• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15:45
MarcelN schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:19:
[...]

Ja, dat klopt inderdaad. Maar toch sta ik in de reservation queue voor het laagste model. Ik vermoed dat er ook rekening wordt gehouden met beschikbaarheid o.i.d.. Had me trouwens ook ingeschreven voor de 512GB variant met controller, en die krijg ik dus ook sowieso niet.

Had eerder al een reservering voor de Steam Controller, met estimated order availability september 2026. Ze hebben waarschijnlijk liever dat ik full price betaal voor de controller ipv. een bundle met de Steam Machine. 😆
Zou kunnen dat ze controller prio geven aan mensen die niet zo'n vroege levertijd ( September ) hebben of al een controller hebben.

Mijn controller reserveringen zijn allemaal in 2027 en al mijn Steam Machine reserveringen zijn vooral 512 + Controller geworden.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:04
MatthiasL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:00:
[...]

[...]

Er staat toch: Je bent buiten de productie run gevallen in eerste regel??
Waar dan?

You're officially in the reservation queue for Steam Machine 512GB with Controller

When your Steam Machine 512GB with Controller becomes available, we will send you a separate email with the option to purchase. You'll then have 3 days to complete the purchase before we cancel your reservation and move on to the next person in the queue.

This is the only email you will receive about the results of the randomization. If you ended up with a reservation queue spot for more than one model, you were allocated a reservation for the highest end model, and were removed from all the others.

• MarcelN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26
AMDLegion schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:27:
[...]

Zou kunnen dat ze controller prio geven aan mensen die niet zo'n vroege levertijd ( September ) hebben of al een controller hebben.

Mijn controller reserveringen zijn allemaal in 2027 en al mijn Steam Machine reserveringen zijn vooral 512 + Controller geworden.
Makes sense.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:26

Case_C

[Team Carrack]

Nou zeer benieuwd naar die eerste batch, vraag me ook af of het nog uitmaakt of je met/zonder controller hebt. Ergens zou het logisch zijn dat die helaas pas later verstuurd gaan worden gezien die nog op die productie moeten wachten. Of ze hebben onverhoopt voor alle SteamMachines de controllers al apart gelegd. :P

Hier ook de 512gb met controller. De gedachte was daar een 2tb m.2 in te stoppen, qua ram kan mijn oude pc nog wel 32gb doneren.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
Leuk, ik sta in de reservation que, nu wachten op de volgende mail :)

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:12
CousinBoneless schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:28:
[...]

Waar dan?

You're officially in the reservation queue for Steam Machine 512GB with Controller

When your Steam Machine 512GB with Controller becomes available, we will send you a separate email with the option to purchase. You'll then have 3 days to complete the purchase before we cancel your reservation and move on to the next person in the queue.

This is the only email you will receive about the results of the randomization. If you ended up with a reservation queue spot for more than one model, you were allocated a reservation for the highest end model, and were removed from all the others.
In dat plaatje van reddit.

Jouw mail is gewoon, hoi je zit erbij en je mag als eerste kopen mits je binnen 3 dagen betaald.

/Edit

https://steamcommunity.com/groups/steam_hardware/announcements/detail/685257114654870246#

[ Voor 11% gewijzigd door MatthiasL op 29-06-2026 18:06 ]

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:28
Iemand al een mail ontvangen? Als ik reddit zie dan zijn de eerste mails binnen maar het zijn alleen Amerikanen. Er is waarschijnlijk nog geen voorraad in Europa?

• AMDLegion
eilavid schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:18:
Iemand al een mail ontvangen? Als ik reddit zie dan zijn de eerste mails binnen maar het zijn vrijwel alleen Amerikanen. Er is waarschijnlijk nog geen voorraad in Europa?
Nog niks ontvangen hier. Ik zal het direct hier posten als een van mn reserveringen er doorheen gekomen is

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:00

jacobras

Developer

eilavid schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:18:
Iemand al een mail ontvangen? Als ik reddit zie dan zijn de eerste mails binnen maar het zijn alleen Amerikanen. Er is waarschijnlijk nog geen voorraad in Europa?
Deze gaat zegt iig een 512-model te hebben besteld vanuit Duitsland: https://www.reddit.com/r/.../1uiy72y/comment/oujcckn/. Zag ook berichten over UK.

Hier ook nog niets ontvangen (512 met controller).

[ Voor 21% gewijzigd door jacobras op 29-06-2026 20:02 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• AMDLegion
Als ik Reddit moet geloven waren alle emails net voor 7 uur onze tijd verstuurd, dus vandaag komt er niks meer. Ik denk donderdag weer ( verlopen reserveringen die opnieuw verzonden zullen worden naar andere wachtende )

De voorraad moet wel echt heel laag zijn als geen enkele van mijn reserveringen er doorheen gekomen is

[ Voor 19% gewijzigd door AMDLegion op 29-06-2026 20:25 ]

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:36
Hier ook wel een reservering maar geen mail om te kunnen bestellen.

Ik heb geen NL-bestellingen voorbij zien komen. Wel UK idd maar verder weinig EU-landen nog.

• AMDLegion
boefje79 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:32:
Hier ook wel een reservering maar geen mail om te kunnen bestellen.

Ik heb geen NL-bestellingen voorbij zien komen. Wel UK idd maar verder weinig EU-landen nog.
Ik heb finland, frankrijk, belgie en duitsland gezien

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:56

fheerens

ir.

6:58 mijn email ontvangen voor een 512G met controller en zojuist besteld.
Levertijd stond op 3-5 dagen. Ben benieuwd :)

In AvE we trust

• AMDLegion
fheerens schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:36:
Wat goed! Foto's wanneer die arriveert graag <3

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:36
Nice! Enjoy!

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:50
Veel plezier ermee fheerens!

Als dit het tempo is en ze doen dit één keer week dan snap ik wel dat ze zeggen dat het afwerken van de reserveringslijst het hele jaar nog kan duren. :X

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:05
Nice! Worden ze vanuit Nederland verzonden?

• eilavid
Gefeliciteerd!! Misschien zelfs de enige in Nederland met een steam machine. Exclusief item ;-)

• AMDLegion
Zou kunnen dat er een tweede batch aan mails is uit gegaan zonet:

https://www.reddit.com/r/steammachine/comments/1uj30xe/second_batch_of_emails/

Voor alsnog, geen een van mijn reserveringen :( Misschien heeft Valve mij door en hebben ze mij generft.

[ Voor 18% gewijzigd door AMDLegion op 29-06-2026 22:05 ]

• eilavid
Dat is wel positief! Ik kan me herinneren bij de Steam Deck dat ze alleen elke maandag om 19:00 uur mails uitstuurden. Dus dan wist je om 19:01 uur dat je weer een week kon wachten…

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:16

ap3nr0ts

hoi

Zodra ze van de band rollen krijg je een mail. 1 per keer. :p

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:56

fheerens

ir.

DLSS schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:47:
[...]

Nice! Worden ze vanuit Nederland verzonden?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Hoewel ik met 3-5 dagen eerder Duitsland als hub gok. Status staat vooralsnog op Betaling verwerkt.

Er staat er overigens al 1 op Marktplaats afhalen in Amsterdam, mocht iemand nóg eerder willen. :9

In AvE we trust

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hier ook besteld en betaald, 2TB met controller. 3-5 dagen levertijd. Ben benieuwd :)

Import the third world, become the third world

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:26

Case_C

[Team Carrack]

Goed te horen dat controllers er gelijk bij komen, en niet pas achteraan in de wachtrij.
Zou leuk zijn 'm voor de bouwvak binnen te hebben, maar we wachten geduldig af.

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:15
Tof! Heb hem hier om 6.38 gehad, nu eens nadenken _O-

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:16

ap3nr0ts

hoi

MrGizMo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:15:
[...]

Tof! Heb hem hier om 6.38 gehad, nu eens nadenken _O-
Ik neem hem wel joh. ;)

• AMDLegion
Vooralsnog lijkt het erop dat mijn egoïsme niet beloond wordt door Valve.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:29
AMDLegion schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:46:
Vooralsnog lijkt het erop dat mijn egoïsme niet beloond wordt door Valve.
Ik snap even niet waarom je steeds duidt dat je meerdere inschrijvingen (24 toch?) op je naam hebt staan. Terwijl er zoveel mensen zijn (zoals ik) die hierdoor achter het net vist. Bedoel niet vervelend, maar door jouw gedrag kan ik (en vele andere Tweakers) geen Steam Machine verkrijgen. Ik vind dit best wel kwalijk... :-(

• AMDLegion
hotymoty schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:26:
[...]

Ik snap even niet waarom je steeds duidt dat je meerdere inschrijvingen (24 toch?) op je naam hebt staan. Terwijl er zoveel mensen zijn (zoals ik) die hierdoor achter het net vist. Bedoel niet vervelend, maar door jouw gedrag kan ik (en vele andere Tweakers) geen Steam Machine verkrijgen. Ik vind dit best wel kwalijk... :-(
Ik heb een verrotte persoonlijkheid :( ik priotiseer het bemachtigen van een Steam Machine voor mezelf meer dan voor een ander, en het zijn er iets meer dan 25 trouwens.

Meeste staan op de wachtlijst, zo rond de 10 staan echt op de reserveringswachtrij

Enige lichtpuntje is dan wel dat ik niet van plan ben om ze te scalpen, ik zal de overige reserveringen annuleren zodra de eerste binnen is of iemand anders aanbieden hem te kopen en direct naar zijn of haar adres te sturen zonder dat ik er iets mee te maken hoef te hebben.

En daar hoef ik geen enkele euro voor uiteraard. Heb wel mensen gehad in m'n DM die hem willen kopen maar dan willen ze dat ik het even voorschiet, als ik ze zelf moet gaan betalen wil ik er wel wat voor terug ja haha. Maar als men ze direct zelf betaald bij Steam en naar eigen adres laat sturen mag het voor mij gratis en voor niets.

[ Voor 14% gewijzigd door AMDLegion op 30-06-2026 13:56 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:57

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hey Gamers,

Er gaan hier wat discussies en opmerking heen en weer, met daarin dingen over scalpen, hoe oneerlijk de reserveringen lopen en waarom iemand meer recht heeft dan de ander. Dit zijn discussies die geen bijdrage leveren aan dit topic. Daarom ook het verzoek om hiermee te staken, en het gewoon netjes te houden. Er zijn tevens wat spelregels als waarschuwing aan het topic toegevoegd.

Bedankt alvast en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.