• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08
Orangelights23 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:04:
[...]

Wat doe jij in hemelsnaam met je PS5 controllers dan? Ik heb er 4 sinds launch, redelijk actief in gebruik sindsdien en ik heb 0 problemen gehad.

Ik heb geen idee of de Steam Controller geen stick drift heeft, maar nu al problemen buitensluiten vind ik bijzonder.
Blijkbaar andere dingen dan jij :D
Ik ben overigens niet de enige hoor, als je er naar zoekt krijg je erg veel hits met mensen die er ook last van hebben, overigens niet alleen PS5, maar ook Xbox en Nintendo.

Ze kunnen per definite geen stick drift krijgen omdat er geen slijtende onderdelen worden gebruikt, lees die url maar eens welke ik hiervoor poste of zoek maar eens op HE of TMR welke de steam controller gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Theetjuh op 24-06-2026 15:16 ]

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:01
overhyped schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:36:
[...]

Je mist het punt van de steam machine. Die concurreert niet met een zelfbouw pc in een te grote kast.
Als hij daar niet mee concurreert, dan is het met de PS5, want hij concurreert sowieso ergens mee om gamerhartjes te winnen.

Een PS5 pro is nu voor €850 te krijgen. Dat is €578(!) goedkoper dan de Steam Machine en krachtiger dan de Steam Machine.

Eitherway is de Steam Machine mijns inziens een slechte deal. Maar we leven gelukkig in een vrij land, dus koop hem vooral als je het anders ziet.

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 00:13
RomeoOscarBravo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:22:
[...]

Als hij daar niet mee concurreert, dan is het met de PS5, want hij concurreert sowieso ergens mee om gamerhartjes te winnen.

Een PS5 pro is nu voor €850 te krijgen. Dat is €578(!) goedkoper dan de Steam Machine en krachtiger dan de Steam Machine.

Eitherway is de Steam Machine mijns inziens een slechte deal. Maar we leven gelukkig in een vrij land, dus koop hem vooral als je het anders ziet.
Hij concurreert met small form factor PCs. En maakt uberhaupt SFF mainstream/toegankelijk hierdoor wat super is.

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:01
AMDLegion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:26:
[...]

Hij concurreert met small form factor PCs. En maakt uberhaupt SFF mainstream/toegankelijk hierdoor wat super is.
Toegankelijk maken was ooit het idee, net als 4K60. Beiden zijn helaas niet uitgekomen.

• AMDLegion
RomeoOscarBravo schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:31:
[...]

Toegankelijk maken was ooit het idee, net als 4K60. Beiden zijn helaas niet uitgekomen.
Goedkoopste mini gaming PC op de markt en dan ook nog eens van een reputable brand.

En dat zou alleen raw specs vergelijken zijn. De Steam machine bied zoveel meer dan zo'n ( veel ) duurdere mini gaming pc qua software en afwerking

[ Voor 20% gewijzigd door AMDLegion op 24-06-2026 15:39 ]

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:42
[...]

Niet helemaal een eerlijke vergelijking. Met de PS5 Pro zit je vast aan het Sony-ecosysteem en lever je in op het gebied van flexibiliteit, formfactor (het ding is veel groter) en desktopfunctionaliteit. Daarnaast heb je nog tal van dingen die niet kunnen op de PS5 pro maar wel op de Steam machine (zoals het emuleren van je oude retro games).

Voor wat betreft functionaliteit is er dus een groot verschil. Niet iedereen zoek naar die functionaliteit natuurlijk, maar voor de mensen die dat wél willen is de PS5 pro geen optie en vergelijk je de Steam Machine dus eerder met prebuild systemen dan consoles.

En dan is het ook nog zo dat je doorgaans meer voor games betaalt en je moet vijf tot zeven jaar lang maandelijks betalen voor online gaming. Als je 5 jaar PSN optelt en in die periode een stuk of 20 tot 30 games voor een meerprijs moet aanschaffen wordt het prijsverschil natuurlijk een stuk kleiner.

Dat gezegd hebbende, de PS5 pro is hardwarematig erg goed. Komt zelfs in de buurt van een midrange PC (RX 9060XT/5060ti) - dat is een behoorlijke stap krachtiger dan de Steam Machine. (Al valt de CPU van de PS5 pro volgens mij wel wat onder het niveau van de Steam machine).

[ Voor 47% gewijzigd door DLSS op 24-06-2026 15:56 ]

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:56
de switch 2 is nog minder krachtig. Die zal wel helemaal niet verkopen dan :P

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
PS5 zal in de toekomst ook wel duurder worden. Vergelijking op prijs is ook maar een dagopname.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:56
Het zijn compleet andere producten. Ik heb beide versies van de 512 in reservering gedaan. Als de tendens is dat niemand hem wil kopen moet ik hem toch zeker na de vakantie in bezit kunnen hebben.

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59
alwind schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:15:
de switch 2 is nog minder krachtig. Die zal wel helemaal niet verkopen dan :P
die kost dan ook geen bijna 1000+ (nog niet)

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59
alwind schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:23:
Het zijn compleet andere producten. Ik heb beide versies van de 512 in reservering gedaan. Als de tendens is dat niemand hem wil kopen moet ik hem toch zeker na de vakantie in bezit kunnen hebben.
er is een vrij beperkte voorraad

verwachting is dat voor een eerste run (ruim) genoeg fans zijn, hoe het ook uit de verf komt. daarna though...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:01
alwind schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:23:
Moet je het dan ook kopen of krijg je een bedenktijd?

Heb het al gezien ;)

Je hebt dan 72 uur om de aankoop af te ronden, voordat we je reservering annuleren en doorgaan met de volgende persoon in de rij.

[ Voor 17% gewijzigd door bie100 op 24-06-2026 17:22 ]

• AMDLegion
bie100 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:21:
[...]

Moet je het dan ook kopen of krijg je een bedenktijd?

Heb het al gezien ;)

Je hebt dan 72 uur om de aankoop af te ronden, voordat we je reservering annuleren en doorgaan met de volgende persoon in de rij.
Ik denk dat de grootste delay nog gaat zijn dat mensen 72 uur reserveringen hebben aflopen voordat de volgende weer de kans krijgt. Heb al zo veel gelezen dat mensen hem voor de zekerheid reserveren maar waarschijnlijk niet gaan kopen.

En ik ben er zelf ook schuldig aan met meerdere reserveringen ( 25+ )

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:32
Ook al zou je hem willen (zoals ik), dan wordt het alsnog erg lastig ivm kleine batch. Valve heeft dat al gecommuniceerd dat er niet heel veel Machines zijn geproduceerd…

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:01
AMDLegion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat de grootste delay nog gaat zijn dat mensen 72 uur reserveringen hebben aflopen voordat de volgende weer de kans krijgt. Heb al zo veel gelezen dat mensen hem voor de zekerheid reserveren maar waarschijnlijk niet gaan kopen.

En ik ben er zelf ook schuldig aan met meerdere reserveringen ( 25+ )
Nou ik hoef het zelf niet maar mischien heb ik geluk en kan er een ander blij mee maken ;)

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
DLSS schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:44:
[...]

En dan is het ook nog zo dat je doorgaans meer voor games betaalt en je moet vijf tot zeven jaar lang maandelijks betalen voor online gaming. Als je 5 jaar PSN optelt en in die periode een stuk of 20 tot 30 games voor een meerprijs moet aanschaffen wordt het prijsverschil natuurlijk een stuk kleiner.
Volgens mij is dat een heel outdated idee, dat je meer zou betalen voor games op de PS5. Nou ben ik zelf echt een pc gamer, maar consoles hebben al jaren net zulke goede sales als Steam, meestal met exact dezelfde prijs. Alleen als je echt voor key resellers gaat of bundels en zo kun je echt goedkoper uit zijn op PC. Maar ja, op de console kun je eventueel weer voor fysiek gaan die je dan weer kunt verkopen.

Wat betreft online... Ja dat klopt, maar kopen mensen een steam machine echt voor online play? Veel games zullen niet werken vanwege de anti cheat... Als performance belangrijk is zit je er ook niet echt lekker... En als je vanaf de bank met controller wil spelen zul je bij veel games ook in het nadeel zijn tegen muis en keyboard spelers terwijl je op PlayStation tegen andere controller spelers speelt. Misschien dat sommige games je ook op pc met controllers samenvoegt, maar vaak gaat het volgens mij toch puur op platform.

Het hangt dus heel erg af van wat je precies wil hoe het financieel uitpakt... In bepaalde scenarios kun jij gelijk hebben maar het is zeker niet voor iedereen zo. Mocht je bv toevallig dan weer vooral free to play games online willen spelen dan heb je meen ik op PlayStation ook weer geen ps plus nodig.

Gamertag: FinrazielNL

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:20
[...]

De steam machine creëert een nieuwe niche. Of die succesvol is gaat de markt bewijzen (ik gok van wel) ik heb echt niemand gehoord die kiest tussen een PlayStation of een steam machine.

Ook voor mijzelf: geen seconde heb ik overwogen om een PlayStation of nieuwe Xbox te kopen.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 02:25
Ik weet zeker dat als iemand een PS5 (Pro), Series S/X, zelfbouw PC of een Steam Machine koopt, degene veel game plezier gaat hebben.

Kwestie van voorkeuren, vandaar de verschillen. Deze verschillen zijn m.i. onderhevig aan een belangrijke overeenkomst en dat is dat we allemaal gamers zijn die lekker willen ontspannen.

Als ik de hevige meningsverschillen hier op het forum lees dan voelt het alsof we ons doel voorbij gaan.

Discussiëren en je gelijk willen halen vind ik twee verschillende dingen. Discussiëren vind ik informatief, maar hardnekkig je gelijk willen halen vind ik niet zoveel toevoeging hebben.

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:32
Ik schrok alleen wel van de performance. Zelfs minder dan ps5. Dat ga je wel merken op een 4k televisie

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 02:25
hotymoty schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:40:
Ik schrok alleen wel van de performance. Zelfs minder dan ps5. Dat ga je wel merken op een 4k televisie
Zit die qua performance ongeveer tussen de Switch 2 en PS5?

A long, long time ago, a massive backlog awaited me.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:53
Maar is het heel erg om de resolutie op 1080p te zetten als je via je TV speelt? Ik kan me voorstellen dat doormiddel van upscaling e.d. je hier niet direct veel van merkt.

• M3llow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:22
Als je in 4k wil gamen zit je bij de Steam Machine op t verkeerde adres. Maar uberhaupt in die prijsklasse ga je geen 4k gamepc krijgen. 4k tv gaming daar is het denk ik nog te vroeg voor, tenzij je een bakbeest naast je tv wil zetten.

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:42
M3llow schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:19:
Als je in 4k wil gamen zit je bij de Steam Machine op t verkeerde adres. Maar uberhaupt in die prijsklasse ga je geen 4k gamepc krijgen. 4k tv gaming daar is het denk ik nog te vroeg voor, tenzij je een bakbeest naast je tv wil zetten.
Naja, het is vrij eenvoudig om in 4K te gamen. Je kunt bijvoorbeeld een interne resolutie van 720p via FSR opschalen naar 4K.

Echt native 4K met 60 fps of meer in moderne triple-A-games is eigenlijk alleen haalbaar met een midrange-pc of beter. Zelfs de PS5 Pro schakelt meestal terug naar 30 fps of gebruikt een lagere interne resolutie, die via DRS en PSSR wordt opgeschaald om tot 4k te komen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste