• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Rojado schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:11:
Ik begrijp na het lezen van de commentaren alhier dat het vertrouwen op een API van derden, en dat is wat HW doet, niet volstaat om een robuuste service te verlenen.

Hier twee Goodwe omvormers én twee Solaredge omvormers, dus eerst een half jaar eruit gelegen met Goodwe en nu met Solaredge. En dat met een betaald abonnement, al is het maar een euro per maand.

Goed voor het vertrouwen in een product is dat niet. Neemt niet weg dat wanneer het wel werkt het een best goed product is. Maar om nu ‘ al the way ‘ HW in huis te halen is dan een brug te ver. Zeker met de periode van problemen met hun thuis accu’s in het achterhoofd.

Het risico wat HW loopt is dat veel mensen afhaken en alleen die overblijven die geen van de boven genoemde producten hebben
Ik heb een aantal dingen van HW hier in huis (P1, display, water, 2xPiB) en nog nooit iets van problemen gehad. Het is voor mij gewoon plug en play. Maar ik zit dan ook niet de hele dag naar storingen en foutmelding te zoeken op de de HW app.

Als je als gebruiker data van je huis belangrijk vind moet je niet afhankelijk van Chinese (GoodWe) en Israëlische (SolarEdge) bedrijven willen zijn. HW is voor dit type data niet meer dan een makelaar / doorgeefluik. Dus als de Chinezen en de Israeli slechte of geen data leveren kan HW daar niets meer aan doen.

Als je data van je eigen huis belangrijk vind moet je deze dus zelf, lokaal, verzamelen en opslaan. Dus je eigen kWh meters regelen.

• Prisma16
  • Niet online
squashedraven schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:43:
[...]

Het punt is volgens mij dat er een gebrekkige service geleverd wordt. Hier hing bijvoorbeeld al een goodwe voor ik homewizard meuk had dus om dan er een kw meter tussen te zetten (of dus 4) is voor mij persoonlijk een flinke kostenpost waar ik niet op zit te wachten gezien ik die dingen niet zelf installeer
Een Shelly EM Mini Gen4 koop je voor twee tientjes en iedere Tweaker kan dit zelf monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCtmc1opPqH6SXjvm_iWVSVgL-A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9Ja4Dg6MDGmXD7oKtz1Jwxbi.png?f=user_large

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:32
Prisma16 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:12:
[...]

Een Shelly EM Mini Gen4 koop je voor twee tientjes en iedere Tweaker kan dit zelf monteren.
[Afbeelding]
Dat is een hele harde aanname die je hier doet. Ik heb niks op met stroom en zal er dus ook niet mee gaan klooien (know your limits)

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:06
Prisma16 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:46:
[...]

Ik heb een aantal dingen van HW hier in huis (P1, display, water, 2xPiB) en nog nooit iets van problemen gehad. Het is voor mij gewoon plug en play. Maar ik zit dan ook niet de hele dag naar storingen en foutmelding te zoeken op de de HW app.

Als je als gebruiker data van je huis belangrijk vind moet je niet afhankelijk van Chinese (GoodWe) en Israëlische (SolarEdge) bedrijven willen zijn. HW is voor dit type data niet meer dan een makelaar / doorgeefluik. Dus als de Chinezen en de Israeli slechte of geen data leveren kan HW daar niets meer aan doen.

Als je data van je eigen huis belangrijk vind moet je deze dus zelf, lokaal, verzamelen en opslaan. Dus je eigen kWh meters regelen.
Extra kWh meters kan dan wel een oplossing zijn maar niet vergelijkbaar qua ‘investering’ en de problemen met die HW vertoont past niet bij de slogan ‘plug & play’ maar eerder in de range ‘plug & plat’. Onder de streep gaat het hier om het feit dat een product dat je koopt én een abonnement op neemt gewoon moet functioneren.

Dit alles los van het feit welke producten die je aansluit waarvan HW groots schrijft in communicatie dat dit werkt.

verder zit tussen de omvormers 10 jaar tijdsverloop, oftewel het is in twee tranches aangelegd.

Tot slot, HW heeft wel een soort van gunfactor, want NL, dat is hoe dan ook een punt dat meespeelt. Het moet dan wel werken.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
P1 en Watermeter weer offline volgens app. Volgens m’n router gewoon online. Wat is dat toch telkens?

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15

Winkiller

De Mopperpot

THE_BASE schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:52:
P1 en Watermeter weer offline volgens app. Volgens m’n router gewoon online. Wat is dat toch telkens?
Hehe wij hadden 10min geleden 2 PiBs offline, zijn nu weer online 8)7

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 18:11
Solar Edge melding is weer verdwenen uit de App. Alles lijkt het weer te doen.

Arriving Somewhere but not here....

• THE_BASE
  • Niet online
Kan het zijn dat er een bug of storing in de app zit: ik heb sinds een week al geen Zelfvoorzienend anders dan 0% meer...

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:10
Geen probleem hier (Android).

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:21
THE_BASE schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:37:
Kan het zijn dat er een bug of storing in de app zit: ik heb sinds een week al geen Zelfvoorzienend anders dan 0% meer...
Dat betekent meestal dat de informatie over de opwek van je zonnepanelen niet goed doorkomt.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant / 1 x Homewizard PiB

• squashedraven
henkzelf schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:55:
[...]

Dat betekent meestal dat de informatie over de opwek van je zonnepanelen niet goed doorkomt.
Ik heb het ook, en de opwek staat gewoon netjes in de app vermeld. de grafieken laten ook gewoon mooi paars, groen en lichtblauw zien. Dus ik denk niet dat het euvel daar ligt

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:27
dodners schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:40:
Hier ook sinds gisteren weer bruikbare SE data in de HW app. Historische data sinds maandag 27 juli is echter niet hersteld, daar zie ik echt alleen opwek óf verbruik, en dan alleen bij stroomtotaal en zelfvoorzienend grafiek.
Zojuist de HW app geopend en zie dat de koppeling met SE weer goed werkt. Ook even terug gebladerd in de tijd; de historische data wordt getoond.

• decpa1102
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-09 08:42
Dag,

Ik gebruik een HW kWh meter om de diepvriezer te monitoren. Zie bijlage. De vriezer staat op -18°C. Hij verbruikt een 85 W voor een zestal minuten en dat herhaalt zicht elke 15 minuten.

Is dit normaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHayUcORP0BlAgq_CQtlT3npzw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0MDpeDcwOYZ9c9kgJSrwFCc.jpg?f=fotoalbum_large Heeft iemand ook zo'n beeld van zijn vriezer?

• Holvoetn
Lijkt me redelijk normaal.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:25
decpa1102 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:12:
Dag,

Ik gebruik een HW kWh meter om de diepvriezer te monitoren. Zie bijlage. De vriezer staat op -18°C. Hij verbruikt een 85 W voor een zestal minuten en dat herhaalt zicht elke 15 minuten.

Is dit normaal.~[Afbeelding] Heeft iemand ook zo'n beeld van zijn vriezer?
Dit was een dag van mijn vriezer.
Wel gemeten met een slimme stekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07eYhBQAMl_c6mGIAH770SnXZI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drxKPDaLs1Eu9X2Beg0vsBJw.jpg?f=fotoalbum_large

• decpa1102
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-09 08:42
mike123 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:32:
[...]

Dit was een dag van mijn vriezer.
Wel gemeten met een slimme stekker.

[Afbeelding]
Ok. Merci. Ziet er normaal uit dan.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:25
decpa1102 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:42:
[...]

Ok. Merci. Ziet er normaal uit dan.
Lijkt mij ook heel normaal. Hetzelfde gebeurd met een oven. Die word verwarmd, is op temperatuur, verwarmen stopt, temperatuur zakt een paar graden en word weer verwarmd. Enzovoort.

• Hansschu
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:30
Hallo,

Ik heb (al lang) Energy+; sinds een paar dagen geen Totale opwek in mijn huisoverzicht (maar de grafiek per 15 min doet het wel); daardoor 0% Zelfvoorziend; ik heb Goodwe met de nieuwste api.

Iemand ook dit "probleem"?

• THE_BASE
  • Niet online
Hansschu schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:37:
Hallo,

Ik heb (al lang) Energy+; sinds een paar dagen geen Totale opwek in mijn huisoverzicht (maar de grafiek per 15 min doet het wel); daardoor 0% Zelfvoorziend; ik heb Goodwe met de nieuwste api.

Iemand ook dit "probleem"?
Jep, had ik al gemeld. Heb mijn Goodwe opnieuw verbonden, maar lost het niet op.

• squashedraven
Ik vermoed dat ze weer aan het prutsen zijn geweest dat nu beide goodwe koppelingen gezien worden en dus meetellen voor de "totale opwek". En gezien de oude niet werkende koppeling nog steeds niet verwijderd kan worden krijg je dus geen totale opwek of zelfvoorzienend te zien

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Rojado schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:11:
Ik begrijp na het lezen van de commentaren alhier dat het vertrouwen op een API van derden, en dat is wat HW doet, niet volstaat om een robuuste service te verlenen.

Hier twee Goodwe omvormers én twee Solaredge omvormers, dus eerst een half jaar eruit gelegen met Goodwe en nu met Solaredge. En dat met een betaald abonnement, al is het maar een euro per maand.

Goed voor het vertrouwen in een product is dat niet. Neemt niet weg dat wanneer het wel werkt het een best goed product is. Maar om nu ‘ al the way ‘ HW in huis te halen is dan een brug te ver. Zeker met de periode van problemen met hun thuis accu’s in het achterhoofd.

Het risico wat HW loopt is dat veel mensen afhaken en alleen die overblijven die geen van de boven genoemde producten hebben
Wat ik vooral merk is dat het iedere keer weer raak is als ze iets nieuws lanceren of als het gewoon druk is.
Ik heb om die reden mijn omvormer lekker in Home Assistant zitten (SolarEdge via modbus), en eigenlijk alles van Homewizard beheer ik via lokale API. De stekkers zijn goede kwaliteit en de P1 meter doet het verder prima, maar de app is wat mij betreft waardeloos als bron van informatie.
Plus ik kan via Home Assistant gewoon gratis wat HW achter hun paywall heeft, en nog veel meer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Oon op 10-08-2026 10:25 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:58
HomeWizard heeft een blog geschreven over wat er op de achtergrond gebeurd op het moment dat een omvormer-integratie eruit klapt.
Is voor het grote publiek geschreven, dus behoorlijk Jip & Janneke taal.

Waarom werkt mijn omvormerkoppeling soms niet?

• Prisma16
  • Niet online
St00mwals schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:45:
HomeWizard heeft een blog geschreven over wat er op de achtergrond gebeurd op het moment dat een omvormer-integratie eruit klapt.
Is voor het grote publiek geschreven, dus behoorlijk Jip & Janneke taal.

Waarom werkt mijn omvormerkoppeling soms niet?
Citaat uit deze link

Zolang de oorzaak nog wordt onderzocht, willen we niet speculeren. Ook daarna richten we ons liever op de oplossing dan op de schuldvraag. Een goede samenwerking met de fabrikant is daarbij vaak onmisbaar.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:06
Ik zie in dit forum problemen verschijnen over de Goodwe koppeling en daardoor onjuiste getallen in de HW app. Hier kloppen alle getallen maar…….ik keek even naar de Goodwe app en wat blijkt, ze hebben een 2.0 versie van de app wereldwijd geïntroduceerd.

Ik heb nu maar even niet geautoriseerd want wellicht dat de API dan wederom niet werkt. Als dat zo is ligt de oorzaak vermoedelijk bij Goodwe maar… mocht dat zo zijn…. dan ben ik er langzamerhand wel klaar mee. Recent problemen met mijn Solaredge omvormer informatie (wel binnen een week of twee opgelost) maar heb ook nog het half jaar ontbreken van Goodwe data en daardoor ook alle relevante HW dat die je mist vanaf september afgelopen jaar in het hoofd.

Onder de streep gaat het geen vol jaar goed zodat je geen goed beeld krijgt van de data die je verzamelt door periodes met missende data.

Hier een deel van de tekst die Goodwe in de app toont, je moest opnieuw inloggen bij opstarten en dan autoriseren. (Dat heb ik nog niet gedaan in de hoop dat de HW gegevens dan nog even goed blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0YPdgHypMLLotOuI5mYongDdSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPOnIgoS7Gf0snkEvrC0QxpH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Rojado op 10-08-2026 20:46 ]

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:16
Bij mij is dat gewoon goed gegaan. Maar, als je niet afhankelijk wil zijn van die koppeling, zit er niets anders op om kWh-meters te plaatsen? Dan heb je realtime gegevens én hoef je niet te vertrouwen op de opgaaf van gegevens van de fabrikant van de omvormer.

[ Voor 29% gewijzigd door Gramser op 10-08-2026 21:57 ]

• TFX77
  • Registratie: September 2008
Gramser schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:52:
Bij mij is dat gewoon goed gegaan. Maar, als je niet afhankelijk wil zijn van die koppeling, zit er niets anders op om kWh-meters te plaatsen?
Beste wat je kunt doen. Ik heb ook alle SolarEdge historie ingelezen in mijn Home Assistant. Dus behoud ik ook de volledige historie. Mooi zou zijn als HomeWizard ook iets verzint om deze data over de jaren heen te tillen. Want het verwijderen van mijn SolarEdge koppeling uit HomeWizard zou mijns inziens nooit mogen lijden tot historie verlies.

Er zou gewoon een werkende koppeling moeten komen tussen HomeWizard en Home Assistant.

Vanaf 2013 tot nu compleet in Home Assistant ook al ben ik begin dit jaar over op een kWh meter. Het gele aan het einde zijn de zonnepanelen op mijn tuinhuis.

Kun je vinden waar een connector op de SolarEdge gesloopt is door iemand van Feenstra? (Die heeft wel meer gesloopt, maar dit is zichtbaar). In 2015 zijn er een paar panelen van het dak geweest voor het plaatsen van een dakkapel.

Degradatie in panelen is ver te zoeken. Daarmee helpt deze data ook. Let niet op 2024 dat was gewoon een slecht zon jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkYhoWd4zAyCfP1peZ40NClzsE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiDzlKEblPMckXcpizZD0WLb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TFX77 op 10-08-2026 22:07 ]

EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100L QH Boiler

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 18:11
TFX77 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:06:
[...]

Degradatie in panelen is ver te zoeken. Daarmee helpt deze data ook. Let niet op 2024 dat was gewoon een slecht zon jaar.
Mooi plaatje, je zult de panelen wel hebben terugverdiend ;)
Maar je kunt ook met de modbus intergratie van solaredge werken in Home Assistant. Dan heb je geen kWh meter nodig en ben je ook niet meer afhankelijk van de cloud van SE.

Arriving Somewhere but not here....

• TFX77
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 07:06:
[...]

Mooi plaatje, je zult de panelen wel hebben terugverdiend ;)
Maar je kunt ook met de modbus intergratie van solaredge werken in Home Assistant. Dan heb je geen kWh meter nodig en ben je ook niet meer afhankelijk van de cloud van SE.
Thanks. Nee, ik heb een SE3000 2013 versie 2 hardware. Geen modbus TCP op firmware 2.x dus keihard genaaid door SolarEdge. Vandaar ook een Shelly met droge contacten ingebouwd om bij negatieve prijzen de omvormer uit te kunnen zetten.

EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100L QH Boiler

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 22:38
vraagje over de watermeter. heb die recent geplaatst op een Maddalena watermeter en verbonden met de usb-c kabel voor stroom. Wanneer ik naar de gegevens kijk dan zijn dit steeds helee liters 1L 2L 9L 11L enz is dit normaal en kan deze dan niet detecteren wanneer je slects 0,50 l aftapt? dus wanneer ik 20 x per dag 0,50L water neem dan komt daar niets van in de app te staan?

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:23

elsinga

=8-)

Bij 2x 0.5 liter telt de meter gewoon 1 liter bij het 2e tapmoment. Is een beperking van de manier van aflezen, helaas.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:29
Even puur een pluimpje voor HomeWizard:

Ik heb twee 3-fase kWh meters in de meterkast, en in Juli maakten beiden niet langer verbinding met de app en de wifi verbinding was niet meer te resetten, eerst de ene, en enkele weken later nummer twee.

Eindelijk kunnen troubleshooten, en na enkele zaken geprobeerd te hebben zonder soelaas de chat geopend, exact op de 3-jarige verjaardag van de bestelling van beide meters. De AI bot stelde nog een aantal dingen voor die ik nog niet geprobeerd had, en dat uitgevoerd (zonder resultaat). Toen heb ik aan de AI bot naar een medewerker gevraagd, die er vervolgens ook prompt was. Na nog 1 troubleshoot stap herhaalt te hebben, zonder resultaat, was het antwoord onmiddellijk: we sturen 2 nieuwe op. Half uurtje later had ik de bestelbevestiging, en de volgende ochtend geleverd. De nieuwe meters geinstalleerd en alles werkt weer als een zonnetje :). Ik ben echt onder de indruk van de service van HomeWizard, dat verdient erkenning. Ik kan me niet veel bedrijven voorstellen die buiten de garantieperiode zo reageren.

Nog een mooie ontwikkeling die ik merkte toen ik ze langs elkaar hield: de oude meters (Eastron) waren in China geproduceerd, en de nieuwe (met HomeWizard merkteken erop) zijn in Nederland gemaakt, mooi!

