Notificatie van watermeter heb ik ook ingesteld. 15 L per minuut dacht ik. Als er heel veel water gebruikt wordt kom de Notificatie ook. Dat werkt dan wel weer fijn, mocht ergens de leiding kapot gaan dan krijg je tenminste een melding.
Ik zou liever een notificatie in kunnen stellen als er heel lang een klein beetje water loopt.
De badmengkraan heeft geen duidelijke uitstand (is het midden tussen onder en boven) waardoor het wel eens een enkele keer gebeurt dat deze een aantal uren loopt.
En ook de drukknop van de wc blijft wel eens hangen waardoor deze uren lang doorloopt.
@homewizard_NL
iemand taggen werkt niet meer
De badmengkraan heeft geen duidelijke uitstand (is het midden tussen onder en boven) waardoor het wel eens een enkele keer gebeurt dat deze een aantal uren loopt.
En ook de drukknop van de wc blijft wel eens hangen waardoor deze uren lang doorloopt.
@homewizard_NL
[ Voor 7% gewijzigd door ron321 op 14-01-2026 09:11 ]
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Dat heb ik met de WC spoelbak gehad, daar liep minimaal water door een kapotte pakking. Uit eindelijk achtergekomen door de grafiek. Zou idd ook handig zijn.ron321 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:09:
Ik zou liever een notificatie in kunnen stellen als er heel lang een klein beetje water loopt.
@homewizard_NL
ron321 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:09:
@homewizard_NL
offtopic:
@ron321
@ intypen en dan beginnen met de naam en dan aanklikken in het venster. Zoals je ziet in deze post werkt het hier gewoon.
@ron321
@ intypen en dan beginnen met de naam en dan aanklikken in het venster. Zoals je ziet in deze post werkt het hier gewoon.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
@ArthurMorgan dat werkt dus niet bij mij.
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Wellicht is wat jij wil mogelijk middels een oplossing als Home Assistant?ron321 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:09:
@homewizard_NL
Persoonlijk zou ik niet een oplossing zoeken binnen HW, maar kijken naar een andere mengkraan en een oplossing voor de wc.
Dit is de 2de keer in 2 weken dat mijn boiler niet aan is gegaan via de HW EnergySocket.
Hebben meer mensen hier last van? Hij staat op een slimme taak die elke dag aan gaat op de 5 goedkoopste uren.
Mijn keukenboiler staat gewoon op een tijdschema, die heeft vorige week het 1x niet gedaan, maar dit keer wel.
Ik lees de sockets ook uit in Home Assistant en die missen geen data van de sockets. Dus het lijkt mij iets bij HW zelf te zijn?
Hebben meer mensen hier last van? Hij staat op een slimme taak die elke dag aan gaat op de 5 goedkoopste uren.
Mijn keukenboiler staat gewoon op een tijdschema, die heeft vorige week het 1x niet gedaan, maar dit keer wel.
Ik lees de sockets ook uit in Home Assistant en die missen geen data van de sockets. Dus het lijkt mij iets bij HW zelf te zijn?
Dit hoor je idd vaker, af en toe wordt er een 'schakelmoment' gemist. Blijft natuurlijk altijd lastig vanuit de cloud, even een internet hickup en het werkt niet. Of dat het een verstoring in de cloud van HW, geen idee, maar in het algemeen gaat het prima, maar soms idd niet.Starck schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:59:
Dit is de 2de keer in 2 weken dat mijn boiler niet aan is gegaan via de HW EnergySocket.
Ik kan heel wat water weg laten lekken voor de prijs van vervanging dure Grohe mengkraan.meesje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:25:
[...]
...... kijken naar een andere mengkraan .....
Het is voor HW niet moeilijk om ook een voorwaarde te maken dat er water loopt >30min.
Het viel me pas op dat de radiator in de badkamer de hele nacht aangestaan had.Starck schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:59:
Je kan het ook terug zien op de tijdlijn in de app (niet dat je er verder wat aan hebt).
Prima hoor als je een lekkende/lopende kraan geen probleem vindt. Zelf ben ik van mening dat je problemen bij de bron moet aanpakken en niet dat de oplossing bij een ander neer te leggen.ron321 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:10:
[...]
Ik kan heel wat water weg laten lekken voor de prijs van vervanging dure Grohe mengkraan.
Het is voor HW niet moeilijk om ook een voorwaarde te maken dat er water loopt >30min.
Het is een paar keer gebeurt dat mijn vrouw de kraan niet goed in de middenstand heeft gezet, als ik daar dan een melding van kan krijgen zou het handig zijn.meesje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:34:
[...]
Prima hoor als je een lekkende/lopende kraan geen probleem vindt. Zelf ben ik van mening dat je problemen bij de bron moet aanpakken en niet dat de oplossing bij een ander neer te leggen.
Daar is het hele HW gebeuren voor bedacht denk ik zo.
Dus om daar een dure Grohe kraan voor weg te gooien lijkt me onzin.
Hele HW spul is bedacht om te meten, dat is de basis. Signaleren is een extra service.ron321 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:41:
[...]
Het is een paar keer gebeurt dat mijn vrouw de kraan niet goed in de middenstand heeft gezet, als ik daar dan een melding van kan krijgen zou het handig zijn.
Verder helemaal eens met @meesje . Voorkomen is beter dan genezen in dit geval lijkt me.Wel tientallen euros uitgeven aan apparaten om een signaal te krijgen ipv datzelfde geld aan de oorzaak uitgeven.
But that's just my opinion, ik begrijp dat die van jou anders is.
Automatiseer de boel in Home Assistant met de nodige controles en klaar.
Eigen controle, geen verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen.
Kost minder dan een Grohe als je dat dan zo wil.
Maar mij lijkt het ook logischer om eerst de kraan toe te doen alvorens te dweilen (en ja, die woordspeling is met opzet).
Eigen controle, geen verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen.
Kost minder dan een Grohe als je dat dan zo wil.
Maar mij lijkt het ook logischer om eerst de kraan toe te doen alvorens te dweilen (en ja, die woordspeling is met opzet).
[ Voor 17% gewijzigd door Holvoetn op 14-01-2026 13:11 ]
Ik heb een notificatie ingesteld onder notificaties in de HomeWizard app. Als het water stijgt boven de 1 liter per minuut voor x minuten krijg ik een notificatie. Dan weet ik dat iemand te lang staat te douchen of dat een van de vier zoons de kraan aan heeft laten staan in de WC. Ideaal.
77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler
Kijk dan even naar HA. Daarin kun je diverse automations en notificaties inregelen.ron321 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:41:
[...]
Het is een paar keer gebeurt dat mijn vrouw de kraan niet goed in de middenstand heeft gezet, als ik daar dan een melding van kan krijgen zou het handig zijn.
Yup. Hier een voorbeeld van mijn HA automation hiervoor.meesje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:19:
[...]
Kijk dan even naar HA. Daarin kun je diverse automations en notificaties inregelen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| alias: Waterverbuik boven de 1 liter per minuut voor 15 minuten
description: ""
triggers:
- trigger: numeric_state
entity_id:
- sensor.watermeter_xxx_water_usage
for:
hours: 0
minutes: 15
seconds: 0
above: 1
conditions: []
actions:
- action: notify.send_message
metadata: {}
data:
message: Waterverbuik boven de 1 liter per minuut voor 15 minuten
target:
entity_id: notify.telegram_bot_xxx_xxx
mode: single |
77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler
Ook een nieuwe gebruiker hier. Inmiddels ontvangen:
- homewizzard splitter
- P1 meter
- 1x socket (Quooker) op aangesloten.
- 1x Energy+ abbonement
Ik zie nu dit schermpje maar begrijp niet of dit van vandaag of afgelopen jaar is of totaal niet relevant..?
- homewizzard splitter
- P1 meter
- 1x socket (Quooker) op aangesloten.
- 1x Energy+ abbonement
Ik zie nu dit schermpje maar begrijp niet of dit van vandaag of afgelopen jaar is of totaal niet relevant..?
[ Voor 4% gewijzigd door BaBoK op 14-01-2026 17:43 ]
WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Dat zijn de totalen van je huidige slimme meter.BaBoK schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:12:
Ook een nieuwe gebruiker hier. Inmiddels ontvangen de homewizzard splitter, p1 meter en een socket (Quooker) op aangesloten.
[Afbeelding]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Meerdere mensen die een update van de HW p1 meter hebben? Ik kan hem alleen niet installeren ook niet met voeding aangesloten??
- Taro
- Niet online
Update is hier zojuist gelukt, van 5.1903 naar 6.0304.lars1986 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:28:
Meerdere mensen die een update van de HW p1 meter hebben? Ik kan hem alleen niet installeren ook niet met voeding aangesloten??
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Ik kreeg ook twee keer de melding dat de update niet voltooid kon worden, daarna had hij toch ineens de nieuwe firmware.lars1986 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:28:
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
De beta zijn alleen voor beta testers maar de info over wat en hoe is openbaar.dhrto schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:50:
Zijn er ergens changelogs te vinden?
Nooit zo'n voorstander van blind updaten.
P1 Meter laatste beta
Kwh meter laatste beta
Ik heb na de app update ineens wel weer een grafiekje zichtbaar van mijn goodwe omvormer. Wel 0.0kwh erbij maar lijkt vooruitgang in te zitten
Hier precies hetzelfdefredhuizinga schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:09:
[...]
Ik kreeg ook twee keer de melding dat de update niet voltooid kon worden, daarna had hij toch ineens de nieuwe firmware.
Hier ook, afgelopen 2 dagen weer een grafiek zonder verdere data. Maar dit is eerder zo geweest.squashedraven schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:05:
Ik heb na de app update ineens wel weer een grafiekje zichtbaar van mijn goodwe omvormer. Wel 0.0kwh erbij maar lijkt vooruitgang in te zitten
WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp
Klopt, maar is wel al heel lang geleden maar we zullen zien of ze ook getalletjes weten te produceren in de komende dagen. Vandaag was in ieder geval een mooie dag voor de paneeltjes.g-j-t schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:15:
[...]
Hier ook, afgelopen 2 dagen weer een grafiek zonder verdere data. Maar dit is eerder zo geweest.
Deze zijn blijkbaar in de release gegaan, want ik ben geen beta tester en krijg toch de melding van een update.TFX77 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:56:
[...]
De beta zijn alleen voor beta testers maar de info over wat en hoe is openbaar.
P1 Meter laatste beta
Kwh meter laatste beta
De gelinkte beta changes geven iets meer inzicht, maar eigenlijk zou ik gewoon de gehele history per release willen nalezen. Dat mis ik wel. Zitten er bijvoorbeeld voor mij 'must haves' in de 5.x naar 6.x update van de P1. En zijn er 'breaking changes' in de local api.
Weet iemand welke maat schroefjes je moet gebruiken bij de watermeter?
Ik ben verhuisd en ben de schroefjes kwijt geraakt. Meestal zit de watermeter wel op de juiste plek, maar je kan het zo losstoten.
Het gaat om deze houder.
Ik ben verhuisd en ben de schroefjes kwijt geraakt. Meestal zit de watermeter wel op de juiste plek, maar je kan het zo losstoten.
Het gaat om deze houder.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Er zitten standaard 2 verschillende lengtes bij, ik dacht dat het M3 was. Ik zou bij Hormbach o.i.d. kijken voor een kuntstof M3 of M4 boutje x50 en deze gewoon op de juiste lengte afknippen.
Handig een overall topic
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
De grafiek van Goodwe in de homewizard is weer verdwenen. Echt jammer dat het andere topic hierover gesloten is. Dan maar hier.
Ik vermoed dat die er 1x per dag in gezet wordt of zoiets. Die van gisteren en eergisteren staan er nog wel in.mavical schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:38:
De grafiek van Goodwe in de homewizard is weer verdwenen. Echt jammer dat het andere topic hierover gesloten is. Dan maar hier.
En ik begrijp inderdaad niet zo goed waarom dat topic zo nodig gesloten moest worden
Ik heb een setje Energy Sockets.
Nu al een aantal jaren. Erg tevreden mee.
Ik gebruik de local API en lees dan de standen uit via HA.
Eigenlijk wil ik deze uitbreiden, maar ik lees op veel plekken dat de nieuwere generatie Energy Sockets kwalitatief een stuk slechter zijn en snel stuk gaan.
Klopt dat?
Eigenlijk wil ik deze uitbreiden, maar ik lees op veel plekken dat de nieuwere generatie Energy Sockets kwalitatief een stuk slechter zijn en snel stuk gaan.
Klopt dat?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik heb nog vriendelijk verzocht het topic te heropenen. Temeer omdat het een specifiek probleem is wat nu overal tussendoor komt te staan. Maar helaas.
squashedraven schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:44:
[...]
Ik vermoed dat die er 1x per dag in gezet wordt of zoiets. Die van gisteren en eergisteren staan er nog wel in.
En ik begrijp inderdaad niet zo goed waarom dat topic zo nodig gesloten moest worden
Ik heb sinds een uurtje een DSMR5 meter ipv DSMR2.
Voordeel is dat ik nu de aparte fasen kan zien, echter de app geeft dat nu ook aan voor eerdere momenten, is dat dan betrouwbaar?
Zoals ik het gewend was.
:strip_exif()/f/image/MnhxwYoOqwNiYWq9MpBRisL2.jpg?f=fotoalbum_large)
VS
Met nieuwe meter, maar dus ook voor oude data...
:strip_exif()/f/image/pXUTMNN1ne1Q2GkCjcuAWKgb.jpg?f=fotoalbum_large)
PS: overvoltage geeft ie nu ook weer, en bv bij gisteren zegt ie "geen data".
Voordeel is dat ik nu de aparte fasen kan zien, echter de app geeft dat nu ook aan voor eerdere momenten, is dat dan betrouwbaar?
Zoals ik het gewend was.
:strip_exif()/f/image/MnhxwYoOqwNiYWq9MpBRisL2.jpg?f=fotoalbum_large)
VS
Met nieuwe meter, maar dus ook voor oude data...
:strip_exif()/f/image/pXUTMNN1ne1Q2GkCjcuAWKgb.jpg?f=fotoalbum_large)
PS: overvoltage geeft ie nu ook weer, en bv bij gisteren zegt ie "geen data".
