• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
kazuka schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Dat gaan we in mei dan wel merken, als Powell afzwaait (maar wel aanblijft als FED lid). Ik ben benieuwd of de Trump-gezinde vervanger dan echt los gaat met het verlagen van de rente.
In Mei is er nog geen nieuwe fed directeur .. want die moet eerst door de Senaat heen. En die doen niets totdat de rechtzaak tegen de Fed helemaal is opgelost.

Powell Says He Will Remain as Fed Chair Until Successor Is Confirmed

Het is nog onduidelijk of hij daarna blijft zitten of toch vertrekt (ik hoop op het eerste)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:58
Herman schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:28:
[...]

Maar wat als je de rente kunt beïnvloeden door deze kunstmatig laag te houden? (lees: Fed coup)
Maar de FED bepaalt de waarde/rente van amerikaanse schulden niet hoor. Hoe minder te schuldeisers het vertrouwen hebben dat de VS zijn schulden kan terugbetalen, hoe meer redendement ze willen zien om dat risico te dragen, anders kopen ze het simpelweg niet meer of verkopen ze het. Daar heeft de FED toch 0 invloed op?

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:31
Herman schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:28:
[...]

Maar wat als je de rente kunt beïnvloeden door deze kunstmatig laag te houden? (lees: Fed coup)
Dat hebben ze in Turkije geprobeerd. Hier kun je teruglezen hoe dat heeft uitgepakt:
https://www.aei.org/econo...0inflation%20was%20rising.
https://indeflatie.nl/inf...0van%20de%20Turkse%20lira.

Ik denk dat we dan de ondergang van de dollar gaan meemaken.

[ Voor 20% gewijzigd door 49euro op 24-03-2026 17:12 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.