Waarschijnlijk. Wel moeten prijzen dan voldoende zakken met de verwachting dat die laag blijven.
Of wellicht een Steam Machine uitbrengen met locked bootloader zodat er alleen SteamOS op kan draaien en daarom dus de prijs omlaag kan.
Dat gaat niet gebeuren. Past niet in het ecosysteem en de bedoelingen van Valve. Bovendien: hack die machines en je hebt gesubsidieerde PC's. Dat gaat Valve niet faciliteren.
Heb voor de zekerheid mij ingeschreven om er over na te denken, maar toch verwacht ik dat ik er toch vanaf zie.
Ik heb al een spel-PC die bestaat uit een mengelmoes van hardware uitgegeven tussen 2018 en 2024. Die heeft op alle vlakken betere specificaties dan de Steam Machine. Ook hoeft die niet onder een TV te staan, want ik stream alles (inderdaad Sunshine en Moonlight). Dat die PC dus wat groter en misschien zelfs luider is maakt mij niet veel uit.
Daarom heb ik mij niet ingeschreven. Ik kan het wel doen en de scalper gaan uithangen, maar dat kost mij te veel moeite voor te weinig opbrengst (naast dat ik het wat oneerlijk vind, uiteraard).
De twee Steam Controllers die ik heb ben ik dan wel erg blij mee. Maar die zijn dan ook niet gebonden aan de Steam Machine.
[edit]
Steam Frame heeft ook niet mijn aandacht. Voor mij is er niet voldoende te spelen in VR en is het te oncomfortabel. Ik kijk echt niet uit naar het opdoen van een VR-bril voor het spelen van dat soort spellen. De voordelen van VR wegen niet op tegen de nadelen, terwijl ik best wel veel in VR heb gespeeld.
[
Voor 10% gewijzigd door
The Zep Man op 23-06-2026 12:44
]