Hier heb ik de afgelopen twee dagen opeens weer grafieken, maar zonder getal eraan.mavical schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:38:
Koppeling is al sinds oktober vorig jaar niet meer werkzaam, dus er is wellicht hoop!
In mijn ogen onzin. De nieuwe zijn kleiner en kunnen meer vermogen aan dan mijn oude Shelly plugs. Al jaren de nieuwe en nog nooit een probleem gehad.GarBaGe schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:11:
Klopt dat?
- Taro
- Niet online
Heb recent 1 kapotte nieuwe energy socket gehad, vandaag netjes onder garantie een nieuwe ontvangen. Uit de oude serie nooit 1 kapot gegaan.GarBaGe schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:11:
Klopt dat?
- Taro
- Niet online
Hier nog maar 1x gehad, maar hebben we het over 3x openen of 20+ keer?Boefs schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 20:08:
Bij het openen van de HW app krijg ik elke dag wel een keer een TLS error. Komt dit bekend voor?
In de app staat hier dat het display offline is terwijl ik gewoon data heb op het scherm, en ook in de app de temperatuur zie van het display.
Elke keer een verassing als je de app opstart.
Klopt , hier ook.Boefs schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 20:08:
Bij het openen van de HW app krijg ik elke dag wel een keer een TLS error. Komt dit bekend voor?
20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.
Zeg dat ik de app 10x open per dag, dan toch zeker 5x een TLS error.Taro schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 20:24:
[...]
Hier nog maar 1x gehad, maar hebben we het over 3x openen of 20+ keer?
Nu hoop ik niet dat de app als fallback terugvalt op een onversleutelde verbinding op die momenten.
Dat ervaar ik ook. Moet zeggen dat het de laatste tijd rommelig is, ik had ook last van hele rare waarden op mijn display. Contact gezocht met HW, er bleek een serverprobleem te zijn.Racer89 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 20:26:
In de app staat hier dat het display offline is terwijl ik gewoon data heb op het scherm, en ook in de app de temperatuur zie van het display.
Zijn er meer die geen data doorkrijgen vanuit hun goodwe omvormer? Ik krijg geen data door, valt me eigenlijk nu pas op nu ik zowaar de zon zie schijnen haha.
Niet in Homey maar ook niet in de HomeWizard app.
Dan heb je denk ik al een tijdje niet meer gekeken, de goodwe koppeling werkt al een paar maanden niet in de HW app. Word als het goed is wel aan gewerkt door HW.Remcoudb schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:04:
Zijn er meer die geen data doorkrijgen vanuit hun goodwe omvormer? Ik krijg geen data door, valt me eigenlijk nu pas op nu ik zowaar de zon zie schijnen haha.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Helder, thanks!fxs81 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 16:26:
[...]
Dan heb je denk ik al een tijdje niet meer gekeken, de goodwe koppeling werkt al een paar maanden niet in de HW app. Word als het goed is wel aan gewerkt door HW.
Probeer het een paar keer en kijk dan even naar het versienummer. Ik kreeg tot 3x een foutmelding maar ondertussen was de meter wel geupdatelars1986 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:39:
Ik krijg de laatste update van de p1 meter niet geïnstalleerd… Losgehaald en met stroomkabel aangesloten op zelfde wifi netwerk maar blijft onderstaande melding geven… iemand een idee!
[Afbeelding]
De Goodwe omvormer werkt prima in Homey. De Homey app blijft met de inloggegevens van Goodwe gewoon alle data krijgen. Dat zou dan in HW ook moeten kunnen lijkt me.Remcoudb schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:04:
Ik heb vorige week tweemaal een grafiek gezien voor de opwek over de dag, echter zonder waarden in de HW-app. Daarna weer niks. Het lijkt totaal geen prioriteit te hebben. ze verkopen liever een aparte kWh-meter natuurlijk. Wellicht doe ik dat wel, om daarna mijn abo bij HW op te zeggen.
Het verschil is volgens mij dat homey de data uit de omvormer haalt, en homewizard de data uit de cloud haalt.g-j-t schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:39:
[...]
De Goodwe omvormer werkt prima in Homey. De Homey app blijft met de inloggegevens van Goodwe gewoon alle data krijgen. Dat zou dan in HW ook moeten kunnen lijkt me.
Ik heb vorige week tweemaal een grafiek gezien voor de opwek over de dag, echter zonder waarden in de HW-app. Daarna weer niks. Het lijkt totaal geen prioriteit te hebben. ze verkopen liever een aparte kWh-meter natuurlijk. Wellicht doe ik dat wel, om daarna mijn abo bij HW op te zeggen.
Voor homewizard moest ik mijn inloggegevens voor sems geven (of zoiets) en voor Home Assistant moet ik het IP van mijn omvormer gebruiken.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
De Homey app werkt bij mij enkel met de inloggegevens van de Sems Portal.ArthurMorgan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:56:
[...]
