Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Beide sites gecheckt, de 2e is wat duidelijker en geeft dit weer:
:strip_exif()/f/image/MuAsflO3JiolsIf7qONy9OiX.jpg?f=fotoalbum_large)
De 3 groene zitten allemaal op dezelfde locatie, wss toch te ver weg vanaf mn huis (dicht bebouwd).
@JeroenH Dat ding ligt hier op zolder, hoger dan dat kom ik niet. Nadeel: geen vrij uitzicht wat weer niet meehelpt.
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Ik snap het. Ik heb geluk, ik kom mijn wijk/woonplaats vrij makkelijk uit, en dan moet ik zelfs mijn repeater nog even op een buis o.i.d. plaatsen zodat bij boven de zonnepanelen uit kijkt. Nu straalt hij maar één kant op. Je moet mazzel hebben met je mogelijkheden tot plaatsing, en met hoeveel repeaters er in je buurt zijn.DaWizza schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:47:
@JeroenH Dat ding ligt hier op zolder, hoger dan dat kom ik niet. Nadeel: geen vrij uitzicht wat weer niet meehelpt.
Hopelijk groeit het systeem, en blijft het zo leuk dat mensen hun repeaters ook onderhouden enz. Het zou toch leuk zijn om zo'n decentraal commnicatiesysteem te hebben. Voor de leuk, en voor de zekerheid.
Ik zag trouwens het kanaal #tweakersmeshcore. Een enkele keer wordt daar wat gezegd, maar het is vrij stil. Is dat omdat er niet veel gebeurt, of omdat ik het gewoon niet hoor?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Er gebeurd daar erg weinig, misschien een bericht om de paar dagen. Maar was leuk je daar te zien, snapte vrij snel je 'call' icm je avatarJeroenH schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:31:
[...]
<>
Ik zag trouwens het kanaal #tweakersmeshcore. Een enkele keer wordt daar wat gezegd, maar het is vrij stil. Is dat omdat er niet veel gebeurt, of omdat ik het gewoon niet hoor?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Localmesh.nl heeft een telegram groep als je geïnteresseerd bent. Ik ben er zelf (nog) geen lid van.JeroenH schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:31:
[...]
Hoop ik ook om dezelfde redenen. Dan zal blijken hoeveel personen hun repeater op uptime controleren. Want als je er geen actief gebruik van maakt merk je ook niet snel of deze up is. Ik wil het in ieder geval opnemen in home assistant. Dan heb ik er tenminste zicht op. En mooi dat dit via tcp/wifi kan met de Heltec V4.JeroenH schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:31:
[...]
Hopelijk groeit het systeem, en blijft het zo leuk dat mensen hun repeaters ook onderhouden enz. Het zou toch leuk zijn om zo'n decentraal commnicatiesysteem te hebben. Voor de leuk, en voor de zekerheid.
Een bijkomend probleem is dat als je sterker zend dan je ontvangt, je MC radio gaat zenden op momenten dat er ook een andere zender bezig is op het mesh netwerk, en dus beide transmissies mislukken.
Na de grote groei van de afgelopen weken krijg ik de indruk dat het bereik weer aan het afnemen is (als in geslaagde transmissies)
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 15-01-2026 19:20 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
:strip_exif()/f/image/FFsOJiwD1OxzAviO3jF4maOa.jpg?f=fotoalbum_medium)