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

• SnarfB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09 12:01
Ik probeer in Homeassistant de 3 fase energie meter toe te voegen,als ik dit doe zegt hij dat ik 2 sec. Op de knop moet drukken. Maar welke knop ? Als ik 2 sec op de Wifi knop druk verschijnt de melding AP maar hij wil niet met HA verbinden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/266Zs4k3dP55QWOmhoPrm5hAcUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bkEMF9i9g5s7hM7rsAtg1IE.jpg?f=fotoalbum_large

Bambu Lab P1S || EHVX08S18EJ6V , ESPAltherma || Deye SUN-12K-SG04LP3-EU , 2 x Seplos V4 , 32 x EVE MB31 315 Ah , Tibber

• Gramser
Staat de lokale API wel aan bij de kWh-meter? Geen idee hoor, ik heb een 1-fase kWh-meter die ik in HA heb zitten, weet niet meer of ik dit ook heb moeten doen.

• SnarfB
Gramser schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:53:
Staat de lokale API wel aan bij de kWh-meter? Geen idee hoor, ik heb een 1-fase kWh-meter die ik in HA heb zitten, weet niet meer of ik dit ook heb moeten doen.
Ik moet eerlijk zeggen, zeggen dat ik weinig weet van Homewizard apparatuur. Ik heb vorig jaar voor een kennis zijn systeem van Homey naar HA omgezet en toen kon ik gewoonweg zijn bestaande socket en p1 meter van Homewizard integreren. Nu heeft hij een 3fase energie meter gekocht en deze dacht ik zo toe te voegen. Heeft dan iedere meter een aparte Api ?

Bambu Lab P1S || EHVX08S18EJ6V , ESPAltherma || Deye SUN-12K-SG04LP3-EU , 2 x Seplos V4 , 32 x EVE MB31 315 Ah , Tibber

• Holvoetn
Yup.

Je moet dat per toestelletje aanzetten ( of afzetten).

• SnarfB
Holvoetn schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:40:
Yup.

Je moet dat per toestelletje aanzetten ( of afzetten).
Heb ik nagevraagd, stond aan. Heb net een filmpje zitten kijken en wordt de meter gewoon toegevoegd zonder vraag om op de knop te drukken. Dus ik snap niet waar deze vraag bij mijn vandaan komt?

• Gramser
Heb je de knop langere tijd ingedrukt, ook?

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:29

fxs81

Julianadorp

SnarfB schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:34:
Ik probeer in Homeassistant de 3 fase energie meter toe te voegen,als ik dit doe zegt hij dat ik 2 sec. Op de knop moet drukken. Maar welke knop ? Als ik 2 sec op de Wifi knop druk verschijnt de melding AP maar hij wil niet met HA verbinden

[Afbeelding]
Ja klopt, heb ik hier ook gehad met de 1 fase meters. Je drukt wel op het goede knopje maar je moet dus proberen los te laten net voordat je AP ziet verschijnen, dat ging hier ook de 1e pogingen niet goed maar je moet wel dat knopje hebben. Bij lukte het bij beide meters na een keer of 3 proberen. Succes.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:29
Ik ervaar de laatste tijd dat ik soms 'request mislukt' in de homewizard app krijg.
Ook genoeg keer niet maar het is wel vervelend.

Soms bij het openen van de app, soms als je een paar dagen terug kijkt in de historie.
Het is compleet willekeurig.

Meer mensen die dit ervaren?

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 24-08-2026 18:57 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

knorde schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:56:
Ik ervaar de laatste tijd dat ik soms 'request mislukt' in de homewizard app krijg.
Ook genoeg keer niet maar het is wel vervelend.

Soms bij het openen van de app, soms als je een paar dagen terug kijkt in de historie.
Het is compleet willekeurig.

Meer mensen die dit ervaren?
Ja al maanden, het zal wel druk zijn bij HW. >:)

• TFX77
Winkiller schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:56:
[...]

Ja al maanden, het zal wel druk zijn bij HW. >:)
Letterlijk nog nooit gehad.

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:56
Hier ook regelmatig.

WPB Atag Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZ1M+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
Waarom zie ik in de dag en weekoverzicht wel mijn eigen verbruik, maar niet in de maandoverzichten? (sinds juni al)

Stop chasing the dream, you're already living it

• TFX77
Qosmic schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:23:
Waarom zie ik in de dag en weekoverzicht wel mijn eigen verbruik, maar niet in de maandoverzichten? (sinds juni al)
Zie je het verbruik van iemand anders?

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13:25
Nu weer een irritante melding in de app over een omvormer die ik niet heb , waarom hebben ze geen storings pagina op hun site ipv mij hier mee lastig vallen.

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:58
Die melding (over storing met GoodWe koppelingen) wordt hier WEL op prijs gesteld! Anderen moeten die melding maar voor lief nemen. Mooier zou een email zijn, aan enkel de gebruikers met een GoodWe koppeling .

Bij de vorige storing (die ruim zes maanden duurde) bleven GoodWe eigenaren langdurig in het ongewisse, vooral over de voortgang. Hopelijk is de huidige storing wel snel opgelost. HW: zet hem op!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:39

Wailing_Banshee

You're Next

waits schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:05:
Die melding (over storing met GoodWe koppelingen) wordt hier WEL op prijs gesteld! Anderen moeten die melding maar voor lief nemen. Mooier zou een email zijn, aan enkel de gebruikers met een GoodWe koppeling .

Bij de vorige storing (die ruim zes maanden duurde) bleven GoodWe eigenaren langdurig in het ongewisse, vooral over de voortgang. Hopelijk is de huidige storing wel snel opgelost. HW: zet hem op!
Ik vind het alleen storend dat ik hem niet kan wegklikken. Ik vind het niet erg dat ik hem krijg, maar hij verstoort nu wel m'n startscherm, zonder dat ik er iets aan kan doen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die melding (over storing met GoodWe koppelingen) wordt hier WEL op prijs gesteld! Anderen moeten die melding maar voor lief nemen.
Technisch is het natuurlijk prima mogelijk om de notificatie alleen te laten zien aan gebruikers die GoodWe hebben gekoppeld. Die informatie is immers bekend in de app. Misschien komt dat nog :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:17

Ik heb helemaal geen melding gehad maar zie idd dat mijn nieuwe koppeling ook weer oflline is. Ik was net zo blij dat het allemaal weer werkte. Nu maar weer afwachten hoelang het duurt.

©2004

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13:25

Niet te hopen dat die irritante melding zolang blijft staan , of dat hij te verwijderen is, HW kennende lukt ze dat niet.

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:26
Wel apart , ik heb geen GoodWe omvormer maar krijg wel pontificaal die melding irritant te zien, maar de de watermeter van HW offline is , daar krijg ik geen melding van
Ik neem aan dat een eigenaar van GoodWe omvormer het nu onderhand het ook wel weer lijkt me.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:23

elsinga

=8-)

Hier ook de melding en ook een (oude, niet meer werkende) Goodwe koppeling, de nieuwe koppeling heb ik verwijderd op het moment dat ik een Homewizard kWh meter in gebruik nam voor PV invoeding. Die blijft het gewoon doen, zonder afhankelijkheid van cloud omgevingen. Moet nog wel even kijken hoe ik makkelijk kan zien welke fase van de krachtgroep/3fasen kWh meter wat precies terug leverde. Er komen naast de Goodwe 1-fase inverter binnenkort 2 microinverters van Zonneplan op de 2 nu ongebruikte fasen bij. En dan is in 1 grafiekje zien welke panelen hoeveel opleverden wel leuk. Goodwe doet ZW, Zonneplan 2x op NO.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ivo1969 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:49:
Wel apart , ik heb geen GoodWe omvormer maar krijg wel pontificaal die melding irritant te zien, maar de de watermeter van HW offline is , daar krijg ik geen melding van
Dat is sowieso een kans die HW al lang onbenut lang: meldingen in de app over hun eigen apparatuur. Loopt je plugin-battery vast met een foutmelding? Dat zie je pas als je in de app naar het apparaat navigeert. Watermeter die geen wifi meer heeft? Idem.

Ik kreeg laatst wel een mailtje over mijn watermeter, dus ze monitoren het wel:
Zo help je 'm weer online!

Je Watermeter "Watermeter" in "My Home" is al 3 dagen offline. Met de stappen hieronder krijg je 'm snel weer verbonden.
Maar met diezelfde informatie doen ze niks qua notificatie vanuit / in de app.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Gelukkig is de Goodwe melding weg.

Be Stronger Than Your Excuses

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:39

Wailing_Banshee

You're Next

KSR schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 01:50:
Gelukkig is de Goodwe melding weg.
Vreemd... Vanmorgen de nieuwe batterij gekoppeld en toen stond hij er nog gewoon. Net even de app afgesloten en opnieuw opgestart en nu is hij weg :D

Maar ik denk dat we ons netwerk opnieuw moeten gaan inrichten, die HW devices nemen ondertussen best veel ip adressen in gebruik!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:58
Ja, de GoodWe storingsmelding is nu weg. Kijkend naar de grafiek 'zelfvoorzienend' zie ik dat de verbinding sinds gisteren om ca 12:00u weer terug is. Hopelijk is de verbinding stabiel, en blijft dat zo.

• Prisma16
  • Niet online
waits schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:40:
Ja, de GoodWe storingsmelding is nu weg. Kijkend naar de grafiek 'zelfvoorzienend' zie ik dat de verbinding sinds gisteren om ca 12:00u weer terug is. Hopelijk is de verbinding stabiel, en blijft dat zo.
Ik lees nu bij mij in de app dat de verbinding met Solis niet lekker is. Het is prima dat ik deze melding krijg, al kan ik er verder weinig mee, want ik krijg ook data van Solis bij mij in de HW app.

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31
Ik had deze week contact met de support van HomeWizard om een defecte socket te melden, krijg ik een bericht terug:
Via het e-mailadres waarmee je contact met ons hebt opgenomen, kunnen we helaas geen HomeWizard-account vinden.
Dat klopt ook, de aankoop en gebruik was op een andere account. Dus mail terug met de vraag waarom ze die account nodig hebben.
Om te kunnen constateren wat de problemen met de Energy Socket veroorzaakt, kijken we graag mee naar het gedrag en de status van het apparaat.
Dat vind ik natuurlijk wel vervelend. Die data, gelinkt aan mijn adres, bevat veel persoonlijke informatie: wanneer ik thuiskom en vertrek, wanneer ik ga slapen, wanneer ik tv kijk....

Maar omdat ik gebruik maak van HomeWizard-producten moet ik er blijkbaar mee akkoord gaan dat iedereen van HomeWizard die persoonlijke informatie mag inkijken.
Wanneer je gebruikmaakt van HomeWizard-producten en -diensten, verwerken wij bepaalde gegevens die nodig zijn om deze diensten te leveren en te ondersteunen. In ons privacybeleid staat onder andere beschreven dat dit HomeWizard-productinformatie kan omvatten, zoals energiemetingen, statistieken en diagnostische gegevens. Deze gegevens kunnen onder meer worden gebruikt voor het leveren en onderhouden van onze diensten en voor het beantwoorden van vragen en klachten.

Als je wilt dat we het probleem met de Energy Socket verder onderzoeken, ontvangen we nog steeds graag het e-mailadres van het HomeWizard-account waaraan deze Socket gekoppeld is. Dan kunnen we de supportvraag inhoudelijk verder oppakken.
Overdrijf ik nu? Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, P1 meter is handig, die moet ik in local API omzetten, voor de Energy Socket moet ik iets anders vinden, maar die is nu toch defect.

Als u smartphone defect is moet je die toch ook niet met al zijn data afgeven voor verder onderzoek. Wat mij nog het meeste stoort, had ik éénzelfde email adres voor de aankoop en homewizard gebruikt hadden ze gewoon in die data gekeken, zonder iets te vragen.

• meesje
Baffel schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:09:
Ik had deze week contact met de support van HomeWizard om een defecte socket te melden, krijg ik een bericht terug:

[...]

Dat klopt ook, de aankoop en gebruik was op een andere account. Dus mail terug met de vraag waarom ze die account nodig hebben.

[...]

Dat vind ik natuurlijk wel vervelend. Die data, gelinkt aan mijn adres, bevat veel persoonlijke informatie: wanneer ik thuiskom en vertrek, wanneer ik ga slapen, wanneer ik tv kijk....

Maar omdat ik gebruik maak van HomeWizard-producten moet ik er blijkbaar mee akkoord gaan dat iedereen van HomeWizard die persoonlijke informatie mag inkijken.

[...]

Overdrijf ik nu? Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, P1 meter is handig, die moet ik in local API omzetten, voor de Energy Socket moet ik iets anders vinden, maar die is nu toch defect.

Als u smartphone defect is moet je die toch ook niet met al zijn data afgeven voor verder onderzoek. Wat mij nog het meeste stoort, had ik éénzelfde email adres voor de aankoop en homewizard gebruikt hadden ze gewoon in die data gekeken, zonder iets te vragen.
Ik begrijp je gevoel, maar ik heb er niet zo veel moeite mee. Ze zijn transparant in welke gegevens voor welk doel ze verzamelen. Als er nu ergens staat dat deze gegevens aan derden worden verstrekt, dan had ik er wel moeite mee gehad.

• Holvoetn
Dacht je nu echt als je een toestel gebruikt met cloud verbinding dat die gegevens NIET gebruikt zouden worden ?

Het is ondertussen al 2026, hoor ... dat is al ettelijke jaren bezig.

Ofwel gebruik je dergelijke diensten niet, ofwel kan je niet anders dan dat accepteren.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Baffel schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:09:
Ik denk niet dat @HomeWizard_NL dat erg belangrijk vindt bij troubleshooting van een device.

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31
Holvoetn schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:17:
Het is ondertussen al 2026, hoor ... dat is al ettelijke jaren bezig.
Ik denk dat het dat juist is, het is 2026, bedrijven moeten toch beter weten. Dit is geen uitdagend technisch probleem, het bakje is na een jaar gewoon stuk gegaan. De tijd die ik ermee al verloren heb... voor een bakje van nog geen 24€. Crazy.

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:09

copykat

Good copy isn't bad

Ik weet niet of iedereen hier dit geluisterd heeft

https://podcasts.apple.com/nl/podcast/de-groene-nerds/id1682866530?i=1000786183728

Zn uitleg over 2.7kw batterij is interresant.

Ik neig te denken als de HW batterij erg slim werkt en je hebt 3 fase. Met 800watt boeit t niet dat je nul belasting variabel is met 2400watt kan10A l1 uit 10A l2 in kan de gezamelijke optelling nulstroom iets doen als in dicht tegen je max stroom aan komen als er nog meer nodig is op l2.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:19
Baffel schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:49:
[...]

Ik denk dat het dat juist is, het is 2026, bedrijven moeten toch beter weten. Dit is geen uitdagend technisch probleem, het bakje is na een jaar gewoon stuk gegaan. De tijd die ik ermee al verloren heb... voor een bakje van nog geen 24€. Crazy.
Sockets van LSC kosten €6,49 bij de Action. In tegenstelling tot de HW sockets kun je die via ‘Hey Google’ aan- en uitzetten. Ik gebruik die van HW niet meer. Mijn data gaat nu naar China en de VS. Het is maar waar je voor kiest.

• meesje
Blurk62 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:37:
[...]

Sockets van LSC kosten €6,49 bij de Action. In tegenstelling tot de HW sockets kun je die via ‘Hey Google’ aan- en uitzetten. Ik gebruik die van HW niet meer. Mijn data gaat nu naar China en de VS. Het is maar waar je voor kiest.
Dat is inderdaad een afweging. Maar ik denk dat de meesten kiezen voor een stekker van HW omdat ze de stekker met het aangesloten apparaat dan kunnen toevoegen aan het HW eco systeem en zichtbaar is in hun app.

• Holvoetn
Blurk62 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:37:
[...]

Ah ja... en Google doet niets met die data, hé...

Allemaal hetzelfde maar als ik mag kiezen, heb ik iets meer vertrouwen in de kwaliteit van HW.

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

ik weet het niet

De verschillende merken sockets hebben allemaal dezelfde hardware, ze zien er gelijk uit alleen de merknaam is anders.
Alleen deze sockets zijn programmeerbaar, dus de werking en nauwkeurigheid zijn verschillend en dat kun je dus niet zien.
Je zou dus verwachten, dat de duurdere sockets betere software hebben en beter (blijven) werken...

LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K13 F8

• olafmol
  • Laatst online: 18-09 20:48
Ik kan het realtime (nu) stroomverbruik ineens niet meer zien in de app, stroomtotaal wel, maar alle realtime graphs zijn niet beschikbaar. De verbonden systemen zijn volgens de app gewoon werkend en goed (groene ledjes ed). Mijn P1 meter is ook gewoon groen. Wat zou ik kunnen checken of doen?

[ Voor 6% gewijzigd door olafmol op 07-09-2026 16:13 ]

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 21:33

scorpionv

This space for rent

olafmol schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:13:
Ik kan het realtime (nu) stroomverbruik ineens niet meer zien in de app, stroomtotaal wel, maar alle realtime graphs zijn niet beschikbaar. De verbonden systemen zijn volgens de app gewoon werkend en goed (groene ledjes ed). Mijn P1 meter is ook gewoon groen. Wat zou ik kunnen checken of doen?
Hier ook raar gedrag in de grafieken, mijn zonnepanelen doen al vanaf 17:00 continu 978W, dat is best knap in het donker. Op de echte KWh meter staat keurig 0, ik denk dat HomeWizard een bugje op de server heeft.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:24
Vraagje. Ik laad de EV thuis met een Alfen laadpaal. Hoe kan ik achterhalen welke KwH worden geleverd vanuit mijn zonnepanelen en welke KwH worden geleverd vanuit het net? Wat moet ik hiervoor aanschaffen, een KwH meter?

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• Prisma16
  • Niet online
BaBoK schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:03:
Vraagje. Ik laad de EV thuis met een Alfen laadpaal. Hoe kan ik achterhalen welke KwH worden geleverd vanuit mijn zonnepanelen en welke KwH worden geleverd vanuit het net? Wat moet ik hiervoor aanschaffen, een KwH meter?
Koop (of leen) een kWh meter met losse CT klemmen, bijvoorbeeld een Shelly Pro EM. Kan je meten waar je maar wilt en als je hebt achterhaald wat je weten wil kan je makkelijk weer op andere plekken gaan meten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npKVMTebGfhUAstqLDmDnWDs_cc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/7iil4PhXcIGwfDF27mAROsvq.webp?f=user_large

• IJsbeer
  • Niet online
Prisma16 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:14:
[...]

Koop (of leen) een kWh meter met losse CT klemmen, bijvoorbeeld een Shelly Pro EM. Kan je meten waar je maar wilt en als je hebt achterhaald wat je weten wil kan je makkelijk weer op andere plekken gaan meten.

[Afbeelding]
Je hebt twee meters nodig. Een P1 meter voor de kWh die over het net gaan en een meter (kan een kWh meter zijn of een API van de omvormer) om het daadwerkelijke opwek te meten. Verschil tussen opwek en wat de P1 meter als 'uitgaande stroom ziet' is huidig verbruik.
Dan weet je alleen nog niet welk deel door het huis wordt verbruikt en welk deel door de auto. Maar dat lijkt me niet zo relevant, gezien het erom gaat om zoveel mogeljk van je zonnepanelen zelf te verbruiken, hoe maakt niet uit.

• Prisma16
  • Niet online
IJsbeer schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:33:
[...]

Je hebt twee meters nodig. Een P1 meter voor de kWh die over het net gaan en een meter (kan een kWh meter zijn of een API van de omvormer) om het daadwerkelijke opwek te meten. Verschil tussen opwek en wat de P1 meter als 'uitgaande stroom ziet' is huidig verbruik.
Dan weet je alleen nog niet welk deel door het huis wordt verbruikt en welk deel door de auto. Maar dat lijkt me niet zo relevant, gezien het erom gaat om zoveel mogeljk van je zonnepanelen zelf te verbruiken, hoe maakt niet uit.
Dat kan je dus makkelijk met meerdere CT klemmen doen. Een klem op de fasedraad uit de omvormer en een klem om de fasedraad die je huis binnenkomt. Dit werkt alleen als alles op 1 fase zit. Bij verdeling over drie fasen kan meerdere kWh meters met ieder een CT klem gebruiken.

Bijvoorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6pWdcIxvEfTYMvMyF5xLWlW1S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVjpDwBLbkDn0S5WaH1QRCkJ.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.fruugo.nl/digitale-energiemeter-32a-100a-22000w-ac-spanning-stroom-watt-kwh-monitor-lcd-display-overbelastingsalarm-met-split-ct/p-449152949-944783751

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou beginnen met een P1 meter: https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/
Dan weet je wat er uit het net komt, de rest komt van de panelen..

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 13:20

HE1

Beetje een flauw antwoord: vanuit het net zie je in de app van je leverancier, vanuit je zonnepanelen zie je in je app van je omvormer/zonnepanelen.

Dus de vraag is wat wil je eigenlijk?

• olafmol
  • Laatst online: 18-09 20:48
scorpionv schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:14:
[...]

Hier ook raar gedrag in de grafieken, mijn zonnepanelen doen al vanaf 17:00 continu 978W, dat is best knap in het donker. Op de echte KWh meter staat keurig 0, ik denk dat HomeWizard een bugje op de server heeft.
hier nog steeds niks in de "nu" view qua realtime stroomverbruik, ik begin het nu wel beetje vervelend te vinden..als ik de enige ben ligt het wel aan mijn kant... als ik direct de API check krijg ik wel gewoon realtime stroom info...

• fxs81

fxs81

Julianadorp

olafmol schreef op woensdag 9 september 2026 @ 01:17:
[...]

hier nog steeds niks in de "nu" view qua realtime stroomverbruik, ik begin het nu wel beetje vervelend te vinden..als ik de enige ben ligt het wel aan mijn kant... als ik direct de API check krijg ik wel gewoon realtime stroom info...
Hier geen problemen in de app, zie gewoon realtime data in de nu weergave. Klopt ook met wat HA zegt.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:45
fxs81 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:33:
[...]

Hier geen problemen in de app, zie gewoon realtime data in de nu weergave. Klopt ook met wat HA zegt.
Ook hier geen probleem. En ook niet gehad.

• Prisma16
  • Niet online
scorpionv schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:14:
[...]

Volgende keer even er bij zeggen wat het merk van de omvormer is. De data loopt van je omvormer naar een server die de monitoring doet, vaak ergens in China, voor SolarEdge mogelijk in Israël, en die data worden weer opgehaald door de servers van HomeWizard. Oorzaak voor "rare" data kan dus op verschillende locaties ontstaan.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:30
Meer mensen waarbij er sinds gisteren (8-9) 13:30 geen gas data meer te zien is via de P1 meter? Electra werkt nog wel.

• meesje
Mior schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:31:
Meer mensen waarbij er sinds gisteren (8-9) 13:30 geen gas data meer te zien is via de P1 meter? Electra werkt nog wel.
Geen last van. Alle grafieken, ook water en Energy sockets, tonen hun data.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
Mior schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:31:
Hier sinds vandaag ook niet meer, ook via het energie display niet meer.

en het werkt spontaan weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door bing69 op 09-09-2026 16:17 ]

Bing

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 21:33

scorpionv

This space for rent

Prisma16 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:08:
[...]

Volgende keer even er bij zeggen wat het merk van de omvormer is. De data loopt van je omvormer naar een server die de monitoring doet, vaak ergens in China, voor SolarEdge mogelijk in Israël, en die data worden weer opgehaald door de servers van HomeWizard. Oorzaak voor "rare" data kan dus op verschillende locaties ontstaan.
Gewoon een HomeWizard kWh meter, die tot 5 minuten geleden kuren had. Vandaag bijna 17000 kWh opgewekt volgens hemzelf 🤣

Maar er stond vanavond dus een firmware update naar 5.0303 klaar, die gedaan, en nu komt de weergave in de app weer overeen met de weergave op de kWh meter 👍🏼

Fun while it lasted: World Community Grid!

