Puck en machine zijn vergelijkbaar wanneer die vlak bij elkaar liggen ja..PeterPoit schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:35:
[...]
Heb je met de puck dan ook een slechte verbinding? Die gaat bij mij gewoon goed. Enkel de verbinding direct met de machine is matig.
Gisteren eindelijk de mail voor de Controller gehad en besteld. Collega van mij gaat volgende week ook zijn vervangende Steam Controller krijgen, lijkt er dus op dat er een nieuwe batch is na een paar weken te hebben moeten wachten toen anderen de controller konden bestellen en kregen.
Ik heb al m’n audio en dergelijke apparaten in een kast in de gang staan, dus aardig wat interferentie zou je denken.M3llow schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 18:50:
[...]
Vreemd dat jij relatief zo veel betere verbinding hebt dan ik. Ik heb als het goed is ook geen storende apparaten in de buurt. Of zou een sonos soundbar kunnen storen?
Zoals ik ook al eens heb benoemd dat ik dit probleem had bij m’n PS5, kwam dat omdat ik een externe disk dat veroorzaakte, vandaar ook mijn eerdere tip om dat zoveel mogelijk te scheiden.
Ik maak juist gebruik van de puck zodat ik die makkelijk bovenin de kast neerleggen, ver bij de apparatuur vandaan, makkelijk voor het opladen en ook nog eens hoger zodat het bereik beter wordt.
Om terug te komen of de sonos stoort, mogelijk wel, daar zit zelfs een WiFi AP ingebakken zodat hij z’n eigen netwerk kan opbouwen, verschrikkelijk …
Dus die kan zeker het signaal wegdrukken en/of verslechteren.
Ik zal eens proberen met de sonos uitgeschakeld, ben benieuwd.Theetjuh schreef op zondag 6 september 2026 @ 09:47:
[...]
Ik heb al m’n audio en dergelijke apparaten in een kast in de gang staan, dus aardig wat interferentie zou je denken.
Zoals ik ook al eens heb benoemd dat ik dit probleem had bij m’n PS5, kwam dat omdat ik een externe disk dat veroorzaakte, vandaar ook mijn eerdere tip om dat zoveel mogelijk te scheiden.
Ik maak juist gebruik van de puck zodat ik die makkelijk bovenin de kast neerleggen, ver bij de apparatuur vandaan, makkelijk voor het opladen en ook nog eens hoger zodat het bereik beter wordt.
Om terug te komen of de sonos stoort, mogelijk wel, daar zit zelfs een WiFi AP ingebakken zodat hij z’n eigen netwerk kan opbouwen, verschrikkelijk …
Dus die kan zeker het signaal wegdrukken en/of verslechteren.
Ik heb hier ook last van. Zelfs vanuit Valve een vervangend Steam Machine gekregen. Nog steeds hetzelfde probleem. Vermoed dat het dan aan de software of controller ligt. Valve is er wel van bewust, maar lukt nog niet om het op te lossen. Ik speel nu ook gewoon met de puck zonder problemen. Maar vervelend is het wel ivm ontbreken HDMI-CEC.PeterPoit schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 23:56:
Met puck heb ik ook geen problemen. Had de controller eerder gekocht dan de machine. Heb eerst op de steam deck met de steam controller gespeeld. Dat ging (met puck dus) vlekkeloos en dit werkte ook toen de puck samen met de SD in een kastje stonden (met gesloten deur).
Nu wil ik gebruik maken van de on board puck van de SM maar het bereik daarvan is gewoon erbarmelijk. Ik wil de puck namelijk hij de dockingstation van m'n SD houden zodat ik makkelijk de controller op beide apparaten kan gebruiken zonder met die puck te hoeven zeulen.
Wauw die skin is zo gaaf. Ik moest twee keer kijken voordat ik door had dat het een skin wasdezeppo schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:22:
4tb erin en een mooie skin eromheen
[Afbeelding]
Vet! Hoe kom je aan de skin?dezeppo schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:22:
[Afbeelding]
Kan je bestellen bij dbrand
How bad is it on a scale from one to Spurs
Ik heb het ook overwogen maar vind die bedragen die dbrand vraagt echt absurd. Komen ook nog redelijk wat verzendkosten bij. Duur stukje plastic plaksel
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze inmiddels wel een vestiging in Europa zouden hebben, maar schijnbaar nog niet dus 🤔Wes1987 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:17:
Ik heb het ook overwogen maar vind die bedragen die dbrand vraagt echt absurd. Komen ook nog redelijk wat verzendkosten bij. Duur stukje plastic plaksel
Dbrand ja, niet goedkoop maar zou het ook niet absurd willen noemen, vooral spannend om te plakken maar deze viel wel mee, geen föhn nodig 
Wat absurd duur is is een (4tb) ssd!
