks, niet in opdracht van Fauci en zeker niet voldoende om dat laboratorium op te zetten. De documenten zeggen zelf dat het ongeveer 44M dollar heeft gekost en dat is betaald vanuit de Chinese overheid.

Dus als er vraagtekens gezet moet worden dan is het bij die "EcoHealth Alliance" .. maar die deden nu eenmaal onderzoek naar virussen en de verspreiding daarvan.

• wildhagen
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:56:
Dit was inderdaad al voorspeld, het ondeliggende probleem is ook niet opgelost, daar waren ze ten tijde van Obama al achter.

Het is ook te veel water om even gewoon uit de kraan te halen, de bron is het naastgelegen tidal basin.

Hier een uitgebreid stuk over de problemen: https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-reflecting-pool-problem-blue-color-b2987228.html
Dit blijkt alllemaal uiteindelijk niet de oorzaak te zijn van de problemen met de Reflecting Pool. Trump heeft de échte oorzaak nu gevonden:
Trump beschuldigt “radicale linkse gekken” van vandalisme bij de Reflecting Pool en zegt dat zij het gras eromheen hebben vernield. Hij stelt ook zonder bewijs aan te dragen dat er dingen in zijn gegooid om de Pool te vervuilen.
Zie https://reportersonline.n...gras-witte-huis-zwaar-be/

Virussen? Scan ze hier!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:00
wildhagen schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:30:
[...]

Dit blijkt alllemaal uiteindelijk niet de oorzaak te zijn van de problemen met de Reflecting Pool. Trump heeft de échte oorzaak nu gevonden:

[...]

Blijft fascinerend hoe je van algengroei in een vijver als president een topic kan maken dat massale verdeeldheid creeert.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:19
Okee vingers wie dacht dat de anti-waponzation slush fund saga nog niet voorbij was...

DOJ rebuffs judge’s request for Blanche to declare in court that anti-weaponization fund is dead
The Justice Department is rebuffing a judge’s request that it supply a court declaration from senior administration officials that would confirm that the so-called anti-weaponization fund is not moving forward.

In a new court filing Friday, the Justice Department said that the declarations were “unnecessary” and that the judge’s order that the administration file them raises “serious separation of powers concerns.”

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 21:31
[...]

[...]

Inmiddels kan je er rustig van uitgaan dat deze beste man, ondanks zijn wat .. bijzonder manier van het uitvoeren van het ambt van president, niet helemaal stabiel is.
Het zou me ook niet verbazen als de mid-terms niet gunstig voor hem uitvallen, hij een manier gaat vinden om deze ongeldig te laten verklaren, dan wel de mid-terms (en komende presidents verkiezingen) uit te stellen om X reden.

Ondanks dat zijn aanhang kleiner is geworden, lijkt zijn harde kern nog net zo groot.
Zit regelmatig met open gevallen mond de reacties van zijn harde kern te lezen op DJT tweets, of reacties op interviews.
Zelfs al zou 50% van die reacties van bots zijn, of ingehuurde trollen, dan blijven er veel over die alles wat DJT roept of schrijft slikken.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 15:57
Het is wel weer emblematisch voor de ondergang van het Amerikaanse rijk. In Beijing houden de tuinmannen alles netjes- geen algen in de verboden stad!

• duvekot
duvekot schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:50:
Ondertussen in het roerige leven van Kilmar Abrego Garcia:

Judge Dismisses Criminal Case Against Abrego Garcia

[...]

De rechter is niet echt "terughoudend" in zijn uitspraken.

[...]

De advocaat van Kilmar Abrego Garcia is ook vrij duidelijk tevreden met deze uitspraak:

[...]

Ik vraag me af of hij nu ook aanspraak kan maken op dat fonds van 1.776B dollar.

Zijn problemen zijn nog steeds niet voorbij .. want hij is nog steeds bezig om te zorgen dat hij niet uitgezet wordt naar een random land in Afrika ... Hij wil of in de US blijven .. of naar Costa Rica.
De overheid geeft niet op .. en ze hebben op exact de allerlaatste dag dar het nog kon een hoger beroep ingesteld tegen de uitspraak om de hele rechtzaak over de vermeende "mensensmokkel" van Kilmar Abrego Garcia te stoppen.

