@rem_hopster tof, ben benieuwd naar de ervaringen!

Ik ben net overgestapt op de AI-modus en die zet 'm in de dynamische stroomprijs stand nu. Ik heb goede hoop dat die gemiddeld genomen de beste fire-and-forgot modus wordt. Als je hem als backup wilt aanhouden moet je de minimale lading omhoog zetten, ipv 10% bijv 30%.

Vandaag voor het eerst in weken wat zon, dus nu wat zonnestroom erbij geladen, kijken hoe die daarmee om gaat.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:34
rem_hopster schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:57:
@NiGeLaToR kon niks doen met de app en samen zelfs nog gekeken met electricien.
Alles is geïnstalleerd. Power dock en smart meter en blij mee.
Alleen de geschiedenis vanaf okt tot nu is weg. Niet heel erg.

Nu wachten op liander en dan de autolader.

Alles draait nu perfect.
De smart meter is ook veel fijner dan de smart meter voor de p1.

Alleen zit ik nog te dubben wat nu de beste modus is. Standaard deze op eigen verbruik, maar dan is de accu wel meestal in de ochtend leeg.
Dus wat zou nu de beste modus zijn om energie te besparen?

Verder nog een vraag: kan ik er terwijl de sb3 pro aanstaat nog live een extra batterij toevoegen of moet alles uit?
Fijn dat nu alles werkt! Wat is het voordeel in dagelijks gebruik van de smart meter ten opzichte van de P1 meter?

in mijn optiek is een lege batterij het resultaat van perfect eigen gebruik. Des te meer capaciteit er beschikbaar is wanneer er de zonnepanelen leveren.

om een extra batterij te plaatsen moet alles uit volgen de handleiding.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:58
tweazer schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:14:
Als je met je telefoon een hotspot maakt, kun je daar de solarbank aan koppelen. Solarbank aanzetten (linker knop ingedrukt houden), systeem bouwen in je app en noodstroom aanzetten.
Een fout die ik heb gevonden (met een firmware van een tijdje terug) is dat als de accu leeg is, geen zon, maar het grid wel op is, de "ups funktie" niet werkt.
Je kunt ook via bluetooth de Solarbank benaderen om de instelling aan te passen.

Heb je ook geen internet op je telefoon nodig.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
@digital-IMEI thanks. De meter lijkt nauwkeuriger te zijn. De p1 meter is ook goed, maar de eerste resultaten lijken een stuk nauwkeuriger en sneller te zien in de app. Ik doe nog wat verdere analyses.
Moeten we niet een feature request doen: when grid failure activate 230v port at powerup of powerbutton ofzo?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
@NiGeLaToR lijkt me helemaal geen gek idee.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik ben nog even aan het spelen met de Home Assistant integratie en het is me gelukt om hier een switch in te krijgen om het backup stopcontact vanuit HA te schakelen.
digital-IMEI schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:08:
Ik ben nog even aan het spelen met de Home Assistant integratie en het is me gelukt om hier een switch in te krijgen om het backup stopcontact vanuit HA te schakelen.
Das top, zolang die werkt als de stroom uitvalt. Een UPS voor je UPS dus.

Heb een verzoek voor een fysieke vorm van functioneren ingediend btw.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste