• M3llow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-05 15:18
Ik kom er ook niet doorheen :/

• slinky70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 08:01
Gelukt ! Maar 250x klikken....

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 07:34
M3llow schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:52:
Ik kom er ook niet doorheen :/
Blijven klikken, nouja het is wel 6 tot 10 werkdagen leveren nu

• M3llow
MrGizMo schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:54:
[...]

Blijven klikken, nouja het is wel 6 tot 10 werkdagen leveren nu
Is gelukt inderdaad!

Edit: 6-10 dagen kan ik nog wel wachten. Ik wacht nog vol smart op de Steam Frame, daar heb ik t veel moeilijker mee :p

[ Voor 23% gewijzigd door M3llow op 04-05-2026 19:57 ]

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:28

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

En hij is inmiddels out of stock.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 11:12
Uiteindelijk gelukt om erdoor te komen 🙂
Nu even geduld hebben tot de levering

• M3llow
Militia Pilot schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:38:
En hij is inmiddels out of stock.
Binnen 1,5 uur uitverkocht… 😂

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

@DLSS misschien dit topic hernoemen naar het nieuwe Steam Hardware topic, met een merger van [VR] Steam Frame?

[ Voor 28% gewijzigd door Militia Pilot op 04-05-2026 22:04 ]

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-05 18:10
Militia Pilot schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:03:
@DLSS misschien dit topic hernoemen naar het nieuwe Steam Hardware topic, met een merger van [VR] Steam Frame?
Goed idee.

Weet jij toevallig hoe ik de titel kan aanpassen 😅? Ik zie alleen een optie om de eerste post aan te passen.

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 23:06

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Bah kom je terug van dodenherdenking en is dat apparaat alweer uitverkocht, hopelijk bouwen ze nog een batch.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13
Pfff ik ben het gewoon compleet vergeten :+
Oh well, wachten maar tot hij weer in stock komt...

Gamertag: FinrazielNL

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
DLSS schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:28:
[...]

Goed idee.

Weet jij toevallig hoe ik de titel kan aanpassen 😅? Ik zie alleen een optie om de eerste post aan te passen.
Topic report aanmaken met de vraag of de mod de titel kan aanpassen. Dat kan je niet zelf

• Standie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-05 19:58
Hahn schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:57:
Ik weet 100% zeker dat er sowieso een bundel gaat zijn inclusief controller. Want de Steam Machine gaat een console-tegenhanger zijn, in de zin van: het is alles wat je nodig hebt om te gamen. Als dat zonder controller zou komen, dan ben je niet direct klaar om te spelen.

Of er ook een Steam Machine te koop zal komen zónder dat daar direct een Steam Controller bij komt kijken, dáár heb ik meer twijfels bij. De kans is er, maar ik gok eigenlijk dat ze dat niet direct doen. Want nogmaals: de Steam Machine moet een kant-en-klare optie zijn. Als jij per ongeluk een Steam Machine zonder controller besteld, en je hebt geen andere controllers, dan zit je.

Heel leuk en aardig dat er mensen zijn met 3, 4, 5 of zelfs 6 controllers al in huis, maar daar is de Steam Machine niet direct op gericht, want die mensen zullen vast ook al een goede game PC hebben.
Onder gewone omstandigheden denk ik dat Valve de Steam Machine enkel met controller had uitgebracht. Maar omdat de prijs van hardware zo omhoog is geschoten, denk ik dat Valve er alles aan wil doen om de prijs te drukken, en daardoor zouden ze ervoor kunnen kiezen om de console enkel zonder controller te verkopen, of in elk geval de console zonder controller de prioriteit te maken.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

DLSS schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:28:
[...]

Goed idee.

Titel aangepast.

Is het nog wenselijk om het topic te mergen met het Steam frame topic?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10
Standie schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 00:12:
[...]

Onder gewone omstandigheden denk ik dat Valve de Steam Machine enkel met controller had uitgebracht. Maar omdat de prijs van hardware zo omhoog is geschoten, denk ik dat Valve er alles aan wil doen om de prijs te drukken, en daardoor zouden ze ervoor kunnen kiezen om de console enkel zonder controller te verkopen, of in elk geval de console zonder controller de prioriteit te maken.
Ik denk dat we de Steam Machine voorlopig gewoon nog niet gaan zien door de te hoge prijzen.

De ervaring verminderen door de controller weg te laten lijkt me totaal geen Valve-actie.

The devil is in the details.

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-05 22:47
Ik volg de ontwikkelingen met smacht!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:52
Hoogheid schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:32:
Ik volg de ontwikkelingen met smacht!
Je smacht naar nieuwe ontwikkelingen of volgt ze met smart. Hoewel als je van onder de grote rivieren komt de uitspraak nagenoeg het zelfde is.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 15:11
Hahn schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 03:36:
[...]

Ik denk dat we de Steam Machine voorlopig gewoon nog niet gaan zien door de te hoge prijzen.

De ervaring verminderen door de controller weg te laten lijkt me totaal geen Valve-actie.
Aan de andere kant: genoeg gamers die al meerdere controllers hebben liggen, zeker als je al een console of twee hebt. Wanneer Valve die doelgroep op het oog heeft valt er best een case voor te maken.

Ja, de trackpads stellen je in staat PC games makkelijker en aangenamer te spelen. Maar met een reguliere gamepad gaat er ook alsnog een wereld voor je open op Steam.

De aanpak van Valve zal wel z’n impact hebben op de beschikbaarheid van de losse controllers. Als Valve op een gegeven moment moet gaan produceren voor bundels zal de losse controller immers een stuk sneller out of stock zijn, of simpelweg blijven, indien men niet in gelijke mate op kan schalen qua productie.

Mocht je naast de boot hebben gepist gisteren hoop ik voor het beste voor je. Ik behoor tot de gelukkigen maar was anders nu flink zuur geweest.

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:16
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom iedereen zo graag die steam controller wil. Dat het alleen met steam werkt is echt wel een deal breaker. Zelfs als je Diablo 4 met steam opstart heb je nog geen native controller support.

Overigens wel erg jammer want het is voor de rest lijkt het mij een goede controller. Ik ben best wel teleurgesteld in mijn huidige xbox controller voor PC, die draadloos gewoon niet te gebruiken is omdat er geen batterij indicator, de (officiële en belachelijk geprijsde) batterij in een paar uurtjes leeg is en hij om de haverklap verbinding verliest omdat de batterij leeg is of gewoon zomaar.

[ Voor 10% gewijzigd door friketje1 op 05-05-2026 09:17 ]

• M3llow
friketje1 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:15:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom iedereen zo graag die steam controller wil. Dat het alleen met steam werkt is echt wel een deal breaker. Zelfs als je Diablo 4 met steam opstart heb je nog geen native controller support.

Overigens wel erg jammer want het is voor de rest lijkt het mij een goede controller. Ik ben best wel teleurgesteld in mijn huidige xbox controller voor PC, die draadloos gewoon niet te gebruiken is omdat er geen batterij indicator, de (officiële en belachelijk geprijsde) batterij in een paar uurtjes leeg is en hij om de haverklap verbinding verliest omdat de batterij leeg is of gewoon zomaar.
Waarom heb je geen Diablo 4 support?

Ik denk dat je wel er vanuit mag gaan dat het binnen no time mogelijk wordt om de controller buiten Steam te gebruiken, alleen al vanuit de community. Steam offline play moet mogelijk zijn, dus waarom zou er geen workaround gefixt kunnen worden?

• Finraziel

Diablo 4 werkt prima op de steam deck dus dit lijkt me sterk. Diablo 4 is zelfs een game die best wel baat heeft bij de steam controller, de trackpad is erg fijn voor inventory management, wat met alleen Xbox controls best vervelend is. En de game schakelt naadloos tussen controller en muis (Diablo 2 resurrected bijvoorbeeld wat minder, hoewel ook nog wel te doen).

• friketje1
Finraziel schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:37:
[...]

Diablo 4 werkt prima op de steam deck dus dit lijkt me sterk. Diablo 4 is zelfs een game die best wel baat heeft bij de steam controller, de trackpad is erg fijn voor inventory management, wat met alleen Xbox controls best vervelend is. En de game schakelt naadloos tussen controller en muis (Diablo 2 resurrected bijvoorbeeld wat minder, hoewel ook nog wel te doen).
YouTube: I recommend: The Steam Controller (2026) - Review

Op 2 minuten. Het is uiteindelijk wel aan de praat te krijgen, maar dit is toch niet wat je wil. Een controller moet het gewoon doen op elk platform zonder gedoe.

• Cid Highwind

Ik snap dit soort commentaren nooit zo goed. Steam is het dominante platform op de PC en de de facto standaard. Misschien niet representatief voor de Fortnite generatie, maar iedereen die van het pre-EGS of zowaar pre-Steam tijdperk is, zal games op Steam hebben, of kunnen willen spelen, waar dit een zoveel betere oplossing voor is dan een reguliere controller.

Niet iedereen speelt pc games aan z’n bureau. Niet iedereen speelt gamepad-geoptimaliseerde games. Ja, de meeste games hebben inmiddels ook wel een gamepad control scherm, maar ik moet er niet aan denken typisch PC games mee te moeten spelen. Maar een rondje van een Paradox game, of wat klassieke RTS games, op het grote scherm in de woonkamer met een gedockte Deck, daar is dit ideaal voor.

Dan net eventueel één uitzondering aan te halen op een over 30-40 jaar grote library van tienduizenden games, dat maakt niet echt een sterk argument tegen de business case.

• Cid Highwind
friketje1 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:44:
[...]

YouTube: I recommend: The Steam Controller (2026) - Review

Op 2 minuten. Het is uiteindelijk wel aan de praat te krijgen, maar dit is toch niet wat je wil. Een controller moet het gewoon doen op elk platform zonder gedoe.
Zal vast niet lang duren voordat dit met drivers is opgelost. Misschien onder Linux wat eerder dan onder Windows. Vind de reviews wat te summier om als waarheid voor de eeuwigheid aan te nemen. Het is nu een vers product, over een paar maandjes ziet het er wellicht anders uit.

• friketje1
Cid Highwind schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:49:
[...]

Ik snap dit soort commentaren nooit zo goed. Steam is het dominante platform op de PC en de de facto standaard. Misschien niet representatief voor de Fortnite generatie, maar iedereen die van het pre-EGS of zowaar pre-Steam tijdperk is, zal games op Steam hebben, of kunnen willen spelen, waar dit een zoveel betere oplossing voor is dan een reguliere controller. .
Ik gebruik niet altijd steam, denk dat dit voor de meeste geldt. Ik gebruik meestal ook geen controller dus dan wordt de user case wel erg mager. Terwijl het op zich veel potentie heeft. En dat is gewoon jammer. Je betaald 100 euro voor een controller en de fabrikant neemt niet eens de moeite voor degelijke PC support om je maar afhankelijk te maken van hun platform.

Dit is overigens een probleem van windows, de controller support is gewoon belachelijk. Dat je bijvoorbeeld weer een connector moet kopen om gewoon plug and play elke controller te gebruiken. En dat in 2026.

[ Voor 10% gewijzigd door friketje1 op 05-05-2026 10:21 ]

• Cid Highwind
https://www.game-develope...radox-2025-revenue-volume

Steam zou zo 75% van de markt opmaken. Nee, de user base van honderden miljoenen gebruikers is niet compleet de doelgroep, alleen al vanwege het feit van het beperkt aantal landen waar de controller überhaupt te koop was. Desondanks denk ik dat je zowel de absolute als de relatieve getallen onderschat. Op basis daarvan is er echt wel een markt groot genoeg voor deze release. Ik denk wel dat discussies als hier overigens de beeldvorming vertekenen, de generatie die op forums hangt is gemiddeld wat ouder en zal mogelijk ook juist wat meer tot de beoogde doelgroep behoren en dus in het algemeen een positiever geluid laten horen. Ben er zelf ook deel van :)

Casuals zul je er waarschijnlijk ook niet warm voor kunnen laten lopen. Maar onder die maandelijkse 130 miljoen actieve gebruikers heb je met 5% al een flinke afzetmarkt.

Tegelijkertijd vult Valve hier dus duidelijk een niche: een PC controller voor PC games, ipv een console controller voor de PC. Hun huiswerk qua vraag hebben ze wel gedaan in ieder geval.

Edit: wat support betreft zitten er bij de PS5 controller ook gewoon haken en ogen aan. De officiële site geeft al aan dat je enkel bekabeld de volledige functionaliteit ter beschikking hebt.
https://thecontrollerpeop...e-a-ps5-controller-on-pc/
En kijk je hier dan leun je voor meer ook gewoon op third party tools en platforms, waarbij ironisch genoeg aanbevolen wordt het via Steam te laten lopen. Lood om oud ijzer dus? Maar dan wel met de kans dat het voor de Steam controller nog wat beter wordt. Het apparaat is net, *kijkt op de klok*, een krappe 14 uurtjes uit, in plaats van een jaar of 5. Beloftes zijn een slecht excuus vaak, maar als er een bedrijf zich inzet voor een open PC markt is het Valve wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Cid Highwind op 05-05-2026 10:43 ]

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Cid Highwind schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:52:
[...]
Zal vast niet lang duren voordat dit met drivers is opgelost. Misschien onder Linux wat eerder dan onder Windows. Vind de reviews wat te summier om als waarheid voor de eeuwigheid aan te nemen. Het is nu een vers product, over een paar maandjes ziet het er wellicht anders uit.
Ik koop zelf een product voor wat het nu kan doen, niet wat het op papier misschien over een tijdje zou kunnen doen.

Ik ben nu eerder geneigd om een nog een Gamesir Cyclone 2 te kopen (of wat te besparen met een Novalight 2) in plaats van een Steam controller, juist vanwege de flexibiliteit. Want ik kan de 2.4ghz dongle nu ook simpel uit mijn Cyclone 2 dock halen (die aan mijn linux/windows game pc hangt) en in mijn HTPC (Windows), Retropie, laptop of Steamdeck dock stoppen*. En dan heb ik ook op elk platform 2 goede controllers. Zou mooi zijn als dat met een Steamcontroller ook zo naadloos zou kunnen. Ik heb nu ook een 8bitdo SN30pro welke ook prima is (zeker voor onderweg), maar de bluetooth op de Steamdeck vind ik zo matig (input delay en stabiliteit is niet goed).

Als de Steam controller meer universeel wordt, koop ik er wel een, want de bouwkwaliteit + onderhoudsvriendelijkheid en de trackpads zijn erg goed.
offtopic:
* Het enige jammere wat niet werkt is Playstation 3 ondersteuning voor de retro gamehoek. Zowel bluetooth als de dongle worden wel herkend, maar kan het niet als controller configureren.

[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 05-05-2026 11:59 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Cid Highwind
Gundogan schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:55:
[...]

Ik koop zelf een product voor wat het nu kan doen, niet wat het op papier misschien over een tijdje zou kunnen doen.

Ik ben nu eerder geneigd om een nog een Gamesir Cyclone 2 te kopen (of wat te besparen met een Novalight 2) in plaats van een Steam controller, juist vanwege de flexibiliteit. Want ik kan de 2.4ghz dongle nu ook simpel uit mijn Cyclone 2 dock halen (die aan mijn linux/windows game pc hangt) en in mijn HTPC (Windows), Retropie, laptop of Steamdeck dock stoppen*. En dan heb ik ook op elk platform 2 goede controllers. Zou mooi zijn als dat met een Steamcontroller ook zo naadloos zou kunnen. Ik heb nu ook een 8bitdo SN30pro welke ook prima is (zeker voor onderweg), maar de bluetooth op de Steamdeck vind ik zo matig (input delay en stabiliteit is niet goed).

Als de Steam controller meer universeel wordt, koop ik er wel een, want de bouwkwaliteit + onderhoudsvriendelijkheid en de trackpads zijn erg goed.
offtopic:
* Het enige jammere wat niet werkt is Playstation 3 ondersteuning voor de retro gamehoek. Zowel bluetooth als de dongle worden wel herkend, maar kan het niet als controller configureren.
Mee eens. Maar de door jou aangehaalde controller is geen alternatief wanneer je dual trackpads als USP zoekt. Dat is wat de Steam Controller nu juist zo interessant maakt.

Ik heb hier thuis al een Xbone en Switch Pro controller liggen. Voor een derde controller is geen behoefte, tenzij die derde dus een manier biedt om PC games beter te kunnen spelen. Voor zover ik weet is de Steam controller de enige die dat biedt. Als bijvoorbeeld 8bitdo een soortgelijke controller had, dan had ik die al in huis gehad.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Cid Highwind schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:51:
[...]

Mee eens. Maar de door jou aangehaalde controller is geen alternatief wanneer je dual trackpads als USP zoekt. Dat is wat de Steam Controller nu juist zo interessant maakt.

Ik heb hier thuis al een Xbone en Switch Pro controller liggen. Voor een derde controller is geen behoefte, tenzij die derde dus een manier biedt om PC games beter te kunnen spelen. Voor zover ik weet is de Steam controller de enige die dat biedt. Als bijvoorbeeld 8bitdo een soortgelijke controller had, dan had ik die al in huis gehad.
En dat maakt het inderdaad jammer dat compatibiliteit van de Steam controller nu zo beperkt is, terwijl de hardware juist zo flexibel is. Want de track pads maakt het een interessante controller over alle andere beschikbare controllers. Maar als die compatibiliteit er nooit komt, heb ik liever een extra "normale" controller die ik overal via een dongle kan aansluiten.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 18:35
friketje1 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:13:
Ik gebruik niet altijd steam, denk dat dit voor de meeste geldt.
Als speler die voornamelijk op TV-schermen en op mijn Deck speelt gebruik ik eigenlijk altijd Steam. Via bijvoorbeeld Heroic komen spellen uit andere bronnen (zoals GOG) daar ook in uit. Compatibiliteit is voor mij daarmee prima.
Ik gebruik meestal ook geen controller dus dan wordt de user case wel erg mager.
Dat lijkt mij belangrijker als reden. Als je nauwelijks controllers gebruikt, dan ga je uberhaupt geen dure controller kopen. Koop dan een goede Xbox controller kloon, zoals de 8BitDo Ultimate 2c.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• DLSS
Chaoss schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 00:13:
[...]

Titel aangepast.

Is het nog wenselijk om het topic te mergen met het Steam frame topic?
Hartelijk dank. Ik denk dat 't prima is zo

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-05 22:47
cctl01 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:38:
[...]

Je smacht naar nieuwe ontwikkelingen of volgt ze met smart. Hoewel als je van onder de grote rivieren komt de uitspraak nagenoeg het zelfde is.
Ik kom inderdaad uit Noord-Limburg maar toch bedankt voor de uitleg!

• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 14:54
Er komen er af en toe terug in stock. Ik heb gisterenmiddag nog één kunnen scoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzDDPtXyR92bDqxz8tmBc2u5RVY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J1d7gFBZIb49AtvmhMiLpYio.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 134% gewijzigd door bloobje op 06-05-2026 08:37 ]

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-05 18:20
Mijn controllers zijn ingepakt. Besteld op de dag zelf rond 19:20. Ben benieuwd wanneer ze daadwerkelijk verstuurd worden.

• M3llow
Ik kreeg een smsje van "TNT" dat mijn huisnummer niet ingevuld was op mijn pakketje, en dat ik dat via het linkje moest invullen. Erg vreemd, ik krijg nooit phishing via SMS, moet haast wel te maken hebben met mijn bestelling van de Steam Controller...

• Grawler
M3llow schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:19:
Ik kreeg een smsje van "TNT" dat mijn huisnummer niet ingevuld was op mijn pakketje, en dat ik dat via het linkje moest invullen. Erg vreemd, ik krijg nooit phishing via SMS, moet haast wel te maken hebben met mijn bestelling van de Steam Controller...
Steam gebruikt GLS, plus waarom zou tnt dat niet bij Valve zelf opvragen? Jij bent niet de betalende klant.

• M3llow
Grawler schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:48:
[...]

Steam gebruikt GLS, plus waarom zou tnt dat niet bij Valve zelf opvragen? Jij bent niet de betalende klant.
Ik bedoel dan ook dat dit overduidelijk phishing is. En het lijkt naar aanleiding van mijn bestelling bij Valve. Maar goed, is speculeren uiteindelijk

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

M3llow schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:54:
[...]

Ik bedoel dan ook dat dit overduidelijk phishing is. En het lijkt naar aanleiding van mijn bestelling bij Valve. Maar goed, is speculeren uiteindelijk
Dat is nogal een ferme beschuldiging zonder enige argument.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Mijn Steam Controller komt morgen aan 👀

Edit: Iets te vroeg gejuicht, nu staat er 8 mei...

Edit2: toch vandaag binnen bijkbaar.

[ Voor 63% gewijzigd door Militia Pilot op 07-05-2026 13:37 ]

• Tweaker2020
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-05 14:38
Besteld maandag 19:09 en de controller zou vandaag geleverd moeten worden. Best netjes, omdat hij eerst nog via Nederland naar een Belgisch verdeelcentrum ging (ik woon dus in BE :+).

Edit: 15:10 vandaag binnen!

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaker2020 op 07-05-2026 15:38 ]

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gE40p8AOgLNY5svw7t-GLuC21KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iZGUVN5mB4he6F2L5L6My1P.jpg?f=fotoalbum_large Hij is binnen :D

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:18

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ga een snel een review schrijven :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:36
dat is snel zeg! mijne was 18:59 besteld en ik heb nog geen eens een verzendbevestiging :/

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-05 22:01
luke22 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:28:
dat is snel zeg! mijne was 18:59 besteld en ik heb nog geen eens een verzendbevestiging :/
Same, bij mij staat er "verpakt" maar nog niet opgehaald door de bezorgdienst :')

• DLSS
Haha wel tof dat ze dezelfde stijl van verpakking hebben gedaan als bij de Steam Deck. Hoe bevalt de controller?

• M3llow
Nieuwe update van Valve over toekomstige batches:
Steam Controller launched on May 4th, and while we were happy to see such a high level of interest, the experience for a lot of you trying to buy it was incredibly frustrating. We plan to continue replenishing stock as we get more in, but in the meantime wanted to share changes we're making to improve the purchase experience and to limit reseller activity:

Beginning May 8th at 10 am Pacific, we're opening a reservation queue for Steam Controller. Once you reserve, your place in line will be saved. When we go back in stock, order emails will be sent in the same order that reservations were made.

Here are the details on how we're hoping to improve the experience overall while also taking steps to limit reseller activity:

Reservation details:
  • Reservations will be limited to one Steam Controller per user.
  • Once you receive an order email, you have three days (72 hours) to make your purchase on Steam.
  • For now, customers who have already purchased a Steam Controller are not yet eligible to reserve another Steam Controller.
Additionally:
  • Your account must be in good standing on Steam
  • You must have made a purchase on Steam prior to April 27, 2026
Replenishment of inventory will vary from region to region. We will start fulfilling reservations next week in the US / Canada, and UK / EU / AU in the following weeks.

[ Voor 2% gewijzigd door M3llow op 07-05-2026 20:19 . Reden: Link ]

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-05 11:25
Ik snap niet waarom ze niet gelijk het reservatie systeem hebben gebruikt.
Ik klaag niet want ik heb hem al binnen maar toch..

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

DLSS schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:10:
[...]

Haha wel tof dat ze dezelfde stijl van verpakking hebben gedaan als bij de Steam Deck. Hoe bevalt de controller?
Ja dat van de verpakking vond ik ook erg leuk haha, er zat nog wel een buitendoos omheen, bij mijn Steam Deck was de verpakking ook de verzenddoos.

De controller bevalt erg goed, iets wat me wel opviel: de touchpads zijn wel iets anders dan die op de steam deck, deze hebben geen fysieke click, ze klikken alleen via haptics.

Hij is iets lichter qua gevoel dan de Dualsense van de PS5, maar voelt wel iets zwaarder aan dan de Xbox series controller als in die geen batterijen zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Militia Pilot op 07-05-2026 20:59 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:14
Simone96 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:19:
Ik snap niet waarom ze niet gelijk het reservatie systeem hebben gebruikt.
Ik klaag niet want ik heb hem al binnen maar toch..
Hij is veel sneller uit verkocht dan Valve had verwacht.

https://www.gamesradar.com/hardware/valve-admits-steam-controller-ran-out-faster-than-we-anticipated-says-were-working-on-getting-more-in-stock-but-doesnt-mention-the-scalper-problem/

Vandaar waarschijnlijk geen reservatie systeem.

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 15:14
Altamyr schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:59:
[...]

Same, bij mij staat er "verpakt" maar nog niet opgehaald door de bezorgdienst :')
18:59, sinds woensdagavond geen beweging meer. Had ik maar iets langzamer besteld. :9

LAAG8 Blog

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 21:13

ap3nr0ts

hoi

Militia Pilot schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:53:
[...]

Ja dat van de verpakking vond ik ook erg leuk haha, er zat nog wel een buitendoos omheen, bij mijn Steam Deck was de verpakking ook de verzenddoos.

De controller bevalt erg goed, iets wat me wel opviel: de touchpads zijn wel iets anders dan die op de steam deck, deze hebben geen fysieke click, ze klikken alleen via haptics.

Hij is iets lichter qua gevoel dan de Dualsense van de PS5, maar voelt wel iets zwaarder aan dan de Xbox series controller als in die geen batterijen zitten.
Op de Deck klikken ze ook niet, als het goed is. Kijk maar eens als hij niet aan is.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:53

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Militia Pilot schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 20:53:
[...]

Vraagje, als je deze controller nu op de Steam Deck wilt gebruiken, moet dan ook de dongel gebruiken? Of werkt dat gewoon draadloos met elkaar zonder dongel?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Linksquest schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:52:
[...]

Vraagje, als je deze controller nu op de Steam Deck wilt gebruiken, moet dan ook de dongel gebruiken? Of werkt dat gewoon draadloos met elkaar zonder dongel?
Ik heb hem gewoon via Bluetooth gebruikt, en dat werkte perfect, maar ik denk dat je voor de "snellere" verbinding wel de dongel moet gebruiken.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:53

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Goed om te weten, want ik ben ook het overwegen eventueel deze controller te kopen, maar dan specifiek voor de Steam Deck op het moment dat ik hem aan de TV aangesloten heb.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:42
Is het mogelijk met de controller de Steam Deck of in mijn geval de legion go S met steamOS aan te zetten?

• Tweaker2020
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-05 14:38
Voor de mensen die er al mee hebben kunnen spelen: welke tweaks gebruiken jullie precies?

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 21:13

ap3nr0ts

hoi

Tweaker2020 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:07:
Voor de mensen die er al mee hebben kunnen spelen: welke tweaks gebruiken jullie precies?
Je kan er zoveel mee, als ik het vergelijk met een normale Deck die ik nu al heb. Ik heb bijvoorbeeld heel Baldur's Gate 1 en 2 op de Steam Deck gespeeld. Met mouse region een van de trackpads zo ingesteld dat hij in een soort vierkant het hele scherm bestrijkt. Dan kon ik supersnel mijn party laten bewegen en de juiste skills aanklikken onderin het scherm. De joystick had ik een radial menu gemaakt dat bijvoorbeeld meteen naar Inventory of iets als Journal ging. De andere joystick bewoog de "camera" als het ware, en ik denk dat het andere trackpad selecteerde wie van mijn party ik nodig had (wederom met een radial menu).

Kortom: de mogelijkheden zijn best eindeloos.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-05 18:35
ap3nr0ts schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 12:54:
Kortom: de mogelijkheden zijn best eindeloos.
Om daarop wat toe te voegen:

Je hoeft dit vaak niet zelf uit te vinden. Steam maakt het makkelijk om controllerprofielen te delen en er zijn gebruikers bijzonder fanatiek op Steam in het maken en delen van deze profielen. Je ziet ook in een oogopslag welke profielen populair zijn voor het specifieke spel voor jouw model controller en je krijgt een overzicht van wat welke input bedient.

Dit werkt met Steam en non-Steam games. Superhandig. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Finraziel
Controller reserveringen zijn live

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UX53qumbWjHIBT2Gb4kDKPAf0UE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cWuLyuBtKY3XIFAAkphLIc69.png?f=user_large

• bloobje
Hier gisteren aangekomen na mijn bestelling op 5 mei. Beetje raar welke in welke volgorde ze verzenden. Had verwacht dat ik lang ging moeten wachten met dat ik meer als 12u na launch nog één had kunnen bestellen maar blijkbaar niet..

• DLSS
bloobje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 12:11:
Hier gisteren aangekomen na mijn bestelling op 5 mei. Beetje raar welke in welke volgorde ze verzenden. Had verwacht dat ik lang ging moeten wachten met dat ik meer als 12u na launch nog één had kunnen bestellen maar blijkbaar niet..
Nice! Maar hoe bevalt ie?

• Synthaxx R-or
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 02:15

Synthaxx R-or

*Insert smartass remark here*

bloobje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 12:11:
Inderdaad. Op de 4e 2 minuten voor de sale live ging kunnen bestellen. Nog steeds aan het wachten totdat 'ie verstuurd wordt |:(

Erg jammer.

If engineers had named Kentucky Fried Chicken, it would have been called "Hot Dead Birds".

• bloobje
DLSS schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:02:
[...]

Nice! Maar hoe bevalt ie?
Ga ik dinsdag pas kunnen ontdekken, maar zit toch al lekker in de hand.

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 21:24

Cogency

Ginnunga

Is het nu of in de toekomst mogelijk een tweede puk te bestellen? Twee verschillende computers op verschillende locaties en 1 controller is het idee.Zo niet, als ik bluetooth wil toevoegen aan een pc, welke stick of module is dan aan te raden icm de steamcontroller?

Voor de rest een top ding, ik ben fan van de Playstation configuratie en hij ligt mij ook lekker in de hand. Speel er nu op pc en appletv mee (als ik naar de tv stream vanaf computer)

• Hahn
Cogency schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:30:
Is het nu of in de toekomst mogelijk een tweede puk te bestellen? Twee verschillende computers op verschillende locaties en 1 controller is het idee.
Voor zover ik kan vinden is de puck niet los te koop.

En het lijkt me ook niet dat dat goed kan werken, want als jij een knop op je controller indrukt, welke puck moet dan het signaal ontvangen? Allebei tegelijk? De controller heeft geen optie om te switchen tussen pucks, ofzo.
Ik had het fout, de controller kan wel switchen tussen 2 pucks.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 09-05-2026 21:58 ]

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 21:24

Cogency

Ginnunga

Hahn schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:33:
[...]

En het lijkt me ook niet dat dat goed kan werken, want als jij een knop op je controller indrukt, welke puck moet dan het signaal ontvangen? Allebei tegelijk? De controller heeft geen optie om te switchen tussen pucks, ofzo.
Het is echt voor verschillende locaties, maar switchen zou kunnen gaan zoals je nu switched tussen puk en bluetooth modus.

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 22:06
Heel tevreden gebruiker hier 👍 Ligt fijn in de hand, goede feel aan alle knoppen en goede haptics. Zowel de trackpads als de capacitieve joysticks waren voor mij de argumenten om een te bestellen.

En misschien wel mijn favoriete functie naast de trackpads: ik kan er mijn desktop mee wekken uit slaapstand én aanmelden in Windows vanuit de zetel. Dat heb ik met andere controllers nooit voor elkaar gekregen.

• M3llow
Tohamo schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:24:
Heel tevreden gebruiker hier 👍 Ligt fijn in de hand, goede feel aan alle knoppen en goede haptics. Zowel de trackpads als de capacitieve joysticks waren voor mij de argumenten om een te bestellen.

En misschien wel mijn favoriete functie naast de trackpads: ik kan er mijn desktop mee wekken uit slaapstand én aanmelden in Windows vanuit de zetel. Dat heb ik met andere controllers nooit voor elkaar gekregen.
Ben benieuwd of het op Linux ook mogelijk is om te wekken uit slaapstand! Ik hoop het wel.. Weet jij dat toevallig?

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Hahn schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:33:
[...]

Dat heeft hij dus wel degelijk, hij heeft 2 slots voor pucks, en je wisselt door A + ofwel RB(R1) ofwel LB(L1) ingedrukt te houden terwijl je de controller aanzet.

• Hahn
Militia Pilot schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 21:54:
[...]

Dat heeft hij dus wel degelijk, hij heeft 2 slots voor pucks, en je wisselt door A + ofwel RB(R1) ofwel LB(L1) ingedrukt te houden terwijl je de controller aanzet.
Ah, dan ging ik er onterecht vanuit dat 'ie alleen tussen puck en Bluetooth kon wisselen. Bedankt voor de correctie :)

• Finraziel
Tohamo schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:24:

Uit slaapstand wekken weet ik niet, maar aanmelden kan nu waarschijnlijk met elke controller. Dat is volgens mij namelijk gekomen met de uitrol van Xbox mode, en dus niet specifiek iets van de steam controller.

• knappert_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 20:55
Is er al iemand die zijn controller heeft besteld na het reserveren hiervan?

• leander-s
  • Nu online
Mijn controller is vandaag ook overgedragen voor verzending! Besteld op 4 Mei

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 22:06
Finraziel schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 22:30:
[...]

Uit slaapstand wekken weet ik niet, maar aanmelden kan nu waarschijnlijk met elke controller. Dat is volgens mij namelijk gekomen met de uitrol van Xbox mode, en dus niet specifiek iets van de steam controller.
Met mijn DualSense lukt het nog niet, maar wel goed om te horen dat Microsoft er iets mee doet.

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 19:07

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Hij is eindelijk verzonden, tracking nummer gekregen die linkt een GLS-group website maar daar laat die geen verdere informatie zien..

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• DieMitchell
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-05 15:30
MonkeySleeve schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:13:
Hij is eindelijk verzonden, tracking nummer gekregen die linkt een GLS-group website maar daar laat die geen verdere informatie zien..
hier laat gls nadat de controller binnengekomen is nogsteeds niks zien 8)7

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:08

Format-C

Tracing Rays

GLS is out of Control. :+

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Altamyr
Dit typ ik op de controller, werkt super! Wel even wennen natuurlijk maar best goed te doen

:D

• leander-s
  • Nu online
MonkeySleeve schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:13:
Ja dat klopt, veel internationale sites delen een gls.eu link en die kan een Nederlandse track en tracenummer niet vinden. Als je zelf naar https://gls-info.nl gaat zal je het wel kunnen tracken.

• DutchSapphire
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-05 16:29
Het schiet niet op, 4 mei op klokslag 19:00 besteld. 🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsvS_Q2wYw7SKm40BW41caM2ihk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rtj8UK1INVU1HH4KGDCmiGCw.jpg?f=user_large

• M3llow
Ik heb hem rond 20:00 uur besteld 4 mei en krijg hem morgen (verzet naar overmorgen) binnen

• Altamyr
Het is echt gokwerk waneer je m krijgt, een vriend van me had hem om 19:30 besteld en eergisteren binnen. Ik om 18:59 en dus vandaag binnen. Jullie controllers komen er ook vast aan!

• Grawler
Het was even zoeken, maar je kan Bazzite ook uit slaapstand halen met de Steam Controller:

https://www.reddit.com/r/SteamController/comments/1t7pdp9/how_to_enable_wake_from_sleep_on_linux_using_the/

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 19:07

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Gisteren ontvangen :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Vourttie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-05 21:58
DutchSapphire schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:38:
Het schiet niet op, 4 mei op klokslag 19:00 besteld. 🙃

[Afbeelding]
Voel met je mee! wacht ook nog steeds besteld sinds 4 mei om 18:58, helaas is het random wanneer je je Steam Controller krijgt.

• M3llow
Is er iemand toevallig op de hoogte of het makkelijk is om zelf de SSD van de steam machine te vervangen voor een grotere? Dan zou het slim zijn om eerst een 500 gb versie te kopen en later te upgraden als de geheugenprijzen ook wat normaler zijn

• Finraziel
M3llow schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:46:
Is er iemand toevallig op de hoogte of het makkelijk is om zelf de SSD van de steam machine te vervangen voor een grotere? Dan zou het slim zijn om eerst een 500 gb versie te kopen en later te upgraden als de geheugenprijzen ook wat normaler zijn
Mja, het ding is nog niet uit natuurlijk... maar van wat ze gezegd hebben is hij niet moeilijk te vervangen volgens mij nee. Geheugen (RAM) en SSD zou allebei zelf te vervangen zijn.

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 15:14
M3llow schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:46:
Valve is voorstander van right to repair. Als je leest hoe gemakkelijk het is om de controller uit elkaar te halen en dat er in de toekomst losse onderdelen beschikbaar worden gemaakt, zou het vreemd zijn dat Valve de keuze maakt om de SSD en het geheugen niet vervangbaar te maken.

LAAG8 Blog

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
https://www.youtube.com/shorts/iKcz8pI3fWk?feature=share

Zou graag meer bevestigingen willen of dit waar is XD

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Was uiteindelijk wel van plan 1 te bestellen, maar denk laat ik eerst zo'n 8bitdo controller doen.
Maar dan kom je zulke domme features tegen XD

• PeterPoit
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:52
Ik kan bevestigen dat de controller soms gilt wanneer je hem (op de bank) laat vallen. Behoorlijk hilarisch.

Overigens een geweldig apparaat. Speel vaak met de steam deck op de tv en had altijd een dualsense als controller maar die mag (net als de ps5) de kast in.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Er zijn inmiddels geruchten over 4 Steam Machines Configs. 512 GB en 2 TB al dan niet met controller.

https://www.geeky-gadgets.com/steam-machine-2026-pricing-specs/ hier word als enige een 'niet realistische' prijs genoemd.

700 en resp 750 voor 512GB of 2TB klinkt als een te klein verschil. 700 met 21% BTW zou dan ~849 eur zijn. (~899 resp, iets meer i know)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

er zou ook sprake zijn van een pre order systeem net als bij de losse steam controller.

• Finraziel
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 00:54:
Er zijn inmiddels geruchten over 4 Steam Machines Configs. 512 GB en 2 TB al dan niet met controller.

https://www.geeky-gadgets.com/steam-machine-2026-pricing-specs/ hier word als enige een 'niet realistische' prijs genoemd.

700 en resp 750 voor 512GB of 2TB klinkt als een te klein verschil. 700 met 21% BTW zou dan ~849 eur zijn. (~899 resp, iets meer i know)
Dan vergeet je wel de dollar naar euro te converteren, dat heft de btw bijna volledig op.

Maar goed, dat wil niet zeggen dat deze prijzen betrouwbaar zouden zijn natuurlijk. Er zijn redenen aan te voeren voor welke prijs je maar wil beargumenteren zo ongeveer, uiteindelijk kunnen we niks anders dan wachten tot Valve zelf een prijs noemt.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:14
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 00:54:

Ik zou die prijzen echt acceptabel vinden met de huidige RAM prijzen.

Ik denk overigens eerder dat 700 voor de 512GB zonder controller en 750 voor de 512GB met controller zou zijn.

• Joeri4Real
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11:15
Persoonlijk denk ik niet dat het verschil tussen de 512GB versie en de 2TB versie maar 50 euro is. Als je kijkt naar de pricewatch dan zie je dat een vergelijkbare modellen van de 512GB en 2TB een prijsverschil van ongeveer 100 euro hebben. Zoals hier bijvoorbeeld. Tweaktown geeft ook aan dat het om een 2230 formaat M2 gaat in dit artikel.

Als het prijsverschil daadwerkelijk maar 50 euro is tussen de 2 varianten ga ik wel voor de 2TB variant. Mocht het meer zijn koop ik de 512GB versie en upgrade ik later zelf wel.

Ik ben voornamelijk benieuwd of de steam frame ook opslag heeft die door de gebruiker te upgraden is. Naast natuurlijk de SD kaart die je kan invoegen.

• Altamyr
De steam frame opslag denk ik niet dat je kan upgraden, maar de sd kaart opslag werkt ook prima naar mijn ervaring met de steam deck! Het gaat er meer dat je optie hebt. Meta geeft je die optie niet met de Quest bijvoorbeeld

• DLSS
Joeri4Real schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:03:
Als het prijsverschil daadwerkelijk maar 50 euro is tussen de 2 varianten ga ik wel voor de 2TB variant. Mocht het meer zijn koop ik de 512GB versie en upgrade ik later zelf wel.
Nou is het ook zo dat je met Nederlandse internetsnelheden vrij snel een game gedownload hebt. Ik denk eigenlijk dat er best met 512gb model te leven is. Zeker als je m hoofdzakelijk voor games gebruikt. En al helemaal met indie games.

Ik heb op mijn 6TB PC eigenlijk doorgaans ook alleen maar mijn, pak en beet, 10 meest gespeelde games van het moment staan

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Finraziel schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 07:21:
[...]

Dan vergeet je wel de dollar naar euro te converteren, dat heft de btw bijna volledig op.

Maar goed, dat wil niet zeggen dat deze prijzen betrouwbaar zouden zijn natuurlijk. Er zijn redenen aan te voeren voor welke prijs je maar wil beargumenteren zo ongeveer, uiteindelijk kunnen we niks anders dan wachten tot Valve zelf een prijs noemt.
Oepsie. 700 Dollar is ~600* EUR dus ~729 eur als je klein beetje afrond naar de 9 >_> Ergens nog wel acceptabel gezien de ramapocalyps en SSDrama. Nu de meerprijs van een controller afwachten.

*https://www.xe.com/en/currencyconverter

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste