• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:46
tweazer schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:58:
[...]

Hier enkel cijfers, 16 werkt wel, 17 en hoger niet ...
Vreemd, heb een wachtwoord van 25 letters en cijfers. Werkt.
Diazepam schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Het gaat er niet om dat het belangrijk is. Het gaat er om dat het buggy is. Storingen die er niet zijn, kalibratie die niet lukt. Het is gewoon een 'niet af' product.
In mijn ervaring en wat hier ook vaker voorbij is gekomen, zijn de meeste problemen met de watermeter te wijten aan een defecte usb voeding.
Toen die van mij het begaf heb ik hem opengemaakt. Dat moest met grof geweld want het was een dichtgesmolten geval. Wat er in zat: goedkope nauwelijks gefilterde meuk, pardon my French.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:33
DaMenaz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:34:
Enphase Gateway wil weer praten met HomeWizard. Zojuist weer toe kunnen voegen. :)
Heb mijn systeem ook weer toegevoegd zonder eerst te verwijderen.
Heb wel een grafiek maar nog geen waarden. Kijken wat er gebeurd.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:56
Propheticus schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:53:
[...]

Vreemd, heb een wachtwoord van 25 letters en cijfers. Werkt.

[...]

In mijn ervaring en wat hier ook vaker voorbij is gekomen, zijn de meeste problemen met de watermeter te wijten aan een defecte usb voeding.
Toen die van mij het begaf heb ik hem opengemaakt. Dat moest met grof geweld want het was een dichtgesmolten geval. Wat er in zat: goedkope nauwelijks gefilterde meuk, pardon my French.
Hier lag het aan watermeter zelf

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24
De webapp is ook weer eens de weg kwijt met de grafieken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng7A-1sJtlc8WEOCSH3BPOHIz2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EeBJXCxXq9a6j1ML0LfKSHDt.png?f=fotoalbum_large De werkelijke waarde is dus 93% en niet 50%

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:08
Iemand weet van een electrische sonde die in een bestaande boiler bij kan ingebouwd worden en bij zonoverschot door Home Wizard aangestuurd kan worden tot een bepaalde temperatuur is bereikt ?

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
PaulC schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:36:
Iemand weet van een electrische sonde die in een bestaande boiler bij kan ingebouwd worden en bij zonoverschot door Home Wizard aangestuurd kan worden tot een bepaalde temperatuur is bereikt ?
Wellicht hier;

Domme boiler slim maken -> Oplossing

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh

• PaulC
Bedankt. Heel interessante verwijzing!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01ULRyFhlJNTSHeq3rfaf8fYF24=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PnG2JlU732TZ6X7n0Q9otM8L.png?f=fotoalbum_large Nog wat werk te verrichten in de backend..... (Batterij grafiek) Overigens is de data van de oude P1 meter nog niet overgezet naar de nieuwe. Verleden week vrijdag een verzoek ingediend.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• ivo1969
winwiz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:57:
[Afbeelding] Nog wat werk te verrichten in de backend..... (Batterij grafiek) Overigens is de data van de oude P1 meter nog niet overgezet naar de nieuwe. Verleden week vrijdag een verzoek ingediend.
Hier nog steeds wachtende op de vraag of de gegevens van de oude watermeter naar de nieuwe watermeter overgezet kunnen worden.
Netjes via support in de app gedaan, maar helaas

Maar zojuist eindelijk een reactie terug mogen ontvangen, het overzetten van gegevens oude water meter naar nieuwe dat kan dus niet.
Maar naar laatste contact met HW heeft de nieuwe water meter ook software versie 4.03

[ Voor 14% gewijzigd door ivo1969 op 18-06-2026 14:37 ]

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:14

EDB

Meer mensen last van? Sinds een tijd werkt eindelijk de Goodwe koppeling weer. Op advies van HW opnieuw toegevoegd en het werkte eindelijk weer. Tot een paar dagen geleden, opnieuw geen data meer van de Goodwe omvormer. Deze data is voor mij de belangrijkste reden voor het abo. Had ‘m net weer verlengd omdat het na maanden eindelijk weer werkte…

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EDB schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:18:
Meer mensen last van? Sinds een tijd werkt eindelijk de Goodwe koppeling weer. Op advies van HW opnieuw toegevoegd en het werkte eindelijk weer. Tot een paar dagen geleden, opnieuw geen data meer van de Goodwe omvormer. Deze data is voor mij de belangrijkste reden voor het abo. Had ‘m net weer verlengd omdat het na maanden eindelijk weer werkte…
Hier ook. Heb Goodwe (de nieuwe variant) verwijderd en weer toegevoegd. Nu werkt het weer. Hopelijk een kleine hick-up.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:14

EDB

THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:45:
[...]

Hier ook. Heb Goodwe (de nieuwe variant) verwijderd en weer toegevoegd. Nu werkt het weer. Hopelijk een kleine hick-up.
Dank. Zo blijven we aan de gang en zijn we steeds opnieuw de historie kwijt. Gaat nog steeds niet lekker. De oude Goodwe staat er ook nog in omdat ze de historie ook wilden overzetten, kennelijk zonder resultaat.

Aanvulling: net geprobeerd te verwijderen: melding failed. Zelfs het verwijderen lukt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door EDB op 20-06-2026 15:39 ]

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:23
Hier lukt opnieuw toevoegen niet en verwijderen ook niet, blijft een beetje hangen op grijze blokken als ik via apparaten naar de goodwe ga in de app

• THE_BASE
  • Niet online
Ik probeerde het ook een aantal keer. Uiteindelijk toch eigenwijs gewoon opnieuw toegevoegd en toen werkte het. Historie interesseer me niet zoveel, kijk meer per dag of het lekker looot.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Herts
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-07 14:52
Hallo,

Ik ben momenteel heel erg aan het experimenteren met de P1 meter van HomeWizard. Ik gebruik nu de REST API v1 van HomeWizard om te communiceren met de P1 meter en ook met enkele Energy Sockets.

