Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:37

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

• RoVrie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:45
Worden auto's tegenwoordig eigenlijk standaard met 'luxe' kentekenplaten geleverd, of kun je dat apart aanvragen?
Enige wat ik nu bij mijn lease-maatschappij in de app zie, is de besteldatum. Ik kan verder niks aan extra's of wensen aangeven.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vandaag ook nog even ongepland een proefrit in de EV5 van Kia kunnen maken. Mooie auto en tikt veel van onze wensen af; Elektrisch, veel beenruimte achterin en genoeg ruimte voor de Hond in de kofferbak. Echter vonden zowel ik als mijn partner hem erg “deinen” op de snelweg alsof je in een boot zit. Ik werd er zelfs een beetje misselijk van. En dit was dan gewoon op een constante snelheid van 100km/h op de snelweg.

Herkennen jullie dat? Of moet ik er gewoon aan wennen omdat ik al jaren in een Corolla stationwagen met sportonderstel rijdt. In de BZ4X van Toyota had ik hier overigens helemaal geen last van, maar die valt om andere redenen af.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• RoVrie
BastiaanN schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:19:
Vandaag ook nog even ongepland een proefrit in de EV5 van Kia kunnen maken. Mooie auto en tikt veel van onze wensen af; Elektrisch, veel beenruimte achterin en genoeg ruimte voor de Hond in de kofferbak. Echter vonden zowel ik als mijn partner hem erg “deinen” op de snelweg alsof je in een boot zit. Ik werd er zelfs een beetje misselijk van. En dit was dan gewoon op een constante snelheid van 100km/h op de snelweg.

Herkennen jullie dat? Of moet ik er gewoon aan wennen omdat ik al jaren in een Corolla stationwagen met sportonderstel rijdt. In de BZ4X van Toyota had ik hier overigens helemaal geen last van, maar die valt om andere redenen af.
Ik heb zelf ook een Toyota Corolla Touring Sport gereden. Wat een fijne auto he? Maar wat je zelf al aangeeft: behoorlijk stug. Een SUV-type auto is natuurlijk iets totaal anders. Het heeft een hoger zwaartepunt, maar je misselijkheid over het deinen van de auto heb ik zelf niet gemerkt. Ik hoor vaak in review video's juist dat men hem voor een vrij stabiele (bijna saaie) wegligging vinden hebben. Hooguit wat zoekend in de bochten. Misschien dat je dat voelt.
Bij 100km/h rechtuit op de snelweg verbaast het me enigszins. Kwestie van wennen aan de hogere zitpositie wellicht?

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:34

Steeffoon

Smartphone-nerd

RoVrie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:15:
Worden auto's tegenwoordig eigenlijk standaard met 'luxe' kentekenplaten geleverd, of kun je dat apart aanvragen?
Enige wat ik nu bij mijn lease-maatschappij in de app zie, is de besteldatum. Ik kan verder niks aan extra's of wensen aangeven.
Dat verschilt per dealer en vaak ook per model. De dealer waar ik de EV3 heb gehaald, die zette alleen de Picanto en de Stonic op simpele platen, de rest allemaal luxe platen. Maar kan je beter navragen ;-)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• rosch7
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:57
GT-plusline , zwart metallic ,weekt voor afgelopen kerst besteld .
Zou volgens Kia op 19-02 gelost worden (in Rotterdam neem ik aan) .
Eukor / Don Quiote is gisteren aangekomen in Rotterdam.
Kennelijk hebben ze in flink tempo geroeid en stond hij achteraan op de boot en vooraan in de rij voor transport. Last-in,first out ?
Vanmorgen bericht van de dealer met filmje : hij was vandaag bij hun afgeleverd. Volgende week vrijdag afhalen. Trekhaak staat nog in back-order. Wordt de eerste weken nog niet verwacht......

