We stoppen met de optie voor Veilingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 14:44

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Mede-auteur:
  • Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53

Bor

Vanaf dinsdag 25 maart aanstaande is het in Vraag & Aanbod niet meer mogelijk om advertenties aan te maken met een Veiling-optie. Deze optie wordt dan weggehaald en het is vanaf die datum ook niet meer mogelijk om veilingen te verlengen. Een maand later, wanneer alle veilingen zijn afgelopen, verwijderen we de Veiling-optie volledig.

De directe aanleiding hiervoor is dat deze optie erg weinig gebruikt wordt, maar we wel tijd kwijt zijn aan onderhoud van de (sterk verouderde) code hiervan. Dat is een breder probleem dan alleen bij deze feature: door de jaren heeft Tweakers dermate veel functionaliteiten gekregen, dat het verder ontwikkelen en onderhouden van de website steeds complexer wordt. Hierdoor kunnen we minder snel nieuwe features ontwikkelen of bestaande features verbeteren. Eén van de manieren om onze techstack beheersbaar te krijgen, is het afscheid nemen van functionaliteiten die te weinig waarde toevoegen. Veilingen is er daar één van.

Naast deze technische aanleiding hebben we door de jaren ook andere problemen rondom veilingen gezien. Bijvoorbeeld onenigheid na afloop van een veiling omdat deze niet bindend is, wat niet iedereen weet. Ook zien we verwarring over dubbele biedingen en onduidelijkheid over het verloop van biedingen en hoe dit precies werkt, zeker als gebruikers het bieden op Marktplaats gewend zijn. We moedigen gebruikers daarom aan om bij interesse contact op te nemen met de adverteerder om zo tot een deal te komen.

Vragen? Stel ze gerust in dit topic :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• muzzracing
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-04 23:23
De beste optie op Tweakers verdwijnt,graag een optie bieden toevoegen.
En een goede mobiele app toevoegen aan Tweakers waar mensen kunnen bieden zoals op de veiling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bieden is op hoofdlijnen hetzelfde als een veilig. Daarmee zouden we dus de oude code in stand houden. Je kan ook gebruik maken van NOTK.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
muzzracing schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:05:
De beste optie op Tweakers verdwijnt,graag een optie bieden toevoegen..
Mensen kunnen alsnog reageren met een bod zonder de veiling functionaliteit. Het is geen optie bij de vraagprijs. NOTK komt het dichst bij TEAB wat mij betreft. De meeste mensen sturen gewoon een reactie met een bod.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• ramonfincken
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 18:36
muzzracing schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:05:
De beste optie op Tweakers verdwijnt,graag een optie bieden toevoegen.
En een goede mobiele app toevoegen aan Tweakers waar mensen kunnen bieden zoals op de veiling.
Moet alles een eigen app hebben?
De mobiele versie werkt heel goed als je het mij vraagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Mensen kunnen alsnog reageren met een bod zonder de veiling functionaliteit. Het is geen optie bij de vraagprijs. NOTK komt het dichst bij TEAB wat mij betreft. De meeste mensen sturen gewoon een reactie met een bod.
Dan ben ik wel benieuwd, worden de reacties op V&A veel gebruikt? Dan is natuurlijk ook de vraag wat is 'veel', maar ik denk dat jullie dat beter in kunnen schatten..
Ik heb eigenlijk nog nooit een actieve V&A advertentie gezien waar reacties onder stonden, hooguit een enkeling waar gewezen werd op overduidelijke fraude of een verkeerd gelinkt product. Maar ik zou ook nooit een reactie plaatsen om te bieden, altijd een DM en dan wordt het een blinde veiling.

Verder zou het wel heel mooi zijn als bij Notk een richtprijs aangegeven kon worden. 9/10 keer heeft de verkoper toch wel een bepaald bedrag in gedachten, en is het voor de koper heel lastig om in te schatten wat nou een reëel bod is.
Zeker omdat bij veel producten de prijzen echt enorm uiteen liggen. Mijn meest gekochte dingen via Tweakers zijn docking stations en smart speakers, en daar zit echt binnen hetzelfde product soms 100 euro tussen de laagste en hoogste advertentie. Een 'notk' prijs sla ik dan meestal helemaal over omdat ik de verkoper niet wil beledigen en eerst vragen wat ze er ongeveer voor willen hebben toch weer een stap extra is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Oon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:31:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd, worden de reacties op V&A veel gebruikt? Dan is natuurlijk ook de vraag wat is 'veel', maar ik denk dat jullie dat beter in kunnen schatten..
Nee die worden niet veel gebruikt. Reacties vinden doorgaans plaats via DM's wat ook ons advies is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muzzracing
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-04 23:23
Beste Tweakers ik begrijp jullie frustratie over dat mensen die lopen te zeuren over de veiling,het lijkt mij handig dat de regels duidelijker aan gegeven worden en een verplichting tot kopen als je op de veiling bied.
Bij het 2 x weigeren van kopen waar je op geboden hebt 6 maanden geen veiling voor die gene,koppel 06 en bank rekening of zo.
Veiling hoeft niet gratis te zijn vraag een euro per advertentie als iemand 5 of meer advertenties plaatst.
Het oude systeem kan vervangen worden door een nieuwe veel betere systeem(software).
Ik vind de veiling stoppen is het kind en huis en autos en tuin en de buren ze huis met het bad water weg spoelen.
Ik denk dat een goede veiling echt een grote meer waarde geeft aan Tweakers en een goede verkoop manier is.

Ook een goede app voor mobile telefoons lijkt mij goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-05 17:28
Op zich was de veiling een fijne manier om niet de DM's in de gaten te hoeven houden voor een bod; gewoon aanzetten en op het eind kijken wie bovenaan staat om dan verder contact te hebben. Dus wat dat betreft: jammer dat het verdwijnt, zelfs al maakte ik er ook vrijwel nooit gebruik van. ;)

Maar de mensen die opeens vragen om alternatieven..... er was er al alternatief: DM sturen. Gewoon een vraag stellen, en je krijgt óf een tegenbod, of een spreekwoordelijke middelvinger, of een akkoord. Bijna hetzelfde als de veiling, maar dan wat minder geautomatiseerd! Ik snap niet waarom opeens mensen zo ingewikkeld nadenken over wat ervoor in de plaats zou moeten komen eigenlijk.

Desalniettemin: RIP veilingsoptie, fijn dat je bij ons was <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:06

Detmer

Professioneel prutser

Jammer, de veilingoptie was wel makkelijk om van wat oud spul af te komen. Maar ik begrijp het ook wel.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

muzzracing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:14:
Beste Tweakers ik begrijp jullie frustratie over dat mensen die lopen te zeuren over de veiling,het lijkt mij handig dat de regels duidelijker aan gegeven worden en een verplichting tot kopen als je op de veiling bied.
Hier ga je helaas al zelf de fout in. Er is namelijk geen verplichting tot kopen. Dit staat ook duidelijk in de V&A voorwaarden.
Bij het 2 x weigeren van kopen waar je op geboden hebt 6 maanden geen veiling voor die gene,koppel 06 en bank rekening of zo.
V&A is een gratis dienst, wij hebben geen tijd en energie of budget om dit compleet om te bouwen en daarnaast nog eens persoonscontrole te doen of gegevens op te slaan.
Veiling hoeft niet gratis te zijn vraag een euro per advertentie als iemand 5 of meer advertenties plaatst.
Zie hierboven: V&A is gratis en zal dat ook blijven.
Het oude systeem kan vervangen worden door een nieuwe veel betere systeem(software).
Zo eenvoudig is dat niet in onze code helaas.
Ik vind de veiling stoppen is het kind en huis en autos en tuin en de buren ze huis met het bad water weg spoelen.
Ik denk dat een goede veiling echt een grote meer waarde geeft aan Tweakers en een goede verkoop manier is.

Ook een goede app voor mobile telefoons lijkt mij goed
Tweakers is prima te gebruiken via de mobiele telefoon.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 17:15

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Erg kort door de bocht lijkt me, ik doe regelmatig mee aan veilingen dus het argument dat het niet tot weinig gebruikt wordt daar ben ik het zeker niet mee eens. NOTK vind ik persoonlijk de slechtste vervanging die je maar kunt bedenken want het is niet zichtbaar voor andere.

onduidelijkheid over het verloop van biedingen ??? Hoe moeilijk kan het zijn, het bedrag gaat omhoog als je bied en als de tijd op is is het afgelopen ? Hoogste bieder wint, wat is hier moeilijk aan ?

Ik vermoed, sorry dat ik het zeg, je er met een jantje van leiden af willen maken want we hebben geen zin om dat opnieuw te programmeren, van toepassing... Met de huidige tools om een website te maken mag dat toch niet heel ingewikkeld zijn (alhoewel ik geen web designer ben).

Ik vind het een groot gemis en ik zie MP zeker niet als goed voorbeeld qua veilingen. Hier heb ik er nooit problemen mee of door gehad.

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
bonus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:13:
Erg kort door de bocht lijkt me, ik doe regelmatig mee aan veilingen dus het argument dat het niet tot weinig gebruikt wordt daar ben ik het zeker niet mee eens. NOTK vind ik persoonlijk de slechtste vervanging die je maar kunt bedenken want het is niet zichtbaar voor andere.

onduidelijkheid over het verloop van biedingen ??? Hoe moeilijk kan het zijn, het bedrag gaat omhoog als je bied en als de tijd op is is het afgelopen ? Hoogste bieder wint, wat is hier moeilijk aan ?

Ik vermoed, sorry dat ik het zeg, je er met een jantje van leiden af willen maken want we hebben geen zin om dat opnieuw te programmeren, van toepassing... Met de huidige tools om een website te maken mag dat toch niet heel ingewikkeld zijn (alhoewel ik geen web designer ben).

Ik vind het een groot gemis en ik zie MP zeker niet als goed voorbeeld qua veilingen. Hier heb ik er nooit problemen mee of door gehad.
We gaan bij het nemen van beslissingen als dit natuurlijk niet over 1 nacht ijs. We hebben hier o.a. uitvoerig overleg over gehad met de V&A crew. De veiling mogelijkheid wordt inderdaad (erg) weinig gebruikt. Ook blijkt er wel degelijk met regelmaat onduidelijkheid te zijn over het verloop van biedingen of ontstaan er ontevreden reacties nadat de veiling is afgelopen. We willen ons er zeker niet "een een jantje van leiden" afmaken maar zijn genoodzaakt om soms keuzes te maken waarbij we nooit iedereen tevreden kunnen stellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
bonus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:13:
Erg kort door de bocht lijkt me, ik doe regelmatig mee aan veilingen dus het argument dat het niet tot weinig gebruikt wordt daar ben ik het zeker niet mee eens.
Aangezien jij aan veilingen hebt gedaan, heb je de 'niet' ontkracht, maar 'weinig' hangt natuurlijk totaal af van de definitie ;)

Als bijvoorbeeld van alle advertenties 1% een veiling is, en Tweakers heeft besloten dat, ik zeg maar wat, minder dan 5% '(te) weinig' is, dan kan je het wel oneens zijn daarmee, maar dat verandert niks aan dat Tweakers het wel (te) weinig vindt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patchie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 17:53
Jammer dat de veiling optie niet meer gebruikt kan worden.

Vaak hardware waar ik zelf niets mee kan, dan kun je er nog iemand blij mee maken voor een klein prijsje.

Nu de optie nader overeen te komen, dat is wat veel mensen niet snappen op dit moment.

Vaak is na de veiling van dingen rond de 10 euro de verzendkosten het hoogste

Jammer, hoop dat er in de toekomst misschien de optie weer terug kan komen.

Tweakers voor Tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eljuannes
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-05 13:11
Gebruik al een 6-tal jaar met grote tevredenheid de veiling-optie. Dit zowel als koper maar vooral als verkoper. Objecten die de ene tweaker niet meer van doen heeft gingen zo vlot naar een andere. Veiling opzetten aan startprijs 1€ en na afloop van de veiling en communicatie met de hoogtste bieder object versturen. Simpel en leuk.

Net een advertentie opgezet met N.o.t.k. Volgens mij zal het object niet (of op z'n minst veel minder efficiënt) verkocht worden. Hopelijk bewijst tweakers me het tegendeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 15:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als een feature maar door een x-procent van je gebruikers gebruikt wordt, dan begrijp ik heel goed dat een commerciële organisatie deze niet gaat onderhouden.

Daar kan je als gebruiker van alles van vinden, leuk en aardig allemaal.. maar dat is het dan ook.

Wel denk ik dat er iets meer transparantie over de backlog/roadmap op epic/feature niveau (per kwartaal) meehelpt in het collectieve begripsvorming van dit soort keuzes.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
Heel vaag verhaal, (erg) weinig... wat is weinig? Jullie weten toch het exacte percentage? Voor de dag ermee!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
BasvanS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:12:
Heel vaag verhaal, (erg) weinig... wat is weinig? Jullie weten toch het exacte percentage? Voor de dag ermee!
Ik zou het ook graag willen weten, want ik vind cijfertjes leuk, maar ik snap ook wel dat ze die niet benoemen.

Want het enige wat het delen van die cijfers zou doen is een discussie uitlokken of dat wel echt weinig is. Terwijl de enige mening die er in dit geval toe doet die van Tweakers zelf is: zij bepalen of ze het gebruik de moeite/tijd/onderhoud waard vinden, of niet.

(Ik was degene die percentage als voorbeeld gaf in m'n vorige post, maar aan alleen een percentage weet je eigenlijk niet zoveel, overigens :P)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De feature was ook maar halfbakken geïmplementeerd dus ik begrijp wel dat het weinig gebruikt wordt. Wel jammer want veilingen zijn toch wel leuk...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:56
Jammer. Het leuke aan veilingen is (was) dat je ziet waar de prijs naartoe gaat. Bij gewoon bieden heb je dat inzicht niet, en kunnen verkopers de prijs opdrijven zonder dat je weet of het klopt.
"Sorry, heb al een beter bod gekregen, doe je er nog iets bij?"

[ Voor 94% gewijzigd door torp op 29-03-2025 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 19:15
Kan iemand dan de code herschrijven?
Ik gebruik juist de veiling optie om van leuke wat oudere dingen af te komen. Vind het echt zonde dat deze functie weg gaat ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Falcon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:07:
Wel denk ik dat er iets meer transparantie over de backlog/roadmap op epic/feature niveau (per kwartaal) meehelpt in het collectieve begripsvorming van dit soort keuzes.
Hoe bedoel je dat :)? Het verwijderen van deze functionaliteit heeft niet zozeer te maken met de features waar we dit kwartaal aan werken, maar met een langetermijnvisie om de techstack van Tweakers beheersbaarder te krijgen. Die is op dit moment dusdanig groot dat we steeds meer tijd kwijt zijn aan onderhoud en daardoor minder snel nieuwe features kunnen ontwikkelen. Eén van de manieren om dat tij te keren, is het afscheid nemen van onderdelen die te weinig waarde toevoegen. Dat beoordelen we op verschillende aspecten: het gebruik door en de toegevoegde waarde voor gebruikers, de businesswaarde voor Tweakers als bedrijf en de technische last (waaronder het onderhoud). Dit gaat overigens over zowel zichtbare als onzichtbare functies voor de bezoeker; aan de achterkant van Tweakers zit ook een heleboel (verouderde) functionaliteit die te weinig toevoegt of ook met externe tooling ingevuld kan worden.

Nieuwe of verbeterde features op de website waar we verder aan werken zijn ook terug te lezen in onze periodieke development-iteraties. Hopelijk beantwoordt dat je vraag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SPyRoX schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:35:
Kan iemand dan de code herschrijven?
Ik gebruik juist de veiling optie om van leuke wat oudere dingen af te komen. Vind het echt zonde dat deze functie weg gaat ;(
Daar gebruikte ik 'm ook voor.
Maar het viel me ook op dat de biedingen die erop kwamen altijd maar heel beperkt waren, vaak ook gewoon geen. Misschien dat ik gewoon niet iets interessants aanbood, maar wat dat betreft ga ik 't wat minder missen, omdat het voor mijn gevoel toch niet echt van de grond kwam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 17:15

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Bor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Ik heb het de afgelopen week geprobeerd, 1 reaktie op een TEAB en uiteraard was de reaktie "Had je een prijs in gedachten"...

Dan denk ik weer als dat zo geweest was dan had ik het er wel bij gezet. Als veilingen niet zouden werken dan zouden sites al MP en E-bay toch niet meer bestaan lijkt me. Misschien een beetje extra aandacht / tijd investeren in die optie ? Meer mensen die het gebruiken, is goed voor clicks, is goed voor advertentie verkoop dus verdient zichzelf terug. Maar goed wie ben ik...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
bonus schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:29:
[...]

Ik heb het de afgelopen week geprobeerd, 1 reaktie op een TEAB en uiteraard was de reaktie "Had je een prijs in gedachten"...

Dan denk ik weer als dat zo geweest was dan had ik het er wel bij gezet. Als veilingen niet zouden werken dan zouden sites al MP en E-bay toch niet meer bestaan lijkt me. Misschien een beetje extra aandacht / tijd investeren in die optie ? Meer mensen die het gebruiken, is goed voor clicks, is goed voor advertentie verkoop dus verdient zichzelf terug. Maar goed wie ben ik...
Het is de core business van Marktplaats en Ebay, natuurlijk werkt het daar goed..

V&A is ooit begonnen als hele simpele dienst om overbodige hardware te ruilen met andere hobbyisten. Vervolgens is dat steeds meer gaan groeien totdat er een waar handelsplatform is ontstaan. Ik denk dat men zwaar onderschat hoeveel moderatie/bemiddeling Tweakers doet op het V&A platform en dat het veel minder oplevert dan men denkt.

Ik vind het ook een gevaarlijke aanname dat veilingen zouden zorgen voor meer clicks/advertenties etc. en dat het zichzelf terugverdient. Ik denk dat je rijkelijk overschat hoeveel meerwaarde een veiling optie heeft. Het zou mij zeer verbazen als het weghalen van de veiling functie een (grote) impact zou hebben op V&A. Maargoed, die cijfers ken/heb ik niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Misschien niet de populairste maar fijn! Zijn we daar ook weer vanaf!

Geloof ooit 1x een veiling gewonnen maar meestal worden ze voortijdig afgebroken omdat er al een bod via DM binnen is, dan kunnen we net zo goed alles via DM toch toch :p

Ik zal het geen seconde missen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Goede keuze om te stoppen met een functionaliteit die weinig gebruikt wordt. Persoonlijk liet ik veilingen altijd al links liggen, juist vanwege de vrijblijvendheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 13:57
Er zijn vast wel cijfers.
Maar in de good old days werd de veiling optie toch echt wel vaker gebruikt.
Zelf meerdere malen wat gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-05 19:59
stin00 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Het is de core business van Marktplaats en Ebay, natuurlijk werkt het daar goed..

V&A is ooit begonnen als hele simpele dienst om overbodige hardware te ruilen met andere hobbyisten. Vervolgens is dat steeds meer gaan groeien totdat er een waar handelsplatform is ontstaan. Ik denk dat men zwaar onderschat hoeveel moderatie/bemiddeling Tweakers doet op het V&A platform en dat het veel minder oplevert dan men denkt.
Ik wilde een uitgebreide positieve reactie schrijven, maar bovenstaande is al de spijker op zijn kop.

Tweakers heeft V&A, daar zijn we allemaal ontzettend blij mee. Tweakers zou echter niet kunnen bestaan zonder Pricewatch en frontpage, aangezien daar de meeste kliks uit voortkomen. Marktplaats en Ebay zijn al een soort van alternatief voor V&A, en dat is ook hun core business. Dat is het voor Tweakers niet. En dat er dan keuzes gemaakt worden om weinig gebruikte features eruit te halen, dat is begrijpelijk.

Natuurlijk heb je dan ook mensen die juist vaak gebruik maakten van veilingen, en die zijn nu inderdaad de pineut. Op Tweakers dan, want er zijn voorgenoemde alternatieven om iemand anders blij te maken met jouw spullen.

Als ik zelf iets verkoop, dan kies ik of ik het op Marktplaats, Ebay of Tweakers aanbied, of een combinatie van die platforms. Sommige spullen zul je nu eenmaal sneller via Tweakers kunnen verkopen (of weggeven), dan andere. Een zitmeubel of een bed zet ik wel op Marktplaats. Techproducten, al dan niet niche, zet ik op Tweakers omdat ik daar.... tromgeroffel... Tweakers zal aantreffen die daarin bovengemiddeld geinteresseerd zouden kunnen zijn! Het vooraf aangeven van een vraagprijs, of juist een n.o.t.k. voor een product waarvan ik zelf geen idee heb wat de gek ervoor geeft, dat is juist wat je op Tweakers V&A nodig hebt. Een veilig past daar mijns inziens niet bij, zeker als je een bindende koopovereenkomst aan de uitkomst wilt hangen. Ga dan vooral naar Ebay toe, die zijn daar in gespecialiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdtd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04 03:42
Zeer spijtig dat we de veiling kwijt zullen gaan raken, t'was een handig dingetje.

Ryzen 9 3900x - MSI MEG X570 UNIFY - ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 - 128GB HyperX Fury black @3200mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:45

SkyStreaker

Move on up!

BasvanS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:12:
Mielemuis schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:20:
Er zijn vast wel cijfers.
Maar in de good old days werd de veiling optie toch echt wel vaker gebruikt.
Zelf meerdere malen wat gewonnen.
Zodra je cijfers gaat benoemen heb je (nog) meer kans je compleet over te geven aan nog meer subjectiviteit dan dat er nu al gaande is.

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 14-04-2025 16:57 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornespies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-05 20:48
Ik heb voor bijna al mijn advertenties (607 stuks) alleen maar de veiling optie gebruikt.
Het product word zo veel sneller verkocht dan wanneer je er een vaste prijs aan geeft.

Er waren altijd zeker 3 tot 8 pagina's vol met veilingen.

Jammer dat de optie weg is, maar de technische last is zeer begrijpelijk.

Hoor je niks van mij? stuur me even een reminder. ik vergeet nog wel eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 16:45

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik maakte ook veel gebruik ervan bij het kopen en verkopen. Jammer, dat er door de tijd heen veel functies langzaam van de kar vallen. Snap, dat er keuzes gemaakt moeten worden, maar het wordt niet heel transparant gecommuniceerd. (Dan doel ik op wijze van mededelen, dat er een dergelijke functie verdwijnt).

Mogelijk dat dit puntje van feedback meegenomen kan worden bij een dergelijke mededeling in de toekomst.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
BadpunK schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:52:
Ik maakte ook veel gebruik ervan bij het kopen en verkopen. Jammer, dat er door de tijd heen veel functies langzaam van de kar vallen. Snap, dat er keuzes gemaakt moeten worden, maar het wordt niet heel transparant gecommuniceerd. (Dan doel ik op wijze van mededelen, dat er een dergelijke functie verdwijnt).

Mogelijk dat dit puntje van feedback meegenomen kan worden bij een dergelijke mededeling in de toekomst.
Die feedback nemen we ter harte, maar ik ben dan wel benieuwd hoe het voor jou transparanter had gekund? In de topicstart hebben we de redenen genoemd, en daarnaast zijn er een aantal vragen in dit topic daarover nog beantwoord door ons:

Microkid in "We stoppen met de optie voor Veilingen"
Bor in "We stoppen met de optie voor Veilingen"
jelle. in "We stoppen met de optie voor Veilingen"

Welke extra informatie zou je in de toekomst bij dit soort mededelingen willen zien :)? Als het gaat om cijfers dan zullen we die niet altijd kunnen of willen delen; die zijn vaak alleen goed te interpreteren in de context van het gehele platform en de organisatie achter Tweakers (of in dit geval V&A specifiek).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

jelle. schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:27:
[...]

Die feedback nemen we ter harte, maar ik ben dan wel benieuwd hoe het voor jou transparanter had gekund?
Laat ik even wat feiten noemen rondom de manier van communiceren:
  • De aankondiging komt pas 6 dagen voor het uitschakelen van de functionaliteit. Ik ga er toch vanuit dat de sprints langer zijn dan een week en dat dit soort beslissingen niet van de ene op de andere dag genomen worden. Dan vraag ik me serieus af waarom dit niet eerder is gecommuniceerd.
  • Het bericht zelf wordt geplaatst in een (sub)forum, wat weinig zichtbaar is voor de gemiddelde gebruiker. Het is dat ik er toevallig op stuitte, anders had ik het volledig gemist. Een eenmalige pop-up of melding op de relevante plek in dit geval de V&A-sectie (waar het daadwerkelijk speelt) was vele malen transparanter geweest.
Wat mij stoort is dat dit geen eenmalig iets is. Dit lijkt een terugkerend patroon te zijn: (belangrijke) veranderingen worden 'stilletjes' doorgevoerd zonder duidelijke, zichtbare communicatie naar alle gebruikers. Daardoor voelt het alsof er bewust voor wordt gekozen om dit onder de radar te houden.

Ik denk dan direct terug aan eerdere situaties, zoals het uitschakelen van de TweakBlogs of de commotie van tonen van advertenties op Tweakers. Dit zijn geen kleine wijzigingen, en toch wordt er telkens gekozen voor een minimale, haast verborgen communicatievorm. Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen, maar dit zijn voor mij de meest recente en opvallende.

Transparantie betekent ook dat je niet alleen iets zegt, maar dat je het zodanig communiceert dat iedereen het kán zien. En dat gevoel mis ik hier telkens weer.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
BadpunK schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:45:
  • De aankondiging komt pas 6 dagen voor het uitschakelen van de functionaliteit. Ik ga er toch vanuit dat de sprints langer zijn dan een week en dat dit soort beslissingen niet van de ene op de andere dag genomen worden. Dan vraag ik me serieus af waarom dit niet eerder is gecommuniceerd.
Mijn inziens voegt het weinig toe om dit eerder te communiceren, want wat heb je eraan om dat ruim vooraf te weten? Het heeft ook geen impact gehad op lopende veilingen, die hebben we gewoon door laten lopen. Maar ik zal deze feedback meenemen bij toekomstige mededelingen :)
  • Het bericht zelf wordt geplaatst in een (sub)forum, wat weinig zichtbaar is voor de gemiddelde gebruiker. Het is dat ik er toevallig op stuitte, anders had ik het volledig gemist. Een eenmalige pop-up of melding op de relevante plek in dit geval de V&A-sectie (waar het daadwerkelijk speelt) was vele malen transparanter geweest.
Die melding staat er gewoon, sinds 19 maart (tenzij je 'm wegklikt, dan wordt ie niet meer getoond). Zie bijvoorbeeld https://tweakers.net/aanbod/nieuw/aanbod/.
Wat mij stoort is dat dit geen eenmalig iets is. Dit lijkt een terugkerend patroon te zijn: (belangrijke) veranderingen worden 'stilletjes' doorgevoerd zonder duidelijke, zichtbare communicatie naar alle gebruikers. Daardoor voelt het alsof er bewust voor wordt gekozen om dit onder de radar te houden.

Ik denk dan direct terug aan eerdere situaties, zoals het uitschakelen van de TweakBlogs of de commotie van tonen van advertenties op Tweakers. Dit zijn geen kleine wijzigingen, en toch wordt er telkens gekozen voor een minimale, haast verborgen communicatievorm. Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen, maar dit zijn voor mij de meest recente en opvallende.

Transparantie betekent ook dat je niet alleen iets zegt, maar dat je het zodanig communiceert dat iedereen het kán zien. En dat gevoel mis ik hier telkens weer.
Ik vind het lastig om iets te zeggen over de voorbeelden die je noemt, want daar ben ik niet direct bij betrokken geweest. Wel weet ik dat er absoluut geen intentie is om grote aanpassingen 'stilletjes' door te voeren en we ons best doen om daar zo goed mogelijk over te communiceren. Voor Tweakblogs was er bijvoorbeeld de aankondiging in .plan: We nemen afscheid van Tweakblogs, en voor advertenties deze .Plans:Dat gezegd hebbende is het op een groot platform als Tweakers nog wel eens een uitdaging om 'iedereen' te bereiken, omdat we een heleboel gebruikers hebben die alleen maar specifieke onderdelen van de site bezoeken en bijvoorbeeld nooit op het frontpage (of juist het forum) komen. Wat voor de één heel relevant is, kan voor de ander een onderdeel zijn waarvan diegene niet eens wist dat het bestond. Vandaar dat we er nu voor deze V&A-functionaliteit voor hebben gekozen om gericht te communiceren bij het aanmaken van een advertentie (of verlengen van een veiling) en in dit subforum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 21-05 08:04
Of je gaat natuurlijk bij jezelf te rade of dat 'gevoel' klopt. Je presenteert een onderbuikgevoel dat bij jou leeft als een feit.

Ik vind dat ze prima transparant zijn. Het is immers geen poll, maar een mededeling. Er staat al geruime tijd een popup in V&A en ze leggen netjes uit hoe ze tot die beslissing zijn gekomen en lichten het e.e.a. nog toe in een topic.

Het heeft geen grote impact, er verdwijnt een optie om een advertentie aan te bieden, een die door erg weinig mensen werd gebruikt. Hoe jij er dan een 'grote verandering' van maakt?

Bovendien klopt het niet wat je zegt, alle écht grote veranderingen zijn duidelijk aangekondigd op de frontpage met .Plans...

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 18-04-2025 11:05 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

jelle. schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:00:
[...]

Mijn inziens voegt het weinig toe om dit eerder te communiceren, want wat heb je eraan om te weten dat het binnenkort gaat verdwijnen? Het heeft ook geen impact gehad op lopende veilingen, die hebben we gewoon door laten lopen. Maar ik zal deze feedback meenemen bij toekomstige mededelingen :)

[...]
Juist door het eerder te communiceren geef je gebruikers de tijd om zich aan te passen, alternatieven te zoeken of zelfs nog feedback te geven voordat de beslissing definitief is of live gaat. Communicatie gaat niet alleen over impact op veilingen, maar ook over gebruikers serieus nemen in het proces en hen tijdig informeren over veranderingen die hen aangaan.

Mogelijk had ik dan nog gebruik gemaakt van de functionaliteit voordat het echt helemaal verdween. Nu was het voor mij nog te kort dag om actie te gaan ondernemen.
[...]

Die melding staat er gewoon, sinds 19 maart. Zie bijvoorbeeld https://tweakers.net/aanbod/nieuw/aanbod/.

[...]
Deze melding is alleen te zien bij het aanmaken van een nieuwe advertentie. Aangezien ik dit niet wekelijks doe heb ik deze dus ook niet onder ogen gehad. Als het gewoon onder V&A stond had ik het zeker wel gezien.
[...]

Dat gezegd hebbende is het op een groot platform als Tweakers nog wel eens een uitdaging om 'iedereen' te bereiken, omdat we een heleboel gebruikers hebben die alleen maar specifieke onderdelen van de site bezoeken en bijvoorbeeld nooit op het frontpage (of juist het forum) komen. Wat voor de een heel relevant is, kan voor de ander een onderdeel zijn waarvan diegene niet eens wist dat het bestond. Vandaar dat we er nu voor deze V&A-functionaliteit voor hebben gekozen om gericht te communiceren bij het aanmaken van een advertentie (of verlengen van een veiling) en dit subforum.

[...]
Ik begrijp heel goed dat het op een platform als Tweakers een uitdaging is om iedereen even effectief te bereiken gebruikers zijn nu eenmaal verspreid over verschillende onderdelen van de site. Juist daarom is het des te belangrijker om bij belangrijke wijzigingen op meerdere plekken te communiceren, zeker als het gaat om het uitfaseren van functionaliteit die voor een specifieke groep wél van belang is.

Zoals het nu is gedaan met alleen een melding in een subforum en bij het aanmaken voelt het toch wat minimaal. Veel gebruikers zullen die communicatie simpelweg niet zien, zeker als ze even niet actief zijn of alleen incidenteel gebruikmaken van V&A.

Fijn dat je de feedback meeneemt. Ik laat het hierbij voor nu, maar ik hoop oprecht dat alle feedback in dit topic serieus wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Geronimous schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:03:
[...]

Of je gaat natuurlijk bij jezelf te rade of dat 'gevoel' klopt. Je presenteert een onderbuikgevoel dat bij jou leeft als een feit.

Ik vind dat ze prima transparant zijn. Het is immers geen poll, maar een mededeling. Er staat al geruime tijd een popup in V&A en ze leggen netjes uit hoe ze tot die beslissing zijn gekomen en lichten het e.e.a. nog toe in een topic.

Het heeft geen grote impact, er verdwijnt een optie om een advertentie aan te bieden, een die door erg weinig mensen werd gebruikt. Hoe jij er dan een 'grote verandering' van maakt?

Bovendien klopt het niet wat je zegt, alle écht grote veranderingen zijn duidelijk aangekondigd op de frontpage met .Plans...
Ik wil toch even rechtzetten dat het hier niet gaat om een “onderbuikgevoel”, maar waarneembare feiten over de manier van communiceren. Dat ik daar een mening aan verbind – namelijk dat dit niet transparant genoeg is – maakt het nog geen “onderbuikgevoel”. Het is een conclusie die ik trek uit de manier waarop dit én eerdere wijzigingen zijn aangepakt.

Ik begrijp dat jij er anders naar kijkt en het voldoende vindt zoals het nu is. Dat mag natuurlijk. Maar mijn punt is juist dat communicatie ook draait om bereik en zichtbaarheid, en daar schiet het in mijn ogen tekort.

En over de impact: ja, misschien raakt het maar een kleine groep gebruikers, maar voor die groep is het een grote verandering. Klein in gebruik betekent niet automatisch klein in belang.

Tot slot: ik ontken ook niet dat sommige grote wijzigingen wél via .Plans en frontpage zijn gecommuniceerd. Dat is juist goed. Mijn punt is dat dat helaas niet altijd consequent gebeurt. En dát zou m.i. wel moeten als je echt transparant wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04:35
jelle. schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:44:
..., maar we wel tijd kwijt zijn aan onderhoud van de (sterk verouderde) code hiervan. Dat is een breder probleem dan alleen bij deze feature: door de jaren heeft Tweakers dermate veel functionaliteiten gekregen, dat het verder ontwikkelen en onderhouden van de website steeds complexer wordt. Hierdoor kunnen we minder snel nieuwe features ontwikkelen of bestaande features verbeteren. ...
Terecht om weinig gebruikte features met veel tech debt te verwijderen.
Ik vermoed dat jullie nu niet 100% van de tijd tech debt gaan oplossen, daar wordt vaak niemand blij van.
Mijn vraag is: Kan je een leuke nieuwe feature noemen waar je aan werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
MallePietje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:04:
Terecht om weinig gebruikte features met veel tech debt te verwijderen.
Ik vermoed dat jullie nu niet 100% van de tijd tech debt gaan oplossen, daar wordt vaak niemand blij van.
Mijn vraag is: Kan je een leuke nieuwe feature noemen waar je aan werkt?
Twee grotere dingen waar we momenteel aan werken zijn een wyiswyg-editor om het reageren gemakkelijker te maken en het vernieuwen van de productpagina in de Pricewatch :)

Over beide projecten geven we periodiek updates via de development-iteraties op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

Jrz

––––––––––––

- knip -

Schofferende flames verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Bor op 22-04-2025 08:18 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TygoDoesStuff
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-05 11:08
Jammer :-( groot deel van de spullen die ik de afgelopen 5 jaar op tweakers kocht/verkocht gingen via veilingen. Vond het ideaal, niet constant onderhandelen met mensen via dm maar gewoon een mooi bod uitbrengen en wachten tot de veiling afliep. Snap wel dat met een alsmaar groeiende site je op gegeven moment afscheid moet nemen van functies die weinig gebruikt worden maar ik vond dit wel echt iets wat tweakers uniek maakte, geen enkel ander online verkoopplatform had een veilingfunctie op zo'n makkelijke en vrijblijvende manier. Het was ideaal dat je kon instellen hoe lang de veiling liep en dat de advertentie na afloop gelijk offline ging.

i5-11400 - 32GB DDR4 - Club3D R9 290 - Gigabyte Auorus B560M Elite- PNY XLR8 500GB - Corsair RM750 - CM HAF X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Super actie! Hulde. Vond die veilingen inderdaad niet passen bij T.net. :-)
Volgens mij één keer ooit gebruikt, maar vond het totaal geen toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

BadpunK schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:18:
[...]

Juist door het eerder te communiceren geef je gebruikers de tijd om zich aan te passen, alternatieven te zoeken of zelfs nog feedback te geven voordat de beslissing definitief is of live gaat. Communicatie gaat niet alleen over impact op veilingen, maar ook over gebruikers serieus nemen in het proces en hen tijdig informeren over veranderingen die hen aangaan.
Maar waarom zou je een week eerder feedback willen geven? Het is geen overleg topic of een wat vinden jullie van dit idee topic.
Het is gewoonweg een mededeling vanuit een bedrijf dat een weinig gebruikte functionaliteit die ook nog eens vaak voor frustratie zorgt (mensen die bieden en niet kopen) verdwijnt.

Dan kan je roepen wat je wilt. Het maakt niks uit. Het is en blijft een mededeling.
Dat er niks gebeurd met gebruikers feedback had je allang kunnen weten kijkend naar bijvoorbeeld topics over de cookie muur.
En al helemaal als deze code gewoonweg teveel tijd kost en voor vervuiling zorgt.
Weg ermee, opgeruimd staat netjes.
Op V&A is het aangegeven en op het forum.

Ik denk dat Marktplaats minder communiceert als er functies verdwijnen...

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Dennis1812 schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:04:
[...]

Maar waarom zou je een week eerder feedback willen geven? Het is geen overleg topic of een wat vinden jullie van dit idee topic.
Het is gewoonweg een mededeling vanuit een bedrijf dat een weinig gebruikte functionaliteit die ook nog eens vaak voor frustratie zorgt (mensen die bieden en niet kopen) verdwijnt.

Dan kan je roepen wat je wilt. Het maakt niks uit. Het is en blijft een mededeling.
Dat er niks gebeurd met gebruikers feedback had je allang kunnen weten kijkend naar bijvoorbeeld topics over de cookie muur.
En al helemaal als deze code gewoonweg teveel tijd kost en voor vervuiling zorgt.
Weg ermee, opgeruimd staat netjes.
Op V&A is het aangegeven en op het forum.

Ik denk dat Marktplaats minder communiceert als er functies verdwijnen...
Ik heb al eerder gereageerd op het bovenstaande. Als je alles had gelezen, dan had je dat zeker gezien. Voor mijn gevoel was Tweakers een community. Verder laat ik het zitten want het voegt niets toe in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dan is je gevoel onjuist.
Tweakers is een bedrijf van DPG wat winst moet draaien.
Geen winst is geen tweakers, simple as that.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dennis1812 schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:12:
Dan is je gevoel onjuist.
Tweakers is een bedrijf van DPG wat winst moet draaien.
Geen winst is geen tweakers, simple as that.
Zo zwart/wit is het natuurlijk niet. We zijn zeker een community. Dat wil niet zeggen dat overal inspraak hoeft te zijn. Tweakers maakt uiteindelijk haar eigen keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornespies
Het was inderdaad de beste manier om je product online te zetten, Tweakers was een van de weinige die zich hiermee onderscheidde van de rest en mensen kwamen ook echt naar Tweakers specifiek voor die functie.

Omdat de functie weg is ga ik zelf mijn advertenties elders aanbieden, en gooi ik ze hier a la marktplaats op V&A.
TygoDoesStuff schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:12:
Jammer :-( groot deel van de spullen die ik de afgelopen 5 jaar op tweakers kocht/verkocht gingen via veilingen. Vond het ideaal, niet constant onderhandelen met mensen via dm maar gewoon een mooi bod uitbrengen en wachten tot de veiling afliep. Snap wel dat met een alsmaar groeiende site je op gegeven moment afscheid moet nemen van functies die weinig gebruikt worden maar ik vond dit wel echt iets wat tweakers uniek maakte, geen enkel ander online verkoopplatform had een veilingfunctie op zo'n makkelijke en vrijblijvende manier. Het was ideaal dat je kon instellen hoe lang de veiling liep en dat de advertentie na afloop gelijk offline ging.

