• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54
THE_BASE schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:48:
Fijn dat @HomeWizard_NL alles heeft gedaan om Goodwe weer te ondersteunen.

Nu nog de oude omvormer kunnen verwijderen. En ik zie helaas met de nieuwe koppeling nog geen opwek.
just a guess: misschien willen ze nog niet dat je die oude verwijderd zodat ze data kunnen overzetten? Ik weet niet hoe ver de history nu gaat van die nieuwe koppeling? :P

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:49
In een interview met HW lees het volgende:

HomeWizard kijkt verder dan alleen de Plug-In Battery. Straathof noemde onder meer koppelingen met Home Connect van Siemens en Bosch, en integraties met laadpalen van Alfen en Peblar voor load balancing. Volgens hem wordt ook aan verdere aansturing van laadpalen gewerkt.

De koppeling met Home Connect kan ik onderschrijven, maar mij was nog niet bekend dat laadpalen van twee genoemde merken ondersteunt worden. Is dit juist? Ik zie deze apparaten niet staan bij de toe te voegen devices.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:16
meesje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:03:
In een interview met HW lees het volgende:

HomeWizard kijkt verder dan alleen de Plug-In Battery. Straathof noemde onder meer koppelingen met Home Connect van Siemens en Bosch, en integraties met laadpalen van Alfen en Peblar voor load balancing. Volgens hem wordt ook aan verdere aansturing van laadpalen gewerkt.

De koppeling met Home Connect kan ik onderschrijven, maar mij was nog niet bekend dat laadpalen van twee genoemde merken ondersteunt worden. Is dit juist? Ik zie deze apparaten niet staan bij de toe te voegen devices.
Ik heb de Peblar home met HomeWizard integratie.

Dynamic Load Balancing, dus als de wasmachine en de droger en de boiler aan staat schiet niet je meterkast op hol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLz3aHVFNTcs74dSQR-39bzbfb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9gvBeBGRaW1XDXYoxYvUtnA.jpg?f=fotoalbum_large

Solar Charging measurement source.

Zo kan je puur zonnelanden via de P1 meter, leuk voor in 2027.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjvedSpKjZXdRqPpUvbn8Vki0M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ty0DPRPe642Jje7UNPlpwDrK.jpg?f=fotoalbum_large

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:49
TFX77 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:38:
[...]

Ik heb de Peblar home met HomeWizard integratie.

Dynamic Load Balancing, dus als de wasmachine en de droger en de boiler aan staat schiet niet je meterkast op hol.

[Afbeelding]

Solar Charging measurement source.

Zo kan je puur zonnelanden via de P1 meter, leuk voor in 2027.

[Afbeelding]
Aha, ik zocht in de HW naar ondersteunde apparaten. Wat betreft de laadpalen (van deze twee merken) leg je de koppeling van de app van de laadpaal. Ik lees het toevallig in het interview. In mijn ogen mogen ze dat best wel noemen op hun website. Tenminste ik kan het niet vinden.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:41
meesje schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:59:
[...]

Aha, ik zocht in de HW naar ondersteunde apparaten. Wat betreft de laadpalen (van deze twee merken) leg je de koppeling van de app van de laadpaal. Ik lees het toevallig in het interview. In mijn ogen mogen ze dat best wel noemen op hun website. Tenminste ik kan het niet vinden.
Heb alleen dit even gevonden. Heb niet alles gelezen, heb geen laadpaal.
https://www.homewizard.com/nl/blog/elektrische-auto-opladen-zonnepanelen/
https://www.homewizard.com/nl/blog/load-balancing-laadpaal/

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:00
Ik wil mijn Alfen laadpaal connecten met mijn home wizzard app.

Daarvoor heb ik zoals ik begrijp het IP adres van mijn P1 meter nodig. Klopt het dat het adres onderaan is?

Ik heb dit gevonden door mijn apparaten in homewizzard app naar p1 meter te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H42knww1rAFDHwOogBmy-9mBFHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRncz0l8EXtEMuQh8zPYLV2q.jpg?f=fotoalbum_large

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:23
BaBoK schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:27:
Ik wil mijn Alfen laadpaal connecten met mijn home wizzard app.

Daarvoor heb ik zoals ik begrijp het IP adres van mijn P1 meter nodig. Klopt het dat het adres onderaan is?

Ik heb dit gevonden door mijn apparaten in homewizzard app naar p1 meter te gaan.

[Afbeelding]
Klopt.

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:23
Algemene vraag:

Zijn er nog die af en toe merken dat in Home Assistant (of Homey ?) de API koppeling met een van de smartplugs "verdwijnt" ?
Je moet dan in de HW app gaan, naar de instellingen voor die plug en manueel terug de API toegang opzetten.
Daarna verbindt die terug.

Maar waarom gaat die API toegang weg ??

[ Voor 4% gewijzigd door Holvoetn op 19-05-2026 09:16 ]

• Pieter VH
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 14:53
Het lijkt dat de GoodWe vreugde van korte duur was?
Ik probeer mijn omvormer toe te voegen, ik kan bij GoodWe zelf mijn omvormer selecteren en toestemming geven, maar daarna gaat het terug naar HomeWizard, waar ik volgende foutmelding krijg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqi40zHFu-IgDW4iRXNFbvv8SI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aQ8HtSrGSFFdklaW2ByeDzGv.png?f=fotoalbum_large

Nog iemand met hetzelfde probleem?

• TFX77
Pieter VH schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:45:
Het lijkt dat de GoodWe vreugde van korte duur was?
Ik probeer mijn omvormer toe te voegen, ik kan bij GoodWe zelf mijn omvormer selecteren en toestemming geven, maar daarna gaat het terug naar HomeWizard, waar ik volgende foutmelding krijg
[Afbeelding]

Nog iemand met hetzelfde probleem?
Ik neem aan een storing bij GoodWe op het API platform.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Pieter VH
TFX77 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:51:
[...]

Ik neem aan een storing bij GoodWe op het API platform.
Denk je dat het bij GoodWe zal liggen? Want ik kan zonder probleem zelf aanmelden op GoodWe en ik kan ook toestaan dat Homewizard data bij GoodWe ophaalt, dus de API op zich lijkt wel te werken.
Het is op de fase erna dat het fout loopt, en aan het adres in de balk lijkt me dat Homewizard te zijn?

• TFX77
Pieter VH schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Denk je dat het bij GoodWe zal liggen? Want ik kan zonder probleem zelf aanmelden op GoodWe en ik kan ook toestaan dat Homewizard data bij GoodWe ophaalt, dus de API op zich lijkt wel te werken.
Het is op de fase erna dat het fout loopt, en aan het adres in de balk lijkt me dat Homewizard te zijn?
Ik kan het niet voor je testen helaas. Ik heb SolarEdge zonder koppeling, dus een kWh meter in de meterkast zodat ik betrouwbaar kan sturen op opwek. Eventueel via de P1 meter bijvoorbeeld als kleiner dan 0 doe de boiler aan.

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:05
Pieter VH schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:58:
[...]

dat je toestemming kan geven dat een API gebruikt mag worden, zegt in principe niks dat de API ook daadwerkelijk werkt of niet..

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• Pieter VH
Toby-Wan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:12:
[...]

dat je toestemming kan geven dat een API gebruikt mag worden, zegt in principe niks dat de API ook daadwerkelijk werkt of niet..
Ik krijg wel via de api-pagina de juiste gegevens van de omvormer door en kan die selecteren.
Het gaat van een webpagina van openapi.goodwe dan naar een webpagina integrations.homewizard, waarbij een een rondje blijft draaien en dan waarschijnlijk in time-out gaat en de foutmelding weergeeft.

Maar het is inderdaad aan de technische mensen die weten wat er hierachter allemaal gebeurd, maar mij lijkt het te time-outen op homewizard-niveau...

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:48

HE1

Kreeg vandaag een email van HW met de melding dat mijn watermeter al 3dg offline is. In de app staat een wifi sterkte van 100%, groene ring brand gewoon op de watermeter en de afgelopen 3dg zie ik volledige meting in de grafiek over de hele dag.

Geen idee waarom ik de mail kreeg. Meer mensen zo'n mail gehad?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:57
HE1 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:47:
Kreeg vandaag een email van HW met de melding dat mijn watermeter al 3dg offline is. In de app staat een wifi sterkte van 100%, groene ring brand gewoon op de watermeter en de afgelopen 3dg zie ik volledige meting in de grafiek over de hele dag.

Geen idee waarom ik de mail kreeg. Meer mensen zo'n mail gehad?
Ja, check! Ook mail gehad. Zal dus geen toeval zijn dan..

- NAC Breda -

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:37
Sinds enkele dagen zie ik in de HW app en de HW display wel de kWh opbrengst van mijn zonnepanelen, maar niet de € opbrengst. Ik heb een SolarEdge omvormer en optimizers. Er is recent wel een update van de SolarEdge app geweest, maar weet niet of dit verschijnsel daar iets mee te maken heeft.

Ik heb nog niet geprobeerd de SolarEdge omvormer opnieuw te koppelen (na verwijderen van de huidige koppeling), ik weet niet of dit het oplost, en vrees dat de historie dan verdwenen is.

Iemand die dit probleem herkent, en misschien advies?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:44
EVfan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:11:
Sinds enkele dagen zie ik in de HW app en de HW display wel de kWh opbrengst van mijn zonnepanelen, maar niet de € opbrengst. Ik heb een SolarEdge omvormer en optimizers. Er is recent wel een update van de SolarEdge app geweest, maar weet niet of dit verschijnsel daar iets mee te maken heeft.

Ik heb nog niet geprobeerd de SolarEdge omvormer opnieuw te koppelen (na verwijderen van de huidige koppeling), ik weet niet of dit het oplost, en vrees dat de historie dan verdwenen is.

Iemand die dit probleem herkent, en misschien advies?
Ik heb hier exact hetzelfde en dat hebben ze gedaan omdat de bedragen niet meer klopte met de daadwerkelijke kosten/opbrengst per dag/week/maand en jaar. nu klopt het wel weer maar inderdaad jammer dat ze het zo hebben opgelost
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.