• DanielN
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-04 19:27
rosch7 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:40:
GT-plusline , zwart metallic ,weekt voor afgelopen kerst besteld .
Zou volgens Kia op 19-02 gelost worden (in Rotterdam neem ik aan) .
Eukor / Don Quiote is gisteren aangekomen in Rotterdam.
Kennelijk hebben ze in flink tempo geroeid en stond hij achteraan op de boot en vooraan in de rij voor transport. Last-in,first out ?
Vanmorgen bericht van de dealer met filmje : hij was vandaag bij hun afgeleverd. Volgende week vrijdag afhalen. Trekhaak staat nog in back-order. Wordt de eerste weken nog niet verwacht......
Oeh. Dat klinkt interessant. Zelfde bestelling, zelfde week besteld . Stond op dat moment op voorraad in Korea. Vermoedelijk zelfde boot. Ook 19-2 aankomst datum. Nog niks gehoord van de dealer. Ik was van plan maandag ff te informeren. (Of woensdag na carnaval)..... Dit biedt hoop oOo

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:09
Vraag: is de stoelpositie gekoppeld aan Rijders profiel dat je (bij GT-Plusline met vingerafdruk) kan selecteren?

• Nick v D
  • Laatst online: 11:44
FJP84 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:25:
Vraag: is de stoelpositie gekoppeld aan Rijders profiel dat je (bij GT-Plusline met vingerafdruk) kan selecteren?
Ja, voor zover ik heb begrepen is dat de stoelpositie en spiegel afstelling opgeslagen wordt onder het profiel.
Dus als je de GT-PlusLine hebt dan worden deze instellingen geladen bij het lezen van je vinger.

Handleiding linkjes waarin het terug te vinden is:

De knopen in de deur om de standen per profiel op te slaan en te laden:
https://ownersmanual.kia....2026&content=ownersmanual

De standen opslaan:
https://ownersmanual.kia..../nl_NL/topics/t00201.html

De standen laden:
https://ownersmanual.kia..../nl_NL/topics/t00202.html

En dan specifiek voor de vingerafdruklezer:
https://ownersmanual.kia....2026&content=ownersmanual

[ Voor 41% gewijzigd door Nick v D op 14-02-2026 12:51 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:19:

Sowieso ga je hier aan wennen, dat heeft tijd nodig.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:09

JuG

RoVrie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:15:
Ik heb bij alle auto's die ik het verleden zo'n lelijke dealer kentekenhouder gekregen, ik koop dus meestal zelf zo'n kentekenhouder zonder rand.

[ Voor 23% gewijzigd door JuG op 14-02-2026 20:53 ]

• ptjuh89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
JuG schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:27:
[...]

Ik heb bij alle auto's die ik het verleden zo'n lelijke dealer kentekenhouder gekregen, ik koop dus meestal zelf zo'n kentekenhouder zonder rand.
Luxe kentekenplaat is toch meer dan alleen de houder? Kentekenplaat zelf heeft opgelegde nummers/letters i.p.v. dat de kentekenplaat geperst wordt, is mij verteld.

• JuG

JuG

ptjuh89 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:31:
[...]

Luxe kentekenplaat is toch meer dan alleen de houder? Kentekenplaat zelf heeft opgelegde nummers/letters i.p.v. dat de kentekenplaat geperst wordt, is mij verteld.
Ja ik snap dat die dikkere letters en cijfers hebben, ziet er meer luxe uit volgens velen, had vergeten er bij te zeggen dat ik die naast die lelijke kentekenhouders ook nog nooit gehad heb :P

Zie zelf bovendien ook het nut of de meerwaarde niet van in van die luxe kentekens, zal alleen maar vuil achter blijven hangen. Maar dat is een persoonlijke mening :)

[ Voor 25% gewijzigd door JuG op 14-02-2026 21:47 ]

• ptjuh89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
JuG schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:27:
[...]

Wat vind je hier van?

