✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Komt het apparaat uberhaupt wel met Ram?
Gezien bepaalde PC boutiques nu PC's leveren zonder Ram e.d.
Dat die Tsjechische retailer maar wat random prijzen ingevuld heeft zou best kunnen, misschien was het een foutje (voorbereidend op release, maar per ongeluk online gezet), of een poging tot aandacht.G_Dragon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:17:
Dat moet fake zijn, want die prijzen zijn veel te hoog
Of die prijzen niet kloppen omdat de prijs veel te hoog is, moet nog maar blijken. Ik zou echt niet twee keer knipperen als de Steam Machine uiteindelijk voor €899 verkocht gaat worden, met de huidige ram-prijzen.
Een PC leveren zonder geheugen kan ik me nog wel voorstellen, maar het hele idee van producten zoals de Steam Deck en Steam Machine is dat het kant-en-klare producten zijn die out-of-the-box werken. Dus die gaan nooit zonder geheugen verkocht worden.Psyonara schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:20:
Gezien de SSD en Ram prijzen zou het mij niks verbazen.
Komt het apparaat uberhaupt wel met Ram?
Gezien bepaalde PC boutiques nu PC's leveren zonder Ram e.d.
[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 10-01-2026 16:26 ]
The devil is in the details.
Als ze boven de €500 gaan zitten valt het hele console idee direct weg, dit is toch juist de reden waarom ze het hebben gemaakt en willen gaan uitbrengen. De Steam machine zal een mooie concurrent voor Xbox en Playstation zijn, maar alles staat of valt met de prijs. Ik kan me eerlijk gezegd persoonlijk niet voorstellen dat er iemand is die voor deze hardware €700+ wil neerleggenHahn schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:20:
[...]
Dat die Tsjechische retailer maar wat random prijzen ingevuld heeft zou best kunnen, misschien was het een foutje (voorbereidend op release, maar per ongeluk online gezet), of een poging tot aandacht.
Of die prijzen die kloppen omdat de prijs veel te hoog is, moet nog maar blijken. Ik zou echt niet twee keer knipperen als de Steam Machine uiteindelijk voor €899 verkocht gaat worden, met de huidige ram-prijzen.
[...]
Een PC leveren zonder geheugen kan ik me nog wel voorstellen, maar het hele idee van producten zoals de Steam Deck en Steam Machine is dat het kant-en-klare producten zijn die out-of-the-box werken. Dus die gaan nooit zonder geheugen verkocht worden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
PlayStation 5 Pro is €749 en de Xbox is ten dode opgeschreven, dus een Steam Machine van rond de €800-900 lijkt me nog steeds een aardige 'concurrent'.G_Dragon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Als ze boven de €500 gaan zitten valt het hele console idee direct weg, dit is toch juist de reden waarom ze het hebben gemaakt en willen gaan uitbrengen. De Steam machine zal een mooie concurrent voor Xbox en Playstation zijn, maar alles staat of valt met de prijs.
Ik kan me dat wel voorstellen. 95% van de markt is geen diehard gamers die zelf hun pc's in elkaar zetten.Ik kan me eerlijk gezegd persoonlijk niet voorstellen dat er iemand is die voor deze hardware €700+ wil neerleggen
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 10-01-2026 15:28 ]
Geen rompslomp, meeste games spelen in je libary...
Kijk er wel naar uit, zeker als deze ook nog de nodige games naar de steam frame goed kan aansturen.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 10-01-2026 16:35 ]
Volgens mij hebben ze wel hardware retail in stores, maar enkel in Japan en Zuid-Korea. - Ik geloof overigens ook niet dat dit gerucht accuraat isFinraziel schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 14:25:
Sowieso heeft Valve nog vrijwel nergens hun hardware in retail stores gehad... maar dan zou het uitlekken via een Tjechische winkel? Nah... Dat ding gaat zeker in het begin alleen via Steam verkocht worden. Als hij al in retail stores komt dan pas na de launch, en waarschijnlijk veel later.
