• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
tweazer schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:58:
[...]


Hier enkel cijfers, 16 werkt wel, 17 en hoger niet ...
Vreemd, heb een wachtwoord van 25 letters en cijfers. Werkt.
Diazepam schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Het gaat er niet om dat het belangrijk is. Het gaat er om dat het buggy is. Storingen die er niet zijn, kalibratie die niet lukt. Het is gewoon een 'niet af' product.
In mijn ervaring en wat hier ook vaker voorbij is gekomen, zijn de meeste problemen met de watermeter te wijten aan een defecte usb voeding.
Toen die van mij het begaf heb ik hem opengemaakt. Dat moest met grof geweld want het was een dichtgesmolten geval. Wat er in zat: goedkope nauwelijks gefilterde meuk, pardon my French.

  • mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:36
DaMenaz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:34:
Enphase Gateway wil weer praten met HomeWizard. Zojuist weer toe kunnen voegen. :)
Heb mijn systeem ook weer toegevoegd zonder eerst te verwijderen.
Heb wel een grafiek maar nog geen waarden. Kijken wat er gebeurd.

  • ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:59
Propheticus schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:53:
[...]

Vreemd, heb een wachtwoord van 25 letters en cijfers. Werkt.


[...]

In mijn ervaring en wat hier ook vaker voorbij is gekomen, zijn de meeste problemen met de watermeter te wijten aan een defecte usb voeding.
Toen die van mij het begaf heb ik hem opengemaakt. Dat moest met grof geweld want het was een dichtgesmolten geval. Wat er in zat: goedkope nauwelijks gefilterde meuk, pardon my French.
Hier lag het aan watermeter zelf

  • winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
De webapp is ook weer eens de weg kwijt met de grafieken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng7A-1sJtlc8WEOCSH3BPOHIz2Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EeBJXCxXq9a6j1ML0LfKSHDt.png?f=fotoalbum_large De werkelijke waarde is dus 93% en niet 50%

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD


  • PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:26
Iemand weet van een electrische sonde die in een bestaande boiler bij kan ingebouwd worden en bij zonoverschot door Home Wizard aangestuurd kan worden tot een bepaalde temperatuur is bereikt ?

  • henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
PaulC schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:36:
Iemand weet van een electrische sonde die in een bestaande boiler bij kan ingebouwd worden en bij zonoverschot door Home Wizard aangestuurd kan worden tot een bepaalde temperatuur is bereikt ?
Wellicht hier;

Domme boiler slim maken -> Oplossing

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh


  • PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:26
Bedankt. Heel interessante verwijzing!

  • winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01ULRyFhlJNTSHeq3rfaf8fYF24=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PnG2JlU732TZ6X7n0Q9otM8L.png?f=fotoalbum_large Nog wat werk te verrichten in de backend..... (Batterij grafiek) Overigens is de data van de oude P1 meter nog niet overgezet naar de nieuwe. Verleden week vrijdag een verzoek ingediend.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD


  • ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:59
winwiz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:57:
[Afbeelding] Nog wat werk te verrichten in de backend..... (Batterij grafiek) Overigens is de data van de oude P1 meter nog niet overgezet naar de nieuwe. Verleden week vrijdag een verzoek ingediend.
Hier nog steeds wachtende op de vraag of de gegevens van de oude watermeter naar de nieuwe watermeter overgezet kunnen worden.
Netjes via support in de app gedaan, maar helaas

Maar zojuist eindelijk een reactie terug mogen ontvangen, het overzetten van gegevens oude water meter naar nieuwe dat kan dus niet.
Maar naar laatste contact met HW heeft de nieuwe water meter ook software versie 4.03

[ Voor 14% gewijzigd door ivo1969 op 18-06-2026 14:37 ]


  • EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:59

EDB

Meer mensen last van? Sinds een tijd werkt eindelijk de Goodwe koppeling weer. Op advies van HW opnieuw toegevoegd en het werkte eindelijk weer. Tot een paar dagen geleden, opnieuw geen data meer van de Goodwe omvormer. Deze data is voor mij de belangrijkste reden voor het abo. Had ‘m net weer verlengd omdat het na maanden eindelijk weer werkte…

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E


  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EDB schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:18:
Meer mensen last van? Sinds een tijd werkt eindelijk de Goodwe koppeling weer. Op advies van HW opnieuw toegevoegd en het werkte eindelijk weer. Tot een paar dagen geleden, opnieuw geen data meer van de Goodwe omvormer. Deze data is voor mij de belangrijkste reden voor het abo. Had ‘m net weer verlengd omdat het na maanden eindelijk weer werkte…
Hier ook. Heb Goodwe (de nieuwe variant) verwijderd en weer toegevoegd. Nu werkt het weer. Hopelijk een kleine hick-up.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:59

EDB

THE_BASE schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:45:
[...]

Hier ook. Heb Goodwe (de nieuwe variant) verwijderd en weer toegevoegd. Nu werkt het weer. Hopelijk een kleine hick-up.
Dank. Zo blijven we aan de gang en zijn we steeds opnieuw de historie kwijt. Gaat nog steeds niet lekker. De oude Goodwe staat er ook nog in omdat ze de historie ook wilden overzetten, kennelijk zonder resultaat.

Aanvulling: net geprobeerd te verwijderen: melding failed. Zelfs het verwijderen lukt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door EDB op 20-06-2026 15:39 ]

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E


  • squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:53
Hier lukt opnieuw toevoegen niet en verwijderen ook niet, blijft een beetje hangen op grijze blokken als ik via apparaten naar de goodwe ga in de app

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik probeerde het ook een aantal keer. Uiteindelijk toch eigenwijs gewoon opnieuw toegevoegd en toen werkte het. Historie interesseer me niet zoveel, kijk meer per dag of het lekker looot.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Herts
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-06 16:00
Hallo,

Ik ben momenteel heel erg aan het experimenteren met de P1 meter van HomeWizard. Ik gebruik nu de REST API v1 van HomeWizard om te communiceren met de P1 meter en ook met enkele Energy Sockets.

Alles werkt prima, ik kan curl commando's of eigen Python / C# / C++ appjes schrijven om data uit de devices te halen. Ik kan de telegrammen zien, JSON content en ga zo maar door.

Maar ik ben ook een fervente aanhanger van MQTT (gebruik dit al 10+ jaren in mijn eigen domoticasysteem) en ik vroeg me af of er ook plannen zijn vanuit HomeWizard om de data vanuit de P1 meter (en eventueel andere devices) ook via MQTT beschikbaar te stellen.

Enig idee?

Best,

  • ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:59
Vanavond in de app, gaf de P1 meter ( versie usb c) dat de meter offline zou zijn, met 100% wifi laatste signaal, terwijl binnen de AEG app de P1 meter gewoon werkte.
Thuis zag ik dat display ook gewoon de waardes binnen kreeg en in netwerk stond de P1 meter online.
Echter de P1 meter stond wel flink te knipperen ( groen) en dat is sinds de laatste update.
Toen heb ik binnen de app wifi opnieuw instellen gebruikt en nu is de P1 meter weer volgens de app van HW weer online en heeft weer de gewone rustige groene led , ( maar kan zijn dat de P1 meter weer als een een dolle gaat knipperen).

Ik heb wel ondertussen een nieuwe P1 meter in huis , mocht dat ding vreemd blijven doen dan hang ik de nieuwe er wel in de slimmemeter, nadeel is alleen dat het zo lang kan duren voordat de gegevens van de oude P1 meter overgezet wordt naar de nieuwe P1 meter.

[ Voor 18% gewijzigd door ivo1969 op 25-06-2026 00:07 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.