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-04 13:13
Ik ben me aan het oriënteren voor een opvolger voor de Enyaq. Uit de EV5 prijslijst begrijp ik dat de GT-Line Business Edition een ‘tijdelijk introductie aanbod’ is, dat slaat op de prijs neem ik aan? En weet iemand hier tot wanneer dat geldt?

• Lawrentz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:17
Martinique schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:17:
Ik ben me aan het oriënteren voor een opvolger voor de Enyaq. Uit de EV5 prijslijst begrijp ik dat de GT-Line Business Edition een ‘tijdelijk introductie aanbod’ is, dat slaat op de prijs neem ik aan? En weet iemand hier tot wanneer dat geldt?
De EV6 heeft ook een GT-Line Business Edition terwijl de EV6 al een tijdje bestaat. Maw, om de beschikbaarheid van uitvoering zou ik me niet zo druk maken. En anders komt er wel een nieuwe uitvoering voor terug.
De EV5 GT-Line Business Edition is in de prijslijst van januari 2026 al EUR 500 netto in prijs omhoog gegaan tov de prijslijst van september 2025 waardoor ik denk dat het 'tijdelijke introductieaanbod' waarschijnlijk voorbij is.

Persoonlijk heb ik een lichte allergie voor 'interessante aanbiedingen met een beperkte looptijd'.
Aanbieders willen altijd een FOMO creëren.

• JuG

JuG

Ziet er me een houder uit voor iemand met een luxe kenteken 😛

• RoVrie
Martinique schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:17:
Ik heb die business Edition de afgelopen maanden dermate duurder zien worden, dat ie in leaseprijs voor mij nog maar €1.50 onder de prijs van de GT-Line zat. Met als grootste verschil de audio, de warmtepomp en de stoelmassage, was voor mij de keuze snel gemaakt.

Ik heb sowieso 't idee dat 't vooral een introductie aanbod was voor de dealers en leasemaatschappijen om er een aantal goedkoop in te kopen.

Als de prijs tegenvalt van de business line, lekker voor de gt line gaan dus! d:)b

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-04 13:13
Thanks, ik heb helaas geen sky-high leasebudget, mogelijk past de GT Business nog net, en mogelijk de GT niet meer. Ik ga binnenkort maar eens offertes opvragen!

• RoVrie
Martinique schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:29:
Thanks, ik heb helaas geen sky-high leasebudget, mogelijk past de GT Business nog net, en mogelijk de GT niet meer. Ik ga binnenkort maar eens offertes opvragen!
Ik ook niet, maar je zal in je config tool al zien dat de BL en de GT Line heel dicht bij elkaar zitten inmiddels. Gewoon inderdaad een kwestie van offertes opvragen :)

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19

Wokker

De avond wokkel

Klein zijstapje, misschien niet helemaal het juiste topic.

Volgende week wordt mijn EV5 zakelijke lease geleverd. Omdat we vorig jaar privé al een Kia e-Niro hebben gekocht, hebben we geen tweede auto nodig. Daarom hebben we bewust besloten dat ik de EV5 uitsluitend zakelijk ga rijden.

Wat zouden jullie gebruiken om de kilometerregistratie voor de Belastingdienst bij te houden?

Het oneindige X 0

• theredone51
  • Laatst online: 03-04 21:36
Vandaag voor de eerste keer met de EV5 in de sneeuw gereden en al snel viel de Smart Cruise Control uit omdat de radar 'niets kon zien'. Geprutst met de instellingen en zo te zien is de speedlimiter de enige functie die dan nog werkt.

Je zou denken dat het niet teveel gevraagd is om een "domme" cruise control functie in te bouwen voor als de SCC niet werkt 😅

• Buhund2903
  • Registratie: November 2024
  • Nu online
theredone51 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:43:
Vandaag voor de eerste keer met de EV5 in de sneeuw gereden en al snel viel de Smart Cruise Control uit omdat de radar 'niets kon zien'. Geprutst met de instellingen en zo te zien is de speedlimiter de enige functie die dan nog werkt.

