• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:16
eenhoorntje schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:20:
Na gelezen te hebben dat oa waarschijnlijk F1 25 niet werkt vanwege anti cheat, zijn er nog tips voor wat sim race games ?
Persoonlijk vind ik project cars een fantastische race-sim, waar veel klasses in vertegenwoordigd zijn. Zeker tof als je van de meer realistische race-sims houdt.

• M3llow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:31
Kuzma Minin schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:44:
[...]

Persoonlijk vind ik project cars een fantastische race-sim, waar veel klasses in vertegenwoordigd zijn. Zeker tof als je van de meer realistische race-sims houdt.
Het geluid van project cars is ook wel een bonus ;)

Assetto corsa competizione is ook een aanrader

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:03
Qapla1 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Dat is balen. Hij komt toch met GLS of niet? Wat zeggen die als je met ze in gesprek gaat? Heb je al Valve op de hoogte gebracht? Of, als hij net als die van ons, bij Ceva Waalwijk vandaan komt hun op de hoogte brengen. Afzender is de eerste die met de vervoerder in contact moet komen als iets vertraging heeft of spoorloos is. Succes.

[...]

Dat laatste. Zolang je niet al te hoge eisen stelt zoals ptheborg in zijn reactie zegt is gamen op een 55” op iets van 3 á 4 meter heel goed te doen. Controller is nog steeds niet de verbinding verloren ondanks de ‘acceptabele’ verbindingskwaliteit. En wat betreft de hdmi cec probleempjes, die hebben wij hier ook, meeste staat uit en toch doet af en toe z’n eigen ding.
Ik vermoed dat die verbindingsproblemen met de controller ontstaan wanneer de SM achter een TV staat. Het zal vast iets interferentie zijn. Tenminste dat is wat ik denk.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• Pro-prutser
jacobras schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:05:
[...]

Dat laatste; lekker aan het gamen!

jacobras in "[Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie"

Nieuw sinds ^ die update is Split Fiction. Heb de Steam Machine's standaard in-game resolutie ingesteld op 2560x1440 en ook SF draait daarop perfect. Speel op een 65" OLED. AC: Black Flag nog niet geprobeerd, eerst verder met Star Wars :9

Verder ook blij met de controller. Vind grotere controllers altijd prettig dus hoefde er niet aan te wennen. Eén keer gehad dat de verbinding verbrak tijdens een cutscene, verder stabiel en altijd snel gekoppeld.
Geweldig! 🤩

Heel veel plezier toegewenst man!

• Pro-prutser
zakkenjongen schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:11:
[...]

Hier sinds circa een week in gebruik, en loopt als een zonnetje. Het is een console ervaring met de spellen bibliotheek die ik reeds had, en met een online winkel die regelmatig goede kortingen biedt, dus helemaal top.

Wel belangrijk te vernoemen dat ik ook een Steam Deck heb, en daar al heel tevreden over, maar dat geeft alleen meer voordelen; lekker doorspelen waar ik was gebleven in indiegames zoals Ball X Pit en Rhythm Doctor.

Daarnaast nu dus eindelijk kunnen beginnen aan Clair Obscur: Expedition 33. Eerder in dit topic heb ik geschreven dat ik gekke frame drops had, maar dat is eigenlijk vooral in de cutscenes die op 30fps gelockt lijken te zijn; spel zelf loopt strak 60fps op 1080p medium/high en upscaling aan. Controller ligt goed in de hand, de trackpads heb ik nog geen toepassing voor gevonden maar je kunt erover wrijven en dan krijg je lekkere haptic feedback als je je even verveelt :+

De Machine is daarbij geruisloos en klein en niet een vreselijke doorn in je ogen en oren zoals de PlayStation 5 die ik heb gehad.
Interessant

Eigenlijk is het dus een soort Steam Deck met extra power op een groot scherm

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Pro-prutser schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:52:
[...]

Ik vermoed dat die verbindingsproblemen met de controller ontstaan wanneer de SM achter een TV staat. Het zal vast iets interferentie zijn. Tenminste dat is wat ik denk.
Dat zou goed kunnen. De SteamMachine staat hier in een open houten kastje onder de tv. Daar boven staat de centerspeaker en daar weer boven hangt de tv aan de muur. Voorheen stond de Switch2 achter die centerspeaker, de SteamDeck stond daar ook en met die hadden we niet het idee dat de verbinding zo slecht was. Nu staat die naast de SteamMachine op dat zelfde plankje en is de verbinding tussen joycons en Switch wel iets beter. Dus het lijkt er inderdaad op dat als je er iets tussen zet een deurtje, tv, soundbar of centerspeaker het van invloed is op de verbinding van de controller.

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:25
USB3 aansluiting zijn vaak de issue, toen ik overstapte van een PS5 naar PS5 Pro had ik echt veel last van controller issues, ik heb de externe disk met PS4 games verplaatst en gelijk waren de issues verholpen.

Ik zelf zit met de Steam Controller verbonden met de puck, deze heb ik iets hoger liggen in een kast in de gang, waar ik al mijn audio, mediaspelers en consoles heb liggen.
Ik zit zo'n 4m bij de TV vandaan, wat overeen komt met zo'n 5 à 6m van de gang kast af, door een gasbetonblokken muurtje en ik heb nog nergens problemen mee gehad.
Ik zal vanavond eens kijken hoe het bereik is, als ik het kan vinden in het menu ;)

• M3llow
Ik ben wel benieuwd hoe lang iedereen heeft moeten wachten op zijn of haar Steam Machine na bestelling. En komt dat overeen met de geschatte levertijd?

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:01
Op zondag besteld, donderdag geleverd. Veel sneller dan de 6-10 dagen die ze opgaven.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:00
Hier ook een Steam Machine en Controller, maar ik heb ook nog een Sony PlayStation 5 Pro (en een Nintendo Switch 2). Drie consoles wordt wel een beetje teveel van het goede met de (priori)tijd die ik heb. De Steam Machine lonkt wel, omdat ik een hele vocabulaire Steam games heb en online gamen geen geld kost. Daarbij speelt ook mee dat Sony gaat stoppen met fysieke games en ik dat juist altijd een voordeel vond, wat nu dus wegvalt.

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
M3llow schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:49:
Ik ben wel benieuwd hoe lang iedereen heeft moeten wachten op zijn of haar Steam Machine na bestelling. En komt dat overeen met de geschatte levertijd?
Hier op donderdag 30 juli besteld, maandag 3 augustus binnen. Geleverd door GLS
edit:
Net ook de 'security incident' mail ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door turambar op 10-08-2026 13:36 . Reden: informatie over security mail toegevoegd ]

• Qapla1
  • Nu online
Woensdag 29 juli vroeg in de ochtend de mail gehad en meteen betaald, GLS heeft op vrijdag 31 juli net na de middag de Machine hier afgeleverd. Dus binnen 3 dagen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:17

g0tanks

Moderator CSA
Ik kreeg een mail van Valve over dat hun logistieke partner is gehackt - neem aan omdat ik een paar weken geleden de Steam Machine heb besteld.

Discussie kan denk ik het beste hier verder: Datalek CEVA Logistics (Bol.Com / Bijenkorf?)
Hello ,
Between July 29 2026 and August 1, 2026, a cyberattack hit CEVA Logistics, the company that ships Steam hardware to customers in Europe. CEVA is still investigating this attack, but as Valve learned on August 7, certain information about Steam customers, including you, was likely compromised.

CEVA receives specific delivery-related information from Steam to be able to ship physical hardware to customers in Europe, and told us these are the details the attacker likely took. Because CEVA retains this information for up to 90 days after that order, we are sending this message to all customers we can assume were impacted.

For you, that means the following information related to your hardware purchase may have been compromised:
your name
your street address, postal code and city
your country
your phone number
your email address — the same one your Steam account uses
the type and price of the ordered product
Additional information related to your Steam account or other purchases was not impacted. CEVA does not have access to your payment information, passwords, Steam Guard codes or other information.

What this means for you

Expect fake messages - email, SMS or phone - that mention your hardware order and appear to come from Steam, Valve or a delivery company. They may quote your address back to you to prove they're genuine. They may ask you to confirm a delivery, pay a small customs or redelivery fee, or sign in somewhere to “verify” your order. Treat all of them as fake.

You do not need to change your Steam password, and you don't need to do anything to your account settings.

Three things that are always true
Steam Support only handles account issues at https://help.steampowered.com/. Never by email, Steam Chat or Discord. Anyone who contacts you elsewhere claiming to be Steam Support is not.
Every real Steam login page is on store.steampowered.com, www.steampowered.com, steamcommunity.com or help.steampowered.com. Type the address yourself rather than following a link someone sent you.
Steam Support will never ask you for your password or a Steam Guard code. Neither will a courier.

What we're doing

We're pressing CEVA for the full scope of what was taken and how, and we are in the process of notifying the data protection authorities in the countries affected, including yours. CEVA has isolated the affected systems, taken all offline and brought in outside investigators.

If you have questions about this incident, the quickest way to reach us is our support site at help.steampowered.com. You can also write to the contact point we have designated for further information about this incident: Artana Digital GmbH, Alstertwiete 3, 20099 Hamburg, Germany.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:08
De Steam Machine is hier ook geleverd.

Het was 1 doos, maar nu zie ik op de T&T pagina dat dit er 2 zouden moeten zijn, zoals iemand anders hier in het topic ook al had.

Dit was me eerder helemaal niet opgevallen en helaas is de bezorger natuurlijk al gevlogen.

Als ik de omdoos open zie ik gewoon een doos voor de console zelf en 1 voor de controller, mis ik nou nog iets of niet?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Dinsdagochtend 4 augustus besteld. Vandaag (10 augustus) rond het middaguur geleverd. De rest van de dag maar vrij genomen om er fijn mee te spelen :*)
Stunned Guy schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:44:

Het was 1 doos, maar nu zie ik op de T&T pagina dat dit er 2 zouden moeten zijn, zoals iemand anders hier in het topic ook al had.

Dit was me eerder helemaal niet opgevallen en helaas is de bezorger natuurlijk al gevlogen.

Als ik de omdoos open zie ik gewoon een doos voor de console zelf en 1 voor de controller, mis ik nou nog iets of niet?
Nee volgens mij klopt het wel. Ik heb ook één doos ontvangen met daarin vier losse doosjes: de steam machine, steam controller en 2 faceplates.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen O op 10-08-2026 12:57 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Stunned Guy
Nee volgens mij klopt het wel. Ik heb ook één doos ontvangen met daarin vier losse doosjes: de steam machine, steam controller en 2 faceplates.
Dank voor je reactie! Dan vrees ik dat ik die faceplates wellicht niet ontvangen heb. Ik ben aan het werk dus ik kan het helaas niet verder controleren nu.

• M3llow
Stunned Guy schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:00:
[...]

[...]

Dank voor je reactie! Dan vrees ik dat ik die faceplates wellicht niet ontvangen heb. Ik ben aan het werk dus ik kan het helaas niet verder controleren nu.
Let wel, de faceplates krijg je alleen bij het 2TB model

• s0kkie
  • Laatst online: 13:28

s0kkie

Cowabunga

Een gesealde versie met 512GB via Marktplaats kunnen regelen en ontvangen voor dezelfde prijs als bij Valve dus heb niks extra betaald 8)

Echt een top ding, ik speel vooral veel Source games weer voor de nostalgie, DoD Source en TF2 _/-\o_

Het zijn natuurlijk wat oudere games dus het loopt heel smooth, de nieuwste triple A games speel ik er naast op een PS5 Pro.

• Stunned Guy
M3llow schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:02:
[...]

Let wel, de faceplates krijg je alleen bij het 2TB model
Stom dat wist ik wel achteraf, in alle paniek vergeten 8)7

Ik heb de 512GB dus dan zal het wel goed zitten.

[ Voor 44% gewijzigd door Stunned Guy op 10-08-2026 13:54 ]

• Qapla1
  • Nu online
Stunned Guy schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:44:

Was al door anderen beantwoord. Dat krijg je als je niet op F5 drukt….. 🫣

Welke versie heb je gekocht? Als je die 2TB versie hebt dan moeten er nog 2 face plates in zitten. Die passen geloof ik tussen de doos van de controller en die van de machine in. Dus alles zit gewoon in 1 doos.

[ Voor 18% gewijzigd door Qapla1 op 10-08-2026 14:22 ]

• M3llow
s0kkie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:52:
Een gesealde versie met 512GB via Marktplaats kunnen regelen en ontvangen voor dezelfde prijs als bij Valve dus heb niks extra betaald 8)

Echt een top ding, ik speel vooral veel Source games weer voor de nostalgie, DoD Source en TF2 _/-\o_

Het zijn natuurlijk wat oudere games dus het loopt heel smooth, de nieuwste triple A games speel ik er naast op een PS5 Pro.
Zijn er nog mensen die DoD source spelen? Of struin je dan in je eentje door lege servers7(8)7 DoD:S is wel echt nostalgie inderdaad..

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:25
Voor een ieder een idee hoe (goed) de emulatie werkt op de Steam Machine:

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:26
Theetjuh schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:52:
Voor een ieder een idee hoe (goed) de emulatie werkt op de Steam Machine:

[YouTube: Emulation on the Steam Machine]
Haha hele gave faceplate. Het is leuk om te zien hoe veel leuke ontwerpen we nu al tegenkomen...

• Joeri4Real
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:53
Afgelopen vrijdag de 512GB met controller mogen bestellen. Vandaag bericht van GLS dat deze morgen word geleverd.

Ik had nog een samsung 980 pro 1TB drive in mijn (stofhappende) PS5 zitten. Deze er maar uit gehaald om in de steam machine te doen.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Joeri4Real schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:32:
Afgelopen vrijdag de 512GB met controller mogen bestellen. Vandaag bericht van GLS dat deze morgen word geleverd.