Alles werkt prima, ik kan curl commando's of eigen Python / C# / C++ appjes schrijven om data uit de devices te halen. Ik kan de telegrammen zien, JSON content en ga zo maar door.

Maar ik ben ook een fervente aanhanger van MQTT (gebruik dit al 10+ jaren in mijn eigen domoticasysteem) en ik vroeg me af of er ook plannen zijn vanuit HomeWizard om de data vanuit de P1 meter (en eventueel andere devices) ook via MQTT beschikbaar te stellen.

Enig idee?

Best,

• ivo1969
Vanavond in de app, gaf de P1 meter ( versie usb c) dat de meter offline zou zijn, met 100% wifi laatste signaal, terwijl binnen de AEG app de P1 meter gewoon werkte.
Thuis zag ik dat display ook gewoon de waardes binnen kreeg en in netwerk stond de P1 meter online.
Echter de P1 meter stond wel flink te knipperen ( groen) en dat is sinds de laatste update.
Toen heb ik binnen de app wifi opnieuw instellen gebruikt en nu is de P1 meter weer volgens de app van HW weer online en heeft weer de gewone rustige groene led , ( maar kan zijn dat de P1 meter weer als een een dolle gaat knipperen).

Ik heb wel ondertussen een nieuwe P1 meter in huis , mocht dat ding vreemd blijven doen dan hang ik de nieuwe er wel in de slimmemeter, nadeel is alleen dat het zo lang kan duren voordat de gegevens van de oude P1 meter overgezet wordt naar de nieuwe P1 meter.

[ Voor 18% gewijzigd door ivo1969 op 25-06-2026 00:07 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:26
@ivo1969 Ik heb ook een nieuwe P1 meter liggen, moet hem nog even met de oude wisselen. Wat ik begrepen heb zijn de gegevens van de oude P1 gewoon via de achterliggende systemen gelijk terug te zien, althans dat heb ik bij navragen bij HomeWizzerd zelf nagevraagd. Er hoeven geen data worden overgezet kreeg ik van ze als antwoord terug op mijn meerdere vragen hieromtrent. Ik maak wel gebruik van hun Energy+ abo.
Misschien dat iemand dat kan bevestigen?

• THE_BASE
  • Niet online
ivo1969 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:05:
Vanavond in de app, gaf de P1 meter ( versie usb c) dat de meter offline zou zijn, met 100% wifi laatste signaal, terwijl binnen de AEG app de P1 meter gewoon werkte.
Thuis zag ik dat display ook gewoon de waardes binnen kreeg en in netwerk stond de P1 meter online.
Echter de P1 meter stond wel flink te knipperen ( groen) en dat is sinds de laatste update.
Toen heb ik binnen de app wifi opnieuw instellen gebruikt en nu is de P1 meter weer volgens de app van HW weer online en heeft weer de gewone rustige groene led , ( maar kan zijn dat de P1 meter weer als een een dolle gaat knipperen).

Ik heb wel ondertussen een nieuwe P1 meter in huis , mocht dat ding vreemd blijven doen dan hang ik de nieuwe er wel in de slimmemeter, nadeel is alleen dat het zo lang kan duren voordat de gegevens van de oude P1 meter overgezet wordt naar de nieuwe P1 meter.
Hier was dat gisterenmiddag ook het geval, ik geef de schuld aan warme servers. Geen idee wat anders, het is bij de P1 meter de eerste error hier. Kan me niet voorstellen dat het aan de meter zelf ligt.

• ivo1969
dinandus schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:11:
@ivo1969 Ik heb ook een nieuwe P1 meter liggen, moet hem nog even met de oude wisselen. Wat ik begrepen heb zijn de gegevens van de oude P1 gewoon via de achterliggende systemen gelijk terug te zien, althans dat heb ik bij navragen bij HomeWizzerd zelf nagevraagd. Er hoeven geen data worden overgezet kreeg ik van ze als antwoord terug op mijn meerdere vragen hieromtrent. Ik maak wel gebruik van hun Energy+ abo.
Misschien dat iemand dat kan bevestigen?
Ik heb hier over contact gehad met HW en mij is verteld dat gegevens van een ID overzet moeten worden naar nieuwe ID p1 meter.
Maar dat lukt HW dan weer niet als de watermeter van HW vervangen wordt , dan ben je de oude gegevens kwijt.

Winwiz heeft een nieuwe p1 meter geplaatst en die wachte al een week op oude gegevens naar nieuwe p1 meter, misschien dat hij kan aangeven hoe het bij hem verlopen is

[ Voor 9% gewijzigd door ivo1969 op 25-06-2026 09:35 ]

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
ivo1969 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Ik heb hier over contact gehad met HW en mij is verteld dat gegevens van een ID overzet moeten worden naar nieuwe ID p1 meter.
Maar dat lukt HW dan weer niet als de watermeter van HW vervangen wordt , dan ben je de oude gegevens kwijt.

Winwiz heeft een nieuwe p1 meter geplaatst en die wachte al een week op oude gegevens naar nieuwe p1 meter, misschien dat hij kan aangeven hoe het bij hem verlopen is
Oude data inzien heeft geen prioriteit. Het is leuk om te hebben maar meer ook niet. Een weekje wachten, of vijf werkdagen door drukte, lijkt mij totaal geen probleem. Mooi om te zien dat HomeWizard andere dingen hogere prioriteit geeft.

EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• ivo1969
TFX77 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:52:
[...]

