[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
wildhagen schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:03:
Trump probeert de polarisatie weer wat verder aan te jagen met zijn flauwekul:

[...]

[...]

Bron en meer info: Republikeinen creëren rood schrikbeeld van blauwe Democraten
De links is eng tactiek. Wordt ook in Nederland veel gebruikt door rechts.

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als de Democraten niet de midterms winnen zie ik het wel erg somber in voor de VS. De peilingen lijken het nu wel goed te doen, maar Amerikaanse inwoner is toch een beetje gek volk.

Zeker nu Trump die 5000 dollar beloofd en de Amerikanen toch wel een beetje blind zijn voor realisme.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik mag toch hopen dat zelfs die mensen het signaal krijgen dat de staatsschuld al sky high is en bijna niet meer te betalen. Dat die mensen ook zien dat de boodschappen en brandstof bijna niet te betalen is daar. En dat die mensen ook merken dat ze de duizenden dollars die Trump eerder heeft beloofd ook nog niet binnen zijn.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:03
TheBrut3 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:13:
Ik mag toch hopen dat zelfs die mensen het signaal krijgen dat de staatsschuld al sky high is en bijna niet meer te betalen. Dat die mensen ook zien dat de boodschappen en brandstof bijna niet te betalen is daar. En dat die mensen ook merken dat ze de duizenden dollars die Trump eerder heeft beloofd ook nog niet binnen zijn.
Je mag het hopen maar een deel van de bevolking wil nu eenmaal graag iets geloven, ook al zijn ze keer op keer voorgelogen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das een probleem voor later en/of anderen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:53:
Een historische dag in de VS toch wel... Precies 25 jaar na 9/11 staat voor het eerst in de geschiedenis de gemiddelde landelijke prijs voor diesel boven de $6. Go Trump!
Die hoge dieselprijzen komen niet door Trump, zijn beleid, of de oorlog in Iran. De werkelijke schuldige van die hoge prijzen is, volgens Trump althans, Zelensky:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft Oekraïne opgeroepen om geen Russische dieselraffinaderijen meer aan te vallen. Dat verklaarde hij tijdens een persmoment in Ierland.

'Zelensky moet één ding doen. Hij moet stoppen met het uitschakelen van dieselraffinaderijen in Rusland', aldus Trump. 'Laat hem doelen aanvallen, maar niet diesel, want hij veroorzaakt een tekort aan diesel. Dit wordt niet veroorzaakt door het Midden-Oosten, dit wordt veroorzaakt door wat er gaande is met Rusland en Oekraïne.'
De uitspraken volgen op een reeks Oekraïense aanvallen op Russische oliefaciliteiten de afgelopen maanden, wat samenvalt met een escalatie van Russische aanvallen op Oekraïens grondgebied. Ondertussen probeert de VS de onderhandelingen over een vredesakkoord in oktober te hervatten.

Tegelijkertijd staat de internationale oliemarkt onder druk door het conflict in het Midden-Oosten.
Zie BNR liveblog (https://www.bnr.nl/nieuws...-brand-bij-wapenproducent)

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:17
Ondertussen in de verschillende rechtzaken rondom het stemmen via post:
Second federal judge freezes Trump mail ballot order with US Supreme Court poised to weigh in
“Plaintiffs have demonstrated that, absent an injunction, there is an increased risk that a significant number of otherwise appropriate absentee or mail-in ballots will ultimately not be counted in the upcoming elections,” Nichols wrote in issuing the preliminary injunction. “The public has a strong interest in ensuring that doesn’t happen.”
Voor uitgebreid leesvoer:
DSCC v. TRUMP, 1:26-cv-01114, (D.D.C.) Document 192

Dus dat is de tweede Federale rechter die de implementatie van de USPS van Trump zijn executive order blokeerd. De eerste blokkade ligt al bij het Hooggerechtshof .. deze zal daar vast ook wel terecht komen.

Misschien ook goed om te weten .. dit is rechter die de uitspraak doet:
Wikipedia: Carl J. Nichols
On June 7, 2018, President Donald Trump announced his intent to nominate Nichols to serve as a United States district judge of the United States District Court for the District of Columbia.
Dus een door Trump aangestelde rechter vind het ook niet een goed idee dat de USPS zich zo gaat bemoeien met de brief stemmen.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:52

Freak187

geen

Pasteis schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:16:
Als de Democraten niet de midterms winnen zie ik het wel erg somber in voor de VS. De peilingen lijken het nu wel goed te doen, maar Amerikaanse inwoner is toch een beetje gek volk.

Zeker nu Trump die 5000 dollar beloofd en de Amerikanen toch wel een beetje blind zijn voor realisme.
Het volk krijgt wat het verdiend.

En daarbij verwacht ik nog wel een paar idiote acties om op een of andere manier de uitkomst van de midterms te beinvloeden. Het is Trump's enige 'get out of jail card'. Die man is tot alles in staat. Zeker met een regering en overheid die helemaal door MAGA's is bezet.

Kia Niro-EV 2024

• Pasteis
  • Nu online
Tsja schulden hebben en krijgen is doodnormaal voor de Amerikaan. Ik ben vooral benieuwd wanneer het echt heel hard pijn doet...

Niemand wil de taak op zich nemen om echt te gaan bezuinigen en verantwoordelijk beleid te voeren (en nee niet die poging die Musk deed).

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 11:08

Player1S

Probably out in the dark

Pasteis schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:16:

Zelfs als ze winnen zie ik het somber in.
Ik zie eerder dat rode en/of blauwe staten zich gaan afsplitsen omdat ze de plannen van de ander te extreem vinden.

Eigenlijk zou ik wel een test-divorce willen zien. Rode staten doen het op hun manier, blauwe staten op hun manier. Maar ook qua geld stoppen we dan he. Dus niet dat een California de armste staten helpt wat ze nu indirect doen. Nee, helemaal zelf de broek ophouden

Benieuwd hoe lang de rode staten het vol houden als ze echt de democraten de schuld niet meer kunnen geven.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• duvekot
Player1S schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:44:
Zelfs als ze winnen zie ik het somber in.
Ik zie eerder dat rode en/of blauwe staten zich gaan afsplitsen omdat ze de plannen van de ander te extreem vinden.
Formeel is er geen afsplitsing/uittreding/Cal-exit of wat dan ook mogelijk om uit de United States of America te stappen.

De enige mogelijkheid die er eventueel zou kunnen zijn is als ALLE andere staten het er mee eens zouden zijn dat een staat uit de unie stapt. Maar die route is nog nooit bewandeld en de vraag is of het überhaupt kan op die manier.

Dat is ook het gevolg van een uitspraak van het Hooggerechtshof uit 1869.
Wikipedia: Texas v. White

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 11:08

Player1S

Probably out in the dark

duvekot schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:48:
[...]

Formeel is er geen afsplitsing/uittreding/Cal-exit of wat dan ook mogelijk om uit de United States of America te stappen.
Formeel mag merendeel wat trump doet ook niet. Yet here we are....

Ik zie de VS hier niet van terug komen.
Als trump sterft zal de cult het niet accepteren. Of hij leeft stiekem nog. Of hij is vermoord door Vance want die is opeens ook deepstate (zie de mythe dat de paus enzo stierven vlak nadat ze hem ontmoet hebben. Dat komt dan weer naar boven).
Of hij is vermoord door de democraten.
Hij zal elk moment terugkeren.

Overleefd hij zn termijn en gaat hij zowaar vrijwillig weg en doet dus niet mee aan de 2028 verkiezingen dan vind zijn cult daar ook iets van.

Deze cult zal nog jaren blijven en zal echt niet na trump verdwijnen. Dus de verdeling blijft de VS nog decenia lang najagen.
De polarisering zal alleen maar erger worden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• duvekot
Player1S schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:59:
Formeel mag merendeel wat trump doet ook niet. Yet here we are....
Blijkbaar mag het dan wel .. "hij" (zijn team om hem heen) weten de randjes prima op te zoeken. Maar ze zijn vooral bezig om de randen op te rekken .. en steeds verder op te rekken.

Zie de discussie over de "onafhankelijke" overheidsinstanties .. die zijn er behalve de Federal Reserve Bank niet meer .. omdat het Hooggerechtshof het prima volgens de wet vond passen dat Trump iedereen kan ontslaan van de uitvoerende tak.

Uiteindelijk is het samen te vatten in deze gedachte:
Wikipedia: Unitary executive theory

En dat in zijn meest extreme vorm .. waarbij de president dus feitelijk ook kan besluiten zelf te bepalen waar hij wel of niet geld of aandacht aan gaat besteden.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:14
duvekot schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:48:
[...]

De enige mogelijkheid die er eventueel zou kunnen zijn is als ALLE andere staten het er mee eens zouden zijn dat een staat uit de unie stapt. Maar die route is nog nooit bewandeld en de vraag is of het überhaupt kan op die manier.

Dat is ook het gevolg van een uitspraak van het Hooggerechtshof uit 1869.
Wikipedia: Texas v. White
Dat is de formele manier.
Er is nog een manier; gewoon doen. En mocht de federale overheid het daar niet mee eens zijn en de national guard sturen, dan heb je een burgeroorlog. Kan prima.
Zou ook een optie geven voor een flinke reset en opnieuw (duidelijker) schrijven van zaken als de grondwet.
Gezien de enorme politisering en cult-vorming de afgelopen 20 jaar en het gebrek tot op heden om dat te verminderen, is het niet eens onwaarschijnlijk. Zat uitspraken van Republikeinen lijken er wel op geent om het in gang te zetten, to incite.
Zie ook hoe er (niet) gereageerd wordt door deSantis wanneer een protester in de zaal is en meerderen openlijk oproepen om hem ter plekke te vermoorden "kill him kill him" en deSantis helemaal niks doet. Niet temperen, niet kalmeren, niet verbinden. Exact zoals Trump niks deed op 6 januari.

Wel jammer van de paar miljoen doden en natuurlijk het opblazen van de wereldhandel.

[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 14-09-2026 16:27 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Marc H
  • Laatst online: 04:31

Marc H

- - Is wakker - -

duvekot schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:17:
Ondertussen in de verschillende rechtzaken rondom het stemmen via post:
Second federal judge freezes Trump mail ballot order with US Supreme Court poised to weigh in

[...]

Voor uitgebreid leesvoer:
DSCC v. TRUMP, 1:26-cv-01114, (D.D.C.) Document 192

Dus dat is de tweede Federale rechter die de implementatie van de USPS van Trump zijn executive order blokeerd. De eerste blokkade ligt al bij het Hooggerechtshof .. deze zal daar vast ook wel terecht komen.

Misschien ook goed om te weten .. dit is rechter die de uitspraak doet:
Wikipedia: Carl J. Nichols

[...]

Dus een door Trump aangestelde rechter vind het ook niet een goed idee dat de USPS zich zo gaat bemoeien met de brief stemmen.
Supreme court heeft uitspraak gedaan en het verbod blijft in stand:
The Supreme Court on Monday rejected President Donald Trump’s controversial plan to change how mail ballots are sent to voters across the country, rebuffing a proposal that election officials warned would have had catastrophic consequences if allowed to take effect for this year’s midterms.

In one of the most significant cases to appear on the court’s quick-turn docket in years, a majority of the justices blocked the procedure that would have given the US Postal Service the unprecedented power to withhold potentially millions of mail ballots. Even some GOP election officials cautioned that the proposal could lead to chaos and mass disenfranchisement.
https://edition.cnn.com/2...ail-in-voting-in-midterms

YouTube: BREAKING: Supreme Court REJECTS Trump’s mail voting restrictions

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20-09 12:59
DropjesLover schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:24:
[...]

Dat is de formele manier.
Er is nog een manier; gewoon doen. En mocht de federale overheid het daar niet mee eens zijn en de national guard sturen, dan heb je een burgeroorlog. Kan prima.
Zou ook een optie geven voor een flinke reset en opnieuw (duidelijker) schrijven van zaken als de grondwet.
Gezien de enorme politisering en cult-vorming de afgelopen 20 jaar en het gebrek tot op heden om dat te verminderen, is het niet eens onwaarschijnlijk. Zat uitspraken van Republikeinen lijken er wel op geent om het in gang te zetten, to incite.
Zie ook hoe er (niet) gereageerd wordt door deSantis wanneer een protester in de zaal is en meerderen openlijk oproepen om hem ter plekke te vermoorden "kill him kill him" en deSantis helemaal niks doet. Niet temperen, niet kalmeren, niet verbinden. Exact zoals Trump niks deed op 6 januari.

Wel jammer van de paar miljoen doden en natuurlijk het opblazen van de wereldhandel.
Als een burgeroorlog er voor kan zorgen dat de VS eens een keer minder oorlog gaat voeren in andere landen is het misschien geeneens zo gek.

• DropjesLover
R_Zwart schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 06:01:
[...]

Als een burgeroorlog er voor kan zorgen dat de VS eens een keer minder oorlog gaat voeren in andere landen is het misschien geeneens zo gek.
Tegelijkertijd ontstaat er dan een machtsvacuum. Wie gaat daar in springen? Dat machtsvacuum is nu al 2 jaar aan het ontstaan, met de terugtrekking van de VS uit vele internationale organisaties.

De EU duidelijk niet.
Rusland is nagenoeg bankroet, maar heeft wel een paar miljoen soldaten tevreden te houden.
Sowieso China.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• duvekot
Marc H schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 05:58:
Supreme court heeft uitspraak gedaan en het verbod blijft in stand:
Maar wel een belangrijke toevoeging .. twee rechters vonden het wel prima wat Trump met de USPS van plan was, en een derde rechter denkt dat de regels ook wel gewoon toegepast mogen worden maar dat het nu te dicht op de verkiezingen is.

Hier de volledige uitspraak en de vele extra paginas met de uitleg van de 3 rechters die hun redenering bekend gemaakt hebben

No. 26A305 UNITED STATES POSTAL SERVICE, ET AL. v. CALIFORNIA, ET AL.

Omdat het ging over het blokkeren van de voorlopige voorziening gaan de lopende rechtzaken gewoon verder. Het dan nog steeds dat die uitkomst is dat deze regels voor volgende verkiezingen gebruikt moeten gaan worden. Dus het is nog niet voorbij.

En ik denk ook dat ergens de USPS toch nog wat uit de hoge hoed gaat toveren op zo'n korte termijn dat het toch weer voor problemen gaat zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door duvekot op 15-09-2026 08:14 ]

• TheBrut3
  • Nu online
Trump heeft zichzelf uitgesproken tegen de waarschuwingen rondom AI ontwikkelingen, want natuurlijk weet Trump het allemaal beter dan CEO's van grote AI bedrijven.

Zelfs in de reacties onder het Fox News artikel krijgt Trump er weer van langs.
https://www.foxnews.com/p...stry-whoever-wins-ai-wins

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:21
Omdat Trump de mid-terms persoonlijk heeft gemaakt hoop je toch op een afslachting in november....

Maar zoals hier ook al eerder genoemd, is het alternatief wel beter? (of in ieder geval beter in de mensen overtuigen van hun plannen?)
Als ik naar Duitsland kijk waar ze in Saxen-Anhalt massaal op het AFD hebben gestemd, dan is dat deels als proteststem omdat de huidige partijen er maar niet uitkomen met elkaar. En dus de proteststem maar in de kaart blijven spelen.

Dus ik snap ook niet dat de Democratische partij vast lijkt te houden aan het normale proces en timing om een presidentskandidaat naar voren te schuiven. Waarom wordt daarmee gewacht? Je hebt nu een goede kandidaat nodig waar het publiek zich in kan vinden! Niet pas in de echte aanloop naar de volgende presidentsverkiezingen.

• TheBrut3
  • Nu online
gustaveau schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:27:
Dus ik snap ook niet dat de Democratische partij vast lijkt te houden aan het normale proces en timing om een presidentskandidaat naar voren te schuiven. Waarom wordt daarmee gewacht? Je hebt nu een goede kandidaat nodig waar het publiek zich in kan vinden! Niet pas in de echte aanloop naar de volgende presidentsverkiezingen.
Zo werkt het spelletje niet, je hebt bijv. eerst nog voorverkiezingen om de kandidaat te bepalen. Dat gaat allemaal na de midterms pas lopen. Daarbij denk ik dat het veel te onrustig is binnen de Democraten.

• gustaveau
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:31:
[...]

Zo werkt het spelletje niet, je hebt bijv. eerst nog voorverkiezingen om de kandidaat te bepalen. Dat gaat allemaal na de midterms pas lopen. Daarbij denk ik dat het veel te onrustig is binnen de Democraten.
Ik weet hoe het spelletje werkt, maar zie ook hoe het momenteel dus niet goed werkt. Ik vind dat je alle processen naar voren moet halen om sneller de kandidaat te hebben!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:25

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
gustaveau schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:27:
Omdat de democratische partij nog altijd geen post-mortem heeft gedaan en maar blijft vasthangen aan de oude garde, die nu vooral veel tijd lijkt te spenderen om bv. 'the squad' en de meer socialistisch ingestelde democraten onder controle te houden.

Ook daar heeft men genoeg invloeden van 'big corp' en rijke donoren die net zo gretig worden bediend voor hun bijdrages.

Bedenk waarom een Pelosi of een Schumert daar nog zitten, of het nu vanwege hun leeftijd is of hun prestaties, beide schreeuwen 'pensioentijd'. Men kon na Trump 1 al niet iets anders bedenken dan Biden als kandidaat aandragen, maar er was nog altijd geen plan, geen actie waarom mensen uberhaubt minder bereid waren om op de democraten te stemmen en daardoor liet men zich weer verrassen door Trump 2.

Het is een incompetentie wat je ziet op een schandalig niveau en nog altijd hangt men vast in die manier van politiek. Ik verwacht daar ook weinig verandering in tot in de partij zelf afgerekend wordt met die oude garde. Tot die tijd zullen we nog lang beelden krijgen van symboolpolitiek die voor de rest geen bal doet om wat dan ook in te perken van de zooi die Trump aanricht.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• DropjesLover
https://www.cnbc.com/2026...o-highest-since-2007.html

De 10-year bond staatsobligaties zijn over de 5% rente gegaan. De creatieve ingreep van de nieuwe FED Treausry Department heeft helemaal niks geholpen.

En de staatsschuld loopt nog steeds fors op.

Gaat helemaal goed komen daar d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 15-09-2026 11:26 ]

BThGvNeOA

• TheBrut3
  • Nu online
DropjesLover schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:05:
https://www.cnbc.com/2026...o-highest-since-2007.html

De 10-year bond staatsobligaties zijn over de 5% rente gegaan. De creatieve ingreep van de nieuwe FED heeft helemaal niks geholpen.

En de staatsschuld loopt nog steeds fors op.

Gaat helemaal goed komen daar d:)b
Op welke ingreep van de Fed doel je dan precies?
De Fed komt vandaag en morgen bij elkaar, daarna komt er pas een mogelijke (waarschijnlijke) ingreep op de rente.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 17:11

watercoolertje

Untertitel

TheBrut3 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:27:
[...]

Op welke ingreep van de Fed doel je dan precies?
De Fed komt vandaag en morgen bij elkaar, daarna komt er pas een mogelijke (waarschijnlijke) ingreep op de rente.
https://www.cnbc.com/2026/08/19/treasury-announces-upscaled-buyback-operation-for-longer-term-debt-sending-yields-lower.html

Denk dat hij dit bedoeld (al is dat door Treasury Department)

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 15-09-2026 10:44 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• DropjesLover
Excuus, die inderdaad, dat was Treasury Department die daarmee lekker de cijfers (en dus beleid) van de FED in de wielen rijdt.

BThGvNeOA

• K00kaburra
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Klopt, dat is het Ministerie van Financiën en niet de Amerikaanse centrale bank (FED).

Het budget om eigen obligaties op te kopen is dus aanzienlijk verhoogd door het ministerie maar ondanks dat lukt het ze niet om de rente op obligaties naar beneden te krijgen. Er is een aanzienlijk gebrek aan kopers.

De FED moet eigenlijk de rente verhogen om de onhoudbare inflatie naar beneden te krijgen, maar Trump wil natuurlijk de rente verlagen om zo leningen aantrekkelijk te houden.

Sinds mei dit jaar is de voorzitter van de FED (Jerome Powell) vervangen door Kevin Warsch. Powell is door de Trump administratie flink onder druk gezet om rentes te verlagen maar bleek een integer man die zich niet liet chanteren door politieke motieven en te handelen naar de beschikbare data in het belang van de Amerikaanse economie en het volk. (Zoals het natuurlijk ook hoort.)

Er gaan geruchten dat Warsch een Trump loyalist is, maar over FED beleid moet uiteindelijk gestemd worden door de Board of Governors.

Al met al lijkt het erop dat de grote Amerikaanse financiële motor begint te haperen.

They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.

• DropjesLover
K00kaburra schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:29:
[...]

Klopt, dat is het Ministerie van Financiën en niet de Amerikaanse centrale bank (FED).

Het budget om eigen obligaties op te kopen is dus aanzienlijk verhoogd door het ministerie maar ondanks dat lukt het ze niet om de rente op obligaties naar beneden te krijgen. Er is een aanzienlijk gebrek aan kopers.

De FED moet eigenlijk de rente verhogen om de onhoudbare inflatie naar beneden te krijgen, maar Trump wil natuurlijk de rente verlagen om zo leningen aantrekkelijk te houden.

Sinds mei dit jaar is de voorzitter van de FED (Jerome Powell) vervangen door Kevin Warsch. Powell is door de Trump administratie flink onder druk gezet om rentes te verlagen maar bleek een integer man die zich niet liet chanteren door politieke motieven en te handelen naar de beschikbare data in het belang van de Amerikaanse economie en het volk. (Zoals het natuurlijk ook hoort.)

Er gaan geruchten dat Warsch een Trump loyalist is, maar over FED beleid moet uiteindelijk gestemd worden door de Board of Governors.

Al met al lijkt het erop dat de grote Amerikaanse financiële motor begint te haperen.
Bonds worden doorgaans gekocht door buitenlandse partijen, die zeggen langzaam het vertrouwen op cq gebruiken het niet-kopen om het huidige beleid bij te sturen.
De binnenlandse inflatie blijft hoog door de avonturen van Trump, dus moet de FED ook bijsturen.

Beide rentes omhoog, "its gonna hurt our gouvernment and our businesses". Maar dat zal natuurlijk op buitenlandse mogelijkheden geprojecteerd worden. Terwijl de oorzaak toch echt Trump zelf is.

BThGvNeOA

• TheBrut3
  • Nu online
Toevallig heeft CNN daar zojuist een analyse item over geplaatst.
Korte samenvatting; Bessent dacht slim en eigenwijs te zijn. Dat eerste was het niet, maar dat tweede klopt wel.

Van de andere kant, hij doet in ieder geval een poging. De rest, zowel Democraten als Republikeinen, kijken al sinds jaar en dag toe hoe Amerika economisch langzaam naar de ondergang gaat. Niemand durft zware beslissingen te nemen op het gebied van economische hervorming.

https://edition.cnn.com/2...erest-rates-scott-bessent

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:43:
[...]

Korte samenvatting; Bessent dacht slim en eigenwijs te zijn. Dat eerste was het niet, maar dat tweede klopt wel.

Van de andere kant, hij doet in ieder geval een poging. De rest, zowel Democraten als Republikeinen, kijken al sinds jaar en dag toe hoe Amerika economisch langzaam naar de ondergang gaat. Niemand durft zware beslissingen te nemen op het gebied van economische hervorming.

Maar spelen met 6 miljard om de koersen op een schuld van 40000 miljard te beinvloeden is spelen met 0,015% op het totaal. Daar is de markt niet van onder de indruk.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• gustaveau
Himalaya schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:12:
[...]

Maar spelen met 6 miljard om de koersen op een schuld van 40000 miljard te beinvloeden is spelen met 0,015% op het totaal. Daar is de markt niet van onder de indruk.
Precies, kom maar eens aanzetten met 100-den miljarden, dat zet pas zoden aan de dijk. (ook aan de inflatiekant trouwens...)

• K00kaburra
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Himalaya schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:12:
[...]