Het verschil is volgens mij dat homey de data uit de omvormer haalt, en homewizard de data uit de cloud haalt.
Voor homewizard moest ik mijn inloggegevens voor sems geven (of zoiets) en voor Home Assistant moet ik het IP van mijn omvormer gebruiken.
Vergeet niet dat de API calls bij GoodWe gelimiteerd zijn, dus als iemand lekker zelf via HA of Homey uitleest kan het zijn dat HomeWizard problemen krijgt omdat de calls al zijn opgepeuzeld.ArthurMorgan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:56:
[...]
Het verschil is volgens mij dat homey de data uit de omvormer haalt, en homewizard de data uit de cloud haalt.
Het zijn ook onwenselijk veel calls in mijn optiek. Zo veel data voor GoodWe. SolarEdge doet het slimmer gewoon cumulatief elke 15 minuten een call. Zelfde data een hele bootlading minder API calls.
Net iets vreemd gezien ...
App geopend, batterijen zijn al een tijdje beetje aan het bijladen (2 stuks, zero-charge-only), totaal percentage stond op 8%.
Vond ik vreemd want gisterenavond was dat 7% toen ik van NoM naar Charge-only gegaan ben.
En ondertussen heeft die toch al een paar uur wat zon kunnen slurpen ? (niet veel, maar toch)
Naar Nu scherm gegaan en daar stond percentage op 14% (wat ik al wat logischer vond).
Terug naar eerste scherm en toen sprong het na 4-5 seconden ook op 14%.
Gekeken in HA, daar stond ook als gemiddelde 14%.
App geopend, batterijen zijn al een tijdje beetje aan het bijladen (2 stuks, zero-charge-only), totaal percentage stond op 8%.
Vond ik vreemd want gisterenavond was dat 7% toen ik van NoM naar Charge-only gegaan ben.
En ondertussen heeft die toch al een paar uur wat zon kunnen slurpen ? (niet veel, maar toch)
Naar Nu scherm gegaan en daar stond percentage op 14% (wat ik al wat logischer vond).
De batterij percentage waarde klopt in de app bij mij ook niet, als ik hem open staat hij op 0% na een paar seconden lijkt het of hij eerst één batterij ziet en heb ik de helft van het kloppende percentage. Pas na een minuut lijkt hij te kloppen.Holvoetn schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:
Net iets vreemd gezien ...
Heb er zelf geen probleem mee want via homeassistant klopt het altijd, en kijk noet vaak meer in de app.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
- Taro
- Niet online
Specifieke HW PiB berichten graag bespreken in: Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2
denk inmiddels al wel 20x de update proberen te draaien. maar nog steeds zonder succes 😅 zal hw zelf eens berichten!
Je zou nog kunnen proberen om hem via je mobiel te updaten door een hotspot te maken.lars1986 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:32:
denk inmiddels al wel 20x de update proberen te draaien. maar nog steeds zonder succes 😅 zal hw zelf eens berichten!
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
ah via hotspot loopt die wel door idd ik zal eens kijken of er in de toekomst iets tegen gehouden wordt op mijn lokale wifi! THanks in ieder geval...
Ik heb recent een thuisaccu gekregen, hierbij ook een 3-fase HW meter laten installeren. De thuisaccu handelt automatisch, dus er zijn pieken van 12 kW hier en daar. Het huisverbruik is nu te zien op deze 3F HW meter ipv P1 meter. Op de P1-meter zie ik eigenlijk alleen de laad acties van de thuisaccu, nu in de winter voornamelijk in de nacht met goedkope energie.
Ik heb ook een HW meter voor de zonnepanelen laten plaatsen om te laden op zon, de Enphase data is te onnauwkeurig en is niet realtime. Nu zou ik de enphase integratie willen verwijderen zonder de historische data te verwijderen.
Dus vervelende is als ik alles anders ga toewijzen. P1-meter als secondary en 3F HW meter als Home mains. Enphase eruit en HW-meter als PV meter, dan kloppen de gegeven van vorig jaar niet meer. Eigenlijk zou ik tot datum 1-12-2025 1 configuratie willen en vanaf 2-12-2025 Over willen gaan naar configuratie 2. Net zoals je dat doet met bijvoorbeeld de tarieven.
Meer mensen met dit probleem? Heb je gewoon erbij neergelegd dat je de historische data verliest?
Ik heb ook een HW meter voor de zonnepanelen laten plaatsen om te laden op zon, de Enphase data is te onnauwkeurig en is niet realtime. Nu zou ik de enphase integratie willen verwijderen zonder de historische data te verwijderen.
Dus vervelende is als ik alles anders ga toewijzen. P1-meter als secondary en 3F HW meter als Home mains. Enphase eruit en HW-meter als PV meter, dan kloppen de gegeven van vorig jaar niet meer. Eigenlijk zou ik tot datum 1-12-2025 1 configuratie willen en vanaf 2-12-2025 Over willen gaan naar configuratie 2. Net zoals je dat doet met bijvoorbeeld de tarieven.
