WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Pieter VH
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 03-06 15:03
TFX77 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:51:
[...]

Ik neem aan een storing bij GoodWe op het API platform.
Denk je dat het bij GoodWe zal liggen? Want ik kan zonder probleem zelf aanmelden op GoodWe en ik kan ook toestaan dat Homewizard data bij GoodWe ophaalt, dus de API op zich lijkt wel te werken.
Het is op de fase erna dat het fout loopt, en aan het adres in de balk lijkt me dat Homewizard te zijn?

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:33
Pieter VH schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Denk je dat het bij GoodWe zal liggen? Want ik kan zonder probleem zelf aanmelden op GoodWe en ik kan ook toestaan dat Homewizard data bij GoodWe ophaalt, dus de API op zich lijkt wel te werken.
Het is op de fase erna dat het fout loopt, en aan het adres in de balk lijkt me dat Homewizard te zijn?
Ik kan het niet voor je testen helaas. Ik heb SolarEdge zonder koppeling, dus een kWh meter in de meterkast zodat ik betrouwbaar kan sturen op opwek. Eventueel via de P1 meter bijvoorbeeld als kleiner dan 0 doe de boiler aan.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:14
Pieter VH schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:58:
[...]

dat je toestemming kan geven dat een API gebruikt mag worden, zegt in principe niks dat de API ook daadwerkelijk werkt of niet..

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• Pieter VH
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 03-06 15:03
Toby-Wan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:12:
[...]

dat je toestemming kan geven dat een API gebruikt mag worden, zegt in principe niks dat de API ook daadwerkelijk werkt of niet..
Ik krijg wel via de api-pagina de juiste gegevens van de omvormer door en kan die selecteren.
Het gaat van een webpagina van openapi.goodwe dan naar een webpagina integrations.homewizard, waarbij een een rondje blijft draaien en dan waarschijnlijk in time-out gaat en de foutmelding weergeeft.

Maar het is inderdaad aan de technische mensen die weten wat er hierachter allemaal gebeurd, maar mij lijkt het te time-outen op homewizard-niveau...

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 23:01

HE1

Kreeg vandaag een email van HW met de melding dat mijn watermeter al 3dg offline is. In de app staat een wifi sterkte van 100%, groene ring brand gewoon op de watermeter en de afgelopen 3dg zie ik volledige meting in de grafiek over de hele dag.

Geen idee waarom ik de mail kreeg. Meer mensen zo'n mail gehad?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 12:17
HE1 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:47:
Kreeg vandaag een email van HW met de melding dat mijn watermeter al 3dg offline is. In de app staat een wifi sterkte van 100%, groene ring brand gewoon op de watermeter en de afgelopen 3dg zie ik volledige meting in de grafiek over de hele dag.

Ja, check! Ook mail gehad. Zal dus geen toeval zijn dan..

- NAC Breda -

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
Sinds enkele dagen zie ik in de HW app en de HW display wel de kWh opbrengst van mijn zonnepanelen, maar niet de € opbrengst. Ik heb een SolarEdge omvormer en optimizers. Er is recent wel een update van de SolarEdge app geweest, maar weet niet of dit verschijnsel daar iets mee te maken heeft.

Ik heb nog niet geprobeerd de SolarEdge omvormer opnieuw te koppelen (na verwijderen van de huidige koppeling), ik weet niet of dit het oplost, en vrees dat de historie dan verdwenen is.

Iemand die dit probleem herkent, en misschien advies?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:02
EVfan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:11:
Sinds enkele dagen zie ik in de HW app en de HW display wel de kWh opbrengst van mijn zonnepanelen, maar niet de € opbrengst. Ik heb een SolarEdge omvormer en optimizers. Er is recent wel een update van de SolarEdge app geweest, maar weet niet of dit verschijnsel daar iets mee te maken heeft.

Ik heb nog niet geprobeerd de SolarEdge omvormer opnieuw te koppelen (na verwijderen van de huidige koppeling), ik weet niet of dit het oplost, en vrees dat de historie dan verdwenen is.

Ik heb hier exact hetzelfde en dat hebben ze gedaan omdat de bedragen niet meer klopte met de daadwerkelijke kosten/opbrengst per dag/week/maand en jaar. nu klopt het wel weer maar inderdaad jammer dat ze het zo hebben opgelost

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:46
HE1 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:47:

Hier hetzelfde vorige week ofzo.

Watermeter werkt gewoon, staat wel een geel bolletje bij in de app.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZ1M+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:53
Even polsen: zijn er nog mensen bij wie de Growatt-zonneopbrengstgrafiek geen opbrengst laat zien vandaag? Bij "Apparaten" staat "Alles is oké". (Mijn koppeling in Home Assistant geeft ook al de hele dag aan "Entiteit niet beschikbaar", dus ik vermoed dat het probleem bij Growatt ligt, maar om een eindeloze zoektocht te vermijden ...)
edit:
Werkt weer in HomeWizard; er is nog een issue bij Home Assistant blijkbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Elpenoor op 20-05-2026 07:47 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 21:07
ron321 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:34:
[...]

Hier hetzelfde vorige week ofzo.

Watermeter werkt gewoon, staat wel een geel bolletje bij in de app.
Dit heb ik afgelopen weekend met mijn P1-meter gehad. Oranje (of is het geel??) bolletje en toch gewoon volledige data. P1-meter zelf was groen, er even eruit gehaald en terug in de slimme meter en nu is die weer groen in de app en nog steeds volledige data.

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:52
Over de nieuwe GoodWe koppeling: Ik schreef dat de gemeten PV waarden dubbelgeteld werden. Dat gold echter enkel voor de eerste twee uren na de overgang. (Dat had niet te maken met mijn tijdzone, die stond en staat goed). Enige probleem(pje) nu nog: Het totaal generaal opgewekte PV kan ik nergens meer zien. Op de plek waar dat stond (bij apparaat GoodWe) wordt dat nu niet meer vermeld.

Ik ben in ieder geval blij dat er nu echt resultaat van de aanpassingen te zien valt.

Plaatjes. Eerste dag, met twee uren dubbeltelling / Tweede dag. (De 2,2 kWh is van opladen EV, met Grannylader.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9EPpYpT8YCexWAI24E4MtestUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woPAewOuchLTMQ6lnW1fcBuT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FhOCJ2PB3ymZ6cSkb4xBFtZ9m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fupAFaSKsC6fCUFNV16PSgav.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door waits op 20-05-2026 08:51 . Reden: toevoegen plaatjes ]

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:05
Hier wordt momenteel op het display geen waarde weergegeven van de SMA omvormer, zijn er hier meer met het zelfde "probleem"?

In de app zie ik wel bij de SMA omvormer een grafiek, maar geen waarde meer (totaal) meer

Moment van schrijven is het weer functioneel

[ Voor 36% gewijzigd door ivo1969 op 20-05-2026 15:02 ]

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
EVfan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:11:

Even om het verhaal toch af te maken.

Sinds gisteren is de vermelding van opbrengst van mijn zonnepanelen (SolarEdge omvormer en optimizers) in zowel kWh, als kosten weer terug in de app.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:53
Hier weer een hoop grafieken (stroomverbruik, zonnepanelen) met "no data" in de app en op het Energy Display. Ik word het zo stilaan wel wat zat, eerlijk gezegd.

• TFX77
Elpenoor schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:25:
Hier weer een hoop grafieken (stroomverbruik, zonnepanelen) met "no data" in de app en op het Energy Display. Ik word het zo stilaan wel wat zat, eerlijk gezegd.
Nergens last van. Werkt als een zonnetje hier.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• fxs81
  • Registratie: November 2016

fxs81

Julianadorp

Hier ook geen enkel probleem, al heel lang niet trouwens. Mijn enige puntje was eigenlijk de Goodwe intergratie maar die zit nu op een kWh meter dus ook geen last meer van.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• ivo1969
Ik heb hier zojuist versie 6.0404 van de P1 meter ontvangen ( beta tester) installatie ging goed, maar ik heb de meter ook via adapter van stroom voorzien en na installatie bleef groene led aan uit gloeien.

Ik heb de 12 v snaar even uit de p1 meter verwijderd, daarna continu groene led

Enige verbetering mbt app nog niet opgemerkt.

Ik zie nu dat op het hw display de waarden van de SMA omvormer blanco is, in de app krijg ik wel een waarde te zien

[ Voor 12% gewijzigd door ivo1969 op 21-05-2026 16:42 ]

• ivo1969
Hier dus het zelfde en p1 meter versie is 6.0404

• ivo1969
Niemand hier verder met een haperende opbrengst omvormer (SMA)?

Dan in de app wel de dagwaarde, dan weer niet, dan wel opbrengst in het display en paar uur later weer niet.

Het is maar 0,99 per maand voor energy + , maar dit begint flauw te worden , helemaal omdat support het druk heeft met andere dingen.

Bedrag aangepast 😁

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 22-05-2026 22:13 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

Reinier

\o/

ivo1969 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:01:

Het is maar 0,99 ct per maand voor energy +
Bargain! Ik betaal 99 cent per maand ;)

• ivo1969
Reinier schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:06:
[...]

Bargain! Ik betaal 99 cent per maand ;)
Lol dat bedoelde ik ook haha, maar goed app en display werken hier haperend mbt de SMA omvormer

• Mexflex1980
  • Laatst online: 05-06 21:12
Heb ik ook last van. Growatt en zelfvoorzienend staan op no data

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:42
ivo1969 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:39:
Ik heb hier zojuist versie 6.0404 van de P1 meter ontvangen ( beta tester) installatie ging goed, maar ik heb de meter ook via adapter van stroom voorzien en na installatie bleef groene led aan uit gloeien.

Ik heb de 12 v snaar even uit de p1 meter verwijderd, daarna continu groene led

Enige verbetering mbt app nog niet opgemerkt.
Is toch een 5V voeding?

• ivo1969
mike123 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:31:
[...]

Is toch een 5V voeding?
Ja kan ook, het is in ieder geval een originele van HW zelf

• ivo1969
Mexflex1980 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 15:31:
[...]

Heb ik ook last van. Growatt en zelfvoorzienend staan op no data

Tja hier dus ook , maar nu werkt hier wel weer de app, display gaf bijna gehele dag geen waarde bij mijn SMA omvormer, maar nu een staat er wel een waarde maar die is van vanmiddag , kijk ik via mijn laptop dan staat er bij de SMA omvormer No Data , en bij self sufficient en power use ook geen data.

Het is dan wel weer zo dat ik in de app de historie terug kan kijken, al moet ik dan wel soms paar keer scrollen zeg maar.

Ze zijn weer lekker bezig daar bij HW en volgens mij is het "probleem " ontstaan sinds ze de software ( slim laden en weet ik allemaal) aan het toevoegen zijn.

En als ik nu weer kijk in de app dan krijg ik weer geen waardes te zien

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 24-05-2026 20:35 ]

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:14
Klopt, hier ook al dagen last van . Niet te zien wat je zonverbruik oplevert nu! Weet niet wat hw aan t doen is… denk er over om energy plus nu maar op te zeggen, ik kan toch geen data zien.

• Diaantje71
ivo1969 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:01:
Niemand hier verder met een haperende opbrengst omvormer (SMA)?

Dan in de app wel de dagwaarde, dan weer niet, dan wel opbrengst in het display en paar uur later weer niet.

Het is maar 0,99 per maand voor energy + , maar dit begint flauw te worden , helemaal omdat support het druk heeft met andere dingen.

Bedrag aangepast 😁
Jep, ik heb ook al dagen last

• Diaantje71
Hier precies t zelfde probleem, enphase hier, die werkt gewoon . Ligt echt aan de data van hw zelf.

Sinds ze bezig zijn met dat slim laden , beta versie, heeft dat meer prioriteit denk ik zo.Ik baal wel, ik betaal er ook voor, energy plus.

• ivo1969
Diaantje71 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:36:
[...]

Hier precies t zelfde probleem, enphase hier, die werkt gewoon . Ligt echt aan de data van hw zelf.

Sinds ze bezig zijn met dat slim laden , beta versie, heeft dat meer prioriteit denk ik zo.Ik baal wel, ik betaal er ook voor, energy plus.
Van mij mag HW overgenomen worden door een ander bedrijf, voor mij apart door een Chinees bedrijf .

Voordat je eindelijk een bericht kan doorsturen voordat je dat klo. Wizzi voorbij bent. Kreeg wel gelijk melding dat ze het bij HW erg druk hebben en dat reactie langer kan duren.

