Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Jeetje. Ik was in de veronderstelling dat iedereen die op de reserveringswachtrij staat, direct zou kunnen bestellen volgende week. Maar zelfs dan kan het nog zijn dat je tot het eind van het jaar moet wachten dusQapla1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:26:
We verwachten dat we nog tot het eind van het jaar doorgaan met het verzenden van deze e-mails, terwijl we de wachtrij steeds verder afwerken.
Dus sta je in de reserveringswachtrij dan kan je vanaf 29 juni een mail verwachten met dat je daadwerkelijk een kan kopen maar ook pas over 3 weken. Afhankelijk van waar je in die wachtrij staat.
Precies. Rest van het jaar. Kan ook gewoon augustus worden dus. Even afwachten.Qapla1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:26:
Volgens de site van Valve werkt het zo:
Ik heb een e-mail ontvangen dat ik in de reserveringswachtrij sta, wat betekent dat?
Dit betekent dat er een Steam Machine voor je is gereserveerd. Je hoeft alleen maar af te wachten en zodra hij klaar is voor verzending, krijg je een e-mail met de optie om over te gaan tot aankoop. Je hebt dan 72 uur om de aankoop af te ronden, voordat we je reservering annuleren en doorgaan met de volgende persoon in de rij.
Wanneer kan ik mijn bestellingse-mail verwachten?
De eerste e-mails naar mensen in de reserveringswachtrij worden in de week van 29 juni verzonden, in de volgorde waarin ze na het willekeurig herschikken op de lijst staan. We verwachten dat we nog tot het eind van het jaar doorgaan met het verzenden van deze e-mails, terwijl we de wachtrij steeds verder afwerken.
Dus sta je in de reserveringswachtrij dan kan je vanaf 29 juni een mail verwachten met dat je daadwerkelijk een kan kopen maar ook pas over 3 weken. Afhankelijk van waar je in die wachtrij staat.
Oh shi, my bad met wat ik eerder zei.Qapla1 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:26:
Volgens de site van Valve werkt het zo:
Ik heb een e-mail ontvangen dat ik in de reserveringswachtrij sta, wat betekent dat?
Dit betekent dat er een Steam Machine voor je is gereserveerd. Je hoeft alleen maar af te wachten en zodra hij klaar is voor verzending, krijg je een e-mail met de optie om over te gaan tot aankoop. Je hebt dan 72 uur om de aankoop af te ronden, voordat we je reservering annuleren en doorgaan met de volgende persoon in de rij.
Wanneer kan ik mijn bestellingse-mail verwachten?
De eerste e-mails naar mensen in de reserveringswachtrij worden in de week van 29 juni verzonden, in de volgorde waarin ze na het willekeurig herschikken op de lijst staan. We verwachten dat we nog tot het eind van het jaar doorgaan met het verzenden van deze e-mails, terwijl we de wachtrij steeds verder afwerken.
Dus sta je in de reserveringswachtrij dan kan je vanaf 29 juni een mail verwachten met dat je daadwerkelijk een kan kopen maar ook pas over 3 weken. Afhankelijk van waar je in die wachtrij staat.
Toch maar goed dan al die extra reserveringen...
Of nog later…. Ik heb er hier ook een zitten die door het dolle was dat ze er een kan kopen. Tot ik deze tekst dus tegen kwam….. in het slechtste geval is het een mooi kerst cadeau. 🤣ap3nr0ts schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:31:
[...]
Precies. Rest van het jaar. Kan ook gewoon augustus worden dus. Even afwachten.
Ik hoop niet dat het uitleveren van de huidige batch tot het einde van het jaar gaat duren, dat zou betekenen dat ik pas volgend jaar aan de beurt ben.
Het is dat het nu geen weer is om binnen te zitten en ik vermaak me in de tuin nu prima met de Steam Deck. Maar ik hoop de Steam Machine in het najaar toch wel in huis te hebben.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik verbaas me er over dat er zó veel mensen hier in de wachtrij terecht zijn gekomen. Lijkt wel bijna de helft joh.mOBSCENE schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:31:
[...]
Jeetje. Ik was in de veronderstelling dat iedereen die op de reserveringswachtrij staat, direct zou kunnen bestellen volgende week. Maar zelfs dan kan het nog zijn dat je tot het eind van het jaar moet wachten dus
Komt niet iedereen op die lijst te staan die zich heeft ingeschreven?DLSS schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:08:
[...]
Ik verbaas me er over dat er zó veel mensen hier in de wachtrij terecht zijn gekomen. Lijkt wel bijna de helft joh.
Nee je hebt een reservation queue en een waiting list.Kakkerlak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:14:
[...]
Komt niet iedereen op die lijst te staan die zich heeft ingeschreven?
Mensen krijgen dit bericht als ze in de wachtrij komen: ''When we did the one-time randomization of the list, your place in line ended up beyond the number of units we'll have in this production run.''
Je kan zelf heel gemakkelijk de SSD upgraden.outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:00:
Hier ook niet. Wilde alleen het 2tb model want 512 slaat nergens op en heb ook geen zin om een ssd eraan te hangen: dat verpest het hele idee van de vorm factor imo.
En je hebt ( met name voor indie games ) nog het micro sd slot.
Ik had mij voor alle vier modellen aangemeld. Ik ging voor de 2 TB + Controller, maar dit werkt ook. Dan maar een externe SSD eraan hangen. Nu maar hopen dat ik maandag daadwerkelijk kan bestellen en niet pas ergens aan het einde van het jaar...You're officially in the reservation queue for Steam Machine 512GB with Controller
Thx ik begreep dit niet helemaal. Dit stond dus in mijn mail: "Je staat officieel in de reserveringswachtrij voor een Steam Machine 2 TB met Controller"DLSS schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:18:
[...]
Nee je hebt een reservation queue en een waiting list.
Mensen krijgen dit bericht als ze in de wachtrij komen: ''When we did the one-time randomization of the list, your place in line ended up beyond the number of units we'll have in this production run.''
Benieuwd wanneer de betaal mail komt .
As we work our way through the reservation queue, some customers may cancel their reservations. If that happens, you may be moved into the reservation queue, and you'll be notified via email that you have a reservation after all.
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Staat wel namelijk dat ze daar op zouden letten, maar tot nu toe niks van gemerkt.
De belofte is ergens tussen aanstaande maandag en voor dit jaar afgelopen is. Ik hoop maandag voor iedereen hierKakkerlak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:37:
Benieuwd wanneer de betaal mail komt .
[ Voor 7% gewijzigd door eilavid op 26-06-2026 20:43 ]
YouTube: DF Direct Q+A: Steam Machine - The Big Price/Performance/Form Factor Discussion
Vond het zelf wel tof om terug te horen dat je niet onder die 3.8L uitkomt en dat dat de Steam Machine heel uniek maakt en niet na te maken is met een DIY build.
Ja, ik snap dat mensen zeggen dat je een betere performance kan krijgen voor minder, maar dat is toch altijd zo geweest? CEC, de form factor, integratie met Steam Controller, plug-and-play, een heel OS erbij. Ik vind de vergelijking met consoles en zelf bouwen daarom nergens op slaan. En ik heb een pc met een RTX4070 en een Switch 2. Hij is zo duur door de markt, maar het apparaat vind ik op zichzelf heel tof.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:51:
Nieuwe digital foundry video zonet gedropt:
YouTube: DF Direct Q+A: Steam Machine - The Big Price/Performance/Form Factor Discussion
Vond het zelf wel tof om terug te horen dat je niet onder die 3.8L uitkomt en dat dat de Steam Machine heel uniek maakt en niet na te maken is met een DIY build.
Hij is niet beter dan een console die 6 jaar oud is en de helft kost. En dat met een prijskaartje van anderhalve rug voor de 2tb versie.ap3nr0ts schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:07:
[...]
Ja, ik snap dat mensen zeggen dat je een betere performance kan krijgen voor minder, maar dat is toch altijd zo geweest? CEC, de form factor, integratie met Steam Controller, plug-and-play, een heel OS erbij. Ik vind de vergelijking met consoles en zelf bouwen daarom nergens op slaan. En ik heb een pc met een RTX4070 en een Switch 2. Hij is zo duur door de markt, maar het apparaat vind ik op zichzelf heel tof.
Toch niet zo raar dat mensen hem dan vergelijken met de PS5?
Laat onverlet dat het natuurlijk wel een geinig apparaat is en als geld geen rol speelt een leuk hebben ding.
Klopt! Dus als dat je interesseert moet je lekker die pc bouwen of PS5 kopen. Mijn PS5 staat al een half jaar niet aangesloten en mijn punt is alleen dat hij zo duur is door die stomme marktomstandigheden. Wat je ervoor krijgt in het huidige klimaat vind ik een mooi pakket. Jammer dat de techwereld nu zo kut is.outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:11:
[...]
Hij is niet beter dan een console die 6 jaar oud is en de helft kost. En dat met een prijskaartje van anderhalve rug voor de 2tb versie.
Toch niet zo raar dat mensen hem dan vergelijken met de PS5?
Laat onverlet dat het natuurlijk wel een geinig apparaat is en als geld geen rol speelt een leuk hebben ding.
Waarom vergelijk je een PC met een console? Hoe goed is de PS5 met Office taken? 0 woorden per minuut?outlandos schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:11:
[...]
Hij is niet beter dan een console die 6 jaar oud is en de helft kost. En dat met een prijskaartje van anderhalve rug voor de 2tb versie.
Toch niet zo raar dat mensen hem dan vergelijken met de PS5?
Laat onverlet dat het natuurlijk wel een geinig apparaat is en als geld geen rol speelt een leuk hebben ding.
Was er zo weinig vraag of betekent dit nog niets ? Voor mij een hebben ding. Ik zoek al een tijdje
om HL2 en Portal te spelen in de woonkamer en ja het kan ook op een Mac Mini als je de source
engine hercompileert of een Windows PC, maar dit is wel handig.
/troll mode .... nu snel op Marktplaats zetten voor 3000 euro.
[ Voor 33% gewijzigd door loekf2 op 26-06-2026 21:32 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ze zouden kunnen eisen dat je minimaal 100 euro aan games hebt gekocht ofzo als je in aanmerking wilt komen voor de eerste productierun. Maar dat hebben ze schijnbaar niet gedaan. Ze willen 't waarschijnlijk ook weer niet te gek maken.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:42:
Ik vind het goed geregeld tot nu toe. Ze hadden alleen wel iets strenger kunnen zijn met multi reserveringen binnen 1 huishouden.
Staat wel namelijk dat ze daar op zouden letten, maar tot nu toe niks van gemerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door DLSS op 26-06-2026 21:31 ]
Een Steam Machine kopen voor office taken is wel van het niveau klompen halen om mee te gaan hardlopen. Niemand die dat doet natuurlijk. Derhalve ook een zinloze vergelijking. Het is allang feitelijk aangetoond dat de Steam Machine qua kracht het niet haalt bij een PS5. Kun je blijven copen (wat ik snap met je 25 reserveringen...) maar de feiten blijven helaas te feiten.AMDLegion schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:21:
[...]
Waarom vergelijk je een PC met een console? Hoe goed is de PS5 met Office taken? 0 woorden per minuut?
Import the third world, become the third world
Nee heel veel mensen zitten juist in de wachtrij (dus niet bij de eerste production run)loekf2 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:30:
Ik ook in de queue voor de 512 GB met controller, ik had maar een optie aangevinkt.
Was er zo weinig vraag of betekent dit nog niets ?
/troll mode .... nu snel op Marktplaats zetten voor 3000 euro.
Ik koop ook geen SUV om 1x per maand met mn achterbak vol naar de glasbak te rijden. Iets met multi use.London schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Een Steam Machine kopen voor office taken is wel van het niveau klompen halen om mee te gaan hardlopen. Niemand die dat doet natuurlijk. Derhalve ook een zinloze vergelijking. Het is allang feitelijk aangetoond dat de Steam Machine qua kracht het niet haalt bij een PS5. Kun je blijven copen (wat ik snap met je 25 reserveringen...) maar de feiten blijven helaas te feiten.
Vind de 25 reserveringen lore opmerking wel een leuke hahaLondon schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Een Steam Machine kopen voor office taken is wel van het niveau klompen halen om mee te gaan hardlopen. Niemand die dat doet natuurlijk. Derhalve ook een zinloze vergelijking. Het is allang feitelijk aangetoond dat de Steam Machine qua kracht het niet haalt bij een PS5. Kun je blijven copen (wat ik snap met je 25 reserveringen...) maar de feiten blijven helaas te feiten.
Ja 100EUR had perfect geweest, mijn altjes hebben allemaal maar 5EUR uitgegeven, 100EUR is veelste duur voor een alt account dus had een mooie geweest om dat te eisen.DLSS schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:31:
[...]
Ze zouden kunnen eisen dat je minimaal 100 euro aan games hebt gekocht ofzo als je in aanmerking wilt komen voor de eerste productierun. Maar dat hebben ze schijnbaar niet gedaan. Ze willen 't waarschijnlijk ook weer niet te gek maken.
En je vergelijking klopt ook niet. Met klompen kan je slecht hardlopen, met Steam Machine kan je geweldig office taken verrichten.London schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Een Steam Machine kopen voor office taken is wel van het niveau klompen halen om mee te gaan hardlopen. Niemand die dat doet natuurlijk. Derhalve ook een zinloze vergelijking. Het is allang feitelijk aangetoond dat de Steam Machine qua kracht het niet haalt bij een PS5. Kun je blijven copen (wat ik snap met je 25 reserveringen...) maar de feiten blijven helaas te feiten.