Je zou denken dat het niet teveel gevraagd is om een "domme" cruise control functie in te bouwen voor als de SCC niet werkt 😅
Cruise control als het sneeuwt?? Veiliger om dan zelf in controle te blijven.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

The Wizard

Moderator Mobile
theredone51 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:43:

Zo onlogisch van Kia om geen verwarming in te bouwen, mijn EV6 radar is ook zo’n sneeuwschep, binnen no time vol met sneeuw.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Buhund2903 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 19:56:
[...]

Mwoah, die sensor zit heel snel vol, CC is in de meeste gevallen gewoon veilig.

• theredone51
Buhund2903 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 19:56:
[...]

Of mijn voet de snelheid vasthoudt of de auto zelf maakt weinig verschil. Dat de smart kant niet werkt (adaptief, had, etc.) dat snap ik, maar dat er geen mogelijkheid is tot een 'domme' cruise control, dat is wel erg jammer.

• RoVrie
The Wizard schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:20:
[...]

Zo onlogisch van Kia om geen verwarming in te bouwen, mijn EV6 radar is ook zo’n sneeuwschep, binnen no time vol met sneeuw.
Die sensor zit toch aardig in het zicht? Is het mogelijk om op sneeuwdagen even een veeg over de sensor te halen voor je instapt? Suboptimaal, maar als je het weet, zou het een makkelijke oplossing kunnen zijn denk ik? Of raakt de sensor pas vervuild tijdens het rijden?

• TamsSH
  • Laatst online: 03-04 09:15
Zojuist bericht ontvangen van de dealer dat mijn EV5 is aangekomen in de haven en ieder moment naar de vestiging wordt gebracht 🎉

• DanielN
TamsSH schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:13:
Zojuist bericht ontvangen van de dealer dat mijn EV5 is aangekomen in de haven en ieder moment naar de vestiging wordt gebracht 🎉
Zelfde status hier! 👌 Hopelijk gaan ze snel op transport

• theredone51
RoVrie schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:31:
[...]

Die sensor zit toch aardig in het zicht? Is het mogelijk om op sneeuwdagen even een veeg over de sensor te halen voor je instapt? Suboptimaal, maar als je het weet, zou het een makkelijke oplossing kunnen zijn denk ik? Of raakt de sensor pas vervuild tijdens het rijden?
Het is tijdens het rijden dat de problemen ontstaan. Maar goed, vandaag alles gesmolten en dus deed hij het weer :)

• Deadlypain
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 02-04 12:57
Hier ook bericht van de dealer! 28 februari kunnen we hem ophalen!

• JuG

JuG

Hier nog niks :-(

• Ringel
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 11-03 09:37
Gisteren contact gehad met de dealer, ik ga mijn KIA EV5 volgende week ophalen en gelijk een afspraak gemaakt voor het installeren van de afneembare trekhaak eind maart. De trekhaak is dus leverbaar.

• TamsSH
  • Laatst online: 03-04 09:15
Hopelijk komt het nog. Wij hebben rond dezelfde tijd besteld toch? (Eerste week oktober)

• JuG

JuG

TamsSH schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Hopelijk komt het nog. Wij hebben rond dezelfde tijd besteld toch? (Eerste week oktober)
Ja klopt, op 29/09 heb ik mijn keuze ingediend en op 03/10 was ie besteld via Content Groep Eindhoven.

Ik denk zelf dat het waarschijnlijk nog enkele weken zal duren.

[ Voor 9% gewijzigd door JuG op 17-02-2026 13:35 ]

• DanielN
JuG schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Ja klopt, op 29/09 heb ik mijn keuze ingediend en op 03/10 was ie besteld via Content Groep Eindhoven.

Ik denk zelf dat het waarschijnlijk nog enkele weken zal duren.
Zou wel opmerkelijk zijn. Dat zou dan bijna betekenen dat je een boot later hebt, terwijl je 2,5 maand eerder hebt besteld dan ik. Hopelijk krijg je eerdaags toch een telefoontje!