Ik zelf draai dus op beta software voor de p1 maar die stond gisteren te knipperen alsof ik hem aan het indiceren was. Daarom dacht ik het ligt aan de p1 meter, maar Batterij welke ik nu ( geen HW) die communiceert gelukkig goed met de p1 meter.

Maar het is zo raar , zo heb je weer de gegevens en dan weer niet , dan weer wel

En met moest ik meterkast zijn, en jawel hoor de p1 meter flikkert weer, morgen maar eens vragen of dat nu zo hoort te zijn

Waarde klopte net weer wel in de app , in display verdween zojuist de waarde van SMA omvormer.

Wat een gekloot zeg.

En weer update: nu staat ineens weer juiste waarde bij de SMA in het display.

[ Voor 14% gewijzigd door ivo1969 op 24-05-2026 23:27 ]

• Diaantje71
ivo1969 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:43:
[...]

Van mij mag HW overgenomen worden door een ander bedrijf, voor mij apart door een Chinees bedrijf .

Voordat je eindelijk een bericht kan doorsturen voordat je dat klo. Wizzi voorbij bent. Kreeg wel gelijk melding dat ze het bij HW erg druk hebben en dat reactie langer kan duren.

Ik zelf draai dus op beta software voor de p1 maar die stond gisteren te knipperen alsof ik hem aan het indiceren was. Daarom dacht ik het ligt aan de p1 meter, maar Batterij welke ik nu ( geen HW) die communiceert gelukkig goed met de p1 meter.

Maar het is zo raar , zo heb je weer de gegevens en dan weer niet , dan weer wel

En met moest ik meterkast zijn, en jawel hoor de p1 meter flikkert weer, morgen maar eens vragen of dat nu zo hoort te zijn

Waarde klopte net weer wel in de app , in display verdween zojuist de waarde van SMA omvormer.

Wat een gekloot zeg.

En weer update: nu staat ineens weer juiste waarde bij de SMA in het display.
Ook vandaag is helaas weer geen data te zien .Nu ook geen display info meer te zien.Ik hoor ook verder niemand anders erover klagen eigenlijk. Gek toch dat alleen jij en ik er last van hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt9bGIfRtPu0ygtxax61UIA8_Vk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poHxqRP9cOsihzaaUFLEkJUa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Hk6aX3pjdvH12kxWUgXWC5bn9Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SyQUaHka8163WwZgsdlVH287.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQwY7p1APA2OYv5eqKda6TtKVRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y01upEheyb3PBfw7ARnKuYbU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Diaantje71 op 26-05-2026 08:56 ]

• ivo1969
Momenteel doet de app het hier wel, maar kan straks weer niet zo zijn . Maar de display geeft geen waarde bij de SMA controller.

Wel raar als wij de enige zouden zijn, ik heb op de p1 meter 6.0404 software, maar die doet het wel, maar flikkert steeds aan uit sinds de laatste beta software, ben benieuwd wanneer HW reageert op mijn app via wizzi

En als ik nu kijk ik de app dus ook geen data , precies zoals jij het hebt

[ Voor 56% gewijzigd door ivo1969 op 26-05-2026 09:29 ]

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
@ivo1969 @Diaantje71 Jullie zijn niet de enigen, maar gezien de waarschuwing boven het quickreply form "Dit topic is geen "storing slowchat"." hou ik het voor me en anderen misschien net zo.
Ik merk wel dat het soms helpt om de zonverbruik grafiek full screen te openen en/of terug naar gisteren en weer naar vandaag te switchen. (low-tech retry mechanisme)

• ivo1969
Propheticus schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:07:
@ivo1969 @Diaantje71 Jullie zijn niet de enigen, maar gezien de waarschuwing boven het quickreply form "Dit topic is geen "storing slowchat"." hou ik het voor me en anderen misschien net zo.
Ik merk wel dat het soms helpt om de zonverbruik grafiek full screen te openen en/of terug naar gisteren en weer naar vandaag te switchen. (low-tech retry mechanisme)
Oeps dat van quick reply eigenlijk niet gezien, ik zal het niet meer melden.

Maar goed nu weer ik wel dat ik niet de enige ben en dat p1 meter dus functioneert, nu maar wachten op reactie van HW , vraag vorige week daar al gesteld.

Bij alle storingen zag ik vorige week geen enkele melding met " probleem" ik momenteel heb

En zo straks netjes mailtje mogen ontvangen van HW en er blijkt dus inderdaad een storing te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door ivo1969 op 26-05-2026 15:10 ]

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:27
Ik krijg net een mail van Homewizard dat de koppeling met Goodwe is vernieuwd. Daarvoor moet je in instellingen je Goodwe-apparaat toevoegen en vervolgens word je (na SEMS-inlog) naar de api-pagina van Goodwe geleid waar je je "plant" moet selecteren en akkoord moet geven.

Alleen: mijn inlog klopt maar er is geen "plant" zichtbaar. Hebben meer mensen dat? Of moet ik eerst de oude koppeling verwijderen ofzo voor hij weer zichtbaar wordt..? Edit: de oude koppeling verwijderen kan niet zag ik in de mail.

[ Voor 7% gewijzigd door Gramser op 27-05-2026 11:25 ]

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gramser schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:23:
Ik krijg net een mail van Homewizard dat de koppeling met Goodwe is vernieuwd. Daarvoor moet je in instellingen je Goodwe-apparaat toevoegen en vervolgens word je (na SEMS-inlog) naar de api-pagina van Goodwe geleid waar je je "plant" moet selecteren en akkoord moet geven.

Alleen: mijn inlog klopt maar er is geen "plant" zichtbaar. Hebben meer mensen dat? Of moet ik eerst de oude koppeling verwijderen ofzo voor hij weer zichtbaar wordt..? Edit: de oude koppeling verwijderen kan niet zag ik in de mail.
Ik kon hem zonder probleem toevoegen. Heb je wel eens ingelogd bij de SEMS+ portal? Mogelijk moet je daar nog wat stappen doorlopen oid.

• Gramser
Ja hoor, heb daar zo vaak ingelogd. Heb ook al een bestaande koppeling. Welke browser heb je gebruikt?

