• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Mijn plannetje heeft gewerkt gisteren.

In home assistant.
Om 18:01 duurste uur zonneplan.
Als voorwaarde.
1. Accu is meer dan 80% vol
2. Verwachte zon voor volgende dag is boven bepaalde waarde (genoeg om accu vol te krijgen)
3. Stroomprijs hoger dan 35 cent.
Dan ontladen maximaal (Custom mode)
Om 19:01. Indien in Custom mode terug naar Self consumption.

In de ochtend om 07:01
1. Accu is meer dan 30% vol
2. Verwachte zon voor vandaag is boven bepaalde waarde (genoeg om accu vol te krijgen)
3. Stroomprijs hoger dan 35 cent.
Ontladen tot 20%. Hierna terug naar Self consumption.

Hierna kan ik nog de laatste 10% gebruiken totdat er weer voldoende zonnestroom is.

Gisteren dus 78cent verdiend volgens de zonneplan app met de 2.1 kWh die teruggeleverd is tussen 18:01 en 19:01. Vanochtend zat ik onder de 30% om 7 uur dus in de ochtend niets verdiend.

Maar als eerste poging, heel blij.

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Hi all,
Ik gebruik de modus eigen verbruik en ben benieuwd hoe de inkomsten worden berekenend. Niet dat dat het belangrijkste is.

Situatie. Gisteren stroomprijs rond 30 cent. De hele dag zon. 1 set opgeladen en in de avond met 1200 w. teruggeleverd. Het net heeft wel bij moeten springen voor een kleine anderhalf uur. Daarna volledig op dr batterij ( vanochtend 19% over).

Ik had aan inkomsten 52 cent gisterochtend en vanochtend nog steeds.

Zelf had ik dit hoger verwacht, want ik gebruik stroom uit batterij die volledig met zonneenergie is opgeladen. Alles wat je uit de batterij gebruikt dan zou toch iets moeten doen aan inkomsten?

• Drummer
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 08:43
Hoe groot is jou opslag capaciteit? Als je slechts 1 hoofdunit hebt dan kan het aardig kloppen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:15
@rem_hopster er gaat dan bijv 2kWh uur aan stroom in wat afhankelijk van het moment dat je het gebruikt 13 tot 52 cent per kWh waard is. En dat wisselt per kwartier, dus het kan zijn dat je 15 min 52 cent * 1200 watt heb 'verdiend' maar daarna weer een ander tarief.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
@NiGeLaToR zal ook eens kijken naar het dynamische tarief. Maar steeds alles instellen staat me nog tegen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aan de testpanel mensen : Nemen jullie de set over van Anker? Of sturen jullie hem weer terug na de testperiode?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:40
DennusB schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:56:
Aan de testpanel mensen : Nemen jullie de set over van Anker? Of sturen jullie hem weer terug na de testperiode?
Gevoelsmatig is de set eigenlijk te groot voor mijn situatie. Als ik de normale prijs had moeten betalen had ik voor een halve set (5,4kWh) gekozen.

Maar voor de lagere prijs ben ik van plan toch maar de hele set over te nemen.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• NiGeLaToR
rem_hopster schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:35:
@NiGeLaToR zal ook eens kijken naar het dynamische tarief. Maar steeds alles instellen staat me nog tegen.
Dat is ook niet de bedoeling - het zou een redelijk fire-and-forget systeem moeten zijn.
Denk ook dat onze drang om alles te snappen en te beïnvloeden niet altijd helpt - zo kun je bijv per se alleen eigen stroom willen gebruiken maar is terugleveren als het duur is en laden als het goedkoop is, via zon of grid, eigenlijk niet zo anders. Dat soort 'kronkels' heb ik zelf iig nog wel eens last van :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• NiGeLaToR
DennusB schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:56:
Ik neem 'm over en opteer voor uitbreiding. Met alles elektrisch thuis ben ik zo door de 11kWh heen en anders laad ik het wel terug als de tarieven hoog zijn. Met de prijs die we betalen is het nog wel haalbaar hem ooit terug te verdienen ook, los van dat ik het wel een leuke en nuttige gadget vind.
HandyLumberjack schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Gevoelsmatig is de set eigenlijk te groot voor mijn situatie. Als ik de normale prijs had moeten betalen had ik voor een halve set (5,4kWh) gekozen.

Maar voor de lagere prijs ben ik van plan toch maar de hele set over te nemen.
Kun je altijd nog de helft aan een bekende aanbieden voor een schappelijke prijs oid?

Wel leuk om te lezen dat velen het een fijn product vinden.

Enige echte nadeel is dat je weer aan een Chinees cloudding zit. Maar dat is tamelijk onvermijdelijk.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste