Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Jeetje. Ik was in de veronderstelling dat iedereen die op de reserveringswachtrij staat, direct zou kunnen bestellen volgende week. Maar zelfs dan kan het nog zijn dat je tot het eind van het jaar moet wachten dusQapla1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:26:
We verwachten dat we nog tot het eind van het jaar doorgaan met het verzenden van deze e-mails, terwijl we de wachtrij steeds verder afwerken.
Dus sta je in de reserveringswachtrij dan kan je vanaf 29 juni een mail verwachten met dat je daadwerkelijk een kan kopen maar ook pas over 3 weken. Afhankelijk van waar je in die wachtrij staat.
Precies. Rest van het jaar. Kan ook gewoon augustus worden dus. Even afwachten.Qapla1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:26:
Volgens de site van Valve werkt het zo:
Ik heb een e-mail ontvangen dat ik in de reserveringswachtrij sta, wat betekent dat?
Dit betekent dat er een Steam Machine voor je is gereserveerd. Je hoeft alleen maar af te wachten en zodra hij klaar is voor verzending, krijg je een e-mail met de optie om over te gaan tot aankoop. Je hebt dan 72 uur om de aankoop af te ronden, voordat we je reservering annuleren en doorgaan met de volgende persoon in de rij.
Wanneer kan ik mijn bestellingse-mail verwachten?
De eerste e-mails naar mensen in de reserveringswachtrij worden in de week van 29 juni verzonden, in de volgorde waarin ze na het willekeurig herschikken op de lijst staan. We verwachten dat we nog tot het eind van het jaar doorgaan met het verzenden van deze e-mails, terwijl we de wachtrij steeds verder afwerken.
Dus sta je in de reserveringswachtrij dan kan je vanaf 29 juni een mail verwachten met dat je daadwerkelijk een kan kopen maar ook pas over 3 weken. Afhankelijk van waar je in die wachtrij staat.
Oh shi, my bad met wat ik eerder zei.Qapla1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:26:
Volgens de site van Valve werkt het zo:
Ik heb een e-mail ontvangen dat ik in de reserveringswachtrij sta, wat betekent dat?
Dit betekent dat er een Steam Machine voor je is gereserveerd. Je hoeft alleen maar af te wachten en zodra hij klaar is voor verzending, krijg je een e-mail met de optie om over te gaan tot aankoop. Je hebt dan 72 uur om de aankoop af te ronden, voordat we je reservering annuleren en doorgaan met de volgende persoon in de rij.
Wanneer kan ik mijn bestellingse-mail verwachten?
De eerste e-mails naar mensen in de reserveringswachtrij worden in de week van 29 juni verzonden, in de volgorde waarin ze na het willekeurig herschikken op de lijst staan. We verwachten dat we nog tot het eind van het jaar doorgaan met het verzenden van deze e-mails, terwijl we de wachtrij steeds verder afwerken.
Toch maar goed dan al die extra reserveringen...
Of nog later…. Ik heb er hier ook een zitten die door het dolle was dat ze er een kan kopen. Tot ik deze tekst dus tegen kwam….. in het slechtste geval is het een mooi kerst cadeau. 🤣ap3nr0ts schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:31:
[...]
Precies. Rest van het jaar. Kan ook gewoon augustus worden dus. Even afwachten.
Ik hoop niet dat het uitleveren van de huidige batch tot het einde van het jaar gaat duren, dat zou betekenen dat ik pas volgend jaar aan de beurt ben.
Het is dat het nu geen weer is om binnen te zitten en ik vermaak me in de tuin nu prima met de Steam Deck. Maar ik hoop de Steam Machine in het najaar toch wel in huis te hebben.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik verbaas me er over dat er zó veel mensen hier in de wachtrij terecht zijn gekomen. Lijkt wel bijna de helft joh.mOBSCENE schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:31:
[...]
Jeetje. Ik was in de veronderstelling dat iedereen die op de reserveringswachtrij staat, direct zou kunnen bestellen volgende week. Maar zelfs dan kan het nog zijn dat je tot het eind van het jaar moet wachten dus
Komt niet iedereen op die lijst te staan die zich heeft ingeschreven?DLSS schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:08:
[...]
Ik verbaas me er over dat er zó veel mensen hier in de wachtrij terecht zijn gekomen. Lijkt wel bijna de helft joh.
Nee je hebt een reservation queue en een waiting list.Kakkerlak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:14:
[...]
Komt niet iedereen op die lijst te staan die zich heeft ingeschreven?
Mensen krijgen dit bericht als ze in de wachtrij komen: ''When we did the one-time randomization of the list, your place in line ended up beyond the number of units we'll have in this production run.''
Je kan zelf heel gemakkelijk de SSD upgraden.outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:00:
Hier ook niet. Wilde alleen het 2tb model want 512 slaat nergens op en heb ook geen zin om een ssd eraan te hangen: dat verpest het hele idee van de vorm factor imo.
En je hebt ( met name voor indie games ) nog het micro sd slot.
Ik had mij voor alle vier modellen aangemeld. Ik ging voor de 2 TB + Controller, maar dit werkt ook. Dan maar een externe SSD eraan hangen. Nu maar hopen dat ik maandag daadwerkelijk kan bestellen en niet pas ergens aan het einde van het jaar...You're officially in the reservation queue for Steam Machine 512GB with Controller
Thx ik begreep dit niet helemaal. Dit stond dus in mijn mail: "Je staat officieel in de reserveringswachtrij voor een Steam Machine 2 TB met Controller"DLSS schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:18:
[...]
Nee je hebt een reservation queue en een waiting list.
Mensen krijgen dit bericht als ze in de wachtrij komen: ''When we did the one-time randomization of the list, your place in line ended up beyond the number of units we'll have in this production run.''
Benieuwd wanneer de betaal mail komt .
As we work our way through the reservation queue, some customers may cancel their reservations. If that happens, you may be moved into the reservation queue, and you'll be notified via email that you have a reservation after all.
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Staat wel namelijk dat ze daar op zouden letten, maar tot nu toe niks van gemerkt.
De belofte is ergens tussen aanstaande maandag en voor dit jaar afgelopen is. Ik hoop maandag voor iedereen hierKakkerlak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:37:
Benieuwd wanneer de betaal mail komt .