Ik krijg dus dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_DXbKCx9AzeZmfcemrheboXE8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llVcOlMmNjUNZ4vKfzY6jXUW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Gramser op 27-05-2026 11:33 ]

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:59
Ik krijg error (900) ?? geannuleerd te zien, nadat eerst netwerktime out te zien is. Overbelast?

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:06
Goodwe volgens de instructies toegevoegd en heb meteen weer een grafiek en een waarde. Ze zijn nog bezig met het overzetten van de 'oude' data naar de nieuwe en daarna is de oude te verwijderen. Mooi dat het hiermee opgelost lijkt te zijn. Ik zal de komende dag kijken of de dagopwek weer overeenkomt met de waarden uit de omvormer.

• Gramser
Ben ik toch benieuwd wat er bij mij fout gaat

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07:10
Het heeft van september 2025 tot vandaag geduurd inderdaad maar nu sinds vandaag weer up and running met de Goodwe koppeling. Nu is er meteen een zinniger eigen verbruik (%) weergave te zien.

Voor diegene waar het niet lukt, SEMS+ is zeer recent vernieuwd en de oudere versies worden binnen nu en enkele weken niet meer ondersteund. Dus de nieuwste versie is dan wellicht ook noodzakelijk om het aan het werken te krijgen. Switchen tussen de versie vraagt altijd opnieuw een inlog.

• Gramser
Tsja. Toch raar, ik log alleen nog maar in op Sems+, de nieuwe versie, zowel online als app. Weird. Niet dat ik het nodig heb maar als het kan werken, moet het ook werken…

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:34
Gramser schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:56:
Ben ik toch benieuwd wat er bij mij fout gaat
In de goodwe app al onder, account, account security, authorisation management gekeken?

• Gramser
Joeri schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:12:
[...]

In de goodwe app al onder, account, account security, authorisation management gekeken?
Nope. Ga ik nu doen :)

Edit: staat allemaal goed, niks wachtend, niks geweigerd… ik krijg gewoon mijn installatie niet te zien. Eens kijken of Goodwe me daarbij kan helpen

[ Voor 25% gewijzigd door Gramser op 27-05-2026 20:14 ]

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Gramser schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Nope. Ga ik nu doen :)

Edit: staat allemaal goed, niks wachtend, niks geweigerd… ik krijg gewoon mijn installatie niet te zien. Eens kijken of Goodwe me daarbij kan helpen
De app even verwijderen, mobiel herstarten en opnieuw installeren al geprobeerd? Wellicht doet dat nog iets.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Gramser
fxs81 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:01:
[...]

De app even verwijderen, mobiel herstarten en opnieuw installeren al geprobeerd? Wellicht doet dat nog iets.
Ik heb het op twee verschillende telefoons geprobeerd. Ik denk dat de fout aan de Goodwe-kant zit, niet aan de HW -kant. Hij opent prima die pagina van GoodWe, maar mijn installatie komt niet tevoorschijn. Ik verwacht een dropdownmenuutje ofzo (met in mijn geval slechts 1 installatie).

• Gramser
Held! Ik zou zweren dat dat er gisteren nog niet stond. Gaat dus hierom:

Missende locaties

Zie je bij stap 3 geen locaties (GoodWe noemt dit 'energiecentrales')? Controleer dan of jouw SEMS-account het hoofdaccount is van de locatie die je wilt koppelen. Sommige installateurs werken met gast-accounts voor hun klanten. Je herkent een gast-account aan het deel-icoon linksboven in de GoodWe app. Neem contact op met jouw installateur of met GoodWe als dit voor jou het geval is.

Nou heb ik meteen weer een uitdaging want mijn installateur is failliet. Dan ga ik Goodwe maar vragen om er mij als hoofdaccount toe te voegen, als zij dat kunnen. Maar dit is exact mijn probleem!

• Gramser
Nou, dikke pluspunten voor GoodWe Nederland - nog geen drie uur na het aanmaken van een ticket ben ik toegevoegd als accounteigenaar en de koppeling met HomeWizard werkt al. Dank voor de richting, @waits !

• Gramser
Enige wat ik niet helemaal snap is de reeds bestaande grafiek/koppeling. Als ik die niet verwijder, telt de boel dan niet dubbel? Want bij mij kwam met de oude koppeling op ongezette momenten nog wel data binnen.

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 11:50
Ik loop tegen een vreemd probleem aan met een HW smartplug en ben benieuwd of iemand dit herkent of een oplossing weet.

De smartplug verliest continu de WiFi-verbinding, terwijl hij letterlijk ongeveer 2 meter van het AP verwijderd zit op zolder. Het signaal zou dus ruim sterk genoeg moeten zijn en dit geeft de HW app ook aan.

Heb in de game kamer ook een HW smartplug zitten en deze heeft hier totaal geen last van.

Situatie:
  • Smartplug zit in het stopcontact op zolder
  • AP hangt op dezelfde verdieping op ongeveer 2 meter afstand
  • Andere apparaten op zolder hebben geen verbindingsproblemen
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen gehad met smartplugs van HW die constant disconnecten ondanks uitstekend bereik?

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11:59
Laroil schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:59:
Ik krijg error (900) ?? geannuleerd te zien, nadat eerst netwerktime out te zien is. Overbelast?
Op de IPAD werkte het wel direct. Blij met de oplossing :)

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Rvde schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:32:
Ik loop tegen een vreemd probleem aan met een HW smartplug en ben benieuwd of iemand dit herkent of een oplossing weet.

De smartplug verliest continu de WiFi-verbinding, terwijl hij letterlijk ongeveer 2 meter van het AP verwijderd zit op zolder. Het signaal zou dus ruim sterk genoeg moeten zijn en dit geeft de HW app ook aan.

Heb in de game kamer ook een HW smartplug zitten en deze heeft hier totaal geen last van.

Situatie:
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen gehad met smartplugs van HW die constant disconnecten ondanks uitstekend bereik?
Te vér is niet goed. Maar te _dicht_ is ook niet goed.
Probeer dat access punt eens wat verder te zetten ?
Desnoods zet je er iets tussen ?

• Sepio
  • Laatst online: 14:09

Situatie:
Is het een Mesh Netwerk? Dus meerdere Accesspoints? Mijn HW devices springen vaak niet naar het dichtstbijzijnde AP. Dus de plug op zolder kan best de AP beneden pakken met slechte wifi als gevolg.