Ik vrees dat consoles vanaf nu ook ver boven de 500 gaan zitten. Dus een prijs boven de 500 euro zal in die zin een normale console prijs worden, Valve heeft helaas een extreem lastige release periode gekozen waardoor het 't eerst zichtbaar is.G_Dragon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Als ze boven de €500 gaan zitten valt het hele console idee direct weg, dit is toch juist de reden waarom ze het hebben gemaakt en willen gaan uitbrengen. De Steam machine zal een mooie concurrent voor Xbox en Playstation zijn, maar alles staat of valt met de prijs. Ik kan me eerlijk gezegd persoonlijk niet voorstellen dat er iemand is die voor deze hardware €700+ wil neerleggen
Je ziet overigens zelfs prijsverhogingen in de huidige generatie consoles (PS5 en Xbox Series X). De PS5 is nog net voor iets minder dan 500 euro te krijgen, maar geen idee hoe lang dat nog gaat duren. Grote kans dat zelfs Nintendo prijzen gaat verhogen terwijl de Switch 2 nog geen jaar uit is.. Ik las namelijk dat ze een groot probleem hebben met ram en nand prijzen.
Misschien kan Valve het project beter uitstellen... maar goed je weet ook niet hoe lang de prijzen zo hoog blijven.
[ Voor 4% gewijzigd door DLSS op 10-01-2026 16:46 ]
Vandaar de 'vrijwel'DLSS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:37:
[...]
Volgens mij hebben ze wel hardware retail in stores, maar enkel in Japan en Zuid-Korea. - Ik geloof overigens ook niet dat dit gerucht accuraat is
Gamertag: FinrazielNL
Gaat niet minder dan 700 worden denk ik.G_Dragon schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Als ze boven de €500 gaan zitten valt het hele console idee direct weg, dit is toch juist de reden waarom ze het hebben gemaakt en willen gaan uitbrengen. De Steam machine zal een mooie concurrent voor Xbox en Playstation zijn, maar alles staat of valt met de prijs. Ik kan me eerlijk gezegd persoonlijk niet voorstellen dat er iemand is die voor deze hardware €700+ wil neerleggen
Hey Dragon, ik heb je berichtjes ontvangen.G_Dragon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:22:
Ik ben gisteren druk bezig met het maken van een mooie TS voor dit onderwerp, weet niet of jullie nog mede-auteurs zoeken?
Je komt over als een leuke, enthousiaste liefhebber, maar ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt. Wat is precies je plan? (Excuses, ik heb hier geen ervaring mee)
Ik vrees dat je gelijk hebt. Een van de problemen waar ik net aan dacht en waar ze mogelijk tegenaan lopen, is dat de Steam Machine ook als gewone pc gebruikt kan worden.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:40:
[...]
Gaat niet minder dan 700 worden denk ik.
Als ze ‘m gaan subsidiëren en onder de marktprijs aanbieden, is er eigenlijk niets dat bedrijven tegenhoudt om er een paar honderd te bestellen als werkcomputers.
Dan krijg je de vreemde situatie dat Valve feitelijk zakelijke pc’s aan het subsidiëren is, terwijl hun echte doel met zo'n strategie natuurlijk is om mensen actiever te krijgen op Steam.
Dank je! Geen probleem, je kan namelijk mensen mede-auteur maken van dit onderwerp als topic starter. En dat ben jij namelijk, daarom dat ik jou vroeg of ik mede-auteur mag worden om de TS (starttopic) een mooie layout te geven. Dat is het aller eerste bericht waarmee dit onderwerp is begonnen, bij dat bericht kan je via wijzigingen van alles aanpassen.DLSS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:05:
[...]
Hey Dragon, ik heb je berichtjes ontvangen.
Je komt over als een leuke, enthousiaste liefhebber, maar ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt. Wat is precies je plan? (Excuses, ik heb hier geen ervaring mee)
Hopelijk kom je er uit
Ik zie helaas geen optie om je als mede-auteur toe te voegen 🤔. Als je het heel graag wilt, kun je het misschien aan een moderator vragen?G_Dragon schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:11:
[...]
Dank je! Geen probleem, je kan namelijk mensen mede-auteur maken van dit onderwerp als topic starter. En dat ben jij namelijk, daarom dat ik jou vroeg of ik mede-auteur mag worden om de TS (starttopic) een mooie layout te geven. Dat is het aller eerste bericht waarmee dit onderwerp is begonnen, bij dat bericht kan je via wijzigingen van alles aanpassen.
Hopelijk kom je er uit
Edit: Ik heb het gevonden, ik moest de eerste post wijzigen schijnbaar.
Ik heb je mede-auteur gemaakt. Hou het uiteraard wel netjes en vriendelijk please
[ Voor 11% gewijzigd door DLSS op 12-01-2026 16:29 ]
Komt helemaal goed, ik heb inmiddels al heel veel onderwerp gemaakt en onderhoudenDLSS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:24:
[...]
Ik zie helaas geen optie om je als mede-auteur toe te voegen 🤔. Als je het heel graag wilt, kun je het misschien aan een moderator vragen?
Edit: Ik heb het gevonden, ik moest de eerste post wijzigen schijnbaar.
Ik heb je mede-auteur gemaakt. Hou het uiteraard wel netjes en vriendelijk please
Edit:
Kleine foutjes moet er nog uit worden gehaald, maar de nieuwe layout staat wel alvast online.
[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 12-01-2026 18:11 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Met de huidige geruchten over het openstellen van de next gen xbox wacht ik het nog even af en hoop ik dat het mogelijk is steam os op de next gen xbox te kunnen draaien. Dat wordt dan een instant buy als de specs daarvan een flinke upgrade zijn ten opzichte van de series x.
Mocht steam os worden tegen gehouden op de next gen xbox dan overweeg ik ook nog zelf een steammachine te bouwen.
Dat is voor een groot deel toch wel af te vangen door early birds te koppelen aan een bestaand Steam account dat al x tijd bestaan of x aankopen gedaan hebben.DLSS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:09:
[...]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Een van de problemen waar ik net aan dacht en waar ze mogelijk tegenaan lopen, is dat de Steam Machine ook als gewone pc gebruikt kan worden.
Als ze ‘m gaan subsidiëren en onder de marktprijs aanbieden, is er eigenlijk niets dat bedrijven tegenhoudt om er een paar honderd te bestellen als werkcomputers.
Dan krijg je de vreemde situatie dat Valve feitelijk zakelijke pc’s aan het subsidiëren is, terwijl hun echte doel met zo'n strategie natuurlijk is om mensen actiever te krijgen op Steam.
Dat lijkt me sowieso een goed idee om de scalpers af te weren.
https://f1nerd.nl
DLSS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:09:
[...]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Een van de problemen waar ik net aan dacht en waar ze mogelijk tegenaan lopen, is dat de Steam Machine ook als gewone pc gebruikt kan worden.
Dat hoeven en gaan ze helemaal niet doen, want Valve heeft al aangegeven dat ze de Steam Machine niet met verlies gaan verkopen. Dus we hoeven ook niet na te denken over oplossingen voor problemen die niet bestaanymoona schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:18:
[...]
Dat is voor een groot deel toch wel af te vangen door early birds te koppelen aan een bestaand Steam account dat al x tijd bestaan of x aankopen gedaan hebben.
Dat lijkt me sowieso een goed idee om de scalpers af te weren.
[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 12-01-2026 22:23 ]
Gamertag: FinrazielNL
Ik hoop het ook, want het zou weer wat extra concurrentie op de markt kunnen gaan brengen. Maar ik blijf er persoonlijk bij dat dit valt of staat met de aanschafprijs..Chrisje1983 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:10:
Ik hoop echt dat dit een succes wordt maar ik wacht even af hoe de gpu specs van deze valve steam machine zich vertalen naar de praktijk. Het voelde bij de onthulling wel als een kleine teleurstelling dat de gpu vergelijkbaar is met een inmiddels 6 jaar oude xbox series x.
Met de huidige geruchten over het openstellen van de next gen xbox wacht ik het nog even af en hoop ik dat het mogelijk is steam os op de next gen xbox te kunnen draaien. Dat wordt dan een instant buy als de specs daarvan een flinke upgrade zijn ten opzichte van de series x.
Mocht steam os worden tegen gehouden op de next gen xbox dan overweeg ik ook nog zelf een steammachine te bouwen.
Alles word duurder is een prima argument van velen, maar het moet wel een prijsklasse van een console krijgen als je het als een console wegzet. Want anders moet je het een gaming pc gaan noemen
Ik zou hem in ieder geval niet halen als de prijs boven de €500 komt, dit was al een belachelijk hoge prijs voor de Nintendo Switch 2. Er zijn wel wat spellen die ik graag zou willen spelen maar dat is mij geen €500+ waard en tot we meer weten kunnen we helaas alleen maar speculeren
Ik weet uit ervaring dat je een goede mede-auteur bent dus heb je toegevoegd. Want meer handen maken licht werkLinksquest schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:50:
Mochten jullie nog hulp nodig hebben, voeg me maar toe, ben zelf ook sinds 1 jaar een trouwe Steam Deck gebruiker en ben zelf ook wel erg benieuwd naar deze machine.
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 13-01-2026 12:42 ]
Aangezien de gabe cube als instap pc geprijst gaat worden. vermoed ik minimaal 699 voor de 512 en 749 voor de 2TB.
Uiteraard is je eigen pc maken met daarop SteamOS, CachyOS of Bazzite ook prima mogelijk. een Ryzen 5600 met een 2 hands 5700xt/rx6700xt of iets soortgelijks krijg je bijna hetzelfde. de 6700xt heeft zelfs 12GB Vram.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ook SSD's zijn laatste maanden flink omhoog gegaan in prijs, de goedkoopste 2TB's in de Pricewatch zijn al bijna 150 euro. Dus maar 50 euro verschil tussen 512GB en 2TB Steam Machine gaat 'm nooit worden. Op z'n minst zal dat verschil 100 euro zijn, maar eerder nog meer.HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:30:
De GPU zal ongeveer een RX6600 zijn kwa peformance. Misschien een RX6650ish.
Aangezien de gabe cube als instap pc geprijst gaat worden. vermoed ik minimaal 699 voor de 512 en 749 voor de 2TB.
Uiteraard is je eigen pc maken met daarop SteamOS, CachyOS of Bazzite ook prima mogelijk. een Ryzen 5600 met een 2 hands 5700xt/rx6700xt of iets soortgelijks krijg je bijna hetzelfde. de 6700xt heeft zelfs 12GB Vram.
100 eur erbij dus 849 is idd beter, rare fout van mij. i stand corrected.Hahn schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:44:
[...]
Ook SSD's zijn laatste maanden flink omhoog gegaan in prijs, de goedkoopste 2TB's in de Pricewatch zijn al bijna 150 euro. Dus maar 50 euro verschil tussen 512GB en 2TB Steam Machine gaat 'm nooit worden. Op z'n minst zal dat verschil 100 euro zijn, maar eerder nog meer.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Gaat zeker meer zijn dan 500 euro. Mijn idee was ~750 euro, maar met de geheugenprijzen zal het hoger liggen.G_Dragon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:41:
[...]
Alles word duurder is een prima argument van velen, maar het moet wel een prijsklasse van een console krijgen als je het als een console wegzet. Want anders moet je het een gaming pc gaan noemen
Ik zou hem in ieder geval niet halen als de prijs boven de €500 komt, dit was al een belachelijk hoge prijs voor de Nintendo Switch 2. Er zijn wel wat spellen die ik graag zou willen spelen maar dat is mij geen €500+ waard en tot we meer weten kunnen we helaas alleen maar speculeren
Het systeem is immers volledig open. Ik denk dat ze ook niet met de console willen concurreren, toch niet degene die er al een hebben. Die zijn toch vastgeroest in het ecosysteem.
Ik ga ervanuit dat er binnen de pc markt wel ruimte voor is. Daarmee bedoel ik dan de occasionele pc speler die gebruiksgemak wil. De hardcore pc spelers zullen altijd wel zelf bouwen.
Je hebt natuurlijk wel dat er een verschil is wat er logisch is (duur want open systeem) en waarop de markt zit te wachten.