DLSS schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:16:
[...]
Daarom schreef ik ook ''maar het resultaat is absoluut niet hetzelfde''
Overigens gebruikt geen enkele game op de Switch 2 een vorm van DLSS die vergelijkbaar is met DLSS 2 of 3; de hardware van de Switch kan dat simpelweg niet aan. Het zou te veel overhead met zich meebrengen dat het de implementatie niet waard is.
Als je interesse hebt, kun je de video van Digital Foundry bekijken. Deze gaat exact in op het onderwerp waar wij nu over spreken en is erg interessant en leuk om te zien!
offtopic:
Had die video al gezien ja. Ik wil hier niet te veel over de Switch 2 zitten schrijven maar Digital Foundry heeft de voorbije maanden meerdere verkeerde aannames gemaakt in hun video's specifiek betreffende DLSS en Switch 2. Ik zou niet gewoon blind aannemen wat ze zeggen. Het helpt ook niet dat Alex nul interesse heeft in consoles.
Voorbeelden van games met het volledige CNN model zijn Cyberpunk en Street Fighter 6. Star Wars Outlaws is een heel interessante titel qua optimalisatie ook maar die zou het 'simpele' model gebruiken. De vooruitgang die Ubisoft daar maakt tussen versies in is echter wel indrukwekkend - het suggereert dat er toch best wat rek op dat "light" model zit.
Had die video al gezien ja. Ik wil hier niet te veel over de Switch 2 zitten schrijven maar Digital Foundry heeft de voorbije maanden meerdere verkeerde aannames gemaakt in hun video's specifiek betreffende DLSS en Switch 2. Ik zou niet gewoon blind aannemen wat ze zeggen. Het helpt ook niet dat Alex nul interesse heeft in consoles.
Voorbeelden van games met het volledige CNN model zijn Cyberpunk en Street Fighter 6. Star Wars Outlaws is een heel interessante titel qua optimalisatie ook maar die zou het 'simpele' model gebruiken. De vooruitgang die Ubisoft daar maakt tussen versies in is echter wel indrukwekkend - het suggereert dat er toch best wat rek op dat "light" model zit.
Uit pure nieuwsgierigheid: waarom een tweede PC als je al een 4090 hebt staan?Helemaal mee eens hoor. Wat prestaties betreft heb ik niet zulke hoge verwachtingen; voor gaming gebruik ik meestal een pc met een RTX 4090. Ik ben persoonlijk niet op zoek naar een extreem krachtig apparaat. Voor games met ray tracing of path tracing zal Steam Link nodig zijn, en dat is logisch als het apparaat rond de 600 euro gaat kosten.
En ja ik vind machines zoals dit ook gewoon heel tof, mij ga je er zeker niet negatief over horen. We zien al eventjes diminished returns in het grafische en ik denk dat er veel interessante games mogelijk zijn zonder dat iemand 2000 euro+ aan een PC moet uitgeven of zonder dat een ontwikkelbudget 50 miljoen+ moet zijn.
Wat dan wel spijtig is dat Steam Machine niet out of the box streaming apps ala Netflix gaat ondersteunen. Zal na een tijdje wel veranderen, maar wel iets typisch om te gebruiken op een toestel dat je vasthangt aan een scherm.
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 14-11-2025 19:16 ]