• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:25
Ik lees dat sommigen de AC Max al eerder thuis geleverd gaan krijgen (begin volgende week al, bevestigd door transport) dan dat Anker zelf gaat uitleveren (vanaf 6 juli) . Is dat niet een beetje vreemd? 🤔

[ Voor 9% gewijzigd door BOEFJE_NL op 26-06-2026 22:47 ]


  • Martinierius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:26
tweazer schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:18:
[...]


Wat is de temperatuur van de 2 pro ? (solarbank in het huisje klikken en dan de naam van de solarbank) Wat is de on-grid ac output (tot 1000W in te stellen) ? Equipment feeds power to grid aan ?
Op dit moment is de temperatuur 32 graden, en staat het schema ingesteld om (vanaf 18u) 200W terug te leveren (ontladen) tot 10%. In werkelijkheid levert hij nu 80W terug = 10% van wat overdag ingesteld staat om tss 9u30 en 18u terug te leveren. 800W is ook het maximum dat kan ingesteld worden om naar het net te sturen. De setting equiment feeds to power grid vind ik niet terug.

  • Autowiel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:17
Ik heb de Solix Max besteld. Deze zou ik graag aan de buitenmuur willen bevestigen onder de overhang van het dak. Mijn voorkeur heeft om dit aan de muur zelf te doen, alleen geeft de anker pagina aan dat de batterij niet geschikt zou zijn voor wandmontage. Toch begrijp ik niet waarom. Zou het met bijvoorbeeld deze beugels kunnen die een last van 150 kg kunnen dragen ?

https://benem.nl/wandconsole-fischer-ksu-s-450.html

https://materiaaldirect.nl/fischer-aircobeugel-ksu-s-450-met-geluidsisolatie/

  • NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:20
@Autowiel de batterij weet niet waar die op staat of aan hangt, echter met 73kg is het wereldwijd gezien geen geschikt schilderijtje. Veel huizen worden opgetrokken uit gipsplaat of gibo blokken. Beiden lijken mij niet enorm geschikt voor dat gewicht aan een paar pluggen.

Dus persoonlijk denk ik dat met de juiste beugel & montage dit aan een dragende muur vast moet kunnen. Net als een airco oid. Welke beugel, pluggen en evt (chemische) ankers je het best kunt gebruiken kan ik je niet over adviseren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.


  • JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Los van pluggen of geschikte muur etc.: Er wordt toch standaard een muurbeugel meegeleverd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/10bi7qicH7K2e9uGcEn4trJQ.png

[ Voor 30% gewijzigd door JBS op 27-06-2026 08:57 ]

JBS schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:56:
Los van pluggen of geschikte muur etc.: Er wordt toch standaard een muurbeugel meegeleverd?

[Afbeelding]
Die muurbeugel is alleen bedoeld om de stapel vast te maken zodat de hele stapel niet om kan vallen.

Klimaatkarma letterbingo: PV, EV, WP, LFP, WPB


  • De Kris
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:20
Beste klant,

Allereerst onze excuses. We willen je informeren over een wijziging in de planning van de opname van de Anker SOLIX Solarbank Max AC (A17E2) op de Synergrid C10/26-lijst.

Hartelijk dank dat je hebt gekozen voor de Anker SOLIX Solarbank Max AC (A17E2). De productcertificering is volledig afgerond en we hebben direct een aanvraag ingediend voor opname op de Synergrid C10/26-lijst. Door interne proceswijzigingen bij Synergrid is de publicatie van de bijgewerkte lijst uitgesteld tot eind augustus.

Je kunt echter gerust zijn. De registratieprocedure bij netbeheerders biedt doorgaans een bufferperiode van 1 tot 3 maanden. Fluvius geeft bijvoorbeeld aan dat je na de installatie ongeveer 3 maanden de tijd hebt om je systeem te registreren. Ook in andere regio’s wordt hier over het algemeen flexibel mee omgegaan. Wil je het zekere voor het onzekere nemen? Dan kun je het product eerst off-grid gebruiken en de registratie afronden zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid.

Voor je bestelling kun je kiezen uit de volgende opties:

Optie A: Direct verzenden
We verzenden je bestelling zo snel mogelijk, zodat je het product eerder kunt gebruiken. Zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid, informeren we je direct.

