• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-08 09:29
Qapla1 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:44:
[...]

Nee. Voor zover ik weet niet. Ja het wachten duurt lang en dat komt omdat je niet weet waar je op die lijst staat. Wij stonden dus ook sinds 26 juni in de reservation queue en kregen vandaag de mail met de link om de 512GB met controller te bestellen.
ja precies met controller. ik doel dus op de groep die zonder controller en 512gb versie willen halen.

• M3llow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:47
Probeer dan met een tweede account als nog in te schrijven voor 2 tb zonder controller, zou ik zeggen

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:09
Op welke instellingen spelen jullie Clair Obscur: Expedition 33? Out of the box met default instellingen ziet het er en niet echt super uit (vooral het haar van de personen stoor ik me aan), en zijn er veel frame drops..

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:57
zakkenjongen schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:30:
Op welke instellingen spelen jullie Clair Obscur: Expedition 33? Out of the box met default instellingen ziet het er en niet echt super uit (vooral het haar van de personen stoor ik me aan), en zijn er veel frame drops..
Zelfs op mijn RTX 4090 ziet het spel er, op dat vlak, niet geweldig uit vrees ik (al is de artstyle natuurlijk wél prachtig)

Wat je nog kan doen voor wat betreft het haar is eventueel kijken naar de FSR instellingen, probeer dat wat op te hogen en wellicht wat andere settings te verlagen.
Ik heb geen steam machine... maar ik vermoed dat je waarschijnlijk die launch optie aan moet zetten om níet aan de game door te geven dat het op Steam OS draait. De game heeft op de Steam Deck namelijk standaard echt potato settings wat er écht slecht uitziet én kun je die settings vervolgens zelf grotendeels niet aanpassen. Ik heb de game op mijn Xbox Ally X gespeeld en toen ook eens op de Steam Deck geprobeerd (omdat ik net overgestapt was en het verschil wou zien). Het verschil in grafische kwaliteit was echt enorm.

Aan de andere kant wel apart als je frame drops hebt want de settings zouden dan juist heel laag moeten zijn... en ik heb hem meen ik ook op Bazzite gespeeld op de XAX dus de game zou prima met linux overweg moeten kunnen. En wat ik verder ook van de SM vind, vergeleken met die handhelds is hij sowieso veel krachtiger dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Gamertag: FinrazielNL

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 20:51

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Standaard out of the box is de steam machine ingesteld op HD resolutie (1920/1080).
Je kan standaard de resolutie op 4k zetten in de steammachine, mocht je dan met een bepaalde game niet tevreden zijn over de performance, dan kun je in Steam bij de game opties een specifieke resolutie instellen.

Ik heb heb standaard op 4k staan, maar met bepaalde games trekt de steam machine dat niet, en schroef ik het in het Steam OS bij de game zelf terug naar 2k.

Die optie heb je niet op je steam deck, maar ik vind het een hele handige functionaliteit.

ut=life

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
-Mach!- schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:07:
Die optie heb je niet op je steam deck, maar ik vind het een hele handige functionaliteit.
Op mijn Steam Deck heb ik gewoon die optie. Steam Deck stuurt 1080p uit naar het scherm, Nier Automata draait soepel gerenderd in 720p.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 20:51

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

The Zep Man schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:23:
[...]

Op mijn Steam Deck heb ik gewoon die optie. Steam Deck stuurt 1080p uit naar het scherm, Nier Automata draait soepel gerenderd in 720p.
Bedoel je de optie als je een game in je library hebt, (de opties rechts) en dan daar per game je resolutie instellen?

Ik zag die niet op m'n SteamDeck, zal dat nog een keer moeten checken

[ Voor 45% gewijzigd door -Mach!- op 31-07-2026 09:20 ]

ut=life

• The Zep Man
  • Nu online
-Mach!- schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:17:
Bedoel je de optie als je een game in je library hebt, (de opties rechts) en dan daar per game je resolutie instellen?
Yup. Die heb ik gewoon. Ik heb de opties "default", "native", en daarna veelvoorkomende resoluties voor het gebruikte scherm. Dit heb ik overigens al een aardige tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 31-07-2026 09:26 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

-Mach!- schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:17:
[...]

Ik zag die niet op m'n SteamDeck, zal dat nog een keer moeten checken
Dat hebben ze inderdaad een meer recente update gestroomlijnd. Je krijgt nu ook netjes de maximum mogelijke resolutie te zien als je een game opstart.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:09
GLS heeft net de bestelling van afgelopen woensdag bezorgd. Behalve dat er op het verzendlabel staat dat het van Valve komt, via Ceva in Waalwijk, staat er niet op welk apparaat er in zit. Op het stickertje na wat aan de zijkant zit waarop staat waar wat vandaan komt. Zo eerst maar even aansluiten.

Update 16:00u.:

Alles werkt, updates etc gedraaid. Wat me wel opvalt is dat de verbinding van de controller met de machine niet echt geweldig te noemen is, ergens in het systeem menu kan je de verbindings kwaliteit zien en die is hier op hooguit 3 meter vaker Acceptabel dan Goed. Als je dichterbij gaat dan schiet ie soms naar Uitstekend….. Dat valt me toch wel een beetje tegen. Hoe hebben jullie hem verbonden? Bluetooth of via die puck?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPqLxjxFAQiOQioQF0QXtt603ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UE4EAKtaRB2XksOiaUu35PM5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Qapla1 op 31-07-2026 16:18 ]

• Redneckerz
  • Laatst online: 10:51

Redneckerz

A place to be.

Ik heb sinds begin juli (!) een Steam Machine in huis. 1 van de allereersten, het schijnt. Voor een game site ben ik deze op dit moment aan het reviewen. De hardware werd in de lift afgeleverd :P

Tot nu toe positief verrast. Ik ben juist bezig games te draaien waarvan ik weet dat ze niet op console verschijnen of een indie titel zijn, om te kijken hoe Steam hier een console-ervaring van maakt. En dat lijkt wonderwel goed te gaan in de meeste gevallen.

Dus wie vragen heeft, laat maar horen. :)

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• MetroidPrime
  • Laatst online: 19:35

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik had de lotterij verloren en was op de wachtlijst gezet, maar kreeg vanochtend toch ineens een mailtje om de Steam Machine 2TB zonder controller te bestellen. Grappig genoeg kwam het mailtje dat ik in de reservering queue was gezet exact tegelijkertijd met het mailtje dat ik kon bestellen. Ik wilde net vanochtend zelf onderdelen gaan bestellen om mijn eigen PC te bouwen, dus de timing was perfect.

Ik ben benieuwd of ik aan de beurt ben gekomen omdat iemand anders hun reservering heeft laten vervallen, dat zou het tegelijkertijd verzenden van het reservation queue en de bestel emails verklaren.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 01-08-2026 09:20 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:56
MetroidPrime schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:19:
Ik had de lotterij verloren en was op de wachtlijst gezet, maar kreeg vanochtend toch ineens een mailtje om de Steam Machine 2TB zonder controller te bestellen. Grappig genoeg kwam het mailtje dat ik in de reservering queue was gezet exact tegelijkertijd met het mailtje dat ik kon bestellen. Ik wilde net vanochtend zelf onderdelen gaan bestellen om mijn eigen PC te bouwen, dus de timing was perfect.

Ik ben benieuwd of ik aan de beurt ben gekomen omdat iemand anders hun reservering heeft laten vervallen, dat zou het tegelijkertijd verzenden van het reservation queue en de bestel emails verklaren.
Gefeliciteerd !

PSN : Geraedus

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 00:08
Ik heb afgelopen donderdag mijn Steam Machine ontvangen (512gb + controller) en gisteren voor het eerst geprobeerd.

Mijn eerste indruk is heel positief. Je krijgt echt een console ervaring (pak de controller, druk op Steam knop, en binnen 15 seconden staat de tv aan en zie je je Steam big screen mode). Ik testte enkele eenvoudige spellen variërend van Fire Watch tot Commandos: Origins, en met de steam controller in de hand werkte alles fantastisch. Van de week probeer ik wat ‘zwaardere’ spellen als Tomb Raider en Alan Wake, maar het ziet er goed uit. Toegegeven, ik ben niet zo’n veeleisende gebruiker en vond de resolutie van 1080p op mijn 4k tv prima, ga ik wellicht nog mee spelen. Echter, ik heb ook een dikke gamepc op zolder staan voor dat soort eisen.

De Steam controller ligt heerlijk in de hand, en de bouwkwaliteit voelt premium. Touchpads laten me dus ook strategiegames als Commandos makkelijk bedienen vanaf de bank.

Ook positief: de Steam Machine maakt vrijwel GEEN geluid.
edit:
ook de Sleep mode is top om ff snel in en uit een spel te springen!

[ Voor 4% gewijzigd door CousinBoneless op 01-08-2026 10:04 ]

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:46
Ik heb 'm deze week ook ontvangen, en ben positief verrast! was al positief qua verwachtingen, dus helemaal goed :) Nu net een 4TB SSD binnen gekregen, want 512GB is wel erug snel vol.. Even een USB stickje zoeken en spelen vanmiddag.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 00:08
overhyped schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:25:
Ik heb 'm deze week ook ontvangen, en ben positief verrast! was al positief qua verwachtingen, dus helemaal goed :) Nu net een 4TB SSD binnen gekregen, want 512GB is wel erug snel vol.. Even een USB stickje zoeken en spelen vanmiddag.
Ga je die SSD inbouwen, of hoe koppel he die aan je SM?

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:46
CousinBoneless schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:34:
[...]

Ga je die SSD inbouwen, of hoe koppel he die aan je SM?
oude er uit, nieuwe er in, USB stickkie en reflashen.

Ok, heel de middag aan het kloten. 3 USB sticks geprobeerd.. uiteindelijk naar de media markt gereden voor een nieuwe usb stick…. En daarna in tien minuten klaar 😂 echt… Naja, in elk geval nu drie usb sticks die naar de stort kunnen…

Nu m’n game library aan het downloaden, met 4 TB kan ik even vooruit :)

[ Voor 41% gewijzigd door overhyped op 01-08-2026 16:43 ]

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:46
Kreeg zoeven de mail dat ik van de waiting list naar de reservervatoin queue was verplaatst en meteen de mail dat ik kon bestellen. De Steammachine 512GB met controller. Direct besteld! Wordt binnen 6-10 dagen geleverd.

• Qapla1
Magnatic schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:35:
~~knip ~~

Wordt binnen 6-10 dagen geleverd.
6 tot 10 dagen?? Waarom zo lang? Hier was ie er na betalen, woensdagochtend 29 juli, er al op vrijdag 31 juli, GLS stond om even voor half 1 ‘s middags aan de deur.

Kleine update voor wat betreft de verbinding van de controller met de machine, ondanks dat ie Acceptabel/Goed aangeeft is ie nog niet z’n verbinding verloren.

• Joeri4Real
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:48
Magnatic schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:35:
Kreeg zoeven de mail dat ik van de waiting list naar de reservervatoin queue was verplaatst en meteen de mail dat ik kon bestellen. De Steammachine 512GB met controller. Direct besteld! Wordt binnen 6-10 dagen geleverd.
Als jij van de waiting list naar de bestel mail bent gegaan dan heb ik hoop dat ik mijn 512gb + controller ook binnenkort mag bestellen.

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:46
Qapla1 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:55:
[...]

6 tot 10 dagen?? Waarom zo lang? Hier was ie er na betalen, woensdagochtend 29 juli, er al op vrijdag 31 juli, GLS stond om even voor half 1 ‘s middags aan de deur.

Kleine update voor wat betreft de verbinding van de controller met de machine, ondanks dat ie Acceptabel/Goed aangeeft is ie nog niet z’n verbinding verloren.
Het zal ook wel wat sneller gaan gezien alle ervaringen hier, maar dat is wat in de bestelbevestiging staat.

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Joeri4Real schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:10:
[...]

Als jij van de waiting list naar de bestel mail bent gegaan dan heb ik hoop dat ik mijn 512gb + controller ook binnenkort mag bestellen.
Hier ook voor de zelfde 512gb + controller van de waiting list naar bestellen gegaan, en ook betaald en besteld. Kreeg de mail om 10 uur vandaag. Met de zelfde 6-10 dagen levertijd. Dus of er zijn erg veel annulering of steam heeft toch extra modellen kunnen produceren. Zeker blij, was al uitgegaan van op zijn vroegst het najaar.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Qapla1 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:55:
[...]

De mijne is wel al een aantal keer de verbinding verloren. Erg merkwaardig. De Steam Machine staat in een tv kastje met het deurtje op een (grote) kier op zo’n 4 meter afstand van de bank. Meestal zit ik iets dichterbij op een stoel (2 meter), maar vanaf de bank verlies ik dus heel soms de verbinding. Dit moet wel echt veel beter, met andere consoles die op dezelfde plek stonden heb ik dit nog nooit meegemaakt.

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
marc1990 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

Hier ook voor de zelfde 512gb + controller van de waiting list naar bestellen gegaan, en ook betaald en besteld. Kreeg de mail om 10 uur vandaag. Met de zelfde 6-10 dagen levertijd. Dus of er zijn erg veel annulering of steam heeft toch extra modellen kunnen produceren. Zeker blij, was al uitgegaan van op zijn vroegst het najaar.
Hier idem, wilde eigenlijk toch zelf iets gaan samenstellen, maar toen ik mail vanmorgen van Steam kreeg … sja toch maar gedaan O-)

• M3llow
Wat een hoop mensen uit de waiting list die ineens kunnen bestellen.. Aan de ene kant hoop ik dat ik hem ook binnenkort mag bestellen, aan de andere kant hoop ik dat we eerst de release van Steam Frame krijgen. Die moet ik sowieso hebben. Als het echt te gek wordt qua prijs laat ik de machine aan me voorbij gaan. Maar als ik straks maanden moet wachten op een Frame, dan ben ik blij als ik met de machine kan spelen in de tussentijd..

• Joeri4Real
marc1990 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

Klinkt heel positief! Ik ben er van uit gegaan dat ik eind dit jaar/ begin volgend jaar zou kunnen bestellen. Toch maar vol hoop wat vaker mn mailbox in de gaten houden!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39
Nu maar hopen dat de versnelling ook gaat komen voor de controller, maar dat wordt nog volgend jaar ben ik bang.

Persoonlijk was ik eerst relatief sceptisch over de steam machine maar nu ik het meer als een console bekijk ipv een pc wordt het beeld toch anders. Iets om in de gaten te houden.

• DLSS
Joeri4Real schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:42:
[...]

Klinkt heel positief! Ik ben er van uit gegaan dat ik eind dit jaar/ begin volgend jaar zou kunnen bestellen. Toch maar vol hoop wat vaker mn mailbox in de gaten houden!
Wanneer heb je hem besteld?

• Joeri4Real
DLSS schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:32:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?
Helaas heb ik nog niet de kans gekregen om de steam machine te bestellen. Maar gezien de hoeveelheid posts van mensen in de EU/UK die wel mogen bestellen duurt het hopelijk niet lang meer.

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik ben benieuwd of dat zoveel mensen uit de wachtlijst zo snel al kunnen bestellen omdat Valve te conservatief is geweest met de reserveringslijst, of dat veel meer mensen dan verwacht de bestelling niet afmaken. Het is een beetje raar dat ze zeggen dat de reserveringslijst pas eind dit jaar afgewerkt zou zijn en dat in de praktijk de lijst al na een maand lijkt te zijn afgehandeld voor de meeste modellen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

McLambo

MTB Junky

Ook de mail gekregen voor de 512GB + Controller. Ben net op vakantie voor aantal weken. Ik heb besloten hem te laten schieten voor een andere geïnteresseerde.

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-08 00:01
Gisterenavond een mail gekregen om mijn bestelling van de Steam controller af te ronden (dus zonder steam machine :)), zojuist gedaan. Reservering had ik 9 mei begin van de nacht geplaatst.

• Roytjuh99
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:51
Ik heb zaterdagavond een mail gekregen om hem te bestellen. Had het totaal niet verwacht en was een beetje overrompeld, want ik had gedacht dat ik pas eind dit jaar / begin volgend jaar aan de beurt zou zijn... De keuze die ik lekker had uitgesteld (wel of niet bestellen, want ik vind 1100+ euro niet niks) is hierdoor behoorlijk naar voren getrokken.

Na veel wikken en wegen toch maar besloten dat ik hem ga bestellen, want stiekem vind ik het toch wel een heel vet apparaat!

• AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Redneckerz schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:46:
Ik heb sinds begin juli (!) een Steam Machine in huis. 1 van de allereersten, het schijnt. Voor een game site ben ik deze op dit moment aan het reviewen. De hardware werd in de lift afgeleverd :P

Tot nu toe positief verrast. Ik ben juist bezig games te draaien waarvan ik weet dat ze niet op console verschijnen of een indie titel zijn, om te kijken hoe Steam hier een console-ervaring van maakt. En dat lijkt wonderwel goed te gaan in de meeste gevallen.

Dus wie vragen heeft, laat maar horen. :)
Hoe makkelijk/moeilijk werkt het met launchers voor andere winkels (itch.io, heroic, etc)?

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 22:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Blijft toch ergens jammer om te zien, dat ze steam machines met controller uitleveren terwijl mensen die alleen een controller willen nog tot 2027 moeten wachten. Had gehoopt dat die toch sneller zou gaan.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• DLSS
kaasszje schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:25:
Blijft toch ergens jammer om te zien, dat ze steam machines met controller uitleveren terwijl mensen die alleen een controller willen nog tot 2027 moeten wachten. Had gehoopt dat die toch sneller zou gaan.
Ja idd. Ik vraag me af hoe het komt dat ze productie niet op kunnen schalen.

Ze zijn nu wel heel erg afhankelijk van hoe goed ze vooraf de vraag in kunnen schatten (achteraf blijkt dat ze het dus zowel bij de machine als de controller wederom stevig onderschat hebben)

• Theetjuh
  • Nu online
AnonymousGerbil schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:31:
[...]

Hoe makkelijk/moeilijk werkt het met launchers voor andere winkels (itch.io, heroic, etc)?
Blijkbaar met Decky Loader en dan Unifideck voor de extra stores, ik had ook al aardig wat lopen zoeken :)
Dan nog zoiets als SteamGridDB voor de covers/art, EmuDeck en Tab Master om het verder te organiseren.

Ik heb ook nog een Corsair MP600 Pro LPX 2TB liggen die als het goed is zou moeten passen en net klaar ... een usb stick met SteamOS erop :)

[ Voor 27% gewijzigd door Theetjuh op 03-08-2026 17:57 ]

• KraveN
Zijn er eigenlijk al mensen die middels de touchpads en gyro een fps hebben gespeeld? Werkt dat en is dat eenvoudig op te pakken / aan te leren?

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:26
KraveN schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:58:
Zijn er eigenlijk al mensen die middels de touchpads en gyro een fps hebben gespeeld? Werkt dat en is dat eenvoudig op te pakken / aan te leren?
Alles kan, maar voor mij werkt het daarvoor niet prettig genoeg.

Ik ga binnenkort weer eens divinity original sin aanslingeren samen met m'n broertje. Benieuwd of de touchpads voor inventory management en dergelijke een toevoeging zijn.

iRacing Profiel

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28

hmr

Helaas zelf geen mail gehad om hem alsnog te kunnen bestellen. Ben benieuwd of de vooraad van de 2TB wellicht eerder beschikbaar komt.

Tot die tijd maar een beetje gniffelen om de verhaaltjes in de V&A over mensen, die er vervolgens een paar 100 piek bovenop knallen :+

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

De touch pads vind ik daar zelf niet zo geschikt voor... Gyro kan heel fijn zijn maar hangt af van of de game tegelijk controller en muis input accepteert. De mass effect LE trilogie heb ik zo bv volledig gespeeld (op de steam deck dan wel). Normaal gewoon controller, maar als ik de linker trigger in drukte (ads) dan werd ook gyro actief wat richten echt erg fijn maakte.

Helaas zijn er veel games die niet naadloos tegelijk controller en muis input accepteren en gyro naar analogue stick vind ik niet fijn werken. Andersom, alle controls naar muis en keyboard vertalen, dat kan... Maar dan ben je je analoge beweging met de linker stick kwijt.

• Bolle117
  • Laatst online: 04-08 16:16
Vannacht de mails gekregen voor de 2TB + controller op de reservering lijst en meteen besteld. Wordt ook aangegeven 6-10 werkdagen vanwege drukte. We gaan het zien of die eerder binnen komt !

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:46
Werkt heel goed op voorwaarde dat de game het ook ietwat ondersteunt.

De vuistregel is: joystick / touchpad voor grote bewegingen, gyro voor kleine bewegingen.

Een goed spel om er wat mee te experimenteren is Portal (of Portal 2), omdat die redelijke ondersteuning heeft en niet te fast-paced is.

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Hier ook beide emails (512GB inclusief controller) gehad dus gelijk besteld *O*

Ik ben gaandeweg meer en meer enthousiast geworden en ik zat al een beetje op marktplaats te kijken, maar ik had uiteindelijk besloten geen flipper prijs te betalen en geduldig te wachten tot het moment zou komen.

En nu, totaal onverwachts is dat moment ineens gekomen, ik kan niet wachten tot ik hem heb!

Ik heb boven in m’n kantoor een 4090 staan die ik
eigenlijk nauwelijks gebruik en ben de laatste tijd volop aan het experimenteren geweest met streamen naar o.a. handhelds en recent ook mijn Xbox Series S onder het stof vandaan gehaald, ik moet zeggen met goede resultaten, op controller latency na bij die laatste.

Überhaupt voel ik me op dit moment eigenlijk veel prettiger met couch (of eigenlijk stoel) gamen beneden.

Daarom ben ik benieuwd naar hoe streamen via Moonlight zal werken met de Steam Machine, maar ik ga hem zeker niet alleen daarvoor gebruiken.

Zo wil ik oudere games, of in ieder geval games die goed draaien native gaan spelen en daarbij ook gaan gebruiken voor emulatie.

Kortom laat maar komen in die 6 tot 10 dagen, of liever sneller })

[ Voor 57% gewijzigd door Stunned Guy op 04-08-2026 12:49 ]

• ServiceDeskBoye
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-08 12:30
Gister mijn steamcontroller binnengekregen.
Meteen getest in Forza Horizon 6, Assassin's creed Shadows en street fighter. Man wat een lekkere controller zeg, beetje zwaar maar dat is een kwestie van wennen, alles reageert zeer goed en ook supersnel. De cornucopia aan extra features die erbij zitten maken een al goede ervaring nog vele malen beter. al met al een hele fijne controller - 9/10

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik kreeg net twee e-mailtjes van GLS met twee verschillende tracking nummers van Valve. Iemand anders dit ook gehad? Ik heb alleen de Machine 2TB besteld, dus geen idee waar het tweede tracking nummer voor is.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MetroidPrime schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:52:
Ik kreeg net twee e-mailtjes van GLS met twee verschillende tracking nummers van Valve. Iemand anders dit ook gehad? Ik heb alleen de Machine 2TB besteld, dus geen idee waar het tweede tracking nummer voor is.
Je hebt niet de versie gekocht met controller? Zo ja, zal dat vast pakket twee zijn?

• MetroidPrime

MetroidPrime

Fly-guy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:22:
[...]

Je hebt niet de versie gekocht met controller? Zo ja, zal dat vast pakket twee zijn?
Nee, de controller had ik bij de launch al kunnen bestellen, dus ik ben juist voor de versie zonder controller gegaan.

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44
kaasszje schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:25:
Steam controller op 9 mei gereserveerd, 1 augustus bericht dat ik hem kon bestellen. Ik verwacht hem deze week.

Leaping Lab Rats!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 22:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Tnx ik 31 mei (moest helaas wachten op mijn verjaardag ;))

Dus wie weet komt het nog sneller dan 2027

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
MetroidPrime schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:52:
Je zou maar perongeluk 2 binnen krijgen 😜 dat zou echt een top cadeau zijn

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MetroidPrime schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:03:
[...]

Nee, de controller had ik bij de launch al kunnen bestellen, dus ik ben juist voor de versie zonder controller gegaan.
Dan hoop ik voor jou op een leuke verrassing... Twee steammachines is ook niet erg....

• MetroidPrime

MetroidPrime

Fly-guy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:09:
[...]

Dan hoop ik voor jou op een leuke verrassing... Twee steammachines is ook niet erg....
Dan zou ik een Steam Frame er bij leuker vinden, die zouden zo rond deze tijd in de distributiecentra moeten aankomen, als Valve de zomer nog wil halen. :P

Ik ga er voorlopig maar vanuit dat ze de extra faceplates apart verzonden hebben om een of andere reden.

[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 04-08-2026 22:06 ]

• hmr

hmr

Nou, dat ging snel. Heb hem kunnen bestellen vandaag!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Joeri4Real
hmr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:42:
Nou, dat ging snel. Heb hem kunnen bestellen vandaag!
Nice! Welke editie? En ben je vanuit de wachtrij dan naar de reservering rij geplaatst en dan direct betaalmailtje?

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:56
Ik denk dat de mijne verloren is in de post..., de trackinglink geeft al sinds 30 juli geen updates meer :(

• hmr

hmr

Joeri4Real schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:48:
[...]

Nice! Welke editie? En ben je vanuit de wachtrij dan naar de reservering rij geplaatst en dan direct betaalmailtje?
De 512gb met controller. Had ik me bij de launch voor ingeschreven. Kreeg vannacht beide mailtjes binnen. Bijna tegelijkertijd.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03
Het gaat dan toch wel goed met de voorraad. Gisteren kreeg ik ook een mail dat ik van de wachtlijst naar de reserveringlijst ben verplaatst met aansluitend een mail dat ik kan bestellen.

Dus gelijk besteld, 2TB met controller.

Een collega van mij kreeg deze mailtjes ook op precies hetzelfde moment maar dan voor de 512 GB versie.

Nu maar wachten op de levering. Hij zou binnen 4-6 werkdagen moeten komen :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14:26
Zijn er bezitters die hun ervaringen met ons willen delen? Ik lees er vrij weinig over. Valt het systeem tegen of zijn jullie juist druk met gamen op de Steam Machine?

Ben reuze benieuwd!

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:39
Pro-prutser schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:49:
Zijn er bezitters die hun ervaringen met ons willen delen? Ik lees er vrij weinig over. Valt het systeem tegen of zijn jullie juist druk met gamen op de Steam Machine?

Ben reuze benieuwd!
Ik ben erg tevreden, aangesloten op 4K 77" LG G3 Oled. Geen typische high refresh rate gaming monitor, maar dat heb ik ook niet nodig als casual gamer. Speel momenteel Halo Campaign Evolved & Monster Hunter Wilds, beide op 1440p 60fps target met dips naar 50, FSR balanced 4.1.1, wel framegen aan.
Native 4K moet je uit je hoofd zetten, kan wel maar met zeer lage framerate.

Ga a.s. donderdag denk ik Gears of War E-day kopen en dan ook zelfde settings proberen maar aangezien de beta vooral multiplayer betreft denk ik dat ik naar 1080p ga en FSR performance ga gebruiken.

Oh ja, twee dingen die nog niet lekker werken.
  • Vaak gehoorde hdmi CEC problemen, werkt momenteel niet zoals ik zou verwachten. Heb allerlei instellingen geprobeerd maar het blijft toch zijn eigen ding doen.
  • HDR aanzetten wordt momenteel niet opgeslagen per individuele game profile. De toggle in de quick settings geldt voor alles. Aan, of uit.
Verwacht dat beide nog wel aangepakt zullen worden met software updates.

[ Voor 25% gewijzigd door ptheborg op 05-08-2026 11:28 ]

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Zijn er eigenlijk, net als bij de Steam Deck, standaard per game geoptimaliseerde settings specifiek voor de Steam Machine?

• Qapla1
Orangelights23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:01:
Ik denk dat de mijne verloren is in de post..., de trackinglink geeft al sinds 30 juli geen updates meer :(
Dat is balen. Hij komt toch met GLS of niet? Wat zeggen die als je met ze in gesprek gaat? Heb je al Valve op de hoogte gebracht? Of, als hij net als die van ons, bij Ceva Waalwijk vandaan komt hun op de hoogte brengen. Afzender is de eerste die met de vervoerder in contact moet komen als iets vertraging heeft of spoorloos is. Succes.

Ben reuze benieuwd!
Dat laatste. Zolang je niet al te hoge eisen stelt zoals ptheborg in zijn reactie zegt is gamen op een 55” op iets van 3 á 4 meter heel goed te doen. Controller is nog steeds niet de verbinding verloren ondanks de ‘acceptabele’ verbindingskwaliteit. En wat betreft de hdmi cec probleempjes, die hebben wij hier ook, meeste staat uit en toch doet af en toe z’n eigen ding.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:00

jacobras

Developer

Ben reuze benieuwd!
Dat laatste; lekker aan het gamen!

jacobras in "[Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie"

Nieuw sinds ^ die update is Split Fiction. Heb de Steam Machine's standaard in-game resolutie ingesteld op 2560x1440 en ook SF draait daarop perfect. Speel op een 65" OLED. AC: Black Flag nog niet geprobeerd, eerst verder met Star Wars :9

Verder ook blij met de controller. Vind grotere controllers altijd prettig dus hoefde er niet aan te wennen. Eén keer gehad dat de verbinding verbrak tijdens een cutscene, verder stabiel en altijd snel gekoppeld.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35
De mijne is net binnen, 512, geüpgraded naar 4tb (had ik nog liggen). Staat nu lekker te downloaden en te scrapen. Heb ook nog paar SODIMM 32gb kitjes liggen maar denk niet dat ik die erin ga prutsen, zit niet echt veel voordeel in.

Deze is voor in de slaapkamer denk ik, Dbrand skins besteld :)

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:09

Ben reuze benieuwd!
Hier sinds circa een week in gebruik, en loopt als een zonnetje. Het is een console ervaring met de spellen bibliotheek die ik reeds had, en met een online winkel die regelmatig goede kortingen biedt, dus helemaal top.

Wel belangrijk te vernoemen dat ik ook een Steam Deck heb, en daar al heel tevreden over, maar dat geeft alleen meer voordelen; lekker doorspelen waar ik was gebleven in indiegames zoals Ball X Pit en Rhythm Doctor.

Daarnaast nu dus eindelijk kunnen beginnen aan Clair Obscur: Expedition 33. Eerder in dit topic heb ik geschreven dat ik gekke frame drops had, maar dat is eigenlijk vooral in de cutscenes die op 30fps gelockt lijken te zijn; spel zelf loopt strak 60fps op 1080p medium/high en upscaling aan. Controller ligt goed in de hand, de trackpads heb ik nog geen toepassing voor gevonden maar je kunt erover wrijven en dan krijg je lekkere haptic feedback als je je even verveelt :+

De Machine is daarbij geruisloos en klein en niet een vreselijke doorn in je ogen en oren zoals de PlayStation 5 die ik heb gehad.

• ptheborg
zakkenjongen schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:11:
[...]

Hier sinds circa een week in gebruik, en loopt als een zonnetje. Het is een console ervaring met de spellen bibliotheek die ik reeds had, en met een online winkel die regelmatig goede kortingen biedt, dus helemaal top.

Wel belangrijk te vernoemen dat ik ook een Steam Deck heb, en daar al heel tevreden over, maar dat geeft alleen meer voordelen; lekker doorspelen waar ik was gebleven in indiegames zoals Ball X Pit en Rhythm Doctor.

Daarnaast nu dus eindelijk kunnen beginnen aan Clair Obscur: Expedition 33. Eerder in dit topic heb ik geschreven dat ik gekke frame drops had, maar dat is eigenlijk vooral in de cutscenes die op 30fps gelockt lijken te zijn; spel zelf loopt strak 60fps op 1080p medium/high en upscaling aan. Controller ligt goed in de hand, de trackpads heb ik nog geen toepassing voor gevonden maar je kunt erover wrijven en dan krijg je lekkere haptic feedback als je je even verveelt :+

De Machine is daarbij geruisloos en klein en niet een vreselijke doorn in je ogen en oren zoals de PlayStation 5 die ik heb gehad.
Wat je net beschrijft over Steam Deck en doorgaan waar je gebleven bent doet mij meteen denken aan mijn ervaring hiermee. Ik heb ook een Steam Deck en deze cloud save functionaliteit werkt prima. Helaas blijken niet alle games "Steam Cloud" te ondersteunen.

Ik ging daar eigenlijk vanuit, dus was verrast dat Halo Campaign Evolved dit niet ondersteund en dus enkel een local save game heeft. Op de Steam Deck kon ik dus niet "verder" waar ik gebleven was op de Steam Machine, maar blijkt ook niet erg want performance van Halo op de Deck is dramatisch.

Je kunt die save game natuurlijk handmatig overkopieren heen en weer maar dat is verre van praktisch.

• DLSS
ptheborg schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:36:
[...]

Wat je net beschrijft over Steam Deck en doorgaan waar je gebleven bent doet mij meteen denken aan mijn ervaring hiermee. Ik heb ook een Steam Deck en deze cloud save functionaliteit werkt prima. Helaas blijken niet alle games "Steam Cloud" te ondersteunen.

Ik ging daar eigenlijk vanuit, dus was verrast dat Halo Campaign Evolved dit niet ondersteund en dus enkel een local save game heeft. Op de Steam Deck kon ik dus niet "verder" waar ik gebleven was op de Steam Machine, maar blijkt ook niet erg want performance van Halo op de Deck is dramatisch.

Je kunt die save game natuurlijk handmatig overkopieren heen en weer maar dat is verre van praktisch.
Dat is wel raar, bij mijn weten hebben de andere Microsoft games wel gewoon cloud saves op Steam.

Zou het niet gewoon een bug zijn? 🤔

• ptheborg
DLSS schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:45:
[...]

Dat is wel raar, bij mijn weten hebben de andere Microsoft games wel gewoon cloud saves op Steam.

Zou het niet gewoon een bug zijn? 🤔
Kijk maar op de store page in Steam. Bij Gears of War Reloaded staat expliciet als feature "Steam Cloud". Bij de 2 nieuwe titels: Halo Campaign Evolved en Gears of War E-day niet.

Het is dus helaas niet vanzelfsprekend.
Zie hier een topic over precies waarom dit niet default is: link

[ Voor 20% gewijzigd door ptheborg op 05-08-2026 15:59 ]

• DLSS
ptheborg schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Kijk maar op de store page in Steam. Bij Gears of War Reloaded staat expliciet als feature "Steam Cloud". Bij de 2 nieuwe titels: Halo Campaign Evolved en Gears of War E-day niet.

Het is dus helaas niet vanzelfsprekend.
Zie hier een topic over precies waarom dit niet default is: link
Wat gek. Voor zover ik weet biedt Valve dit ook gewoon gratis aan voor developers. Ze hoeven het enkel te enablen...

• ptheborg
DLSS schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:16:
[...]

Wat gek. Voor zover ik weet biedt Valve dit ook gewoon gratis aan voor developers. Ze hoeven het enkel te enablen...
Correct, per default staat het uit. Het is gratis voor hen maar ze moeten het wel aanzetten en implementeren. Ik vermoed dat soms vanwege strategische overwegingen er niet voor gekozen wordt? Vind het wel erg jammer.

• Redneckerz
  • Laatst online: 10:51

Redneckerz

A place to be.

Ben reuze benieuwd!
Zeker, al heb ik misschien een afwijkende impressie van de reviews online. Veel reviews gaan vooral in op het idee dat de Steam Machine alle AAA games mega goed moet kunnen draaien.

Ik kijk daar niet zo naar. Ik zie de SM als een machine waar ik indie titels (voornamelijk shooters) op kan spelen als het ware een console. De afgelopen tijd ben ik daar mee bezig geweest: Games die vooral PC exclusive zijn, en kijken hoe die zich vertalen naar een console-achtig ecosysteem.

Daarbij moet ik zeggen dat SteamOS echt fijn werkt. Het wakker maken van de TV is een subtiele finesse die vaker gaat gebruiken dan je denkt, iets wat je onder Bazzite (nog) niet zal kunnen. Daarnaast is de UI gebruiksvriendelijk. Valve levert al een aantal standaard sjablonen mee voor de Steam Controller bij iedere game, maar als die niet (goed) werken, dan is er een menu bij iedere game beschikbaar om een community-preset te downloaden.

Op deze manier kon ik de titel Hands Of Necromancy, een Hexen kloon op de GZDoom Engine, redelijk speelbaar krijgen. Ik zeg redelijk, omdat de controller support van GZDoom nogal finnicky is. Dat is met UZDoom, een andere poort, binnenkort een stuk beter.

Ook geeft Valve telkens een popup hoe een game zich zal gedragen als je deze installeert, gebruikmakend van hun Verified program. Het werkt erg intuitief.

Het enige echt grote minpunt wat ik vooralsnog heb gezien zijn:
- Sommige games vereisen een versie van Proton die niet in SteamOS ingebakken zit. Valve levert ook hier vele verschillende versies mee, maar sommige games vereisen een bleeding-edge build via GitHub - wat je noopt om naar de desktop UI te springen.
- Muis acceleratie wordt via de duimknoppen gedaan. Menig game zal deze acceleratie nogal laggy zijn, je zal dus daarin moeten experimenteren.

Kortom: Ja, het is te duur, maar de flexibiliteit maakt veel goed. En Valve is erin geslaagd een desktop OS neer te zetten met een console schil die zich kan meten met dedicated consoles.

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

ptheborg schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:44:
[...]

Correct, per default staat het uit. Het is gratis voor hen maar ze moeten het wel aanzetten en implementeren. Ik vermoed dat soms vanwege strategische overwegingen er niet voor gekozen wordt? Vind het wel erg jammer.
Ben zelf Dark Souls 3 aan het spelen (niet op een SM, maar goed) en daar is het schijnbaar wel aan te zetten met een bepaald steam console commando en dan werkt het... maar standaard staat het uit. Goed, ik hoefde alleen de save game van de Windows install op mijn XAX naar de Bazzite install op hetzelfde apparaat te krijgen, dus heb de save handmatig even op de SD kaart gegooid, reboot, en weer van SD naar de nieuwe plek en game starten. Aangezien het maar eenmalig was was dat prima.

Maar geen idee dus of uitgevers misschien een andere reden hebben om het niet aan te zetten... misschien ervaren ze er soms problemen mee? Zie anders niet waarom het wel al geïmplementeerd zou zijn maar niet geactiveerd.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:08
Hier wordt de hele dag al LEGO Harry Potter gespeeld door de kinderen. Ding werkt geweldig. Zelf druk bezig met Dave the diver.

• Orangelights23
Qapla1 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Dat is balen. Hij komt toch met GLS of niet? Wat zeggen die als je met ze in gesprek gaat? Heb je al Valve op de hoogte gebracht? Of, als hij net als die van ons, bij Ceva Waalwijk vandaan komt hun op de hoogte brengen. Afzender is de eerste die met de vervoerder in contact moet komen als iets vertraging heeft of spoorloos is. Succes.
Ik wacht nog enkele dagen, ik woon in Zweden en hier gaat alles minimaal 10 keer zo traag in de vakantieperiode. Wordt inderdaad vanuit GLS verstuurd maar overgedragen in Denemarken waar ik sinds vorige week geen update meer heb gezien.

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:19
Vandaag nieuwe voorraad uitgedeeld.

• DLSS
Orangelights23 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:38:
[...]

Ik wacht nog enkele dagen, ik woon in Zweden en hier gaat alles minimaal 10 keer zo traag in de vakantieperiode. Wordt inderdaad vanuit GLS verstuurd maar overgedragen in Denemarken waar ik sinds vorige week geen update meer heb gezien.
Wat verder in het noorden? Of is dat ook echt het geval in de Stockholm regio?

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:24
Hebben jullie ook last van verminderde signaal tussen Controller en Steam Machine via interne adapter/puck? De verbinding wordt zelfs regelmatig tijdens het gamen verbroken.
Je kan in de instellingen het signaal zien, maar hij is erg gevoelig. Soms uitstekend/goed maar veranderd ook snel naar zwak.

• Orangelights23
DLSS schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 06:44:
[...]

Wat verder in het noorden? Of is dat ook echt het geval in de Stockholm regio?
In het zuiden van Zweden, normaliter doen pakketjes vanuit Nederland er maximaal een week over. Heb zojuist Valve bericht, kan niet wachten namelijk haha

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03
Fordius schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 01:08:
Vandaag nieuwe voorraad uitgedeeld.
Wordt dat niet dagelijks gedaan dan?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35
hotymoty schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:13:
Hebben jullie ook last van verminderde signaal tussen Controller en Steam Machine via interne adapter/puck? De verbinding wordt zelfs regelmatig tijdens het gamen verbroken.
Je kan in de instellingen het signaal zien, maar hij is erg gevoelig. Soms uitstekend/goed maar veranderd ook snel naar zwak.
Ja, jammergenoeg hier ook, gewoon op de bank gamen SM op de grond voor de TV, af en toe wordt de verbinding verbroken, met puck (iets hoger geplaatst) geen probleem, hopelijk op te lossen, misschien kunnen ze het zenden/ontvangen tweaken.

• alwind
Ik heb nog 0 problemen gehad. Ik heb wel 2 pucks in de SM op de controllers op te laden.

• hotymoty
dezeppo schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:07:
[...]

Ja, jammergenoeg hier ook, gewoon op de bank gamen SM op de grond voor de TV, af en toe wordt de verbinding verbroken, met puck (iets hoger geplaatst) geen probleem, hopelijk op te lossen, misschien kunnen ze het zenden/ontvangen tweaken.
Oh met Puck werkt het wel? Waar leg je hem dan? Op je soundbar ofzo?

• hotymoty
alwind schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:04:
Ik heb nog 0 problemen gehad. Ik heb wel 2 pucks in de SM op de controllers op te laden.
Heb je de controller dan verbonden met de puck of de interne adapter?

• alwind
hotymoty schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Heb je de controller dan verbonden met de puck of de interne adapter?
Geen idee. Hoe kun je dat zien ?

• hotymoty
alwind schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:12:
[...]

Geen idee. Hoe kun je dat zien ?
Als je bij instellingen naar controllers gaat. Dan volgens mij op details klikken en dan zie je het staan. Als je naar onder scrollt zie je ook de signaalsterkte. Die schiet bij mij echt alle kanten op (tussen uitstekend, goed en zwak)

• alwind
hotymoty schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Als je bij instellingen naar controllers gaat. Dan volgens mij op details klikken en dan zie je het staan. Als je naar onder scrollt zie je ook de signaalsterkte. Die schiet bij mij echt alle kanten op (tussen uitstekend, goed en zwak)
Ze zijn verboden met de interne controller zie ik. Verbinding is acceptabel.

[ Voor 3% gewijzigd door alwind op 06-08-2026 13:13 ]

• KraveN
Is Bluetooth geen optie? Of mis je dan functionaliteit?

• joblamie
  • Niet online
Ik heb op andere fora gelezen dat men juist problemen ervaart als je de puck aangesloten hebt, omdat de controller eigenlijk al met de interne adapter verbonden is / wil verbinden en anders mogelijk de controller switcht tussen de interne adapter en de puck of met beiden verbonden is en dit tot problemen leidt. Ofzoiets. Ik heb geen problemen meer ervaren sinds ik de puck niet meer aangesloten heb, maar dat is nog niet zo lang dus misschien niet representatief.

• hotymoty
KraveN schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:35:
Is Bluetooth geen optie? Of mis je dan functionaliteit?
Kan wel, maar dan heb je wel wat latency

• hotymoty
joblamie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:50:
Ik heb op andere fora gelezen dat men juist problemen ervaart als je de puck aangesloten hebt, omdat de controller eigenlijk al met de interne adapter verbonden is / wil verbinden en anders mogelijk de controller switcht tussen de interne adapter en de puck of met beiden verbonden is en dit tot problemen leidt. Ofzoiets. Ik heb geen problemen meer ervaren sinds ik de puck niet meer aangesloten heb, maar dat is nog niet zo lang dus misschien niet representatief.
Had je eerste instantie wel last van disconnecties?

• Theetjuh
  • Nu online
Hier net alles binnengekregen, ssd vervangen, steamos geinstalleerd en klaar is klara :)

• DLSS
Theetjuh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:26:
Hier net alles binnengekregen, ssd vervangen, steamos geinstalleerd en klaar is klara :)
Nice 👍 - hoe zijn je eerste impressies?

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

alwind schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:11:
[...]

Ze zijn verboden met de interne controller zie ik. Verbinding is acceptabel.
Had zelf die issues ook, idee dat het erger werd als er meer mensen in de ruimte waren (door telefoons ofzo? Geen idee). Toen de verbinding aangepast naar de puck en sindsdien zijn bij mij die issues iig verholpen.

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

• Theetjuh
  • Nu online
DLSS schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

Nice 👍 - hoe zijn je eerste impressies?
Dat process ging althans heel makkelijk, maar dat was mogelijk ook wel door een beetje voorwerk van me :)
De controller voelt echt heerlijk aan, ik had al zoiets dat wordt een huge ding, maar valt goed mee.

Ik zal zo eens verder gaan met decky loader en unifideck voor de overige stores.

• Theetjuh
  • Nu online
Oowww en props voor de packaging, erg netjes!

• joblamie
  • Niet online
hotymoty schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Had je eerste instantie wel last van disconnecties?
Ja

• M3llow
Iemand die met de controller gamet waarbij de wijsvingers op de l1/r1 rust en de middelvinger op de l2/r2 rust en daardoor onbedoeld de knoppen op de achterkant van de controller indrukt tijdens het gamen? Lukt mij niet om daaraan te wennen.

[ Voor 3% gewijzigd door M3llow op 06-08-2026 18:38 ]

• hotymoty
Die verbindingsproblemen is voor mij nu gefixed door metalen salon tafel iets opzij te verplaatsen en de puck te gebruiken :*)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Machine en de Steam Controller:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Frame: [Steam Frame VR] Bespreek topic

Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.