Wat absurd duur is is een (4tb) ssd!
Ik zit er aan te denken om een Steam Deck skin te bestellen voor een vriend. Hoe lang duurde het bij jou voordat ie geleverd werd?
Nou.. Ik heb iets gevonden wat bij mij helpt. Ik heb de Steam Machine een kwartslag gedraaid staan (met de klok mee, nu staat deze met zijkant naar me toe gericht) en sindsdien een veel betere verbinding.hotymoty schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:15:
[...]
Ik heb hier ook last van. Zelfs vanuit Valve een vervangend Steam Machine gekregen. Nog steeds hetzelfde probleem. Vermoed dat het dan aan de software of controller ligt. Valve is er wel van bewust, maar lukt nog niet om het op te lossen. Ik speel nu ook gewoon met de puck zonder problemen. Maar vervelend is het wel ivm ontbreken HDMI-CEC.
Ik heb er af en toe last van in Crimson Desert, gek genoeg doet de controller wel gewoon normaal als je op de Steam knop drukt dat het menu te voorschijn komt. Alleen heeft de controller dan de verbinding verloren in het spel...PeterPoit schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:32:
[...]
Nou.. Ik heb iets gevonden wat bij mij helpt. Ik heb de Steam Machine een kwartslag gedraaid staan (met de klok mee, nu staat deze met zijkant naar me toe gericht) en sindsdien een veel betere verbinding.
Hoe makkelijk plak je dit erop, hoe vast zit het en is het daarna nog makkelijk te verwijderen? Dit plak je ook op het zwarte frontje lijkt me? Aangezien de andere kleuren wel zonde zou zijn. Ik snap ook dat je niet ff gaat testen om het eraf te halen.dezeppo schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:22:
[Afbeelding]
[ Voor 35% gewijzigd door Step op 11-09-2026 14:23 ]
~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Daarna vouw je ‘m in elkaar en leg je ‘m bij het oude papierStep schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:20:
[...]
Hoe makkelijk plak je dit erop, hoe vast zit het en is het daarna nog makkelijk te verwijderen? Dit plak je ook op het zwarte frontje lijkt me? Aangezien de andere kleuren wel zonde zou zijn. Ik snap ook dat je niet ff gaat testen om het eraf te halen.
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Met behulp van het dbrand filmpje is het plakken redelijk eenvoudig, het is er makkelijk af te halen, is redelijk dik vinyl, geen papier.Step schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:20:
[...]
Ik heb er af en toe last van in Crimson Desert, gek genoeg doet de controller wel gewoon normaal als je op de Steam knop drukt dat het menu te voorschijn komt. Alleen heeft de controller dan de verbinding verloren in het spel...
[...]
Hoe makkelijk plak je dit erop, hoe vast zit het en is het daarna nog makkelijk te verwijderen? Dit plak je ook op het zwarte frontje lijkt me? Aangezien de andere kleuren wel zonde zou zijn. Ik snap ook dat je niet ff gaat testen om het eraf te halen.
YouTube: How to Apply a dbrand Steam Machine Skin
Haha, tof dat je nog een oude hebt! Vind de nieuwe er wel wat leuker uit zien.Uberdude schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:44:
Vandaag ook eindelijk de nieuwe steam controller binnen gekregen [Afbeelding]
Ik heb een uitnodiging gekregen om de Steam Machine 512GB + Controller te bestellen. Iemand interesse? Kan ik iemand blij maken?
Ik heb (nog) geen Steam Machine maar na wat reviews gezien te hebben zag ik deze skin en kwam ik op deze site.DLSS schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:20:
[...]
Ik zit er aan te denken om een Steam Deck skin te bestellen voor een vriend. Hoe lang duurde het bij jou voordat ie geleverd werd?
hij speelt ook een stuk fijner dan de oude, je mist echt die 2e joystickDLSS schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 01:31:
[...]
Haha, tof dat je nog een oude hebt! Vind de nieuwe er wel wat leuker uit zien.
Kwam dit zojuist tegen op Reddit, een reactie van Valve Support op iemand die een Steam Controller bezit dat steeds de verbinding verliest met de Steam Machine :
Hardware

Mijn Steam Machine heeft dit probleem gelukkig niet, maar wellicht heeft iemand iets aan deze informatie.
btw......het gaat hier dus om het retourneren van de Steam Machine, en dus niet de Steam Controller.
Hardware

Mijn Steam Machine heeft dit probleem gelukkig niet, maar wellicht heeft iemand iets aan deze informatie.
btw......het gaat hier dus om het retourneren van de Steam Machine, en dus niet de Steam Controller.
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-09-2026 20:54 ]
Ik mag wel niks posten omdat ik geen orgineel steam machine heb, maar heb een zelfbouw steam machine.Slasher schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:26:
[...]
Ik heb (nog) geen Steam Machine maar na wat reviews gezien te hebben zag ik deze skin en kwam ik op deze site.
Kan dus zeggen een Steam Machine op steroiden.
AMD Ryzen 9 7945HX (16c/32t), 96GB DDR5 (2x48GB) 5600 SO-Dimm, 4TB Crucial NVME Gen.4 SSD (2e 4TB SSD werkt helaas niet want heb problemen met SteamOS in Raid.0), AMD Radeon RX 9070 XT 16GB. En natuurlijk SteamOS als main OS. Orgineel valve, niet bazzite.
2e steam machine (Zelfbouw) heeft maar 32GB DDR5, 9060XT 16GB en idem 4 TB nvme Gen.4 SSD. Maar dan als kleine kubus.
Hoewel ik dus geen O.G Steam Machine heb ben ik wel helemaal verkocht van SteamOS als only O.S👌🏻
In wat voor case zit dit allemaal? Een grote jongen ?ExportZeeuw1985 schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:47:
[...]
Ik mag wel niks posten omdat ik geen orgineel steam machine heb, maar heb een zelfbouw steam machine.
Kan dus zeggen een Steam Machine op steroiden.
AMD Ryzen 9 7945HX (16c/32t), 96GB DDR5 (2x48GB) 5600 SO-Dimm, 4TB Crucial NVME Gen.4 SSD (2e 4TB SSD werkt helaas niet want heb problemen met SteamOS in Raid.0), AMD Radeon RX 9070 XT 16GB. En natuurlijk SteamOS als main OS. Orgineel valve, niet bazzite.
2e steam machine (Zelfbouw) heeft maar 32GB DDR5, 9060XT 16GB en idem 4 TB nvme Gen.4 SSD. Maar dan als kleine kubus.
Hoewel ik dus geen O.G Steam Machine heb ben ik wel helemaal verkocht van SteamOS als only O.S👌🏻
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Cooler Master Cube 500 (white) flatpak, voor de 9070 pcCyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:01:
[...]
In wat voor case zit dit allemaal? Een grote jongen ?
De 9060 is een “kleine” kubus.
Zie foto:
[ Voor 52% gewijzigd door ExportZeeuw1985 op 13-09-2026 17:17 ]
Hoe vaak past daar de Steam Machine in? 🤭ExportZeeuw1985 schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:10:
[...]
Cooler Master Cube 500 (white) flatpak, voor de 9070 pc
De 9060 is een “kleine” kubus.
Zie foto:
[Afbeelding]
Kan je die überhaupt wel kwijt achter/naast je TV of in een TV-meubel?
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Ik heb net een Steam Machine gebouwd (met de officiele SteamOS image) en ontdek nu iets wat logisch is, maar ook vervelend en ben benieuwd jaar jullie ideen / oplossingen.
Mijn probleem is dat ik een HDMI 2.0 kabel gebruik, dus ik kan 4k60 of 1080p120 gebruiken. Met de PC en Windows kan elk spel zelf bepalen welke resolutie / framerate hij gebruikt. Met SteamOs lijkt dit een vaste waarde te zijn en wordt de spel output geschaald. Opzich leuk maar ik loop nu tegen een beperking aan. ESports draai ik op 1080p120 en spellen met veel detail op 4k60, en dat gaat nu niet meer.
Heeft SteamOS een optie waarmee de monitor resolutie per spel anders kan zijn? De enige optie zal anders een HDMI 2.1 kabel kopen zijn ben ik bang (Ben net van een 2070 Super naar een RX7600 geswitched dus dat is een optie)
Mijn probleem is dat ik een HDMI 2.0 kabel gebruik, dus ik kan 4k60 of 1080p120 gebruiken. Met de PC en Windows kan elk spel zelf bepalen welke resolutie / framerate hij gebruikt. Met SteamOs lijkt dit een vaste waarde te zijn en wordt de spel output geschaald. Opzich leuk maar ik loop nu tegen een beperking aan. ESports draai ik op 1080p120 en spellen met veel detail op 4k60, en dat gaat nu niet meer.
