Feedback topic slide-ins op productpagina

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
jdh009 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:37:
Stel dat jullie vast blijven houden aan dit design, dan snap ik nog steeds niet zo goed waarom het scherm tot aan het midden moet komen voor die specs. Is het mogelijk om die fading weg te halen? Waarom zou je een gebruiker met meer screen real estate het zo lastig maken?

[Afbeelding]
Jij scrollt daadwerkelijk op een 4000px hoog scherm op Tweakers? 4K-monitor gekanteld? Dan gok ik dat je toch echt de 0,001% bent, waar vast niet snel voor geoptimaliseerd zal worden ;)
Mogelijk offtopic voor dit, maar is die ‘AI-meuk’ uit te zetten in je profiel?
Zet dit in je Custom CSS en het is weg:
Cascading Stylesheet:
1
2
.pdp-ai-product-text-container {
  display: none !important;}

The devil is in the details.

• Hahn
Hahn schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:32:
Voor wat het waard is, naar aanleiding van mijn aanbod heb ik vrijdagavond een afspraak gemaakt met Freek om morgen (maandag) een videocall te hebben met hem, en mogelijk een UX-designer van Tweakers, om te kijken hoe ik eventueel kan helpen met het verbeteren van de UX.

Daarmee is uiteraard niet gezegd dat alles direct gigantisch verbeterd zal worden, want verbeteringen kosten tijd en werk, maar het is in ieder goed om te merken dat er deze keer echt geluisterd lijkt te worden.

Of en hoeveel er met alle feedback, inclusief die van mij, uiteindelijk gedaan gaat worden, is een tweede, maar het is een begin :)
Om dit nog even een vervolg te geven: vanmiddag heb ik een goed en open gesprek gehad met @Freek1710 en ik geloof oprecht dat er een poging is gedaan tijdens de ontwikkeling om rekening te houden met alle diehards in dit topic. Met de nadruk op 'poging', want die poging was het hebben van tabs binnen de slide-ins, waar we inmiddels wel achter zijn: dat is niet goed genoeg voor de diehards :P

Ik heb wederom gepleit voor een setting waarbij je default de nieuwe opzet van de productpagina hebt, maar waar je door middel van een instelling ook weer 'terug' kan naar een versie die meer lijkt op wat er voorheen was. Ik zeg expres 'terug', want het zal niet precies hetzelfde zijn, en dat hoeft men dus ook niet te verwachten.

Hier zal ik waarschijnlijk woensdag nog een design opzetje voor maken, om mijn punt/idee kracht bij te zetten, maar volgens mij heeft Freek het idee wel goed begrepen en snapte 'ie het, en is het plan dat hij het verder intern gaat bespreken.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:52
Hahn schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:54:
[...]

Om dit nog even een vervolg te geven: vanmiddag heb ik een goed en open gesprek gehad met @Freek1710 en ik geloof oprecht dat er een poging is gedaan tijdens de ontwikkeling om rekening te houden met alle diehards in dit topic. Met de nadruk op 'poging', want die poging was het hebben van tabs binnen de slide-ins, waar we inmiddels wel achter zijn: dat is niet goed genoeg voor de diehards :P

Ik heb wederom gepleit voor een setting waarbij je default de nieuwe opzet van de productpagina hebt, maar waar je door middel van een instelling ook weer 'terug' kan naar een versie die meer lijkt op wat er voorheen was. Ik zeg expres 'terug', want het zal niet precies hetzelfde zijn, en dat hoeft men dus ook niet te verwachten.

Hier zal ik waarschijnlijk woensdag nog een design opzetje voor maken, om mijn punt/idee kracht bij te zetten, maar volgens mij heeft Freek het idee wel goed begrepen en snapte 'ie het, en is het plan dat hij het verder intern gaat bespreken.
Maar is het ook bespreekbaar geweest om van heel die slide-in af te komen?
Want mijn inziens zou je eigenlijk gewoon de slide-ins het beste kunnen achterlate, en niet meer gebruiken.

• Hahn
Sir_Lion schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:57:
[...]

Maar is het ook bespreekbaar geweest om van heel die slide-in af te komen?
Want mijn inziens zou je eigenlijk gewoon de slide-ins het beste kunnen achterlate, en niet meer gebruiken.
De instelling die ik benoem zou betekenen dat je geen slide-ins hebt als je die instelling aan hebt staan, maar dat de tabs weer gewoon op de pagina staan. Als ik er een design van heb gemaakt komt mijn idee hopelijk een stuk beter uit de verf dan als ik het hier in 2 zinnen probeer uit te leggen :P

Het helemaal verdwijnen van slide-ins zie ik niet gebeuren, Freek benoemde wat cijfers, en voor het gros van de mensen lijken de slide-ins prima hun werk te doen.

Hoe die slide-ins nu precies werken, met bijvoorbeeld het grijze vlak om de content maar naar het midden te duwen, heb ik ook besproken, en dat kan een stuk beter.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:26

jdh009

FP ProMod
Hahn schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:54:
[...]

Jij scrollt daadwerkelijk op een 4000px hoog scherm op Tweakers? 4K-monitor gekanteld? Dan gok ik dat je toch echt de 0,001% bent, waar vast niet snel voor geoptimaliseerd zal worden ;)

[...]

Zet dit in je Custom CSS en het is weg:
Cascading Stylesheet:
1
2
.pdp-ai-product-text-container {
  display: none !important;}
Nee. De schermafbeelding is gemaakt met de screenshotfunctie van Firefox. In die modus wordt ook content buiten het zichtbare viewport vastgelegd wanneer ik een full page save doe en niet kies voor save visible. Het daadwerkelijk zichtbare deel van de pagina bevindt zich volledig tussen de header en de tracker. De rest kun je wegdenken...

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 02-02-2026 22:09 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Hahn
jdh009 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:07:
[...]

Nee. De schermafbeelding is gemaakt met de screenshotfunctie van Firefox. In die modus wordt ook content buiten het zichtbare viewport vastgelegd wanneer ik een full page save doe en niet kies voor save visible. Het daadwerkelijk zichtbare deel van de pagina bevindt zich volledig tussen de header en de tracker. De rest kun je wegdenken...
De rest is tweederde van je screenshots, dus het was een stuk handiger en duidelijker geweest als je dat zelf weg had gelaten ;)

Maar goed, als ik je goed begrijp is je punt dus dat je de 'veil' (hetgeen wat de achtergrond iets donkerder maakt, zodat de slide-in meer eruit springt) niet wilt?

Ook dat had ik als optie aangedragen bij Freek: de slide-in helemaal rechts laten staan, eventueel zonder veil (donkere achtergrond), zodat je de achtergrond nog steeds kan zien (en gebruiken). Want dat is eigenlijk het hele idee van een slide-in / side panel.

Met deze Custom CSS kan je trouwens de slide-in helemaal rechts krijgen en zonder veil over de achtergrond (let op: achtergrond is niet te scrollen terwijl slide-in open is), zoals in de screenshot hieronder:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
.modal.slide-in {
    --slide-in-width: auto !important;
}

.modal {
        background-color: transparent !important; 
}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJNdLMQgSpdaq-CRSsyHbqoPueA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dF2viFCXyxDF8e2DMLTYOo0u.png?f=fotoalbum_large

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

jdh009 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:37:
Stel dat jullie vast blijven houden aan dit design, dan snap ik nog steeds niet zo goed waarom het scherm tot aan het midden moet komen voor die specs.
Ik had mijn css snippet tot nu toe niet actief gedeeld, maar wellicht heb je hier iets aan: Tweakers Pricewatch Mogelijk dat je even wat moet spelen die 97,5%, maar voor mij werkt dat voor nu prima om de slide-in over het hele scherm weer te geven.

Voor het gemak ook hieronder de code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
/* Verbergt reviewvideo, ai productbeschrijving */
#section-video, .pdp-ai-product-text-container {
  display:none !important;
}
/* Versnelt animatie naar 0 seconden */
.modal.slide-in[active] .modal__container {
  animation:slide-in .0s forwards !important;
  animation-duration: .0s !important;
  animation-delay: .0s !important;
  overflow: visible !important;
}
/* Laadt slide-in modal over gehele scherm */
.modal.slide-in {
  --slide-in-content-width: 97.5% !important;
  overflow: visible !important;
}

[ Voor 34% gewijzigd door JKP op 02-02-2026 23:52 ]

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:07
Ik kijk voor het eerst in 2 weken weer in de pricewatch en denk na 5 minuten ongemakkelijk rond klikken, "het kan niet anders of er is in de forums ergens een gigantische sh*t show gaande..." Ik heb hem gevonden... :+

Ik wordt niet gelukkig van deze verandering. De trend van mobile, mobile, mobile en dan misschien een keer desktop wordt, net als de verlaging van de informatie dichtheid, doorgezet.

Maar pas echt vervelend zijn die sliders. Zoveel ruimte wordt niet gebruikt, zoveel andere informatie wordt bedekt, zoveel informatie is onbereikbaar omdat de rest van de pagina niet meer kan scrollen terwijl die slider open staat. En scrollen is nodig, want de informatie dichtheid is schrikwekkend laag.

En als je dan binnen die slider op bijvoorbeeld de shop reviews klikt, dan wordt het hele concept over boord gegooid en wordt je naar een aparte shop review pagina gestuurd. Misschien dat dat nog op een to-do lijst staat voor een volgende sprint, maar ik kan me zo snel niet voorstellen hoe dat ingepast kan worden. Ik denk ook niet dat dat wenselijk is.

Wat mij betreft, Tweakers is een website, geen applicatie. Maar zelfs voor applicaties zijn bewegende elementen als dit, niet geankerd aan een duidelijk doel, een slecht idee.
Ik heb geen behoefte om mijn browser te zien veranderen in een OS. Ik heb nu een OS met een windows manager met een eigen UI/UX ervaring, een browser met tabs met een eigen UI/UX ervaring, ik hoef niet ook nog websites met een eigen UI/UX ervaring binnen die tabs te hebben. Gedraag je aub als een website, niet als een applicatie.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:26

jdh009

FP ProMod
Heel leuk en goedbedoeld, maar dit is een feedbacktopic met de titel “Feedback topic slide ins op productpagina’s”. Ik gebruik zelf al veel custom CSS, maar vind het nog te vroeg om dit nu al toe te passen zolang het feedbackproces nog loopt en de onderliggende implementatie hier, soort van nog, ter discussie staat. Wat heeft dit topic anders voor zin? (Hoef geen antwoord, dat is offtopic...)

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 03-02-2026 00:26 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
* Dit topic is bedoeld voor feedback op de slide-ins op de productpagina. Dat betekent dat zaken zoals de rol van DPG, verdienmodellen en allerlei randzaken hier niet thuishoren.

* Lees voor je post de gepinde reacties van de crew, om te kijken of je vraag of punt al eerder behandeld is.

* Feedback verwachten we op een opbouwende en constructieve manier. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we verwachten wel respect naar elkaar toe. Bedenk dat devvers ook mensen zijn.

Dit topic wordt gemodereerd door de vrijwillige crew, en niet door HQ. Feedback op de moderatie graag naar de desbetreffende moderator via mail of DM.

Posts die hier niet aan voldoen worden verwijderd.