Begrijp ik nu dat de verwachting is dat ze 24/7 naar jouw watermeter kijken? of heb je al eerder mailcontact met ze gehad hieroverivo1969 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:33:
Ik kreeg zojuist mailtje van HW dat mijn watermeter al 3 dagen offline is, pfff dat weet ik, ik ben al dag of 5 bezig om dit opgelost te krijgen. De oplossingen in het mailtje heb ik al uitgevoerd en werken niet
Wat voor een lieden werken daar? Positieve is dat ze het wel nu ook gesignaleerd hebben
Ik heb het via wizzi dus gemeld en later nog via de mail , ik weet zelf dus niet meer hoe ik het moet melden, ik krijg dus vanuit hw dat ding er al 3 dagen eruit ligt , ja dat weet ik ook wel.squashedraven schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:22:
[...]
Begrijp ik nu dat de verwachting is dat ze 24/7 naar jouw watermeter kijken? of heb je al eerder mailcontact met ze gehad hierover
En nee dus ben er niet 24)7 mee bezig
Verder al andere adapter geprobeerd, andere usb kabel , opnieuw aangemeld / geïnstalleerd, dus ik wil gewoon simpel contact met hw hierover maar Tja dat lukt mij dus helaas niet. Krijg steeds zelfde antwoord op een andere vraag en die vraag is al lang opgelost
[ Voor 21% gewijzigd door ivo1969 op 03-06-2026 12:12 ]
Ik heb het al eens voorbij zien komen maar kan de oplossing niet terugvinden.
Ik wil mijn oude P1 meter vervangen voor een nieuwe maar wil mijn historische data uiteraard behouden.
Ik dacht gelezen te hebben dat je de oude uit de app haalt en de nieuwe koppelt en vervolgens HW verzoekt de data samen te voegen.
Nu zegt Wizzi dat je de P1 beslist niet moet verwijderen omdat je dan absoluut de data verliest maar dan krijg je de nieuwe natuurlijk niet gekoppeld in de app.
Wizzi gaat het nu aan een medewerker vragen en komt er binnen 2 dagen op terug 😜
Hier op Tweakers hebben we vast een ervaringsdeskundige die kan vertellen hoe je nu wel je data kunt behouden?
Ik wil mijn oude P1 meter vervangen voor een nieuwe maar wil mijn historische data uiteraard behouden.
Ik dacht gelezen te hebben dat je de oude uit de app haalt en de nieuwe koppelt en vervolgens HW verzoekt de data samen te voegen.
Nu zegt Wizzi dat je de P1 beslist niet moet verwijderen omdat je dan absoluut de data verliest maar dan krijg je de nieuwe natuurlijk niet gekoppeld in de app.
Wizzi gaat het nu aan een medewerker vragen en komt er binnen 2 dagen op terug 😜
Hier op Tweakers hebben we vast een ervaringsdeskundige die kan vertellen hoe je nu wel je data kunt behouden?
Ik heb keer p1 meter moeten laten vervangen , je moet van oude en nieuwe p1 meter ID nr doorgeven en HW en dan wordt het samen gevoegd ( eigen ervaring)easywoods schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:28:
Ik heb het al eens voorbij zien komen maar kan de oplossing niet terugvinden.
En de oude dus wel gewoon uit de app halen neem ik aan?ivo1969 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:46:
[...]
Ik heb keer p1 meter moeten laten vervangen , je moet van oude en nieuwe p1 meter ID nr doorgeven en HW en dan wordt het samen gevoegd ( eigen ervaring)
Ja dat klopt, maar eerst zorgen dat hw het allemaal omgezet heeft.easywoods schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:50:
[...]
En de oude dus wel gewoon uit de app halen neem ik aan?
Ben nu met vakantie en ik moet volgens mij nog een beschrijving van hw in mijn mail hebben .
Maar zonder de oude uit de app te halen kun je de nieuwe niet installeren en zonder te installeren heb ik geen id nummer om door te geven aan HW….ivo1969 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:33:
[...]
Ja dat klopt, maar eerst zorgen dat hw het allemaal omgezet heeft.
Ben nu met vakantie en ik moet volgens mij nog een beschrijving van hw in mijn mail hebben .
Dan zit er niets anders op dan te wachten op de helpdesk, mocht je na je vakantie thuis die mail nog terugvinden hou ik me aanbevolen. Zou zomaar kunnen dat ik dan nog steeds wacht op een reactie van de helpdesk 😜
Fijne vakantie…
ze kunnen het samen voegen als ze beiden id nrs hebben dat ging bij mij vlekkeloos, na vakantie zal ik ff in de mails kijken en stuur anders rond die tijd dd herinnering . En breek me de bek niet open mbt de helpdesk, ik krijg van Homewizard antwoorden maar echt niet waarover ik vraag, laat staan dat ze de vragen goed lezen. Bijvoorbeeld over watermeter, schrijf ik: aangesloten via adapter, krijg ik als antwoord of bv batterij niet leeg is .easywoods schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:26:
[...]
Maar zonder de oude uit de app te halen kun je de nieuwe niet installeren en zonder te installeren heb ik geen id nummer om door te geven aan HW….
Dan zit er niets anders op dan te wachten op de helpdesk, mocht je na je vakantie thuis die mail nog terugvinden hou ik me aanbevolen. Zou zomaar kunnen dat ik dan nog steeds wacht op een reactie van de helpdesk 😜
Fijne vakantie…
Vandaag heeft Home Wizard gereageerd, het snel knipperen van groene led bij de p1 meter is bij HW bekend en daar wordt aangewerkt, de watermeter wordt kosteloos vervangen.
Dus het was het wachten waard , het is weer netjes opgelost en dat mag ik uiteraard hier ook vermelden
Dus het was het wachten waard , het is weer netjes opgelost en dat mag ik uiteraard hier ook vermelden
Inmiddels ook contact gehad met de Helpdesk:ivo1969 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:41:
[...]
ze kunnen het samen voegen als ze beiden id nrs hebben dat ging bij mij vlekkeloos, na vakantie zal ik ff in de mails kijken en stuur anders rond die tijd dd herinnering . En breek me de bek niet open mbt de helpdesk, ik krijg van Homewizard antwoorden maar echt niet waarover ik vraag, laat staan dat ze de vragen goed lezen. Bijvoorbeeld over watermeter, schrijf ik: aangesloten via adapter, krijg ik als antwoord of bv batterij niet leeg is .
De P1 meter kan dus gewoon wel uit de app gehaald zonder dat er data verloren gaat.
De oude data kan inderdaad aan de nieuwe gekoppeld door beide ID nummers door te geven.
Hopelijk krijgt Wizzi snel bijscholing zodat ‘ie wel de juiste informatie geeft want die beweert glashard dat je het zo absoluut niet moet doen. 😅
Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2
In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2
In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.