• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ivo1969 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:49:
Wel apart , ik heb geen GoodWe omvormer maar krijg wel pontificaal die melding irritant te zien, maar de de watermeter van HW offline is , daar krijg ik geen melding van
Dat is sowieso een kans die HW al lang onbenut lang: meldingen in de app over hun eigen apparatuur. Loopt je plugin-battery vast met een foutmelding? Dat zie je pas als je in de app naar het apparaat navigeert. Watermeter die geen wifi meer heeft? Idem.

Ik kreeg laatst wel een mailtje over mijn watermeter, dus ze monitoren het wel:
Zo help je 'm weer online!

Je Watermeter "Watermeter" in "My Home" is al 3 dagen offline. Met de stappen hieronder krijg je 'm snel weer verbonden.
Maar met diezelfde informatie doen ze niks qua notificatie vanuit / in de app.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Gelukkig is de Goodwe melding weg.

Be Stronger Than Your Excuses

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:26

Wailing_Banshee

You're Next

KSR schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 01:50:
Gelukkig is de Goodwe melding weg.
Vreemd... Vanmorgen de nieuwe batterij gekoppeld en toen stond hij er nog gewoon. Net even de app afgesloten en opnieuw opgestart en nu is hij weg :D

Maar ik denk dat we ons netwerk opnieuw moeten gaan inrichten, die HW devices nemen ondertussen best veel ip adressen in gebruik!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:23
Ja, de GoodWe storingsmelding is nu weg. Kijkend naar de grafiek 'zelfvoorzienend' zie ik dat de verbinding sinds gisteren om ca 12:00u weer terug is. Hopelijk is de verbinding stabiel, en blijft dat zo.

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
waits schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:40:
Ja, de GoodWe storingsmelding is nu weg. Kijkend naar de grafiek 'zelfvoorzienend' zie ik dat de verbinding sinds gisteren om ca 12:00u weer terug is. Hopelijk is de verbinding stabiel, en blijft dat zo.
Ik lees nu bij mij in de app dat de verbinding met Solis niet lekker is. Het is prima dat ik deze melding krijg, al kan ik er verder weinig mee, want ik krijg ook data van Solis bij mij in de HW app.

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 10:23
Ik had deze week contact met de support van HomeWizard om een defecte socket te melden, krijg ik een bericht terug:
Via het e-mailadres waarmee je contact met ons hebt opgenomen, kunnen we helaas geen HomeWizard-account vinden.
Dat klopt ook, de aankoop en gebruik was op een andere account. Dus mail terug met de vraag waarom ze die account nodig hebben.
Om te kunnen constateren wat de problemen met de Energy Socket veroorzaakt, kijken we graag mee naar het gedrag en de status van het apparaat.
Dat vind ik natuurlijk wel vervelend. Die data, gelinkt aan mijn adres, bevat veel persoonlijke informatie: wanneer ik thuiskom en vertrek, wanneer ik ga slapen, wanneer ik tv kijk....

Maar omdat ik gebruik maak van HomeWizard-producten moet ik er blijkbaar mee akkoord gaan dat iedereen van HomeWizard die persoonlijke informatie mag inkijken.
Wanneer je gebruikmaakt van HomeWizard-producten en -diensten, verwerken wij bepaalde gegevens die nodig zijn om deze diensten te leveren en te ondersteunen. In ons privacybeleid staat onder andere beschreven dat dit HomeWizard-productinformatie kan omvatten, zoals energiemetingen, statistieken en diagnostische gegevens. Deze gegevens kunnen onder meer worden gebruikt voor het leveren en onderhouden van onze diensten en voor het beantwoorden van vragen en klachten.

Als je wilt dat we het probleem met de Energy Socket verder onderzoeken, ontvangen we nog steeds graag het e-mailadres van het HomeWizard-account waaraan deze Socket gekoppeld is. Dan kunnen we de supportvraag inhoudelijk verder oppakken.
Overdrijf ik nu? Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, P1 meter is handig, die moet ik in local API omzetten, voor de Energy Socket moet ik iets anders vinden, maar die is nu toch defect.

Als u smartphone defect is moet je die toch ook niet met al zijn data afgeven voor verder onderzoek. Wat mij nog het meeste stoort, had ik éénzelfde email adres voor de aankoop en homewizard gebruikt hadden ze gewoon in die data gekeken, zonder iets te vragen.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:39
Baffel schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:09:
Ik had deze week contact met de support van HomeWizard om een defecte socket te melden, krijg ik een bericht terug:

[...]

Dat klopt ook, de aankoop en gebruik was op een andere account. Dus mail terug met de vraag waarom ze die account nodig hebben.

[...]

Dat vind ik natuurlijk wel vervelend. Die data, gelinkt aan mijn adres, bevat veel persoonlijke informatie: wanneer ik thuiskom en vertrek, wanneer ik ga slapen, wanneer ik tv kijk....

Maar omdat ik gebruik maak van HomeWizard-producten moet ik er blijkbaar mee akkoord gaan dat iedereen van HomeWizard die persoonlijke informatie mag inkijken.

[...]

Overdrijf ik nu? Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, P1 meter is handig, die moet ik in local API omzetten, voor de Energy Socket moet ik iets anders vinden, maar die is nu toch defect.

Als u smartphone defect is moet je die toch ook niet met al zijn data afgeven voor verder onderzoek. Wat mij nog het meeste stoort, had ik éénzelfde email adres voor de aankoop en homewizard gebruikt hadden ze gewoon in die data gekeken, zonder iets te vragen.
Ik begrijp je gevoel, maar ik heb er niet zo veel moeite mee. Ze zijn transparant in welke gegevens voor welk doel ze verzamelen. Als er nu ergens staat dat deze gegevens aan derden worden verstrekt, dan had ik er wel moeite mee gehad.

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:44
Dacht je nu echt als je een toestel gebruikt met cloud verbinding dat die gegevens NIET gebruikt zouden worden ?

Het is ondertussen al 2026, hoor ... dat is al ettelijke jaren bezig.

Ofwel gebruik je dergelijke diensten niet, ofwel kan je niet anders dan dat accepteren.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37

Winkiller

De Mopperpot

Baffel schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:09:
Ik denk niet dat @HomeWizard_NL dat erg belangrijk vindt bij troubleshooting van een device.

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 10:23
Holvoetn schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:17:
Het is ondertussen al 2026, hoor ... dat is al ettelijke jaren bezig.
Ik denk dat het dat juist is, het is 2026, bedrijven moeten toch beter weten. Dit is geen uitdagend technisch probleem, het bakje is na een jaar gewoon stuk gegaan. De tijd die ik ermee al verloren heb... voor een bakje van nog geen 24€. Crazy.

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:19

copykat

Good copy isn't bad

Ik weet niet of iedereen hier dit geluisterd heeft

https://podcasts.apple.com/nl/podcast/de-groene-nerds/id1682866530?i=1000786183728

Zn uitleg over 2.7kw batterij is interresant.

Ik neig te denken als de HW batterij erg slim werkt en je hebt 3 fase. Met 800watt boeit t niet dat je nul belasting variabel is met 2400watt kan10A l1 uit 10A l2 in kan de gezamelijke optelling nulstroom iets doen als in dicht tegen je max stroom aan komen als er nog meer nodig is op l2.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:26
Baffel schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:49:
[...]

Ik denk dat het dat juist is, het is 2026, bedrijven moeten toch beter weten. Dit is geen uitdagend technisch probleem, het bakje is na een jaar gewoon stuk gegaan. De tijd die ik ermee al verloren heb... voor een bakje van nog geen 24€. Crazy.
Sockets van LSC kosten €6,49 bij de Action. In tegenstelling tot de HW sockets kun je die via ‘Hey Google’ aan- en uitzetten. Ik gebruik die van HW niet meer. Mijn data gaat nu naar China en de VS. Het is maar waar je voor kiest.

• meesje
Blurk62 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:37:
[...]

Sockets van LSC kosten €6,49 bij de Action. In tegenstelling tot de HW sockets kun je die via ‘Hey Google’ aan- en uitzetten. Ik gebruik die van HW niet meer. Mijn data gaat nu naar China en de VS. Het is maar waar je voor kiest.
Dat is inderdaad een afweging. Maar ik denk dat de meesten kiezen voor een stekker van HW omdat ze de stekker met het aangesloten apparaat dan kunnen toevoegen aan het HW eco systeem en zichtbaar is in hun app.

• Holvoetn
Blurk62 schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:37:
[...]

Ah ja... en Google doet niets met die data, hé...

Allemaal hetzelfde maar als ik mag kiezen, heb ik iets meer vertrouwen in de kwaliteit van HW.

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:31

PeteSplit

ik weet het niet

De verschillende merken sockets hebben allemaal dezelfde hardware, ze zien er gelijk uit alleen de merknaam is anders.
Alleen deze sockets zijn programmeerbaar, dus de werking en nauwkeurigheid zijn verschillend en dat kun je dus niet zien.
Je zou dus verwachten, dat de duurdere sockets betere software hebben en beter (blijven) werken...

LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K13 F8

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 21:06
Ik kan het realtime (nu) stroomverbruik ineens niet meer zien in de app, stroomtotaal wel, maar alle realtime graphs zijn niet beschikbaar. De verbonden systemen zijn volgens de app gewoon werkend en goed (groene ledjes ed). Mijn P1 meter is ook gewoon groen. Wat zou ik kunnen checken of doen?

[ Voor 6% gewijzigd door olafmol op 07-09-2026 16:13 ]

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:01

scorpionv

This space for rent

olafmol schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:13:
Ik kan het realtime (nu) stroomverbruik ineens niet meer zien in de app, stroomtotaal wel, maar alle realtime graphs zijn niet beschikbaar. De verbonden systemen zijn volgens de app gewoon werkend en goed (groene ledjes ed). Mijn P1 meter is ook gewoon groen. Wat zou ik kunnen checken of doen?
Hier ook raar gedrag in de grafieken, mijn zonnepanelen doen al vanaf 17:00 continu 978W, dat is best knap in het donker. Op de echte KWh meter staat keurig 0, ik denk dat HomeWizard een bugje op de server heeft.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12:13
Vraagje. Ik laad de EV thuis met een Alfen laadpaal. Hoe kan ik achterhalen welke KwH worden geleverd vanuit mijn zonnepanelen en welke KwH worden geleverd vanuit het net? Wat moet ik hiervoor aanschaffen, een KwH meter?

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• Prisma16
  • Niet online
BaBoK schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:03:
Vraagje. Ik laad de EV thuis met een Alfen laadpaal. Hoe kan ik achterhalen welke KwH worden geleverd vanuit mijn zonnepanelen en welke KwH worden geleverd vanuit het net? Wat moet ik hiervoor aanschaffen, een KwH meter?
Koop (of leen) een kWh meter met losse CT klemmen, bijvoorbeeld een Shelly Pro EM. Kan je meten waar je maar wilt en als je hebt achterhaald wat je weten wil kan je makkelijk weer op andere plekken gaan meten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npKVMTebGfhUAstqLDmDnWDs_cc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/7iil4PhXcIGwfDF27mAROsvq.webp?f=user_large

• IJsbeer
  • Niet online
Prisma16 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:14:
[...]

Koop (of leen) een kWh meter met losse CT klemmen, bijvoorbeeld een Shelly Pro EM. Kan je meten waar je maar wilt en als je hebt achterhaald wat je weten wil kan je makkelijk weer op andere plekken gaan meten.

[Afbeelding]
Je hebt twee meters nodig. Een P1 meter voor de kWh die over het net gaan en een meter (kan een kWh meter zijn of een API van de omvormer) om het daadwerkelijke opwek te meten. Verschil tussen opwek en wat de P1 meter als 'uitgaande stroom ziet' is huidig verbruik.
Dan weet je alleen nog niet welk deel door het huis wordt verbruikt en welk deel door de auto. Maar dat lijkt me niet zo relevant, gezien het erom gaat om zoveel mogeljk van je zonnepanelen zelf te verbruiken, hoe maakt niet uit.

• Prisma16
  • Niet online
IJsbeer schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:33:
[...]

Je hebt twee meters nodig. Een P1 meter voor de kWh die over het net gaan en een meter (kan een kWh meter zijn of een API van de omvormer) om het daadwerkelijke opwek te meten. Verschil tussen opwek en wat de P1 meter als 'uitgaande stroom ziet' is huidig verbruik.
Dan weet je alleen nog niet welk deel door het huis wordt verbruikt en welk deel door de auto. Maar dat lijkt me niet zo relevant, gezien het erom gaat om zoveel mogeljk van je zonnepanelen zelf te verbruiken, hoe maakt niet uit.
Dat kan je dus makkelijk met meerdere CT klemmen doen. Een klem op de fasedraad uit de omvormer en een klem om de fasedraad die je huis binnenkomt. Dit werkt alleen als alles op 1 fase zit. Bij verdeling over drie fasen kan meerdere kWh meters met ieder een CT klem gebruiken.

Bijvoorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6pWdcIxvEfTYMvMyF5xLWlW1S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVjpDwBLbkDn0S5WaH1QRCkJ.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.fruugo.nl/digitale-energiemeter-32a-100a-22000w-ac-spanning-stroom-watt-kwh-monitor-lcd-display-overbelastingsalarm-met-split-ct/p-449152949-944783751

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou beginnen met een P1 meter: https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/
Dan weet je wat er uit het net komt, de rest komt van de panelen..

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 00:04

HE1

Beetje een flauw antwoord: vanuit het net zie je in de app van je leverancier, vanuit je zonnepanelen zie je in je app van je omvormer/zonnepanelen.

Dus de vraag is wat wil je eigenlijk?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 21:06
scorpionv schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:14:
[...]

Hier ook raar gedrag in de grafieken, mijn zonnepanelen doen al vanaf 17:00 continu 978W, dat is best knap in het donker. Op de echte KWh meter staat keurig 0, ik denk dat HomeWizard een bugje op de server heeft.
hier nog steeds niks in de "nu" view qua realtime stroomverbruik, ik begin het nu wel beetje vervelend te vinden..als ik de enige ben ligt het wel aan mijn kant... als ik direct de API check krijg ik wel gewoon realtime stroom info...

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:46

fxs81

Julianadorp

olafmol schreef op woensdag 9 september 2026 @ 01:17:
[...]

hier nog steeds niks in de "nu" view qua realtime stroomverbruik, ik begin het nu wel beetje vervelend te vinden..als ik de enige ben ligt het wel aan mijn kant... als ik direct de API check krijg ik wel gewoon realtime stroom info...
Hier geen problemen in de app, zie gewoon realtime data in de nu weergave. Klopt ook met wat HA zegt.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:07
fxs81 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:33:
[...]

Hier geen problemen in de app, zie gewoon realtime data in de nu weergave. Klopt ook met wat HA zegt.
Ook hier geen probleem. En ook niet gehad.

• Prisma16
  • Niet online
scorpionv schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:14:
[...]

Volgende keer even er bij zeggen wat het merk van de omvormer is. De data loopt van je omvormer naar een server die de monitoring doet, vaak ergens in China, voor SolarEdge mogelijk in Israël, en die data worden weer opgehaald door de servers van HomeWizard. Oorzaak voor "rare" data kan dus op verschillende locaties ontstaan.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19
Meer mensen waarbij er sinds gisteren (8-9) 13:30 geen gas data meer te zien is via de P1 meter? Electra werkt nog wel.

• meesje
Mior schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:31:
Meer mensen waarbij er sinds gisteren (8-9) 13:30 geen gas data meer te zien is via de P1 meter? Electra werkt nog wel.
Geen last van. Alle grafieken, ook water en Energy sockets, tonen hun data.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 08:11
Mior schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:31:
Hier sinds vandaag ook niet meer, ook via het energie display niet meer.

en het werkt spontaan weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door bing69 op 09-09-2026 16:17 ]

Bing

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:01

scorpionv

This space for rent

Prisma16 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:08:
[...]

Volgende keer even er bij zeggen wat het merk van de omvormer is. De data loopt van je omvormer naar een server die de monitoring doet, vaak ergens in China, voor SolarEdge mogelijk in Israël, en die data worden weer opgehaald door de servers van HomeWizard. Oorzaak voor "rare" data kan dus op verschillende locaties ontstaan.
Gewoon een HomeWizard kWh meter, die tot 5 minuten geleden kuren had. Vandaag bijna 17000 kWh opgewekt volgens hemzelf 🤣

Maar er stond vanavond dus een firmware update naar 5.0303 klaar, die gedaan, en nu komt de weergave in de app weer overeen met de weergave op de kWh meter 👍🏼

Fun while it lasted: World Community Grid!

• meesje
Is er een storing met SolarEdge? De grafiek met zonnestroom geeft bij mij No data. Bij apparaten zie ik gewoon een groen bolletje dat alles oké is.

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 11-09-2026 16:21 ]

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:20:
Is er een storing met SolarEdge? De grafiek met zonnestroom geeft bij mij No data. Bij apparaten zie ik gewoon een groen bolletje dat alles oké is.
@meesje

Hier wel data onder tab “dag”. Niet in “nu” maar die data zijn nooit beschikbaar zoals in de app aangegeven.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• meesje
EVfan schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:25:
[...]

@meesje

Hier wel data onder tab “dag”. Niet in “nu” maar die data zijn nooit beschikbaar zoals in de app aangegeven.
Misschien is er toch geen zonne energie geweest. Ook home assistent en de solaredge app zelf tonen geen data. Of er is iets stuk of ik moet het even aankijken en zien wat er morgen gebeurt.

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 05:52
Is het iemand gelukt om op het HW display de actuele dynamische stroomprijs te laten zien? HW heeft wel die info maar het lukt mij niet om dat op het scherm te krijgen.

Als dat niet kan heeft iemand een simpele oplossing om in één oogopslag te zien wat de prijs is?

Dank voor meedenken!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:20
Arie. schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:47:
Is het iemand gelukt om op het HW display de actuele dynamische stroomprijs te laten zien? HW heeft wel die info maar het lukt mij niet om dat op het scherm te krijgen.

Als dat niet kan heeft iemand een simpele oplossing om in één oogopslag te zien wat de prijs is?

Dank voor meedenken!
Gemiste kans van @HomeWizard_NL dat ze dit nog niet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApKIeAd8YoGWzy79MFPL6vRVlY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxmHxy159QLmUJEekOh8Aeek.jpg?f=fotoalbum_large

EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs 8,1 kWh | Voltdeer SR5000 (5,12 kWh) | LG 3,5 kW Dualcool Plus | 100L QH Boiler

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 05:52
TFX77 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:00:
[...]

Gemiste kans van @HomeWizard_NL dat ze dit nog niet hebben.

[Afbeelding]
Mooie grafiek! Waar haal jij die uit en heb je die op een schermpje ergens continu staan (welke en hoe?) of zoek je dat steeds op? Ik zoek voor het gezin een makkelijk visueel overzicht dat altijd te zien is…

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Arie. ik weet niet of er iets simpels kant-en-klaar te koop is. Zelf heb ik e-inkschermpjes gemaakt om eenvoudig in de keuken en badkamer de prijzen te kunnen zien zonder een telefoon te pakken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNaQlQ4W9tBqDN8n_0ODcvkrq0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZQqQ14cBRF05qdesHYTdGt0.jpg?f=fotoalbum_large

De data komt uit Home Assistant, waar uiteraard ook een grafiek zichtbaar is. Die heb ik wel met kwartierprijzen gemaakt (dat werd wat priegelig op de e-inkschermen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNcjn1Wxz2Q7eUx1PEDw4lUI97I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HqozsNSCDXYb4w6wUC36B9R6.png?f=user_large

Dit is het voordeel van open source software en samen met anderen dingen kunnen maken, zonder te wachten op een commerciële partij. Maar het valt waarschijnlijk niet onder je wens om iets simpel te houden :)

edit: misschien is je vraag een eigen topic waardig als je het buiten HomeWizard wil oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 12-09-2026 08:27 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:40
Even benieuwd of er nog geruchten zijn rondom nieuwe producten in ontwikkeling vanuit HomeWizard rondom uitbreiding van het aanbod van PiB’s of soortgelijke

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@MR. RHS Ik weet niks van uitgebrande PiBs..

• Winkiller
  • Laatst online: 15:37

Winkiller

De Mopperpot

MR. RHS schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:07:
Even benieuwd of er nog geruchten zijn rondom nieuwe producten in ontwikkeling vanuit HomeWizard rondom uitbranding van het aanbod van PiB’s of soortgelijke
Het zal wel uitbreiding zijn :Y

[ Voor 41% gewijzigd door Winkiller op 12-09-2026 11:07 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Winkiller schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:06:
[...]

[...]

Dat klinkt logischer :D Ik zat het PiB topic al eens door te spitten. Die volg ik normaal niet, maar vond dat toch wel een bijzondere iets als dat echt zou gebeuren, maar de afgelopen pagina's ging het daar iig niet over }:O

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:40
Winkiller schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:06:
[...]

[...]

Klopt, damn you auto correct

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Binnen de app wordt weergeven dat de SMA omvormer offline zou zijn.
Maar batterij wordt gewoon opgeladen en binnen SMA app ook geen melding.
Meer die dat binnen de home wizard app hebben?

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:59

Niwla

dat dus....

Binnen een maand twee smart sockets van HomeWizard defect. Deze waren in gebruik bij wasmachine en droger. Eentje schakelde om de 3 seconden "vrijwillig", de andere schakelde zodra wasmachine ging centrifugeren en dus veel stroom nam. uiteraard net twee maanden buiten garantie termijn. Ik twijfel of ik wel nieuwe moet kopen......

niets moet......behalve adem halen

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Niwla schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:47:
Binnen een maand twee smart sockets van HomeWizard defect. Deze waren in gebruik bij wasmachine en droger. Eentje schakelde om de 3 seconden "vrijwillig", de andere schakelde zodra wasmachine ging centrifugeren en dus veel stroom nam. uiteraard net twee maanden buiten garantie termijn. Ik twijfel of ik wel nieuwe moet kopen......
Ik zou het even melden bij homewizard, 2 maanden buiten garantie doen ze volgens mij helemaal niet moeilijk over, ik verwacht dat je gewoon 2 nieuwe krijgt.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:57
Ik van een kapot display gewoon een nieuwe gekregen ook al was die vrij oud en had ik geen aankoopsbewijs ed. Zo moeilijk doen ze dus niet

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 20:20
Niwla schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:47:
Volgens mij is het tijdens centrifugeren met 300 a 500 watt vermogen wel bekeken. En dat zou het probleem niet mogen zijn. Wel tijdens andere proces momenten. Maar dan nog, gewoon melden en wie weet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant / 1 x Homewizard PiB

• Kalipeen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 15:51
Ik krijg mijn nieuwe HomeWizard P1 Splitter niet goed aan de praat.

Ik heb een moderne SMR 5.5 meter. Als ik de HomeWizard P1 Meter rechtstreeks op de slimme meter aansluit, werkt alles meteen goed: even groen knipperen en daarna continu groen.

Zodra ik de P1 Meter via de splitter aansluit, blijft PWR op de splitter groen knipperen. De P1 Meter gaat eerst even langzaam groen knipperen, knippert daarna 3x snel en wordt uiteindelijk rood.

Getest met en zonder USB-C voeding en ook met meerdere voedingen, maar geen verschil.

Ik heb de splitter nodig omdat er straks naast de HomeWizard P1 Meter ook een Zonneplan P1-adapter op dezelfde slimme meter komt.

Iemand dit gedrag eerder gezien? Ik begin de splitter of de meegeleverde P1-kabel te verdenken.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:00

DJ

Kalipeen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:36:

Ik heb een moderne SMR 5.5 meter. Als ik de HomeWizard P1 Meter rechtstreeks op de slimme meter aansluit, werkt alles meteen goed: even groen knipperen en daarna continu groen.

Zodra ik de P1 Meter via de splitter aansluit, blijft PWR op de splitter groen knipperen. De P1 Meter gaat eerst even langzaam groen knipperen, knippert daarna 3x snel en wordt uiteindelijk rood.

Getest met en zonder USB-C voeding en ook met meerdere voedingen, maar geen verschil.

Ik heb de splitter nodig omdat er straks naast de HomeWizard P1 Meter ook een Zonneplan P1-adapter op dezelfde slimme meter komt.

Iemand dit gedrag eerder gezien? Ik begin de splitter of de meegeleverde P1-kabel te verdenken.
Heb je de splitter ook met een USB C kabel gevoed? Dat is wel vereist, en bij mij werkt dat perfect (wel een oude DSMR4.2 meter). Ik heb de HW en Zonneplan P1 meters op die manier goed werkend. De beide P1 meters hebben dan geen extra voeding nodig => dat wordt dan dus geregeld door de USB C voeding van de splitter.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Kalipeen
DJ schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:44:
[...]

Heb je de splitter ook met een USB C kabel gevoed? Dat is wel vereist, en bij mij werkt dat perfect (wel een oude DSMR4.2 meter). Ik heb de HW en Zonneplan P1 meters op die manier goed werkend. De beide P1 meters hebben dan geen extra voeding nodig => dat wordt dan dus geregeld door de USB C voeding van de splitter.
(Met deze meter zou dat niet nodig moeten zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Kalipeen op 25-09-2026 18:54 ]

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
Kalipeen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:53:
[...]

(Met deze meter zou dat niet nodig moeten zijn).
Heb je de voeding in de splitter gedaan of in de P1-meter? Anders eens proberen te wisselen tussen die twee.

• TFX77
Kalipeen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:36:

Mijn ervaring is dat het meegeleverde kabeltje woekiefroekie is. Ik moest hem er echt induwen om connectie te krijgen na de klik en zelfs dan was het niet betrouwbaar.

EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs 8,1 kWh | Voltdeer SR5000 (5,12 kWh) | LG 3,5 kW Dualcool Plus | 100L QH Boiler

• Kalipeen
St00mwals schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 21:56:
[...]

Heb je de voeding in de splitter gedaan of in de P1-meter? Anders eens proberen te wisselen tussen die twee.
Ik heb alle combinaties getest.

@TFX77 Ja, ook heel stevig ingedrukt. Denk een DOA.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalipeen op 26-09-2026 07:40 ]

• meesje
A.s. dinsdag wordt door Zonneplan mijn SolarEdge omvormer vervangen. Welk effect heeft dit op de koppeling met de HW app. Zo uit mijn hoofd heb ik destijds via user/wachtwoord de koppeling gelegd. Is er hierdoor een grote kans dat ik niks hoef te veranderen?

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:00
Iemand onlangs nog contact kunnen krijgen met de klantenservice van HW? Ik zit al meer dan een week op een reactie te wachten. Nog tips om een medewerker te kunnen spreken?
In eerste instantie kwam er dezelfde dag nog een reactie per mail nadat ik langs die bot was gekomen met de vraag om welk ordernummer het ging, maar nu is het stil.

Ik heb een energy socket die zonder dat hij belast werd spontaan is doorgebrand :-(

• meesje
meesje schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 19:43:
A.s. dinsdag wordt door Zonneplan mijn SolarEdge omvormer vervangen. Welk effect heeft dit op de koppeling met de HW app. Zo uit mijn hoofd heb ik destijds via user/wachtwoord de koppeling gelegd. Is er hierdoor een grote kans dat ik niks hoef te veranderen?
Mijn vraag ook even voorgelegd aan de chatbot. Zie onderstaande. Is dit wel juist. Destijds kon de historische data van de P1 meter wel overgezet worden.

De historische data in de HomeWizard app (de opwekdata die je in de app ziet) kan helaas niet overgezet worden naar de nieuwe koppeling.
Wat wel belangrijk is:
Als je de oude koppeling gewoon laat staan, blijft die historische data gewoon in de app zichtbaar.
Je maakt dan gewoon een nieuwe koppeling met de nieuwe omvormer.
De nieuwe data start dan gewoon vanaf dat moment (geen historische import).

• TFX77
meesje schreef op zondag 27 september 2026 @ 17:03:
[...]

Mijn vraag ook even voorgelegd aan de chatbot. Zie onderstaande. Is dit wel juist. Destijds kon de historische data van de P1 meter wel overgezet worden.

De historische data in de HomeWizard app (de opwekdata die je in de app ziet) kan helaas niet overgezet worden naar de nieuwe koppeling.
Wat wel belangrijk is:
Als je de oude koppeling gewoon laat staan, blijft die historische data gewoon in de app zichtbaar.
Je maakt dan gewoon een nieuwe koppeling met de nieuwe omvormer.
De nieuwe data start dan gewoon vanaf dat moment (geen historische import).
Niet van historische data van externe koppelingen. Wel bijvoorbeeld de P1 meter zelf.

• meesje
TFX77 schreef op zondag 27 september 2026 @ 19:51:
[...]

Niet van historische data van externe koppelingen. Wel bijvoorbeeld de P1 meter zelf.
Dat vind ik wel jammer. Om historie te behouden en nieuwe historie te creëren moet ik nu twee SolarEdge koppelingen actief houden. Dat is dan maar zo. Voelt wel knullig dat dat niet kan. Ik heb de chatbot gevraagd het voor te leggen aan een medewerker.

• meesje
TFX77 schreef op zondag 27 september 2026 @ 19:51:
[...]

Even een kleine terugkoppeling. Vandaag is de omvormer vervangen. Vrij snel was er data zichtbaar in de SolarEdge app. Ik hoefde daar niks voor te doen. En ook in de HW wordt er weer data getoond. Helemaal happy!

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 29-09-2026 13:47 ]

• TFX77
meesje schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:47:
[...]

Even een kleine terugkoppeling. Vandaag is de omvormer vervangen. Vrij snel was er data zichtbaar in de SolarEdge app. Ik hoefde daar niks voor te doen. En ook in de HW wordt er weer data getoond. Helemaal happy!
Ah nice, zelfde ID gehouden bij SolarEdge. Dat is natuurlijk het beste. Ik heb ook SolardEdge maar wist niet dat bij een vervanging de Site ID niet veranderde, achteraf best logisch. Bedankt voor de terugkoppeling. Leuk!

Ik ben voor het snel kunnen schakelen voor een HomeWizard kWh meter gegaan. Dat ging dus voornamelijk voor het vermogen. De historie was ik ook kwijt. Echter zou ik natuurlijk altijd SolarEdge weer kunnen toevoegen, echter heb ik de data dan twee keer. Verwarrend allemaal.

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
Ik heb een Ariston NUOS PLUS S2 WiFi 150 WH aangeschaft en nu wil die dus slim schakelen met Homewizard. Wat is daar nou de beste manier voor?

Er zit een SG2/PV-ingang op de boiler. Werkt dat dan samen met een Homewizard energy socket?

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:11
Als dat een domme boiler is die gewoon aanstaat als de stroom erop staat, kun je die laten schakelen als je HW socket detecteert dat er genoeg zonneoverschot is. Bijvoorbeeld.

Die PV ingang doe je dan niks mee.

• JanHenk
  • Niet online
Kvibe schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:45:
Ik heb een Ariston NUOS PLUS S2 WiFi 150 WH aangeschaft en nu wil die dus slim schakelen met Homewizard. Wat is daar nou de beste manier voor?

Er zit een SG2/PV-ingang op de boiler. Werkt dat dan samen met een Homewizard energy socket?
Volgens de handleiding is dat gewoon een SG-contact, potentiaalvrij, 230V. Die kun je aansluiten met 2-aderig voedingskabel, bijv. 2G1,5 (VMvL) met aan de andere kant een Schuko stekker voor in een Energy Socket. Als de Energy Socket dan schakelt (aan), krijgt de boiler signaal dat er spanning op de SG-ingang staat en zal dan (afhankelijk van de configuratie, wellicht functie nog activeren) daar "wat mee doen".

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
JanHenk schreef op woensdag 30 september 2026 @ 13:19:
[...]

Volgens de handleiding is dat gewoon een SG-contact, potentiaalvrij, 230V. Die kun je aansluiten met 2-aderig voedingskabel, bijv. 2G1,5 (VMvL) met aan de andere kant een Schuko stekker voor in een Energy Socket. Als de Energy Socket dan schakelt (aan), krijgt de boiler signaal dat er spanning op de SG-ingang staat en zal dan (afhankelijk van de configuratie, wellicht functie nog activeren) daar "wat mee doen".
Oké duidelijk! Bedankt voor de bevestiging. 👍

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:01
Ik heb sinds vandaag drie uur dat al mijn homewizard apparaten geen verbinding meer hebben. Ik zie in de router dat ze nog wel verbinding hebben maar geen data meer verzenden. Heeft iemand dit vaker gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFoXpvf9HRk0P4HfpHR8lcz6CQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNks0mw8bkm8dCMrvAMk3LTX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuQxGV2Z8ZtT5b26ghD_NVgpn0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F81P7cMUGIdIYFKlXLhQABdR.jpg?f=fotoalbum_large

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:14

elsinga

=8-)

Kvibe schreef op woensdag 30 september 2026 @ 12:45:

Je kunt dat ook doen met een Shelly 2PM, dat is wat ik ga doen. Op https://elsinga.net/homey/sg-ready-warmtepomp-boiler-aansturen leg ik uit hoe ik dat allemaal heb geregeld om Homey netjes e laten schakelen. Heb je geen Home Assistant of Homey, dan zijn 2 (of 1?) HW stekker de makkelijkste manier om dit te doen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Therion309
  • Laatst online: 08-10 14:36
Kindrih schreef op woensdag 30 september 2026 @ 23:24:
Ik heb sinds vandaag drie uur dat al mijn homewizard apparaten geen verbinding meer hebben. Ik zie in de router dat ze nog wel verbinding hebben maar geen data meer verzenden. Heeft iemand dit vaker gehad?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit een keer gehad, en toen bleek mijn slimme meter te zijn 'vastgelopen'. Het display stond vast en de meterstanden telden ook niet meer. Stedin had dit nog nooit gezien, ze hebben toen mijn meter vervangen. Dus check even of je meter nog wel de standen laat zien, en of je kan switchen van display.

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41

joeri1

Cloud Engineer

Kindrih schreef op woensdag 30 september 2026 @ 23:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vroeger met regelmaat, tegenwoordig is het zeldzaam. Wat ik vaak doe is het apparaat verwijderen uit mijn netwerk (TP-Link Omada). Als dat niet werk even helemaal uitzetten en na een paar minuten weer opstarten.

• Kindrih
joeri1 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:44:
[...]

Vroeger met regelmaat, tegenwoordig is het zeldzaam. Wat ik vaak doe is het apparaat verwijderen uit mijn netwerk (TP-Link Omada). Als dat niet werk even helemaal uitzetten en na een paar minuten weer opstarten.
Ik vind het zo vreemd dat het vier apparaten tegelijkertijd zijn. Heb mijn UniFi systeem nog gecheckt maar daar is niks in veranderd. Ook Adguard uitgezet maar dat veranderd ook niks.

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41

joeri1

Cloud Engineer

Kindrih schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:27:
[...]

Ik vind het zo vreemd dat het vier apparaten tegelijkertijd zijn. Heb mijn UniFi systeem nog gecheckt maar daar is niks in veranderd. Ook Adguard uitgezet maar dat veranderd ook niks.
Ik heb 13 apparaten en het kwam wel eens voor dat er 3-5 'offline' waren. Het is mij nog altijd niet duidelijk waarom dit gebeurde. Laatst kwam ik er wel achter dat meerdere apparaten hetzelfde IP hadden, dat zou je ook nog kunnen checken.

• Kindrih
De slimme stekker opnieuw gekoppeld en nu zijn alle apparaten weer online, bijzonder maar het is opgelost.

• Prisma16
  • Niet online
Kindrih schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 17:46:
De slimme stekker opnieuw gekoppeld en nu zijn alle apparaten weer online, bijzonder maar het is opgelost.
Dit is in 50% tot 90% van de gevallen de beste oplossing. ;)

• Gramser
Mijn strategie met HW is eigenlijk altijd geweest: wachten tot het gefixt is. Werkt BIJNA altijd ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De HW app en site zijn zeer regelmatig zeer traag, hebben anderen daar ook last van?

• Gramser
Ik verwijs naar mijn voorgaande post.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik wacht al jaren..

• TFX77
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 12:44:
De HW app en site zijn zeer regelmatig zeer traag, hebben anderen daar ook last van?
Letterlijk nooit last van, mits ze een keer een storing hebben. Ik merk wel dat als je zelf snel internet hebt, zoals hier glasvezel minimaal 1 Gb/s dan is het sneller dan bij Oma met haar 20 Mb/s verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door TFX77 op 02-10-2026 13:43 ]

• Gramser
Ah, ook gebruiker van het eerste uur ;)?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Gramser Sinds december 2022.

• Gramser
November 2020 hier. Langer dan ik dacht alweer!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Mijn slimme meter is vervangen en nu krijg ik geen data meer door van mijn Homewizard. Hij zit samen met een P1 meter van Anker achter een actieve splitter. De usb-c voeding is aangesloten en verder ongewijzigd. Sluit ik de homewizard direct op de slimme meter aan dan werkt hij wel. Slimme meter is een Kaifa MA304 met ESMR5.1. Iemand een verklaring? Zou de switch niet overweg kunnen met de nieuwe meter, maar hoezo werkt de Anker p1 meter dan wel.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Gramser
Poortjes al eens gewisseld?

• St00mwals
sdk1985 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:50:
Mijn slimme meter is vervangen en nu krijg ik geen data meer door van mijn Homewizard. Hij zit samen met een P1 meter van Anker achter een actieve splitter. De usb-c voeding is aangesloten en verder ongewijzigd. Sluit ik de homewizard direct op de slimme meter aan dan werkt hij wel. Slimme meter is een Kaifa MA304 met ESMR5.1. Iemand een verklaring? Zou de switch niet overweg kunnen met de nieuwe meter, maar hoezo werkt de Anker p1 meter dan wel.
Ik heb mijn P1 meter eens moeten resetten na een meterwissel.
Dat zou je eens kunnen proberen.

• sdk1985
  • Nu online
St00mwals schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:48:
[...]

Ik heb mijn P1 meter eens moeten resetten na een meterwissel.
Dat zou je eens kunnen proberen.
Bedoel je dan op de knop drukken tot hij blauw knippert en dan via de app reconfigure wifi? Of heb je hem helemaal uit de app verwijderd?

• St00mwals
sdk1985 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:06:
[...]

Bedoel je dan op de knop drukken tot hij blauw knippert en dan via de app reconfigure wifi? Of heb je hem helemaal uit de app verwijderd?
Ik heb hem toen reset door hem uit de slimmemeter te halen en alleen aangesloten op een lader om vervolgens de knop 15sec in te drukken.

• sdk1985
  • Nu online
St00mwals schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:01:
[...]

Ik heb hem toen reset door hem uit de slimmemeter te halen en alleen aangesloten op een lader om vervolgens de knop 15sec in te drukken.
Kun je nog herrinneren wat je in de app hebt gedaan? Want als ik het apparaat in koppelmodus heb kan ik in homewizard geen p1 meter toevoegen; het is maximaal 1 per household. Dus moet je kiezen tussen de knop reconfigure wifi en delete.

• St00mwals
sdk1985 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:33:
[...]

Kun je nog herrinneren wat je in de app hebt gedaan? Want als ik het apparaat in koppelmodus heb kan ik in homewizard geen p1 meter toevoegen; het is maximaal 1 per household. Dus moet je kiezen tussen de knop reconfigure wifi en delete.
Volgens mij helemaal niks, of hooguit reconfigure Wifi. Ik heb hem zeker niet verwijderd uit de app

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 14:14

icecreamfarmer

en het is

Mensen met unify hier ook last van dat de dongle opeens geen internet heeft?

Sinds 4 uur vanochtend staat hij in de app offline maar ik zie dat hij lokaal wel communiceert met home assistant.

Het gekke is dat alleen de p1 dongle er last van heeft mijn sockets en losse meters doen het allemaal gewoon.

Mijn victron vrm doet sindsdien ook vaag. Ik ben echter gisteren van vakantie terug gekomen en heb niets veranderd. Unify update geweest?

Zowel herstart van netwerk als dongle heeft geen soelaas gebracht.

Schopje naar algemeen HW topic

[ Voor 10% gewijzigd door Septillion op 07-10-2026 10:46 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• IJsbeer
  • Niet online
Mag als TR

[ Voor 81% gewijzigd door Septillion op 08-10-2026 13:46 ]

• sdk1985
  • Nu online
St00mwals schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 15:32:
[...]

Volgens mij helemaal niks, of hooguit reconfigure Wifi. Ik heb hem zeker niet verwijderd uit de app
Bij mij werkte het niet. Externe voeding op homewizard werkte ook niet. Wat gek genoeg wel werkte is externe voeding op de anker p1 meter. Direct daarna kreeg de homewizard weer data.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:14

elsinga

=8-)

Hier een wasmachine waarvan waarschijnlijk de power module het heeft begeven en daardoor kortsluiting op de wasmachineaansluiting. Daar zaten een HW stekker tussen en een HW kWh meter. Aardlekautomaat geklapt en HW stekker dood (ruikt ook alsof de magische rook er uit is), kWh meter werkt nog.

Mooi voor de kWh meter, voor de slimme stekker ga ik geen garantieaanvraag doen. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• lookoutordie
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16:11
Weet niet goed waar dit te posten maar ik wil een Homewizard P1 meter aansluiten op mijn digitale meter (BE). Het enige probleem is dat het gaat om een recente nieuwbouw en de digitale meter buiten in een afzonderlijk meterlokaal staat (waar er nog 5 andere digitale meters zijn).
Hier is geen wifi beschikbaar en ook niet de mogelijkheid om alsnog een UTP kabel te voorzien zonder grote breekwerken.

Het meterlokaal bevindt zich op ongeveer 70 meter van mijn woning. Wanneer ik buiten het meterlokaal sta heb ik 1 streepje wifi (afkomstig van binnen). In het meterlokaal zelf valt deze helemaal weg.

Heeft iemand ervaring of een idee hoe ik hier alsnog een goede verbinding / werkende homewizard kan krijgen?

Een piste die ik in mijn hoofd had was om een P1 kabel te verlengen en zo de Homewizard dan buiten ergens weg te werken. Deze zou dan werken via het wifi-signaal dat ik buiten nog kan opvangen. Aangezien de woningen goed geïsoleerd zijn wil ik dan eerder in de tuinberging een acces point installeren die dan een goede dekking geeft (in theorie). Hoe goed de wifi in praktijk over 70 meter kan gaan weet ik dus niet. Mijn wifi mesh systeem wil ik ook helemaal vernieuwen en aanpassen dus daar zijn nog opties in mogelijk.

Mocht er iemand nog andere ideeën hebben?

• Holvoetn
lookoutordie schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 13:50:
Weet niet goed waar dit te posten maar ik wil een Homewizard P1 meter aansluiten op mijn digitale meter (BE). Het enige probleem is dat het gaat om een recente nieuwbouw en de digitale meter buiten in een afzonderlijk meterlokaal staat (waar er nog 5 andere digitale meters zijn).
Hier is geen wifi beschikbaar en ook niet de mogelijkheid om alsnog een UTP kabel te voorzien zonder grote breekwerken.

Het meterlokaal bevindt zich op ongeveer 70 meter van mijn woning. Wanneer ik buiten het meterlokaal sta heb ik 1 streepje wifi (afkomstig van binnen). In het meterlokaal zelf valt deze helemaal weg.

Heeft iemand ervaring of een idee hoe ik hier alsnog een goede verbinding / werkende homewizard kan krijgen?

Een piste die ik in mijn hoofd had was om een P1 kabel te verlengen en zo de Homewizard dan buiten ergens weg te werken. Deze zou dan werken via het wifi-signaal dat ik buiten nog kan opvangen. Aangezien de woningen goed geïsoleerd zijn wil ik dan eerder in de tuinberging een acces point installeren die dan een goede dekking geeft (in theorie). Hoe goed de wifi in praktijk over 70 meter kan gaan weet ik dus niet. Mijn wifi mesh systeem wil ik ook helemaal vernieuwen en aanpassen dus daar zijn nog opties in mogelijk.

Ik vrees dat de enige stabiele oplossing toch gaat zijn om op de een of andere manier een netwerk kabel en dan wifi tot in de buurt van dat meterlokaal te krijgen.

Alternatief (waar ik echter géén fan van ben): powerline adapters. Is er een vrij stopcontact op jouw circuit in dat meterlokaal ? Dan kan je misschien die weg proberen ?
Andere powerline adapter binnen in je huis (als het op dezelfde fase zit als dat van het meterlokaal) en zo verbinden aan je netwerk.

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
Ik heb zelf eens ergens een Gl.inet wifi-4g router geplaatst waar geen Wifi bereik was. Via 4G tunnel opgezet naar het lokale netwerk en zo de afstand overbrugt. Ik weet niet hoeveel data de homewizard produceert, maar in mijn auto gebruik ik voor mijn dashcam iot kaartjes met 1GB data voor 8eu. Daar draait mijn auto een jaar op, maar iemand hier met een apart netwerk voor zijn HW kan vast zeggen hoeveel data die produceert. Anders wordt het een dure grap :/

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Het probleem zit hem denk ik eerder in de afstand die de p1 meter kan overbruggen, met een goed mesh systeem zal de router de p1 meter wel zien maar de p1 meter kan niet zover terugzenden dus zal denk ik steeds de verbinding verloren gaan. Is zoiets niet een idee: https://webshop.cedel.nl/nl/P1-Verlengmodules-universeel dan kan je zonder problemen 100 meter overbuggen volgens de beschrijving.

• lookoutordie
unconnected schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:25:
[...]

Ik heb zelf eens ergens een Gl.inet wifi-4g router geplaatst waar geen Wifi bereik was. Via 4G tunnel opgezet naar het lokale netwerk en zo de afstand overbrugt. Ik weet niet hoeveel data de homewizard produceert, maar in mijn auto gebruik ik voor mijn dashcam iot kaartjes met 1GB data voor 8eu. Daar draait mijn auto een jaar op, maar iemand hier met een apart netwerk voor zijn HW kan vast zeggen hoeveel data die produceert. Anders wordt het een dure grap :/
Klinkt al een goed alternatief als het inderdaad niet teveel data gebruikt.
Die 4G router heeft een apart wifi-netwerk maar kan er wel voor zorgen dat je de P1 meter kan uitlezen?

Praktische vraag, kan de buurman zijn P1 meter ook laten uitlezen via een apart wifi-netwerk of moet je per P1 meter een ander wifi netwerk gebruiken? De buurman kan geen load-balancing gebruiken aangezien hij dus ook geen wifi heeft in dat meterlokaal. Zijn P1 laadpaal module vereist ook wifi om te werken. Als we dus gezamenlijk 1 wifi-aansluiting zouden voorzien en ieder dan zijn of haar P1 meter kan uitlezen zijn we geholpen?
fxs81 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:44:
[...]

Het probleem zit hem denk ik eerder in de afstand die de p1 meter kan overbruggen, met een goed mesh systeem zal de router de p1 meter wel zien maar de p1 meter kan niet zover terugzenden dus zal denk ik steeds de verbinding verloren gaan. Is zoiets niet een idee: https://webshop.cedel.nl/nl/P1-Verlengmodules-universeel dan kan je zonder problemen 100 meter overbuggen volgens de beschrijving.
Met dit systeem dien ik enkel een UTP kabel van mijn huis tot in het meterlokaal te krijgen?

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
lookoutordie schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:06:
[...]

Klinkt al een goed alternatief als het inderdaad niet teveel data gebruikt.
Die 4G router heeft een apart wifi-netwerk maar kan er wel voor zorgen dat je de P1 meter kan uitlezen?

Praktische vraag, kan de buurman zijn P1 meter ook laten uitlezen via een apart wifi-netwerk of moet je per P1 meter een ander wifi netwerk gebruiken? De buurman kan geen load-balancing gebruiken aangezien hij dus ook geen wifi heeft in dat meterlokaal. Zijn P1 laadpaal module vereist ook wifi om te werken. Als we dus gezamenlijk 1 wifi-aansluiting zouden voorzien en ieder dan zijn of haar P1 meter kan uitlezen zijn we geholpen?
De Gl.inet die ik heb kan meerdere wifi APs opzetten, dus dan krijgen ze allemaal hun eigen SSID en LAN. Dan kan zijn laadpaal op dezelfde LAN ook bij de P1. Maar volgens mij zou dat niet eens hoeven toch? Ik weet niet hoe goed je omgaat met de buurman, maar in principe kan je het zo maken:

- mifi router zet WLAN op met 1 SSID (in het meterlokaal)
- zijn P1 + laadpaal en jouw P1 zitten op dat wifi punt. zijn laadpaal en P1 kunnen praten (lokaal lan op de mifi router) en beide P1s kunnen via de 4G naar internet voor de Homewizard App (of welke app dan ook voor de laadpaal)
- ik heb dan op de Gl.inet nog een vpn naar mijn huis (synology nas) zodat hij ook in het lokale lan van het huis zit. Dit zodat ik in home assistant of waar ook de local api kan gebruiken van de homewizard P1 meter

• fxs81

fxs81

Julianadorp

lookoutordie schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:06:
[...]

Met dit systeem dien ik enkel een UTP kabel van mijn huis tot in het meterlokaal te krijgen?
Ja zoals ik de beschrijving lees wel. 1 module gaat in de slimme meter en dan met een utp kabel naar de andere module waar je dan de p1 meter in doet.

• lookoutordie
unconnected schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:16:
[...]

De Gl.inet die ik heb kan meerdere wifi APs opzetten, dus dan krijgen ze allemaal hun eigen SSID en LAN. Dan kan zijn laadpaal op dezelfde LAN ook bij de P1. Maar volgens mij zou dat niet eens hoeven toch? Ik weet niet hoe goed je omgaat met de buurman, maar in principe kan je het zo maken:

- mifi router zet WLAN op met 1 SSID (in het meterlokaal)
- zijn P1 + laadpaal en jouw P1 zitten op dat wifi punt. zijn laadpaal en P1 kunnen praten (lokaal lan op de mifi router) en beide P1s kunnen via de 4G naar internet voor de Homewizard App (of welke app dan ook voor de laadpaal)
- ik heb dan op de Gl.inet nog een vpn naar mijn huis (synology nas) zodat hij ook in het lokale lan van het huis zit. Dit zodat ik in home assistant of waar ook de local api kan gebruiken van de homewizard P1 meter
Even via PB gestuurd om hierover verder te gaan om het topic niet verder te kapen.
fxs81 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:25:
[...]

Ja zoals ik de beschrijving lees wel. 1 module gaat in de slimme meter en dan met een utp kabel naar de andere module waar je dan de p1 meter in doet.
Oké, is zeker een optie om dit te verwerken. Heb buiten wel geen UTP poort voorzien helaas. Zal dus een UTP kabel via de kruipkelder naar buiten moeten trekken. Een andere optie is om via de tuinberging te werken. Hier dan een acces point plaatsen die het wifi-signaal van de garage oppikt en dit dan om kan zetten in een UTP-signaal tot aan het meterlokaal. Ofwel te werken met een powerline adapter ?

Wil ook nog een nieuwe mesh systeem plaatsen dus kan hier direct rekening mee houden.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.