• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:47
Batilan schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:38:
[...]

Allereerst ben ik dan benieuwd vanwege welke aspecten je bij deze 2 bent terecht gekomen, daar heb je blijkbaar een motivatie voor gehad. Als we je criteria niet kennen kunnen we ook geen goed advies geven. Ik heb zelf mijn keuze hier toegelicht (is wel een beetje preken voor eigen parochie :))
Ja, dit had ik uiteraard niet gelezen, want ander topic.

Lekkerladen, daar kom ik terecht via de app van Zonneplan, die wijst meteen door naar deze aanbieder.
Stekker.com, omdat ik dom met Ai even een analyse heb laten maken.

Daarna mijn verstand nog ingezet en via tweakers op dit forum gekomen. Omdat vaak het advies van anderen van grote waarde is, ook mijn bericht geplaatst.
Ik zal eens even kijken bij Joulo.
Joulo heeft dan geen korting met mijn aanbieder, al kan je wel wat korting krijgen, dus minder dan 20%. Bij Lekkerladen zit ik op 20 of 18%, waarbij ik twijfel of ik wel wil commiteren t/m 2028.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
crryp schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 17:29:
[...]

Vraag me dat privacy technisch af of dat zomaar zou mogen zonder toestemming
Daar geef je toestemming voor. Ik heb mij net via Tibber aangemeld bij Joule. Meeste informatie staat al ingevuld.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koen87 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:33:
[...]

Lekkerladen, daar kom ik terecht via de app van Zonneplan, die wijst meteen door naar deze aanbieder.

Daarna mijn verstand nog ingezet en via tweakers op dit forum gekomen. Omdat vaak het advies van anderen van grote waarde is, ook mijn bericht geplaatst.
Joulo heeft dan geen korting met mijn aanbieder, al kan je wel wat korting krijgen, dus minder dan 20%. Bij Lekkerladen zit ik op 20 of 18%, waarbij ik twijfel of ik wel wil commiteren t/m 2028.
Voordeel van LekkerLaden icm Peblar Business is dat je geen OCPP kopeling nodig hebt. Staat in dit topic een 'korte' discussie over wat daar de voro en nadelen van kunnen zijn.
(korte samenvatting: privacy vs alles uit handen geven)

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:49
IJsbeer schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:39:
[...]

Voordeel van LekkerLaden icm Peblar Business is dat je geen OCPP kopeling nodig hebt. Staat in dit topic een 'korte' discussie over wat daar de voro en nadelen van kunnen zijn.
Welke voordeel precies? Naar mijn weten had joulo ook een api met peblar business

Blijkbaar alleen ocpp

[ Voor 3% gewijzigd door 0xygen500 op 16-09-2026 13:46 ]

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:47
IJsbeer schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:39:
[...]

Ik heb geen OCPP ingesteld en dat gaat ook niet gebeuren voorlopig. Het klopt inderdaad dat ik bij Lekkerladen handmatig de zaken mag importeren.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
0xygen500 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:45:
[...]

Welke voordeel precies? Naar mijn weten had joulo ook een api met peblar business

Blijkbaar alleen ocpp
Deze discussie starten we niet opnieuw. Zoek maar terug.

• bvermeul
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Koen87 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:33:
[...]

Je kunt met de code ENERGIENERDS (van de groene nerds) 3% extra korting krijgen bij joulo.nl.

Deze code kun je ook achteraf toe laten voegen (met een bericht in het joulo dashboard).

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:21
bvermeul schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:17:
[...]

Je kunt met de code ENERGIENERDS (van de groene nerds) 3% extra korting krijgen bij joulo.nl.

Deze code kun je ook achteraf toe laten voegen (met een bericht in het joulo dashboard).
Ik heb al 1 hele procenten via Frank Energie. Stapelen zal niet lukken zeker?

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

• Erik1805
  • Nu online
[...]

Ik heb mij net aangemeld. Moet ik dat een bericht sturen dat ze deze ook toevoegen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• bvermeul
  • Nu online
RikHa schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:21:
[...]

Ik heb al 1 hele procenten via Frank Energie. Stapelen zal niet lukken zeker?
Stapelen lukt ook. Gewoon een berichtje naar joulo met de vraag of ze de code kunnen toevoegen.

• bvermeul
  • Nu online
Erik1805 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:25:
[...]

Ik heb mij net aangemeld. Moet ik dat een bericht sturen dat ze deze ook toevoegen?
Inderdaad.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Kan iedereen dat of zijn daar verder nog voorwaarden aan verbonden..?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• bvermeul
  • Nu online
Glashelder schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:28:
[...]

Kan iedereen dat of zijn daar verder nog voorwaarden aan verbonden..?
Zover ik weet kan iedereen dat. Ik heb me aangemeld met een code van het internet, heb mijn energie leverancier toegevoegd, en daarna met een bericht joulo gevraagd om de groene nerds code toe te voegen. De helpdesk heeft deze gewoon toegevoegd.

• Erik1805
  • Nu online
Ja hier ook net een bericht gehad:

Ik heb de kortingscode op je account gezet. De korting is direct verwerkt — je ziet je nieuwe servicefee in je dashboard

• bvermeul
  • Nu online
Erik1805 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:33:
Ja hier ook net een bericht gehad:

Ik heb de kortingscode op je account gezet. De korting is direct verwerkt — je ziet je nieuwe servicefee in je dashboard
En 3% korting is 3% korting :)

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:09

Cordon

Lievelings jankert

Werkt niet als je Tibber hebt :P

• faikcem1
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Koen87 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:24:
Ik heb mij proberen in te lezen, aangezien ik bijna vol zonder enige kennis mij bijna heb geregistreerd bij lekkerladen.com via Zonneplan. Of dat een goede insteek is, daar gelaten.

Situatie. Wij hebben een Peblar Business, Zonneplan als energieleverancier.
Ik heb een zakelijke EV nog voor 2,5e maand en daarna ga ik over op mobiliteitsbudget met 2 eigen EV's. Dus op dit moment geen OCPP ingesteld op de Peblar.

Na het inlezen zegt mijn gevoel nu om toch door te zetten met lekkerladen, terwijl eventueel stekker.com ook wel een goede keuze kan zijn.
Wat de toekomst doet, weet je nu niet.

Iemand advies?
Denk als je toekomstgericht gaat kijken, je zelf ook op de Peblar Laadkompas OCPP kan instellen en dan gebruik kan maken van de gereduceerde kosten daar. Als je ook een laadpas abbo hebt dan krijg je extra bonus. ze hebben op dit moment voor 2026 een 100% netto uitbetaling actie, wat ook wel zal helpen!

• Erik1805
  • Nu online
Hahaha nee kwam ik dus net ook achter. Tibber blijft op 10% staan

• bvermeul
  • Nu online
Werkt wel, maar de korting gaat niet onder de 10% (wat je al van tibber krijgt)
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste

Let op:
Delen van of vragen naar referral codes is niet toegestaan.
Zie ook: twain4me in "[EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen"
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt. Begin daarvoor eens met Thuisladen van je EV deel 2

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.

Speciale aandacht voor een van onze huisregels: referrals aanbieden, er naar vragen of bespreken op wat voor manier dan ook is niet toegestaan c.q wordt als verstorend ervaren.