@franssie mijn installatiehandleiding voor de Heltec V4 (wellicht voor de TS iets?):franssie schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:46:
[...]
Het komt vaker voorbij en het staat ook wel wat (te) verstopt in de TS realiseer ik me nu. Die is redelijk compleet maar daardoor ben ik wellicht vergeten dit soort essentiële informatie een prominentere plaats te geven.
Dat is het nadeel als je alles eerst zelf uitzoekt, dan vergeet je wel eens wat je ook alweer ontdekt hebt.
Ik ga er naar kijken.
Installatie
- Haal de onderdelen uit de verpakking, je hebt enkel de Antenne en de Heltec V4 zelf nodig.
- Sluit de antenne aan op het goudkleurige ronde aansluitpunt rechts naast het schermpje (even goed aanduwen)
- Sluit de Heltec met een USB-C kabel aan op een computer of laptop
- Open een Chrome browser en navigeer naar https://flasher.meshcore.dev
- Kies daar: Heltec V4 en daarna Companion Bluetooth (tenzij je op een andere manier wilt verbinden)
- Zet het vinkje bij Erase Device aan en click op Flash, selecteer daarna het apparaat dat je wilt flashen
- Wacht tot ie klaar is (er verschijnt please wait...), daarna reboot ie automatisch
- Wacht tot ie is gereboot.
Verbinden met telefoon / computer via Bluetooth
- Start de Heltec V4 op door 'm aan een powered USB-C te hangen
- Wacht tot het 'startscherm' verschijnt
- Druk op het knopje linksboven om door de menupagina's te 'cyclen' tot je bij bluetooth komt
- Long-press om bluetooth uit te zetten en weer aan te zetten
- Download de Meshcore app uit een appstore
- Open de app en zoek naar je apparaat
Configuratie voor Nederland
- Open de app op je telefoon
- Navigeer naar Settings (radartje) > Radio Settings > Choose Preset > EU/UK (Narrow)
- Klik op het vinkje om op te slaan
:strip_exif()/f/image/QrSfOQWifiIo44X80qQKvfwd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MrZjDe5l4b2UNhujzV69BTrY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YyOMf2gDQAPBswacFQUvZhMm.jpg?f=fotoalbum_large)