• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

De Tweakers review staat ook online

review: Steam Machine - Consoleprestaties voor een pc-prijs

Ik heb zelf geen game PC, al jaren een Xbox Series X maar sommige games zijn echt niet voor de console te krijgen die ik wel zou willen spelen.

Is het echt zo matig als de reviewer zegt? Ik heb eigenlijk weinig verstand van de specs meer omdat ik met consoles game dus het zegt me allemaal niet zoveel.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:28
Slasher schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:45:
De Tweakers review staat ook online

review: Steam Machine - Consoleprestaties voor een pc-prijs

Ik heb zelf geen game PC, al jaren een Xbox Series X maar sommige games zijn echt niet voor de console te krijgen die ik wel zou willen spelen.

Is het echt zo matig als de reviewer zegt? Ik heb eigenlijk weinig verstand van de specs meer omdat ik met consoles game dus het zegt me allemaal niet zovee.
Ik vindt het een slechte, eenzijdige review: puur vanuit FPS neukers gedachte, wat volgens mij nooit de doelgroep was.

Als referentie PC een 36 liter bak er naast, tja. Dan ben je mij kwijt.

Als je 1080 genoegt vindt (wat op de banK voor mij prima is) dan haal je prima framerates om lekker te gamenZ

• TwekMek
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 10:28
overhyped schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:49:
[...]

Ik vindt het een slechte, eenzijdige review: puur vanuit FPS neukers gedachte, wat volgens mij nooit de doelgroep was.

Als referentie PC een 36 liter bak er naast, tja. Dan ben je mij kwijt.

Als je 1080 genoegt vindt (wat op de banK voor mij prima is) dan haal je prima framerates om lekker te gamenZ
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om jou. 1080p in 2026 is natuurlijk wel erg karig. Zelfs 1440p zou ik karig kunnen noemen. Erg toekomstbestendig is de Steam Machine niet, ook al werkt hij wel erg fijn en is er wel echt een markt voor.

Het is gewoon erg jammer dat alle hardware prijzen zo enorm gestegen zijn, waardoor je nu nog geen mid-end pc krijgt met de Steam Machine.

• overhyped
TwekMek schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:16:
[...]

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om jou. 1080p in 2026 is natuurlijk wel erg karig. Zelfs 1440p zou ik karig kunnen noemen. Erg toekomstbestendig is de Steam Machine niet, ook al werkt hij wel erg fijn en is er wel echt een markt voor.

Het is gewoon erg jammer dat alle hardware prijzen zo enorm gestegen zijn, waardoor je nu nog geen mid-end pc krijgt met de Steam Machine.
Tuurlijk, ik verzet me ook niet tegen het narratief dat het bizar is hoeveel geld je kwijt bent, maar de hele markt is omhoog gegaan. En in dat licht, zonder gesubsidieerde lock-in, is de steam machine niet duur.

En niet toekomst bestendig? De komende 5 jaar blijft 1080 een prima resolutie voor een woonkamer, en als ik naar de FPS kijk in een cyberpunk oid zit er nog genoeg marge.

• overhyped
TwekMek schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:16:
[...]

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om jou.
fair point, al gaat mijn mening nu net wel alleen om mij :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:30
[...]

De doelgroep is iig ook niet de consolegamer geweest. Dat blijkt al wel uit hoe je zo'n steam machine moet kopen. Dat kan alleen via steam en dan moet je ook nog eens onlangs wat op steam hebben gekocht. Puur consolegamers hebben geen steam. Wellicht is de doelgroep de consolegamer die meer PC tweaking wil kunnen toepassen in games? Dat wil je eigenlijk alleen maar voor de FPS. Of is de doelgroep de PC gamer die iets voor op de bank naast de TV wil hebben? Die zijn op PC beter gewend dan op consoles en gaan niet op 30 FPS zitten gamen of enorme concessies doen. Dus de review van tweakers vind ik zo gek nog niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 25-08-2026 11:08 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:30
overhyped schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:20:
En niet toekomst bestendig? De komende 5 jaar blijft 1080 een prima resolutie voor een woonkamer, en als ik naar de FPS kijk in een cyberpunk oid zit er nog genoeg marge.
Cyberpunk is ondertussen geen zware game. Helemaal niet als je geen gebruik maakt van RT. 1080p op een grote tv op niet al te grote afstand is echt niet ideaal. De steam machine is voor dit geld niet wat het moet zijn. Zou een mooie bak zijn als de PS6 straks een 1080p machine wordt. Dat is voor de te verwachten prijs van € 1.000+ toch ook niet prima?

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 25-08-2026 11:09 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
[...]

Hij werd ook uitvoerig naast een PS5 pro gezet. Heb je betere argumenten waarom de review slecht is?

Zowel op console als op PC zie ik betere deals dan dit apparaat.

• overhyped
RomeoOscarBravo schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:04:
[...]

Hij werd ook uitvoerig naast een PS5 pro gezet. Heb je betere argumenten waarom de review slecht is?

Zowel op console als op PC zie ik betere deals dan dit apparaat.
Ik ben die betere deals dus niet tegen gekomen. Iets sneller, tuurlijk, maar niet wanneer je de form factor een ding vindt.

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
overhyped schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:26:
[...]

Ik ben die betere deals dus niet tegen gekomen. Iets sneller, tuurlijk, maar niet wanneer je de form factor een ding vindt.
De PS5 Pro en er zijn ITX kasten. Ik zou bijvoorbeeld liever een Fractal Era 2 naast mijn TV zetten dan een Steam Machine. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je die voor ongeveer het geld van een Steam Machine veel krachtiger kunt maken en daarna modulair kunt upgraden wanneer nodig.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Machine en de Steam Controller:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Frame: [Steam Frame VR] Bespreek topic

Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.