Het is geen éénmalige ingeep van 6 miljard maar een wekelijks terugkerende liquiditeit verhoging van minimaal 4 miljard (waar dit voorheen maximaal 2 miljard was).

Voorlopig werkt het averechts want het signaal is als volgt: er is gebrek aan liquiditeit in de obligatiemarkt, Bessent grijpt in dus hij maakt zich blijkbaar zorgen. En dat schaadt het vertrouwen.

En dat is natuurlijk naast alle andere factoren die momenteel het vertrouwen in de US enorme schade aandoen.

They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:23
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:43:
[...]

Er waren onder Biden wel zware beslissingen genomen om zowel te vergroenen als in te zetten op windenergie, plus in US geproduceerde producten ipv gekochte in Azië. Off shore in normaal op olie gerichte staten had dit ook gemerkt en er flink in geïnvesteerd. Tot Trump uit haat en afgunst jegens Biden al diens vooruitgang weer ongedaan maakte. Niet omdat het geen zoden aan de dijk zette, maar gewoon omdat hij het niet kon hebben dat het werkte. Bomde ook niet voor hem dat in Louisiana, Georgia en Texas daardoor werkgelegenheid verloren ging, daar werd MAGA overheen geschreeuwd en gedaan alsof het om bezuiniging van overheids bemoeienis ging.

• duvekot
Marc H schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 05:58:
Supreme court heeft uitspraak gedaan en het verbod blijft in stand
Trump is er helemaal niet blij mee ...
Republicans just got another bad decision from the United States Supreme Court, one that the Court System took forever to give, and then blamed it, in part, on no time left to implement a solution to our totally CORRUPT and out of control Mail-In voting “disaster,” which is a laughing stock all over the World, and where we are the only country that has to endure such a Nation Destroying SCAM. Justices Alito and Thomas, legends both, strongly disagreed with this horrible, highly political, ruling. It is a big loss for Republicans, and America itself, and makes cheating by the Radical Left “Dumocrats,” on Mail-In Ballots, a much easier thing to do - And now they have an open field to do so! The Supreme Court has really let our Country down! Certain Justices are petrified of these crazed and depraved Democrats, and are totally unable to show the courage necessary to save our America. Their horrible decision on Tariffs will be costing the U.S.A., for many years to come, Trillions and Trillions of Dollars. They didn’t even state, “money paid does not have to be paid back,” much to the benefit of entities that truly hate our Country, and have been RIPPING IT OFF FOR YEARS, unnecessarily costing us, immediately, Billions of Dollars. Likewise, the Supreme Court’s Decision on Birthright Citizenship is a complete and total disaster for America, and has already led to massive corruption with respect to “citizenship” in our Country. The damage done to America is incalculable, and they know this, just as everyone else does - It is an irreparable and unrecoverable harm! The Court’s inability and unwillingness to do the right thing for our Country will go down, in a very negative way, in the annals of History. This Supreme Court is bullied and cajoled by the Radical Left into making decisions that have set America back at least a hundred years. These are not the people I interviewed to serve on the United States Supreme Court, they are merely a shell of their original selves, a Court that is costing the United States Trillions of Dollars with shockingly bad rulings that are of such magnitude that it won’t be easily possible for our Country to recover or heal. It is a Court that will go down as having rendered some of the most destructive, hurtful, and damaging decisions in our Country’s history. It is not easy for me to write this criticism of the United States Supreme Court - it will likely cost me dearly for years to come - but I feel it my obligation and duty, as President, to do so for the America we love! Thank you for your attention to this very important matter. God bless the U.S.A. President DONALD J. TRUMP
https://www.trumpstruth.org/statuses/41740
(Text is te lang voor een goede screenshot)

Maar hij maakt het, zoals altijd, meteen persoonlijk .. alsof ze HEM wat verschuldigd zijn omdat HIJ hun genomineerd heeft voor deze rol. De twee die wel tegen gestemd hebben zijn natuurlijk "helden".

En nu is het dus "in eens" de slechtste Supreme Court van altijd etc etc.

Hij gaat het vast nog wel lastiger krijgen . Want er moeten nog een aantal andere beslissingen genomen worden in de toekomst ...

• duvekot
En de volgende tegenslag voor Trump:
Trump’s Name Must Stay Off Kennedy Center, Judge Rules
Judge Christopher R. Cooper of Federal District Court in Washington wrote that such an addition would violate his previous order that blocked the board from renaming the center after Mr. Trump.

“Simply put, defendants cannot install memorials for President Trump or anyone or anything else at the Kennedy Center without Congress’s blessing,” Judge Cooper wrote. “The board resolution bucks a federal court order and a statute Congress enacted.”
Nu had Trump er vandaag al over lopen klagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gun0cSKUY5VPWP-OfBg0mbhtI5c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XSWoYtmrQwqoE6VC4eimItzJ.png?f=fotoalbum_large

Blijkbaar kan alleen HIJ het Kennedy Center redden .. maar dat gaat hij niet doen ... omdat zijn naam er niet op mag komen te staan.

Maar met een meerderheid in het Congres kan hij toch vast wel voldoende Republikeinen overtuigen om een wet door te voeren om zijn naam toe te voegen.

• gustaveau
Ik zat hier even in te duiken, blijkbaar is als onderdeel van de rechtzaak tegen de board van de Kennedy Centre ook meegenomen dat board members (Ja die mensen recent aangesteld door Trump, en Trump is de voorzitter van deze board) hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor alle juridische kosten van deze procedures.

Nu zullen deze vast wel weer ergens door vergoed worden, maar het maakt het spelletje wel iets interessanter.

• duvekot
gustaveau schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:34:
Ik zat hier even in te duiken, blijkbaar is als onderdeel van de rechtzaak tegen de board van de Kennedy Centre ook meegenomen dat board members (Ja die mensen recent aangesteld door Trump, en Trump is de voorzitter van deze board) hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor alle juridische kosten van deze procedures.

Nu zullen deze vast wel weer ergens door vergoed worden, maar het maakt het spelletje wel iets interessanter.
Die Board heeft trouwens besloten om de boel per direct helemaal te sluiten (volgens Trump)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B4CB-ufn2Ynd3cXD1LR4rW8xfw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j1aA5v6GJE9aVzEPdEp6ftOa.png?f=fotoalbum_large

Maar blijkbaar heeft hij er nu wel 17M dollar in gestopt om de directe problemen op te lossen.

• Alex_79
Die 17 miljoen zullen wel aan een goed sloopbedrijf worden uitgegeven, als Trump het niet krijgt, dan Niemand

• DropjesLover
Alex_79 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:26:
Die 17 miljoen zullen wel aan een goed sloopbedrijf worden uitgegeven, als Trump het niet krijgt, dan Niemand
Er was al eerder gedreigd door Trump's boardmembers dat als Trump's naam er niet op zou komen, dat ze de toko zouden slopen en iets verderop een open lucht amfitheater zouden neerzetten.
Jeweetwel, voor de brood en spelen van keizer Trump.
Een beetje discutabele bron (geen CNN oid) die het mij via google news bracht, maar ook de buren van fok.nl (niet de meest betrouwbaren) met de bron van Tageschau.de (iets betrouwbaarder) berichten over wat interessants...
Don Trump Jr was laatst getrouwd. Leuk feestje. Paar prive eilanden op de Bahama's. Klein, persoonlijk gezelschap, zo'n 50 gasten. Kosten; richting een half miljoen.
Bijzondere gast aldaar, en flinke sponsor van het feestje...
Russische Oligarch [...] Kremlev is voorzitter van bokskoepel IBA en zou goede contacten onderhouden met de Russische president Vladimir Poetin. Hij leerde Trump Jr. pas kort voor diens bruiloft in mei kennen, maar nam toch met een grotere groep Russische gasten deel aan het feest
Spraken zeer slecht Engels, mengden niet echt met de andere gasten.
https://frontpage.fok.nl/...iloftsfeest-trump-jr.html
https://www.tagesschau.de...r-hochzeitsfeier-100.html
Klinkt een beetje als een louche bokser maffiosi die naar een feestje gestuurd wordt om iemand er aan te herinneren dat een raam altijd dichtbij is...