[ Voor 7% gewijzigd door eilavid op 26-06-2026 20:43 ]
YouTube: DF Direct Q+A: Steam Machine - The Big Price/Performance/Form Factor Discussion
Vond het zelf wel tof om terug te horen dat je niet onder die 3.8L uitkomt en dat dat de Steam Machine heel uniek maakt en niet na te maken is met een DIY build.
Ja, ik snap dat mensen zeggen dat je een betere performance kan krijgen voor minder, maar dat is toch altijd zo geweest? CEC, de form factor, integratie met Steam Controller, plug-and-play, een heel OS erbij. Ik vind de vergelijking met consoles en zelf bouwen daarom nergens op slaan. En ik heb een pc met een RTX4070 en een Switch 2. Hij is zo duur door de markt, maar het apparaat vind ik op zichzelf heel tof.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:51:
Nieuwe digital foundry video zonet gedropt:
YouTube: DF Direct Q+A: Steam Machine - The Big Price/Performance/Form Factor Discussion
Vond het zelf wel tof om terug te horen dat je niet onder die 3.8L uitkomt en dat dat de Steam Machine heel uniek maakt en niet na te maken is met een DIY build.
Hij is niet beter dan een console die 6 jaar oud is en de helft kost. En dat met een prijskaartje van anderhalve rug voor de 2tb versie.ap3nr0ts schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:07:
[...]
Ja, ik snap dat mensen zeggen dat je een betere performance kan krijgen voor minder, maar dat is toch altijd zo geweest? CEC, de form factor, integratie met Steam Controller, plug-and-play, een heel OS erbij. Ik vind de vergelijking met consoles en zelf bouwen daarom nergens op slaan. En ik heb een pc met een RTX4070 en een Switch 2. Hij is zo duur door de markt, maar het apparaat vind ik op zichzelf heel tof.
Toch niet zo raar dat mensen hem dan vergelijken met de PS5?
Laat onverlet dat het natuurlijk wel een geinig apparaat is en als geld geen rol speelt een leuk hebben ding.
Klopt! Dus als dat je interesseert moet je lekker die pc bouwen of PS5 kopen. Mijn PS5 staat al een half jaar niet aangesloten en mijn punt is alleen dat hij zo duur is door die stomme marktomstandigheden. Wat je ervoor krijgt in het huidige klimaat vind ik een mooi pakket. Jammer dat de techwereld nu zo kut is.outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:11:
[...]
Hij is niet beter dan een console die 6 jaar oud is en de helft kost. En dat met een prijskaartje van anderhalve rug voor de 2tb versie.
Laat onverlet dat het natuurlijk wel een geinig apparaat is en als geld geen rol speelt een leuk hebben ding.
Waarom vergelijk je een PC met een console? Hoe goed is de PS5 met Office taken? 0 woorden per minuut?outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:11:
[...]
Hij is niet beter dan een console die 6 jaar oud is en de helft kost. En dat met een prijskaartje van anderhalve rug voor de 2tb versie.
Was er zo weinig vraag of betekent dit nog niets ? Voor mij een hebben ding. Ik zoek al een tijdje
om HL2 en Portal te spelen in de woonkamer en ja het kan ook op een Mac Mini als je de source
engine hercompileert of een Windows PC, maar dit is wel handig.
/troll mode .... nu snel op Marktplaats zetten voor 3000 euro.
[ Voor 33% gewijzigd door loekf2 op 26-06-2026 21:32 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ze zouden kunnen eisen dat je minimaal 100 euro aan games hebt gekocht ofzo als je in aanmerking wilt komen voor de eerste productierun. Maar dat hebben ze schijnbaar niet gedaan. Ze willen 't waarschijnlijk ook weer niet te gek maken.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:42:
Ik vind het goed geregeld tot nu toe. Ze hadden alleen wel iets strenger kunnen zijn met multi reserveringen binnen 1 huishouden.
Staat wel namelijk dat ze daar op zouden letten, maar tot nu toe niks van gemerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door DLSS op 26-06-2026 21:31 ]
Een Steam Machine kopen voor office taken is wel van het niveau klompen halen om mee te gaan hardlopen. Niemand die dat doet natuurlijk. Derhalve ook een zinloze vergelijking. Het is allang feitelijk aangetoond dat de Steam Machine qua kracht het niet haalt bij een PS5. Kun je blijven copen (wat ik snap met je 25 reserveringen...) maar de feiten blijven helaas te feiten.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:21:
[...]
Waarom vergelijk je een PC met een console? Hoe goed is de PS5 met Office taken? 0 woorden per minuut?
Import the third world, become the third world
Nee heel veel mensen zitten juist in de wachtrij (dus niet bij de eerste production run)loekf2 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:30:
Ik ook in de queue voor de 512 GB met controller, ik had maar een optie aangevinkt.
Was er zo weinig vraag of betekent dit nog niets ?
/troll mode .... nu snel op Marktplaats zetten voor 3000 euro.
Ik koop ook geen SUV om 1x per maand met mn achterbak vol naar de glasbak te rijden. Iets met multi use.London schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Een Steam Machine kopen voor office taken is wel van het niveau klompen halen om mee te gaan hardlopen. Niemand die dat doet natuurlijk. Derhalve ook een zinloze vergelijking. Het is allang feitelijk aangetoond dat de Steam Machine qua kracht het niet haalt bij een PS5. Kun je blijven copen (wat ik snap met je 25 reserveringen...) maar de feiten blijven helaas te feiten.
Vind de 25 reserveringen lore opmerking wel een leuke hahaLondon schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Een Steam Machine kopen voor office taken is wel van het niveau klompen halen om mee te gaan hardlopen. Niemand die dat doet natuurlijk. Derhalve ook een zinloze vergelijking. Het is allang feitelijk aangetoond dat de Steam Machine qua kracht het niet haalt bij een PS5. Kun je blijven copen (wat ik snap met je 25 reserveringen...) maar de feiten blijven helaas te feiten.
Ja 100EUR had perfect geweest, mijn altjes hebben allemaal maar 5EUR uitgegeven, 100EUR is veelste duur voor een alt account dus had een mooie geweest om dat te eisen.DLSS schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:31:
[...]
Ze zouden kunnen eisen dat je minimaal 100 euro aan games hebt gekocht ofzo als je in aanmerking wilt komen voor de eerste productierun. Maar dat hebben ze schijnbaar niet gedaan. Ze willen 't waarschijnlijk ook weer niet te gek maken.
En je vergelijking klopt ook niet. Met klompen kan je slecht hardlopen, met Steam Machine kan je geweldig office taken verrichten.London schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:32:
[...]
1,7LAMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:51:
Nieuwe digital foundry video zonet gedropt:
https://www.notebookcheck.nl/Minisforum-EliteMini-B550-Review-Compacte-Mini-PC-met-een-externe-grafische-kaart.623923.0.html
0,5L
uitvoering: FSP FlexGURU PRO 500W
En dan nog een videokaart.
Niet best als Office (😂) je enige en beste tegenargument is.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:21:
[...]
Waarom vergelijk je een PC met een console? Hoe goed is de PS5 met Office taken? 0 woorden per minuut?
[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 26-06-2026 21:52 ]
Helemaal geweldig! Kan je mooi een essay schrijven in Word over hoe de PS5 de vloer aanveegt met de Steam MachineAMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:41:
[...]
En je vergelijking klopt ook niet. Met klompen kan je slecht hardlopen, met Steam Machine kan je geweldig office taken verrichten.
Nb. ik haal zelf ook gewoon een Steam Machine hé, maar laten we nou niet doen alsof het allemaal zo geweldig is voor wat je betaalt. Ik wil hem vooral voor het gemak en omdat SteamOS gewoon lekker werkt. Maar voor de rest is het allemaal niet zo denderend.
Import the third world, become the third world
En waar kom je dan op uit?
Als ik google zie ik hem nergens beschikbaar voor aankoop, en ik zie nergens wat de totale specs + vergelijkbare GPU in totaal zouden kosten en of het hele grapje dan onder de 4L blijft
Kan ook nog de andere duizenden taken opnoemen die een PC kan doen en een console niet? Maar beetje zonde van de tijd toch?outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:51:
[...]
Niet best als Office (😂) je enige en beste tegenargument is.
Ben ook benieuwd hoeveel FPS CS2 heeft op de PS5London schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:51:
[...]
Helemaal geweldig! Kan je mooi een essay schrijven in Word over hoe de PS5 de vloer aanveegt met de Steam Machine![]()
Nb. ik haal zelf ook gewoon een Steam Machine hé, maar laten we nou niet doen alsof het allemaal zo geweldig is voor wat je betaalt. Ik wil hem vooral voor het gemak en omdat SteamOS gewoon lekker werkt. Maar voor de rest is het allemaal niet zo denderend.
Zeker zonde van je tijd: 99% sluit hem aan zn tv en speelt er zn Steam games op en verder niets.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:53:
[...]
Kan ook nog de andere duizenden taken opnoemen die een PC kan doen en een console niet? Maar beetje zonde van de tijd toch?
Helemaal prima natuurlijk, Steam is geweldig en het is een mooi apparaatje (zoals ik hierboven ook al zei). Maar je kan het ook overdrijven he.
Waar baseer je die cijfers op?outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:55:
[...]
Zeker zonde van je tijd: 99% sluit hem aan zn tv en speelt er zn Steam games op en verder niets.
Helemaal prima natuurlijk, Steam is geweldig en het is een mooi apparaatje (zoals ik hierboven ook al zei). Maar je kan het ook overdrijven he.
Mijn reactie is alleen om aan te tonen dat je ook met een DYI build dichtbij(eronder?) kan komen.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:51:
[...]
En waar kom je dan op uit?
Als ik google zie ik hem nergens beschikbaar voor aankoop, en ik zie nergens wat de totale specs + vergelijkbare GPU in totaal zouden kosten en of het hele grapje dan onder de 4L blijft
Geen idee hoeveel mijn setup is qua volume. Ongeveer 6liter schat ik met een RX6800 en 140mm diepe ATX voeding.
Maar als je zelf een behuizing om maat kan maken,een goede kleine voeding neemt,alles stript en een kleine krachtige videokaart gebruikt kan daar denk ik nog flink vanaf.
Ik heb het apparaat inmiddes jaar of 2 en hij is niet meer te krijgen, dus prijs de vergelijking met de steammachine maken is sowieso niet eerlijk.
Dan is ie krachtiger en wellicht ongeveer net zo duur geweest.
Mijn setup is esthetisch niet om aan te gluren.
Daar hadden ze met een 2e versie wel een behuizing voor.
Die is oneveer net zo breed en hoog als de steammachine, maar wel 2x zo lang. Volume daarvan is 8,7Liter maar die heeft ruimte voor fullsize voeding en fullsize videokaart.
[ Voor 8% gewijzigd door Sinned123 op 26-06-2026 22:09 ]
Ja maar dit is de SFF die ik al vaker gezien heb op Youtube, ik vind het super tof wat mensen weten te fabriceren in de SFF community. Maar de 3,8L is toch wel andere koek en voor zover ik weet niet na te maken hoor.Sinned123 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:08:
[...]
Mijn reactie is alleen om aan te tonen dat je ook met een DYI build dichtbij(eronder?) kan komen.
Geen idee hoeveel mijn setup is qua volume. Ongeveer 6liter schat ik met een RX6800 en 140mm diepe ATX voeding.
Maar als je zelf een behuizing om maat kan maken,een goede kleine voeding neemt,alles stript en een kleine krachtige videokaart gebruikt kan daar denk ik nog flink vanaf.
Ik heb het apparaat inmiddes jaar of 2 en hij is niet meer te krijgen, dus prijs de vergelijking met de steammachine maken is sowieso niet eerlijk.
Die is oneveer net zo breed en hoog als de steammachine, maar wel 2x zo lang. Volume daarvan is 8,7Liter maar die heeft ruimte voor fullsize voeding en fullsize videokaart.
[Afbeelding]
En het bouwen van SFF is ook een stuk lastiger dan gewoon een standaard ITX tower. Hoe kleiner je gaat hoe lastiger het is.
[ Voor 4% gewijzigd door AMDLegion op 26-06-2026 22:12 ]
Voor een developer is het merendeel wat je nodig hebt gewoon aanwezig als ik me niet vergis. Voor office taken zoals office kan het tegenwoordig ook prima webbased.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:41:
[...]
En je vergelijking klopt ook niet. Met klompen kan je slecht hardlopen, met Steam Machine kan je geweldig office taken verrichten.