Oude data inzien heeft geen prioriteit. Het is leuk om te hebben maar meer ook niet. Een weekje wachten, of vijf werkdagen door drukte, lijkt mij totaal geen probleem. Mooi om te zien dat HomeWizard andere dingen hogere prioriteit geeft.
Daar kijk ik toch zelf totaal anders tegen aan, want ik heb energy plus waarvoor ik betaal, verder heb ik geen homey of weet ik wat
Dus het is wel handig om de historie te hebben.
Het is dus voor ieder verschillend

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:05
ivo1969 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Klopt. Ik heb mijn P1 meter recent nog vervangen. Wizi zegt van niet, maar het moet wel. Zeg dat je een mens wilt spreken en geef zowel de id van je oude en nieuwe meter. Dit was voldoende voor de persoon die het ticket afhandelde. Binnen een dag was het geregeld. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85542148

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Hoe slim is de slimme taak of doe ik gewoon iets niet slim?

Afgelopen zaterdag heb ik een slimme taken aangemaakt om mijn vaatwasser te starten op het moment wanneer er voldoende zonne-energie geleverd wordt.

Om 11:39u gaat dan ook mooi de vaatwasser aan.

Echter toen hij klaar was ging hij vervolgens ‘s middags om 16:38u weer een keer een keer het programma doen.

Wat doen ik mis?

NB: ik heb geen nieuwe slimme taak om 16:33u gemaakt
Begrijpt hij niet dat dit gedurende deze tijdsperiode maar 1 keer moet doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BefGFR8gVXe723x-UMRVIdjep4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suILFk2xoGzBc2kgcbzbo6Ri.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Prutsky op 29-06-2026 22:23 ]

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:30
Vorige week deden mijn zonnepanelen het niet maar toch wel.😅
Via Apsystems app kreeg ik data binnen maar HomeWizard niet.
Conclusie HomeWizard kWh meter defect.
Alles werkte maar geen stroommeting.
Tot mijn verbazing als ik op de meter druk krijg ik stroommeting. (Maar vage waarden)
Test met vasthouden werkt de meting wel.
De lijmklem test.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gu4kMPj1YevAgjwqFWeGbXVMr60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOk5CzRiavZ8EQIULkIzUioU.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben hier niet zo voorstander van maar voorzichtig de lijmklem test.
En de HomeWizard kWh meter werkt weer.
Het kan geen groot probleem zijn dacht ik.
De printplaat baan (soldeer verbindingen tussen printen) van de stroomshunt die naar boven gaat opnieuw gesoldeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ8pY6P5SZiiLVmZ-ZI6femBx0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75XofW2ZmOqkcctBrgXdAFTh.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de stroomshunt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR2SPcR94B4rsanwr21TJmXOzFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7MhAcCcz4B1zTCbt5qeUaSZ.jpg?f=fotoalbum_large
Na het opnieuw gesoldeerd te hebben en kleine verbruiker een test. (LETOP hier staat 230 volt op)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bf8pG0dCyplci9wjUaVS0ieQ4-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bah8qcdE0R5gxZgYC4ALuadN.jpg?f=fotoalbum_large
En klaar de HomeWizard kWh meter werkt weer naar behoren.

Deze meter is ruim 4 jaar oud en werkt weer.
Een paar fotos voor de geïnteresseerde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVbrpZ5wXEo1HJNDLd7o1u_N3Uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfwmEweYnq2dUacYbqU5iCzc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDiUBkmp5bWnWIoEpX-0g_hD5yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojk63yN8E5h3nIsY7h0uio5X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/po6YJSq83l3nCblj9MtLY4UUtC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xm1kLsdEVd0XrUsA9D4OftYK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JTumrvqLg5mmzpdN45IGmGmFQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fU7acwhJ4SajI85sbq4OmjdU.jpg?f=fotoalbum_large

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:00

fxs81

Julianadorp

Netjes opgelost zo hoor (y)

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• PaulC
Nu er tijdens de promo een energy display bij een batterij bijzit > is de temperatuur en vochtigheidssensor ondertussen al vanut Home Assistant uit te lezen ? (Op website van HW staat het als API v2 'planned', maar er staan nog zaken planned die ondertussen al geïmplementeerd zijn, dus misschien kan het al) En het feit dat ze promo doen wijst er volgens mij op dat er prijsdruk van de concurrentie is of dat ze kortelings met een nieuwe batterij komen.

• ivo1969
PaulC schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:24:
Nu er tijdens de promo een energy display bij een batterij bijzit > is de temperatuur en vochtigheidssensor ondertussen al vanut Home Assistant uit te lezen ? (Op website van HW staat het als API v2 'planned', maar er staan nog zaken planned die ondertussen al geïmplementeerd zijn, dus misschien kan het al) En het feit dat ze promo doen wijst er volgens mij op dat er prijsdruk van de concurrentie is of dat ze kortelings met een nieuwe batterij komen.
Dat laatste zou mij niet verbazen

• martinusv
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-07 17:50
Het heeft een tijdje goed gewerkt, maar sinds afgelopen vrijdag 12u ligt de GoodWe link er bij weer uit.
In het verleden kwam de data dan vertraagd binnen, maar nu niks meer.
Meer mensen last van ?

• ivo1969
martinusv schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:22:
Het heeft een tijdje goed gewerkt, maar sinds afgelopen vrijdag 12u ligt de GoodWe link er bij weer uit.
In het verleden kwam de data dan vertraagd binnen, maar nu niks meer.
Meer mensen last van ?
Gun het nog even de tijd, gisteren liep het hier niet helemaal goed met de SMA omvormer , maar dat werkt nu weer wel

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-07 22:07
PaulC schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:24:
Is de temperatuur en vochtigheidssensor ondertussen al vanut Home Assistant uit te lezen ? (Op website van HW staat het als API v2 'planned', maar er staan nog zaken planned die ondertussen al geïmplementeerd zijn, dus misschien kan het al)
Nope.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
ivo1969 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:35:
[...]

Dat laatste zou mij niet verbazen
Dat zou dan in lijn liggen met de jaarlijkse enquete. Daarin vroegen ze wat je aan zou sluiten op een accu met backup functionaliteit.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

Wailing_Banshee

You're Next

St00mwals schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:57:
[...]

Dat zou dan in lijn liggen met de jaarlijkse enquete. Daarin vroegen ze wat je aan zou sluiten op een accu met backup functionaliteit.
hmm, die enquete heb ik gemist dan... Ik zou best een accu met backup functionaliteit willen gebruiken, het probleem is dat hij dan ook in de ruimte zou moeten staan waar dat apparaat staat en niet daar waar de batterijgroep stopcontacten heeft...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:42
Wailing_Banshee schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:05:
[...]

hmm, die enquete heb ik gemist dan... Ik zou best een accu met backup functionaliteit willen gebruiken, het probleem is dat hij dan ook in de ruimte zou moeten staan waar dat apparaat staat en niet daar waar de batterijgroep stopcontacten heeft...
Mijn verwachting is dat een off grid functie er niet gaat komen. HW heeft zeker op dat vlak een duidelijke visie. Voor deze discussie hebben we overigens een HW batterij topic.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 01-07-2026 11:22 ]

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:45
ivo1969 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:59:
[...]

Gun het nog even de tijd, gisteren liep het hier niet helemaal goed met de SMA omvormer , maar dat werkt nu weer wel
Hier ook nog steeds geen Goodwe verbinding. Toen ik de eerste keer zag dat die koppeling weg was zag ik dat Goodwe de eigen app geüpdatet had in de Apple Store. En daar kwam ik weer achter omdat ik toen ik in de Goodwe app wilde kijken ik opnieuw moest inloggen (tot twee keer toe). Lijkt mij allemaal te toevallig. M.a.w het zou dus ook tengevolge van een wijziging bij Goodwe kunnen zijn (net als de vorige keer). Is het bekend of HW op de hoogte is en in actie of moeten we weer maanden wachten…

Eigenlijk wel balen want nu kloppen ook de cijfers over eigen gebruik niet, de HW app werkt dan in zijn totaliteit niet goed. (Ik heb meerdere omvormers van twee merken hangen) de app geeft dan bijvoorbeeld aan dat er 10 kWh (HW interpretatie door het missen van de Goodwe gegevens) is opgewekt en 15 kWh is teruggeleverd. En eigen verbruik is zo goed als 0 in die omstandigheden (volgens de app).
edit:
inmiddels Goodwe weer opnieuw toegevoegd in HW en dat werkte meteen. Moest ook daar natuurlijk de Goodwe inlog gegevens invullen. Nu begint de data weer te komen en de geschiedenis (behalve de laatste dagen sinds begin van de storing niet) blijft overeind. Dus zeker niet zomaar iets weggooien en dan opnieuw toevoegen. Nu dus alleen toegevoegd (komt dus ook niet dubbel voor in HW na deze actie). Ik was wel getriggerd door dit forum om die actie op deze manier te doen, dus wederom dank!

[ Voor 18% gewijzigd door Rojado op 01-07-2026 13:15 ]

• martinusv
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-07 17:50
Contact met de HW chatbot leert dat de GoodWe link na 30 dagen automatisch wordt verbroken. Onduidelijk is waarom.
Opparaat opnieuw aansluiten helpt. Echter de historische data (in mijn geval vrijdag jl tot nu) komt niet meer beschikbaar.
Dus voorals nog is de link hersteld.
Wel knullig dat deze om de zoveel tijd (30dagen ?) wegvalt. Moet je de link continue in de gaten houden.

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:17
Sinds op de P1 meter firmware versie 6.04.05 is gepushed heb ik talloze malen per dag dat mijn batterijen enkele seconden offline worden gemeld, om daarna zichzelf zonder ingreep te herstellen. Dit inmiddels anderhalve week.

Ook echter enkele malen per dag dat de P1 meter offline wordt gemeld. De LED ring brand netjes groen, en even uit de slimme meter halen en weer aansluiten lost het op, voor enkele uren.

Ik heb een en ander gemeld bij Wizzi en vervolgens een medewerker, maar krijg als advies:

Verbeter je wifi (niet de oorzaak) en je batterijen zijn te warm (wist ik maar heeft er niets mee te maken). Wel oude type P1 meter: P1-G1.

De meterkast, waar de P1 meter een hangt, 1 meter van de Fritz!box router, is wel een graad of 2-3 warmer dan anders na de afgelopen warme week.

Begint wel ergerlijk te worden.

Iemand iets vergelijkbaars, en advies?

[ Voor 10% gewijzigd door EVfan op 01-07-2026 16:10 ]

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

Winkiller

De Mopperpot

EVfan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:55:
Sinds op de P1 meter firmware versie 6.04.05 is gepushed heb ik talloze malen per dag dat mijn batterijen enkele seconden offline worden gemeld, om daarna zichzelf zonder ingreep te herstellen.

Vandaag hier ook steeds een online offline knipper installatie bij PiB-2, ik heb ze voor nu uit elkaar gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUs1odYImeQXRhSwGATzFWA1dF8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2U3uKiAokQ7tWarfBPoFLgBg.jpg?f=user_large

• ivo1969
Ik zelf draai dan wel onder beta software, maar ik heb hier zojuist versie 6.0502 binnen gekregen voor mijn P1 meter

• ivo1969
Winkiller schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:07:
[...]

Vandaag hier ook steeds een online offline knipper installatie bij PiB-2, ik heb ze voor nu uit elkaar gehaald.

[Afbeelding]
Ik weet niet of je Beta draait , maar ik heb dus zo straks versie 6.0502 binnen gekregen

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:25

headout

Oi oi!

EVfan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:55:
Zelfde firmware, zelfde P1 meter (P1-G1) en een batterij, maar ik herken dit niet. Nu heb ik geen notificaties via HA of homey ingesteld staan, mogelijk dat er af en toe wel sprake van verstoringen kunnen zijn. Jouw probleem herstelt niet uit zichzelf, je moet iets actiefs doen om het op te lossen?

• EVfan
headout schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:25:
[...]

Zelfde firmware, zelfde P1 meter (P1-G1) en een batterij, maar ik herken dit niet. Nu heb ik geen notificaties via HA of homey ingesteld staan, mogelijk dat er af en toe wel sprake van verstoringen kunnen zijn. Jouw probleem herstelt niet uit zichzelf, je moet iets actiefs doen om het op te lossen?
@headout

De verbinding met internet van de batterijen herstelt zich 99/100 zelf binnen enkele seconden. Is ook een “fake” melding, geen rode LED’s op de batterijen.

De verbinding met de P1 meter herstelt zich niet, en, hoewel de ring netjes constant groen brandt is er in de app een persistente melding dat de P1 meter offline is. Inmiddels stel ik vast dat het ook de werking van het slim laden van de batterijen beïnvloedt, feitelijk onvoorspelbaar maalt. En dat is natuurlijk onaanvaardbaar, als bijvoorbeeld geladen wordt met de topprijzen van de avond piek (zoals gisteren gebeurde) ipv terugleveren tegen die aantrekkelijke tarieven.

Ik had begrepen dat er een andere Tweaker is die dezelfde problemen had en met een nieuwere versie van de P1 meter daarvan verlost was. Kan niet terugvinden wie. Ben benieuwd of de problemen (ruim een week later) nog steeds afwezig zijn.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

Winkiller

De Mopperpot

ivo1969 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:17:
[...]

Ik weet niet of je Beta draait , maar ik heb dus zo straks versie 6.0502 binnen gekregen
Nee geen Beta versies hier, ik heb hem verplaatst en nog niet gezien dat hij weer offline ging.
Voordeel is dat hij nu te bekijken is zonder de App, hij staat nu ff beneden in keuken.

• ivo1969
Winkiller schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:27:
[...]

Nee geen Beta versies hier, ik heb hem verplaatst en nog niet gezien dat hij weer offline ging.
Voordeel is dat hij nu te bekijken is zonder de App, hij staat nu ff beneden in keuken.
Daar stond toentertijd mijn 2 HW batterijen ook, maar heb sinds april dit jaar de AEG batterij ( sunpura) en mijn vrouw kon haar zegels van AH erbij in leveren :)
Sinds de versie van vandaag is tot nu toe in ieder geval het zenuwachtige led geknipper van de P1 opgelost

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-07 05:44
Ik heb sinds vandaag een HW splitter met 2 p1 meters (marstek CT003 en HW P1). Nu knippert, ondanks de voeding van de HW splitter, af en toe het ledje oranje. Herkent iemand dit?

• PaulC
Bouwertje schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:37:
Ik heb sinds vandaag een HW splitter met 2 p1 meters (marstek CT003 en HW P1). Nu knippert, ondanks de voeding van de HW splitter, af en toe het ledje oranje. Herkent iemand dit?
Dat sporadisch orange ledje had ik ook als de splitter niet rechtstreeks op de digitale meter hing, maar als 2e achter de niet gevoede splitter van de load balancing van de eneco laadpaal zat. Als de HW splitter direct op de digitale meter zit en de loadbalancing van de eneco in een poort van de hw splitter zit blinkt alles netjes groen.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Na wat troubleshooten met helpdesk Homewizard blijkt dat niet alle omvormers met internet van APsystems ondersteund worden.

De EZ1-serie omvormers van APsystems worden niet ondersteunt. Productpagina: https://emea.apsystems.com/nl/diy/ Deze maakt geen gebruik van de APsystems EMA account / app maar de APsystems EasyPower account / app

Op de ondersteuningspagina https://helpdesk.homewiza...k-mijn-apsystems-omvormer wordt dit onderscheid niet gemaakt. Vereiste is "een APsystems omvormer" ipv een omvormer die werkt met EMA account / app.

Voor mij geen probleem, via een socket kan ik nog prima monitoren. Alleen verspeelde tijd qua troubleshooten met Homewizard :)

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-07 05:44
PaulC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Dat sporadisch orange ledje had ik ook als de splitter niet rechtstreeks op de digitale meter hing, maar als 2e achter de niet gevoede splitter van de load balancing van de eneco laadpaal zat. Als de HW splitter direct op de digitale meter zit en de loadbalancing van de eneco in een poort van de hw splitter zit blinkt alles netjes groen.
Bij mij hangt hij er rechtstreeks aan. Ik vind het vreemd.

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 23:11
Ik heb een apart probleem met een smart plug. Ik heb deze nu een jaar tussen een Marstek batterij zitten om import/export te meten. Dit ging over het algemeen goed, tot ik de laatste dagen wat afwijkende waardes zag in Home assistant.

Het lijkt dat de export via de socket (van de batterij) ook als import wordt geteld, wat natuurlijk niet klopt. Is de socket defect of kan ik hier iets aan doen? Voorbeeld van afgelopen nacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ve_3Is-ddtPuur42r-lID_sLeSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cn0Zg9qGlU1Xp7RMyHxsQM8Q.jpg?f=fotoalbum_large

• PaulC
wesjuhdabomb schreef op zondag 5 juli 2026 @ 08:13:
Ik heb een apart probleem met een smart plug. Ik heb deze nu een jaar tussen een Marstek batterij zitten om import/export te meten. Dit ging over het algemeen goed, tot ik de laatste dagen wat afwijkende waardes zag in Home assistant.

Het lijkt dat de export via de socket (van de batterij) ook als import wordt geteld, wat natuurlijk niet klopt. Is de socket defect of kan ik hier iets aan doen? Voorbeeld van afgelopen nacht.

[Afbeelding]
Kan je de socket niet tijdelijk wisselen met een andere om zeker te zijn dat de oorzaak de socket is ?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 23:51:
Na wat troubleshooten met helpdesk Homewizard blijkt dat niet alle omvormers met internet van APsystems ondersteund worden.

De EZ1-serie omvormers van APsystems worden niet ondersteunt. Productpagina: https://emea.apsystems.com/nl/diy/ Deze maakt geen gebruik van de APsystems EMA account / app maar de APsystems EasyPower account / app

Op de ondersteuningspagina https://helpdesk.homewiza...k-mijn-apsystems-omvormer wordt dit onderscheid niet gemaakt. Vereiste is "een APsystems omvormer" ipv een omvormer die werkt met EMA account / app.

Voor mij geen probleem, via een socket kan ik nog prima monitoren. Alleen verspeelde tijd qua troubleshooten met Homewizard :)
Inmiddels is de support pagina aangepast d:)b

• Kruimelvlaai
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-07 21:24
Waar kan je bij je homewizard account de vriendenkorting referral vinden? Iemand wil zijn korting met mij delen, maar kan het nergens vinden. Ook niet tussen zijn mails. Maar ook wanneer hij inlogt op de site is het nergens te vinden.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kruimelvlaai schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:01:
Waar kan je bij je homewizard account de vriendenkorting referral vinden? Iemand wil zijn korting met mij delen, maar kan het nergens vinden. Ook niet tussen zijn mails. Maar ook wanneer hij inlogt op de site is het nergens te vinden.
Waar haal je vandaan dat ze dat uberhaupt hebben? Ook via Google vind ik er niets over...

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
IJsbeer schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Waar haal je vandaan dat ze dat uberhaupt hebben? Ook via Google vind ik er niets over...
Bij mij haal ik het uit de mail.
Heeft mij ooit al eens €5,- opgeleverd *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xrnlrmtRA8PwGeuJnDoomHBNQE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/05GXacs1Nqf643xrIiLF8hq9.png?f=user_large

Maar om de vraag van @Kruimelvlaai te beantwoorden:
Buiten mijn mail om heb ik geen idee waar je dit nog meer kunt vinden, heb hier in mijn account ook al eens naar gezocht.
PB'tje mag altijd en krijg je mijn code, heeft jou 'vriend' alleen niks aan

[ Voor 6% gewijzigd door St00mwals op 10-07-2026 08:47 ]

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:23

BrammT

The one and only!

Misschien een kleine crosspost met het P1 meter topic, maar ik zie nu pas dat er ook een HW topic is en de vraag lijkt me hier geschikter, dus nogmaals:

Ik heb bij Homewizard al lange(re) tijd een P1 meter in gebruik.
Dat bevalt hartstikke goed, maar nu hebben we een wat gewijzigde situatie:
1) We hebben meer apparaten die graag de P1 meter uit willen gaan lezen.
2) We hebben een tweede meterkast gekregen ca. op 15 meter leidingafstand.
In de meterkast hangt eigenlijk alleen nog de meter v/d netbeheerder, de P1 meter en een hoofdschakelaar naar meterkast 2. Daar hangt de groepenkast e.d. (onderdeel van techniche ruimte).

Nu heb ik voor probleem 1 een splitter RJ11 besteld bij Homewizard. Deze is gevoed en kan dus ook het signaal versterken. Nu is mijn vraag: Kan ik aan de slimme meter ongestraft een 15 meter snoer hangen naar meterkast 2 en vervolgens de splitter met daarachter de diverse uitlezende apparatuur? M.i. moet dat prima kunnen, maar ik weet het niet 100% zeker dus ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen hierin. Of het wel of niet werkt zou ik snel genoeg kunnen zien natuurlijk, maar of het vage storingen e.d. oplevert, is wat lastiger in te schatten.,

De andere optie betekent namelijk dat ik veel meer kabelwerk moet gaan leggen en dat de p1meter en splitter op een plek zitten waar ik ze liever niet wil hebben.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• meesje
Kruimelvlaai schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:01:
De vriendenkorting link ontvang je van HW via de e-mail.. Niet iedereen krijgt deze (gelijk). Deze link kun je sturen naar iemand die een HW P1 meter wil kopen. Diegene krijgt dan 5 euro korting en jij krijgt een 5 euro tegoed. Dit tegoed is alleen zichtbaar/kun je gebruiken via de e-mail die ontvangt als een vriend via jouw link de P1 heeft gekocht. Er is dus niks zichtbaar onder je account.

• meesje
@BrammT Er is geen P1 meter topic (meer). Zie het gele blok onderaan deze pagina.

• EVfan
Ik heb de afgelopen weken veel last gehad van in de app gemelde offline gaan van de P1 meter.

Meestal brandde de groene ring netjes continue, en herstelde de verbinding zich zonder ingrijpen, maar vaak ook niet. Ik had ook last van onbegrepen gedrag van de PiB’s die regelmatig in stand-by gingen als de P1 meter offline werd gemeld. De timing kwam verdacht overeen met de door HW geïnstalleerde laatste versie van de firmware.

Ik had een extra voeding aangesloten, hielp niet. Had al overwogen de nieuwere versie van de P1 meter aan te schaffen.

Dat had ik nog niet gedaan, en dat lijkt maar goed ook. Want sinds een dag of 5 heb ik er geen last meer van. En . . . . Als ik nu terugkijk naar wanneer ik de problemen had en de temperatuur (buiten ook uiteraard) in de meterkast dan lijkt er een correlatie.

Toen de P1 meter regelmatig uitviel was de meterkast 5 graden warmer dan normaal (32 vs. 27 graden).

Dat lijkt een niet relevant verschil, maar voorlopig zit de temperatuur toch “in het verdachten bankje”. En de P1 meter lijkt niet defect, noch de firmware, maar puur te warm geworden. Er kan ook een verband (lees combinatie) bestaan met de belasting van de P1 meter met 4 batterijen en meerdere displays. Who knows.

Ik kan het de komende week met veel warmer weer wellicht opnieuw meemaken, zal dan een update plaatsen. Mocht je dit soort issues ook hebben, wellicht helpt bovenstaande bevinding.

• IJsbeer
  • Niet online
BrammT schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:20:
Misschien een kleine crosspost met het P1 meter topic, maar ik zie nu pas dat er ook een HW topic is en de vraag lijkt me hier geschikter, dus nogmaals:

In de meterkast hangt eigenlijk alleen nog de meter v/d netbeheerder, de P1 meter en een hoofdschakelaar naar meterkast 2. Daar hangt de groepenkast e.d. (onderdeel van techniche ruimte).

Nu heb ik voor probleem 1 een splitter RJ11 besteld bij Homewizard. Deze is gevoed en kan dus ook het signaal versterken. Nu is mijn vraag: Kan ik aan de slimme meter ongestraft een 15 meter snoer hangen naar meterkast 2 en vervolgens de splitter met daarachter de diverse uitlezende apparatuur? M.i. moet dat prima kunnen, maar ik weet het niet 100% zeker dus ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen hierin. Of het wel of niet werkt zou ik snel genoeg kunnen zien natuurlijk, maar of het vage storingen e.d. oplevert, is wat lastiger in te schatten.,

De andere optie betekent namelijk dat ik veel meer kabelwerk moet gaan leggen en dat de p1meter en splitter op een plek zitten waar ik ze liever niet wil hebben.
Ik heb geen idee wat de max. snoerlengte is na het versterken.
Maar ik he bje verhaal niet duidelijk. Je hebt twee meterkasten. En dus ook twee P1 meters (kan niet anders). Maar je wilt meer P1 meters op de uitgang van meterkast 2 aansluiten (vandaar de verlenging vvan 15 meter?).

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:43
Ik zit me kapot te zoeken… er is in de app toch een mogelijkheid om de jaargrafiek te laten beginnen bij een zelfgekozen maand? Om de grafiek bijvoorbeeld te laten starten in de maand waarin je energiecontract begint…?

Waar?!

• IJsbeer
  • Niet online
Gramser schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:07:
Ik zit me kapot te zoeken… er is in de app toch een mogelijkheid om de jaargrafiek te laten beginnen bij een zelfgekozen maand? Om de grafiek bijvoorbeeld te laten starten in de maand waarin je energiecontract begint…?

Waar?!
Bij mijn weten kan dat niet. App heeft heel duidelijk de methode: Keep It SImple...
Op zich wat voor te zeggen gezien de user base...
Dus teruggrijpen op Home Assistant, heb je je data toch in staan en daar ishet zo gedaan :+

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Gramser schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:07:

Waar?!
Ja dat kan, dat zit onder het kopje tarieven.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Gramser
Zie je wel. Tarieven, enige plek waar ik nog niet gezocht had.
@IJsbeer ik heb dit zelf een tijd ingesteld gehad - het zou me verbaasd hebben als dat eruit was gehaald want juist dat ís voor mensen (met een vast contract) simpel: hoeveel heb ik over na salderen…

En HomeAssistant is aanwezig hoor. Daarmee stuur ik m’n Zendure batterijen aan en in beperkte mate mijn zonnepanelen aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Gramser op 12-07-2026 16:33 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Gramser schreef op zondag 12 juli 2026 @ 16:30:
Zie je wel. Tarieven, enige plek waar ik nog niet gezocht had.
@IJsbeer ik heb dit zelf een tijd ingesteld gehad - het zou me verbaasd hebben als dat eruit was gehaald want juist dat ís voor mensen (met een vast contract) simpel: hoeveel heb ik over na salderen…

En HomeAssistant is aanwezig hoor. Daarmee stuur ik m’n Zendure batterijen aan en in beperkte mate mijn zonnepanelen aan.
Dat je HA gebruikt wist ik wel (en staat ook gewoon onder je naam als tag). Maar ik kom je op meer topics tegen idd. Je ongeduld met Zendure levering weet ik nog idd :+
En anders wel in het hout topic..

• Gramser
IJsbeer schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:34:
[...]

Dat je HA gebruikt wist ik wel (en staat ook gewoon onder je naam als tag). Maar ik kom je op meer topics tegen idd. Je ongeduld met Zendure levering weet ik nog idd :+
En anders wel in het hout topic..
Hahaha, ja dat ging wel een beetje raar toen, die levering. Inmiddels weet ik gekkere verhalen :+
Hout-topic meld ik me van de winter wel weer... moet er niet aan denken nu. Hoewel ik maar eens op zoek ga naar een BBQ-topic, zal er vast ook wel zijn!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

Wailing_Banshee

You're Next

BrammT schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:20:

Ik snap dit niet.... Wij hebben ook recentelijk een tweede meterkast gekregen. Maar de hoofdmeter hangt nog op dezelfde plek. Daar zit de P1 meter. Elk apparaat wat die P1 meter uit leest, doet dat via Wifi en dan hangt het dus niet uit waar dat ding hangt. Of bedoel je dat meerdere apparaten je slimme meter willen uitlezen?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@BrammT ik denk dat dit wel moet lukken. Online vind ik 20+ meter als problematisch. Wil je het echt zeker weten, dan kun je ook een P1-verlengset gebruiken; daarmee doe je het grootste gedeelte via UTP en daarmee zou tot 100 meter mogelijk moeten zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ivo1969
Zojuist ( beta) heb ik voor de P1 versie 6.0503 ontvangen

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-07 10:45

duderuud

Sliden is koel

Toch een ervaring delen met Homewizard support.

Afgelopen weekend voorbereidingen getroffen voor een thuisaccu waarbij de stroom helemaal uit moest.
Na de werkzaamheden stroom weer aan, werkte de wifi van de 3 fase kwh meter niet meer. Kon 'm ook niet meer in AP mode zetten, die mode verdween weer na 1 seconde.

Ding is 4,5 jaar oud maar toch maar contact opgenomen met support om het voor te leggen. Moest wat dingen uitproberen maar de kwh meter was echt kapot.

Krijg ik ineens een bericht in de chat dat ze gratis een nieuwe opsturen. Nou had ik wel gehoopt op wat coulance ofzo maar een hele nieuwe die voor niks wordt opgestuurd is boven verwachting.

Chapeau!

Motor-Forum.nl

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
Wat mij opvalt, bij de grafiek stroomverbruik wordt de grafiek [batterij] niet meegeteld. Hierdoor klopt de grafiek stroomverbruik niet. Ik zie ook geen optie hoe je een apparaat zelf toe kan voegen aan een grafiek. Is dit niet vreemd?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:52

joeri1

Cloud Engineer

knorde schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:29:
Wat mij opvalt, bij de grafiek stroomverbruik wordt de grafiek [batterij] niet meegeteld. Hierdoor klopt de grafiek stroomverbruik niet. Ik zie ook geen optie hoe je een apparaat zelf toe kan voegen aan een grafiek. Is dit niet vreemd?
Wat bedoel je precies? Als de batterij teruglevert 'zie' ik dat gewoon op de grafiek, zelfde met als die opneemt.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
Sinds een batterij update waarvan ik het nummer niet meer weet, was mijn standby verbruik (vermogen bij tikken op de grafiek) 4 watt hoger. Ik gok dat het sluipverbruik van de accu anders werd meegeteld.

Nu twee weken vakantie en steady 34 watt. Eergisteren zonder enige update ineens 30 watt en dat met terugwerkende kracht. De sommetjes op de server zijn wellicht weer aangepast. Wat ik erger vind dat ik voor vandaag geen bruikbare grafiek meer heb net als ca 8 weken geleden.

Zijn er meer met dit probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door henkzelf op 15-07-2026 15:54 ]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant / 1 x Homewizard PiB

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
joeri1 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:41:
[...]

Wat bedoel je precies? Als de batterij teruglevert 'zie' ik dat gewoon op de grafiek, zelfde met als die opneemt.
Ik zie dat ook op de grafiek, maar niet op de grafiek van 'stroomgebruik'.
Als ik vervolgens kijk naar de grafiek 'stroomgebruik' zie ik dat hij alleen de p1 en de zonnepanelen uitleest maar de batterij niet meeneemt. Dat is toch gek?

Ook nog een hele andere vraag, Ik heb 2 energy sockets en een watermeter in de kelder hangen. Er hangt daar ook een accesspoint (Deco M5 bedraad aangesloten). Er zit pakweg een halve meter tussen de Deco en de energy socket en tussen de Deco en de watermeter. Verplaats ik hem een halve meter verplaatst het probleem zich naar de watermeter.

Hebben deze meters zo'n slechte wifi antenne?

Ondanks dat alles gewoon goed werkt heeft hij toch de melding:

De signaalsterkte van je wifi is 45%. Daardoor kan de verbinding soms wegvallen. Verbeter je wifidekking voor een meer betrouwbare verbinding.

Toch geeft de Deco aan dat het signaal perfect is. Waarom geeft de homewizard app dit aan? Het werkt verder probleemloos.

[ Voor 44% gewijzigd door knorde op 15-07-2026 16:10 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:29
henkzelf schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:51:
Sinds een batterij update waarvan ik het nummer niet meer weet, was mijn standby verbruik (vermogen bij tikken op de grafiek) 4 watt hoger. Ik gok dat het sluipverbruik van de accu anders werd meegeteld.

Nu twee weken vakantie en steady 34 watt. Eergisteren zonder enige update ineens 30 watt en dat met terugwerkende kracht. De sommetjes op de server zijn wellicht weer aangepast. Wat ik erger vind dat ik voor vandaag geen bruikbare grafiek meer heb net als ca 8 weken geleden.

Zijn er meer met dit probleem?
Yup.
Die grafiek is compleet de weg kwijt ... ik zie in de app enkel waardes met 5e-1 als schaal.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
Holvoetn schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:08:
[...]

Yup.
Die grafiek is compleet de weg kwijt ... ik zie in de app enkel waardes met 5e-1 als schaal.
Dat dus. Dan zijn we na een goede periode weer terug bij af.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant / 1 x Homewizard PiB

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:27
Heb de volgende situatie, zie onderstaande foto:

Witte stekker is van airco, gaat nog netjes worden weggewerkt in een inbouwdoos.

Nu is mijn vraag: kan ik hier een Homewizard stroom meter op aansluiten? (hoe kan ik het stroomverbruik gaan meten van de airco). Biedt Homewizard hier een oplossing voor?

Er is geen sprake van een aparte groep (dus een KWH meter in de MK zetten heeft geen zin).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUt1fAhkKUialQSvOSrOzc2yCcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nm76scQexGrCRPqZtDklYiii.jpg?f=fotoalbum_large

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
pastafan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:27:

Witte stekker is van airco, gaat nog netjes worden weggewerkt in een inbouwdoos.

Nu is mijn vraag: kan ik hier een Homewizard stroom meter op aansluiten? (hoe kan ik het stroomverbruik gaan meten van de airco). Biedt Homewizard hier een oplossing voor?

Er is geen sprake van een aparte groep (dus een KWH meter in de MK zetten heeft geen zin).

[Afbeelding]
Waarom zou het niet kunnen?

• fxs81

fxs81

Julianadorp

pastafan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:27:

[Afbeelding]
Een slimme stekker gebruiken of een kWh meter ertussen zetten bij bv de hoofdschakelaar van de unit.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.