Optie B: Verzenden na opname op de Synergrid C10/26-lijst
We reserveren je bestelling en je early-bird-voordelen blijven behouden. Zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid, verzenden we je bestelling direct. De huidige verwachting is eind augustus.

De eerste verzendingen starten in juli. We ontvangen je reactie graag vóór 2 juli.

Nogmaals hartelijk dank voor je geduld en vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

Het Anker SOLIX-team
Zucht...

dK


  • Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

quote: Anker Solix
Beste klant,

Allereerst onze excuses. We willen je informeren over een wijziging in de planning van de opname van de Anker SOLIX Solarbank Max AC (A17E2) op de Synergrid C10/26-lijst.

Hartelijk dank dat je hebt gekozen voor de Anker SOLIX Solarbank Max AC (A17E2). De productcertificering is volledig afgerond en we hebben direct een aanvraag ingediend voor opname op de Synergrid C10/26-lijst. Door interne proceswijzigingen bij Synergrid is de publicatie van de bijgewerkte lijst uitgesteld tot eind augustus.

Je kunt echter gerust zijn. De registratieprocedure bij netbeheerders biedt doorgaans een bufferperiode van 1 tot 3 maanden. Fluvius geeft bijvoorbeeld aan dat je na de installatie ongeveer 3 maanden de tijd hebt om je systeem te registreren. Ook in andere regio’s wordt hier over het algemeen flexibel mee omgegaan. Wil je het zekere voor het onzekere nemen? Dan kun je het product eerst off-grid gebruiken en de registratie afronden zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid.

Voor je bestelling kun je kiezen uit de volgende opties:

Optie A: Direct verzenden
We verzenden je bestelling zo snel mogelijk, zodat je het product eerder kunt gebruiken. Zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid, informeren we je direct.

Optie B: Verzenden na opname op de Synergrid C10/26-lijst
We reserveren je bestelling en je early-bird-voordelen blijven behouden. Zodra de opname op de Synergrid C10/26-lijst is voltooid, verzenden we je bestelling direct. De huidige verwachting is eind augustus.

De eerste verzendingen starten in juli. We ontvangen je reactie graag vóór 2 juli.

Nogmaals hartelijk dank voor je geduld en vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

Het Anker SOLIX-team
TL;DR Belgische Synergrid homologatie uitgesteld tot ten vroegste augustus.
Zo zie je maar weer in hoeverre je mag vertrouwen op 'garanties' van bedrijven.

Ik ga nog even nadenken over wat ik ga doen; ik wil liever niet de hele zomer missen maar op zich is er ook geen enkele zekerheid dat de batterij écht gehomologeerd geraakt + in theorie mag je 'm ook niet gebruiken voordat hij goedgekeurd is...

Vervelende situatie.

Mijn nabestelling met de connectors voor [vaste] AC aansluiting & de communicatiestekker hebben ze dan wél reeds verzonden... ;(

De "certifcering is afgerond" vs. "we hebben meteen aangevraagd om op de lijst te komen" kan ik ook niet goed rijmen; ik zou verwachten dat iets gecertificeerd wordt ten behoeve van opname op de Synergrid lijst, dus over welke certificering hebben we het dan? Het eerdere "het model is al goedgekeurd" lijkt dus ook complete onzin te zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Slonzo op 27-06-2026 10:08 ]


  • Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien al eerder gedeeld, maar lukt niet meer om alles bij te houden. Inmiddels is de Home Assistant update uitgekomen waarmee je ook waardes onder de 100 Watt kunt instellen, dus ook 0 Watt. Daarmee kan je de Max AC of SB4 dus vanaf nu ook gewoon pauzeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRva9AJ3vK4GNlYRqHiotH4NEas=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Km4reKp3KRBkdBbMU16Tiw49.png?f=user_large

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp


  • Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Taro schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:08:
Misschien al eerder gedeeld, maar lukt niet meer om alles bij te houden. Inmiddels is de Home Assistant update uitgekomen waarmee je ook waardes onder de 100 Watt kunt instellen, dus ook 0 Watt. Daarmee kan je de Max AC of SB4 dus vanaf nu ook gewoon pauzeren:
[Afbeelding]
Nice. Ging dat gepaard met een firmware update of was het echt puur een artificiële beperking in de HASS integratie? (ik zag de limiet van 100W er idd hardcoded inzitten enige tijd geleden)
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste