• Jerunox
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-09 21:39
Weet iemand wat de maximale refresh rate is van de Steam Machine met 5K displays? (2880P, niet 5K2K).
Volgens de productpagina is er ondersteuning voor 4K@240Hz en 8K@60Hz, maar geen vermelding over 5K.

De Steam Machine heeft displayport 1.4, dus zou qua bandbreedte 120Hz of 144Hz net aan moeten kunnen met DSC (display stream compression). Maar geen idee of ik dan ook VRR, HDR of het geluid op het beeldscherm kan krijgen?

De monitor die ik gebruik is een LG 27GM950B met een 5K resolutie tot 165Hz. Via mijn macbook pro (m4 pro) lukt het om het scherm aan te sturen met 5K@144Hz met VRR over DP-ALT mode over USB-C. Zal ik hetzelfde kunnen verwachten met de Steam Machine?

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:19
Als je iets wilt kopen of verkopen, dan moet je bij Vraag en aanbod zijn, dit hoort niet op het forum thuis

https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 79% gewijzigd door Linksquest op 01-10-2026 16:47 ]

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:15

SupremeRick

Muse Fan

DLSS schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:54:
[...]

Oh interessant. Ik heb een 30 en 40 serie kaart.

Denk er al een hele poos aan om een Linux woonkamer pctje te bouwen maar als ik daar een beetje potente AMD kaart voor moet aanschaffen wordt het wel een dure grap 😅
Zoals beloofd. Ik heb het met Nvidia getest. Laten we zeggen dat het niet zo mooi werkt als met AMD. Ik heb gehoord dat ze er bij Valve mee bezig zijn om hun gamescope te optimaliseren voor ook Nvidia kaarten. Voor nu gebruik ik op m'n eigen PC een hacky methode om gamescope op te starten bij boot. Maar mooi is het zeker nog niet. (ook last van flickering :()

PC: CPU: AMD 9800X3d @ 5.4GHZ | GFX: MSI RTX 5080 Suprim | RAM: Kingston 2x32GB @ 6000MT/s | SSD: 5TB | HDD: 4TB | Mobo: Asus Strix X870-F WiFi | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i pro & Valve Steam Machine | RAM: 32GB | SSD: 4TB

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Machine en de Steam Controller:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Frame: [Steam Frame VR] Bespreek topic

Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.