quote: Anker Solix
Beste klant,
Allereerst onze excuses. We willen je informeren over een wijziging in de planning van de opname van de Anker SOLIX Solarbank Max AC (A17E2) op de Synergrid C10/26-lijst.
Hartelijk dank dat je hebt gekozen voor de Anker SOLIX Solarbank Max AC (A17E2). De productcertificering is volledig afgerond en we hebben direct een aanvraag ingediend voor opname op de Synergrid C10/26-lijst. Door interne proceswijzigingen bij Synergrid is de publicatie van de bijgewerkte lijst uitgesteld tot eind augustus.
Je kunt echter gerust zijn. De registratieprocedure bij netbeheerders biedt doorgaans een bufferperiode van 1 tot 3 maanden. Fluvius geeft bijvoorbeeld aan dat je na de installatie ongeveer 3 maanden de tijd hebt om je systeem te registreren. Ook in andere regio’s wordt hier over het algemeen flexibel mee omgegaan. Wil je het zekere voor het onzekere nemen? Dan kun je het product eerst off-grid gebruiken en de registratie afronden zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid.
Voor je bestelling kun je kiezen uit de volgende opties:
Optie A: Direct verzenden
We verzenden je bestelling zo snel mogelijk, zodat je het product eerder kunt gebruiken. Zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid, informeren we je direct.
Optie B: Verzenden na opname op de Synergrid C10/26-lijst
We reserveren je bestelling en je early-bird-voordelen blijven behouden. Zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid, verzenden we je bestelling direct. De huidige verwachting is eind augustus.
De eerste verzendingen starten in juli. We ontvangen je reactie graag vóór 2 juli.
Nogmaals hartelijk dank voor je geduld en vertrouwen.
Met vriendelijke groet,
Het Anker SOLIX-team
TL;DR Belgische Synergrid homologatie uitgesteld tot ten vroegste augustus.
Zo zie je maar weer in hoeverre je mag vertrouwen op 'garanties' van bedrijven.
Ik ga nog even nadenken over wat ik ga doen; ik wil liever niet de hele zomer missen maar op zich is er ook geen enkele zekerheid dat de batterij écht gehomologeerd geraakt + in theorie mag je 'm ook niet gebruiken voordat hij goedgekeurd is...
Vervelende situatie.
Mijn nabestelling met de connectors voor [vaste] AC aansluiting & de communicatiestekker hebben ze dan wél reeds verzonden...
De "certifcering is afgerond" vs. "we hebben meteen aangevraagd om op de lijst te komen" kan ik ook niet goed rijmen; ik zou verwachten dat iets gecertificeerd wordt ten behoeve van opname op de Synergrid lijst, dus over welke certificering hebben we het dan? Het eerdere "het model is al goedgekeurd" lijkt dus ook complete onzin te zijn?
[
Voor 6% gewijzigd door
Slonzo op 27-06-2026 10:08
]