Bij een Asus Mesh en ook bij Unify kan je ze koppelen aan een vast AP. Bij alle HW devices heb ik dat nu gedaan. Dit werkt een stuk stabieler. Is het geen Mesh dan zou je je AP boven een andere SSID kunnen laten gebruiken.

Ik heb al mijn niet mobiele device’s gekoppeld aan een vast AP. Alleen de mobiele devices zoals telefoon, tablet en laptop mogen zelf het beste AP kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sepio op 28-05-2026 16:56 ]

• Rvde
Sepio schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:55:
[...]

Is het een Mesh Netwerk? Dus meerdere Accesspoints? Mijn HW devices springen vaak niet naar het dichtstbijzijnde AP. Dus de plug op zolder kan best de AP beneden pakken met slechte wifi als gevolg.

Bij een Asus Mesh en ook bij Unify kan je ze koppelen aan een vast AP. Bij alle HW devices heb ik dat nu gedaan. Dit werkt een stuk stabieler. Is het geen Mesh dan zou je je AP boven een andere SSID kunnen laten gebruiken.

Ik heb al mijn niet mobiele device’s gekoppeld aan een vast AP. Alleen de mobiele devices zoals telefoon, tablet en laptop mogen zelf het beste AP kiezen.
Dit is inderdaad een Asus AiMesh netwerk met één RT-BE88U in de meterkast en twee RP-AX58 waarvan één in de woonkamer en de ander op zolder.

Het toewijzen/koppelen aan een andere AP heb ik inderdaad geprobeerd maar helaas verliest de Plug dan ook de verbinding, de ene keer sneller dan de andere keer. Overigens zitten alle andere HW apparaten wel gekoppeld aan vaste AP/Router en die ondervinden geen problemen o.a. ook de water/-P1 Meter.

• Sepio
  • Laatst online: 14:09
Rvde schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:13:
[...]

Dit is inderdaad een Asus AiMesh netwerk met één RT-BE88U in de meterkast en twee RP-AX58 waarvan één in de woonkamer en de ander op zolder.

Het toewijzen/koppelen aan een andere AP heb ik inderdaad geprobeerd maar helaas verliest de Plug dan ook de verbinding, de ene keer sneller dan de andere keer. Overigens zitten alle andere HW apparaten wel gekoppeld aan vaste AP/Router en die ondervinden geen problemen o.a. ook de water/-P1 Meter.
Ik had zelf problemen met mijn P1 meter die regelmatig zijn connectie verloor. Het laatste waarmee ik het op Asus redelijk stabiel kreeg was een extra gastnetwerk met de _IOT Postfix. Dit netwerk was 2.4G only en de devices mogen onderling communiceren. Toen ik de P1 meter daaraan hing was het stabieler. Daarnaast heb je de roaming block list. Daar kun je ook voorkomen dat de devices alsnog gaan roamen.

Uiteindelijk heb ik om àlles uit te sluiten de P1 meter vervangen. Deze was een stuk stabieler. En afgelopen dagen heb ik mijn Asus Mesh vervangen door Unify. De Asus Mesh was me te beperkt. In de logs zie je bijvoorbeeld alleen de devices die met de hoofd AP verbinden. Andere devices zie je niet terug in de log.

De reden voor het vervangen van de hele WiFi is omdat de P1 meter mijn 3 accu’s aanstuurt en als de P1 meter geen stabiele connectie heeft is dat behoorlijk vervelend.

[ Voor 9% gewijzigd door Sepio op 28-05-2026 17:56 ]

• Gramser

Situatie:
Al eens gewisseld met een andere Energy Socket? Wat doet dat? Ik vermoed een defecte Socket.

• Rvde
HW gisteravond een bericht gestuurd met bovenstaand probleem en kreeg vanochtend vrij snel een bericht dat ze een gratis vervangend product hebben klaar gezet voor mij. Wat een top service!!

• Gramser
You’re welcome 😉

• ivo1969
Rvde schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:05:
HW gisteravond een bericht gestuurd met bovenstaand probleem en kreeg vanochtend vrij snel een bericht dat ze een gratis vervangend product hebben klaar gezet voor mij. Wat een top service!!
Dat is mooi en goede service

Ik heb via mail een vraag gesteld mbt P1 meter, maar heb antwoord terug gekregen op een vraag waar ik al antwoord op had en woensdag maar weer de vraag opnieuw gesteld, maar helaas hier geen reactie op desbetreffende vraag.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ivo1969 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:53:
[...]

Dat is mooi en goede service

Ik heb via mail een vraag gesteld mbt P1 meter, maar heb antwoord terug gekregen op een vraag waar ik al antwoord op had en woensdag maar weer de vraag opnieuw gesteld, maar helaas hier geen reactie op desbetreffende vraag.
Hier ook zo’n situatie. Kreeg met geen mogelijkheid een nieuwe. Toen maar zelf gekocht.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini (A17 Pro)  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:47

BramT

Rule #1

Zijn de nieuwe/recente kWh meters (3-fase) gevoeliger dan voorheen?

Bij mij zijn begin het jaar 2 van homewizard 3-fase kWh meters stuk gegaan. Die zijn gratis vervangen door homewizard (=netjes) en ik heb deze nieuwe ondertussen in m'n setup zitten.

1 zit voor de EV lader, en de andere voor de zonnepanelen.
Wat nu opvalt is dat de EV lader (zonder aangekoppelde auto) standaard 3.7w 'trekt'. Ook staan m'n zonnepanelen 's nachts op -7w. Ik kan me goed voorstellen dat beide waardes simpelweg de standby stroom van die apparatuur is, maar (als ik het me goed herinner) zag ik deze waardes voorheen (met de oude kwh-meters) niet. Beide stonden voorheen in Homey netjes op "0" of "-" watt.

Misschien zijn die nieuwe kwh-meters gevoeliger en/of hebben een lagere drempelwaarde voordat ze verbruik gaan rapporteren? Homey geeft nu doorlopend aan dat de EV aan het laden is.... vreemd (vraagje voor het Homey topic).

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:34
BramT schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:36:
Wat nu opvalt is dat de EV lader (zonder aangekoppelde auto) standaard 3.7w 'trekt'.
Ik heb een Hybride auto met granny lader op 230v. Daar zit een normale HomeWizard plug tussen in het stopcontact. Ook die meldt constant een verbruik van 4 watt. Maar er branden dan ook constant lampjes op die granny lader. Dus ik heb het altijd "normaal" gevonden. Dat apparaat staat waarschijnlijk ook gewoon in stand-by.

