Ik woon in zo'n leuke plattelandsgemeente waarbij het iets van een uur kost om van de ene uithoek naar de andere te rijden, mijn dorp kwam eigenlijk in geen enkel programma voor, hooguit als "we hebben toeristische trekpleisters, die moeten nog aantrekkelijker voor toeristen worden!"Jerie schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:34:
[...]
We leven in de gekke wereld waarin de gemeente een zakcentje verdient, niet opkomt voor de belangen van de burgers (enkel bedrijfsleven), en de slachtoffers (de burgers) nul compensatie ontvangen. Hoe los je dat op? Middels de gemeenteraad die je zelf kiest als burger. In Amsterdam heeft men diverse toeristen overlast kwesties weten te mitigeren. Alles? Uiteraard niet. Maar er zijn veel leukere steden voor toeristen. Neem Utrecht, Leiden, of Maastricht. (Zaandam wil ik niet noemen, vind ik zielig voor ze)
Zit wil te denken om de politieke partij waar ik lid van ben eens te porren of zij niet eens wat vragen kunnen stellen over bijv. het verkeer hier in het dorp. Parkeerverboden worden massaal genegeerd, wat vrij gevaarlijke situaties oplevert, maar ik heb nog nooit boa's gezien hier.
Oh ja, reken maar dat ik de tigste duitser die gaat van HALLO WO IST DER SUPERMARKT? écht niet meer in het Duits help, daar was ik zelfs tijdens Corona al klaar meespijkerhoofd schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:12:
[...]
Wellicht kunnen burgers er zelf voor zorgen dat bepaalde hun dorpen minder aantrekkelijk worden voor toeristen. Je kan als burger weigeren om iets anders te spreken dan Nederlands, je kan als burger toeristen hinderen, onbeschoft gedrag tonen, vechtpartijtjes beginnen, vuil op straat gooien etc. Laat als burger je tanden zien en wellicht valt er dan wel te praten.
Twee boa's verdienen zichzelf op een ochtendje terug.
People as things, that’s where it starts.