Heeft SteamOS een optie waarmee de monitor resolutie per spel anders kan zijn? De enige optie zal anders een HDMI 2.1 kabel kopen zijn ben ik bang (Ben net van een 2070 Super naar een RX7600 geswitched dus dat is een optie)
Als het goed is kan je op OS level de max resolutie + refreshrate instellen (in de system opties -> display) en apart per game (tandwieltje).Tadango schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:36:
Ik heb net een Steam Machine gebouwd (met de officiele SteamOS image) en ontdek nu iets wat logisch is, maar ook vervelend en ben benieuwd jaar jullie ideen / oplossingen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
De Controller nu een aantal dagen in huis, af en toe ook games mee gespeeld. Ik moet zeggen, het is een fijne controller! De controller was al voor zo'n 50% opgeladen, maar de batterij is hier ook nog nooit leeg geweest, dus heb hem ook nog nooit hoeven op te laden.CH4OS schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:03:
Gisteren eindelijk de mail voor de Controller gehad en besteld. Collega van mij gaat volgende week ook zijn vervangende Steam Controller krijgen, lijkt er dus op dat er een nieuwe batch is na een paar weken te hebben moeten wachten toen anderen de controller konden bestellen en kregen.
De controller ligt fijn in de hand wat mij betreft, al hadden de joysticks wat mij betreft (maar dat komt misschien ook door hoe mijn handen zijn) wat meer naar buiten toe en omhoog gemogen om het echt top te laten zijn voor mij. De integratie in Steam en de games daarin - ook op Linux (CachyOS in mijn geval) - zijn echt voortreffelijk!
Het enige wat ik wel een beetje mis is een handige / makkelijke manier om het percentage van de batterij lading te zien.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2026 18:25 ]
Nee, dat is de max render resolutie die het spel gebruikt. Heeft niets met de monitor resolutie te maken. Staat er ook bij. Is voor het up en downscalen (super resolutie).Gundogan schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:16:
[...]
Als het goed is kan je op OS level de max resolutie + refreshrate instellen (in de system opties -> display) en apart per game (tandwieltje).
Ah ja, my bad, je kan per game niet de refresh rate instellen, alleen resolutie.Tadango schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:34:
[...]
Nee, dat is de max render resolutie die het spel gebruikt. Heeft niets met de monitor resolutie te maken. Staat er ook bij. Is voor het up en downscalen (super resolutie).
Dan moet je aan de HDMI 2.1 kabel voor 4K120. Of handmatig op OS level steeds switchen tussen 4K60 en 1080p120.
[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 13-09-2026 18:45 ]
Mmh, misschien een commandline optie, of script per game. Anders eens een kabel kopen, wel zo makkelijk.Gundogan schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:44:
[...]
Ah ja, my bad, je kan per game niet de refresh rate instellen, alleen resolutie.
Dan moet je aan de HDMI 2.1 kabel voor 4K120. Of handmatig op OS level steeds switchen tussen 4K60 en 1080p120.
Gaat dit dan om het terugsturen van de steam machine zelf? Aangezien het dus om de internal receiver gaat als ik het goed heb? Dat zou voor mij wel een grote stap zijn, maar dit is ook wel erg jammer..Pierre_nr1 schreef op zondag 13 september 2026 @ 11:31:
Kwam dit zojuist tegen op Reddit, een reactie van Valve Support op iemand die een Steam Controller bezit dat steeds de verbinding verliest met de Steam Machine :
Hardware
[Afbeelding]
Mijn Steam Controller heeft dit probleem gelukkig niet, maar wellicht heeft iemand iets aan deze informatie.
Goeie vraag! Het gaat om het terugsturen van de Steam Machine, en dus niet de Steam Controller.M3llow schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:30:
[...]
Gaat dit dan om het terugsturen van de steam machine zelf? Aangezien het dus om de internal receiver gaat als ik het goed heb? Dat zou voor mij wel een grote stap zijn, maar dit is ook wel erg jammer..
Link naar het Reddit topic : https://www.reddit.com/r/steammachine/comments/1weykri/my_steam_controller_kept_disconnecting_steam/
Bedankt voor de link! Ik wacht wel even met een ticket totdat ik de Steam Frame heb om me mee te vermaken…Pierre_nr1 schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:56:
[...]
Goeie vraag! Het gaat om het terugsturen van de Steam Machine, en dus niet de Steam Controller.
Link naar het Reddit topic : https://www.reddit.com/r/steammachine/comments/1weykri/my_steam_controller_kept_disconnecting_steam/
27-8-26 aangemeld vandaag besteld en betaald gaat wel sneller nu
Via discord te weten gekomen dat JSaux hun E-ink faceplate heel binnenkort zal uitbrengen (vroeg in oktober). Bij hen nooit de kortingscode vergeten.
Het zou leuk zijn als er een witte versie (vinyl sticker optie?) uitkomt. Ze leken toch heel geïnteresseerd in mijn mock up
Het zou leuk zijn als er een witte versie (vinyl sticker optie?) uitkomt. Ze leken toch heel geïnteresseerd in mijn mock up
[ Voor 8% gewijzigd door YLA op 16-09-2026 16:23 ]
Wauw ziet er tof uit. Hopelijk gaan we zo iets in het wild zien 😅YLA schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:07:
Via discord te weten gekomen dat JSaux hun E-ink faceplate heel binnenkort zal uitbrengen (vroeg in oktober). Bij hen nooit de kortingscode vergeten.
[Afbeelding]
Echt heDLSS schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:24:
[...]
Wauw ziet er tof uit. Hopelijk gaan we zo iets in het wild zien 😅
Heb JSaux duidelijk gemaakt dat er een inverted functie zou moeten op zitten.. en ze waren akkoord.. ter info de plug in ziet er dus zo uit, ik heb hem al
Wanneer had je jezelf aangemeld voor de wachtrij ?CH4OS schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:03:
Op de eerste dag, wel een paar uur later… In de richting van 4-6 uur later denk ik.KraveN schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:29:
Wanneer had je jezelf aangemeld voor de wachtrij ?
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2026 23:22 ]
Aangemeld op 26 augustus in de waitlist of in de reservationlist? En voor welke versie?Beaudog schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 06:02:
27-8-26 aangemeld vandaag besteld en betaald gaat wel sneller nu
512 versie met controller heb zelf nog 2/4 tb ssd liggen hij is ingepaktWolo schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:40:
[...]
Aangemeld op 26 augustus in de waitlist of in de reservationlist? En voor welke versie?
Nu nog verzenden
Net bericht gehad dat hij is verzonden.
En hij is geleverd gaat al met al wel snel
[ Voor 13% gewijzigd door Beaudog op 18-09-2026 13:21 ]
Hoe lang duurde de bezorging bij jou? Die van mij zou nu al 8 dagen in het sorteercentrum liggen in de buurt. Lang leve GLSCH4OS schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:24:
[...]
De Controller nu een aantal dagen in huis, af en toe ook games mee gespeeld. Ik moet zeggen, het is een fijne controller! De controller was al voor zo'n 50% opgeladen, maar de batterij is hier ook nog nooit leeg geweest, dus heb hem ook nog nooit hoeven op te laden.
De controller ligt fijn in de hand wat mij betreft, al hadden de joysticks wat mij betreft (maar dat komt misschien ook door hoe mijn handen zijn) wat meer naar buiten toe en omhoog gemogen om het echt top te laten zijn voor mij. De integratie in Steam en de games daarin - ook op Linux (CachyOS in mijn geval) - zijn echt voortreffelijk!
Het enige wat ik wel een beetje mis is een handige / makkelijke manier om het percentage van de batterij lading te zien.
Nadat ik betaald had duurde het bij mij 3 werkdagen. Ik had een Zaterdag of Zondag betaald, Woensdag erna in huis.singingbird schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:44:
Hoe lang duurde de bezorging bij jou? Die van mij zou nu al 8 dagen in het sorteercentrum liggen in de buurt. Lang leve GLS
Ik had hun helpdesk benaderd en ze reageerden best snel. Ze zeggen dat mijn pakket kwijt is geraakt en bieden een refund of een nieuw exemplaar aan. Vind ik wel goede service. Heb aangegeven een nieuw exemplaar te willen, maar ik hoop niet dat ik moet wachten tot de volgende batch.CH4OS schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:23:
[...]
Nadat ik betaald had duurde het bij mij 3 werkdagen. Ik had een Zaterdag of Zondag betaald, Woensdag erna in huis.
Gisteren binnen net geïnstalleerd .
gaat erg makkelijk alles updaten en gaan 120/uhd/hdr gaat ook
Fijn apparaat.
gaat erg makkelijk alles updaten en gaan 120/uhd/hdr gaat ook
Fijn apparaat.
Hoe lang duurde het vanaf het moment van reserveren dat je de melding kreeg dat je kon bestellen?CH4OS schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:03:
Zijn er mensen die op de reservation list zijn gezet tijdens de loting en nog steeds niets hebben mogen bestellen ?
Ik heb een uitnodiging gekregen om een 512GB + controller te bestellen gister, dat heeft ongeveer 2 weken geduurd nadat ik me had opgegeven. Ik weet overigens nog niet of ik die bestelling ga doorzetten.M3llow schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:13:
Zijn er mensen die op de reservation list zijn gezet tijdens de loting en nog steeds niets hebben mogen bestellen ?
Ik heb vanaf dag 1 ingeschreven gestaan. Een paar uur nadat de wachtlijsten openden heb ik ingeschreven. Uiteindelijk op 5 september de mail gehad dat ik de bestelling kon afronden (zie ook CH4OS in "[Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie") en uiteindelijk Woensdag 9 September de controller binnen gehad.Slasher schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:18:
Hoe lang duurde het vanaf het moment van reserveren dat je de melding kreeg dat je kon bestellen?
En dag 1 was welke datum?CH4OS schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:41:
[...]
Ik heb vanaf dag 1 ingeschreven gestaan. Een paar uur nadat de wachtlijsten openden heb ik ingeschreven. Uiteindelijk op 5 september de mail gehad dat ik de bestelling kon afronden (zie ook CH4OS in "[Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie") en uiteindelijk Woensdag 9 September de controller binnen gehad.
Ja, weet ik veel, de eerste dag dat Steam/Valve de reserveringen openden.Slasher schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:44:
En dag 1 was welke datum?
EDIT:
Een snelle Google zoekopdracht leert dat dat 8 Mei moet zijn geweest.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2026 15:47 ]
Dus wel aan de loting meegedaan? Of nadat de loting al was gedaan?CH4OS schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:41:
[...]
Ik heb vanaf dag 1 ingeschreven gestaan. Een paar uur nadat de wachtlijsten openden heb ik ingeschreven. Uiteindelijk op 5 september de mail gehad dat ik de bestelling kon afronden (zie ook CH4OS in "[Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie") en uiteindelijk Woensdag 9 September de controller binnen gehad.
Op 4 Mei heb ik toen wel kunnen bestellen, maar later werd dat ook een knipperlicht. Zelf heb ik toen ook veel getwijfeld om het wel of niet te doen. Ik neem aan dat je die datum bedoelt met de loting?M3llow schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:47:
Dus wel aan de loting meegedaan? Of nadat de loting al was gedaan?
Overigens heb ik intussen de nodige uren gespeeld (voornamelijk Brotato), maar heb de controller tot nu toe ook nog niet hoeven op te laden. Vanuit de doos krijgt de controller 50% lading mee, maar die is dus ook nog niet op hier. Misschien game ik te weinig.
[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2026 15:53 ]
Zijn er trouwens gebruikers hier die een Steam Machine hebben gekocht zonder Steam Controller?
Is dit werkbaar tijdens initiële setup?
Ok dank!CH4OS schreef op zondag 20 september 2026 @ 15:45:
[...]
Ja, weet ik veel, de eerste dag dat Steam/Valve de reserveringen openden.
EDIT:
Een snelle Google zoekopdracht leert dat dat 8 Mei moet zijn geweest.
Op de USB poorten kan je toch gewoon een muis en toetsenbord aansluiten?Slasher schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:03:
Zijn er trouwens gebruikers hier die een Steam Machine hebben gekocht zonder Steam Controller?
Vast wel maar Ik wil alleen weten of je perse een steam controller nodig hebt tijdens de initiële setup of je ook bijvoorbeeld een xbox controller kunt gebruikenCH4OS schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:07:
[...]
Op de USB poorten kan je toch gewoon een muis en toetsenbord aansluiten?
Steam heeft zelf het antwoord: https://help.steampowered.../view/1180-0BA6-4A75-B7CASlasher schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:14:
[...]
Vast wel maar Ik wil alleen weten of je perse een steam controller nodig hebt tijdens de initiële setup of je ook bijvoorbeeld een xbox controller kunt gebruiken
Wanneer je de Steam Machine voor de eerste keer opstart, verschijnen er instructies die je door het installatieproces leiden. Er wordt uitgelegd hoe je een controller aansluit, verbinding maakt met een netwerk en inlogt op Steam.
Om het installatieproces te voltooien, heb je een gamepad of een muis en toetsenbord nodig. Als er bij je Steam Machine een Steam Controller zit (of als je er al een had), sluit deze dan via de meegeleverde kabel aan op een van de USB-poorten aan de voorkant van de Steam Machine voordat je het installatieproces start.
Je kunt voor het installatieproces ook een gamepad van een derde partij gebruiken, die je kunt aansluiten op een van de USB-poorten van de Steam Machine. Na het installatieproces kan de gamepad via bluetooth aan de Steam Machine worden gekoppeld.
Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Naast wat @Redneckerz hierboven al citeert: Bij de initiële setup van de controller moet je sowieso een firmware update doen voordat de controller werkt, dus dat lijkt me niet echt gaan als je ook de initiële setup door moet van SteamOS zelf.Slasher schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:14:
Vast wel maar Ik wil alleen weten of je perse een steam controller nodig hebt tijdens de initiële setup of je ook bijvoorbeeld een xbox controller kunt gebruiken
Bij mij was dat 4 maanden (van begin mei tot begin september).Slasher schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:18:
[...]
Hoe lang duurde het vanaf het moment van reserveren dat je de melding kreeg dat je kon bestellen?
Ik blijf me er over verbazen hoe Valve steevast de vraag naar de eigen producten onderschat. Als het nou een beetje was, maar het is doorgaans maanden wachten 😅.singingbird schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:06:
[...]
Bij mij was dat 4 maanden (van begin mei tot begin september).
Dat, en dat je het alleen maar via hun kunt kopen is echt een heel groot nadeel.DLSS schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:34:
[...]
Ik blijf me er over verbazen hoe Valve steevast de vraag naar de eigen producten onderschat. Als het nou een beetje was, maar het is doorgaans maanden wachten 😅.
Ja mee eens. Al begrijp ik wel dat het enorm veel gedoe is om het via derde partijen te verkopen.Slasher schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:52:
[...]
Dat, en dat je het alleen maar via hun kunt kopen is echt een heel groot nadeel.
Ik denk dat Valve in haar achterhoofd de eigen lineup nog steeds als niche producten voor liefhebbers zien ipv een massaproduct.
(Dat is misschien wel passend en heeft ook wel zijn charme vind ik, maar ze moeten wel echt iets doen aan die schaarste)
Het zal ook wel risicobeheersing zijn, geen grote onverkochte voorraden, tijd om kleine verbeteringen aan te brengen in revisies op basis van de rma's en als bonus de hype om de product beetje rekkenDLSS schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:34:
[...]
Ik blijf me er over verbazen hoe Valve steevast de vraag naar de eigen producten onderschat. Als het nou een beetje was, maar het is doorgaans maanden wachten 😅.
Zou het zo'n groot risico zijn om wat overproductie te hebben bij de launch van het product? Lijkt me dat ze dat uiteindelijk toch wel verkopen gezien ze zo lang in de verkoop zullen zijn. (De Steam Deck wordt al jaren verkocht bijvoorbeeld.)vrilly schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:07:
[...]
Het zal ook wel risicobeheersing zijn, geen grote onverkochte voorraden, tijd om kleine verbeteringen aan te brengen in revisies op basis van de rma's en als bonus de hype om de product beetje rekken
Ik had ergens gelezen dat het voor de machine gewoon echt een capaciteits issue was. Ze konden niet meer op tijd maken dankzij de fubar ram situatie. (Ik weet het geweldige bron "heb ergens gelezen" )
Jammer dat er ook veel mensen zijn die er een slaatje uit willen slaan door absurde prijzen te vragen. 150 euro is geen uitzondering.DLSS schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:57:
[...]
Ja mee eens. Al begrijp ik wel dat het enorm veel gedoe is om het via derde partijen te verkopen.
Ik denk dat Valve in haar achterhoofd de eigen lineup nog steeds als niche producten voor liefhebbers zien ipv een massaproduct.
(Dat is misschien wel passend en heeft ook wel zijn charme vind ik, maar ze moeten wel echt iets doen aan die schaarste)
Dat was wel te verwachtenSlasher schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:16:
[...]
Jammer dat er ook veel mensen zijn die er een slaatje uit willen slaan door absurde prijzen te vragen. 150 euro is geen uitzondering.
PSN : Geraedus
Dat zie je tegenwoordig erg vaak helaas. Zou minder zijn als Valve meer kan producerenSlasher schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:16:
[...]
Jammer dat er ook veel mensen zijn die er een slaatje uit willen slaan door absurde prijzen te vragen. 150 euro is geen uitzondering.
Het is inderdaad niet makkelijk om aan geheugen te komen.overhyped schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:15:
Ik had ergens gelezen dat het voor de machine gewoon echt een capaciteits issue was. Ze konden niet meer op tijd maken dankzij de fubar ram situatie. (Ik weet het geweldige bron "heb ergens gelezen" )
Zoals beloofd... het staat online https://jsaux.com/products/faceplate-for-steam-machineYLA schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:07:
[Afbeelding]
Haha heel gaaf joh!YLA schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 16:32:
[...]
Zoals beloofd... het staat online https://jsaux.com/products/faceplate-for-steam-machine
Ook mijn Steam Machine voorzien van een dbrand skin naar aanleiding van ideeën van eerdere gebruikers hier.
~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Hoe zijn de ervaringen met Decky? Ik wil het eigenlijk graag installeren op de Steam Machine, er zijn nu ook toffe projecten waarbij je de ledlampjes kan koppelen aan bepaalde gebeurtenissen of statussen. Ik heb alleen slechte ervaringen met Decky op mijn Steam Deck...
Veel dingen die totaal niet goed werken.. ook random start up video niet (toont het niet full screen). Jammer inderdaadOrangelights23 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:01:
Hoe zijn de ervaringen met Decky? Ik wil het eigenlijk graag installeren op de Steam Machine, er zijn nu ook toffe projecten waarbij je de ledlampjes kan koppelen aan bepaalde gebeurtenissen of statussen. Ik heb alleen slechte ervaringen met Decky op mijn Steam Deck...
Decky werkt, totdat er weer een nieuwe steam update komt. Dat is mijn ervaring keer op keer. Dat is best frustrerend. Zeker als je steamos in beta vorm wil draaien omdat de fixes daarvoor best snel worden uitgerold. Decky is dan eigenlijk geen optie.Orangelights23 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:01:
Gister via Marktplaats een Steam Machine 512GB gesealed op de kop getikt voor 925 euro.
Geen idee wat er van waar was ben te onbekend met Steam maar die had veel punten verdiend met toernooien winnen en kon zo die inwisselen voor een Steam Machine. Hij had er al eentje en die verkocht aan mij voor een mooi prijsje
Geen idee wat er van waar was ben te onbekend met Steam maar die had veel punten verdiend met toernooien winnen en kon zo die inwisselen voor een Steam Machine. Hij had er al eentje en die verkocht aan mij voor een mooi prijsje
Hmm dat klinkt een beetje shady haha. Voor zover ik weet kan je geen producten kopen met Steam points. Er is wel een special 'points shop' waar je digitale dingen voor je Steam account kan kopen.Slasher schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:54:
Gister via Marktplaats een Steam Machine 512GB gesealed op de kop getikt voor 925 euro.
Wist trouwens niet dat marktplaats prijzen inmiddels onder de 1000 euro zijn gezakt, dat is wel goed nieuws.
Ik weet niet ook niet, maar hij wou er graag vanaf. Heb de factuur gewoon erbij gekregen dus wel legit.DLSS schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:18:
[...]
Hmm dat klinkt een beetje shady haha. Voor zover ik weet kan je geen producten kopen met Steam points. Er is wel een special 'points shop' waar je digitale dingen voor je Steam account kan kopen.
Wist trouwens niet dat marktplaats prijzen inmiddels onder de 1000 euro zijn gezakt, dat is wel goed nieuws.
[*knip]
[ Voor 126% gewijzigd door Geronimous op 26-09-2026 13:08 ]
Waarschijnlijk skins en dergelijke verkocht en daarvan de machine gekocht? Digitaal "witwassen".DLSS schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:18:
[...]
Hmm dat klinkt een beetje shady haha. Voor zover ik weet kan je geen producten kopen met Steam points. Er is wel een special 'points shop' waar je digitale dingen voor je Steam account kan kopen.
CSGO skins, keys en cases verkocht gok ik. Zo heb ik ook het merendeel van mijn reserveringen betaald. Beste manier van uit cashen aangezien marketplaces veeeel minder ''echt geld'' geven voor je skins.DLSS schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:18:
[...]
Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Machine en de Steam Controller:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Frame: [Steam Frame VR] Bespreek topic
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.
Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.
Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.
Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Machine en de Steam Controller:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Frame: [Steam Frame VR] Bespreek topic
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.
Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.
Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.
Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.
:strip_exif()/f/image/aLxez62PwJceeXLp3leEURUy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EE0M2fsQN2sBYhNmYqmVGhEz.jpg?f=fotoalbum_large)