[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pukson schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:29:
[...]

Exact. Kwam laatst nog een video tegen waarin hij rond 2016? Zit te verkondigen hoe schadelijk trump zou zijn voor de politiek etc. Zo zijn er wel meer, maja de geur van macht kunnen zij niet weerstaan
Klopt.... enkele quotes van Vance over Trump vanuit het nog niet al te verre verleden:
“America’s Hitler”
“I’m a Never Trump guy.”
“My god, what an idiot.”
“Mr. Trump is unfit for our nation’s highest office.”
“I can’t stomach Trump.”
Zie o.a. https://www.politico.com/...d-trump-comments-00168450

Maar er zijn er nog wel meer.

En bij de laatste campagne sprong Vance opeens in bed met Trump. Nou, dan ben je lekker opportunistisch bezig idd. Ook weinig geloofwaardig uiteraard...

Virussen? Scan ze hier!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:34:
[...]

Klopt.... enkele quotes van Vance over Trump vanuit het nog niet al te verre verleden:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Zie o.a. https://www.politico.com/...d-trump-comments-00168450

Maar er zijn er nog wel meer.

En bij de laatste campagne sprong Vance opeens in bed met Trump. Nou, dan ben je lekker opportunistisch bezig idd. Ook weinig geloofwaardig uiteraard...
Het grootste nadeel van zulk opportunisme is dat je uiteindelijk te koop en beïnvloedbaar bent. Het werkt goed als je slikken moet. Maar als je moet leiden betekent het dat je nooit alle belangen kunt behartigen. Je hebt immers geen kaders meer.

Iemand met zo'n strategie is geen lang bestuursleven beschoren. Die wordt verslonden.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:12:
Als de keuze tussen Trump en Vance gaat, doe mij dan eerlijk gezegd Trump maar. Die is minder schadelijk voor de wereld dan Vance met zijn religieuze fundamentalisme.

Als je Trump qua ideeën al eng vind, moet je vooral eens een aantal uitspraken opzoeken die Vance in het verleden gedaan heeft. Daarbij verbleekt Trump geheel.
Is Vance echt zo extremistisch?

https://www.nu.nl/verkiez...de-opvolger-jd-vance.html

https://www.nytimes.com/2...itics/trump-iran-war.html

Als ik dit zo lees heb ik liever Vance dan Trump (en evt. Rubio).

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:45:
[...]

Bij iemand als Vance is vooral belangrijk om te kijken wat hij doet en niet zozeer wat hij zegt. Zijn woorden hebben eigenlijk geen enkele waarde, zijn standpunten veranderen wanneer hem dat goed uitkomt.

Als je kijkt naar wat hij doet en hoever hij bereid is te gaan om zijn eigen hachje te verzekeren van bestaansrecht, zou ik hem absoluut bestempelen als extreem.

Letterlijk iemand die bereid is om over lijken te gaan voor eigen gewin.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Na Californie is nu ook de gerrymandering in Virginia goedgekeurd na een (democratische) stemming. Dat kan de democraten 4 extra zetels opleveren.

BREAKING: Virginia voters approve a Democratic redistricting plan that could allow the party to pick up as many as four new seats in the midterm elections, NBC News projects.

NBC News (@nbcnews.com) 22 april 2026
Opvallend want Virginia is normaliter een vrij conservatieve staat maar heeft sinds kort wel een democratische gouverneur (Spanberger). Een koekje van eigen deeg voor de Republikeinen die maar al te graag aan gerrymandering doen maar nu steen en been klagen dat deze actie niet eerlijk is.

De trend van een GOP bloedbad tijdens de midterms zet zich gestaag voort.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:45:
[...]

Zijn woorden lijken redelijk, maar hij staat hier extreemrechtse standpunten en partijen te verdedigen. In Duitsland, of all places.

Nee, Vance is niet beter.

Dat zit wel Schnorr.

• wildhagen
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:30:
[...]

[YouTube: JD Vance goes after European allies in Munich Security Conference speech | DW News]

Zijn woorden lijken redelijk, maar hij staat hier extreemrechtse standpunten en partijen te verdedigen. In Duitsland, of all places.

Nee, Vance is niet beter.
Dat o.a. inderdaad. Vance steunt de AfD, een partij die openlijk neonazistisch is (en door de Duitse veiligheidsdiensten ook als zodanig benoemd zijn), en waar diverse figuren ook in uniformen uit de Tweede Wereldoorlog rondlopen (ok, zonder de runes dan, maar toch...).

Vance steunde vorige week overigens ook Orbán nogal nadrukkelijk. Zijn ideeën zijn ook wel bekend denk ik.

Maar laten we ook niet vergeten wie de grote financier achter Vance is. Een zekere Peter Thiel. Ja, die van Palantir, en wiens ideeën vrij bekend zijn. Als niet al te fris, om het even netjes te zeggen. Zie https://www.cbsnews.com/n...-peter-thiel-billionaire/

Peter Thiel steunt overigens niet alleen Vance financieel, hij heeft ook Trump geld gegeven voor zijn campagne, dus hij probeert van 2 walletjes te eten.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 22-04-2026 13:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42
wildhagen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:39:
[...]

Dat o.a. inderdaad. Vance steunt de AfD, een partij die openlijk neonazistisch is (en door de Duitse veiligheidsdiensten ook als zodanig benoemd zijn), en waar diverse figuren ook in uniformen uit de Tweede Wereldoorlog rondlopen (ok, zonder de runes dan, maar toch...).

Maar laten we ook niet vergeten wie de grote financier achter Vance is. Een zekere Peter Thiel. Ja, die van Palantir, en wiens ideeën vrij bekend zijn. Als niet al te fris, om het even netjes te zeggen. Zie https://www.cbsnews.com/n...-peter-thiel-billionaire/

Peter Thiel steunt overigens niet alleen Vance financieel, hij heeft ook Trump geld gegeven voor zijn campagne, dus hij probeert van 2 walletjes te eten.
Enige verschil is dat Vance niet zo labiel is als Trump. Van Trump zou het me eerlijk gezegd weinig verbazen als hij het bevel geeft om kernwapens in te zetten, terwijl Vance zoiets niet in zijn hoofd zou halen want hij weet dat het een kamikaze-actie zou zijn.

Dus in het geval van Vance krijg je een extreemrechtse VS die vooral in een isolement raakt en veel loopt te bluffen net zoals Noord-Korea maar die door steeds minder landen in de wereld serieus wordt genomen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stoney3K schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:43:
[...]

Enige verschil is dat Vance niet zo labiel is als Trump. Van Trump zou het me eerlijk gezegd weinig verbazen als hij het bevel geeft om kernwapens in te zetten, terwijl Vance zoiets niet in zijn hoofd zou halen want hij weet dat het een kamikaze-actie zou zijn.

Dus in het geval van Vance krijg je een extreemrechtse VS die vooral in een isolement raakt en veel loopt te bluffen net zoals Noord-Korea maar die door steeds minder landen in de wereld serieus wordt genomen.
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Vance was een zogenoemde “never-Trump”-er. Hij heeft hem zelfs een idioot, verderfelijk en de Amerikaanse Hitler genoemd. Vervolgens praat Thiel op hem in en ineens is hij full MAGA. Hij was altijd een uitgesproken atheïst maar een jaar of wat geleden bekeert hij zich tot het katholicisme.

Labiel? Hmm. Beïnvloedbaar absoluut. En een opportunist. Zonder echte, diepe overtuigingen kennelijk. Trump, die is labiel, en aftakelend. Ik denk dat Vance vele malen gevaarlijker is dan Trump.

It’s the economy, stupid!

• ArcticWolf
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:13:
[...]

Nou, dat weet ik zo net nog niet. Vance was een zogenoemde “never-Trump”-er. Hij heeft hem zelfs een idioot, verderfelijk en de Amerikaanse Hitler genoemd. Vervolgens praat Thiel op hem in en ineens is hij full MAGA. Hij was altijd een uitgesproken atheïst maar een jaar of wat geleden bekeert hij zich tot het katholicisme.

Labiel? Hmm. Beïnvloedbaar absoluut. En een opportunist. Zonder echte, diepe overtuigingen kennelijk. Trump, die is labiel, en aftakelend. Ik denk dat Vance vele malen gevaarlijker is dan Trump.
Klinkt eerder dat Vance geen eigen mening/visie heeft, een zwakke leider dus. Trump klinkt als Hitler in z'n eind dagen maar heeft nog wel z'n "art of deal"-visie :+
Allemaal clowns, vraag me echt af hoe we van dagen van Obama hier zijn beland 8)7

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ArcticWolf schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:51:
[...]

Klinkt eerder dat Vance geen eigen mening/visie heeft, een zwakke leider dus. Trump klinkt als Hitler in z'n eind dagen maar heeft nog wel z'n "art of deal"-visie :+
Allemaal clowns, vraag me echt af hoe we van dagen van Obama hier zijn beland 8)7
Obama wordt overigens ook wel enigszins onterecht opgehemeld. Vind ik. Het is momenteel met die MAGA-figuren zo extremistisch geworden dat Obama heilig lijkt. Maar ook hij negeerde bijvoorbeeld het internationale recht met al die drone-aanvallen op (vermeende) terroristen.

It’s the economy, stupid!

• wildhagen
  • Niet online
Obama was niet perfect maar in vergelijk met Trump is het wel een heilige.

Ik zou op dit moment zelfs Bush Jr nog terug willen. Nooit gedacht dat ik nog zou zeggen,aar zelfs die was miljoenen keer beter dan Trump. Die laatste vind ik persoonlijk nog niet eens geschikt om een kleuterklas te lijden, laat staan een land.

Virussen? Scan ze hier!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vance heeft ook niet de volle steun niet van de Trump cult die hem nu nog blindelings volgt (al wordt dat langzaam ook minder) en nul charisma en uitstraling. Ik denk dat de Republikeinen hem sneller zouden laten vallen dan een Trump.

Hij is eigenlijk wel vooral erg America First. Hij zou nooit de oorlog in Iran begonnen zijn maar hij heeft ook een hekel aan Europa (denk aan die Signal leak begin vorig jaar). Hij vertelde recent dat hij zelf het meest trots is op het stopzetten van de financiële steun aan Oekraïne (denk ook aan het publiekelijk afzeiken van Zelensky in de oval office) als een van de hoogtepunten van het afgelopen jaar.

Hij praat veel maar zegt eigenlijk heel weinig. Incompetent? zeker. Maar hij zou Amerika denk ik nog verder isoleren van andere landen dan Trump nu al doet. Slecht voor de alliantie met de EU maar ook zeker slecht voor Amerika zelf.

Rubio lijkt me de enige met iets van competentie maar hij heeft zijn ziel verkocht aan de Trump entourage. Hij heeft echter al eens gooi gedaan naar het presidentschap maar wist nauwelijks indruk te maken.

• wildhagen
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:31:

Rubio lijkt me de enige met iets van competentie maar hij heeft zijn ziel verkocht aan de Trump entourage. Hij heeft echter al eens gooi gedaan naar het presidentschap maar wist nauwelijks indruk te maken.
Rubio is geen klap beter dan Trump en Vance. Ook hij steunt neonazistische groepen als AfD en bemoeit zich met interne binnenlandse politiek van andere landen, zie bijvoorbeeld https://nos.nl/artikel/25...sland-wijst-op-democratie

Daarnaast is hij hypocriet, door zijn opmerkingen over Cubanen de laatste tijd na uitspraken van Trump. Hij is nota bene zelf van Cubaanse afkomst.

Rubio verhult het beter dan Trump en Vance, maar heeft onderwater grotendeels hetzelfde sausje over hem heen.

Virussen? Scan ze hier!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:29
wildhagen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:41:
[...]

Rubio is geen klap beter dan Trump en Vance. Ook hij steunt neonazistische groepen als AfD en bemoeit zich met interne binnenlandse politiek van andere landen, zie bijvoorbeeld https://nos.nl/artikel/25...sland-wijst-op-democratie

Daarnaast is hij hypocriet, door zijn opmerkingen over Cubanen de laatste tijd na uitspraken van Trump. Hij is nota bene zelf van Cubaanse afkomst.

Rubio verhult het beter dan Trump en Vance, maar heeft onderwater grotendeels hetzelfde sausje over hem heen.
Uiteindelijk zijn ze allemaal stront egoïstisch, when the shit hits the fan, zijn ze echt allemaal lang en breed vertrokken of zeggen ze "Dat bedoelde we niet zo." Het gaat alleen maar om hen zelf.

• wildhagen
  • Niet online
Mensen beginnen het zinkende onzinkbare schip Trump te verlaten, nu die een ijsberg (genaamd "Iran") geramd heeft:
Tucker Carlson, voormalig boegbeeld van Fox News, heeft spijt van zijn steun aan Donald Trump en biedt excuses aan voor het ‘misleiden’ van Amerikanen. Trump probeert intussen andere podcastmakers zoals Joe Rogan binnenboord te houden.

Ik denk dat dit een moment is om met ons eigen geweten te worstelen’, aldus Carlson in zijn veelbeluisterde podcast The Tucker Carlson Show, over de steun die hij en anderen gaven aan Trump. ‘Wij zullen er nog lang door gekweld worden. Ik in ieder geval wel en ik wil mijn excuses aanbieden voor het misleiden van mensen. Het was niet met opzet.’
De definitieve breuk tussen de conservatieve commentator, die tijdens de presidentsverkiezingen campagne voerde voor Trump, en de president leek er al weken aan te komen. Carlson roept dat de oorlog tegen Iran is gebaseerd op ‘leugens’ en dat Trump zich door de Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft laten overhalen om de aanval op Iran te openen.

‘Dit is gebeurd omdat Israël het wilde’, zei Carlson nadat de bombardementen begonnen. ‘Dit is Israëls oorlog. Dit is niet de oorlog van de VS.’ Trump ontkent dat stellig. In een bericht op Truth Social zei hij deze week: ‘Israël heeft me nooit de Iran-oorlog in gepraat, de gevolgen van 7 oktober [2023] hebben bijgedragen aan mijn levenslange mening dat Iran nooit een kernwapen mag hebben.’

De opmerkelijke spijtbetuiging van Carlson is exemplarisch voor de tweespalt die de Iran-oorlog veroorzaakt tussen de president en een deel van zijn aanhangers. Meer aanhangers hebben Trump bekritiseerd, maar het is nog niet voorgekomen dat zo’n invloedrijke steunpilaar van Trump zijn steun intrekt vanwege de oorlog en daarnaast diep door het stof gaat door spijt te betuigen voor die steun.
Bron en meer info: https://www.volkskrant.nl...edt-excuses-aan~b808261c/

Virussen? Scan ze hier!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 18:20:
Mensen beginnen het zinkende onzinkbare schip Trump te verlaten, nu die een ijsberg (genaamd "Iran") geramd heeft:

[...]

[...]

Bron en meer info: https://www.volkskrant.nl...edt-excuses-aan~b808261c/
Ratten verlaten het zinkende schip. Als Tucker nou eens zijn eigen excuses aanbiedt voor alle leugens die hij ZELF verspreid heeft dan zou het nog een greintje geloofwaardig zijn. Om te beginnen bij de big lie en de Dominion voting systemen. Zijn EIGEN leugens hebben zoveel schade aan de democratie gebracht. En dan nu een beetje het afschuiven op Trump. Het is een rat.

• wildhagen
  • Niet online
Binnenkort mogelijk meer info over de rol van Trump in de Epstein Files?
Sommige leden van de Toezichtscommissie, de belangrijkste onderzoekscommissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, overwegen presidentiële gratie voor Ghislaine Maxwell. Dat vertelde voorzitter James Comer aan de politieke nieuwswebsite Politico.

Volgens Comer zouden sommige leden gratie steunen als Maxwell in ruil daarvoor informatie deelt met de commissie, die onderzoek doet naar de enkele jaren overleden zedendelinquent Jeffrey Epstein.

Maxwell (64) werd uitgenodigd om te getuigen voor de commissie, maar weigerde in februari belangrijke vragen te beantwoorden. Ze beriep zich daarbij op het Vijfde Amendement van de grondwet, dat bescherming biedt tegen zelfincriminatie.

Maxwell werkte voor Epstein en werd in 2021 schuldig bevonden voor haar rol bij het mogelijk maken van seksueel misbruik van minderjarige meisjes door Epstein. Volgens slachtoffers en getuigen nam ze zelf ook deel aan het misbruik. Maxwell zit een celstraf van 20 jaar uit.

Afgevaardigde Robert Garcia, een Democratisch lid van de commissie, schreef in een verklaring op X dat de Democraten in de commissie tegen gratie voor Maxwell zijn. ,,Het is schandalig dat Republikeinen in onze commissie dit zouden overwegen."
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...ie-over-epstein~ae67dd9c/)

Virussen? Scan ze hier!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:04:
Binnenkort mogelijk meer info over de rol van Trump in de Epstein Files?

[...]

AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...ie-over-epstein~ae67dd9c/)
Het is niet aan het congress om presidentiële gratie verstrekken.
Dan is aan de president. En ik denk dat Ghislaine al lang weet dat ze het krijgt aan het eind van trump2. En daarom haar bek dicht houd.

Ik vrees dat de onderste steen nooit boven zal komen, en dat er gewacht moet worden tot er een Democraat zit.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:06
jack zomer schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:00:
[...]
Ik vrees dat de onderste steen nooit boven zal komen, en dat er gewacht moet worden tot er een Democraat zit.
Maar wordt het wel een Democraat? Het is namelijk niet ondenkbaar dat de Republikeinen een kandidaat naar voren schuiven die Anti-Israel is, terwijl de Democraten misschien met een Gavin Newsom aankomen.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 19:18

Auredium

Informaticus Chaoticus

kazuka schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:17:
Na Californie is nu ook de gerrymandering in Virginia goedgekeurd na een (democratische) stemming. Dat kan de democraten 4 extra zetels opleveren.

[Bluesky]

Opvallend want Virginia is normaliter een vrij conservatieve staat maar heeft sinds kort wel een democratische gouverneur (Spanberger). Een koekje van eigen deeg voor de Republikeinen die maar al te graag aan gerrymandering doen maar nu steen en been klagen dat deze actie niet eerlijk is.

De trend van een GOP bloedbad tijdens de midterms zet zich gestaag voort.
Trumps reactie was weer typisch Trump. Mail in Ballots op het laatst van de dag (ja joh, dan worden die pas getelt) Het was al duidelijk dat de kans groot was dat redistricting er doorheen ging worden gedrukt en daardoor staan de Democraten 4 zetels voor in redistricting t.o.v. de Republikeinen die feitelijk niet heel veel opties meer hebben (Ze hebben al drie staten er ondemocratisch doorgeen geduwt bij de Reps voor redistricting).

Effectief is het best ernstig dat redistricting (een feitelijk ondemocratisch middels) nu door beide kanten wordt gebruikt maar vanuit Democratisch standpunt zie ik geen echt andere optie om het smerige spel van de Republikeinen nog te counteren.

Natuurlijk moet het er nog doorheen komen maar er is een relatief goede kans dat de Democraten aan het eind van 2026 zowel het huis van afgevaardigden alsook de Senaat hebben. Dat samen met berichten dat de top van de Republikeinen ook niet meer geschikt acht geeft aan dat Trump's 'shelve life' het waarschijnlijk niet tot 2028 gaat houden.

Trump probeerde nucleaire codes te bemachtigen maar werd geblokt door het leger waardoor die persoon er dus uit werd gestuurd. Trump is ook weg gestuurd van een bespreking over Iran afgelopen week omdat hij een urenlange tirade hield over die piloten die destijds vermist werden. Je hoort ook steeds minder en minder van zijn sycofanten in de media en wat ze zeggen wordt minder hard rond getoeterd. Maar tot de onvermijdelijke tijd dat hij definitief aan de zijkant wordt geschoven zit de wereld wel met hem.

Als we kijken naar Iran kunnen we ook zeggen dat die situatie nog maanden gaat duren en dat het nooit meer wordt zoals het was. Mensen in Iran zelf geven te kennen dat het regime nu steviger in het zadel zit dan voorheen. Dus dat kunnen we weer in onze broekzak steken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Auredium schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:45:
[...]
Trumps reactie was weer typisch Trump. Mail in Ballots op het laatst van de dag (ja joh, dan worden die pas getelt) Het was al duidelijk dat de kans groot was dat redistricting er doorheen ging worden gedrukt en daardoor staan de Democraten 4 zetels voor in redistricting t.o.v. de Republikeinen die feitelijk niet heel veel opties meer hebben (Ze hebben al drie staten er ondemocratisch doorgeen geduwt bij de Reps voor redistricting).

Effectief is het best ernstig dat redistricting (een feitelijk ondemocratisch middels) nu door beide kanten wordt gebruikt maar vanuit Democratisch standpunt zie ik geen echt andere optie om het smerige spel van de Republikeinen nog te counteren.

Natuurlijk moet het er nog doorheen komen maar er is een relatief goede kans dat de Democraten aan het eind van 2026 zowel het huis van afgevaardigden alsook de Senaat hebben. Dat samen met berichten dat de top van de Republikeinen ook niet meer geschikt acht geeft aan dat Trump's 'shelve life' het waarschijnlijk niet tot 2028 gaat houden.

Trump probeerde nucleaire codes te bemachtigen maar werd geblokt door het leger waardoor die persoon er dus uit werd gestuurd. Trump is ook weg gestuurd van een bespreking over Iran afgelopen week omdat hij een urenlange tirade hield over die piloten die destijds vermist werden. Je hoort ook steeds minder en minder van zijn sycofanten in de media en wat ze zeggen wordt minder hard rond getoeterd. Maar tot de onvermijdelijke tijd dat hij definitief aan de zijkant wordt geschoven zit de wereld wel met hem.

Als we kijken naar Iran kunnen we ook zeggen dat die situatie nog maanden gaat duren en dat het nooit meer wordt zoals het was. Mensen in Iran zelf geven te kennen dat het regime nu steviger in het zadel zit dan voorheen. Dus dat kunnen we weer in onze broekzak steken.
Wat je vergeet te melden is dat een rechter een verbod heeft uitgevaardigd om de uitslag officieel vast te stellen.

Virginia attorney general pledges to appeal injunction blocking redistricting referendum’s certification
Tazewell County Circuit Court Judge Jack Hurley Jr. ruled that the referendum was unconstitutional, according to a copy of the order obtained by Democracy Docket.
Dit is de zelfde rechter die ook al eerder de hele referendum verboden had.
Hurley in February blocked the April 21 referendum, arguing against the timing and phrasing of the ballot question that would be posed to voters. He granted a motion from the Republican National Committee.
Maar daar was het Hooggerechtshof van de staat het niet mee eens:
Virginia’s Supreme Court twice approved the referendum, including after Hurley’s first attempt to block the measure. The Supreme Court offered no opinion on the matter, instead stating last month that it was “the process, not the outcome, of this effort that we may ultimately have to address. Issuing an injunction to keep Virginians from the polls is not the proper way to make this decision.”
Dus het zal nog wel even onrustig blijven in Virginia

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

duvekot schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:23:
[...]

Wat je vergeet te melden is dat een rechter een verbod heeft uitgevaardigd om de uitslag officieel vast te stellen.

Virginia attorney general pledges to appeal injunction blocking redistricting referendum’s certification

[...]

Dit is de zelfde rechter die ook al eerder de hele referendum verboden had.

[...]

Maar daar was het Hooggerechtshof van de staat het niet mee eens:

[...]

Dus het zal nog wel even onrustig blijven in Virginia
Lag natuurlijk in de lijn van verwachtingen maar de kans is vrij klein dat het gaat lukken. Dit was een democratische stemming en iemand die duidelijk een sycofant van Trump is zal daar niet heel veel aan kunnen veranderen. Alhoewel de Trump administratie natuurlijk veel druk uit zal oefenen. Dient overigens te wordn gezegd dat zelfs zonder de redistricting de kans vrij groot is dat de Democrats gewoon gaan winnen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Auredium schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:53:
[...]

