• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Bouwertje schreef op zondag 26 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Wat zou je willen zien? Je ziet met de KWH meter toch gewoon stroom in, stroom uit?
Ik had het leuk gevonden als ze in het overzicht zoals hieronder de stroom in en uit mijn batterij hadden getoond. Het heeft weinig extra functionele waarde, maar het maakt het overzicht wel compleet. Ik kan dan bijvoorbeeld zien of mijn peblar aan het laden is met accu stroom etc en of er iets van het net gaat etc. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_kfyTjb2pub2NXGlghzse9uFzA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iGHEWaGcFoDA70jMA3vD4JQ4.png?f=user_large

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:32
Sinds ongeveer 11.30 uur registreert de HW app geen opbrengst meer van de zonnepanelen (SolarEdge omvormer).

In de SolarEdge app zie ik netjes opbrengst. Ik heb de P1 meter al losgekoppeld, ook hebben alle andere devices (stekkers en batterijen) prima verbinding.

Dus ik vermoed dat er iets bij HW niet goed werkt.

Meer mensen die hier last van hebben?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:05
EVfan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:47:
Sinds ongeveer 11.30 uur registreert de HW app geen opbrengst meer van de zonnepanelen (SolarEdge omvormer).

In de SolarEdge app zie ik netjes opbrengst. Ik heb de P1 meter al losgekoppeld, ook hebben alle andere devices (stekkers en batterijen) prima verbinding.

Dus ik vermoed dat er iets bij HW niet goed werkt.

Meer mensen die hier last van hebben?
Ik zie ook hetzelfde dus er is ergens een storing, het groene lampje is ook oranje dus dat verklaart het.

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:32
Magnifique schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:05:
[...]

Ik zie ook hetzelfde dus er is ergens een storing, het groene lampje is ook oranje dus dat verklaart het.
Dank je, hier ook een geel lampje.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:10
Vanaf juni toont mijn home wizard p1 meter geen elektra verbruik meer, maar gas nog wel. Daarnaast doet een aparte meter voor de airco wel elktraverbruik tonen.

Heb de p1 meter al gereset, maar helaas zonder resultaat. Hij toont dus nu 0,0 verbruik.

Heeft iemand een idee voor De oplossing?

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:25
De SE koppeling ligt er ook bij jullie nog steeds eruit? Of hebben jullie het inmiddels weer werkend?

Misschien heeft het iets te maken, dat men bij SE bezig is een en ander om te zetten? Andere back systemen?

Ik las daar gisteren ergens iets over, geloof zelfs hier op Tweakers, maar zie het niet zo snel terug, sorry.

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 00:16
dinandus schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:39:
@WAF1 je bedoelt niet de overzichten van "zelfvoorzienend" hiermee?

Zelf heb ik voordat de SE koppeling bij HWZ beschikbaar kwam er ook een KWh meter aan gekoppeld. Deze heb ik ombenoemd naar "SE accu". Hier zit dan mij SE 400V 1 F accu op, om deze waardes apart te monitoren. Zo heb ik twee verschillende waardes, ik zie zo geen dubbele telling, dat er ineens dubbel zoveel kWh erin komen te staan
Nee, ik bedoel niet de grafiek zelfvoorzienend. Omdat ik redelijk veel opwek (in de zomer) is de zelfvoorienendheid altijd hoog, vandaag bijv. 94%. In bedoel dus het zelfvebruik van de opgewekte stroom van de zonnepanelen.. Dat is zeg maar het percentage van 30% die je regelmatig in de media regelmatig hoort. 70% gaat dus terug naar het net. Deze waarde die is dus niet het zelfde als het verschil tussen je opgewekte stroom en je verbruik op je energierekening, die nu nog tegen elkaar mag wegstrepen.

In de HW app zou de berekening voor zelfvebruik zijn; zelfvoorzienend (blauw) / Opgewekte stroom (groen) Wat je evt. van het net haalt wordt dus buiten de berekening gehouden. Als de salderingregeling afloopt dan zal alles draaien om hoeveel groene stroom je van jezelf kan gebruiken. Daarom schaf je evt. een thuisbatterij aan, een boiler of laadpaal.(EV). Ik zit nog midden in die transitie en het zelfvebruik was relatief laag en moet nog verder omhoog. Heb je niet zoveel panelen dan is je zelffvebruik misschien al naar tevredenheid.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.