De Democraten slijpen de messen alvast
Democraten willen onderzoek naar bruiloft Trump Jr.
Hakeem Jeffries, fractieleider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, noemt de sponsoring van het feest zorgwekkend. Zijn partij kondigde een uitgebreid onderzoek aan en wil de regering strenger controleren, mocht ze bij de tussentijdse verkiezingen dit najaar de meerderheid in het Huis van Afgevaardigden veroveren.

Jeffries zei dat de Democraten vanaf de eerste dag van de nieuwe zittingsperiode achter de verantwoordelijken aan zullen gaan. Dit past volgens hem bij de aanpak van wat hij "ongekende corruptie" noemt, die "het Trump-kartel over het Amerikaanse volk heeft gebracht". "We zullen alle oplichters ter verantwoording roepen," aldus Jeffries.

BThGvNeOA

• TheBrut3
  • Nu online
Massie heeft ook een bom gedropt van 34 pagina's. Een resolutie voor een impeachment van Hegseth. Dat terwijl iedereen in voorbereiding was voor de impeachment stemming over Trump vandaag.

Beide lijken overigens kansloos.

https://edition.cnn.com/2...chment-pete-hegseth-trump

• TheBrut3
  • Nu online
Er gaat voorlopig geen impeachment plaatsvinden voor Trump. Het huis heeft 232 - 147 gestemd om het niet verder door te zetten.

Na deze week begint het reces tot de midterms.

https://www.politico.com/...impeachment-vote-01078055

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 17:36

3raser

⚜️ Premium member

Deze vrouw, wat een heldin :D . Even de president op zijn plaats zetten.

Rep. Beatty on what Trump said on a call today about the Kennedy Center: "He wanted to blame me if someone died, if something happened, if the ceiling fell in. And I reminded him he has us at war and people are dying."

Aaron Rupar (@atrupar.com) 16 september 2026

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Trump heeft gisteren gezegd dat Iran graag een deal wil maken nu, dus we zijn er bijna :+

Toch valt zijn laatste dingetje weer niet bijster goed bij zijn MAGA achterban. Sowieso is wat er gebeurt in the Kennedy Center natuurlijk een linkse hobby, dus waar maakt hij zich druk om. Ook het plaatsen van zijn naam als voorwaarde om geld te geven valt zelfs bij de die-hards slecht.

Een paar bookmarks naar de krochten van de MAGA beweging zorgt soms voor weinig optimisme. Maar op dit moment, is er echt een verandering gaande, voor hem de verkeerde kant op.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38
Het is wel zaligmakend om te zien hoe Trump zich druk maakt om 99% irrelevante topics, terwijl de EU momenteel in een lobby overdrive zit. Waar Trump tijd en energie gebruikt om zijn naam op een gebouw te krijgen is de EU bezig toekomstige handelsrelaties flink uit te bouwen. (Je zou bijna hopen dat hij de midterms wint zodat we nog 2 jaar extra kunnen acceleren).

Want zeg nou eerlijk, al zouden ze het Kennedy Center morgen slopen, het witte huis uitbouwen tot een volledig pretpark of heel Parijs klonen in DC, we slapen er geen dag slechter om :+

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 17:36

3raser

⚜️ Premium member

Rene schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:13:
(Je zou bijna hopen dat hij de midterms wint zodat we nog 2 jaar extra kunnen acceleren)
Ik hoop in ieder geval dat we niet afremmen als Trump langzaam buiten beeld raakt. Want dat zou betekenen dat we onze les nog steeds niet geleerd hebben.

• TheBrut3
  • Nu online
Rene schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:13:
we slapen er geen dag slechter om :+
Daardoor niet, maar de extra inflatie en energie onzekerheid is toch niet fijn. Nu merken we het vooral aan brandstof en gas, maar uiteindelijk gaat het ook door in de overige boodschappen natuurlijk.

Overigens zullen de Amerikanen toch ook echt wel merken. De brandstof prijs blijft daar echt flink omhoog gaan. In Californië zijn ze inmiddels de $6 gepasseerd voor benzine, maar dat is dan ook de duurste staat.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:22
Hoe eerder Trump uitgerangeerd is, des te eerder kunnen we de handelsroutes weer openen, Israel de steun onthouden die ze wanhopig willen en werken aan een nieuw samenwerkingsverband met welwillende landen.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:17
Bvanham schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:50:
Hoe eerder Trump uitgerangeerd is, des te eerder kunnen we de handelsroutes weer openen, Israel de steun onthouden die ze wanhopig willen en werken aan een nieuw samenwerkingsverband met welwillende landen.
Met uitzondering van de US. mijn inziens moeten we daar voorlopig verre van weg blijven waar mogelijk, die hebben hun kaarten wel verspeeld als je mij vraagt.

• njitter
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:45:
[...]

In Californië zijn ze inmiddels de $6 gepasseerd voor benzine, maar dat is dan ook de duurste staat.
Is nog steeds maar 1.36 euro per liter.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

njitter schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:39:
[...]

Volgens wikipedia is een gallon gelijk aan 3,785 liter. Dus dan kom ik uit op 1,58 (edit: Dollar). Alsnog goedkoop natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 16-09-2026 14:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TheBrut3
  • Nu online
njitter schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:39:
Klopt, maar dat blijft daar toch een cultuurshock.
Buiten dat rijdt de gemiddelde Amerikaan zo'n 22.000km, terwijl dat in Nederland bijvoorbeeld 12.000km is. Ook is het verbruik van de gemiddelde Amerikaanse sloep een stuk hoger dan dat het hier is.
Gunner schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:41:
Volgens wikipedia is een gallon gelijk aan 3,785 liter. Dus dan kom ik uit op 1,58. Alsnog goedkoop natuurlijk.
Klopt, ik denk dat @njitter heeft gerekend met UK gallons.
Nee toch niet. Ik denk dat jij in dollars kijkt en @njitter in euros. :+

[ Voor 31% gewijzigd door TheBrut3 op 16-09-2026 14:45 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheBrut3 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:43:
Nee toch niet. Ik denk dat jij in dollars kijkt en @njitter in euros. :+
Dat is hem idd. Hebben we beide gelijk :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DropjesLover
TheBrut3 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:45:
[...]

Daardoor niet, maar de extra inflatie en energie onzekerheid is toch niet fijn. Nu merken we het vooral aan brandstof en gas, maar uiteindelijk gaat het ook door in de overige boodschappen natuurlijk.

Overigens zullen de Amerikanen toch ook echt wel merken. De brandstof prijs blijft daar echt flink omhoog gaan. In Californië zijn ze inmiddels de $6 gepasseerd voor benzine, maar dat is dan ook de duurste staat.
Aan de andere kant, ook deze tijdelijke (want slechts totdat Trump terugtrekt) dure energie zie je meteen terug in enorm gestegen interesse en aanschaf van zuinigere auto's, elektrische auto's, warmtepompen, etc.

Met de huidige klimaatverandering is dure energie eigenlijk een zegen.
Of beter gezegd, (te) goedkope (fossiele) energie is de primaire oorzaak van klimaatverandering.

Trump voert het best mogelijke klimaatbeleid, meer impact dan wat Biden deed. :D

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 16-09-2026 16:09 ]

BThGvNeOA

• Bvanham
Tja, van armoede in de problemen komen omdat je die te goedkope stroom niet meer kunt betalen is natuurlijk prima. de enige die profiteert is niet het milieu maar het grote geld. de grote maatschappijen, de groot aandeelhouders etc. die profiteren. De burgers niets.

• DropjesLover
Bvanham schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:53:
Tja, van armoede in de problemen komen omdat je die te goedkope stroom niet meer kunt betalen is natuurlijk prima. de enige die profiteert is niet het milieu maar het grote geld. de grote maatschappijen, de groot aandeelhouders etc. die profiteren. De burgers niets.
Op de korte termijn ja, maar op de lange termijn is een gezonder klimaat absoluut in het belang van de burger.
En die early adopters zorgen er ook voor dat de technieken verbeterd worden en op termijn ook bij de armen terecht komen. Daar werkt trickle down net wel.

BThGvNeOA

• duvekot
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:25:
Massie heeft ook een bom gedropt van 34 pagina's. Een resolutie voor een impeachment van Hegseth. Dat terwijl iedereen in voorbereiding was voor de impeachment stemming over Trump vandaag.

Beide lijken overigens kansloos.

https://edition.cnn.com/2...chment-pete-hegseth-trump
Blijkbaar waren ze bij de Republikeinen er toch niet gerust op ...

Omdat Massie zijn impeachment voorstel geheim gehouden had, en ook zo gepresenteerd had dat er binnen 48h na indienen er een stemming over moest komen .. had er dus voor Vrijdag over gestemd moeten worden.

Maar ... De Republikeinen hebben nu plotseling besloten om het reces voor de midterms eerder te laten beginnen. Dus .. nou hoeft er pas op na 9 november over gestemd te worden.

House cuts week short, will leave DC on Wednesday

Johnson zegt dat er toch niets te doen is .. omdat er ook niets uit de Senaat komt. 🤔

• duvekot
Ondertussen bij de Federal Reserve Bank:
Federal Reserve issues FOMC statement
The Federal Open Market Committee approved the following statement for release by a 12 – 0 vote:

The Committee decided to raise the target range for the federal funds rate by 1/4 percentage point to 3-3/4 to 4 percent, in support of the Federal Reserve's dual mandate. The Committee is continuing its policy of maintaining ample reserves in the banking system.
Dus het VOLLEDIGE bestuur van de Federal Reserve Bank heeft dus ingestemd met de verhoging. Dus inclusief Kevin Warsh, net aangesteld door Trump omdat hij de rente zou verlagen toch?

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
- edit te laat, zie hierboven 😉

ken je die mop over de fed voorzitter die door trump was aangesteld om de rente te verlagen? Nou, die verhoogde hem 🤡.

economisch gezien niet meer dan logisch met de inflatie aldaar. Maar dat is precies niet wat trump graag wilde zien. Dus ben benieuwd naar zn reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Apache4u op 16-09-2026 20:24 ]

Dat betekent, stam + t .

• duvekot
Apache4u schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:22:

ken je die mop over de fed voorzitter die door trump was aangesteld om de rente te verlagen? Nou, die verhoogde hem 🤡.

economisch gezien niet meer dan logisch met de inflatie aldaar. Maar dat is precies niet wat trump graag wilde zien. Dus ben benieuwd naar zn reactie.
Ik ben al aan het F5-en op de Truth Social mirror (die loopt een beetje achter .. maar is meestal wel snel bij)

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:27

Het zal de schuld van de imigrant wel zijn? Of de schuld van Europa? Iran? De FED? De oorlog tussen Rusland en......? Ach iedereen eigenlijk behalve die van hem zelf. Het is net een plaat die maar blijft hangen.

Net als "AI is geen gevaar". "Ik bewaak dat wel". Zucht, en dan was Biden seniel.🤡

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• TheBrut3
  • Nu online
CNN heeft voor ons even de moeite genomen om alle recente losses van Trump even op een rijtje te zetten. Best een hoop!

https://edition.cnn.com/2...ump-losses-kennedy-center

• duvekot
duvekot schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:24:
Ik ben al aan het F5-en op de Truth Social mirror (die loopt een beetje achter .. maar is meestal wel snel bij)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVcHhzHI11jkGpwB1v1UgD6XvIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YUxqFdZApiSNafuSdMBbUoGi.png?f=fotoalbum_large
https://www.trumpstruth.org/statuses/41750

Klinkt een beetje "wanhopig" .. van 4% naar 1% is wel een hele grote daling lijkt me ...

Beetje los van de realiteit ..maar dat wisten we al.

Stoppen met handelen is vast ook niet handig .. en hij snapt nog steeds niet wat een deficit nu precies is ...

[ Voor 3% gewijzigd door duvekot op 16-09-2026 23:45 . Reden: link toegevoegd ... ]

• DropjesLover
duvekot schreef op woensdag 16 september 2026 @ 23:42:
[...]

[Afbeelding]

Klinkt een beetje "wanhopig" .. van 4% naar 1% is wel een hele grote daling lijkt me ...

Stoppen met handelen is vast ook niet handig .. en hij snapt nog steeds niet wat een deficit nu precies is ...
Snel, meer importheffingen op goederen die de VS niet kan en niet wil maken (voor die lonen)!

BThGvNeOA

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

[Afbeelding]

Het bevestigd maar weer dat Trump echt nul economisch inzicht heeft. Een deficit gelijkstellen met een loss. Hij zou toch moeten snappen dat net als bedrijven je zowel leveranciers als afnemers moet hebben. Dat je als land het totaal een beetje in balans wil houden is niet de taak van individuele landen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 14:37

Seraphin

Meep?

Het is reeds vaker aangehaald, maar ik noem hem nog maar weer een keer:

Ik heb (ook) een gigantisch trade deficit met de supermarkt, ieder jaar betaal ik ze duizenden euro's, en zij betalen mij helemaal niets!

Dat is, in een notedop, hoe Trump naar de handelsbalans kijkt. (Het onderliggende probleem van de VS dat ze veel meer consumeren dan produceren is overigens wel gewoon reëel, maar daar hoor je gek genoeg niemand over).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:00:
[...]

Het bevestigd maar weer dat Trump echt nul economisch inzicht heeft. Een deficit gelijkstellen met een loss. Hij zou toch moeten snappen dat net als bedrijven je zowel leveranciers als afnemers moet hebben. Dat je als land het totaal een beetje in balans wil houden is niet de taak van individuele landen
Wellicht moet hij dan ook daad bij woord voegen en stoppen met de handel met China, Mexico, Vietnam & Taiwan. Dan neemt het verlies significant af en wordt de VS nog rijker, toch? Dit soort uitingen passen prima in lijn met de tarieven die de VS toepast, het is nogal kortzichtig en niet heel effectief voor de bevolking maar dat lijkt niet helemaal te landen.

• njitter
  • Niet online
[...]

Credit Rating is iets je moet verdienen. Canada (en Nederland :+ ) staan hoger dan de US: https://tradingeconomics.com/country-list/rating

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_lMoRCh_o69cLNyNc0mh7XJeB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ZnVNRPvtG12CKDa4NSuP0T1.png?f=fotoalbum_large

• TheBrut3
  • Nu online
Benzine in Amerika in 1 dag weer +7ct, diesel +8,5ct. Dat volk moet toch echt een keer gaan zeuren lijkt mij? Dat zijn voor Amerikaanse begrippen echt mega stijgingen.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Hij komt er nog wel achter wat er gebeurd als de FED de rente verlaagd naar 1% lol.. :+ (niet dat de FED dat gaat doen).

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Pasteis
  • Nu online
3raser schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:15:
[...]

Ik hoop in ieder geval dat we niet afremmen als Trump langzaam buiten beeld raakt. Want dat zou betekenen dat we onze les nog steeds niet geleerd hebben.
De EU kan het wel willen,maar de bevolking moet het ook willen. We ruilen continue de ene afhankelijkheid in voor de ander om ons welvaart op peil te houden op korte termijn. We zijn nog steeds compleet verslaafd aan Amerikaanse tech, AI en Cloud.

Canada samenwerken heel blij mee. Het is een goede stap. Maar een India eerder dit jaar vind ik minder. Dat kan gewoon de volgende markten bij ons wegkapen.

• Pasteis
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:21:
Benzine in Amerika in 1 dag weer +7ct, diesel +8,5ct. Dat volk moet toch echt een keer gaan zeuren lijkt mij? Dat zijn voor Amerikaanse begrippen echt mega stijgingen.
Tsja... Lijkt me dat ze ook serieus in verzet moeten komen. Anders breekt Trump met zijn beweging de verdere vrijheid en democratie af.

• Pedri88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:40

De FED heeft allang door hoe je dit spelletje speelt, zwijgen is goud zolang je Trump nodig hebt, eenmaal een nieuwe voorzitter is gekozen is die praktisch ontastbaar voor politieke vervolging. Dat is nu gebeurd, en kunnen ze zich weer richten op feitelijk werk los van de politieke wind.

• TheBrut3
  • Nu online
Trump zijn ego wordt vast weer pijn gedaan. Trump wordt nauwelijks gebruikt door Republikeinen voor de midterms reclame. Dit terwijl hij zichzelf natuurlijk maar al te graag in de spotlights zet en ziet.