Lag natuurlijk in de lijn van verwachtingen maar de kans is vrij klein dat het gaat lukken. Dit was een democratische stemming en iemand die duidelijk een sycofant van Trump is zal daar niet heel veel aan kunnen veranderen. Alhoewel de Trump administratie natuurlijk veel druk uit zal oefenen. Dient overigens te wordn gezegd dat zelfs zonder de redistricting de kans vrij groot is dat de Democrats gewoon gaan winnen.
In het uiterste geval gaat dit naar de SCOTUS, die eerder al de redistricting in Californië legitiem had verklaard. Mochten zij gerrymandering ineens afkeuren dan heeft dit ook impact op de Republikeinen.

• duvekot
  • Nu online
kazuka schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:58:
[...]

In het uiterste geval gaat dit naar de SCOTUS, die eerder al de redistricting in Californië legitiem had verklaard. Mochten zij gerrymandering ineens afkeuren dan heeft dit ook impact op de Republikeinen.
Nee.... Dit is een zaak voor puur de staat, geen Federale zaak dus die kunnen volgens mij nooit naar het Federale Hooggerechtshof.

En in de grondwet staat dat de Staten verantwoordelijk zijn voor de verkiezingen .. dus dat zal ook wel weer een blokkade zijn om naar het federale Hooggerechtshof te gaan.

Maar de rechtzaken rondom dit referendum zijn nog niet voorbij..

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

kazuka schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:10:
Ik heb het idee dat het doel enkel nog is om de wereld en de US in een zo slecht mogelijke staat achter te laten voordat ze het Huis en de Senaat verliezen aan de democraten zodat zij jaren nodig hebben om de chaos en wanorde weer te herstellen.
Waarom niet? 2028 of 2032 weer een republikein. Bijna gegarandeerd. Het is niet dat de huidige bende ooit vervolgd gaat worden, laat staan de bijpassende straf krijgt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Delerium schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:27:
[...]

Waarom niet? 2028 of 2032 weer een republikein. Bijna gegarandeerd. Het is niet dat de huidige bende ooit vervolgd gaat worden, laat staan de bijpassende straf krijgt.
Waarom denk je dat?

De roden verliezen momenteel alle verkiezingen die tussendoor gehouden worden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• wildhagen
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:55:
[...]

Waarom denk je dat?

De roden verliezen momenteel alle verkiezingen die tussendoor gehouden worden.
Trump heeft bij herhaling zijn volgelingen verzekert dat ze in de toekomst niet meer hoefden te stemmen, dat zou hij gaan regelen.

Daarnaast heeft hij al diverse maatregelen genomen om het stemmen door vooral armere mensen (die traditioneel vaker Democratisch stemmen) zo moeilijk mogelijk te maken.

Dat, gecombineerd met eerdere uitspraken van hem dat er "stemmen gevonden moesten worden" bij de eerdere verkiezingen, en uiteraard zijn poging tot staatsgreep op 6 januari 2021 (met doden als gevolg), doet niet heel erg positief aan.

Virussen? Scan ze hier!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wildhagen schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:11:
[...]

Trump heeft bij herhaling zijn volgelingen verzekert dat ze in de toekomst niet meer hoefden te stemmen, dat zou hij gaan regelen.

Daarnaast heeft hij al diverse maatregelen genomen om het stemmen door vooral armere mensen (die traditioneel vaker Democratisch stemmen) zo moeilijk mogelijk te maken.

Dat, gecombineerd met eerdere uitspraken van hem dat er "stemmen gevonden moesten worden" bij de eerdere verkiezingen, en uiteraard zijn poging tot staatsgreep op 6 januari 2021 (met doden als gevolg), doet niet heel erg positief aan.
Ik ben het met je eens dat het er niet super uitziet, en ik ben ook op de hoogte van veel van die uitspraken, maar ik dacht van de verkiezingen in Hongarije ook dat Magyar kansloos onderuit zou gaan door alle maatregelen van Orban.

Toch is het tegenovergestelde gebeurd en is de partij van Orban van de kaart geveegd. We moeten niet vergeten ook dat Orban hiervoor 20 jaar de tijd heeft gehad. In die 20 jaar heeft hij van alles geprobeerd om aan de macht te blijven maar uiteindelijk is het toch mislukt.

Ik vind dat toch een sprankje hoop geven ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15:17
[...]

Het zou ook zomaar kunnen dat al het gezeik in die schurkenstaat gaat zorgen voor extra partijen (of dat bestaande kleine partijen eindelijk eens groter gaan worden), zodat het 2-partijenstelsel geen gegeven meer is.

• R_Zwart
kazuka schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:10:
Eerst zeuren dat Europa voor zijn eigen veiligheid moet zorgen dus wij braaf de defensie uitgaven flink verhogen EN alle financiële ondersteuning voor Oekraïne van de US overgenomen.

Dan nog het lef hebben om te beweren dat wij hun rotzooi in Iran en de Straat van Hormuz mogen helpen opknappen. Ik dacht het niet.

Ik heb het idee dat het doel enkel nog is om de wereld en de US in een zo slecht mogelijke staat achter te laten voordat ze het Huis en de Senaat verliezen aan de democraten zodat zij jaren nodig hebben om de chaos en wanorde weer te herstellen.
De Amerikaanse economie ziet er op macroniveau nog aardig uit omdat de techsector zo ontzettend groot is. Zodra een redelijk percentage in Europa (dat is de grootste markt buiten de VS voor die bedrijven) afstapt van US ICT, dan blijft er niet veel meer over van de VS :-)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Weer een dreiging over heffingen voor UK vanuit Trump:

https://www.nu.nl/economi...anwege-techbelasting.html
"Er wordt waarschijnlijk een grote heffing opgelegd aan het Verenigd Koninkrijk als de belasting niet wordt geschrapt", aldus Trump.

Het Verenigd Koninkrijk heeft in 2020 de zogenoemde digital services tax ingevoerd. De belasting bedraagt 2 procent op Britse inkomsten van grote zoekmachines, onlineplatforms en sociale media.

"Ik hou er niet van als ze zich op Amerikaanse bedrijven richten", zei Trump.
Het is ook gewoon echt een klein kind...

[ Voor 50% gewijzigd door nextware op 24-04-2026 10:15 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nextware schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:13:
Weer een dreiging over heffingen voor UK vanuit Trump:

https://www.nu.nl/economi...anwege-techbelasting.html

[...]

Het is ook gewoon echt een klein kind...
De heffingen die scotus ongeldig heeft verklaard? Succes ermee dan :P

Volgens mij gebruikt Trump nu een tijdelijke maategel met 10% voor alle landen die nog een paar maanden geldig is. Die kan maximaal tot 15% verhoogd worden maar daarna is het feest klaar in principe.

Ik denk dat ze in Europa langzamerhand ook wel klaar zijn met dit gedrag. Misschien moeten de EU landen de handelsbazooka weer even publiekelijk ter sprake brengen, dan deinst Trump wel weer terug.

• wildhagen
  • Niet online
Trump is nu kennelijk ook een landschapsarchitect:
De Amerikaanse president Donald Trump laat zijn bouwwoede in de hoofdstad Washington niet beteugelen. Integendeel. Hij richt nu zijn pijlen op de beroemde vijver aan het Lincoln Memorial, nadat hij al op de proppen kwam met een balzaal voor het Witte Huis en een plan voor de grootste triomfboog ter wereld . Volgens Trump is het water “vuil” en “onwaardig voor het land”, en is een grondige opknapbeurt nodig.
“Dit is verschrikkelijk.” Met die woorden bracht Donald Trump donderdag de renovatie onverwacht te sprake. Tijdens een bijeenkomst in het Oval Office van het Witte Huis liet hij verslaggevers een foto zien van de locatie waar de werkzaamheden al zijn begonnen:

Trump zei dat hij geïnspireerd raakte om het project aan te pakken nadat een vriend van hem uit Duitsland op bezoek kwam en klaagde dat het water “vies was” en er “walgelijk uitzag”. Op beelden van het Amerikaanse persbureau AP is te zien dat er intussen geen enkele druppel meer te bespeuren valt in het bassin:

De Reflecting Pool, geflankeerd door het Lincoln Memorial en het Washington Monument, is een van de meest iconische plekken in de hoofdstad. Het is hier waar Martin Luther King Jr. in 1963 voor een mensenzee de legendarische speech “I have a dream” heeft gehouden.
Bron en meer info: “Vele beter dan het ooit was!”: Trump gaat iconische spiegelvijver renoveren en “walgelijk” water vervangen

Als hij toch zo druk is met landschaps-architectuur, kan hij Washington dan niet meteen hernoemen naar (Great) Americana, naar voorbeeld van Germania oid?

Of wellicht kan hij de stad Trumpiana noemen oid? Dan heeft hij én Donnyland in de Oekraïne, én de hoofdstad van de VS naar zich vernoemd gekregen...

Als je dan toch bezig bent, pak het dan meteen goed aan en niet halfslachtig....

Trump stelt ook wel de juiste prioriteiten hoor. De hele wereld staat in de fik, het land is de facto bankroet, en hij gaat zich bezighouden met het bouwen van balzalen en vijvers... en golfen natuurlijk!

Virussen? Scan ze hier!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

wildhagen schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:25:

[...]

[...]

Bron en meer info: “Vele beter dan het ooit was!”: Trump gaat iconische spiegelvijver renoveren en “walgelijk” water vervangen

Als hij toch zo druk is met landschaps-architectuur, kan hij Washington dan niet meteen hernoemen naar (Great) Americana, naar voorbeeld van Germania oid?

Of wellicht kan hij de stad Trumpiana noemen oid? Dan heeft hij én Donnyland in de Oekraïne, én de hoofdstad van de VS naar zich vernoemd gekregen...

Als je dan toch bezig bent, pak het dan meteen goed aan en niet halfslachtig....

Trump stelt ook wel de juiste prioriteiten hoor. De hele wereld staat in de fik, het land is de facto bankroet, en hij gaat zich bezighouden met het bouwen van balzalen en vijvers... en golfen natuurlijk!
De man is is een narcist met grootheidswaanzin die weet dat hij in de laatste levensfase van zijn kaarsje zit. Hij wilt wanhopig een onuitwisbare indruk achter laten die in ieder geval in zijn ogen positief is.

In het geval van de vijver bij het Lincoln memorial is het afwachten. Als ze het puur leeg laten lopen en een reguliere opknapbeurt geven dan vind ik er niets mis mee. Zoiets hoort gewoon om de zoveel tijd te worden gedaan. Italië onderhoudt ook de Trevi fontein om maar een voorbeeld te noemen.
Het probleem met Trump is dat iedere seniele draai met grootheidswaanzin kan leiden tot een complete aanpassing van die vijver. Hij kan het wit marmer met obsceen goud maken bijvoorbeeld. Super duur en kampvolk sjiek om het zo maar even te noemen.

• Pompi
  • Laatst online: 24-04 15:22
wildhagen schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 13:25:

[...]

[...]

Hij heeft wel veel fantasie vrienden he? We hebben al diegene gehad die Ozympic slikte, degene die als Don Quichot klaagde over de windmolens en nu dus een Duitse vriend.

• duvekot
  • Nu online
Ondertussen rondom het onderzoek naar de Federal Reserve Bank:
Justice Department Drops Criminal Investigation into Fed
The investigation by Jeannine Pirro, the U.S. attorney for the District of Columbia, had been a roadblock to Mr. Warsh’s confirmation. A top Republican on the Senate Banking Committee, which oversees the Fed, vowed to block any of Mr. Trump's nominees until the legal threats against Mr. Powell, the chair, and the institution more broadly were dropped.
Dus Trump kiest eieren voor zijn geld en laat het onderzoek stoppen. De grote vraag is of het onderzoek ook weer herstart kan worden nadat ze krijgen wat ze willen ...nml een nieuwe voorzitter.

Edit:
lijkt er op dat ze het onderzoek "verplaatsen". Dus niet een strafrechtelijk onderzoek naar een "intern" onderzoek:
"American taxpayers deserve answers about the Federal Reserve's fiscal mismanagement, and the Office of the Inspector General's more powerful authorities best position it to get to the bottom of the matter," said White House spokesman Kush Desai in a statement.
bron: BBC

Edit 2:
Lijkt er op dat meer mensen het niet vertrouwen:
Senator Elizabeth Warren of Massachusetts, the top Democrat on the Senate Banking Committee, said that the decision by the Trump administration to drop its investigation into Fed chair Jerome Powell was not enough.

In a statement, Warren seized on a comment from Jeannine Pirro, the U.S. Attorney for the District of Columbia, who had said that the government could restart the investigation into Powell if conditions warranted.

“Anyone who believes Donald Trump’s corrupt scheme to take over the Fed is over is fooling themselves,” said Warren, who renewed her demand that the Senate refrain from proceeding with the confirmation of Kevin Warsh to serve as the next chair of the central bank.
bron: NY Times

[ Voor 46% gewijzigd door duvekot op 24-04-2026 17:03 . Reden: BBC link + IG onderzoek ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Hegseth says fight over Strait of Hormuz is ‘much more’ Europe’s ‘than ours’
https://edition.cnn.com/2...cmocw0blj00003b6tbwo7a070

The f*ck... lijkt wel alsof ze (de US) serieus een oorlog met Europa wilt aangaan :X

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 24-04-2026 17:37 ]

• duvekot
  • Nu online
ArcticWolf schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 17:37:
[...]

The f*ck... lijkt wel alsof ze (de US) serieus een oorlog met Europa wilt aangaan :X
Iets met "kwartje" en "vallen" ... Niet voor niets dat er gekeken wordt naar "Souvereiniteit"

• duvekot
  • Nu online
De "Trump Administratie" zegt het nu ook gewoon zelf:
Leavitt says Powell probe ‘not necessarily dropped,’ ‘just under a different authority’
Leavitt said “the case is not necessarily dropped,” pointing to a statement released by Jeanine Pirro, the U.S. attorney for the District of Columbia, earlier in the day.

“It’s just being moved over to the Inspector General who has critical tools at their disposal to continue to look into the financial mismanagement at the Fed,” Leavitt said. “It’s just under a different authority, and that’s what you’ll continue to see.”
Dus ... Smoke en Mirrors weer .. in de hoop dat Tillis en andere de benoeming van de nieuwe Fed voorzitter door laten gaan.

En Leavitt heeft volgende week waarschijnlijk wat anders aan haar hoofd:
Karoline Leavitt to welcome second baby next week
Maar dat was bij haar eerste kind ook niet heel erg lang:
She returned to work within a week of his birth,
bron: Wikipedia: Karoline Leavitt

• tiswat
ArcticWolf schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 17:37:
[...]

Wat doe je daar dan? Geen één Europees land wil erbij betrokken zijn.

• duvekot
  • Nu online
Ondertussen op Truth Social ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2J8MfmgNCpccai_F24zS1vJkF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/em7k69NnktZYKwCzeyiSoFxJ.png?f=fotoalbum_large
bron
Iig duidelijk wat de bedoeling is van de extra hordes om te gaan stemmen. En dat het dus zonder die wet en ondanks de "redistricting" blijkbaar toch niet gaat lukken.

• duvekot
  • Nu online
En kritiek op "iets" van Israël is al voldoende om een Green Card te weigeren.

Under Trump, Green Card Seekers Face New Scrutiny for Views on Israel
The documents, which have not been previously reported, show how expansively the Trump administration is carrying out a directive from last August to vet green card applicants for “anti-American” and “antisemitic” views.

The administration includes criticism of Israel as a potentially disqualifying factor, with the training materials citing as an example of questionable speech a social media post that declares, “Stop Israeli Terror in Palestine” and shows the Israeli flag crossed out.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:24

DropjesLover

Dit dus ->

Trump gaat, voor het eerst ooit, maar het White House Press Dinner. Volgens mij dus het correspence dinner
https://www.aljazeera.com...-white-house-press-dinner

Zal wel een dooie boel worden, met ja-knikkers en niemand die kritisch durft te zijn. Kritische journalisten zullen denk ik niet eens komen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:27
DropjesLover schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 22:42:
Trump gaat, voor het eerst ooit, maar het White House Press Dinner. Volgens mij dus het correspence dinner
https://www.aljazeera.com...-white-house-press-dinner

Zal wel een dooie boel worden, met ja-knikkers en niemand die kritisch durft te zijn. Kritische journalisten zullen denk ik niet eens komen.
Traditioneel is er een comedian die de president roast, maar dit jaar is die vervangen door een goochelaar, van wie Trump geen vervelende grapjes hoeft te verwachten. Ja, dan durft hij wel te komen.
Trump hoeft niet te vrezen dat hij belachelijk wordt gemaakt. Waar Trump bij eerdere diners nog zou worden geroast door comedians als Hasan Minhaj of Michelle Wolf, zijn de scherpe randjes er nu vanaf. De grappenmaker is vervangen door een goochelaar, Oz Pearlman.
Bron: Volkskrant

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
De Amerikaanse president Trump is door agenten van de Secret Service geëvacueerd tijdens het Correspondents' Dinner van het Witte Huis. Dat gebeurde nadat er een hard geluid te horen was. Verschillende aanwezigen zeggen schoten te hebben gehoord.

Een politiefunctionaris zegt dat iemand het vuur opende het vuur in het hotel waar Trump aan het dineren was. Dat gebeurde buiten de ruimte waar werd gedineerd.

Onder meer de Secret Service zegt dat er een verdachte is aangehouden. Over de toestand van diegene is niets bekend.

https://nos.nl/artikel/26...fgevoerd-en-geen-gewonden

hoe zou het met z'n oor gaan?

• Stukfruit
  • Niet online
Ik wilde het ook net posten ja:
President Trump and first lady Melania Trump on Saturday were evacuated from the White House Correspondents Dinner after shots were fired while the two were on stage.

Three or four loud bangs were heard, according to reporters from The Hill who were attending the dinner.

People immediately dove under their tables to take cover, before the president, first lady and members of the Cabinet were rushed out of the Washington Hilton, where the annual dinner has been held for decades.

...

Other Cabinent members remained in the room after the shooting.

The Secret Service said a shooter was in custody, and that the incident had taken place near screening detectors people must walk through before entering the annual event.
Bron: https://thehill.com/homen...ndents-dinner-evacuation/

Wolf Blitzer zag:
CNN’s Wolf Blitzer was just feet away from a gunman who began shooting at the White House Correspondents’ Dinner at the Washington Hilton.

“The shooter was clearly on the ground shooting when I saw him, I was only a few feet away,” the veteran journalist recalled Saturday evening.
Dat wordt vanavond McDonald's omdat ze niet terug zouden mogen gaan van de secret service.

Dat zit wel Schnorr.

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:30
DropjesLover schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 22:42:
De artikelen zijn hier boven al gepost en hoewel het een trieste bedoeling is, kon ik hier toch wel een beetje om glimlachen. Toch niet zo’n dooie boel 😬

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:04

Raphaelo

boeiend!!

*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 80% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:01 ]

originele signatures zijn top!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:14
[...]

Waarschijnlijk omdat als Trump het stokje overdraagt iedereen een pardon(gratie) geeft waardoor ze nergens voor vervolgd kunnen worden. Dus moet Trump impeached worden.

• Pukson
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 84% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:00 ]

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:30
Trump liet nog weten binnen de 30 dagen het White House Correspondents' Dinner te willen overdoen. Daarbij haalde hij ook aan dat uit het gebouw waar het incident plaatsvond "niet heel veilig" was. Hij verwees daarbij dan ook naar zijn plannen voor het bouwen van een balzaal in het Witte Huis.
Toch prachtig hoe zo'n aanslag hergebruikt kan worden

https://www.vrt.be/vrtnws...-dinner-trump-washington/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• tiswat
Is dit met voorgaande presidenten ook zo 'relatief' vaak voor gekomen? Hij zit er pas een jaar toch? Krijg een beetje "You reap what you sow" gevoel hierbij.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:05 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:36

[ Voor 71% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:03 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben weer eens niet echt onder de indruk van de Secret Service. Die schutter komt gewoon voorbij 30 beveiligers.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 37% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:06 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 13:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[ Voor 66% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:04 ]

Dit dus.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:31
PWM schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:51:
Ben weer eens niet echt onder de indruk van de Secret Service. Die schutter komt gewoon voorbij 30 beveiligers.
Zijn beveiligers zijn ook vervangen door incompetente mensen. :+

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[ Voor 61% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:04 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:48
Mawlana schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:03:
Zijn beveiligers zijn ook vervangen door incompetente mensen. :+
Ik neem aan dat alle vrouwen, mensen van kleur, onduidelijke genders en afwijkende sexuele voorkeuren allemaal zijn ontslagen. Wat je overhoudt is.... Tja.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:22
Zover ik eerder vanochtend vroeg op CNN hoorde, was de man een gast in het hotel. En zijn schot was in de gang. Ze hadden een interview met Wolf Blitzer die toevallig dichtbij was. Hij had het over enkele feet-afstand. Zie interview voa https://eu.usatoday.com/v...-house-video/89804909007/

[ Voor 30% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:04 ]

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:06
Toch wel komisch hoe Stephen Miller een zwangere vrouw als menselijk schild gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oME7-P9tafoFcu701MOy0JZh_J4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aLhALBaL3yLCRRe0bEVkKdLB.webp?f=fotoalbum_large

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:58
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 83% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:08 ]

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:50

[ Voor 49% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:08 ]

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 17:57

ManiacsHouse

Scheisse!

tiswat schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:42:
Is dit met voorgaande presidenten ook zo 'relatief' vaak voor gekomen? Hij zit er pas een jaar toch? Krijg een beetje "You reap what you sow" gevoel hierbij.
Niet dat ik weet. Of het is onder de pet gehouden maar dat lijkt me lastig. Enige echte aanslag die ik me kan herinneren was op Ronald Reagan (of vergeet is ergens iets). Dus ja dit is wel vaak. En meneer spint er garen bij...
Em hoe vaker het gebeurt hoe groter de kans dat het een keer lukt :X

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En Ford en ongetwijfeld nog een paar andere.

Bij Kennedy en Lincoln was de aanslag niet mislukt. En tussen die twee in nog twee andere VS presidenten vermoord.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Huh, even opgezocht AI gevraagd. Van de 45 mensen die er president zijn geweest, hebben er 11 een aanslag meegemaakt waarvan inderdaad 4 met dodelijke afloop. 1 op 4 en dat is exclusief pogingen die al eerder zijn gestopt..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HEY_DUDE
  • Nu online
F_J_K schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:09:
Huh, even opgezocht AI gevraagd. Van de 45 mensen die er president zijn geweest, hebben er 11 een aanslag meegemaakt waarvan inderdaad 4 met dodelijke afloop. 1 op 4 en dat is exclusief pogingen die al eerder zijn gestopt..
Dit is het lijstje voor Obama.

https://en.wikipedia.org/...ts_involving_Barack_Obama

Nog los van het feit dat er niet lang geleden een aantal democraten vermoord zijn. En war Trump weinig medeleven mee had. Het is gewoon een land vol met gewelddadige idioten intern en bijzonder veel vijanden extern. Wat mij betreft mogen al die aluminium hoedjes hier wel af die zonder een spoor van bewijs een inside job suggereren ten faveure van Trump, dat soort geloofsgedrag zie je al genoeg aan de andere zijde. Ik zou daar niet bij aan willen haken.

• migchiell
  • Laatst online: 06:27
Grunwold schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:17:
Toch wel komisch hoe Stephen Miller een zwangere vrouw als menselijk schild gebruikt.

[Afbeelding]
Dat kun je op basis van alleen deze foto niet zeggen. Je weet niet waar (hij dacht dat) de schutter was; misschien gebruikt hij zijn eigen lichaam wel als schild om de vrouw te beschermen.

Of (dat meen ik te zien) proberen ze gewoon weg te komen en lopen ze simpelweg in de volgorde waarin ze zaten toen er ineens paniek uitbrak en iemand van de secret service schreeuwde dat er geschoten werd.

