@
Hahn
Imho eigenlijk gewoon best wel perfect. De centrering van de slide-in, die gewoon op-popt in paats van in-slide leest een stuk prettiger en voelt als minder verspilde ruimte.
Ik weet ook niet of het door mijn CSS of komt of wat anders, maar bij mij is de prijshistorie en AI-ding super smal in Tweakers, terwijl die bij jouw design een stuk bruikbaarder zijn qua formaat. Maar dat kan ook aan CSS liggen natuurlijk.
Enige wat ik irritant zal blijven vinden, en daarom ga zeker naar tab-weergave: Als ik klik op specificaties, moet ik wachten op de scroll en dan nog een keer klikken om alle specs te zien. Met tabs zit je gewoon in 1x goed. Maarja, dat krijg je met een slide-in. Direct de slide-in openen als je op "specs" klikt is ook niet wenselijk.
Maar ik hoop echt dat Tweakers HQ de tabbed weergave gaat ondersteunen, dat is eigenlijk gewoon hoe het was, en hoe het voor mensen die echt specifieke dingen zoeken lekkerder werkt.
Ik ben verre van een UI designer, maar ik zou het allerliefst gewoon helemaal geen slide-in/pop-up zien [verrassing, ik weet het], maar gebruik dan hoe de productpagina er nu uitziet als "overzicht" of geef het een andere flashy naam, dus een overzicht met van alles een beetje, en dat je via de tabs als het ware teruggaat naar de "oude" versie, met dus bijvoorbeeld in 1 klap alle specs, reviews etc.
Op die manier denk ik dat je prima van 2 walletjes kan eten: Vlugge gebruikers hebben direct hun overzicht met daarbij de belangrijkste dingen, in-depth gebruikers kunnen direct naar alle prijzen/specs/reviews klikken.
Desnoods door de prijshistorie weg te halen uit de first-page-overview, de prijzen wat compacter te maken, en dan daarnaast de belangrijkste specs te zetten. Dan heb je prijzen + specs direct op de eerste pagina. En dan eventueel nog een "scroll naar beneden voor meer" pictogram voor de reviews etc.
Maar dan gaat de "geliefde" slide-in weg, en als die om de een of andere reden echt moet blijven, dan is Hahns versie echt een verademing vergelijken met hoe het er nu uitziet, en werkbaar voor eigenlijk iedereen.
Edit: Tussenoplossing voor als de slide-in/pop-up echt moet en zal blijven bestaan: Laat hem dan tevoorschijn komen als iemand in die overzichts/landingspagina klikt op bijv "alle specificaties", dat klinkt enigzins logisch.
Dus niet als iemand op het tabje "specs" klikt, dan krijg je gewoon de "oude" weergave, maar enkel en alleen op de "overzichtspagina" die lekker SEO is ingericht.
Op die manier heb je volgens mij écht het beste van alle werelden:
- Overzichtspagina voor SEO, snelle gebruikers en misschien ook wel mobile.
- Je slide-in/pop-up voor als die snelle gebruiker toch meer info wil/mobile gebruiker die meer info wil
- Ouderwetse tabs voor de "ik wil alle info" gebruikers.
[
Voor 15% gewijzigd door
RobinHood op 04-02-2026 21:43
]
People as things, that’s where it starts.