De Democraten gebruiken Trump veel vaker in hun reclames, maar dat is natuurlijk niet in positieve zin!

https://edition.cnn.com/2...publican-ads-cnn-analysis

• R_Zwart
Pasteis schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:07:
[...]

De EU kan het wel willen,maar de bevolking moet het ook willen. We ruilen continue de ene afhankelijkheid in voor de ander om ons welvaart op peil te houden op korte termijn. We zijn nog steeds compleet verslaafd aan Amerikaanse tech, AI en Cloud.

Canada samenwerken heel blij mee. Het is een goede stap. Maar een India eerder dit jaar vind ik minder. Dat kan gewoon de volgende markten bij ons wegkapen.
Ook als je niet met India samenwerkt kunnen ze dat doen. Dan maar beter samenwerken zodat je in gesprek blijft.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
https://www.theguardian.c...-hiring-policy-bestiality

Ondertussen bij de FBI worden de richtlijnen om personeel aan te nemen versoepeld. Zouden er te veel Maga loyalisten uitgesloten zijn vanwege dingen met dieren? }:O

[ Voor 43% gewijzigd door Woy op 18-09-2026 10:23 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Apache4u
  • Niet online
Het meta-algoritme heeft begrepen dat ik speeches/debatten van James Talarico nogal interessant vind, dus ik heb er de laatste 72 uur veel voorbij zien komen. En ik ben onder de indruk. Daarna even in dit topic gezocht en dit is blijkbaar al eerder opgemerkt en gemeld door meerdere tweakers. Oa door @Jebus4life een maandje geleden. Mocht Talarico het tot de senaat weten te schoppen voor Texas, (wat al een enorme prestatie zou zijn voor een democraat) hoop ik dat ie het goed doet daar, en door kan stoten als presidentskandidaat in de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Apache4u op 18-09-2026 13:40 ]

Dat betekent, stam + t .

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:22
Apache4u schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:54:
Het meta-algoritme heeft begrepen dat ik speeches/debatten van James Talarico nogal interessant vind, dus ik heb er de laatste 72 uur veel voorbij zien komen. En ik ben onder de indruk. Daarna even in dit topic gezocht en dit is blijkbaar al eerder opgemerkt en gemeld door meerdere tweakers. Oa door @Jebus4life een maandje geleden. Mocht Talarico de primary in Texas weten te winnen (wat al een enorme prestatie zou zijn voor een democraat) hoop ik dat ie het goed doet daar, en door kan stoten als presidentskandidaat in de toekomst.
Primary? Het is toch gewoon een Senaatsrace?

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:03
Hoe groot is de kans dat ALS de democraten een grote zege pakken met de komende verkiezingen, dat er dan directe gevolgen zullen zijn voor de republikeinen? Ik lees steeds over impeachment en grote strafprocessen, maar kan het echt zo'n vaart lopen? Ik denk dat Trump elk verlies direct zal afdoen als fake news en cheating, maar dat er echt gevolgen zullen zijn lijkt mij persoonlijk sterk.

• Apache4u
  • Niet online
jaapstobbe schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:34:
[...]

Primary? Het is toch gewoon een Senaatsrace?
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Apache4u op 18-09-2026 13:41 ]

Dat betekent, stam + t .

• Bvanham
Apache4u schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:54:
Het meta-algoritme heeft begrepen dat ik speeches/debatten van James Talarico nogal interessant vind, dus ik heb er de laatste 72 uur veel voorbij zien komen. En ik ben onder de indruk. Daarna even in dit topic gezocht en dit is blijkbaar al eerder opgemerkt en gemeld door meerdere tweakers. Oa door @Jebus4life een maandje geleden. Mocht Talarico het tot de senaat weten te schoppen voor Texas, (wat al een enorme prestatie zou zijn voor een democraat) hoop ik dat ie het goed doet daar, en door kan stoten als presidentskandidaat in de toekomst.
Op dit moment lijkt ieder alternatief beter dn een republikein.

[ Voor 7% gewijzigd door Bvanham op 18-09-2026 14:11 ]

• Apache4u
  • Niet online
mister_S schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:41:
Hoe groot is de kans dat ALS de democraten een grote zege pakken met de komende verkiezingen, dat er dan directe gevolgen zullen zijn voor de republikeinen? Ik lees steeds over impeachment en grote strafprocessen, maar kan het echt zo'n vaart lopen? Ik denk dat Trump elk verlies direct zal afdoen als fake news en cheating, maar dat er echt gevolgen zullen zijn lijkt mij persoonlijk sterk.
impeachment is mogelijk, maar dat zegt vrij weinig. Daar is volgens mij een simpele meerderheid in het huis voor nodig. Wat dus mogelijk is als de dems die hebben. (Dit is Trump al 2(!!) keer overkomen) Daarna moet het tot een veroordeling komen om de president daadwerkelijk te verwijderen. Daar is een super-meerderheid in de senaat voor nodig (2/3e). En dat laatste kun je vergeten. Dat is (uiteraard) die 2x ook niet gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Apache4u op 18-09-2026 13:57 ]

Dat betekent, stam + t .

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bvanham schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:45:
[...]

Dus ben jij nu in een bepaalde fabeltjesfuik terecht gekomen dankzijn meta ? Of passen zijn ideeen bij je eigen ideeen. Op dit moment lijkt ieder alternatief beter dn een republikein.
Talarico spreekt ook veel independents en een gedeelte van de Republikeinen aan. Het is een combinatie van een sterke democratische kandidaat en een ontzettend zwakke en corrupte Republikeinse kandidaat, endorsed door Trump persoonlijk. Een soort perfect storm .

Texas is al 30 jaar rood, dus zowel de senaatszetel als de gouverneur flippen zou wel een gigantische stunt zijn. Als er een kans is om Texas te flippen, dan is het nu wel. En dan nog zal het waarschijnlijk een heel krappe race worden.

• TheBrut3
  • Nu online
Ik zag net onderstaand filmpje op YouTube voorbij komen, is best interessant.

Tldr; bij de 2030 Census, volkstelling die ook de kiesmannen bepaald, kunnen de Republikeinen vanzelf extra kiesmannen krijgen op basis van de huidige groei van rode Staten en krimp van blauwe staten. Ook kan het zijn dat sommige swing states mogelijk geen swing state meer zijn.

Natuurlijk zitten er nog een hoop mitsen en maren aan, maar toch...

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:22
TheBrut3 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 19:45:
Ik zag net onderstaand filmpje op YouTube voorbij komen, is best interessant.

Tldr; bij de 2030 Census, volkstelling die ook de kiesmannen bepaald, kunnen de Republikeinen vanzelf extra kiesmannen krijgen op basis van de huidige groei van rode Staten en krimp van blauwe staten. Ook kan het zijn dat sommige swing states mogelijk geen swing state meer zijn.

Natuurlijk zitten er nog een hoop mitsen en maren aan, maar toch...

[YouTube: Democrats' 2032 Problem]
Texas heeft zo al meer kiesmannen er bij gekregen en California minder, alleen lijkt Texas ook steeds blauwer te worden...

• TheBrut3
  • Nu online
CNN, Politico en MS NOW zijn niet meer welkom in het Witte Huis.

https://edition.cnn.com/2...snow-politico-white-house

• duvekot
Blijkbaar hebben de Trump fluisteraars gisteren weer wat laten zien aan hem (zou dat ook weer op zo'n groot bord moeten? Net als in het vliegtuig?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPbzWMICrKOBh9-kzRfGopEDe7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RHD4aQ4nlyHlWpQcsg8V9eF4.png?f=fotoalbum_large

95% approval reden binnen de Republikeinse partij. Nu zijn er een aantal mogelijkheden:
  1. Dit is verzonnen om hem weer een beetje vrolijk te krijgen?
  2. Alle andere Republikeinen zijn uit de partij gestapt?
  3. Ze hebben een steekproef gedaan in het Witte Huis zelf?
  4. Hij wil straks kunnen zeggen dat hij populairder is dan Putin?
  5. Hij heeft het aan Grok gevraagd en die wil Trump niet tegen zich hebben.
  6. Dit is gepubliceerd om een excuus te hebben om CNN, MS Now en Politico te weren.
Verschillende websites hebben echt hun best gedaan om het onderzoek wat eventueel aan deze post te grondslag ligt te vinden. Sommige hebben zelfs in TV archieven gezocht om te kijken welke zender eventueel dit bericht gezegd zou kunnen hebben. Niemand heeft iets gevonden.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MAGA =/= Republikeinen. De oorspronkelijke Republikeinen (heel lang geleden) zouden Trump net zo hard uitkotsen als de Democraten & rest van de wereld.

