• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
kazuka schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Dat gaan we in mei dan wel merken, als Powell afzwaait (maar wel aanblijft als FED lid). Ik ben benieuwd of de Trump-gezinde vervanger dan echt los gaat met het verlagen van de rente.
In Mei is er nog geen nieuwe fed directeur .. want die moet eerst door de Senaat heen. En die doen niets totdat de rechtzaak tegen de Fed helemaal is opgelost.

Powell Says He Will Remain as Fed Chair Until Successor Is Confirmed

Het is nog onduidelijk of hij daarna blijft zitten of toch vertrekt (ik hoop op het eerste)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:01
Herman schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:28:
[...]

Maar wat als je de rente kunt beïnvloeden door deze kunstmatig laag te houden? (lees: Fed coup)
Maar de FED bepaalt de waarde/rente van amerikaanse schulden niet hoor. Hoe minder te schuldeisers het vertrouwen hebben dat de VS zijn schulden kan terugbetalen, hoe meer redendement ze willen zien om dat risico te dragen, anders kopen ze het simpelweg niet meer of verkopen ze het. Daar heeft de FED toch 0 invloed op?

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:19
Herman schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:28:
[...]

Maar wat als je de rente kunt beïnvloeden door deze kunstmatig laag te houden? (lees: Fed coup)
Dat hebben ze in Turkije geprobeerd. Hier kun je teruglezen hoe dat heeft uitgepakt:
https://www.aei.org/econo...0inflation%20was%20rising.
https://indeflatie.nl/inf...0van%20de%20Turkse%20lira.

Ik denk dat we dan de ondergang van de dollar gaan meemaken.

[ Voor 20% gewijzigd door 49euro op 24-03-2026 17:12 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
We wisten het natuurlijk al wel, maar nu even cijfers bij het vermoeden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBpLoLLQ2WnfCo440M7oRGLdDlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8pQRIJmqjXS4DCS2mxLdr1za.png?f=fotoalbum_large
Traders bet half a billion dollars ​on the price of crude only 15 minutes before U.S. President Donald Trump announced a five-day delay to attacks ‌on Iran's energy infrastructure that sent the market plunging, exchange data and Reuters calculations showed.
Bron: https://www.reuters.com/b...y-iran-attack-2026-03-24/
Dus een kwartier vóór de toespraak van Trump z'n onverwachte claim is er massaal ingezet op een prijsdaling... Het lijkt erop dat Trump en vrienden zo wel heel rijk worden over de ruggen van al die mensen die sneuvelen tijdens deze achterlijke oorlog :/

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bizar: twee districten in Florida, al heel lang een rode staat en thuisbasis van Trump, zijn geflipt en nu vertegenwoordigd door democraten. SD14 en HD87, laatstgenoemde is waar Mar-a-Lago gevestigd is. Trump wordt nu dus vertegenwoordigd door een democraat.

JUST IN: Democrats tonight have flipped a GOP-held state House seat in Florida. And not just any seat: This is the district that contains Mar-a-Lago. (It voted for Trump by 11% in 2024). That's right: Trump will now be represented by a Democrat, Emily Gregory, in Tallahassee.

Taniel (@taniel.bsky.social) 24 maart 2026
Als deze trend zich doorzet wordt het een bloedbad voor de Republikeinen in november.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 02:05:
Bizar: twee districten in Florida, al heel lang een rode staat en thuisbasis van Trump, zijn geflipt en nu vertegenwoordigd door democraten. SD14 en HD87, laatstgenoemde is waar Mar-a-Lago gevestigd is. Trump wordt nu dus vertegenwoordigd door een democraat.

[Bluesky]

Als deze trend zich doorzet wordt het een bloedbad voor de Republikeinen in november.
Nog leuker als dit klopt:
Trump voted in this election — casting a ballot BY MAIL while he and his administration are trying to eliminate mail ballots.
Do as I say...

Dat zit wel Schnorr.

• duvekot
  • Nu online
Stukfruit schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 03:51:
[...]
[...]

Do as I say...
Dat klopt idd ... Ook toegegeven door Karoline Leavitt. Trump is een druk man en veel op reis en daarom mag hij stemmen per post.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
duvekot schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 06:21:
Dat klopt idd ... Ook toegegeven door Karoline Leavitt. Trump is een druk man en veel op reis en daarom mag hij stemmen per post.
Ik blijf het zeggen, maar weer een schoolvoorbeeld van rules for thee, but not for me. Je ziet het overal bij Trump et al.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:38
Stukfruit schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 03:51:
[...]

[...]

Do as I say...
In het verleden stemde Trump ook in een andere staat dan hij ingeschreven stond wat gewoon fraude is in de V.S.

• duvekot
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 07:41:
[...]

In het verleden stemde Trump ook in een andere staat dan hij ingeschreven stond wat gewoon fraude is in de V.S.
Hij staat sinds 2019 ingeschreven als kiezer in Florida ... In Amerika kennen ze geen echte GBA zoals wij die kennen .. dus daarom dat je jezelf ook apart moet registeren als kiezer ipv dat je een stempas krijgt van de gemeente waar je woont.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:08
De approval rating van Trump begint ook aardig te kelderen. Volgens het laatste onderzoek van Reuters/Ipsos is deze gezakt van 40% naar 36%, vooral door de oorlog in Iran en de gevolgen daarvan voor het thuisfront.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kazuka schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 02:05:

[Bluesky]

Het gaat zelfs om drie Florida zetels:

Hillsborough County Senate District 14 en Palm Beach County House District 87 (waar dus Mar-a-Lago deel van uitmaakt)... alswel Polk County District 51 (de zetel waar de afgevaardigde eerst zat die zich opgesteld had om in District 14 te kandideren )

Tweee werden verrassend door democraten gewonnen, in beide zetels waren relatief 'zware' republikeinse kandidaten opgesteld die een enorm financieel voordeel hadden omdat ze veel grotere campagfne-budgets hadden en veel ondersteuning door de top van de GOP kregen.

Enkel Polk country bleef behouden (dat zou wel een hele harde klap geweest zijn, dan had de GOP zelfs juist een extra zetel verloren omdat ze zo nodig de kandidaat daar wilden 'doorschuiven') ... wel werd daar de voorsprong in een zeer dieprood district gehalveerd...

Als je kijkt naar de hoogte van de campagne-budgets in Polk county, daar had de (uiteindelijk met 54%-46% winnende) republikeinse kandidate bijna $250.000 aan haar campagne-fondsen ($122,082 uit eigen campagne fondsen, $104,108 van het Florida Republican House Campaign Committee, en $15.000 van een PAC, 'Friends of Hilary Holley'), terwijl de democraat daar zijn totale campagne budget op $15,165 had staan.

Wat je dus ziet is dat de republikeinen kennelijk enkel met financiele middelen die bijna 20x zo hoog zijn een "zekere" zetel in de senaat van Florida kunnen behouden in een dieprood district, en zelfs dan hun voorsprong zien halveren...
Ik denk dat dat de republikeinen vooral enorm nerveus gaat maken in aanloop naar de midterms.... hoe gaan ze met hun financiele middelen om, ze hebben, ondanks alle steun van miljardairs en rijke techbedrijven zeker geen onbeperkt budget en zullen dus strategische keuzes maken:
De eigen keuze vor sterke gerrymandering om meer districten competititef te maken kan dan juist het snijden in hun eigen vingers zijn, omdat dat dus moet betekenen dat ze die posities ook _moeten_ verdedigen..

Puur logisch gezien denk ik dat het bijna onvermijdbaar is dat er ook een weerstand tegen de Maga en pro-trumpers binnen de GOP zal ontstaan hierdoor... iets dat versterkt kan worden als Trump de financiele middelen sterker gaat inzetten en ook binnen zijn eigen partij enorm gaat polariseren en zijn eigen kandidaten wil doorzetten (hij heeft aangekondigd voor de midterms een campagnekas van $1.5 miljard te hebben, maar ik durf te wedden dat hij dat daadwerkelijk uitgeven aan andere kandidaten niet werkelijk zijn plan is: Trump boasts of over $1.5B in political funds. His spending tactic could shape the midterms | PBS News )... Thomas Massie lijkt daarbij ook mogelijke een centraal GOP-figuur te kunnen worden, als meest zichtbare trump-criticus binnen zijn eigen partij.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

RM-rf schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:51:
[...]

Puur logisch gezien denk ik dat het bijna onvermijdbaar is dat er ook een weerstand tegen de Maga en pro-trumpers binnen de GOP zal ontstaan hierdoor... iets dat versterkt kan worden als Trump de financiele middelen sterker gaat inzetten en ook binnen zijn eigen partij enorm gaat polariseren en zijn eigen kandidaten wil doorzetten (hij heeft aangekondigd voor de midterms een campagnekas van $1.5 miljard te hebben, maar ik durf te wedden dat hij dat daadwerkelijk uitgeven aan andere kandidaten niet werkelijk zijn plan is: Trump boasts of over $1.5B in political funds. His spending tactic could shape the midterms | PBS News )... Thomas Massie lijkt daarbij ook mogelijke een centraal GOP-figuur te kunnen worden, als meest zichtbare trump-criticus binnen zijn eigen partij.
En niet enkel Massie. Boebert is ook al erg uitgesproken anti Iran oorlog en ik verwacht dat er meer GOP leden zullen zijn die zich los gaan wrikken van Trump en MAGA als blijkt dat ze het huis van afgevaardigden gaan verliezen en mogelijk ook de senaat, mits deze trend zich doorzet zoals nu.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kazuka schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:57:
[...]