[ Voor 14% gewijzigd door migchiell op 26-04-2026 13:38 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 13:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

migchiell schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:22:
[...]
Dat kun je op basis van alleen deze foto niet zeggen. Je weet niet waar (hij dacht dat) de schutter was; misschien gebruikt hij zijn eigen lichaam wel als schild om de vrouw te beschermen.
Een bodyguard/beveiliger staat achter hem en ik ga er vanuit dat die mensen opgeleid zijn om proberen tussen de schutters en politici in te staan. Denk dat ze beiden geduwd worden 'in veilige richting'

Dit dus.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 84% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:09 ]

• Pukson
Blijf het bijzonder vinden. Melania schrikt zich kapot, voor het eerst emotie bij die vrouw. Trump daarintegen die lacht.

https://www.threads.com/@...2RUaWAhnF8q6GuWu64&slof=1

https://www.threads.com/@...OKzi9V72WRAXKsP35m&slof=1 *knip*, niet onderbouwd.
Normaal zou Trump ook dat diner als de pest vermijden, maar was er ook geen roast maar een goochelaar. Zijn narcisme kan zelfs een roast niet handelen

[ Voor 20% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 17:56 ]

• Ample Energy
  • Nu online
Tja, het kan makkelijk. Er is niemand die hem echt mag terwijl iedereen en z’n moeder wapens heeft, de beveiliging is ondertussen slecht gemotiveerd of van het padje af, organisatie traditioneel incompetent en ze zaten ver genoeg van de ingang om het niet gehoord te kunnen hebben.

Het verandert voor ons buitenstaanders ook niks: lager kan hij bij ons niet zinken, evenals minder eerlijk worden niet gaat bij Trump. Dus ik denk niet dat het toegevoegde waarde heeft om hier complottheorieën te verspreiden. Eén of ander stilstaand beeld is geen onderbouwing genoeg en USA heeft geen betrouwbare instanties meer om een geloofwaardig rapport naar buiten te brengen.

Laten we vooral niet doen waar MAGA zo goed in is: afleiding en twijfel zaaien d.m.v. desinformatie dan wel incomplete informatie.

All your base are belong to us

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:08

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Pukson schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:36:
Normaal zou Trump ook dat diner als de pest vermijden, maar was er ook geen roast maar een goochelaar. Zijn narcisme kan zelfs een roast niet handelen
Misschien met Geert geappt over hoe je die dingen kan vermijden. Alleen namen ze het bij de Secret Service iets te letterlijk. O-)

Maar wel weer wat vroeger thuis zo. d:)b

*knip*, reactie op geknipt deel.

[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 17:56 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• R_Zwart
martwoutnl schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:52:
[...]

Zover ik eerder vanochtend vroeg op CNN hoorde, was de man een gast in het hotel. En zijn schot was in de gang. Ze hadden een interview met Wolf Blitzer die toevallig dichtbij was. Hij had het over enkele feet-afstand. Zie interview voa https://eu.usatoday.com/v...-house-video/89804909007/
En de boel wordt niet gescreend als de president naar dat hotel komt? Als de Rolling Stones naar het Amstel hotel komen worden al hele delen van het hotel afgezet voor anderen. Ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige burger zomaar in dat hotel kan verblijven als POTUS komt. Op z'n minst zouden alle kamers uitgekamd moeten worden door de beveiliging en dan hadden wapens gevonden moeten zijn.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

R_Zwart schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:41:
[...]

En de boel wordt niet gescreend als de president naar dat hotel komt? Als de Rolling Stones naar het Amstel hotel komen worden al hele delen van het hotel afgezet voor anderen. Ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige burger zomaar in dat hotel kan verblijven als POTUS komt. Op z'n minst zouden alle kamers uitgekamd moeten worden door de beveiliging en dan hadden wapens gevonden moeten zijn.
Het leven is geen film waar dat soort dingen in gebeuren.
Rutte zit ook nog zat op een terrasje met vrienden.

BThGvNeOA

• duvekot
  • Nu online
Trump grijpt dit natuurlijk weer aan om een zijn eigen project weer te pluggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD4_gU_QLWA-6FTW356OTTL9FYk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SCLr49DtXxumyjr1P3sm1EO1.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/38061

Alsof alle activiteiten waarbij de president toevallig bij aanwezig is .. voortaan in die Ballroom moet plaatsvinden. Volgens mij wordt het WHCA Dinner al jaren op de zelfde plek gehouden.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
duvekot schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:04:
Trump grijpt dit natuurlijk weer aan om een zijn eigen project weer te pluggen:
[Afbeelding]
https://trumpstruth.org/statuses/38061

Alsof alle activiteiten waarbij de president toevallig bij aanwezig is .. voortaan in die Ballroom moet plaatsvinden. Volgens mij wordt het WHCA Dinner al jaren op de zelfde plek gehouden.
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:10 ]

• wildhagen
  • Niet online
*knip*, niet onbebouwd.

[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 27-04-2026 16:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[Afbeelding]
Hij wilde gewoon ff aan die tiet zitten :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

R_Zwart schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:41:
[...]

Rutte zit ook nog zat op een terrasje met vrienden

Hmmmm, somehow dubbel?

BThGvNeOA

• Wren
  • Nu online
Wren schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:11:
[...]

[mbr]*knip*, niet onderbouwd.[/]
<knip> Stuur ff een DM aan de betreffende mod aub, commentaar op knippen in het topic wordt niet gewaardeerd...

[ Voor 30% gewijzigd door darkrain op 26-04-2026 19:32 ]

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 23:32:
Dus ... Smoke en Mirrors weer .. in de hoop dat Tillis en andere de benoeming van de nieuwe Fed voorzitter door laten gaan.
Tillis is tevreden ... Nu dus afwachten wat er verder gaat gebeuren ...

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:41
DropjesLover schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:46:
[...]

Rutte zit ook nog zat op een terrasje met vrienden.
Vanuit eigen ervaring weet ik dat als er een hoge minister komt een pand wel volledig uitgekamd word door de beveiliging voordat de minister zelf komt.
En dat is +\- 15jaar geleden voor een sportprijs uitreiking in de provincie.
Kan me voorstellen dat het alleen maar erger is geworden.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

TerminalNL schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:06:
[...]

Vanuit eigen ervaring weet ik dat als er een hoge minister komt een pand wel volledig uitgekamd word door de beveiliging voordat de minister zelf komt.
En dat is +\- 15jaar geleden voor een sportprijs uitreiking in de provincie.
Kan me voorstellen dat het alleen maar erger is geworden.
Uitgekamd als in iedereen, ook gasten van hotel (in de buurt ?) minitieus door al hun bagage zoeken , elke koffer , handtas , onder de matras ?
Of gastenlijst opvragen , door de FBI database halen , misschien elke kamer eens aankloppen zonder binnenkomen (want huiszoekingsbevel nodig )?

BThGvNeOA

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:57

[Afbeelding]
Dat is zijn eigen vrouw, zwanger met zijn kind. Dus vrij zeker dat hij haar juist beschermt.

Geen fan van de man, maar hier doet hij toch niks verkeerd.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
De ware aanslag die is voorkomen was die van de goochelaar die Trump zou laten verdwijnen :P.

Anyway, op het eerste gezicht een beetje een storm in een glas water, maar ik ben benieuwd wat dit met Trump's approval rating gaat doen. Eén van zijn eerste statements was dat dit hem niet ging weerhouden van het winnen van de oorlog met Iran, maar dat is nou juist waarom zijn steun afbrokkelt. Aan de andere kant zie je bij dit soort gebeurtenissen vaak een 'rally around the flag' beweging waardoor zijn steun weer zou toenemen. Hij (en de Republikeinen) zaten in zwaar weer, en van mij mogen ze daar blijven, maar zeker gezien het feit dat de vermoedelijke dader uit de andere hoek kwam kan dit een kink in de kabel zijn.

• Helixes
autje schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:16:
De ware aanslag die is voorkomen was die van de goochelaar die Trump zou laten verdwijnen :P.
Persoonlijk had ik gehoopt dat hij hem doormidden zou zagen....
Anyway, op het eerste gezicht een beetje een storm in een glas water, maar ik ben benieuwd wat dit met Trump's approval rating gaat doen. Eén van zijn eerste statements was dat dit hem niet ging weerhouden van het winnen van de oorlog met Iran, maar dat is nou juist waarom zijn steun afbrokkelt. Aan de andere kant zie je bij dit soort gebeurtenissen vaak een 'rally around the flag' beweging waardoor zijn steun weer zou toenemen. Hij (en de Republikeinen) zaten in zwaar weer, en van mij mogen ze daar blijven, maar zeker gezien het feit dat de vermoedelijke dader uit de andere hoek kwam kan dit een kink in de kabel zijn.
Ik verwacht geen grote bewegingen. Je zou denken dat mensen die twijfelden bij de eerste of tweede poging hun mening wel hadden bijgestuurd. Bovendien was deze aanval nu ook weer niet zó succesvol dat het dramatische beelden heeft opgeleverd.