It’s the economy, stupid!

• Alex_79
Optie 1: een boze Trump is een gevaarlijker Trump dan "gewoon" (kuchkuch). Dus dan maar liegen en hopen dat ie iets vrolijker is

• TheBrut3
  • Nu online
duvekot schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:38:
Blijkbaar hebben de Trump fluisteraars gisteren weer wat laten zien aan hem (zou dat ook weer op zo'n groot bord moeten? Net als in het vliegtuig?)
[Afbeelding]

95% approval reden binnen de Republikeinse partij. Nu zijn er een aantal mogelijkheden:
  1. Dit is verzonnen om hem weer een beetje vrolijk te krijgen?
  2. Alle andere Republikeinen zijn uit de partij gestapt?
  3. Ze hebben een steekproef gedaan in het Witte Huis zelf?
  4. Hij wil straks kunnen zeggen dat hij populairder is dan Putin?
  5. Hij heeft het aan Grok gevraagd en die wil Trump niet tegen zich hebben.
  6. Dit is gepubliceerd om een excuus te hebben om CNN, MS Now en Politico te weren.
Verschillende websites hebben echt hun best gedaan om het onderzoek wat eventueel aan deze post te grondslag ligt te vinden. Sommige hebben zelfs in TV archieven gezocht om te kijken welke zender eventueel dit bericht gezegd zou kunnen hebben. Niemand heeft iets gevonden.
Heeft hij ook ergens een bron?
De laatste poll van Reuters/Ipsos zegt 82% (pagina 3)
https://www.ipsos.com/sit...2026%209.14%20Release.pdf

CBS zegt 83% (pagina 8)
https://www.cbsnews.com/n...l-2026-midterm-elections/

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als ik de polls lees lijkt Trump echt zwaar te verliezen maar ik zag onderstaand en weet niet of dat zo klinkend is.

Interviews van betogers bij een Republikeinse bijeenkomst in Dallas. Satirisch..
Echt, de enorme domheid, naïviteit en indoctrinatie druipt er vanaf.
Ik weet niet of ik nou moest lachen of huilen maar weerspiegelt wel.

Wear Sunscreen!

• wildhagen
  • Niet online
Er komt weer een nieuwe tsaar aan (Trump heeft kennelijk een fascinatie met Rusland, gezien zijn termen over tsaars enzo...), dit keer op het gebied van AI.

Alleen mensen met een hoog IQ zijn in beeld, dus hijzelf zal alvast de rol niet op zich nemen blijkbaar.
De VS gaan een ‘AI Force’ oprichten, kondigt Donald Trump aan op zijn platform Truth Social. Ook stelt de Amerikaanse president binnenkort een ‘AI-tsaar’ aan. In het bericht zegt hij de AI Force op te richten naar het voorbeeld van de Space Force, de ruimtetak van de Amerikaanse strijdkrachten die werd opgericht tijdens Trumps eerste termijn in 2019.
'We zullen de groei van deze ongelooflijke sector op geen enkele manier belemmeren of onderdrukken', schrijft Trump over kunstmatige intelligentie. 'We zullen deze koesteren, ondersteunen en erover waken terwijl deze groeit.' Hij voegt eraan toe dat de Amerikanen binnen de bestaande juridische systemen ook op zoek gaan naar de slechte ontwikkelingen rond AI. 'Met dit doel richt ik de AI Force op.'

De benoeming van een 'AI-tsaar' volgt in de 'nabije toekomst'. Alleen mensen met een hoog IQ hoeven te solliciteren, aldus Trump.

Trump beschuldigt in zijn bericht de Democraten ervan onwaarheden over AI te verspreiden.
Zie Trump richt ‘AI Force’ op, alleen mensen met ‘hoog IQ’ mogen solliciteren | BNR Nieuwsradio

Virussen? Scan ze hier!

• DropjesLover
wildhagen schreef op zondag 20 september 2026 @ 06:45:
Er komt weer een nieuwe tsaar aan (Trump heeft kennelijk een fascinatie met Rusland, gezien zijn termen over tsaars enzo...), dit keer op het gebied van AI.

Alleen mensen met een hoog IQ zijn in beeld, dus hijzelf zal alvast de rol niet op zich nemen blijkbaar.

[...]

[...]

Zie Trump richt ‘AI Force’ op, alleen mensen met ‘hoog IQ’ mogen solliciteren | BNR Nieuwsradio
Mensen met een hoog IQ kunnen nadenken, oorzaak, gevolg, goede beslissingen nemen voor de toekomst.

Gebaseerd op de mensen rondom Trump, bedoelt hij met hoog IQ zeer hoge mate van loyaliteit naar hem.

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 20-09-2026 11:16 ]

BThGvNeOA

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:58
wildhagen schreef op zondag 20 september 2026 @ 06:45:
Er komt weer een nieuwe tsaar aan (Trump heeft kennelijk een fascinatie met Rusland, gezien zijn termen over tsaars enzo...)
Die naamgeving is gebruikelijk in de VS, en nog een paar andere landen: Wikipedia: Czar (political term)

• TheBrut3
  • Nu online
DropjesLover schreef op zondag 20 september 2026 @ 11:16:
Mensen met een hoog IQ kunnen nadenken, oorzaak, gevolg, goede beslissingen nemen voor de toekomst.
Met dat laatste ben ik het niet eens, daar is meer dan een hoog IQ voor nodig. Buiten dat is goed een relatief begrip. Binnen de politiek zitten genoeg mensen met een hoog IQ, toch kijken ze anders naar wat goede beslissingen voor de toekomst zouden zijn.

• R_Zwart
Humma Kavula schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 23:49:
Als ik de polls lees lijkt Trump echt zwaar te verliezen maar ik zag onderstaand en weet niet of dat zo klinkend is.

Interviews van betogers bij een Republikeinse bijeenkomst in Dallas. Satirisch..
[YouTube: THE GOOD LIARS IN DALLAS]

Echt, de enorme domheid, naïviteit en indoctrinatie druipt er vanaf.
Ik weet niet of ik nou moest lachen of huilen maar weerspiegelt wel.
Los daarvan: er zijn domweg een hoop republikeinen die ongeacht hoe het ervoor staat uit principe nooit op de democraten zouden stemmen. Dat is een best wel grote harde kern.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 14:36

FunkyTrip

Funky vidi vici!

R_Zwart schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:59:
[...]

Los daarvan: er zijn domweg een hoop republikeinen die ongeacht hoe het ervoor staat uit principe nooit op de democraten zouden stemmen. Dat is een best wel grote harde kern.
Thuis blijven is ook gunstig. Hoe meer er thuis blijven, hoe beter. Want democraten zullen wellicht wel enthousiast zijn om tegen te stemmen.

Dit dus.

• duvekot
Trump heeft weer een achterdeur gevonden voor zijn boog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS7-1vDUFPR9dPd3QIEiaUP-mSA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RA6UgY9bwMSE4SudBxwAbY8P.png?f=fotoalbum_large
https://www.trumpstruth.org/statuses/41811

Die route werkte ook een beetje voor de Ballroom . Dus waarom niet gewoon herhalen.

De andere getallen komen vast gewoon weer uit de lucht vallen ... Ik heb er nog geen bron voor gevonden.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

BeaM-R

Powerrrrr

Trump zegt dat het voor de nationale veiligheid is zodat hij het kan betalen met belastinggeld.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een triomf-boog met iron-dome technologie, dat is wel de overtreffende trap van veilig/niet-veilig tegelijk.

Ik hoop dat ze hem bouwen. De Amerikanen mogen in de toekomst niet makkelijk kunnen zeggen dat het een te bagatelliseren incident uit het verleden was. Een fysieke herinnering is cruciaal. Hoe groter hoe beter.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.