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 06:30
BramT schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:36:
Zijn de nieuwe/recente kWh meters (3-fase) gevoeliger dan voorheen?

Bij mij zijn begin het jaar 2 van homewizard 3-fase kWh meters stuk gegaan. Die zijn gratis vervangen door homewizard (=netjes) en ik heb deze nieuwe ondertussen in m'n setup zitten.

1 zit voor de EV lader, en de andere voor de zonnepanelen.
Wat nu opvalt is dat de EV lader (zonder aangekoppelde auto) standaard 3.7w 'trekt'. Ook staan m'n zonnepanelen 's nachts op -7w. Ik kan me goed voorstellen dat beide waardes simpelweg de standby stroom van die apparatuur is, maar (als ik het me goed herinner) zag ik deze waardes voorheen (met de oude kwh-meters) niet. Beide stonden voorheen in Homey netjes op "0" of "-" watt.

Misschien zijn die nieuwe kwh-meters gevoeliger en/of hebben een lagere drempelwaarde voordat ze verbruik gaan rapporteren? Homey geeft nu doorlopend aan dat de EV aan het laden is.... vreemd (vraagje voor het Homey topic).
Hier geven de oude HW 3 fase kWh meter tussen de zonnepanelen (Enphase) en de nieuwe tussen de EV lader beide 0 als respectievelijk de zon niet schijnt / de EV niet laad.

• ivo1969
Als een product rete stabiel was van HW was het hier wel de watermeter, maar wat ik nu sinds een week of 2 heb is dat de watermeter rood kleurt , dus de verbinding met het internet is verbroken. Ik heb ondertussen al paar keer stroom verwijderd, op nieuw laten verbinden met het internet, maar tja na een dag of halve dag staat ding toch weer rood te branden.

En het rare is 100% verbonden met Wifi, nu staat dit los van "probleem" welke ik heb met de P1 meter, maar waar moet ik het nog zoeken?

• BramT

BramT

Rule #1

easywoods schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:34:
[...]

Hier geven de oude HW 3 fase kWh meter tussen de zonnepanelen (Enphase) en de nieuwe tussen de EV lader beide 0 als respectievelijk de zon niet schijnt / de EV niet laad.
Ja dat had ik dus ook. Net alsof de nieuwe wat gevoeliger zijn... Toch raar dat de oude dat wattage niet registreren, zo heel laag is het nu ook weer niet.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 19:27

liberque

Vrijzinnig!

ivo1969 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:50:
Als een product rete stabiel was van HW was het hier wel de watermeter, maar wat ik nu sinds een week of 2 heb is dat de watermeter rood kleurt , dus de verbinding met het internet is verbroken. Ik heb ondertussen al paar keer stroom verwijderd, op nieuw laten verbinden met het internet, maar tja na een dag of halve dag staat ding toch weer rood te branden.

En het rare is 100% verbonden met Wifi, nu staat dit los van "probleem" welke ik heb met de P1 meter, maar waar moet ik het nog zoeken?
Is hij gevoed met usb? If so: al een andere adapter geprobeerd. Ik had een identiek probleem met de P1 meter achter de switch en een andere usb adapter in de switch plempen hielp

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• ivo1969
liberque schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:53:
[...]

Is hij gevoed met usb? If so: al een andere adapter geprobeerd. Ik had een identiek probleem met de P1 meter achter de switch en een andere usb adapter in de switch plempen hielp
Ja de watermeter wordt gevoed met adapter van HW, maar sorry vergeten te melden dat ik een andere adapter en later ook andere usb kabel geprobeerd heb, maar gaf geen oplossing

Ik heb het niet achter een switch

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BramT schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:45:
[...]

Ja dat had ik dus ook. Net alsof de nieuwe wat gevoeliger zijn... Toch raar dat de oude dat wattage niet registreren, zo heel laag is het nu ook weer niet.
Ik heb geen laadpaal, maar dit kan ook met profiel te maken hebben. Als je hem bv. op zonnepanelen zet wordt verbruik ook niet bijgehouden. Probeer eens wat anders daar?

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:42
De app lijkt een storing te hebben. Is dit een lokaal probleem, of heeft iedereen hier last van?

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• Plasma34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:52
Microstar schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:51:
De app lijkt een storing te hebben. Is dit een lokaal probleem, of heeft iedereen hier last van?
Ik kan ook niet inloggen “request timeout (905)”.

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Zal wel een bepaalde server zijn die last heeft want hier draait alles prima, ook in de nu weergave gewoon live waardes.

• Plasma34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:52
fxs81 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:24:
Zal wel een bepaalde server zijn die last heeft want hier draait alles prima, ook in de nu weergave gewoon live waardes.
Ik kan nu ook weer inloggen. App werkt weer goed.

• ivo1969
Ik zit nu 9 dagen in de Algarve, kijk ik bij mijn apparaten en ja hoor water meter heeft weer geen wifi verbinding, maar goed tis vakantie ik kijk er nu niet meer naar. Maar heb een kpn v12 modem, dat is op moment met de kpn software pas echt klot.. en

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ivo1969 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:17:
Ik zit nu 9 dagen in de Algarve, kijk ik bij mijn apparaten en ja hoor water meter heeft weer geen wifi verbinding, maar goed tis vakantie ik kijk er nu niet meer naar. Maar heb een kpn v12 modem, dat is op moment met de kpn software pas echt klot.. en
Hier ook een watermeter en KPN V12, geen problemen vanuit Tokyo.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini (A17 Pro)  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• ivo1969
THE_BASE schreef op zondag 31 mei 2026 @ 14:18:
[...]

Hier ook een watermeter en KPN V12, geen problemen vanuit Tokyo.
Dan moet ik als ik terug ben maar eens weer contact opzoeken met HW, want bij mij ligt iedere dag 1x de meter eruit met geen verbinding, usb eruit en erin en ding doet het weer, maar ja nu dus eerst 9 dagen vakantie

• BramT

BramT

Rule #1

IJsbeer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:10:
[...]

Ik heb geen laadpaal, maar dit kan ook met profiel te maken hebben. Als je hem bv. op zonnepanelen zet wordt verbruik ook niet bijgehouden. Probeer eens wat anders daar?
Alles staat op het juiste profiel. Letterlijk "EV charger" en "Solar Panel". Net als eerder. Alleen nu gedraagt het zich ineens anders. Vandaar dus mijn post.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BramT schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:41:
[...]

Alles staat op het juiste profiel. Letterlijk "EV charger" en "Solar Panel". Net als eerder. Alleen nu gedraagt het zich ineens anders. Vandaar dus mijn post.
Kan natuurlijk dat ze het profiel aan hun kant aangepast hebben. Dus probeer het eens als het niet teveel moeite is :+

• MrPunchinello
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 05:53
Binnenkort over op full electric. Dit wil ik graag bijhouden dmv een HW kWh meter. Onderstaand het overzicht van de installatie. Heb ik 1 of 2 3-fase kWh meters nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fCBkhKrWALYEuXxcqzcvFTW6kU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hTpsuXsnvu6Mn8n853TGtbyj.png?f=fotoalbum_large

• Toby-Wan
  • Laatst online: 14:14
MrPunchinello schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:19:
Binnenkort over op full electric. Dit wil ik graag bijhouden dmv een HW kWh meter. Onderstaand het overzicht van de installatie. Heb ik 1 of 2 3-fase kWh meters nodig?

[Afbeelding]
2 stuks 1-fase kWh meter.

Hoewel ik ook weet dat de instructies van Quatt soms wat cryptisch of ongelukkig geformuleerd kunnen zijn, zijn de schema's doorgaans wel correct. (En dat is vrij duidelijk geen 3 fase aansluiting)

[ Voor 16% gewijzigd door Toby-Wan op 31-05-2026 21:37 ]

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• nick_j
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 23:40
Ik heb in de slaapkamer een mobiele airco waar ik een smart socket van HW gebruik om deze aan te sturen.

Nu zou ik het graag wat dynamischer maken door bv een smart thermometer te plaatsen en deze de socket aan/af zet bij bepaalde temperatuur.

Weet er iemand of zoiets kan met HW en welke thermometer te nemen of eventueel via andere weg?

Alvast bedankt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom wordt het geven van energie via een thuisbatterij op een socket niet meegerekend voor zelfvoorzienend en zonnepanelen wel? Ik sta nu op 0 maar zou tegen de honderd procent moeten zijn lijkt me?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 06:24:
Waarom wordt het geven van energie via een thuisbatterij op een socket niet meegerekend voor zelfvoorzienend en zonnepanelen wel? Ik sta nu op 0 maar zou tegen de honderd procent moeten zijn lijkt me?
Zelfvoorzienend gaat over het percentage pv opwek dat je direct verbruikt. In de nacht is er geen pv opwek en dus geen zelfvoorziening. Een batterij zal beïnvloeden wat je afneemt. Dat is wat anders.

Als je de batterij geladen hebt met eigen opwek is dat daar al meegerekend in zelfvoorziening.

• kikker916
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 08:01
nick_j schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 06:11:
Ik heb in de slaapkamer een mobiele airco waar ik een smart socket van HW gebruik om deze aan te sturen.

Nu zou ik het graag wat dynamischer maken door bv een smart thermometer te plaatsen en deze de socket aan/af zet bij bepaalde temperatuur.

Weet er iemand of zoiets kan met HW en welke thermometer te nemen of eventueel via andere weg?

Alvast bedankt
Je hebt dan iets nodig waarbij HW de temperatuur kan meten (wat enkel kan via de display) maar dat is een wat dure oplossing voor zoiets. Zoiets kan wel in home assistent; kost wel wat werk om goed op te zetten maar je kan er praktisch bijna alles mee automatiseren thuis. HA heeft een hele goede integratie met HW.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ik heb weer een paar ligbaden bij de buren in onze wijk gevuld zo te zien 8)7
Ga zo maar eens Wizi proberen.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-FvqEjw_bQiTq7QxqocyoFUqhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UZl4Yv7NlYAAdqs4qmuDWKW5.png?f=fotoalbum_large

• TFX77
Winkiller schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:38:
Ik heb weer een paar ligbaden bij de buren in onze wijk gevuld zo te zien 8)7
Ga zo maar eens Wizi proberen.....
[Afbeelding]
Welke stroomadapter gebruik je? Of batterijen? In mijn geval lijkt een storing als deze niet WiFi te zijn maar de stroomadapter.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

TFX77 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:33:
[...]

Welke stroomadapter gebruik je? Of batterijen? In mijn geval lijkt een storing als deze niet WiFi te zijn maar de stroomadapter.
Bijgeleverde stroomadapter, ik heb HomeWizard een bericht gestuurd, ik wacht het wel af :)

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

ik weet het niet

MrPunchinello schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:19:

[Afbeelding]
Op de afbeelding staan twee installaties, de linker voor Hybrid en de rechter voor All-electric.
De Quatt is 1 fase, je hebt dus maar 1 HW kWh-meter nodig voor alleen de All-electric Quatt.

LG (AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC)

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:38
Toch wel weer eens een flinke plus hier voor homewizard. Bij mijn display brande alleen nog maar de backlight verder niks, en gezien het een cadeau was geweest had ik ook geen aankoopbewijs. Netjes mail gestuurd met de situatie en kon vandaag dus kosteloos een nieuwe bestellen.

• ivo1969
Ik kreeg zojuist mailtje van HW dat mijn watermeter al 3 dagen offline is, pfff dat weet ik, ik ben al dag of 5 bezig om dit opgelost te krijgen. De oplossingen in het mailtje heb ik al uitgevoerd en werken niet

Wat voor een lieden werken daar? Positieve is dat ze het wel nu ook gesignaleerd hebben

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:38
ivo1969 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:33:
Ik kreeg zojuist mailtje van HW dat mijn watermeter al 3 dagen offline is, pfff dat weet ik, ik ben al dag of 5 bezig om dit opgelost te krijgen. De oplossingen in het mailtje heb ik al uitgevoerd en werken niet

Wat voor een lieden werken daar? Positieve is dat ze het wel nu ook gesignaleerd hebben
Begrijp ik nu dat de verwachting is dat ze 24/7 naar jouw watermeter kijken? of heb je al eerder mailcontact met ze gehad hierover

• ivo1969
squashedraven schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:22:
[...]