Wellicht is er tijdelijk een beweging van een paar procent te zien in deze of gene richting. Bedenk goed dat mensen hem bijvoorbeeld de brandstofprijs niet zomaar zullen vergeven omdat er een gek met een pistool was. Het grootste verschil is in 2024 gemaakt door de cost-of-living crisis, niet door wat er gebeurd is in Butler.

Bovendien is het landschap inmiddels té gepolariseerd om nog hele grote schommelingen te verwachten. De twijfelaars die hun hoop hadden gericht op Trump voor het temmen van de inflatie, en het thuishouden van de troepen zijn bedrogen uitgekomen. Die is Trump nu gewoon kwijt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• ArcticWolf
  • Niet online
autje schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:16:

Sowieso z'n statement dat hij niet zou stoppen met de oorlog in Iran... hij leeft echt buiten de realiteit als hij denkt dat de oorlog met Iran de hoofdoorzaak zou zijn van deze schutter 8)7 (net als de voorgaande schutters).
The note laid out a number of grievances in broad terms that could point authorities toward that motive, including anger toward conditions in detention camps and appearing to refer to Trump as a “traitor.”
https://edition.cnn.com/2...nner-shooter-teacher-invs

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:54
Helixes schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:03:
[...]

Persoonlijk had ik gehoopt dat hij hem doormidden zou zagen....

[...]

Ik verwacht geen grote bewegingen. Je zou denken dat mensen die twijfelden bij de eerste of tweede poging hun mening wel hadden bijgestuurd. Bovendien was deze aanval nu ook weer niet zó succesvol dat het dramatische beelden heeft opgeleverd.

Wellicht is er tijdelijk een beweging van een paar procent te zien in deze of gene richting. Bedenk goed dat mensen hem bijvoorbeeld de brandstofprijs niet zomaar zullen vergeven omdat er een gek met een pistool was. Het grootste verschil is in 2024 gemaakt door de cost-of-living crisis, niet door wat er gebeurd is in Butler.

Bovendien is het landschap inmiddels té gepolariseerd om nog hele grote schommelingen te verwachten. De twijfelaars die hun hoop hadden gericht op Trump voor het temmen van de inflatie, en het thuishouden van de troepen zijn bedrogen uitgekomen. Die is Trump nu gewoon kwijt.
Electoraal hebben de Republikeinen de midterms volgens mij al lang opgegeven. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar nog in geloven.

Het zou zomaar de opwaartse toon kunnen zijn richting sabotage van de midterms. Een "aanslag op de top van Republikeinse regering" werd er geschreven. Dat baart mij zorgen. Anderzijds zou het ook zomaar de incompetentie van de beveiliging kunnen zijn. De Trump administratie blinkt wel vaker uit op het gebied van incompetentie.

• Helixes
@49euro Trump zou een moord doen voor een Marinus van der Lubbe, dat ben ik met je eens. Een gefingeerde crisis ligt zeker in de lijn van mijn verwachting, maar deze poging tot een aanslag lijkt mij niet van voldoende zwaarte om daar voor te zorgen.

• HEY_DUDE
  • Nu online
Helixes schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:58:
@49euro Trump zou een moord doen voor een Marinus van der Lubbe, dat ben ik met je eens. Een gefingeerde crisis ligt zeker in de lijn van mijn verwachting, maar deze poging tot een aanslag lijkt mij niet van voldoende zwaarte om daar voor te zorgen.
Waarop baseer dat? De aanslagen en moord op Kirk worden maar matig politiek uitgebuit. Als ze daaropuit zijn is er al wel munitie.

Ik denk zelf dat het niet snel zal gebeuren. Dat leid alleen maar de aandacht af van Trump zelf. Alles moet om Trump draaien. Ook vergt het coördinatie en een planmatige aanpak. Ook dat gebeurt nergens in de regering Trump.

• hjs
  • Niet online

hjs

HEY_DUDE schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:49:
[...]

Waarop baseer dat? De aanslagen en moord op Kirk worden maar matig politiek uitgebuit. Als ze daaropuit zijn is er al wel munitie.
*knip*, niet onbebouwd.

Als je dus veel aandacht op de aanslagen gaat leggen, komen die dingen ook meer in het nieuws?

[ Voor 29% gewijzigd door NMH op 27-04-2026 16:24 ]

• HEY_DUDE
  • Nu online
hjs schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:09:
[...]

*knip*

Als je dus veel aandacht op de aanslagen gaat leggen, komen die dingen ook meer in het nieuws?

[ Voor 55% gewijzigd door NMH op 27-04-2026 16:24 ]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Beste mensen, bij deze het verzoek om een beetje op te onderbouwing te letten, zeker wanneer je zaken als aanslagen bespreekt. Er is al genoeg nepnieuws in de wereld. :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

NMH schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:27:
[modbreak]Beste mensen, bij deze het verzoek om een beetje op te onderbouwing te letten, zeker wanneer je zaken als aanslagen bespreekt. Er is al genoeg nepnieuws in de wereld. :)[/]
<knip> Commentaar of feedback op moderatie mag in DM, niet in het topic.

[ Voor 57% gewijzigd door darkrain op 27-04-2026 17:11 ]

• wildhagen
  • Niet online
De paarden zijn ontsnapt, dus we moeten nu de staldeuren sluiten. Het kalf is verdronken, laten we de put nu maar dempen.
Stafchef van het Witte Huis Susie Wiles organiseert deze week een bijeenkomst om het te hebben over de veiligheid van de Amerikaanse president Donald Trump. De aankondiging komt nadat in het weekend werd geschoten bij het jaarlijkse Correspondents' Dinner.

Wiles zou onder anderen met leiders van de Secret Service en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid praten. De ontmoeting moet vooral gaan over grote evenementen waarbij de president betrokken is.
Na het incident pleitte Trump opnieuw voor de balzaal die hij wil bouwen aan het Witte Huis. ,,Het is geen veilige balzaal", zei hij in een interview met 60 Minutes over de locatie van het diner. ,,Ik ben een veilige balzaal aan het bouwen. Wat er gisteren gebeurde is een van de redenen waarom ik een balzaal aan het bouwen ben." De balzaal is juridisch omstreden.

Trump noemde de schutter een 'zieke man' die al eerder door zijn familie was aangegeven bij de autoriteiten. Hij zou maandag voor de rechter verschijnen.
AD Liveblog zojuist (https://www.ad.nl/buitenl...-schietincident~ae67dd9c/)

Beetje laat, maar he.... volgens mij zou het productiever zijn om je vóór een (vermeende) aanslag voor te bereiden, dan erna.

Maar ik snap het wel. Als je alle specialisten van de veiligheidsdiensten wegwerkt (ontslag, wegpromoveren etc), en alleen mensen als Patel (FBI) of Curran (SecService, maar zonder executive ervaring) benoemd, omdat loyaliteit aan Trump/MAGA belangrijker is dan (vakinhoudelijke) competentie, dan krijg je dit soort zaken.

Virussen? Scan ze hier!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De redistricting door de Democraten is in Virginia is goedgekeurd door de rechter, waardoor het GOP protest vervalt: https://thehill.com/homen...congressional-map-ruling/

De uiteindelijke beslissing moet nog wel langs de Supreme Court.

Zoals verwacht heeft DeSantis in Florida een voorstel ingediend voor redistricting in het voordeel van de Republikeinen:

Florida Gov. Ron DeSantis has released a draft congressional map ahead of the state's special redistricting session. Compared to the current map (left), the new map (right) would eliminate as many as 4 Democratic representatives - 2 in central Florida and 2 in south Florida.

Decision Desk HQ (@decisiondeskhq.bsky.social) 27 april 2026

• Wren
  • Nu online
Delerium schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:33:
[...]

[mbr]<knip> Commentaar of feedback op moderatie mag in DM, niet in het topic.[/mbr]
<knip> We zijn allemaal mensen die meer te doen hebben dan op T.net rondhangen, geduld...

[ Voor 21% gewijzigd door darkrain op 27-04-2026 18:09 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.