En niet enkel Massie. Boebert is ook al erg uitgesproken anti Iran oorlog en ik verwacht dat er meer GOP leden zullen zijn die zich los gaan wrikken van Trump en MAGA als blijkt dat ze het huis van afgevaardigden gaan verliezen en mogelijk ook de senaat, mits deze trend zich doorzet zoals nu.
die vraag zal ook een financiele vraag zijn.... Trump is wel zo slim geweest om flinke financiele controle over de GOP te krijgen (en zelfs buiten de GOP om veel fondsenwerving voor conservatieve kandidaten enkel om Trump en Maga draait) en kan die financiele middelen nu proberen in te zetten als afpersingsmiddel.

zolang er geen financiele middelen zijn en/of grassroots bewegingen binnen de republikeinen voor kandidaten buiten Trump, zijn deze kandidaten nog steeds enorm dicht aan hem 'vastgebonden' en onderweorpen aan zijn 'goedkeuring'... een bijna feodaal systeem heeft Trump daar relatief snel opgebouwd.

Bv Marjorie Taylor Green moest ook het afstand nemen tot Trump ermee bekopen dat ze haar house-zetel gewoon maar moest opgeven, omdat er geen leven na Maga lijkt te zijn voor zulke kandidaten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-04 11:08
TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:49:
De approval rating van Trump begint ook aardig te kelderen. Volgens het laatste onderzoek van Reuters/Ipsos is deze gezakt van 40% naar 36%, vooral door de oorlog in Iran en de gevolgen daarvan voor het thuisfront.
Wat ik dan denk bij zo'n getal is niet "goh wat laag" maar "op de een of andere manier vindt 1/3 van alle Amerikanen het nog steeds dikke prima om Trump als president te hebben". En dit is nog niet eens de laagste approval ooit, en zelfs niet de laagste approval die Trump ooit had (34%).

Tekenend is eerder de hoogste approval die Trump ooit gehad heeft: 47% op het moment van schrijven, en dat was aan het begin van zijn tweede termijn. De drie presidenten die historisch lager gescoord hebben dan Trump (Nixon, Truman en W. Bush) hadden allemaal een "fall from grace" waarbij ze oorspronkelijk juist veel hogere approval ratings hadden. Dat er zo'n klein verschil zit tussen Trump's hoogste en laagste approval ondanks alles zie ik als tekenend voor hoe erg de stammenstrijd in de VS is. Voor sommigen is het echt "my President right or wrong" en kan hij, zoals hij ooit eens pochte, iemand in het openbaar neerschieten zonder aan support van de harde kern in te boeten.

(Bron: WP, United States presidential approval ratings.)

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• rik86
  • Laatst online: 19:26
MneoreJ schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:41:
[...]

Wat ik dan denk bij zo'n getal is niet "goh wat laag" maar "op de een of andere manier vindt 1/3 van alle Amerikanen het nog steeds dikke prima om Trump als president te hebben". En dit is nog niet eens de laagste approval ooit, en zelfs niet de laagste approval die Trump ooit had (34%).

Tekenend is eerder de hoogste approval die Trump ooit gehad heeft: 47% op het moment van schrijven, en dat was aan het begin van zijn tweede termijn. De drie presidenten die historisch lager gescoord hebben dan Trump (Nixon, Truman en W. Bush) hadden allemaal een "fall from grace" waarbij ze oorspronkelijk juist veel hogere approval ratings hadden. Dat er zo'n klein verschil zit tussen Trump's hoogste en laagste approval ondanks alles zie ik als tekenend voor hoe erg de stammenstrijd in de VS is. Voor sommigen is het echt "my President right or wrong" en kan hij, zoals hij ooit eens pochte, iemand in het openbaar neerschieten zonder aan support van de harde kern in te boeten.

Tegelijkertijd is de kans dat dit de bodem is er klein. Pas 2 á 3 weken in de conflict wat in mijn analyse alles in zich heeft om te verergeren, juist ook voor de gemiddelde Republikein (bijv. sterker afhankelijk van fossiele brandstoffen/ meer betrokken bij 't leger).

Wat dat betreft is deze analyse wel treffend voor de spagaat waar een deel in zit: https://www.destentor.nl/...l-niet-blij-mee~a4fe18a4/
AI samenvatting
JD Vance blijft opvallend stil nu de oorlog met Iran escaleert, omdat die haaks staat op zijn America First en anti-interventionistische koers. Door zijn Irak-ervaring wantrouwt hij “eeuwige oorlogen”. Als mogelijke Trump-opvolger kan hij Trump niet afvallen, dus kiest hij strategisch voor zwijgen en focust op binnenlandse dossiers.

Ik verwacht dus wel een verdere daling en hoop op dramatische verkiezingen voor de republikeinen in november.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:47
kazuka schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:57:
In de Senaat zijn op dit moment 60 stemmen nodig om een funding bill door het congres te loodsen. Die stemmen lijken er op voorhand niet te zien. Onder de Democraten is er alleen Fetterman die bereid is de Wereld in de fik te steken. Er zullen een paar Republikeinen tegen stemmen - zelfs een traditionele meerderheid lijkt twijfelachtig.

Dus die $200bln gaat er niet komen. Tenzij...
rik86 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:55:
Ik verwacht dus wel een verdere daling en hoop op dramatische verkiezingen voor de republikeinen in november.
Je mag dat zeker hopen. Maar, er is natuurlijk ook nog de SAVE-act, die de VS als functionele democratie zoekt te beëindigen, mede door de randvoorwaarden die er worden gesteld aan de legitimatie op het stembureau. Ook die heeft 60 stemmen in de Senaat nodig om voorbij de fillibuster te komen - het vetomiddel van de minderheid.

Er zijn geluiden dat Trump met een Presidentieel edict dat veto wil opheffen, om zo de SAVE-act door het Congres te krijgen. Dat opent dan ook meteen de route naar het verstrekken van die $200bln aan het defensie-apparaat.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• TheBrut3
Zoiets zakt natuurlijk niet ineens, maar gestaag. Hoe meer mensen er last van krijgen en hoe meer last ze ervan hebben, hoe lager die approval rating.

Verder hou ik altijd maar een 30-30-40 verdeling aan bij dergelijke zaken. 30% zal altijd voor zijn, 30% zal altijd tegen zijn en 40% zweeft wat. In dat opzicht komt Trump toch aardig laag te staan inmiddels. Ook alle tussentijdse stemmingen geven een aardig beeld. Volgens mij is er nog nergens een zetel van Democraat naar Republikein geflipt, andersom zijn er inmiddels tal van voorbeelden. De exacte aantallen kan ik zo snel niet vinden.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:24:
[...]

Zoiets zakt natuurlijk niet ineens, maar gestaag. Hoe meer mensen er last van krijgen en hoe meer last ze ervan hebben, hoe lager die approval rating.

Verder hou ik altijd maar een 30-30-40 verdeling aan bij dergelijke zaken. 30% zal altijd voor zijn, 30% zal altijd tegen zijn en 40% zweeft wat. In dat opzicht komt Trump toch aardig laag te staan inmiddels. Ook alle tussentijdse stemmingen geven een aardig beeld. Volgens mij is er nog nergens een zetel van Democraat naar Republikein geflipt, andersom zijn er inmiddels tal van voorbeelden. De exacte aantallen kan ik zo snel niet vinden.
En dit is alleen nog 2025
https://boltsmag.org/legislative-elections-results-2025/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCDtnot5fGEkcfypHYca5M1-Rw0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bBH7XCtLzvoDw90ANkzIJpve.jpg?f=user_large

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 20:24
BNR maakt melding van een bericht in Fortune waarin o.a. het volgende gesteld wordt:
In het artikel waarschuwen Steve Hanke, hoogleraar toegepaste economie aan Johns Hopkins University, en David M. Walker, voormalig hoofd van de Amerikaanse rekenkamer Government Accountability Office (GAO), dat de financiële situatie van de VS ernstig onder druk staat en vragen om maatregelen om de overheidsfinanciën te herstellen om een naderende fiscale crisis af te wenden.
Dit zal Trump niet bepaald als muziek in de oren klinken. Het optreden van Trump voedt het financiële vertrouwen al niet en als er ook meer berichten de ernst van de situatie aangeven, dan helpt dat het vertrouwen ook niet. En dan hebben we het nog niet eens over de oorlog in Iran....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Cranberry schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:34:
Dit zal Trump niet bepaald als muziek in de oren klinken. Het optreden van Trump voedt het financiële vertrouwen al niet en als er ook meer berichten de ernst van de situatie aangeven, dan helpt dat het vertrouwen ook niet. En dan hebben we het nog niet eens over de oorlog in Iran....
Powell zwaait over 2 maanden af bij de FED en Trump is aan zet. Zoals altijd bij Trump is een dieper dal altijd mogelijk.

Het voordeel is dan wel dat de VS zelf dat belachelijk grote leger zelf niet meer kan betalen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
[...]