Ik had nog een samsung 980 pro 1TB drive in mijn (stofhappende) PS5 zitten. Deze er maar uit gehaald om in de steam machine te doen.
Wat ik mij afvraag is als je ps5 nu stofhapt wat maakt het dan wel dat je gaat gamen op de Steam machine ? Of game je wel op pc ?

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Joeri4Real
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:53
Cyberw00d schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:48:
[...]

Wat ik mij afvraag is als je ps5 nu stofhapt wat maakt het dan wel dat je gaat gamen op de Steam machine ? Of game je wel op pc ?
PS5 hapt nu stof omdat ik alle exclusives die ik daarop wou spelen ondertussen al gespeeld heb. Die zit nu nog te wachten op GTA 6.

Ik maak veel gebruik van mijn steam deck met dock aan de tv, en een game PC. Veel van de games die ik speel runnen niet heel lekker via de dock naar de tv op 1080p. De steam machine is hier, in mijn optiek, een goede oplossing voor.

Mijn vrouw word er niet gelukkig van als ik de hele dag op het kantoor zit, en met de steam machine kan ik toch de wat zwaardere steam games gewoon in de woonkamer spelen.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Joeri4Real schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:36:
[...]

PS5 hapt nu stof omdat ik alle exclusives die ik daarop wou spelen ondertussen al gespeeld heb. Die zit nu nog te wachten op GTA 6.

Ik maak veel gebruik van mijn steam deck met dock aan de tv, en een game PC. Veel van de games die ik speel runnen niet heel lekker via de dock naar de tv op 1080p. De steam machine is hier, in mijn optiek, een goede oplossing voor.

Mijn vrouw word er niet gelukkig van als ik de hele dag op het kantoor zit, en met de steam machine kan ik toch de wat zwaardere steam games gewoon in de woonkamer spelen.
Duidelijk 😎👍🏻 veel plezier alvast ermee !

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Stunned Guy
Hier is hij gisterenavond ook in gebruik genomen en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben! Ik kreeg zelfs weer een beetje dat 'WOW' gevoel wat ik jaren geleden kreeg toen ik de LCD Deck in gebruik nam. Deze heeft er destijds voor gezorgd dat mijn passie voor gamen weer nieuw leven in geblazen werd.

Het begint eigenlijk al bij de verpakking (ja alles zat erin :P ), zoals andere hier ook al gezegd hebben, die Valve zeer netjes ontworpen heeft. De Steam Machine zelf is qua design echt een indrukwekkend apparaat.

De setup was zeer makkelijk en wat blijft SteamOS toch een verademing, zeker t.o.v. Windows. Maar ik zou graag verder willen gaan en vind het qua OS de fijnste die er is, ook in vergelijk met bijvoorbeeld Nintendo, Xbox en Playstation.

Dan de controller, waar ik vooraf wel wat twijfels over had. Ik vond hem een beetje lomp ogen op foto's en filmpjes, maar niets is minder waar ik vind hem heerlijk in de hand liggen en m'n eerste indruk is zeer goed. Ik gebruik hem samen de de puck en vind dit vooralsnog prima werken, signaalsterkte is goed en vind het ook handig dat ik gelijk m'n controller kan opladen, mooi simplistisch design van de puck.

Zijn er dan helemaal geen nadelen? In mijn optiek maar 1 en dat is de 'tegenvallende' performance in 4K, maar dit wist ik natuurlijk al en daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht, toch had ik dat uiteraard liever anders gezien.

Ik heb direct wat games gedownload en getest, oudere en nieuwere games, maar ik heb ze veel te kort gespeeld om daar een goed oordeel over te kunnen geven, dus deze mening houd ik nog even voor me.

Uiteindelijk is de eerste indruk boven verwachting goed en ga ik denk ik heel veel plezier aan de Steam Machine beleven. Met name om native wat oudere games uit m'n backlog te gaan spelen, streamen vanaf m'n RTX 4090 voor de zwaardere games en emulatie.

• M3llow
Ik heb de 512 gb met controller vrijdag om 06:30 besteld en vandaag wordt hij tussen 1300 en 1500 binnen. Ben erg benieuwd! Mooie snelle bezorging ook. Net zo snel als gehoopt na alle berichten hier, maar sneller dan verwacht! Toevallig heb ik net vakantie dus ik kan hem uitgebreid testen :Y)

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:10
Vandaag Starvester uitgespeeld. Spel wat ik al een tijdje wilde spelen maar niet voor OSX gemaakt is. Via steamlink nu lekker op de MacBook kunnen spelen terwijl je niet eens merkt dat de steammachine aan staat.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:18
Die van mij is officieel gestolen (verloren tijdens bezorging). Nu hopen dat Valve meewerkt en dit ook bevestigt. Ik wacht nu al twee weken en sinds eind juli geen updates meer qua bezorging, de lokale bezorgdienst heeft aangegeven dat het daarom niet meer bezorgd zal worden omdat een pakket er niet 2 weken over kan doen vanaf het moment dat Denemarken verlaten wordt en Zweden binnenkomt (woon in Zweden).

Erg balen, hoop dat ze wel een nieuwe beschikbaar hebben!

• Jeroen O
  • Nu online
Ja dat is balen. Hou ons maar op de hoogte van hoe het nu verder gaat.

Ik ben benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:15:
Die van mij is officieel gestolen (verloren tijdens bezorging). Nu hopen dat Valve meewerkt en dit ook bevestigt. Ik wacht nu al twee weken en sinds eind juli geen updates meer qua bezorging, de lokale bezorgdienst heeft aangegeven dat het daarom niet meer bezorgd zal worden omdat een pakket er niet 2 weken over kan doen vanaf het moment dat Denemarken verlaten wordt en Zweden binnenkomt (woon in Zweden).

Erg balen, hoop dat ze wel een nieuwe beschikbaar hebben!
Woah dit is echt zuur. Hopelijk krijg je een vervangend apparaat of je geld terug.

PSN : Geraedus

• Qapla1
  • Nu online
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:15:
Die van mij is officieel gestolen (verloren tijdens bezorging). Nu hopen dat Valve meewerkt en dit ook bevestigt. — knip —
Dat is echt f****d. Hoe heb je betaald? Met creditcard? Hopelijk reageren ze bij Valve.

• Orangelights23
Qapla1 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:47:
[...]

Dat is echt f****d. Hoe heb je betaald? Met creditcard? Hopelijk reageren ze bij Valve.
Bankoverschrijving. Lijkt mij dat Valve ook ziet dat het kwijtgeraakt is in hun systemen en dat er nooit een poging om te bezorgen is gedaan.

Wel balen! Of is dit een teken dat ik het toch niet had moeten kopen? :P

• Qapla1
  • Nu online
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:16:
[...]

Bankoverschrijving. Lijkt mij dat Valve ook ziet dat het kwijtgeraakt is in hun systemen en dat er nooit een poging om te bezorgen is gedaan.

Wel balen! Of is dit een teken dat ik het toch niet had moeten kopen? :P
Dat lijkt me wel alhoewel wij er niet voor hebben getekend dat ie afgeleverd werd. Enige wat ze doen is de barcode scannen op het moment dat ze hem afgeven. Geen idee hoe snel ze bij Valve zijn met dat soort zaken. Er zijn nu dus twee opties, of ze sturen je een nieuwe of je krijgt je geld terug.

Ergens in Denemarken (of Zweden) heeft een nieuwsgierige medewerker die doos voorbij zien komen, gedacht van heej wat een aparte vorm, laat ik eens kijken wat het is, labeltje bekeken, op internet gezocht, daar erachter gekomen wat het kan zijn en toen dacht van dat is een leuk kadootje voor mezelf…. Er staat niet met grote letters op dat het van Valve komt maar even wat verder kijken en dan zie je op dat ene labeltje wat er in zit. En wees eerlijk, console en controller zeggen wel genoeg toch? Als je maar lang genoeg in de logistieke keten werkt en vaak dezelfde soorten verpakkingen en labels voorbij ziet komen dan weet je op een gegeven moment wel wat je in je handen hebt. Plus als het echt een HVHR (HighValueHighRisk) zending is dan valt dat helemaal op vanwege de extra maatregelen hoe het verpakt is.

• DLSS
Qapla1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 06:49:
[...]

Dat lijkt me wel alhoewel wij er niet voor hebben getekend dat ie afgeleverd werd. Enige wat ze doen is de barcode scannen op het moment dat ze hem afgeven. Geen idee hoe snel ze bij Valve zijn met dat soort zaken. Er zijn nu dus twee opties, of ze sturen je een nieuwe of je krijgt je geld terug.

Ergens in Denemarken (of Zweden) heeft een nieuwsgierige medewerker die doos voorbij zien komen, gedacht van heej wat een aparte vorm, laat ik eens kijken wat het is, labeltje bekeken, op internet gezocht, daar erachter gekomen wat het kan zijn en toen dacht van dat is een leuk kadootje voor mezelf…. Er staat niet met grote letters op dat het van Valve komt maar even wat verder kijken en dan zie je op dat ene labeltje wat er in zit. En wees eerlijk, console en controller zeggen wel genoeg toch? Als je maar lang genoeg in de logistieke keten werkt en vaak dezelfde soorten verpakkingen en labels voorbij ziet komen dan weet je op een gegeven moment wel wat je in je handen hebt. Plus als het echt een HVHR (HighValueHighRisk) zending is dan valt dat helemaal op vanwege de extra maatregelen hoe het verpakt is.
Voor zover ik weet is het niet aankomen van een pakketje in Nederland voor rekening en risico van de verzender.

Vervelend voor Valve als dit vaak gebeurt (en bizar dat postbedrijven niet gewoon aansprakelijk zijn) maar als ontvanger zou dit niet jouw probleem moeten zijn.

• Qapla1
  • Nu online
DLSS schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 06:53:
[...]

Voor zover ik weet is het niet aankomen van een pakketje in Nederland voor rekening en risico van de verzender.

Vervelend voor Valve als dit vaak gebeurt (en bizar dat postbedrijven niet gewoon aansprakelijk zijn) maar als ontvanger zou dit niet jouw probleem moeten zijn.
Postbedrijven, transporteurs, vervoerders, afzenders etc. hebben daarover afspraken gemaakt. Een CEVA of DHL en in dit geval GLS en DBSchenker zijn tot een bepaalde hoogte aansprakelijk. Toevallig heb ik nu met DHL een soortgelijk geval, pakketje wat ik op Marktplaats gekocht heb is ergens van de band gevallen, is al sinds 25 juli niet meer gescand. Onderzoek gestart en ze kunnen het niet meer vinden dus als vermist opgegeven. Ik krijg nu van DHL €3,40 vergoed omdat het maar een kilo weegt.

Stukje uit de mail over hoe hoog de vergoeding is en hoe dat bepaalt is:

Zo bepalen we de vergoeding
Pakketten bij DHL eCommerce vergoeden we volgens de wettelijke afspraken in het Burgerlijk Wetboek 8:1105 en besluit ex artikel 1105 van hetzelfde wetboek artikel. De vergoeding is nooit hoger dan de waarde van de zending en vastgesteld op € 3,40 per kilo binnen Nederland. Buiten Nederland gaat het om € 10,75 per kilo (vastgesteld in het CMR-verdrag voor internationale zendingen).

Dus Valve zal wel een iets hogere vergoeding krijgen, die zullen vast wel andere afspraken gemaakt hebben. Maar als ze dat niet hebben gedaan dan krijgen ze als afzender maar iets van €55 vergoed….. GLS zal vergelijkbare afspraken hebben.

Vervelend blijft het wel. Je wacht en er komt niks, moet je gaan mailen, wachten en hopelijk krijg je een nieuwe of je geld terug.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:10
Ik denk dat we nu offtopic gaan maar in de mail van Valve met gelekte gegevens staat: type en prijs van het bestelde product.

Dus bij de verzender is dat bekend. Misschien hebben ze het wel verzekerd.

• Orangelights23
Heb zojuist bevestiging gekregen dat ze een nieuwe Steam Machine gaan verzenden, nice! Ben toch nog bezig met een game op de PS5 dus ergens komt het wel goed uit :P

• Stunned Guy
Netjes dat hebben ze dan best snel geregeld moet ik zeggen 👍

Hopelijk komt hij snel binnen en kan je er eindelijk van genieten!

• Qapla1
  • Nu online
Wie van de gebruikers heeft ook moeite om hem met de controller via het menu in slaapstand te krijgen? Hier tot wel 6 keer geprobeerd en elke keer start ie meteen weer op. Meeste functies van dat hdmi cec staan uit hier. Enige wat hier helpt is via het menu hem maar helemaal uit zetten. Moet je daarna wel op het knopje drukken om hem aan te zetten.

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:11
Qapla1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:13:
Wie van de gebruikers heeft ook moeite om hem met de controller via het menu in slaapstand te krijgen? Hier tot wel 6 keer geprobeerd en elke keer start ie meteen weer op. Meeste functies van dat hdmi cec staan uit hier. Enige wat hier helpt is via het menu hem maar helemaal uit zetten. Moet je daarna wel op het knopje drukken om hem aan te zetten.
Is een bekende bug. Als het goed is is dat met de beta die je nu kan installeren gefixed. Als je geen beta wil draaien moet je even wachten tot hij naar stable release gaat

• Roytjuh99
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:56
Ik heb gisteravond na veel klassiek pakketbezorgergedoe met GLS eindelijk mijn Steam Machine in handen gekregen!

Gelijk aangesloten op mijn televisie en de eerste indruk na 2 uur spelen was erg goed. Ik had tijdens de Summer Sale al Spider-Man: Remastered gekocht met het idee deze op de bank te spelen. Om niet zo lang te hoeven wachten tot het gedownload was naar de Steam Machine, had ik het spel al gedownload op mijn pc. Een download over het lokale netwerk namelijk een stuk sneller dan over het internet! (https://help.steampowered.com/en/faqs/view/46BD-6BA8-B012-CE43 voor wie niet wist dat dit kon). Op 1440p High graphics met FSR aan zag het er top uit en werkte het mega soepel. Dus misschien dat ik de resolutie of graphics nog verder kan opkrikken?

Toch ben ik nog wel even herinnerd dat het product nog niet zo oud is. Bij het installeren van Spider-Man ben ik een beetje door de interface gaan snuffelen en heb ik het voor elkaar gekregen om de boel vast te laten lopen. De download boekte geen progressie meer en ik kon het menu niet meer openen. Alleen een hard-reset kon dit oplossen. Ook heb ik het (denk ik?) voor elkaar gekregen om mijn Steam Controller te unpairen. Vervolgens probeerde ik hem met de USB kabel weer te pairen: ik kreeg netjes een prompt of ik dit wilde doen na het inpluggen, maar ik kon met de controller niet op OK drukken. Hiervoor moest ik toch echt een toetsenbord pakken: nadat ik op Enter had gedrukte werkte de controller wél! Beetje flauw, maar vast iets wat te fixen is.

Ook ben ik er weer even mee geconfronteerd (als Switch-eigenaar) dat de Steam/Xbox controller net niet de Nintendo controller is. Je kunt in Steam wel de XY en AB knoppen omdraaien, maar in Spider-Man worden de labels vervolgens óók omgedraaid! Geen idee of hier een fix voor is? Ik heb al (voor mijn gevoel) te veel tijd verspild aan het proberen te remappen, maar zonder succes. Voor nu ga ik maar accepteren dat mijn muscle memory helemaal naar de knoppen is voor de eerste paar sessies (pun intended).

Gedurende de avond kreeg ik ook opeens last van een wegvallende verbinding tussen controller en Steam Machine. De reconnect was heel snel, maar wel een beetje irritant. Geen idee of dat nog beter wordt, maar ik wil de kleine Gabecube nog wel op een andere plek gaan zetten, dus hopelijk helpt dat.

Aan het eind van de avond ook nog even de HDMI CEC geprobeerd. Televisie uitzetten deed netjes de Steam Machine in sleep zetten. Op de Steam-knop drukken op de controller had vervolgens binnen enkele tellen zowel de Steam Machine als m'n televisie aan. Daar ben ik echt wel onder de indruk van, hoe snel je eigenlijk weer verder kunt spelen. Boot time was wel relatief lang voor mijn gevoel, vooral omdat het scherm heel lang zwart blijft.

Al met al ben ik heel gelukkig met m'n "investering". Veel succes en geluk aan iedereen die hem nog moet krijgen of bestellen! Aan de hoeveelheid mensen hier die een bestelmail krijgen, komt dat vast goed!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wes1987 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:25:
[...]

Is een bekende bug. Als het goed is is dat met de beta die je nu kan installeren gefixed. Als je geen beta wil draaien moet je even wachten tot hij naar stable release gaat
Ik geloof dat het zelfs een firmware bug is. Als je de beta installeert, dan wordt de firmware geüpdatet en de firmware wordt niet meer gedowngraded bij het terugschakelen naar stable. Het zou dus genoeg moeten zijn om de beta te installeren en daarna meteen weer stable te installeren.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• M3llow
Ik ben blij verrast met de performance van de Steam Machine. Hij draait Cyberpunk echt wel goed op 1080p, wat een beetje de benchmark is voor mij. Op de dag van aankomst (afgelopen dinsdag) mooi human fall flat, stickfight the game en portal 2 kunnen splitscreenen met mijn broer (ja, ik heb de luxe van 2 steam controllers: de eerste direct bij release kunnen bestellen en de tweede bij de steam machine geleverd).

Daarna perfect arc raiders met twee tv’s naast elkaar crossplay (de ander op de ps5) kunnen spelen. Draait ook erg goed en heel mooi.

Ook split fiction lekker op de bank met vriendin gespeeld, en die is er ook enthousiast over. Wat werkt het allemaal top, de steam machine heeft mijn verwachtingen volledig waargemaakt en het is mijn geld dubbel en dwars waard. Het is precies de ervaring waar ik al jaren op wachtte.

• M3llow
En tot slot maakt het het wachten op de steam frame veeeel dragelijker, niet meer dwangmatig de steam frame reddit refreshen 8)7

• Pro-prutser
M3llow schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:22:
Ik ben blij verrast met de performance van de Steam Machine. Hij draait Cyberpunk echt wel goed op 1080p, wat een beetje de benchmark is voor mij. Op de dag van aankomst (afgelopen dinsdag) mooi human fall flat, stickfight the game en portal 2 kunnen splitscreenen met mijn broer (ja, ik heb de luxe van 2 steam controllers: de eerste direct bij release kunnen bestellen en de tweede bij de steam machine geleverd).

Daarna perfect arc raiders met twee tv’s naast elkaar crossplay (de ander op de ps5) kunnen spelen. Draait ook erg goed en heel mooi.

Ook split fiction lekker op de bank met vriendin gespeeld, en die is er ook enthousiast over. Wat werkt het allemaal top, de steam machine heeft mijn verwachtingen volledig waargemaakt en het is mijn geld dubbel en dwars waard. Het is precies de ervaring waar ik al jaren op wachtte.
Klinkt goed 😃

Het is je van harte gegund!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:11

Mooi om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik heb hem zelf via Marktplaats kunnen scoren voor een lichte meerprijs, maar ben ook onwijs blij er mee.

Toen ik de prijs zag wilde ik eigenlijk voor zelfbouw gaan, maar dat is qua formaat gewoon niet te doen. Ik heb een vrouw die niet heel enthousiast wordt van mijn enthousiasme voor tech. Dus een mini Atx pc in het tv meubel kastje is niet iets wat zij graag zou zien.

De Steam Machine is misschien minder krachtig en prijziger dan zelfbouw. Maar ik heb boven een krachtige game pc staan. Die mindere specs neem ik voor lief en de combinatie van games in 1080p/1440p werkt prima. Super blij met de aanschaf en vrouwlief vindt dit ook prima. Win win

• DLSS
Wat werkt het allemaal top, de steam machine heeft mijn verwachtingen volledig waargemaakt en het is mijn geld dubbel en dwars waard. Het is precies de ervaring waar ik al jaren op wachtte.
Wat heerlijk 👍 - mooi om te zien dat mensen nog lekker van de hobby kunnen genieten ondanks de barre tijden.

• Jeroen O
  • Nu online
Ik ben er ook blij mee.

Natuurlijk ben ik mijn Steam Deck ook blij, maar je merkt dat deze voor een groot scherm toch wat kracht tekort komt.

Ik wil wel weer eens wat met een train simulator gaan doen, maar een dergelijk programma komt op een groot scherm veel beter tot zijn recht.

Derail Valley op Steam Deck: 30 FPS @ 720p

Derail Valley op Steam Machine: 60 FPS @ 1080p. Werkt als een zonnetje.

De nieuwe Steam Controller ligt ook lekker in de hand. Met de combi Steam Deck / Steam Machine heb ik helemaal geen game PC meer nodig. Sinds ik 1,5 jaar geleden van de buitendienst naar de binnendienst ben gegaan, zit ik al de hele dag achter een bureau op een PC te werken. Ik heb helemaal geen behoefte om dan ‘s-avonds ook nog eens achter een PC te zitten. De Steam Deck en Steam Machine is hier een ideale combinatie, want ik kan wel gewoon al mijn spellen blijven spelen, maar dan vanaf de bank.

• Orangelights23
Bedankt nog voor jullie steunbetuigingen gisteren, over dat mijn Steam Machine onderweg verloren is geraakt.

Ik heb hem net opgehaald… vanochtend bericht dat hij hier in Zweden aan is gekomen en in de middag al klaar om opgehaald te worden… :o Heb net al 10 games geïnstalleerd, dag vrije tijd!

• Qapla1
  • Nu online
Orangelights23 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:52:
Bedankt nog voor jullie steunbetuigingen gisteren, over dat mijn Steam Machine onderweg verloren is geraakt.

Ik heb hem net opgehaald… vanochtend bericht dat hij hier in Zweden aan is gekomen en in de middag al klaar om opgehaald te worden… :o Heb net al 10 games geïnstalleerd, dag vrije tijd!
Dat is ook snel. 11 augustus krijg je te horen dat ie vermist is. 12 augustus krijg je van Valve de bevestiging dat ze een nieuwe gaan sturen en vandaag heb je hem al binnen…. Is het die als vermist was opgegeven of is deze met een koerier gekomen? Hoe dan ook, veel plezier er mee.

Ander onderwerp:

De beta heeft tot nu toe het probleem met dat hdmi cec opgelost hier. Dus heb je die nog niet toegepast, het is het overwegen waard.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Machine en de Steam Controller:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Frame: [Steam Frame VR] Bespreek topic

Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.