• HBrand
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:05
Pro-star schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:47:
Ik verwacht mijn Max ac 19 juli. Door de voet :(
Nu wil ik hem draaien op 3500W draaien. En ik krijg van verschillende mensen een ander advies om als automaat te gebruiken. Bijvoorbeeld gewoon een B16 achter je groep aardlek. Of een C20 met een aparte aardlekschakelaar. Of een b20. Ik zie geen advies van anker zelf. Dus ben ik benieuwd wat jullie gedachten hierin is.

meterkast is 3x25A. De anker komt op een eigen automaat aan de andere kant van de meterkast. Buiten onder een afdakje. Met een weiland aansluiting.

helaas kan ik ook niet via andere anker verkopers het juiste advies vinden.
In principe volstaat een B16 automaat achter een aardlek, maar vanwege de continu belasting kan je beter wat marge pakken en voor een B20 gaan. Daarnaast is het ook fijn om bepaalde apparaten op een eigen aardlekautomaat te zetten zodat je het eigenlijk wat gescheiden houdt van je gewone huisinstallatie.

Ik heb thuis bijvoorbeeld de tuin, airco en zonnepanelen op een eigen aardlekautomaat en dan nog een 3 fase aardlekautomaat voor de kookplaat. En de rest van de installatie verdeeld achter gewone aardlekschakelaars.

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 22:51
Ik heb een aparte groep aanlaten leggen en een degelijk stopcontact en de elektricien had toevallig al een Anker Solix Max AC aangesloten bij een bedrijf en hij was duidelijk, kies voor een B20 automaat.
HBrand schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:42:
[...]

In principe volstaat een B16 automaat achter een aardlek, maar vanwege de continu belasting kan je beter wat marge pakken en voor een B20 gaan. Daarnaast is het ook fijn om bepaalde apparaten op een eigen aardlekautomaat te zetten zodat je het eigenlijk wat gescheiden houdt van je gewone huisinstallatie.

Ik heb thuis bijvoorbeeld de tuin, airco en zonnepanelen op een eigen aardlekautomaat en dan nog een 3 fase aardlekautomaat voor de kookplaat. En de rest van de installatie verdeeld achter gewone aardlekschakelaars.

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:22
duderuud schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:53:
De 15e ga ik mijn Max AC met BP7000 ophalen bij Solarhandel24.de
Heb je gewoon een afhaal afspraak gemaakt? Of ook daadwerkelijk bevestiging gekregen dat ze inmiddels voorraad hebben? Ik hoor zelf tot de 1e groep

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

duderuud

Sliden is koel

Afspraak ingepland. Ik ga er vanuit dat ze op voorraad zijn op de dagen dat ik een afspraak kon inplannen (dat was pas vanaf de 10e ofzo).

En anders krijg ik vast een mail 😉

Inmiddels heb ik bijna alle voorbereidingen klaar:
- 4mm2 kabels getrokken
- ABB DS301C B20 aardlek
- Signaaldraad voor RS485 koppeling
- Anker communicatie stekker
- Anker Wieland stroomkabel
- Anker Wieland stopcontact

Wat me wat is tegengevallen is vooral de (extra) kosten die je moet maken om de volle 3600W te kunnen gebruiken.
Aan alleen materiaal komt er snel zo'n €300 bij...

En dan heb ik nog het geluk dat een vriend van me electricien is en me helpt met alles aansluiten...

[ Voor 139% gewijzigd door duderuud op 05-07-2026 10:15 ]

Motor-Forum.nl

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:22
duderuud schreef op zondag 5 juli 2026 @ 09:58:
Afspraak ingepland. Ik ga er vanuit dat ze op voorraad zijn op de dagen dat ik een afspraak kon inplannen (dat was pas vanaf de 10e ofzo).

En anders krijg ik vast een mail 😉

Ik zou daar niet te hard vanuit gaan. Ik had eerst een afspraak gemaakt voor vorige week. Daar ze aangaven eind juni te gaan uitleveren.

Ik moest er na (herhaaldelijk) achteraan mailen, achter komen dat het er nog niet was. Ik zie bij mijn orderstatus ook geen veranderingen staan. Ik heb een afspraak nu staan voor volgende week, maar wil wel eerst zeker weten dat het er is voor ik 2,5 uur in de auto stap

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Bij komt de Anker in schuur.

Nu zit daar een eigen meterkast dus vanuit het huis is het 25A ->B20->schuur->B20.

Dus ik moet wel naar een 16A om toch nog beetje selectiviteit te behouden. Dan word het ABB DS201 welke op een aparte fase komt vanuit de schuur.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste