Cloclo100 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:36:
Zou eens iemand wat screenshots kunnen delen van de instellingen in omnibattery, die NOM doet? Ik heb Claude(MVP) een beetje zelflaten pingelen maar nu schaalt alles heel traag, en hij vindt geen oplossing.
Verder: die anker p1 werkt op geen enkele manier in HA ? Of wel als je die officiële anker integratie installeert?
Alvast bedankt voor wat inzichten !
Zorg dat je zeker de laatst firmware versie hebt: v1.0.2.21 , als je een oudere hebt even chatten met Anker support en vragen dat ze deze pushen naar je serie nummer. In deze versie is het traag reageren vanuit de batterij geregeld.
JoTil schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:16:
[...]
[Afbeelding] Draait behoorlijk stabiel zo. Zou misschien nog iets optimaler kunnen.
Het voorspellend laden gaat nog niet helemaal lekker. Ik kom nog niet helemaal uit de prijssettings/arbitrages om bij hoge prijs te ontladen. Ook doet hij soms nog rara dingen zoals ondanks dat hij 95% vol is toch nog van het net laden in de nacht terwijl het niet nodig is. Als ik weer wat tijd over heb dit goed nalopen.
Heb nog niet gespeeld met OMNI battery, maar nu ik de screenshot zie heb ik toch een vraagje.
Werkt dit echt beter dan de standaard regeling?
Begrijp niet echt waarom je een PD regelaar nodig hebt bij een digitaal systeem. Je meet dat er 500w consumptie is en je geeft aan de batterij daar dat hij 500W extra moet produceren. Daar is toch geen regeltechniek voor nodig. Wat dan in de omvormer gebeurd daar is regeling nodig maar daar hebben wij geen vat op.
Ik heb een paar dagen een simpel scriptje gehad in HA zoals ik hierboven beschrijf, meten en dan de vraag output/input aanpassen, en dat werkte perfect. De enige overshoot die je hebt is door de traagheid van het meten, maar ook daar kan een regelaar niets aan veranderen.
Kan iemand uitleggen waar het PD gedeelte belangrijk is?