Ik heb wel eens gehad dat ik toch antwoord kreeg van mensen, terwijl er maar 1 repeat stond. Verder kan je ter debugging een firmware variant flashen met observer er in (afhanekelijk van je hardware). Zorg dan dat je de "observer-uplink-native-dev" gebruikt.bass1984 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:27:
Bordjes binnen en de repeater + companion opgezet - test channel aangemaakt maar berichten blijven bij: Heard 1 repeat. Mijn aanname is dat deze berichten (nog) niet verder opgepikt worden. Zie je overige test berichten enkel als ze een "roomserver" bereiken?
Na configuratie (wifi etc) werkt je device gelijk als uplink naar de letsmesh.net website. Je kan dan via de channels page je berichtje zien, en ook beter zien of iemand iets terugstuurt (wat je misschien native niet ontvangt). Ook kan je dan beter het pad zien wat er is afgelegd geloof ik.
Verder is het denk ik af te raden om direct een room server te draaien in deze fase. Zie deze post.
Bovenstaande is puur vanuit m'n eigen beperkte kennis zo ver geschreven, maar het heeft mij al wel geholpen (zit op randje van Mesh).
:strip_exif()/f/image/F3xyQKJv2VGOIylvuMrPwqu9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gvAM8h2AR3Eroufa0G8hpS2V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aNW9YG9nM2Kk62XV9JMyTpFj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rq7hYTBMwk4qNATUt6l5e3iM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1KP8CbDXr0Ehd9V58hweL2Lk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CL6pAjdUeR0tXnGOsiqcfZgq.jpg?f=fotoalbum_large)