Ja dat klinkt nog steeds als 1/3e van het land pro-Trump. Dat is het ook.
Maar dat deel is zo verhard, met de andere partij verketterd, decennia lang, dat voor hun stemmen op een Democraat is als een evangelische christen dat moslim wordt.

Plus dat de Amerikaanse samenleving geen ruimte laat voor 50 shades of grey, alles is zwart of wit, A of B, een winnaar of een verliezer.

Het is niet dat ze Trump fantastisch vinden, het is dat er voor hun domweg geen alternatief is.
Tenzij Trump gewipt wordt door zn eigen partij en met een "redelijk" alternatief komt. Maar ook dat is niet mogelijk, omdat Trump wijst naar zijn approval rate onder Republikeinen.
Die twee krachten houden elkaar in een houdgreep.

In zekere zin is de enige manier voor de GOP om van Trump af te komen de verkiezingen verliezen, impeachment, de Dems krijgen de schuld en daarna Vance om de boel te redden en weer alles rood te krijgen bij de 2028 verkiezingen.
Waarna de echte krachten (Thiel ed) echt hun mannetje op de plek hebben, ipv los kanon Trump.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• MneoreJ
  • Laatst online: 27-04 11:08
Cranberry schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:34:
Ik denk niet dat het financiële wel en wee van de VS als geheel Trump veel kan schelen. Zolang hij en zijn vriendjes gecashed hebben is het allemaal wel goed, en als de nood echt aan de man is brengen we het kapitaal wel ergens anders onder. Daarnaast: zelfs al kon het hem wel schelen, dan is uit de rest van zijn economische beleid wel gebleken dat hij er, laten we zeggen, eigenzinnige ideeën op nahoudt over wat de economie ten goede zou moeten komen. Veel verder dan tarieven opleggen en jengelen over renteverlagingen komt hij niet. Als de economie toch een duikvlucht maakt staat het draaiboek al klaar om het letterlijk iedereen in de schoenen te schuiven behalve Trump.

Bovendien, wat weten die hoogleraren nou helemaal? Die zijn allemaal geïndoctrineerd door de extreemlinkse woke universiteiten die Amerika haten. :+

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DropjesLover schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:25:
[...]
Plus dat de Amerikaanse samenleving geen ruimte laat voor 50 shades of grey, alles is zwart of wit, A of B, een winnaar of een verliezer.
En dat precies het probleem met hun systeem, het is te makkelijk om 1 van de twee met middelen (geld, chantage, etc..) te beïnvloeden.

Zien wij hier in de EU ook openlijk gebeuren echter is ons "geluk" dat er meerdere partijen zijn wat zorgt voor wat demping.

Wear Sunscreen!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://home.treasury.gov/news/press-releases/sb0425
In honor of the 250th anniversary of the United States of America, President Donald J. Trump’s signature will appear on future U.S. paper currency along with the Secretary of the Treasury, marking the first time in history for a sitting president.

“Under President Trump’s leadership, we are on a path toward unprecedented economic growth, lasting dollar dominance, and fiscal strength and stability,” said Secretary of the Treasury Scott Bessent. “There is no more powerful way to recognize the historic achievements of our great country and President Donald J. Trump than U.S dollar bills bearing his name, and it is only appropriate that this historic currency be issued at the Semiquincentennial.”

“As the 250th anniversary of our great nation approaches, American currency will continue to stand as a symbol of prosperity, strength, and the unshakable spirit of the American people under President Trump’s leadership,” said Treasurer Brandon Beach. “The President’s mark on history as the architect of America’s Golden Age economic revival is undeniable. Printing his signature on the American currency is not only appropriate, but also well deserved.”
Het moet toch echt niet 'nog veel gekker' gaan worden daar.... ;(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• duvekot
  • Nu online
Will_M schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:11:
[...]
Nu is het wachten op de volgende:
De treasury heeft besloten om extra "veiligheidskenmerken" toe te voegen aan de nieuwe biljetten. Deze nieuwe kenmerken zijn voelbare gouden opdrukken in reliëf .. en die zijn gevormd volgens de klassieke gouden ornamenten die in de oval office en verder ook in de rest van het Witte Huis te vinden zijn

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

duvekot schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:27:
[...]

Nu is het wachten op de volgende:

[...]
Dit lijkt meer op een gevalletje "We zetten zometeen de printers aan en printen wat 'extra gratis' geld er bij....Gewoon omdat 't kán".

Hebben ze met die inval in Venezuela meteen óók de manieren van Maduro over genomen, of....?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TheBrut3
Er is een Nederlandse aan het bivakkeren bij ICE. In tegenstelling tot de meeste mensen heb ik het gevoel dat ze daar geluk bij heeft. Ze wacht momenteel op uitzetting door ICE nadat ze in oktober samen met een man is betrapt met 76 kilo ketamine in de koffers. Had ook kunnen resulteren in een heel erg lange en ongeplande vakantie in Amerika.

https://www.nu.nl/buitenl...kt-met-76-kilo-drugs.html

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:41

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Will_M schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:11:

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AADlEXRGSfveJiarn0_AZzhJOK4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3j5Nc1o3gMMUEAPaAJl9hhGH.png?f=user_large

Geen onwerkelijke voorspelling helaas.

Verder gaat de ras- en genderzuivering anti-woke agenda door bij het leger. Twee vrouwen en twee zwarte mannen (?) zijn persoonlijk door Hegseth van de lijst gehaald voor promotie naar generaal.

https://www.nytimes.com/2...gseth-promotion-list.html

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:42
Gundogan schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]

Geen onwerkelijke voorspelling helaas.
de 'Bill' is er al een tijdje: https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-bill/792

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De persoonlijke email van FBI director Kash Patel is gehacked:

Story here: www.reuters.com/world/us/ira... Updates TK:

Raphael Satter (@raphae.li) 27 maart 2026
WASHINGTON, March 27 (Reuters) - Iran-linked hackers have publicly claimed ‌the breach of FBI Director Kash Patel's personal inbox, publishing photographs of the director and his purported resume to the internet.
On their website, ⁠the hacker group Handala Hack Team said Patel "will now find his name among the list of successfully hacked victims."

Reuters was not able to immediately authenticate the emails published by Hanadala, but a sample of the material uploaded ‌by ⁠the hackers and reviewed by Reuters appears to show a mix of personal and work correspondence dating between 2010 ⁠and 2019.

A Justice Department official confirmed to Reuters that Patel's emails were compromised but did ⁠not go into detail. The FBI did not immediately respond to ⁠a request for comment. The hackers did not immediately respond to messages.
Benieuwd of de beste man iets van vertrouwelijke documenten of mails heeft bewaard in zijn persoonlijke email.

[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 27-03-2026 15:58 ]

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:21
kazuka schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:57:
De persoonlijke email van FBI director Kash Patel is gehacked:

[Bluesky]

[...]

Benieuwd of de beste man iets van vertrouwelijke documenten of mails heeft bewaard in zijn persoonlijke email.
Zoekresultaatje Trump + Epstein los laten

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15

bloody

0.000 KB!!

Dit geeft toch wel een mooi inkijkje in Trump's karakter. Schoolvoorbeeld (extreem) narcistisch.
Dat verklaart meteen de matige kwaliteit van de poppetjes in de regering en met wie hij zich omringt.
Mocht je twijfelen over wat je leest, lees het nog een keer heel langzaam, echt bizar. Los van narcisme heeft hij blijkbaar een rare voorkeur voor ontploffingen. Ik las laatst al dat hij elke avond de meest spectaculaire beelden te zien kreeg van z'n oorlogen, dit fragment uit z'n speech van gisteravond bevestigt dat beeld wel.
Kijk en luister dit fragment even vanaf 50:00 - 50:30...
Ik zat met verbazing te kijken, is dat een klein kind of zo met een obsessie voor oorlogsspelletjes?

En dat moet de wereld leiden 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door bloody op 28-03-2026 09:51 ]

nope

• duvekot
  • Nu online
bloody schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:48:
En dat moet laat de wereld leiden lijden 8)7
"Fixed" that for you ...

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
https://www.theguardian.c...nistration-latest-updates

Opvallend hoe weinig aandacht er voor deze grote 'no-kings' protesten zijn. Interessant dat er vandaag niet iets gebeurt wat het overschaduwd.

Benieuwd hoe groot de aantallen deze keer zijn.

Edit: nu ook op nu.nl https://www.nu.nl/verkiez...tie-van-no-kings-day.html

Edit2:
Maar op de NOS is niets te bekennen helaas.
Zaterdagavond was het nog niet op de NOS, zondag ochtend inderdaad nu wel, zoals wren hieronder aangeeft, post aangepast

[ Voor 36% gewijzigd door Yamotek op 29-03-2026 10:10 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
Yamotek schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:37:
https://www.theguardian.c...nistration-latest-updates

Opvallend hoe weinig aandacht er voor deze grote 'no-kings' protesten zijn. Interessant dat er vandaag niet iets gebeurt wat het overschaduwd.

Benieuwd hoe groot de aantallen deze keer zijn.

Edit: nu ook op nu.nl https://www.nu.nl/verkiez...tie-van-no-kings-day.html

Maar op de NOS is niets te bekennen helaas.
Staat er gewoon op:

In alle Amerikaanse staten protest tegen president Trump - https://nos.nl/l/2608235

• Stukfruit
  • Niet online
Wren schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:47:
[...]

Staat er gewoon op:

In alle Amerikaanse staten protest tegen president Trump - https://nos.nl/l/2608235
Kijk naar het tijdstip ;)

Ze hebben blijkbaar even de tijd genomen om te factchecken. Of gewacht op de bezoekersaantallen. En waarschijnlijk gewacht tot het voorbij was, aangezien de tijd daar achterloopt op ons.

Toch een kleine tegenvaller omdat ik ergens had meegekregen dat er op 9 miljoen werd gehoopt. Aan de andere kant: het is nog steeds meer én ze houden het vol, dus prima resultaat.

Dat zit wel Schnorr.

• HEY_DUDE
Stukfruit schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:57:
[...]

Kijk naar het tijdstip ;)

Ze hebben blijkbaar even de tijd genomen om te factchecken. Of gewacht op de bezoekersaantallen. En waarschijnlijk gewacht tot het voorbij was, aangezien de tijd daar achterloopt op ons.

Toch een kleine tegenvaller omdat ik ergens had meegekregen dat er op 9 miljoen werd gehoopt. Aan de andere kant: het is nog steeds meer én ze houden het vol, dus prima resultaat.
Het is jammer dat een dergelijk grootschalig protest weinig aandacht krijgt. Terwijl elke scheet die Trump laat breed wordt uitgemeten en niet wordt afgewacht. Zegt vooral iets over de media en de clicks die ze moeten halen. Een vreedzaam protest is denk ik een saaie aangelegenheid in dit tijdsgewricht.

Wacht maar tot er een protestant over de schreef gaat, dan staan alle media vol. En wordt er echt niet afgewacht op fact checken.

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: White House-app van regering VS blijkt locatie elke paar minuten door...

Werkelijk álles wat Trump of zijn handlangers in zijn regering doen lijkt op een mislukking uit te draaien. Het is alsof hij er een talent voor heeft ofzo. Of is het gewoon ordinaire grenzeloze incompetentie?

Nou zou ik al niet weten waarom je een "Trump App" zou willen installeren, maar als je dat doet wordt je telefoon nog kwetsbaar voor misbruik ook nog....

Virussen? Scan ze hier!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:05:
Er is een Nederlandse aan het bivakkeren bij ICE. In tegenstelling tot de meeste mensen heb ik het gevoel dat ze daar geluk bij heeft. Ze wacht momenteel op uitzetting door ICE nadat ze in oktober samen met een man is betrapt met 76 kilo ketamine in de koffers. Had ook kunnen resulteren in een heel erg lange en ongeplande vakantie in Amerika.

https://www.nu.nl/buitenl...kt-met-76-kilo-drugs.html
Misschien is die 76 kilo keta rechtstreeks naar Musk gegaan en heeft ze daardoor wat voordeeltjes verkregen :+

Een geste van goede wil.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• wildhagen
  • Niet online
De Amerikaanse vicepresident J.D. Vance (41) lijkt binnen de conservatieve beweging in de VS de favoriet om president Donald Trump in 2028 op te volgen. Dat blijkt uit de jaarlijkse peiling van de Conservative Political Action Conference (CPAC).

Eerdere berichten suggereerden al dat het in 2028 aan Republikeinse kant tussen Vance en minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio (54) zou kunnen gaan. In de peiling van CPAC versloeg de vicepresident zijn partijgenoot Rubio ruim. Vance kreeg 53 procent van de stemmen en Rubio 35 procent.

De Republikeinen hebben hun presidentskandidaat nog niet gekozen. Dat gebeurt via meerdere voorverkiezingen. Noch Vance noch Rubio hebben zich voorlopig kandidaat gesteld.
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...mp-op-te-volgen~ae67dd9c/)

Nou. Het is ze gelukt hoor. Ze hebben iemand met nóg engere ideeën gevonden dan Trump.

Virussen? Scan ze hier!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:27
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:00:
[...]

Nou. Het is ze gelukt hoor. Ze hebben iemand met nóg engere ideeën gevonden dan Trump.
Je bedoelt dat ze nu eindelijk iemand hebben gevonden die daadwerkelijk ideeën heeft en die zij niks hoeven in te fluisteren? :+

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:28

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:00:
[...]

De tatoeages van Hegseth zeggen ook genoeg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfBN1rVmj__I3J62RqXS71Icry8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JSQVfuQSMzF3Rote1WZUnCEq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1a_3IKW4SOINVt5RfNbdW73T14s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R7308L8KpskHnjDFQ90dVA62.webp?f=fotoalbum_large

• Stukfruit
  • Niet online
Mawlana schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:18:
[...]

Je bedoelt dat ze nu eindelijk iemand hebben gevonden die daadwerkelijk ideeën heeft en die zij niks hoeven in te fluisteren? :+
Laat de heer Thiel dat maar niet horen terwijl hij al met de touwtjes klaar staat ;)
Despite their anti-Big Tech rhetoric, Vance and Masters each have had deep and profitable ties to the Silicon Valley they decry. Masters, who co-wrote a book with Thiel, worked for him at Thiel Capital, an investment firm, eventually becoming its chief operating officer, and he was president of the Thiel Foundation.

Vance was a principal at Mithril Capital Management, Thiel’s venture capital firm. In 2019, he co-founded Narya Capital, a VC firm. To launch the company, he relied on funding from Thiel and two other Big Tech titans, Eric Schmidt, a past CEO of Google, and Marc Andreesen, who co-founded Netscape and the Silicon Valley venture capital firm Andreesen Horowitz.
Bron: https://www.motherjones.c...-anti-big-tech-hypocrisy/

Dat zit wel Schnorr.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:14

Dennis1812

Amateur prutser

Voorlopig krijgen ze Trump niet weg. Die blijft tot na zn dood in het Witte huis gok ik zomaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• duvekot
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:48:
Voorlopig krijgen ze Trump niet weg. Die blijft tot na zn dood in het Witte huis gok ik zomaar.
In een Gouden Urn op de schoorsteen mantel?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:14

Dennis1812

Amateur prutser

duvekot schreef op maandag 30 maart 2026 @ 00:05:
[...]

Dat is de meest humane optie.

*knip*, laten we dat soort suggesties maar niet doen.

Helaas is er ook geen enkele tegenstander die enig gewicht in de strijd lijkt te gooien.

Ook erg jammer dat Barack Obama niet een termijn terug kan en mag komen om als een soort ad interim aan de boom te schudden en iedereen de juiste kant op te sturen. En dan over te dragen aan een persoon die zich wil conformeren aan mensenrechten en opbouw van een land.

[ Voor 31% gewijzigd door NMH op 30-03-2026 14:05 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dennis1812 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:48:
duvekot schreef op maandag 30 maart 2026 @ 00:05:
[...]

Weekend at Bernies style? En nee dat bedoel ik niet (helemaal) als grap :X

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 30-03-2026 05:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:59
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 49% gewijzigd door NMH op 30-03-2026 14:05 ]

• duvekot
  • Nu online
De toekomstige presidentiële bibliotheek van Trump.

https://media.trump-presi...org/djt-library-video.mp4

Ze hebben via via "voor weinig" een oude parkeerplaats in het centrum van Miami weten te krijgen en daar gaan ze de bibliotheek neerzetten.

De ultieme Trump Tower zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7xqbW-IPealGun2HtMa9jF4Fk8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3ZyMEkQRXecKPx3vjy9BCAwH.png?f=fotoalbum_large

Eb natuurlijk komt de Boeing van Qatar er ook in te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9NNFM0i03nNaam-0t1k7gCKLaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dPzr0FpYM5oB6FxHSptbkrOf.png?f=fotoalbum_large

• Wren
  • Laatst online: 19:20
duvekot schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:15:
De toekomstige presidentiële bibliotheek van Trump.

https://media.trump-presi...org/djt-library-video.mp4

Ze hebben via via "voor weinig" een oude parkeerplaats in het centrum van Miami weten te krijgen en daar gaan ze de bibliotheek neerzetten.

De ultieme Trump Tower zo te zien.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die zal wel in de wet proberen te krijgen dat er daarna nooit meer iets hogers gebouwd mag worden in Miami.

• TheBrut3
Het is Trump, die de benzine goedkoper zou maken, gelukt om de gemiddelde prijs boven de $4 per gallon te krijgen.
https://gasprices.aaa.com/

• Stukfruit
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:40:
Het is Trump, die de benzine goedkoper zou maken, gelukt om de gemiddelde prijs boven de $4 per gallon te krijgen.
https://gasprices.aaa.com/
Californië: $5.887 :X

En opvallend dat de rode staten blauw zijn. Voorloper van de uitkomsten? >:)

Dat zit wel Schnorr.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:43
Stukfruit schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:45:
[...]

Heb je zoveel vertrouwen in de Amerikanen? Dit gaat gewoon alsnog mis. :z

• Wild Chocolate
  • Nu online
Stukfruit schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:45:
[...]

Bizar hè, $1,55 per liter, da's €1,35...

iRacing Profiel

• duvekot
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:48:
[...]
Ja .. bijna 3 gulden per liter .. wie kan dat nou veroorloven >:)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

duvekot schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:15:

[Afbeelding]
Lekker oog voor details deze mensen. Een 747 met 2 motoren....

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:19
[...]

Tsja dat klinkt niet duur, maar wanneer een auto gemiddeld 1 op 5 rijdt ben je natuurlijk nog steeds gemiddeld meer per kilometer kwijt dan hier

• Wild Chocolate
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:54:
[...]

Schaal 1 op 2, denk ik :+

iRacing Profiel

• Wild Chocolate
  • Nu online
49euro schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Tsja dat klinkt niet duur, maar wanneer een auto gemiddeld 1 op 5 rijdt ben je natuurlijk nog steeds gemiddeld meer per kilometer kwijt dan hier
Omdat er met prijzen van €0,60/l tot voor kort geen enkele motivatie was om zuinigere auto's te kopen en (dus) te bouwen...
Zal je zien dat de Amerikanen binnenkort massaal Aziatische en Europese auto's gaan importeren :X

iRacing Profiel

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:59
[...]

En het hele land is ook nog ontworpen met het idiote idee dat je alles met de auto moet doen. Even naar de winkels of werk fietsen is er voor veel Amerikanen niet bij.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:59:
[...]

Omdat er met prijzen van €0,60/l tot voor kort geen enkele motivatie was om zuinigere auto's te kopen en (dus) te bouwen...
Zal je zien dat de Amerikanen binnenkort massaal Aziatische en Europese auto's gaan importeren :X
Misschien kan de VS de Europese auto insdustrie redden :+

• wildhagen
  • Niet online
De Republikeinse gouverneur van Florida, Ron DeSantis, heeft maandag wetgeving ondertekend om de internationale luchthaven van Palm Beach te hernoemen naar Donald Trump. De drieletterige code van de luchthaven zal worden gewijzigd van PBI naar DJT, de initialen van Trump.

Voordat de naam kan worden gewijzigd, moet een formeel verzoek worden ingediend bij de Federal Aviation Administration (FAA). Deze instantie moet de wijziging vervolgens verwerken in diverse vluchtkaart- en navigatiedatabases, en de luchthavenborden moeten worden aangepast.
Sinds zijn herverkiezing tot president van de Verenigde Staten hebben al een hele reeks gebouwen, instellingen, overheidsprogramma's, oorlogsschepen en geld de naam van Donald Trump gekregen.

Het Amerikaanse Ministerie van Financiën maakte vorige week bekend dat het Amerikaanse papiergeld vanaf deze zomer de handtekening van Trump zal dragen. Dit is de eerste keer dat een zittende president Amerikaans geld ondertekent.
Zie https://www.volkskrant.nl...r-hem-vernoemd~b0d15cc3f/

Dit begint echt absurde vormen aan te nemen. Dit lijkt inmiddels wel echt op een complete persoonlijkheidscultus, vergelijkbaar met die van de familie Kim in Noord-Korea.

Nog even en het heet geen USA meer, maar Trumpland of United Property of Trump oid.

Virussen? Scan ze hier!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Er waren net door de vorige regeing regels ingevoerd die amerikaanse autofabrikanten stapsgewijs dwongen om voor nieuwe modellen een steeds zuiniger benzineverbruik te verplichtten.

Maar trump zelf heeft die regels afgelopen december de prullemand in verwezen, omdat die regels volgens zijn minister van Transport vééls te streng waren, en tot een concurrentienadeel voor amerikaanse producenten leidde (amerikaanse modellen zijn ook altijd de meest verbruikende)
6 dec 2025

Nieuwe brandstofauto's die in de Verenigde Staten worden verkocht moeten ieder jaar iets zuiniger worden. De streefwaarde voor het gemiddeld brandstofverbruik in 2031 was 1 liter op 21 kilometer, Maar gaat onder de nieuwe regels naar gemiddeld 1 op 14,6 voor het modelaanbod van een bepaald merk.

Doordat het gemiddelde brandstofverbruik minder fors omlaag hoeft, zouden autofabrikanten kunnen afzien van brandstofbesparende technologieën, zoals een vorm van elektrische ondersteuning van de brandstofmotor. Dit moet nieuwe auto's goedkoper maken, wat vervolgens de verkoop moet aanwakkeren.
Trump wil brandstofverbruik nieuwe auto's in VS minder fors terugdringen | Economie | NU.nl

• duvekot
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:54:
[...]

Er zitten wel meer foutjes en onmogelijkheden in >:)

Trump Unveils Vision for Presidential Library, Complete With Golden Escalator
It shows “TRUMP” emblazoned in gold letters across the front of the building above an American flag that in one scene appears to have 56 stars
Tenzij ze natuurlijk meer weten en er tegen de tijd dat Trump geen president meer is er idd 56 staten zijn 8)7

De grond waar het op gebouwd gaat worden is ook via een bijzondere constructie in handen van de familie Trump gekomen.
The 2.63-acre property, currently a parking lot facing Biscayne Bay, is estimated to be worth hundreds of millions of dollars.

Florida officials were able to hand over the property to those working on the Trump library after the trustees of Miami Dade College voted to convey the property to the state at the DeSantis administration’s request.

Under the terms of the transaction, only certain parts of the property would be required to house a presidential library, museum or center. This would leave room for a hotel, condominium or other for-profit development. Construction would have to begin within five years.
Maar daar zijn (natuurlijk) al de eerste rechtzaken over aangespannen.

En het zou Trump niet zijn als ze ook over dit nagedacht hebben
Willy A. Bermello, a principal at the Miami-based architecture firm that has been chosen to design the building, said in a statement that it would be the tallest presidential library in the United States.
Ik ben benieuwd of er over 5 jaar al gestart is met bouwen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:38:
[...]

[...

Dit begint echt absurde vormen aan te nemen. Dit lijkt inmiddels wel echt op een complete persoonlijkheidscultus, vergelijkbaar met die van de familie Kim in Noord-Korea.

Nog even en het heet geen USA meer, maar Trumpland of United Property of Trump oid.
Het kan nog aanzienlijk gekker: Trump family business files for trademark rights on any airports using the president’s name
Applications filed by the Trump Organization with the federal trademark office are seeking exclusive rights to use the president’s name on airports and dozens of related things found there, from buses shuttling passengers to umbrellas and travel bags to flight suits. The filings come amid debate in Florida over a state bill to name the Palm Beach airport after Trump and a dispute over funding of a tunnel between New York and New Jersey that is tied up with proposals that both it and Dulles International Airport in Virginia bear his name.
CorrupTie met een hoofdletter T.

• duvekot
  • Nu online
Trump is weer niet blij vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mfq16O5LFgqRPyN172GAF0yDq8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hQhnfyWkGB5xdNV7VRwIVLq6.png?f=fotoalbum_large
bron

Dit komt dus omdat een rechter de constructie van de "Ballroom" geblokkeerd heeft.
A federal judge on Tuesday halted construction on President Trump’s White House ballroom project.

U.S. District Judge Richard Leon said that no statute “comes close” to granting Trump the authority he claims he has to execute the $400 million project, barring construction from continuing until Congress authorizes its completion.

“The President of the United States is the steward of the White House for future generations of First Families,” Leon wrote. “He is not, however, the owner!”
Bron

[ Voor 5% gewijzigd door duvekot op 31-03-2026 22:13 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@duvekot met als reactie op de beslissing van die rechter

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Trump is al tijden bezig om wijzigingen door te voeren in het stemproces binnen de US, primair gefocust op het uitsluiten van stemgerechtigden. Uiteraard onder het motto dat er veel fraude zou zijn in het stemproces.

Afgelopen jaar heeft Trump geprobeerd om een nationale database op te bouwen van stemgerechtigden via de DOJ, het resultaat is dat 12 staten wel hebben meegewerkt (de rest dus niet) en diverse rechtszaken.

Afgelopen nacht heeft Trump een executive order getekend voor het tegengaan van mail fraude tijdens de verkiezingen en dat DHS verantwoordelijk gaat worden voor het beheren van een lijst van stemgerechtigden op staatsniveau.

Cadeaulink: https://www.nytimes.com/2..._J&smid=nytcore-ios-share

Na deze aankondiging zijn er al staten en individuen die hebben aangegeven om dit aan te vechten in de rechtbank. Simpelweg omdat deze executive order tegen de grondwet in gaat: de grondwet is duidelijk, de Staten bepalen de middelen en niet de executive branch (al dan niet een afgeleide zoals DHS).

Ik vermoed dat wij in de aanloop meer dan genoeg executive orders en bijbehorende rechtszaken zullen zien.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• duvekot
  • Nu online
nwagenaar schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:21:
Trump is al tijden bezig om wijzigingen door te voeren in het stemproces binnen de US, primair gefocust op het uitsluiten van stemgerechtigden. Uiteraard onder het motto dat er veel fraude zou zijn in het stemproces.

Afgelopen jaar heeft Trump geprobeerd om een nationale database op te bouwen van stemgerechtigden via de DOJ, het resultaat is dat 12 staten wel hebben meegewerkt (de rest dus niet) en diverse rechtszaken.

Afgelopen nacht heeft Trump een executive order getekend voor het tegengaan van mail fraude tijdens de verkiezingen en dat DHS verantwoordelijk gaat worden voor het beheren van een lijst van stemgerechtigden op staatsniveau.

Na deze aankondiging zijn er al staten en individuen die hebben aangegeven om dit aan te vechten in de rechtbank. Simpelweg omdat deze executive order tegen de grondwet in gaat: de grondwet is duidelijk, de Staten bepalen de middelen en niet de executive branch (al dan niet een afgeleide zoals DHS).

Ik vermoed dat wij in de aanloop meer dan genoeg executive orders en bijbehorende rechtszaken zullen zien.
Nog meer redenen voor de Democraten om het budget voor de DHS niet vrij te geven. Er was een voorstel vanuit de Senaat dat unaniem daar was aangenomen, maar dat is afgewezen door het Huis van Afgevaardigden.

• DropjesLover
Trump ging z'n eigen overheid tot aanklagen voor 10 miljard compensatie door de eerder opgestarte rechtszaken? https://www.nbcnews.com/p...nt-go-sideways-rcna257483

:+
wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:38:
[...]

[...]

Ach, het leidt de kleuter af van het vorige plan voor z'n naam op een luchthaven. Hij hield 16 miljard achter voor een infrastructuur-project tussen New York en New Jersey, tenzij Dulles Airport naar hem ver/hernoemd zou worden.
https://www.theguardian.c...n-dulles-airport-renaming

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:13
Was het niet Trump die laatst ook per post gestemd had, dus volgens zichzelf fraude heeft gepleegd. Waarom zet hij zichzelf dan niet af 8)7
https://www.npr.org/2020/...g-casts-mail-ballot-again

Tja

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 13:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Amerikanen rijden wel een paar keer de afstand die wij normaal afleggen voor kleine dingetjes zoals werk, school en boodschapjes, dus hun effectieve gebruik is heel wat eurootjes meer. Die voelen de pijn heel wat meer dan wij nu heb ik het idee.

Dit dus.

• wildhagen
  • Niet online
Louwke schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:41:
Was het niet Trump die laatst ook per post gestemd had, dus volgens zichzelf fraude heeft gepleegd. Waarom zet hij zichzelf dan niet af 8)7
https://www.npr.org/2020/...g-casts-mail-ballot-again

Tja
Rules for thee, but not for me.

Die regels gelden uiteraard niet voor hemzelf, enkel voor anderen.

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:53:
[...]

Rules for thee, but not for me.

Die regels gelden uiteraard niet voor hemzelf, enkel voor anderen.
Dat moet wel genuanceerd worden vind ik.

De regels die Trump voorstelt is dat er alleen per post gestemd kan worden als er een valide reden is waarom je op de dag van de verkiezingen onmogelijk kan stemmen. Bijvoorbeeld door ziekte, reizen of andere verplichtingen.
Trump was tijdens deze verkiezingen niet in Florida maar in Washington .. en kon daardoor dus niet zelf stemmen .. en heeft dat dus per post gedaan.

Natuurlijk is Trump druk aan het zagen aan de poten van de verkiezingen ..met als doel zijn eigen gewin. Maar als je er met een Nederlandse blik naar kijkt dan zijn het objectief gezien geen vreemde zaken.

Gisteren heeft hij een executive order ondertekend waarbij hij opdracht geeft om een "lijst van staatsburgers" op te gaan stellen vanuit de federale overheid. Op zich geen vreemde gedachte, dat hebben we hier in Nederland ook al jaren.
Hij stelt ook dat die lijst dan gebruikt MOET worden om te bepalen wie er mag stemmen bij verkiezingen. En daar begint het te schuren in Amerika. Omdat de federale overheid die lijst never nooit up to date kan houden. Omdat de gehele overheid niet ingericht is op het bijhouden van alles rondom hun burgers. Natuurlijk zijn er wel verschillende databases .. maar die zijn niet geïntegreerd. Als je wil stemmen dan moet je je zelf aanmelden .. ipv zoals hier dat je automatisch een stempas krijgt van de gemeente. En bij het inschrijven om te mogen stemmen moet je ook nog eens aangeven van welke partij je bent. Dat is nodig om te bepalen in welke voor verkiezingen je mee mag doen.

En in de grondwet staat dat de Staten zelf verantwoordelijk zijn om te bepalen HOE er gestemd gaat worden in verkiezingen. En Trump wil die macht naar het federale niveau trekken.

En dan blijft het zeer lastig dat heel veel Amerikanen gewoon geen officiële papieren hebben. Als je midden in het land woont, en nooit je staat uit komt, waarom zou je dan een passport nodig hebben. En een rijbewijs heeft ook niet iedereen, maar bewijst ook niet dat je Amerikaans staatsburger bent.

Dus ja .. het blijft een lastige spagaat. Maar op dit moment wijzen alle onderzoeken er naar dat Trump een probleem probeert op te lossen die er gewoon niet is, of als het er wel is zo klein is dat het gewoon helemaal geen invloed heeft op de verkiezingen.

De regels zijn er om het lastiger te maken om te stemmen en onduidelijkheden te veroorzaken en "aanknopingspunten" te hebben om uitslagen die ze niet uitkomen te ondermijnen.

Zoals altijd .. het is voor alleen zijn eigen gewin ..

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:47
FunkyTrip schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:51:
[...]

Amerikanen rijden wel een paar keer de afstand die wij normaal afleggen voor kleine dingetjes zoals werk, school en boodschapjes, dus hun effectieve gebruik is heel wat eurootjes meer. Die voelen de pijn heel wat meer dan wij nu heb ik het idee.
- Europeanen rijden gemiddeld zon 13.500km per jaar bron
- Amerikanen rijden gemiddeld zon 21800km per jaar bron

Een factor 1.8 meer in afgelegde kilometers per persoon dus. Wat me wel opviel is dat we in Europa per auto een stuk meer kilometers afleggen dan per persoon, wat dus impliceert dat we meer gezinnen met 1 auto/ carpoolende mensen hebben.

Gemini geeft een verbruik van 27.1 mpg aan in de USA en 39-40 mpg voor Europa, wat dus ook weer een factor 1.5 is.

Onderaan de streep is een Amerikaan gemiddeld dus 2.7x zoveel geld kwijt aan benzine kosten per jaar.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

nwagenaar schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:21:

Trump zijn eigenlijke probleem is dat anderen hem in zijn poging al voor zijn geweest. Na Pearl Harbor (ja, die Pearl Harbor) was er een poging om Aziaten (of in dit geval 'Jappen') eenzijdig uit te sluiten. Hetzij staats burgerschap te ontnemen. Trump wilt bijvoorbeeld verhinderen dat 'bepaalde groepen' die naar de VS zijn gemigreerd en kinderen daar krijgen geen recht hebben om die kinderen Amerikaans staatsburgerschap te laten krijgen. Dat is destijds keihard afgeketst met gegronde redevoering waar Trump nu dus ook tegen aan zal lopen.

Wat betreft stemmen zal hij daar tegen vergelijkbare reden aanlopen. Waarschijnlijk had Trump gehoopt dat hij daar hetzelfde trucje kan doorvoeren wat hij al tijden doet - snel ingrijpen e het logge democratische apparaat kan het pas ongedaan maken nadat het kwaad al is geschied. Probleem is alleen dat hij zo onpopulair is dat hij de rechters niet meer mee krijgt. Mijn verwachting is dus dat hij het niet snel genoeg er doorheen kan duwen.

Maar dan nog kan hij wel ICE instrueren om bij stembureau in democratische staten mensen te gaan controleren op papieren en ze meeslepen als ze die niet hebben. Dat is ook ondemocratisch en dat weet ons kleine duiveltje best wel maar tegen de tijd dat het is gecorrigeerd zijn er al verkiezingsuitslagen door beinvloed.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Helixes
duvekot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:19:

[...]

Dus ja .. het blijft een lastige spagaat. Maar op dit moment wijzen alle onderzoeken er naar dat Trump een probleem probeert op te lossen die er gewoon niet is, of als het er wel is zo klein is dat het gewoon helemaal geen invloed heeft op de verkiezingen.
Ik wil helder zijn. Het probleem dat Trump probeert op te lossen is dat de Republikeinse partij in de aankomende tussentijdse verkiezingen geen schijn van kans maakt om de meerderheid in het Huis van Afgevaardigden vast te houden, en hard op weg is ook de meerderheid in de Senaat te verliezen. Er is geen spagaat.

Er is alleen het doel de verkiezingen te winnen door ofwel de 'verkiezingen' te winnen, dan wel de verkiezingen te 'winnen'.

Dit is een directe aanval op de democratie. Tot nu zijn toe zijn alle maatregelen uit het Witte Huis aangaande de verkiezingen een directe aanval op de democratie. En in die zin verwacht ik daar ook geen verandering in.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:47
Auredium schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:39:
[...]

Trump zijn eigenlijke probleem is dat anderen hem in zijn poging al voor zijn geweest. Na Pearl Harbor (ja, die Pearl Harbor) was er een poging om Aziaten (of in dit geval 'Jappen') eenzijdig uit te sluiten. Hetzij staats burgerschap te ontnemen. Trump wilt bijvoorbeeld verhinderen dat 'bepaalde groepen' die naar de VS zijn gemigreerd en kinderen daar krijgen geen recht hebben om die kinderen Amerikaans staatsburgerschap te laten krijgen. Dat is destijds keihard afgeketst met gegronde redevoering waar Trump nu dus ook tegen aan zal lopen.

Wat betreft stemmen zal hij daar tegen vergelijkbare reden aanlopen. Waarschijnlijk had Trump gehoopt dat hij daar hetzelfde trucje kan doorvoeren wat hij al tijden doet - snel ingrijpen e het logge democratische apparaat kan het pas ongedaan maken nadat het kwaad al is geschied. Probleem is alleen dat hij zo onpopulair is dat hij de rechters niet meer mee krijgt. Mijn verwachting is dus dat hij het niet snel genoeg er doorheen kan duwen.

Maar dan nog kan hij wel ICE instrueren om bij stembureau in democratische staten mensen te gaan controleren op papieren en ze meeslepen als ze die niet hebben. Dat is ook ondemocratisch en dat weet ons kleine duiveltje best wel maar tegen de tijd dat het is gecorrigeerd zijn er al verkiezingsuitslagen door beinvloed.
Ik ken het Amerikaanse rechts systeem niet heel goed, maar kan deze poging dan niet sneller afgekeurd worden omdat er al 'precedent' is wat waarschijnlijk al helemaal tot het gerechtshof aan toe al is getoetst?

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

FunkyTrip schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:51:
[...]

En de bolides waar ze in rijden rijden ook 1 op een lekke emmer. Dus dan gaat het hard.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:46
[...]

De regels die Trump voorstelt is dat er alleen per post gestemd kan worden als er een valide reden is waarom je op de dag van de verkiezingen onmogelijk kan stemmen. Bijvoorbeeld door ziekte, reizen of andere verplichtingen.
Trump was tijdens deze verkiezingen niet in Florida maar in Washington .. en kon daardoor dus niet zelf stemmen .. en heeft dat dus per post gedaan.
In Florida kan ook al eerder in persoon worden gestemd. Trump was wel degelijk in de periode dat er gestemd kon worden, in Florida en had dus in persoon kunnen stemmen.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 13:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

saikol schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:39:
[...]

- Europeanen rijden gemiddeld zon 13.500km per jaar bron
- Amerikanen rijden gemiddeld zon 21800km per jaar bron

Een factor 1.8 meer in afgelegde kilometers per persoon dus. Wat me wel opviel is dat we in Europa per auto een stuk meer kilometers afleggen dan per persoon, wat dus impliceert dat we meer gezinnen met 1 auto/ carpoolende mensen hebben.

Gemini geeft een verbruik van 27.1 mpg aan in de USA en 39-40 mpg voor Europa, wat dus ook weer een factor 1.5 is.

Onderaan de streep is een Amerikaan gemiddeld dus 2.7x zoveel geld kwijt aan benzine kosten per jaar.
En dat lijkt me nog exclusief het veel hogere brandstofgebruik in de VS en 'Europeanen' geen 'Nederlanders' zijn? Ik denk dat wij relatief kleine afstanden afleggen in ons kleine land met veel relatief kleine auto's tov veel andere grotere Europese landen?

Dit dus.

• Helixes
saikol schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:39:
Het is interessant om die exercitie nogmaals te doen met in ogenschouw de andere kosten van vervoer in de VS. Ik denk namelijk dat als je de zo goed als afwezige BPM en motorrijtuigenbelasting aftrekt van de kosten per kilometer, het best nog eens zou kunnen meevallen.

De Amerikanen hebben een systeem opgetuigd waarbij de noodzaak zuiniger auto's aan te schaffen zo goed als afwezig is. Daarentegen is er nu eenmaal een cultuur waarin auto (te) vaak gelijk gesteld wordt aan status. Dat maakt ze bijzonder kwetsbaar voor schommelingen in de benzineprijs. Er spelen daar ontzettend veel grote belangen een belangrijke rol in - maar uiteindelijk hebben ze dat allemaal zélf gedaan.

De meeste mensen hebben geen Ford F150 Raptor nodig - een offroad pickup-truck die vaker dan niet door kantoorpersoneel wordt gereden, en nooit een meter van het asfalt geraakt. Ik zou willen zeggen, overigens, dat helemaal niemand een Ford F150 Raptor nodig heeft - maar dat terzijde. Met je Ford Focus EcoBoost ben je echter het lachertje van de buurt en onder collega's. En door afwezigheid van belastingen op zulke voertuigen kun je je er dus ook gewoon één verloorloven. Dus koopt iedereen en z'n moeder een Ford F150 Raptor, met een kolk in de benzinetank. Of je dan mag zeuren als de benzineprijs plots 30% hoger ligt?

Eh... je kunt ook zeggen dat het een kwestie is van bijzonder beroerde planning.

[ Voor 3% gewijzigd door Helixes op 01-04-2026 12:09 ]

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

saikol schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:43:
[...]
Ik ken het Amerikaanse rechts systeem niet heel goed, maar kan deze poging dan niet sneller afgekeurd worden omdat er al 'precedent' is wat waarschijnlijk al helemaal tot het gerechtshof aan toe al is getoetst?
Theoretisch zou je verwachten dat de executive branch kijkt naar eerdere uitspraken al dan niet adviezen zou inwinnen om de rechtsgeldigheid te bepalen.

Punt is dat alt-right bewegingen meer zijn van het uitvoeren ondanks eerdere uitspraken en-of rechtsgeldigheid en het daarna uit te vechten in de rechtbank. In de US is ook nog de situatie dat de senaat en congres buiten spel worden gezet door de executive orders (en zij amper tanden hebben om die executive orders aan te vechten door de verdeeldheid binnen GOP, laat staan om dit in binnen een redelijke tijd te realiseren), lagere rechtbanken wel negatieve uitspraken doen (wat meerdere malen wordt genegeerd) omdat en het Trump regime of gedachtengoed effectief een conservatieve meerderheid heeft met uitspraken vanuit SCOTUS waarbij eerdere uitspraken vanuit SCOTUS zelfs teniet wordt gedaan.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:35
[...]

Natuurlijk is Trump druk aan het zagen aan de poten van de verkiezingen ..met als doel zijn eigen gewin. Maar als je er met een Nederlandse blik naar kijkt dan zijn het objectief gezien geen vreemde zaken.

Gisteren heeft hij een executive order ondertekend waarbij hij opdracht geeft om een "lijst van staatsburgers" op te gaan stellen vanuit de federale overheid. Op zich geen vreemde gedachte, dat hebben we hier in Nederland ook al jaren.
Hij stelt ook dat die lijst dan gebruikt MOET worden om te bepalen wie er mag stemmen bij verkiezingen. En daar begint het te schuren in Amerika. Omdat de federale overheid die lijst never nooit up to date kan houden. Omdat de gehele overheid niet ingericht is op het bijhouden van alles rondom hun burgers. Natuurlijk zijn er wel verschillende databases .. maar die zijn niet geïntegreerd. Als je wil stemmen dan moet je je zelf aanmelden .. ipv zoals hier dat je automatisch een stempas krijgt van de gemeente. En bij het inschrijven om te mogen stemmen moet je ook nog eens aangeven van welke partij je bent. Dat is nodig om te bepalen in welke voor verkiezingen je mee mag doen.

En in de grondwet staat dat de Staten zelf verantwoordelijk zijn om te bepalen HOE er gestemd gaat worden in verkiezingen. En Trump wil die macht naar het federale niveau trekken.

En dan blijft het zeer lastig dat heel veel Amerikanen gewoon geen officiële papieren hebben. Als je midden in het land woont, en nooit je staat uit komt, waarom zou je dan een passport nodig hebben. En een rijbewijs heeft ook niet iedereen, maar bewijst ook niet dat je Amerikaans staatsburger bent.

De regels zijn er om het lastiger te maken om te stemmen en onduidelijkheden te veroorzaken en "aanknopingspunten" te hebben om uitslagen die ze niet uitkomen te ondermijnen.

Zoals altijd .. het is voor alleen zijn eigen gewin ..
Als we nu eens bij begin beginnen en iedere Amerikaanse staatsburger verplichten een valide identiteitsbewijs te hebben dan is een groot gedeelte van het probleem al opgelost, zo moeilijk lijkt me dat niet?
En geen ge ja maar ik kom nooit mijn staat uit, dat is niet van belang je moet je gewoon kunnen identificeren.

• duvekot
  • Nu online
Ondertussen bij het Hooggerechtshof:
Oral argument in Trump v. Barbara, on the constitutionality of President Donald Trump’s executive order on birthright citizenship.
The president is in the courtroom, meaning he is believed to be the first sitting president to attend oral arguments. At least twice this week he has ripped into the 14th Amendment’s citizenship guarantee.
Belangrijke dag vandaag bij het Hooggerechtshof in Amerika. De hoorzitting over de executive order van Trump om het geboorte recht te beperken.

Trump is de allereerste president die een hoorzitting van het Hooggerechtshof gaat bezoeken.

Heel benieuwd hoe dit gaat aflopen en wat daar dan weer de consequenties van gaan zijn.

• duvekot
  • Nu online
De hoorzitting is ondertussen afgelopen. Trump heeft het niet helemaal volgehouden .. nadat de advocaat van de overheid klaar was .. vertrok Trump al weer.

Hier een uitgebreid artikel van de NY Times:
Key Justices Skeptical of Limiting Birthright Citizenship
Key conservative justices raised doubts about the constitutionality of the president’s executive order that would end automatic citizenship for children born on U.S. soil to undocumented immigrants and some temporary foreign visitors.

But in an argument that lasted more than two hours, several of the court’s conservative justices also asked tough questions of a lawyer for the American Civil Liberties Union, which brought the legal challenge, making the outcome of the legally complicated and hugely consequential case not fully clear.

• HEY_DUDE
Ondertussen blijkt de man van Kristi Noem in het geheim zich veelvuldig te kleden als een vrouw zonder medeweten van zijn vrouw. Daarmee wordt dan beweerd dat hij zijn vrouw chantabel heeft gemaakt.

https://www.independent.c...al-security-b2949463.html

Vraag me af of dit samenhangt met haar ontslag.

Oh Irony

• FrambozenTaart
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:58:
Ondertussen blijkt de man van Kristi Noem in het geheim zich veelvuldig te kleden als een vrouw zonder medeweten van zijn vrouw. Daarmee wordt dan beweerd dat hij zijn vrouw chantabel heeft gemaakt.

Oh Irony
Had ik ook al ergens gelezen ja, super vaag verhaal weer _O-

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• emeralda
  • Laatst online: 21-04 15:39
Kinderen misbruiken dat kan allemaal maar een travestiet daar trekken we de grens!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00

BeaM-R

Powerrrrr

Trump legt de uitspraak van de rechter m.b.t. de ballroom uit aan journalisten.
Vanaf 1.40 wordt het helemaal een lachertje 8)7

"I'm allowed, that... meaning... me, are allowed to continue building as necessary. To... let's see. What is that? To cover the safety and security of the White House and its grounds, so it says here very carefully. So it talks about that we're allowed to continue building. So, just so you know, I wrote some of the thing down. This has the highest level of, in fact, they call this graph, this uh, grass, this... the glass uhh... it's bulletproof"

YouTube: Trump reaction to White House ballroom court ruling: 'We're allowed ...

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• DropjesLover
schumi2004 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:14:
[...]

Als we nu eens bij begin beginnen en iedere Amerikaanse staatsburger verplichten een valide identiteitsbewijs te hebben dan is een groot gedeelte van het probleem al opgelost, zo moeilijk lijkt me dat niet?
En geen ge ja maar ik kom nooit mijn staat uit, dat is niet van belang je moet je gewoon kunnen identificeren.
Het optuigen van een bevolkingsregister zoals we hier hebben is al eerder geprobeerd. Maar afgeschoten door met name rechts republikeinse groeperingen dat het anti-amerikaans zou zijn, te veel macht en controle bij de overheid, etc etc.
Dus dat Trump het nu ook deels probeert via de *SAVE" act is op zn minst opmerkelijk, maar geeft ook precies aan waar dat soort dingen voor misbruikt kunnen worden.

BThGvNeOA

• duvekot
  • Nu online
En de uitkomsten van dit onderzoek vind hij vast ook wel weer niet correct
CNN Poll: Trump’s approval rating on the economy hits a new low
President Donald Trump’s approval rating for handling the economy has fallen to a new career low of 31%.

Trump’s economic approval rating is down 8 points overall since January and a larger 14 points among Republicans. Among Republicans younger than 45, the decline is an even more stark 23 points. And almost 3 in 10 Republicans (28%) say his policies have worsened economic conditions in the US, up from 13% who felt that way in January.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KdXFB_2hXNao046sv3hvgv75ww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VAPm2vLqoTcEvFpUko8uVEvP.png?f=fotoalbum_large

Afgelopen Januari was hij er al boos over:
Afbeeldingslocatie: https://socialscreenshots6qgwe9id-screenshot.functions.fnc.fr-par.scw.cloud/?url=https://trumpstruth.org/statuses/34639

Dus hij zal wel weer een hysterische aanval gehad hebben >:)

• Helixes
DropjesLover schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:50:
Het optuigen van een bevolkingsregister zoals we hier hebben is al eerder geprobeerd. Maar afgeschoten door met name rechts republikeinse groeperingen dat het anti-amerikaans zou zijn, te veel macht en controle bij de overheid, etc etc.
Hahaha, o ja... In die goeie ouwe tijd waarin de GOP nog """State's rights""" propageerde.

Zo'n bevolkingsregister werkt natuurlijk twee kanten op. Zou je toch eens langs de federale overheid je bevolking middelen geven om hun rechten te claimen. Zoals, o ja, stemrecht. Nee, dat kunnen we niet hebben natuurlijk.

Of, als je ietwat conspiratoir wilt, zou het een opmaat kunnen zijn naar een gefederaliseerd wapenbezitregister. Brrrr....
Dus dat Trump het nu ook deels probeert via de *SAVE" act is op zn minst opmerkelijk, maar geeft ook precies aan waar dat soort dingen voor misbruikt kunnen worden.
Als je twee stapjes verder opschuift in het grote fascistische plan, en zoetjes aan rechten begint af te snoepen van hele bevolkingsgroepen, dan is zo'n register plots best handig.

We verschuiven van impliciete uitsluiting door onduidelijke administratie - naar expliciete uitsluiting middels strakke administratie. Of, we zien er in ieder geval een poging toe.

• schumi2004
  • Laatst online: 12:35
HEY_DUDE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:58:

Oh Irony
Had er ook foto's van gezien. Daar was nog wel wat ruimte voor verbetering zeg maar :+

• bloody
  • Laatst online: 07:15

bloody

0.000 KB!!

bloody schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:53:
[...]

Trump samengevat:
Gaat het goed, dan strijkt hij zelf de eer op en pronkt er uitbundig mee.
Gaat het slecht, dan krijgt iemand anders de schuld. Een narcist geeft niet eigen falen toe.
Zo blijkt gisteravond ook tijdens zijn speech:
Trump on the Iran deal:
“If it doesn’t happen, I’m blaming JD Vance. If it does happen, I’m taking full credit.”
De speech begon al met zelfverheerlijking:
Tonight I'm making a little speech at 9 o'clock and basically I'm gonna tell everybody how great I am. What a phenomenal job I've done.
Zijn eigen cirkel ziet hem nog steeds als bijzonder en god-like.
Paula White compares Trump to Jesus during event with faith leaders: "You were betrayed and arrested and falsely accused. It's a familiar pattern that our Lord and Savior showed us. Because of His resurrection, you rose up."

nope

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

Er ligt een scheidingslijn tussen 2 werelden in de Noordzee.

In continentaal Europa zijn we gewend aan het bestaan van domicilie als in de overheid weet waar ze jou en je bed kunnen vinden als de belastingen of schulden moeten innen.

Steek je de Noordzee over en ga je bij de Britten al zien dat ze geen identiteitskaart hebben en overal vragen ze naar water, gas, elektriciteit,... facturen van de laatste 3 maanden als bewijs van je adres. Het opsporen van schuldenaren is iets dat elke bedrijf, leverancier,... zelf moet doen ipv de overheid weet waar iedereen woont.

Historisch gezien was het paspoort uitgevonden om vriend van vijand tijdens WOI te kunnen onderscheiden en identiteitspapieren wordt met dictaturen zoals Nazi Duitsland, Sovjet Unie,... geassocieerd waar de mensen niet vrij in eigen land mogen reizen.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 02:35
[...]

Mits je tegelijkertijd elke stemgerechtigde burger een stemformulier op zijn adres stuurt, ipv dat bizarre systeem met moeten registreren en bijhouden of ze je niet uit het systeem hebben gegooid.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58

Yucon

*broem*

schumi2004 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 07:33:
[...]

Had er ook foto's van gezien. Daar was nog wel wat ruimte voor verbetering zeg maar :+
Dit was een van de comments onder het artikel.. :+
I really hope South Park have an opinion on this.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:21
Hij heeft blijkbaar ook een dingetje met Macron op het moment..
https://www.straitstimes....nts-wife-treats-him-badly
“I call up France, Macron – whose wife treats him extremely badly. Still recovering from the right to the jaw,” Mr Trump said.

He was referring to a May 2025 news video that appeared to show Brigitte Macron shoving the French president’s face on a trip to Vietnam, which Mr Macron later rejected as part of a disinformation campaign.

“And I said, ‘Emmanuel, we’d love to have some help in the Gulf even though we’re setting records on knocking out bad people and knocking out ballistic missiles. We’d love to have some help. If you could, could you please send ships immediately,’“ Mr Trump continued.

He then mimics a French accent to give Mr Macron’s alleged answer: “ ‘No no no, we cannot do that, Donald. We can do that after the war is won’,” he said.

“I said, ‘No no, I don’t need after the war is won Emmanuel’,” Mr Trump said.
En dan nog deze zin.... welke Big One? World War III?
“So I learned about NATO – NATO won’t be there if we ever have the big one, you know what I mean by the big one,” Mr Trump said, without elaborating.

• TheBrut3
Milo85 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:06:
En dan nog deze zin.... welke Big One? World War III?
Kernaanval zou ik gokken. Daar is Trump weer op gefocust zo lijkt.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.