Hier de officiële aankondiging:
NOTICE OF APPEAL

Ik heb nog niet de link naar het daadwerkelijk hoger beroep gevonden .. als ik die vind dan zal ik eea updaten.

• wildhagen
  • Niet online
En nog meer ophef rondom America 250 Trump 250:
Een ultiem moment van nationale verzoening. Dat was het idee achter de festiviteiten rond de 250ste verjaardag van de Verenigde Staten. President Trump trapt woensdag het jubileumjaar af in Washington.Met feestcommissies die elkaar in de wielen rijden, popsterren die wegblijven en staten die het feest boycotten, dreigt de historische verjaardag in het water te vallen.

Op dit moment hebben zeven staten formeel geweigerd om een officiële delegatie naar de Great American State Fair te sturen. Het gaat vooral om staten waar de Democraten de macht hebben, zoals Oregon en Maine.

De officiële reden die de meeste staten opgeven om niet te komen, is geld. Deelname aan de kermis kost de staten namelijk al snel meer dan 100.000 dollar aan transport- en opbouwkosten. De gouverneur van Massachusetts, Maura Healey, uitte felle kritiek en zei dat het ‘belachelijk’ is Donald Trump de staten laat betalen voor een evenement dat hij zelf heeft opgezet.

Achter de schermen speelt de politieke lading echter de grootste rol. De gouverneur van Oregon verklaarde openlijk dat ze wegblijven omdat het evenement veel te politiek en partijdig is geworden, in plaats van een neutraal volksfeest.
Oorspronkelijk had de speciaal door Trump opgerichte feestcommissie ‘Freedom 250’ het plan om de aftrap te vieren met een reeks concerten van nationale iconen.

Dat liep anders. Toen artiesten zoals countryster Martina McBride en rapper Young MC ontdekten hoezeer het evenement doordrenkt was van de politieke Maga-retoriek (Make America Great Again), trokken zij hun medewerking in. Ze weigerden te fungeren als decorstukken voor een presidentiële campagneboodschap.

Dat zit zo: in 2024 gaf het Congres de leiding voor de festiviteiten aan een nationale organisatie, America 250 , die als doel had de natie te verenigen. Maar de regering-Trump vond de plannen van deze club niet ‘groots’ genoeg en richtte vorig jaar haar eigen organisatie op, Freedom 250. Deze commissie nam de regie over, eiste het gereserveerde geld op en wil er vooral een Trumpfeest van maken.

Na het afzeggen van de muzikanten, bombardeerde de president zichzelf tot hoofdact op 24 juni. „Ik heb die overbetaalde tweederangs­ artiesten niet nodig. Ik ben zonder gitaar beter en meer waard op een podium dan Elvis Presley in zijn gloriejaren.” Trump presenteert woensdag de openingsavond met een lange speech.
Waar aanvankelijk een breedgedragen cultureel feest was gepland, staat er nu een politieke bijeenkomst, compleet met militaire vluchten, vuurwerk, militaire muziekkapellen en Trumfans op de agenda.

Vanwege 250 jaar Amerika wil de president onder meer een reusachtige triomfboog bouwen in Washington - gemodelleerd naar de Arc de Triomphe in Parijs - en een ‘Nationale Tuin van Amerikaanse Helden’ aanleggen, gevuld met 250 standbeelden van historische figuren die door zijn regering zijn geselecteerd.

Ook was het de bedoeling het historische waterbassin in de buurt van de National Mall op te knappen vanwege het jubileum, maar dat is uitgelopen op een fiasco.

Eerder stelden Republikeinse Congresleden voor om een speciaal herdenkingsbiljet van 250 dollar te drukken. De voorgestelde beeltenis op het biljet? Donald Trump zelf. Tot nu toe schiet het overigens niet echt op met deze projecten, het is de vraag of ze dit jubileumjaar überhaupt van de grond komen.
Bron en meer info: Staten zeggen ‘nee’, artiesten haken af en Trump pakt zelf de microfoon: zo ontspoort het jubileum van 250 jaar VS

Deze Trump-verering past natuurlijk wel in zijn wens om een persoonlijkheidscultus rondom hemzelf te bouwen, naar voorbeeld van de famiie Kim in Noord-Korea: alles in het kader van 'me, myself and I'.

Virussen? Scan ze hier!

• Brent
  • Laatst online: 23:43
Leiders het eeuwige leven? Herinner je je dat gesprek tussen Poetin en Xi nog? Je moet ergens beginnen:
In an extremely odd case, a single 79-year-old patient was granted early access to Eli Lilly’s powerful, still-experimental obesity drug retatrutide through the Food and Drug Administration’s “compassionate use” program—raising immediate questions if that sole patient is President Donald Trump, according to a report by Stat News.
If so, dan weten we wel wat er precies aan de hand is, ondanks het 'feit' dat hij de meest gezonde mens is (:P):
The access request was first made in April, when the person was 79 years old (Trump turned 80 on June 14). It was made by a senior clinician at the National Institutes of Health named Ranganath Muniyappa, who requested it on behalf of a patient with refractory obesity, obstructive sleep apnea, and pulmonary hypertension, which is high blood pressure in the lungs. Sources told Stat this patient had spent a year on tirzepatide, a drug that targets the GLP-1 and GIP hormones. But the patient had achieved only moderate weight loss on the drug.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• duvekot
Het Huis van Afgevaardigden en de Senaat hebben met een overweldigende meerderheid een wet aangenomen die als doel heeft om huizen goedkoper te maken.
Voor meer details: Wikipedia: 21st Century ROAD to Housing Act

Maar Trump is dus boos hier over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqmHPrsmIe1mq3fNqa5AecyK_Qg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O67MA11rmj75hd3l2j6k5Y4R.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/39511

Maar de wet is dus door beide kamers goedgekeurd ... En ligt nu sinds vandaag op zijn bureau om te tekenen. Vanmiddag zou de ondertekening zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzVQA2vDSyZnvQfg-8TrR5DMPO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dcSmyHsnTLQOwKA4z2eLPQbH.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/39514

Naar die gaat dus niet door. Hij blijft als een klein kind maar stampen en hameren op de SAVE America Act. Iemand in zijn staf heeft ff zitten rekenen .. en er is een "loophole" voor Trump. Formeel moet hij de wet binnen 10 dagen tekenen of zijn veto uitspreken. Doet hij dat niet dan wordt het automatisch gewoon de wet. Maar dat kan alleen maar als het Congres nog "actief" is. Gaat het Congres op reces dan kan de wet niet automatisch geactiveerd worden. En laat het nu net bijna 4 Juli zijn. Dan is het Congres dus meestal niet "in sessie" . En dan kan de wet "stilletjes" gewoon vervallen. Een pocket veto noemen ze dat in Amerika.

Dus .. door niets te doen vervalt deze gehele wet .. en mag het congres weer van begin af aan starten met deze wet. Waarschijnlijk kunnen ze dat (als ze willen) wel weer binnen een week afgerond hebben .. maar dat is maar de vraag als Trump het niet wil ..of de Republikeinen daar dan nog steeds mee akkoord gaan.

Tenzij het Congres zorgt dat er toch nog iemand is die steeds ff de vergadering opent en meteen weer sluit .. dan is formeel het Congres nog actief .. en kan Trump zijn "pocket veto" niet gebruiken. Moeten ze alleen nog iemand vinden die tijdens 4 Juli weekend toch nog aan het "werk" is.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Trump heeft een 'gezellige' lunch gehad met de GOP senatoren, met name met Bill Cassidy.

Overigens was de lunch voor Trump wel effectief, hij heeft zijn militaire macht mbt Iran weer terug.

https://edition.cnn.com/2...assidy-senate-republicans

• duvekot
TheBrut3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:21:
Trump heeft een 'gezellige' lunch gehad met de GOP senatoren, met name met Bill Cassidy.

Overigens was de lunch voor Trump wel effectief, hij heeft zijn militaire macht mbt Iran weer terug.

https://edition.cnn.com/2...assidy-senate-republicans
Klinkt als een typische Trump meeting. Maar dat Cassidy zijn stem heeft aangepast betekent gewoon eigenlijk dat ze niet de juiste informatie hebben gedeeld. (Of Vance en Witkoff hebben een goed PR praatje gedaan) En in de praktijk zal het ook niets hebben uitgemaakt.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:51
[...]

[...]

In Texas zijn straffen van 50 tot 100 jaar cel uitgedeeld aan anti-ICE protesters:

https://www.theguardian.com/us-news/2026/jun/23/prairieland-ice-protesters-texas-sentenced

The punishment for the protesters exceeds the lengthiest prison sentences given out for the attack on the Capitol on January 6. Enrique Tarrio, the leader of the Proud Boys who was convicted of seditious conspiracy, was sentenced to 22 years in prison. Stewart Rhodes, the leader of the far-right group the Oath Keepers, was sentenced to 18 years in prison.

Dus er staat de 'vandalen' die stukken verf uit de vijver visten een lange gevangenisstraf te wachten.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

P-Rock schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:10:
[...]

In Texas zijn straffen van 50 tot 100 jaar cel uitgedeeld aan anti-ICE protesters:

https://www.theguardian.com/us-news/2026/jun/23/prairieland-ice-protesters-texas-sentenced

The punishment for the protesters exceeds the lengthiest prison sentences given out for the attack on the Capitol on January 6. Enrique Tarrio, the leader of the Proud Boys who was convicted of seditious conspiracy, was sentenced to 22 years in prison. Stewart Rhodes, the leader of the far-right group the Oath Keepers, was sentenced to 18 years in prison.

Dus er staat de 'vandalen' die stukken verf uit de vijver visten een lange gevangenisstraf te wachten.
Wel een detail dat er met vuurwerk een afleiding gecreëerd is en vervolgens in een hinderlaag gericht geschoten werd.
Je kan veel zeggen van ICE en ze zijn trigger happy power trippers, maar ze gaan niet met z'n achten tegelijkertijd het vuur openen op een lading Latinos die een bouwplaats af komen. Ze worden we(al dan niet onder schot) in busjes afgevoerd naar een buitengewoon schimmige juridische procedure.

BThGvNeOA

• P-Rock
DropjesLover schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:17:
[...]

Wel een detail dat er met vuurwerk een afleiding gecreëerd is en vervolgens in een hinderlaag gericht geschoten werd.
Je kan veel zeggen van ICE en ze zijn trigger happy power trippers, maar ze gaan niet met z'n achten tegelijkertijd het vuur openen op een lading Latinos die een bouwplaats af komen. Ze worden we(al dan niet onder schot) in busjes afgevoerd naar een buitengewoon schimmige juridische procedure.
Het was slechts één persoon die heeft geschoten en die heeft aangegeven dat gedaan te hebben omdat de ICE-agent zijn wapen trok om één van de anderen neer te schieten.

In a statement, Song said he had fired at the police officer, Lt Thomas Gross, because Gross had his weapon drawn and Song believed he was about to shoot a protester.

Maar dan nog is 100 jaar gevangenisstraf van de gekken. Ik begrijp jouw verdediging van ICE ook helemaal niet. We hebben allemaal vaak genoeg gezien wat een racistisch tuig daartussen rondloopt. Onschuldige mensen worden van de straat geplukt, deuren van huizen ingetrapt, vermoord (Renée Good en Alex Pretti) en kinderen worden gescheiden van hun ouders opgesloten in strafkampen, om nog maar te zwijgen over het aantal mensen wat ondertussen is overleden in diezelfde ICE-kampen.

Nee, dit is niks meer dan Trump die weer een stapje dichterbij een volbloed dictator is, en tegenspraak en protesten hiermee de kop probeert in te drukken, omdat meneer niet met kritiek kan omgaan.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 25-06-2026 14:37 ]

• duvekot
Snapt Donald Trump wel dat een Amerikaans passport voornamelijk voor bezoeken van Amerikanen aan het buitenland is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsfAfE7x5RB2paAKkE76zKJM1ag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/foLKjD9uWsF2HJPtit9V8IzE.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/39553

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:36
duvekot schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:00:
Snapt Donald Trump wel dat een Amerikaans passport voornamelijk voor bezoeken van Amerikanen aan het buitenland is?
[Afbeelding]
https://trumpstruth.org/statuses/39553
Jij begrijpt het volgens mij niet. Hij wil dit paspoort gewoon aan buitenlanders gaan verkopen tegen een grote investering in zijn Trump coin.

• P-Rock
30 jaar cel omdat je een doos met anti-fascistische literatuur hebt verplaatst:

Daniel Sanchez-Estrada has been sentenced to 30 years in prison in connection with the Prairie Land case in Texas after moving a box of antifascist literature linked to a Fourth of July protest at an immigration facility in Alvarado, south of Fort Worth, despite not being physically present at the scene.

Bron: https://www.ibtimes.co.uk/texas-man-sentenced-30-years-antifascist-literature-1804865

• gustaveau
P-Rock schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:03:
30 jaar cel omdat je een doos met anti-fascistische literatuur hebt verplaatst:

Daniel Sanchez-Estrada has been sentenced to 30 years in prison in connection with the Prairie Land case in Texas after moving a box of antifascist literature linked to a Fourth of July protest at an immigration facility in Alvarado, south of Fort Worth, despite not being physically present at the scene.

Bron: https://www.ibtimes.co.uk/texas-man-sentenced-30-years-antifascist-literature-1804865
Hier moet toch ophef over ontstaan in de VS, of toch ook wel in de EU?

Dit zijn typische show trials met extreme straffen, precies volgens het dictatoriale boekje

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:30
gustaveau schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:07:
[...]

Dit zijn typische show trials met extreme straffen, precies volgens het dictatoriale boekje
Ik krijg hier gevoelsmatig een beetje Rijksdagbrand-parallellen bij. Uitbuiten van een 'delict' als propagandastunt.

Mijn platencollectie

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
deze rechter heeft een lange historie van politiek gedreven uitspraken en dan vrijwel uitsluitend ten gunste van conservatieve standpunten. Bizar dat zo iemand dit al bijna 20 jaar kan doen.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:16

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

"Biden calls Trump ‘a loser’, portraying him as incompetent, corrupt and vain"
https://www.theguardian.c...jun/28/biden-speech-trump

NOS: "Wat een loser"
https://nos.nl/artikel/26...r-trump-wow-wat-een-loser

Na anderhalf jaar feitenvrije Amerikaanse ellende was het verfrissend om dit weekend een heel oude en fragiele Biden te zien die het gelukkig wel begrijpt. Hij noemde letterlijk de schaamteloze trump corruptie, de leugens, het heulen met de vijand en het bedreigen van bondgenoten. (red. in feite landverraad)

We zouden het bijna vergeten zijn met al deze trump waanzin maar er bestaat ook nog zoiets als feiten.
Bijna niemand durft dat nog te benoemen. Eigenlijk alleen Senator Kelly en Pres. Biden.
(bovenstaande 2 mensen genieten nog enige bescherming tegen wetteloze trump vervolgingen)
De rest van de bevolking leeft in feite al onder de trump dictatuur in angst.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 29-06 10:34

FunkyTrip

Funky vidi vici!

gustaveau schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:07:
[...]

Plat gezegd, waarom zou hier ophef over ontstaan? Het valt weg in de duizelingwekkende 24/7 news cycle. Waarschijnlijk precies zoals het regime het daar graag ziet. Oorlog Iran, fophef over groene algen etc etc

Dit dus.

• Pukson
keuringsdienst schreef op maandag 29 juni 2026 @ 00:42:
"Biden calls Trump ‘a loser’, portraying him as incompetent, corrupt and vain"
https://www.theguardian.c...jun/28/biden-speech-trump

NOS: "Wat een loser"
https://nos.nl/artikel/26...r-trump-wow-wat-een-loser

Na anderhalf jaar feitenvrije Amerikaanse ellende was het verfrissend om dit weekend een heel oude en fragiele Biden te zien die het gelukkig wel begrijpt. Hij noemde letterlijk de schaamteloze trump corruptie, de leugens, het heulen met de vijand en het bedreigen van bondgenoten. (red. in feite landverraad)

We zouden het bijna vergeten zijn met al deze trump waanzin maar er bestaat ook nog zoiets als feiten.
Bijna niemand durft dat nog te benoemen. Eigenlijk alleen Senator Kelly en Pres. Biden.
(bovenstaande 2 mensen genieten nog enige bescherming tegen wetteloze trump vervolgingen)
De rest van de bevolking leeft in feite al onder de trump dictatuur in angst.
En Fox doet waar het goed in is en Biden aanvallen, terwijl er zaken zijn die vele malen erger zijn bij Trump. Zoals dwalen tijdens G7 etc.

Biden vraagt letterlijk even de weg en waar hij heen moet om van het podium te komen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3DYrdTZZidFat2p8W0uoT9exVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3w04lZlQimJRM0drPIXv5EhW.jpg?f=fotoalbum_large Bron: https://www.threads.com/@...hbQV1ifCR-YmVPl1zs&slof=1

• gustaveau
Het enige goede wat van Fox komt is het weerbericht waar het Nederlands Elftal wordt aangemoedigd

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 15:57
Als iemand in een demonstratie opeens begint te schieten is dan iedereen die bij deze demonstratie aanwezig is een terrorist?

Want dan zie ik wel een probleem. Niemand durft meer te demonstreren- en denk ook eens aan een mooie "false flag" actie van de overheid om vervelende groeperingen te cancelen (kuch VVD antifa).

• duvekot
duvekot schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:16:
[...]
[...]
En natuurlijk wat de uitkomst gaat zijn van de rechtzaak van Lisa Cook tegen Trump. Daarover moet het Hooggerechtshof nog uitspraak over doen nml.
En de uitspraak is binnen:
Court prevents Trump from firing Fed governor
The Supreme Court on Monday ruled in favor of Lisa Cook, a member of the Federal Reserve’s Board of Governors whom President Donald Trump had attempted to fire. By a vote of 5-4, the court held that Cook can continue to remain in her job while her challenge to Trump’s efforts to fire her moves forward.
Dus .. ze mag niet nu al ontslagen worden .. maar blijft aan terwijl de rechtzaken over haar ontslag door blijven lopen.
Dus nog niet helemaal duidelijk of ze uiteindelijk toch ontslagen mag worden.
Writing for the majority, Chief Justice John Roberts contended that, if the Trump administration were correct, it “would in effect transform the Federal Reserve’s for-cause protection into at-will employment—an interpretive leap out of step with the statute Congress enacted and our Nation’s tradition of central banking protected from political interference.”
Hier de volledige tekst van de uitspraak en de argumenten van de rechters die het allemaal wel goed vonden om Cook direct te ontslaan.

Trump gaat iig gewoon door met de zaken tegen Cook ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqJneKsIoebaW6wdb4HNB98wVzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EyZXW8i5SUQ8GeYppPeWBlYz.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/39619

• duvekot
Trump heeft wel een andere strijd gewonnen.
Court allows Trump to fire FTC commissioner and overturns major restraint on presidential power
The Supreme Court on Monday gave President Donald Trump sweeping new authority over approximately two dozen multi-member agencies that Congress intended to be independent. By a vote of 6-3, the justices struck down a federal law that bars the president from firing members of the Federal Trade Commission except in cases of “inefficiency, neglect of duty, or malfeasance in office.” That law, a majority of the justices ruled, violates the constitutional separation of powers between the three branches of government. And in reaching that decision, the court overruled its 91-year-old decision in Humphrey’s Executor v. United States, which had upheld the law at the center of the dispute.
En dit brengt de Wikipedia: Unitary executive theory weer een stuk dichterbij.
Nu Trump deze leden van (nu niet meer) onafhankelijke organisatie gewoon kan ontslaan als ze hem niet aanstaan .. ontstaat er weer een hele andere dynamiek. Er zijn een groot aantal organisaties die op papier onafhankelijk waren van de president en zijn invloed. En die waren erg belangrijk in "checks and balances". Die vallen nu weg ..en er zullen dus een boel ontslagen volgen verwacht ik.

Trump is natuurlijk blij hier mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdTvm62k5q4ALJkrrPjK0JDGrlk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WySPH8ZSAaBdV6HBVRMskYv5.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/39615

• duvekot
Trump heeft wel een zaak rondom het tellen van stemmen verloren vandaag:

Justices uphold state law allowing for late-arriving mail-in ballots
Just over four months before the 2026 midterm elections, the Supreme Court on Monday upheld a Mississippi law that allows mail-in ballots to be counted as long as they are postmarked by, and received within five days of, Election Day. By a vote of 5-4, the justices in Watson v. Republican National Committee rejected an argument, made by the political parties and others challenging the law, that federal law requires mail-in ballots to be received by Election Day.
Dus als je stem op tijd in de brievenbus gedaan is ..en de US Postal Service heeft er een stempel opgezet met de verkiezingsdag ..dan mogen ze nog geteld worden.

Maar dan moet de USPS wel gewoon zijn werk gaan doen (post bezorgen) en niet mee gaan in de spelletjes van Trump om mail-in-ballots niet de versturen naar mensen. Of ze misschien wel niet terug te sturen naar het stembureau .. de huidige directeur van de USPS doet wat Trump wil.

En natuurlijk gebruikt Trump dit weer om zijn SAVE America Act door te drukken ...en sinds een paar dagen gaat iedereen aan de Republikeinen in eens praten over "communisten" .. ipv van over Democraten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NkGV1lRH1rsqBdynqMShZF9OvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Byg9exsViQg7js3ZB7PBLQRE.jpg?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/39616

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan trump moet gewoon proberen zijn land te besturen ipv persoonlijke vetes uit te vechten (via de rechterlijke macht) of de de democratie af te breken?

* Gunner laat zichzelf wel uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 29-06-2026 17:58 ]

• P-Rock
Ik zie hem nog wel een derde termijn pakken over 2,5 jaar.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12

Pierre

Van nature lui!

P-Rock schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:10:
Ik zie hem nog wel een derde termijn pakken over 2,5 jaar.
De grondwet van de USA laat dat niet toe (of vergis ik me)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• duvekot
Pierre schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:31:
[...]

Het is een "amendement" ... Formeel onderdeel van de grondwet, maar wie weet gaat hij wel bij het Hooggerechtshof klagen dat het ongrondwettelijk is . Die beperking. Want "vroeger" was die beperking er helemaal niet ...

En anders vinden ze een creatieve tussen oplossing . Er zijn wel wat routes ... Maar dan moeten bepaalde personen wel hun eigen ego en ideeën opzij zetten.

En volgens Trump zelf is hij al 3 keer gekozen tot president . Dus een 4de keer kan er vast wel bij.

En als de "communisten" de boel overnemen in November dan is dat vast ook wel weer een excuus om weer iets uit de hoge hoed te toveren.

• gustaveau
duvekot schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:57:
[...]

Het is een "amendement" ... Formeel onderdeel van de grondwet, maar wie weet gaat hij wel bij het Hooggerechtshof klagen dat het ongrondwettelijk is . Die beperking. Want "vroeger" was die beperking er helemaal niet ...

En anders vinden ze een creatieve tussen oplossing . Er zijn wel wat routes ... Maar dan moeten bepaalde personen wel hun eigen ego en ideeën opzij zetten.

En volgens Trump zelf is hij al 3 keer gekozen tot president . Dus een 4de keer kan er vast wel bij.

En als de "communisten" de boel overnemen in November dan is dat vast ook wel weer een excuus om weer iets uit de hoge hoed te toveren.
Wel grappig dat de "Amerikaanse communisten" de vijand zijn, maar dat de Russische communisten/Putin, geen probleem zijn om mee samen te werken...

Pure willekeur weer

• Stukfruit
  • Niet online
Het past wel bij het wegnemen van rechten bij mensen met een andere huidskleur via het hier waarschijnlijk welbekende gerrymandering.

Zie ook de aflevering van John Oliver van gisteravond. Dat voorbeeld over het (fysieke) punt waar je letterlijk drie appartementencomplexen kan zien uit zogenaamde "verschillende" districten is wel... tekenend.

Straks hoeven ze alleen nog maar bordjes neer te zetten om aan te geven dat je weer achterin de bus moet zitten, in staten waarin je qua huidskleur in de meerderheid bent.

Weinig meer dan onversneden racisme. Maar die voorkeur is inmiddels al redelijk duidelijk gemaakt vanuit het MAGA-kamp.

Dat zit wel Schnorr.

• P-Rock
[...]

Alsof Trump zich daar ook maar iets van aan trekt.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

P-Rock schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:53:
[...]

Alsof Trump zich daar ook maar iets van aan trekt.
Dat gaat wel een probleem worden ja. Hij jammert nog steeds over rigged elections van 2020. De petjes van 2028 etaleert hij al in zijn winkeltje in de oval office.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Geen idee of dit als loophole bestaat, maar als trump vice-president wordt verkozen en de kersverse nieuwe president na 1 dag aftreed, zou het misschien kunnen.

Eerst maar eens zien of er überhaupt presidentsverkiezingen komen, want Trump heeft al letterlijk gezegd dat er nooit meer iemand hoeft te stemmen.

(Nu brabbelt hij wel vaker complete onzin.. of eigenlijk continu.. maar goed, we gaan het zien. In dit geval is het wel de natte droom van de Heritage Foundation).

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 29-06-2026 22:27 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als de media en sociale media blijven rondzingen dat Trump de perfecte man is zal half Amerika er sowieso geen probleem mee hebben. Sterker nog, de mensen die dan tegen zijn hebben dan een TDS of iets dergelijks.

Gezien alle verbouwingen in het Witte Huis gaat de beste man echt niet vrijwillig of levend dat ambt opgeven.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:11
Standeman schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:20:
[...]

Geen idee of dit als loophole bestaat, maar als trump vice-president wordt verkozen en de kersverse nieuwe president na 1 dag aftreed, zou het misschien kunnen.
OF misschien een ander land aanvallen en tot nieuwe staat maken. Voila! Een nieuw Amerika en dat zou toch een goede reden zijn om de eerste gekozen president te worden van een nieuw Amerika :)

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04
Standeman schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:20:
[...]

Zover ik weet kan iemand die niet in aanmerking komt om president te worden ook geen vice-president worden.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• Pukson
Delerium schreef op maandag 29 juni 2026 @ 22:28:
Als de media en sociale media blijven rondzingen dat Trump de perfecte man is zal half Amerika er sowieso geen probleem mee hebben. Sterker nog, de mensen die dan tegen zijn hebben dan een TDS of iets dergelijks.

Gezien alle verbouwingen in het Witte Huis gaat de beste man echt niet vrijwillig of levend dat ambt opgeven.
Als je het bezoek aan de State Fair ziet, dan begin ik het idee te krijgen dat Trump niet zo populair is. Online zijn het voornamelijk bots of betaalde krachten idk.

Ze doen erg hun best met AI of het verwijderen van fotos om maar niet toe te geven dat die hele Freedom fair een grote faal is.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pukson schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:20:
[...]

Als je het bezoek aan de State Fair ziet, dan begin ik het idee te krijgen dat Trump niet zo populair is.
Dat is Washington DC, de stad die 99% democratisch is. Alles tussen Texas en West-Virginia zit op een heel ander dieet. Ik maak mij veel meer zorgen dat na 10 jaar Trump men nog steeds de neus ophaalt voor alternatieven. En van de media hoef je het niet te hebben.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Delerium schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:47:
[...]

Dat is Washington DC, de stad die 99% democratisch is. Alles tussen Texas en West-Virginia zit op een heel ander dieet. Ik maak mij veel meer zorgen dat na 10 jaar Trump men nog steeds de neus ophaalt voor alternatieven. En van de media hoef je het niet te hebben.
Zelfs Fox News kan er niet onderuit nu:
https://www.reddit.com/r/..._uturn_on_trump_yet_with/

Snap ook wel dat zelfs MAGA mensen wegliepen bij de opening speech van Trump bij de State Fair... waardeloos en alleen maar over hemzelf. Het duurt even maar mensen hoe geïndoctrineerd dan ook, haken echt af als de grammofoonplaat continu hetzelfde afspeelt.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Stukfruit
  • Niet online
Over die State Fair: naast het tonen van de Confederate vlag bij de booth voor North Carolina geeft dit een impressie:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HLq6PwgW4AAo6sf.jpg Zie ook dit artikel.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.