Ik heb een aantal dingen van HW hier in huis (P1, display, water, 2xPiB) en nog nooit iets van problemen gehad. Het is voor mij gewoon plug en play. Maar ik zit dan ook niet de hele dag naar storingen en foutmelding te zoeken op de de HW app.Rojado schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:11:
Ik begrijp na het lezen van de commentaren alhier dat het vertrouwen op een API van derden, en dat is wat HW doet, niet volstaat om een robuuste service te verlenen.
Hier twee Goodwe omvormers én twee Solaredge omvormers, dus eerst een half jaar eruit gelegen met Goodwe en nu met Solaredge. En dat met een betaald abonnement, al is het maar een euro per maand.
Goed voor het vertrouwen in een product is dat niet. Neemt niet weg dat wanneer het wel werkt het een best goed product is. Maar om nu ‘ al the way ‘ HW in huis te halen is dan een brug te ver. Zeker met de periode van problemen met hun thuis accu’s in het achterhoofd.
Het risico wat HW loopt is dat veel mensen afhaken en alleen die overblijven die geen van de boven genoemde producten hebben
Als je als gebruiker data van je huis belangrijk vind moet je niet afhankelijk van Chinese (GoodWe) en Israëlische (SolarEdge) bedrijven willen zijn. HW is voor dit type data niet meer dan een makelaar / doorgeefluik. Dus als de Chinezen en de Israeli slechte of geen data leveren kan HW daar niets meer aan doen.
Als je data van je eigen huis belangrijk vind moet je deze dus zelf, lokaal, verzamelen en opslaan. Dus je eigen kWh meters regelen.
:strip_exif()/f/image/m0MDpeDcwOYZ9c9kgJSrwFCc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/drxKPDaLs1Eu9X2Beg0vsBJw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nPOnIgoS7Gf0snkEvrC0QxpH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YiDzlKEblPMckXcpizZD0WLb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2bkEMF9i9g5s7hM7rsAtg1IE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LVjpDwBLbkDn0S5WaH1QRCkJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RxmHxy159QLmUJEekOh8Aeek.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BZQqQ14cBRF05qdesHYTdGt0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HqozsNSCDXYb4w6wUC36B9R6.png?f=user_large)