Meer mensen met dit probleem? Heb je gewoon erbij neergelegd dat je de historische data verliest?
[ Voor 6% gewijzigd door KoningSlakkie op 22-01-2026 11:12 ]
Ik heb net mijn HomeWizard P1 meter geïnstalleerd (ging heel soepel), maar de Engery App is in het Engels. Nu heb ik mijn iPhone op Engels staan, maar ik zou graag de Energy app in het Nederlands gebruiken. Weet iemand hoe ik dat kan instellen? Ik heb op https://www.homewizard.com/nl/mijn-account/ mijn taal instelling al omgezet naar Nederlands, maar dat maakt niets uit.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
App volgt systeeminstelling van toestel.
Ik heb op mijn Samsung S25 alles in het Engels, app volgt netjes mee.
Ik heb op mijn Samsung S25 alles in het Engels, app volgt netjes mee.
Potverdrie ... dat gaat op Android ook zo !JanHenk schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:06:
@RichieB In iOS settings > apps > HomeWizard > Preferred Language.
(Heb hetzelfde, iOS in het Engels maar sommige apps zet ik specifiek op NL.)
Weer iets geleerd.
Maar ik ga het toch op Engels laten.
Ik was me idd net dat display aan het bekijken, en denk wat is dat voor een vreemde waarde 🫣 lang niet gezien. Gegevens kloppen hier nog niet. We wachten rustig af 🤭.Gramser schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:00:
Ik weet niet of het al elders gemeld is maar… mijn Goodwe-koppeling is weer actief..!
Hier ook. Een grafiek en een waarde van 0,1 kWh (foutief dus). Maar goed, er gebeurt iets.Gramser schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:00:
Ik weet niet of het al elders gemeld is maar… mijn Goodwe-koppeling is weer actief..!
Edit: Er staat ook weer een week-, maand- en jaaropbrengst. Nog niet kloppend ook.
[ Voor 12% gewijzigd door g-j-t op 22-01-2026 21:34 ]
Ach, het was van korte duur... Gisteren nog een 0kWh groen cirkeltje, vandaag weer weg... Gelukkig heb ik in Homey nog wel data.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Het lijkt mij met de API wijzigingen bij GoodWe dat meerdere integraties niet gaan werken. Het lijkt mij slim om één van de mogelijkheden te gebruiken om niet aan jouw limiet van API calls te overschrijden.elsinga schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:01:
Ach, het was van korte duur... Gisteren nog een 0kWh groen cirkeltje, vandaag weer weg... Gelukkig heb ik in Homey nog wel data.
- Taro
- Niet online
Ik hoop dat jullie dit ook bij HomeWizard & GoodWe melden? Want niet iedereen hier heeft een GoodWe inverter en dit voegt voor vele anderen niet zo heel veel toe.
Was inderdaad weer van korte duur helaas 😒Gramser schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:26:
Dit voelt wel weer vertrouwd, zo’n lege grafiek en No Data.
Zucht.
Nee, dit was gewoon een constatering. Ik kon me niet meer herinneren of het in dit HW-topic werd besproken, of het vorige, of een ander topic. Maar het is er toen lang genoeg over gegaan dat het me een vermelding waard leek. Ik vind het zelf niet (meer) belangrijk genoeg om (weer) in de pen te klimmen richting een van de twee.Taro schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:07:
Ik hoop dat jullie dit ook bij HomeWizard & GoodWe melden? Want niet iedereen hier heeft een GoodWe inverter en dit voegt voor vele anderen niet zo heel veel toe.
Hier geregeld contact gehad met HW erover, keer of vier, en altijd hetzelfde antwoord. We werken eraan en we weten niet wanneer het opgelost wordt.Gramser schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:53:
[...]
Nee, dit was gewoon een constatering. Ik kon me niet meer herinneren of het in dit HW-topic werd besproken, of het vorige, of een ander topic. Maar het is er toen lang genoeg over gegaan dat het me een vermelding waard leek. Ik vind het zelf niet (meer) belangrijk genoeg om (weer) in de pen te klimmen richting een van de twee.
Hier grafiek maar geen gegevens, vanuit hier ook meermaals melding gemaakt, HW > GoodWe en GoodWe > HW. Dus niemand is verantwoordelijk.
Mijn mening is dat HW een beetje kort door de bocht gaat, aangezien je voor deze service betaalt en hem niet krijgt. Voor het SEMS portal betaal ik namelijk niks. Ik weet dat het maar 99 cent is, alleen vind ik dat je dan moet stoppen met reclame maken van iets wat niet werkt.
Mijn mening is dat HW een beetje kort door de bocht gaat, aangezien je voor deze service betaalt en hem niet krijgt. Voor het SEMS portal betaal ik namelijk niks. Ik weet dat het maar 99 cent is, alleen vind ik dat je dan moet stoppen met reclame maken van iets wat niet werkt.
- Taro
- Niet online
Graag het GoodWe gebeuren bij GoodWe & HomeWizard melden, de laatste berichten gaat het nergens anders meer over en dit betreft het HomeWizard topic.
Meer mensen last dat zonopwek in de Homewizard app niet meer in kWh wordt laten zien? Is nu al een paar weken zo. Gaat hier specifiek om een Solis omvormer. Ik zie wel de grafiekjes maar het aantal kWh wordt niet meer laten zien…
Edit: zie hier nu boven pas dat Goodwe er ook last van heeft? Had specifiek op Solis gezocht in het topic maar blijkbaar speelt het bij meerdere omvormers.
Edit: zie hier nu boven pas dat Goodwe er ook last van heeft? Had specifiek op Solis gezocht in het topic maar blijkbaar speelt het bij meerdere omvormers.
[ Voor 11% gewijzigd door Kartmans1 op 23-01-2026 21:30 ]
Hello,
Is de Homewizard P1 meter compatibel met smartlife app ?
Ik gebruik deze app reeds voor de autolader, warmtepomp en slimme stekkers.
Bedankt !
Veel te karige post => schopje
Is de Homewizard P1 meter compatibel met smartlife app ?
Ik gebruik deze app reeds voor de autolader, warmtepomp en slimme stekkers.
Bedankt !
Veel te karige post => schopje
[ Voor 11% gewijzigd door Septillion op 24-01-2026 09:09 ]
Nee, voor mensen zonder een GoodWe omvormer voegt het niets toe.Taro schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:07:
Maar omdat het storingen-topic is verdwenen, is dit topic de enige plek. Het gaat hier niet om alleen het ontbreken van grafiekjes. Veel meer om het niet meer slim kunnen in- en uitschakelen van apparaten o.b.v. de opbrengst van je zonnepanelen. Klagen richting HomeWizard levert enkel de reactie "We zijn er mee bezig" op.
Nu al vier maanden lang. Daarom dus toch hier (re)ageren, in dit topic.
Er was een apart topic wat hier over ging. Een moderator heeft dat topic juist gesloten en verwees naar dit topic. Waar zou je het nu dan wel in willen hebben? Er is namelijk wel behoefte aan. Ik heb zelfs de moderator gevraagd om het oude tropisch weer te heropenen wat niet gedaan is.
Taro schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:45:
Graag het GoodWe gebeuren bij GoodWe & HomeWizard melden, de laatste berichten gaat het nergens anders meer over en dit betreft het HomeWizard topic.
- Taro
- Niet online
Waar is precies behoefte aan? Want laten we wel afspreken dat als er ergens iets niet werkt dat we er niet in blijven hangen, maar er actie wordt ondernomen richting de betreffende partij(en) om het opgelost te krijgen en op een gegeven moment daar ook gewoon met de vuist op tafel wordt geslagen. En we er hier vervolgens niet een GoodWe klaagzang slowchat topic van maken, zie ook de topicwaarschuwing. Klote voor iedereen waar het niet werkt, maar de laatste pagina gaat het nergens anders over en dat voegt gewoon niets toe. Steek die energie bij voorkeur in het motiveren van HomeWizard en GoodWe om het probleem op te lossen.mavical schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:51:
Er was een apart topic wat hier over ging. Een moderator heeft dat topic juist gesloten en verwees naar dit topic. Waar zou je het nu dan wel in willen hebben? Er is namelijk wel behoefte aan. Ik heb zelfs de moderator gevraagd om het oude tropisch weer te heropenen wat niet gedaan is.
[...]
Er is simpel weg gewoon behoefte aan een topic die uiteindelijk gesloten is. Mensen worden nu naar hier verwezen door de moderator. Niet echt handig vind ik. En ja er wordt best wel energie gezet bij homewizard om het op te lossen. Vervelende is dat het soms weer wel werkt en dan weer niet. Kortom er is behoefte om info met elkaar te delen.
Taro schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:01:
[...]
Waar is precies behoefte aan? Want laten we wel afspreken dat als er ergens iets niet werkt dat we er niet in blijven hangen, maar er actie wordt ondernomen richting de betreffende partij(en) om het opgelost te krijgen en op een gegeven moment daar ook gewoon met de vuist op tafel wordt geslagen. En we er hier vervolgens niet een GoodWe klaagzang slowchat topic van maken, zie ook de topicwaarschuwing. Klote voor iedereen waar het niet werkt, maar de laatste pagina gaat het nergens anders over en dat voegt gewoon niets toe. Steek die energie bij voorkeur in het motiveren van HomeWizard en GoodWe om het probleem op te lossen.
Het zou prima zijn te melden als het wel werkt, of daarna toch weer niet. Maar dat hoeft niet 6 man te doen en te bevestigen. Het issue duurt idd nogal lang voordat het opgelost is, maar heeft dus geen meerwaarde om over een week te zeggen: bij mij doet hij het nog steeds niet, waarom anderen dan dat bevestigingen.mavical schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:20:
Er is simpel weg gewoon behoefte aan een topic die uiteindelijk gesloten is. Mensen worden nu naar hier verwezen door de moderator. Niet echt handig vind ik. En ja er wordt best wel energie gezet bij homewizard om het op te lossen. Vervelende is dat het soms weer wel werkt en dan weer niet. Kortom er is behoefte om info met elkaar te delen.
[...]
Dat 'geklaag' moet je met de helpdesk van 1 van beide partijen neerleggen, dat voegt gewoon niet wat toe in dit topic of een ander topic.
Dus prima om te melden als er wat veranderd of meer info over bekend wordt, maar we hoeven daar ook niet inte blijven hangen.
Ik zie niet een klaagzang, meer een bevestiging van wat ik ook zie dat het ineens een paar keer wel werkt en daarna weer een poost niet etc. Dat is dan toch wel fijn dat ik dat niet als enige heb, en toont aan dat ze bij homewizard dus echt wel met de goodwe koppeling bezig lijken te zijn.
Knip, daarvoor is het feedback topic, past niet hier
Knip, daarvoor is het feedback topic, past niet hier
[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 25-01-2026 21:27 ]
- Taro
- Niet online
Ik zag gisteren dat HomeWizard dat 2-3 dagen geleden op Facebook heeft bevestigd. Laten we daar dan op wachten en in de tussentijd hoeft niemand te delen dat het wel/niet/weer niet/nog steeds niet werkt want dat weten we inmiddels wel.squashedraven schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:55:
Ik zie niet een klaagzang, meer een bevestiging van wat ik ook zie dat het ineens een paar keer wel werkt en daarna weer een poost niet etc. Dat is dan toch wel fijn dat ik dat niet als enige heb, en toont aan dat ze bij homewizard dus echt wel met de goodwe koppeling bezig lijken te zijn.
De nu weergave in de app Werkt weer eens niet.
Alle meterstanden staan op 0.
Ze zijn weer goed bezig bij hw.
20kWh eigenbouw accu's met 2 powerstreams.
Hier werkt alles wel. Ook de nu weergave.Rbb-lwdn schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:13:
We staan op het punt om een nieuwe wasdroger te kopen. Aangezien HW Home Connect ondersteunt, neem ik deze wens mee met de zoektocht.
Ik vraag me echter af wat jullie ervaringen zijn met Home Connect. Werkt deze integratie stabiel? Start de droger (of andere machine) inderdaad wanneer er zonne-energie is?
Ik vraag me echter af wat jullie ervaringen zijn met Home Connect. Werkt deze integratie stabiel? Start de droger (of andere machine) inderdaad wanneer er zonne-energie is?
Alleen daarvoor heeft mijn opmerkinkje dus nut gehad : ik heb geen FB meer (whoehoe!) en lees dit nu hier. Top! Wachten we af.Taro schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:28:
[...]
Ik zag gisteren dat HomeWizard dat 2-3 dagen geleden op Facebook heeft bevestigd. Laten we daar dan op wachten en in de tussentijd hoeft niemand te delen dat het wel/niet/weer niet/nog steeds niet werkt want dat weten we inmiddels wel.
Hier werkt de nu weergave ook niet. Wifi opnieuw gekoppeld, maar probleem blijft.Rbb-lwdn schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:13:
Nu melding server problemen.
Ah, ik merkte vandaag ook dat de nu weergave wel tot 30sec nodig had om te laden. Naar mate de dag verder ging geen data meer. Nu ook server problemen.
- Taro
- Niet online
[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 26-01-2026 16:53 ]
- Taro
- Niet online
Onze wasmachine heeft ook Home Connect. Nadeel: De timing vanuit de HomeWizard App gaat uit van 1 wasbeurt ipv meerdere én als de starttijd te ver in de toekomst ligt is er een kans dat het apparaat inmiddels uit is gegaan en dat die dus niet automatisch start.meesje schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:46:
We staan op het punt om een nieuwe wasdroger te kopen. Aangezien HW Home Connect ondersteunt, neem ik deze wens mee met de zoektocht.
Ja het werkt, maar zeker niet optimaal. Ik zorg er wel voor dat de volgende wasdroger en vaatwasser het ook hebben, want grote kans dat ze de werking via de HW App in de toekomst wel verder optimaliseren.
Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2
:strip_exif()/f/image/VGPLa6JU4wh5kH0JKf5fUK5x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/puhS3ThmrIAZWAVGrxhkvNBd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LXSfrOCO38W0Fkq8uUGHOwPn.jpg?f=fotoalbum_large)