Hoor je niks van mij? stuur me even een reminder. ik vergeet nog wel eens wat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
cornespies schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:27:
Tweakers was een van de weinige die zich hiermee onderscheidde van de rest en mensen kwamen ook echt naar Tweakers specifiek voor die functie.
Ik ben wel benieuwd naar onderbouwing voor deze stelling. Als V&A Admin heb ik werkelijk nog nooit iemand zien aangeven dat deze specifiek voor de veiling functie naar Tweakers kwam. Integendeel; veel mensen wisten van het bestaan niet af. De functie was helemaal niet zo populair.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornespies
Hi Bor,

Das gek juist, ik heb veel Tweakers er juist over gehoord bij biedingen of wanneer ik in gesprek was geraakt met een Tweaker, dat zij de functies bij andere sites niet zo goed vonden werken qua veilingen als bij Tweakers. Tweakers maakte het zelfs zo makkelijk dat ik 40+ personen heb zien moven naar Tweakers vanaf bijv marktplaats. Tweakers zit ook vol mensen die daadwerkelijk verstand hebben van apparatuur. het verbaasde me daarom ook enorm dat de functie opeens weg was (geen meldingen van gezien of niet goed gekeken) omdat ie niet genoeg gebruikt werd, terwijl we altijd wel 3 tot soms 10+ pagina's hadden staan :)

Nogmaals jammer dat ie weg is, maar als jullie meten dat er weinig gebruik van word gemaakt dan is het zo!
Bor schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:31:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar onderbouwing voor deze stelling. Als V&A Admin heb ik werkelijk nog nooit iemand zien aangeven dat deze specifiek voor de veiling functie naar Tweakers kwam. Integendeel; veel mensen wisten van het bestaan niet af. De functie was helemaal niet zo populair.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 10:52
Bor schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:31:
[...]

[/quote]
Ik begrijp hier weinig van, ik kan me niet voorstellen dat het niet gemist gaat worden. Ik denk als je een poll uitbrengt op op tweakers met de vraag of veilingen terug moet komen dat je meerderheid hebt die 'ja' beantwoordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Dat denk ik niet. Ik wist dat het bestond, maar zag het nut ook niet omdat het niet bindend was.

[ Voor 69% gewijzigd door Meg op 30-04-2025 09:30 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• George Chatz
  • Laatst online: 15-05 00:06
Dat is ontzettend onhandig en het excuus lijkt ongepast.
Er waren namelijk veel biedingsadvertenties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Goede beslissing.
Niet bindende veilingen zijn in de basis gewoon een interessepeiling.
Veilingen hebben nut wanneer er een verplichting vast zit.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

George Chatz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:16:
Dat is ontzettend onhandig en het excuus lijkt ongepast.
Er waren namelijk veel biedingsadvertenties.
Dan gebruik je nu toch “n.o.t.k.”?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:08
Persoonlijk sla ik notk advertenties altijd over. Je hebt namelijk geen idee wat ze ervoor verwachten, en ik vind zelf het niet heel leuk om heel veel heen en weer te gaan met handelen. Ik bied dus gewoon vraagprijs, die paar euro die je eraf krijgt vind ik de irritatie niet waard :)

Bij veilingen kan je bieden zonder het handelen. Je krijgt niet een " maar deze is nog echt nieuw dus niet lager dan 250". Gewoon een prijs die overboden wordt door andere koper, dus objectiever.

Natuurlijk moet ieder dat voor zichzelf weten. Hey kan zomaar zijn dat andere mensen hier totaal andere ervaringen in hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door 99ruud99 op 09-05-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• George Chatz
  • Laatst online: 15-05 00:06
Meg schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:58:
[...]

Dan gebruik je nu toch “n.o.t.k.”?
Notk zou betekenen dat ik biedingen ontvang en deze moet doorgeven aan iedereen die mogelijk geïnteresseerd is.

Denk aan eBay veilingen met Notk.

Soms weten kopers zelf de werkelijke waarde van het item niet. Deze beslissing maakt verkopers alleen maar boos en sommige kopers krijgen geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:21
Ik vond het zelf een leuke manier om minder gewilde zaken weg te doen (of juist aan te schaffen).

Het niet bindende karakter maakte het helaas wel tot een soort loterij of je winnende bod al dan niet ook daadwerkelijk tot een overeenkomst leidde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:19
99ruud99 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:04:
Persoonlijk sla ik notk advertenties altijd over. Je hebt namelijk geen idee wat ze ervoor verwachten, en ik vind zelf het niet heel leuk om heel veel heen en weer te gaan met handelen.
Notk kan nuttig zijn bij specifieke producten waarbij het lastig is een waarde in Euro's vast te stellen. Denk aan bijv. retro spullen ofzo.

Voor goed vekrijgbare producten als videokaarten vindt ik het ook altijd een beetje onzin, het is heel eenvoudig de waarde vast te stellen adhv nieuwe en andere advertenties op basis van performance.

Notk op dit soort advertenties gaat meestal als 'ik bied X' waarbij de verkoper antwoord met 'ik er toch minimaal Y voor'.
Als X en Y ver uit elkaar liggen dan is Notk naar mijn mening tijdversplilling voor beide partijen t.o.v. als de verkoper gewoon Y(+ eventueel 10% voor onderhandelingsruimte) als vraagprijs had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

George Chatz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:23:
[...]

Notk zou betekenen dat ik biedingen ontvang en deze moet doorgeven aan iedereen die mogelijk geïnteresseerd is.

Denk aan eBay veilingen met Notk.

Soms weten kopers zelf de werkelijke waarde van het item niet. Deze beslissing maakt verkopers alleen maar boos en sommige kopers krijgen geen kans.
Alleen werd de optie voor veilingen dus amper gebruikt in de praktijk alles maar blijven ondersteunen en dus moeten onderhouden voor een kleine groep is geen gezonde houdbaar situatie. Zeker aangezien een V&A platform bieden niet de core activiteit is van Tweakers.
Dagion schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:25:
Ik vond het zelf een leuke manier om minder gewilde zaken weg te doen (of juist aan te schaffen).

Het niet bindende karakter maakte het helaas wel tot een soort loterij of je winnende bod al dan niet ook daadwerkelijk tot een overeenkomst leidde.
Juist dat niet bindende karakter gaf regelmatig gedoe tussen bieder en aanbieder waardoor weer vanuit de V&A crew bemiddeld moest worden.

Select * from fish

Pagina: 1