[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 26-06-2026 22:22 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
DIY is niet te doen hoor. Minisforum +eGPU is sowieso al ruk want een Thunderbolt komt bijlange na niet in de buurt van de bandbreedte van een PCIe x16 interface. En dat is waarschijnlijk ook veel luidruchtiger, en duurder?Sinned123 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:08:
[...]
Mijn reactie is alleen om aan te tonen dat je ook met een DYI build dichtbij(eronder?) kan komen.
[Afbeelding]
Als ik dan iets DIY zou bouwen dan zou dit nog net in mijn tv console passen:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 115,11 | € 115,11 |
| 1 | Moederborden | ASRock A620AI WiFi | € 128,41 | € 128,41 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 8GB | € 336,99 | € 336,99 |
| 1 | Behuizingen | Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel) | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AN400 | € 45,23 | € 45,23 |
| 1 | Case fans | ARCTIC P14 Pro PST, 1-pack, Zwart, 140mm | € 7,07 | € 7,07 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK16GX5M2B5200Z40 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 83,- | € 83,- |
| 1 | Interne ssd's | Patriot P300 512GB | € 89,90 | € 89,90 |
| Totaal | € 1.059,61 | |||
[ Voor 3% gewijzigd door Dekar op 26-06-2026 23:17 ]
Er zit een PCI-e aansluiting op de minisforum en het luidste van de hele setup was de voeding...Dekar schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:03:
[...]
DIY is niet te doen hoor. Minisforum +eGPU is sowieso al ruk want een Thunderbolt komt bijlange na niet in de buurt van de bandbreedte van een PCIe x16 interface. En dat is waarschijnlijk ook veel luidruchtiger, en duurder?
Als ik dan iets DIY zou bouwen dan zou dit nog net in mijn tv console passen:Met Bazzite dan power settings omlaag schroeven naar ~75% zodat die lekker stil en koel blijft. Zal die nog rondjes lopen om de Steam Machine. Maar goed ik wil nog steeds liever de GabeCube want Steam support is top, CEC is erg handig, korting op de Controller, en ik heb veel vertrouwen in SteamOS op de Steam hardware.
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 7500F Tray € 115,11 € 115,11 1 Moederborden ASRock A620AI WiFi € 128,41 € 128,41 1 Videokaarten Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 8GB € 336,99 € 336,99 1 Behuizingen Silverstone Sugo Series 13 (mesh front panel) € 54,90 € 54,90 1 Processorkoeling DeepCool AN400 € 45,23 € 45,23 1 Case fans ARCTIC P14 Pro PST, 1-pack, Zwart, 140mm € 7,07 € 7,07 1 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK16GX5M2B5200Z40 € 199,- € 199,- 1 Voedingen Corsair RM650e (2025) Zwart € 83,- € 83,- 1 Interne ssd's Patriot P300 512GB € 89,90 € 89,90 Totaal € 1.059,61
Zowel RX6800 als de minipc zelf waren amper(niet?) te horen onder load.
Sowieso je kan het hebben over bandbreedte maar ik heb ook een gigabyte auros gehad (externe gpu dock met gtx1080) via thunderbolt en die was ook sneller dan de RX 7600M
Die RX 7600M is echt de achilles hiel en maakt de steammachine gewoon al met al een matige deal.
Jou setup is gelijk geprijst en die RX9060XT loopt echt rondjes om die RX 7600M.
Als je met Bazzite en soortgelijke ervaring kan krijgen(maar dan met 2x de performance), ga je dan echt de valve premium betalen? dacht dat we op tweakers zaten
[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 26-06-2026 23:40 ]
klopt maar soms wil je mooie spullen en geen gezeur zodat je tijd hebt andere dingen te tweakenSinned123 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:28:
[...]
Er zit een PCI-e aansluiting op de minisforum en het luidste van de hele setup was de voeding...
Sowieso je kan het hebben over bandbreedte maar ik heb ook een gigabyte auros gehad (externe gpu dock met gtx1080) via thunderbolt en die was ook sneller dan de RX 7600M
Die RX 7600M is echt de achilles hiel en maakt de steammachine gewoon al met al een matige deal.
Jou setup is gelijk geprijst en die RX9060XT loopt echt rondjes om die RX 7600M.
Als je met Bazzite en soortgelijke ervaring kan krijgen(maar dan met 2x de performance), ga je dan echt de valve premium betalen? dacht dat we op tweakers zaten
Meest belangrijke is dat de behuizing 3x zo groot is, gewoon een compleet ander product dus.Sinned123 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:28:
[...]
Er zit een PCI-e aansluiting op de minisforum en het luidste van de hele setup was de voeding...
heeft geen HDMI CEC ( en nee een adapter vervangt Valve's solution niet, geen ingebouwde receiver voor de controller, hij is een stuk duurder ( 1059EUR + arbeidskosten die afhangen van hoeveel je tijd waard is, beroep etc, voor een redelijke advocaat is dat al snel 1000EUR arbeidskosten extra ).
En daarnaast ziet de Steam Machine er veel en veel beter uit in de woonkamer.
En dan is het met een DIY build onbekend of die stil gaat draaien ( zonder inderdaad 75% dat ding te moeten nerfen )
Ik denk dat mensen vergeten dat je al heel lang Steam OS ( Steam Deck Recovery Image ) kon draaien op DIY builds, en inderdaad ook Bazzite. Dus snap niet zo goed waarom nu met de Steam Machine iedereen pas gaat papegaaien dat je ook een DIY build kan maken.
Zoals ik al eerder zei elders in deze thread, het is een beetje vreemd om een Dacia Bigster te promoten in een compacte VW Polo GTI of Golf topic.
En daarbij is het denk ik ook dat hoe ouder je word hoe meer je de gebruikerservaring boven raw specs gaat waarderen. Gewoon een game spelen op het meest vriendelijke en toegankelijke systeem is veel aantrekkelijker.
[ Voor 8% gewijzigd door AMDLegion op 27-06-2026 10:13 ]
Ik ben meer benieuwd of we straks weer zieke berekeningen kunnen krijgen die aangeven wanneer je Machine besteld kan worden. Dat vond ik bij de Deck belachelijk goed uitgevoerd door de community, haha.
Omdat nú duidelijk is hoeveel je voor die Steam Machine moet betalen. De afgelopen tijd heb ik heel wat mensen al zien zeggen dat ze geen zin meer hadden om te wachten en zelf een 'Steam Machine' gebouwd hebben, maar ja het lijkt me logisch dat als het ding eindelijk uitkomt en hij blijkt belachelijk duur te zijn (ja dat is mijn waarde oordeel) dat het onderwerp dan weer meer naar boven komt.Ik denk dat mensen vergeten dat je al heel lang Steam OS ( Steam Deck Recovery Image ) kon draaien op DIY builds, en inderdaad ook Bazzite. Dus snap niet zo goed waarom nu met de Steam Machine iedereen pas gaat papegaaien dat je ook een DIY build kan maken.
Dit is echter geen mini-PC thread, het gaat over nieuwe Steam hardware. Dat jij daarbij heel veel belang hecht aan de compactheid van het apparaat is prima, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen cruciaal is.Zoals ik al eerder zei elders in deze thread, het is een beetje vreemd om een Dacia Bigster te promoten in een compacte VW Polo GTI of Golf topic.
Dat is ook nogal je eigen voorkeuren projecteren op iedereen. Waarom zou performance niet in de gebruikerservaring zitten? Ja een compact kastje is leuk, ja aanzetten met je controller en automatisch je TV aan en op juiste input, heel leuk... Maar ik heb daarna liever betere performance van de game. Dat aanzetten en TV input en zo dat is één minuut, de performance van de game merk je gedurende je gehele speelsessie. Natuurlijk hangt het ook weer af van wat voor games je wil gaan spelen, maar dat is het punt, het is niet voor iedereen gelijk.En daarbij is het denk ik ook dat hoe ouder je word hoe meer je de gebruikerservaring boven raw specs gaat waarderen. Gewoon een game spelen op het meest vriendelijke en toegankelijke systeem is veel aantrekkelijker.
Gamertag: FinrazielNL
Ik wilde graag de Steam Machine maar nu ik niet eens bij de eerste batch ben gekomen (die mogelijk tot 31-12 gaat duren) ben ik toch overstag gegaan voor een DIY. Ik zal vast niet de enige zijn die nu door prijs en of beschikbaarheid plan B kiest.AMDLegion schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:08:
[...]
Ik denk dat mensen vergeten dat je al heel lang Steam OS ( Steam Deck Recovery Image ) kon draaien op DIY builds, en inderdaad ook Bazzite. Dus snap niet zo goed waarom nu met de Steam Machine iedereen pas gaat papegaaien dat je ook een DIY build kan maken.
Klopt en als je dan SteamOS er op zet is het alsnog winst voor steam. Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen nu over gaan van windows.Pendora schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Ik wilde graag de Steam Machine maar nu ik niet eens bij de eerste batch ben gekomen (die mogelijk tot 31-12 gaat duren) ben ik toch overstag gegaan voor een DIY. Ik zal vast niet de enige zijn die nu door prijs en of beschikbaarheid plan B kiest.
ik zou nog even wachten met DIY als je geen haast hebt, want er zullen enorm veel reserveringen verlopen die dan plaats maken voor mensen op de wachtrij.Pendora schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Ik wilde graag de Steam Machine maar nu ik niet eens bij de eerste batch ben gekomen (die mogelijk tot 31-12 gaat duren) ben ik toch overstag gegaan voor een DIY. Ik zal vast niet de enige zijn die nu door prijs en of beschikbaarheid plan B kiest.
Dat is nogal een aanname. We hebben geen idee hoeveel er nu in voorraad zijn en wat er elke maand bij komt.AMDLegion schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:57:
[...]
ik zou nog even wachten met DIY als je geen haast hebt, want er zullen enorm veel reserveringen verlopen die dan plaats maken voor mensen op de wachtrij.
De Steam Machine draait alles in 1080p 60FPS minimaal, dus performance is er genoeg. De drang naar de hoogste instellingen en hoogste resoluties is echt zonde en is alleen maar afleiding.Finraziel schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:35:
[...]
Omdat nú duidelijk is hoeveel je voor die Steam Machine moet betalen. De afgelopen tijd heb ik heel wat mensen al zien zeggen dat ze geen zin meer hadden om te wachten en zelf een 'Steam Machine' gebouwd hebben, maar ja het lijkt me logisch dat als het ding eindelijk uitkomt en hij blijkt belachelijk duur te zijn (ja dat is mijn waarde oordeel) dat het onderwerp dan weer meer naar boven komt.
[...]
Dit is echter geen mini-PC thread, het gaat over nieuwe Steam hardware. Dat jij daarbij heel veel belang hecht aan de compactheid van het apparaat is prima, maar dat betekent niet dat dat voor iedereen cruciaal is.
[...]
Dat is ook nogal je eigen voorkeuren projecteren op iedereen. Waarom zou performance niet in de gebruikerservaring zitten? Ja een compact kastje is leuk, ja aanzetten met je controller en automatisch je TV aan en op juiste input, heel leuk... Maar ik heb daarna liever betere performance van de game. Dat aanzetten en TV input en zo dat is één minuut, de performance van de game merk je gedurende je gehele speelsessie. Natuurlijk hangt het ook weer af van wat voor games je wil gaan spelen, maar dat is het punt, het is niet voor iedereen gelijk.
When can I expect to get my order email?alwind schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:00:
[...]
Dat is nogal een aanname. We hebben geen idee hoeveel er nu in voorraad zijn en wat er elke maand bij komt.
We will begin emailing folks in the reservation queue the week of June 29th, in the order they were randomized into. We expect to continue sending these emails throughout the remainder of the year.
De voorraad tot en met einde jaar is al verkocht. De meeste reserveringen zullen vast converten naar een koop. En ook al kom je dan nog aan de beurt zal het waarschijnlijk nog 5 maanden duren voor de mail komt.
Dat de reserveringen aflopen staat los van de voorraad. Ik bedoel dus dat er heel veel mensen voor de yolo een reservering hebben geplaatst ( of extra reserveringen ) maar die niet gaan gebruiken.alwind schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:00:
[...]
Dat is nogal een aanname. We hebben geen idee hoeveel er nu in voorraad zijn en wat er elke maand bij komt.
Althans dat is wel echt wat ik meekrijg op verschillende fora, discord en social media. Dus er zullen veel van die reserveringen opnieuw uitgegeven worden.
Uiteraard. Moet nog even het verschil tussen Bazzite en SteamOS uitzoeken.alwind schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:56:
[...]
Klopt en als je dan SteamOS er op zet is het alsnog winst voor steam. Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen nu over gaan van windows.
Ik verwacht niet veel reserveringen die verlopen. Ik weet dat jij je ±25x hebt ingeschreven maar verwacht niet dat veel mensen dat doen. Daarnaast als je de waarschuwingen leest van bijvoorbeeld de Framework CEO wilde ik niet lang wachten. Heb gisteren direct plan B gekocht en die komt vandaag binnen.AMDLegion schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:57:
[...]
ik zou nog even wachten met DIY als je geen haast hebt, want er zullen enorm veel reserveringen verlopen die dan plaats maken voor mensen op de wachtrij.
Meeste mensen hebben inderdaad maximaal 1-2 extra reserveringen als ze überhaupt al een extra hebben gereserveerd. Maar ik lees wel veel dat bijvoorbeeld mensen hen vrienden hebben gevraagd om ook te reserveren. En ook mensen die hem zelf ( 1x ) hebben gereserveerd -omdat het kan- en een beetje pre-fomo maar uiteindelijk hem niet zullen bestellen.Pendora schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:03:
[...]
Uiteraard. Moet nog even het verschil tussen Bazzite en SteamOS uitzoeken.
[...]
Ik verwacht niet veel reserveringen die verlopen. Ik weet dat jij je ±25x hebt ingeschreven maar verwacht niet dat veel mensen dat doen. Daarnaast als je de waarschuwingen leest van bijvoorbeeld de Framework CEO wilde ik niet lang wachten. Heb gisteren direct plan B gekocht en die komt vandaag binnen.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar volgens mij doe ik dat niet. Zo is het in ieder geval ook niet bedoeld. Maar het is een discussie forum, ik discussieerap3nr0ts schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:51:
@Finraziel Maar oprechte vraag: waarom probeer je iemand (figuurlijk gezien) een verse appel als beter te laten benoemen als hij aangeeft dat hij wel graag wil betalen voor de verpakte partjes? Het voelt echt als een loze discussie. Ik vond bijvoorbeeld de PS5 Pro belachelijk omdat er geen disk drive meer bij zat standaard. Wat ik met die mening heb gedaan? Er geen gekocht en nu staat mijn base ook al maanden in een boekenkast toevallig. Dat een ander het wel een goede deal of propositie vindt: mooi. Geniet ervan.
Ieder mag inderdaad lekker zelf bepalen of ze het ding het geld waard vinden... Het is inderdaad niet nodig om mensen te vertellen dat ze hem niet leuk of het geld waard mogen vinden, maar ik heb eigenlijk het gevoel dat er momenteel vooral heel hard de andere kant op gegaan wordt in dit topic en de SM met hand en tand verdedigd wordt tegen mensen die het wagen niet in te zien waarom hij alsnog zo briljant is.
Ik had graag gezien dat er een gelukkige was op dit forum. Volgens mij staat iedereen op de lijst.jaspov schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:03:
Hier ook niet gelukt helaas (512 met controller). Gefeliciteerd aan alle gelukkigen. Hoop dat er dan snel iets meer duidelijkheid komt over volgende batches.
Maandag 29 juni gaan de eerste mails verstuurd worden naar de mensen die hem dan kunnen kopen. Heb geduld. Niemand weet op welke plek hij of zij staat op die reserveringslijst en dan is het ook nog afwachten hoeveel units er al op voorraad zijn, hoeveel en hoe snel de productie is….alwind schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:14:
[...]
Ik had graag gezien dat er een gelukkige was op dit forum. Volgens mij staat iedereen op de lijst.
Dit lees ik vaker. Wat is precies het issue met zo’n adapter?AMDLegion schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:08:
[...]
Meest belangrijke is dat de behuizing 3x zo groot is, gewoon een compleet ander product dus.
heeft geen HDMI CEC ( en nee een adapter vervangt Valve's solution niet,
Veel issues met VRR en geen cold bootDLSS schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:40:
[...]
Dit lees ik vaker. Wat is precies het issue met zo’n adapter?
Wat is jouw plan B?Pendora schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:03:
[...]
Uiteraard. Moet nog even het verschil tussen Bazzite en SteamOS uitzoeken.
[...]
Ik verwacht niet veel reserveringen die verlopen. Ik weet dat jij je ±25x hebt ingeschreven maar verwacht niet dat veel mensen dat doen. Daarnaast als je de waarschuwingen leest van bijvoorbeeld de Framework CEO wilde ik niet lang wachten. Heb gisteren direct plan B gekocht en die komt vandaag binnen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500X3D Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B850M Pro RS | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 9060 XT Challenger 16GB OC | € 469,- | € 469,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 38,90 | € 38,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK16GX5M2B5200C40 | € 199,- | € 199,- |
| Totaal | € 1.040,75 | |||
Kijken of ik hem nog ergens mooi kan wegwerken bij de TV
Behuizing?Pendora schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:16:
[...]Deze. Met wat componenten die ik nog heb liggen van een vorig systeem.
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 7500X3D Boxed € 209,90 € 209,90 1 Moederborden ASRock B850M Pro RS € 123,95 € 123,95 1 Videokaarten ASRock AMD Radeon RX 9060 XT Challenger 16GB OC € 469,- € 469,- 1 Processorkoeling Thermalright Peerless Assassin 120 SE € 38,90 € 38,90 1 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK16GX5M2B5200C40 € 199,- € 199,- Totaal € 1.040,75
Kijken of ik hem nog ergens mooi kan wegwerken bij de TV
PSN : Geraedus
Een "gewone" ATX. Ik hoop het mooi weg te kunnen werken redelijk in de buurt van de TV met een lange HDMI kabel. Maar omdat vooral de "chip" componenten nogal onvoorspelbaar zijn qua prijs wilde ik dat eerste hebben. Als de behuizing mij niet meer bevalt los ik dat later op.
Kan er wel benieuwd naar zijn toch? Je moet het uiteindelijk ergens in doen als je het netjes bij de TV wil neerzetten.
PSN : Geraedus
Met een zelfbouw-pc kom je qua formaat niet helemaal in de buurt van de Steam Machine, maar de Terra is relatief compact en heeft een stijlvolle huiskamer uitstraling (vind ik), mede dankzij het houten element.
(Voor de geintereseerden: kijk ook even naar de verschillende kleuropties
[ Voor 16% gewijzigd door DLSS op 27-06-2026 21:06 ]
Mooie case inderdaad, vind alleen de zwarte mooi door het hout wat niet zo mooi staat bij de andere kleuren. Als je dan toch DIY gaat raad ik wel een flinke GPU aan zodat je ook nog wat terug krijgt voor al die ruimte.DLSS schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 18:45:
Voor mensen die op de wachtlijst terecht zijn gekomen en overwegen zelf een pc te bouwen, is de Fractal Design Terra misschien een mooie optie.
Met een zelfbouw-pc kom je qua formaat niet helemaal in de buurt van de Steam Machine, maar de Terra is relatief compact en heeft een stijlvolle huiskamer uitstraling (vind ik), mede dankzij het houten element.
(Voor de geintereseerden: kijk ook even naar de verschillende kleuropties)
9070XT past erin en werkt met Steam OS 3.8
[ Voor 3% gewijzigd door AMDLegion op 27-06-2026 18:57 ]
[ Voor 30% gewijzigd door alwind op 27-06-2026 19:21 ]
Ik dacht dat je bedoelde dat je een behuizing mistte. Mea culpaGeraedus schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:02:
[...]
Kan er wel benieuwd naar zijn toch? Je moet het uiteindelijk ergens in doen als je het netjes bij de TV wil neerzetten.
Bedoel je qua power? Je kunt er namelijk nadrukkelijk wel op gamen, daar is ie voor... Maar als je games lokaal wil draaien dat zal inderdaad alleen met zeer lichte games gaan. Maar goed hij is krachtiger dan de quest 3 meen ik, dus in principe kan er heel wat wel op het ding zelf draaien ja. Hoe dat in de praktijk uitpakt is nog even afwachten en voor zwaardere games is het sowieso de bedoeling dat ze gestreamd worden vanaf een pc.alwind schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:20:
op de frame kun je ook niet echt gamen toch? Ik had alleen naar de laptop gekeken.
Aan de andere kant komt een klein, praktisch Linux-machientje altijd wel van pas. En eerlijk is eerlijk: er zit ook gewoon een flinke hebbuh-factor in mijn systeem, zeker met mijn veel te grote Steam-library. Het helpt dat ik dankzij de Win10-security-updatesextensie pas volgend jaar echt naar een nieuwe pc hoef te kijken.
Dit model laat in ieder geval genoeg budget over om later eventueel extra geheugen bij te plaatsen. Bovendien krijg ik er voor een nette prijs een controller bij die toch al op mijn wensenlijst stond. First world problems hier... zal nog es wat reviews bekijken.
Nou die is er wel. Maar de twijfel is was groter gewordenalwind schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:14:
[...]
Ik had graag gezien dat er een gelukkige was op dit forum. Volgens mij staat iedereen op de lijst.
Ik sta in de reservation queue voor de 512GB versie. Nog geen idee wanneer ik daadwerkelijk aan de beurt ben, dus ik zal geduldig moeten wachten 😅.alwind schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:14:
[...]
Had me ingeschreven voor de 2TB versie omdat ik graag het houten faceplate wilde hebben. Dat staat wel leuk in de woonkamer. Als backup ook ingeschreven voor de 512GB versie en dat is hem dus geworden, I'll take what I can get!
Mijn 64GB Steam Deck had ik voorzien van een 1TB SSD. Ik ben van plan om die te wisselen met de 512GB van de Steam Machine. 512GB + een SD kaart is ruim voldoende voor mijn Steam Deck en met 1TB in de Steam Machine kan ik ook prima vooruit.
DBrand zal wel met iets komenalwind schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:33:
Ik verwacht vrij snel een mooie faceplate via een derde partij te kunnen kopen. Of zelf een te printen.
Dit wil toch zeggen dat ik er eentje zou moeten kunnen kopen binnenkort, of zie ik dat verkeerd?
De formuleringen van Valve zouden wel iets duidelijker mogen lijkt me.
Mijn twee zonen hadden zich ook aangemeld, de ene kreeg iets genre "je bent er niet bij voor deze productierun maar staat op een wachtlijst" de andere zoon heeft dezelfde mail als ik gekregen.
Gezien ik 2 op 3 gescoord heb lijkt het dat ze relatief veel bestellingen accepteren? of zie ik dat verkeerd?
[ Voor 50% gewijzigd door tim085 op 28-06-2026 17:55 ]
Ze gaan een X aantal Steam Machines maken en één daarvan hebben ze voor jou gereserveerd. De eerste batch gaat er maandag uit, en gaat tot het einde van het jaar door. Sta je op de wachtlijst dan wordt je niet meegenomen in deze production run, dus dan zit je minimaal in 2027 voordat je een Steam Machine kan kopen.tim085 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:52:
"Je staat officieel in de reserveringswachtrij voor een Steam Machine 512 GB met Controller"
Dit wil toch zeggen dat ik er eentje zou moeten kunnen kopen binnenkort, of zie ik dat verkeerd?
Ergens heb ik nog de ijdele hoop dat door een aantal annuleringen ik maandag alsnog te horen krijg dat ik in de reserveringswachtlijst sta, maar dat zal wel niet.
Mocht iemand uitgeloot zijn voor een 512gb model en de steam machine toch niet gaan halen; ik ben bereid tegen een klein extra bedrag de order over te nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Kroep op 28-06-2026 20:41 ]
Ik heb meerdere reserveringen die ik niet hoefKroep schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:39:
Het zou toch zuur zijn als je helemaal afhankelijk bent van een willekeurige loting op één moment en dat je de rest van het jaar niet meer in aanmerking zou komen. Als het echt zo lang gaat duren is het wachten op de equivalent van steam machine van Asus/Lenovo die misschien dan wel beter beschikbaar zijn. Zonde, want ik zit met een enorme back-catalogue wat ik nog moet uitspelen waarbij ik niet per se hoge framerate/ mooie graphics hoef te hebben en zo'n 3l groot doosje is heel makkelijk te verplaatsen tussen mijn werk pc desktop en mijn tv.
Ergens heb ik nog de ijdele hoop dat door een aantal annuleringen ik maandag alsnog te horen krijg dat ik in de reserveringswachtlijst sta, maar dat zal wel niet.
Mocht iemand uitgeloot zijn voor een 512gb model en de steam machine toch niet gaan halen; ik ben bereid tegen een klein extra bedrag de order over te nemen.
De mail die ik heb ontvangen is deze:
--
You're officially in the reservation queue for Steam Machine 512GB with Controller
When your Steam Machine 512GB with Controller becomes available, we will send you a separate email with the option to purchase. You'll then have 3 days to complete the purchase before we cancel your reservation and move on to the next person in the queue.
This is the only email you will receive about the results of the randomization. If you ended up with a reservation queue spot for more than one model, you were allocated a reservation for the highest end model, and were removed from all the others.--
--
Daarin staat niet expliciet dat ik NIET in de huidige production run zit?
Het is ook best confusing vind ik. Dit is hoe ik het interpreteer ( en ook ik speculeer ):CousinBoneless schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:46:
Toch vind ik de emails teveel voor interpretatie over laten. Bijvoorbeeld... Iemand op Reddit heeft onderstaande email ontvangen over de 2TB versie. Daar staat expliciet in dat hij NIET in de huidige production run zit.
De mail die ik heb ontvangen is deze:
--
You're officially in the reservation queue for Steam Machine 512GB with Controller
When your Steam Machine 512GB with Controller becomes available, we will send you a separate email with the option to purchase. You'll then have 3 days to complete the purchase before we cancel your reservation and move on to the next person in the queue.
This is the only email you will receive about the results of the randomization. If you ended up with a reservation queue spot for more than one model, you were allocated a reservation for the highest end model, and were removed from all the others.--
--
Daarin staat niet expliciet dat ik NIET in de huidige production run zit?
[Afbeelding]
Reserveringswachtrij:
- Vandaag zal de eerste batch worden verdeeld onder de reserveringswachtrij, niet iedereen zal hem dan ook binnen 72 uur bestellen
- Die verlopen reserveringen gaan dan naar de mensen die ook in de reserveringswachtrij staan maar niet als eerste gekozen waren, de rest die overblijft zal voorop staan bij nieuwe leveringen
- Pas bij de volgende batch zal je worden toegevoegd ( mits er plek is ) aan de reserveringswachtrij
Ze gaan in ieder geval 100.000 stuks produceren en de eerste batch van 10.000 gaat er vanavond uit. De overige 90.000 worden dan in delen weer uitgeleverd zodra ze op voorraad zijn, dit duurt dan tot uiterlijk eind dit jaar.
Sta je op de reserveringslijst dan zou het kunnen dat je vanavond wordt uitgenodigd tot betaling, als je hoog op de lijst staat en dus in de eerste batch wordt meegenomen. Anders zal je weken tot maanden nog moeten wachten.
Sta je op de wachtlijst dan val je dus buiten die 100.000 geplande stuks. Ze hebben nog geen verdere productie bevestigd. Het zou kunnen dat je alsnog op de reserveringslijst komt als er genoeg anderen van hun koop afzien. Anders heb je te wachten tot ze meer gaan produceren, dit zal dan in 2027 zijn.
Dus wil je morgen spelen dan moet je twee loterijen hebben gewonnen
Overigens zouden er in Amerika circa 20.000 Steam Machines zijn geïmporteerd. Het is de vraag nog hoeveel er hier in Europa beschikbaar zijn. https://www.theverge.com/news/923461/valve-steam-machine-frame-deck-import-records-may-2026
[ Voor 3% gewijzigd door eilavid op 29-06-2026 11:55 ]
Exact. Ik denk dat dit ook de reden is dat Valve niet aangeeft in welke batch je ingedeeld bent: omdat daar nog onzekerheid over is in hoe ze geproduceerd kunnen worden en hoeveel mensen toch gaan afhaken en daardoor verschuivingen opleveren. Je wil niet dat iemand annuleert omdat ie in batch #2 is ingedeeld terwijl door verschuiving hij/zij naar batch #1 zou gaan, lijkt mij.AMDLegion schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:53:
[...]
Reserveringswachtrij:
- Vandaag zal de eerste batch worden verdeeld onder de reserveringswachtrij, niet iedereen zal hem dan ook binnen 72 uur bestellen
- Die verlopen reserveringen gaan dan naar de mensen die ook in de reserveringswachtrij staan maar niet als eerste gekozen waren, de rest die overblijft zal voorop staan bij nieuwe leveringen
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Er staat toch: Je bent buiten de productie run gevallen in eerste regel??Daarin staat niet expliciet dat ik NIET in de huidige production run zit?
[Afbeelding]
Ik had me voor 2 aangemeld en dan krijg je automatisch de hoogste:MarcelN schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:17:
[...]
Ik sta in de reservation queue voor de 512GB versie. Nog geen idee wanneer ik daadwerkelijk aan de beurt ben, dus ik zal geduldig moeten wachten 😅.
Had me ingeschreven voor de 2TB versie omdat ik graag het houten faceplate wilde hebben. Dat staat wel leuk in de woonkamer. Als backup ook ingeschreven voor de 512GB versie en dat is hem dus geworden, I'll take what I can get!
Mijn 64GB Steam Deck had ik voorzien van een 1TB SSD. Ik ben van plan om die te wisselen met de 512GB van de Steam Machine. 512GB + een SD kaart is ruim voldoende voor mijn Steam Deck en met 1TB in de Steam Machine kan ik ook prima vooruit.
If you ended up with a reservation queue spot for more than one model, you were allocated a reservation for the highest end model, and were removed from all the others.
Ja, dat klopt inderdaad. Maar toch sta ik in de reservation queue voor het laagste model. Ik vermoed dat er ook rekening wordt gehouden met beschikbaarheid o.i.d.. Had me trouwens ook ingeschreven voor de 512GB variant met controller, en die krijg ik dus ook sowieso niet.MatthiasL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:03:
[...]
Ik had me voor 2 aangemeld en dan krijg je automatisch de hoogste:
If you ended up with a reservation queue spot for more than one model, you were allocated a reservation for the highest end model, and were removed from all the others.
Had eerder al een reservering voor de Steam Controller, met estimated order availability september 2026. Ze hebben waarschijnlijk liever dat ik full price betaal voor de controller ipv. een bundle met de Steam Machine. 😆
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Machine en de Steam Controller:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Frame: [Steam Frame VR] Bespreek topic
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.
Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.
Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.
Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.