• meesje
Is er een storing met SolarEdge? De grafiek met zonnestroom geeft bij mij No data. Bij apparaten zie ik gewoon een groen bolletje dat alles oké is.

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 11-09-2026 16:21 ]

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:31
meesje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:20:
Is er een storing met SolarEdge? De grafiek met zonnestroom geeft bij mij No data. Bij apparaten zie ik gewoon een groen bolletje dat alles oké is.
@meesje

Hier wel data onder tab “dag”. Niet in “nu” maar die data zijn nooit beschikbaar zoals in de app aangegeven.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• meesje
EVfan schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:25:
[...]

@meesje

Hier wel data onder tab “dag”. Niet in “nu” maar die data zijn nooit beschikbaar zoals in de app aangegeven.
Misschien is er toch geen zonne energie geweest. Ook home assistent en de solaredge app zelf tonen geen data. Of er is iets stuk of ik moet het even aankijken en zien wat er morgen gebeurt.

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 05:52
Is het iemand gelukt om op het HW display de actuele dynamische stroomprijs te laten zien? HW heeft wel die info maar het lukt mij niet om dat op het scherm te krijgen.

Als dat niet kan heeft iemand een simpele oplossing om in één oogopslag te zien wat de prijs is?

Dank voor meedenken!

• TFX77
Arie. schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:47:
Is het iemand gelukt om op het HW display de actuele dynamische stroomprijs te laten zien? HW heeft wel die info maar het lukt mij niet om dat op het scherm te krijgen.

Als dat niet kan heeft iemand een simpele oplossing om in één oogopslag te zien wat de prijs is?

Dank voor meedenken!
Gemiste kans van @HomeWizard_NL dat ze dit nog niet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApKIeAd8YoGWzy79MFPL6vRVlY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxmHxy159QLmUJEekOh8Aeek.jpg?f=fotoalbum_large

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 05:52
TFX77 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:00:
[...]

Gemiste kans van @HomeWizard_NL dat ze dit nog niet hebben.

[Afbeelding]
Mooie grafiek! Waar haal jij die uit en heb je die op een schermpje ergens continu staan (welke en hoe?) of zoek je dat steeds op? Ik zoek voor het gezin een makkelijk visueel overzicht dat altijd te zien is…

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Arie. ik weet niet of er iets simpels kant-en-klaar te koop is. Zelf heb ik e-inkschermpjes gemaakt om eenvoudig in de keuken en badkamer de prijzen te kunnen zien zonder een telefoon te pakken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNaQlQ4W9tBqDN8n_0ODcvkrq0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZQqQ14cBRF05qdesHYTdGt0.jpg?f=fotoalbum_large

De data komt uit Home Assistant, waar uiteraard ook een grafiek zichtbaar is. Die heb ik wel met kwartierprijzen gemaakt (dat werd wat priegelig op de e-inkschermen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNcjn1Wxz2Q7eUx1PEDw4lUI97I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HqozsNSCDXYb4w6wUC36B9R6.png?f=user_large

Dit is het voordeel van open source software en samen met anderen dingen kunnen maken, zonder te wachten op een commerciële partij. Maar het valt waarschijnlijk niet onder je wens om iets simpel te houden :)

edit: misschien is je vraag een eigen topic waardig als je het buiten HomeWizard wil oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 12-09-2026 08:27 ]

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:40
Even benieuwd of er nog geruchten zijn rondom nieuwe producten in ontwikkeling vanuit HomeWizard rondom uitbreiding van het aanbod van PiB’s of soortgelijke

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@MR. RHS Ik weet niks van uitgebrande PiBs..

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MR. RHS schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:07:
Even benieuwd of er nog geruchten zijn rondom nieuwe producten in ontwikkeling vanuit HomeWizard rondom uitbranding van het aanbod van PiB’s of soortgelijke
Het zal wel uitbreiding zijn :Y

[ Voor 41% gewijzigd door Winkiller op 12-09-2026 11:07 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Winkiller schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:06:
[...]

[...]

Dat klinkt logischer :D Ik zat het PiB topic al eens door te spitten. Die volg ik normaal niet, maar vond dat toch wel een bijzondere iets als dat echt zou gebeuren, maar de afgelopen pagina's ging het daar iig niet over }:O

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:40
Winkiller schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:06:
[...]

[...]

Klopt, damn you auto correct

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:26
Binnen de app wordt weergeven dat de SMA omvormer offline zou zijn.
Maar batterij wordt gewoon opgeladen en binnen SMA app ook geen melding.
Meer die dat binnen de home wizard app hebben?

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 11:56

Niwla

dat dus....

Binnen een maand twee smart sockets van HomeWizard defect. Deze waren in gebruik bij wasmachine en droger. Eentje schakelde om de 3 seconden "vrijwillig", de andere schakelde zodra wasmachine ging centrifugeren en dus veel stroom nam. uiteraard net twee maanden buiten garantie termijn. Ik twijfel of ik wel nieuwe moet kopen......

niets moet......behalve adem halen

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Niwla schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:47:
Binnen een maand twee smart sockets van HomeWizard defect. Deze waren in gebruik bij wasmachine en droger. Eentje schakelde om de 3 seconden "vrijwillig", de andere schakelde zodra wasmachine ging centrifugeren en dus veel stroom nam. uiteraard net twee maanden buiten garantie termijn. Ik twijfel of ik wel nieuwe moet kopen......
Ik zou het even melden bij homewizard, 2 maanden buiten garantie doen ze volgens mij helemaal niet moeilijk over, ik verwacht dat je gewoon 2 nieuwe krijgt.

• squashedraven
Ik van een kapot display gewoon een nieuwe gekregen ook al was die vrij oud en had ik geen aankoopsbewijs ed. Zo moeilijk doen ze dus niet

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
Niwla schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:47:
Volgens mij is het tijdens centrifugeren met 300 a 500 watt vermogen wel bekeken. En dat zou het probleem niet mogen zijn. Wel tijdens andere proces momenten. Maar dan nog, gewoon melden en wie weet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant / 1 x Homewizard PiB

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.