Begrijp ik nu dat de verwachting is dat ze 24/7 naar jouw watermeter kijken? of heb je al eerder mailcontact met ze gehad hierover
Ik heb het via wizzi dus gemeld en later nog via de mail , ik weet zelf dus niet meer hoe ik het moet melden, ik krijg dus vanuit hw dat ding er al 3 dagen eruit ligt , ja dat weet ik ook wel.

En nee dus ben er niet 24)7 mee bezig

Verder al andere adapter geprobeerd, andere usb kabel , opnieuw aangemeld / geïnstalleerd, dus ik wil gewoon simpel contact met hw hierover maar Tja dat lukt mij dus helaas niet. Krijg steeds zelfde antwoord op een andere vraag en die vraag is al lang opgelost

[ Voor 21% gewijzigd door ivo1969 op 03-06-2026 12:12 ]

• easywoods
Ik heb het al eens voorbij zien komen maar kan de oplossing niet terugvinden.
Ik wil mijn oude P1 meter vervangen voor een nieuwe maar wil mijn historische data uiteraard behouden.

Ik dacht gelezen te hebben dat je de oude uit de app haalt en de nieuwe koppelt en vervolgens HW verzoekt de data samen te voegen.

Nu zegt Wizzi dat je de P1 beslist niet moet verwijderen omdat je dan absoluut de data verliest maar dan krijg je de nieuwe natuurlijk niet gekoppeld in de app.

Wizzi gaat het nu aan een medewerker vragen en komt er binnen 2 dagen op terug 😜

Hier op Tweakers hebben we vast een ervaringsdeskundige die kan vertellen hoe je nu wel je data kunt behouden?

• ivo1969
easywoods schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:28:
Ik heb het al eens voorbij zien komen maar kan de oplossing niet terugvinden.
Ik wil mijn oude P1 meter vervangen voor een nieuwe maar wil mijn historische data uiteraard behouden.

Ik dacht gelezen te hebben dat je de oude uit de app haalt en de nieuwe koppelt en vervolgens HW verzoekt de data samen te voegen.

Nu zegt Wizzi dat je de P1 beslist niet moet verwijderen omdat je dan absoluut de data verliest maar dan krijg je de nieuwe natuurlijk niet gekoppeld in de app.

Wizzi gaat het nu aan een medewerker vragen en komt er binnen 2 dagen op terug 😜

Hier op Tweakers hebben we vast een ervaringsdeskundige die kan vertellen hoe je nu wel je data kunt behouden?
Ik heb keer p1 meter moeten laten vervangen , je moet van oude en nieuwe p1 meter ID nr doorgeven en HW en dan wordt het samen gevoegd ( eigen ervaring)

• easywoods
ivo1969 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Ik heb keer p1 meter moeten laten vervangen , je moet van oude en nieuwe p1 meter ID nr doorgeven en HW en dan wordt het samen gevoegd ( eigen ervaring)
En de oude dus wel gewoon uit de app halen neem ik aan?

• ivo1969
easywoods schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:50:
[...]

En de oude dus wel gewoon uit de app halen neem ik aan?
Ja dat klopt, maar eerst zorgen dat hw het allemaal omgezet heeft.

Ben nu met vakantie en ik moet volgens mij nog een beschrijving van hw in mijn mail hebben .

• easywoods
ivo1969 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:33:
[...]

Ja dat klopt, maar eerst zorgen dat hw het allemaal omgezet heeft.

Ben nu met vakantie en ik moet volgens mij nog een beschrijving van hw in mijn mail hebben .
Maar zonder de oude uit de app te halen kun je de nieuwe niet installeren en zonder te installeren heb ik geen id nummer om door te geven aan HW….

Dan zit er niets anders op dan te wachten op de helpdesk, mocht je na je vakantie thuis die mail nog terugvinden hou ik me aanbevolen. Zou zomaar kunnen dat ik dan nog steeds wacht op een reactie van de helpdesk 😜

Fijne vakantie…

• ivo1969
easywoods schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Maar zonder de oude uit de app te halen kun je de nieuwe niet installeren en zonder te installeren heb ik geen id nummer om door te geven aan HW….

Dan zit er niets anders op dan te wachten op de helpdesk, mocht je na je vakantie thuis die mail nog terugvinden hou ik me aanbevolen. Zou zomaar kunnen dat ik dan nog steeds wacht op een reactie van de helpdesk 😜

Fijne vakantie…
ze kunnen het samen voegen als ze beiden id nrs hebben dat ging bij mij vlekkeloos, na vakantie zal ik ff in de mails kijken en stuur anders rond die tijd dd herinnering . En breek me de bek niet open mbt de helpdesk, ik krijg van Homewizard antwoorden maar echt niet waarover ik vraag, laat staan dat ze de vragen goed lezen. Bijvoorbeeld over watermeter, schrijf ik: aangesloten via adapter, krijg ik als antwoord of bv batterij niet leeg is .

• ivo1969
Vandaag heeft Home Wizard gereageerd, het snel knipperen van groene led bij de p1 meter is bij HW bekend en daar wordt aangewerkt, de watermeter wordt kosteloos vervangen.

Dus het was het wachten waard , het is weer netjes opgelost en dat mag ik uiteraard hier ook vermelden

• easywoods
ivo1969 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:41:
[...]

ze kunnen het samen voegen als ze beiden id nrs hebben dat ging bij mij vlekkeloos, na vakantie zal ik ff in de mails kijken en stuur anders rond die tijd dd herinnering . En breek me de bek niet open mbt de helpdesk, ik krijg van Homewizard antwoorden maar echt niet waarover ik vraag, laat staan dat ze de vragen goed lezen. Bijvoorbeeld over watermeter, schrijf ik: aangesloten via adapter, krijg ik als antwoord of bv batterij niet leeg is .
Inmiddels ook contact gehad met de Helpdesk:

De P1 meter kan dus gewoon wel uit de app gehaald zonder dat er data verloren gaat.
De oude data kan inderdaad aan de nieuwe gekoppeld door beide ID nummers door te geven.

Hopelijk krijgt Wizzi snel bijscholing zodat ‘ie wel de juiste informatie geeft want die beweert glashard dat je het zo absoluut niet moet doen. 😅
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.