• JuG

JuG

DanielN schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:52:
[...]

Zou wel opmerkelijk zijn. Dat zou dan bijna betekenen dat je een boot later hebt, terwijl je 2,5 maand eerder hebt besteld dan ik. Hopelijk krijg je eerdaags toch een telefoontje!
Volgens mij heb ik daar aanleg voor, elke auto die ik ooit al heb besteld duurde langer dan verwacht. De vorige ging 4 maanden duren en het werden er uiteindelijk 11. Hopelijk doet de EV5 beter.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:59
Eerste werkplaatsafspraak staat alweer gepland. Binnen een dag na levering een storing in de airbags…. Voor de duur dat ze het uitzoeken krijg ik een EV3 mee. Dus dat is wel te doen.

• snotje12
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-04 11:33
Ik ben me aan het orienteren om de EV5 GT-Plusline aan te schaffen, nu een proefrit gemaakt maar het automatisch parkeren vergeten te testen. Iemand ervaringen met automatisch fileparkeren/inparkeren in de EV5?

[ Voor 5% gewijzigd door snotje12 op 18-02-2026 09:54 ]

• RoVrie
snotje12 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:17:
Ik ben me aan het orienteren om de EV5 GT-Plusline aan te schaffen, nu een proefrit gemaakt maar het automatisch parkeren vergeten te testen. Iemand ervaringen met automatisch fileparkeren/inparkeren in de EV5?
Ik heb het destijds tijdens mijn proefrit ook niet getest, maar over 't algemeen zijn dat soort systemen geen deal breaker. De helft van de tijd werkt het nèt niet, of hij stopt er halverwege mee omdat er een kraai langs de auto vliegt, waarna je 't alsnog zelf mag oplossen.

Ik meen hier in dit topic wel wat ervaringen voorbij te hebben zien komen, en die zaten qua strekking niet heel ver van bovenstaande af...

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:19
RoVrie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:20:
[...]

Ik heb het destijds tijdens mijn proefrit ook niet getest, maar over 't algemeen zijn dat soort systemen geen deal breaker. De helft van de tijd werkt het nèt niet, of hij stopt er halverwege mee omdat er een kraai langs de auto vliegt, waarna je 't alsnog zelf mag oplossen.

Ik meen hier in dit topic wel wat ervaringen voorbij te hebben zien komen, en die zaten qua strekking niet heel ver van bovenstaande af...
ik zag dit voorbij komen

YouTube: This Car Parks Itself - The All-New Kia EV5 - Self Parking Demo

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• Lawrentz
Aanvullend.
Met https://www.youtube.com/results?search_query=kia+ev5+rspa2 kom je nog meer voorbeelden tegen waaronder een handjevol viodeos afkomstig van het YT-kanaal https://www.youtube.com/@KiaHowTo.
Een van de YT-videos van KiaHowTo benoemt de beperkingen (Limitations) van RSPA2 .

Wat ik tijdens het proefrijden heb ervaren en terug zie komen in diverse YT-videos is dat RSPA2 een leuke maar trage functie is. Of andersom, zelf parkeren gaat sneller.
Parkeren doe ik bij voorkeur zelf en zal wsch de RSPA2 niet zo snel gebruiken.

Voor iemand die zich niet senang voelt bij het parkeren, de situatie het niet toelaat of de tijd heeft is de RSPA2 een mooie ontwikkeling.

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-04 12:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL_0xNCufzmibbyrmpFnj1JkcQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67dBDMfncghZrbgXO44qyk6v.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen die last hebben van deze naad in het zitvlak van de stoel?

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:14
Lawrentz schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:05:
[...]

Aanvullend.
Met https://www.youtube.com/results?search_query=kia+ev5+rspa2 kom je nog meer voorbeelden tegen waaronder een handjevol viodeos afkomstig van het YT-kanaal https://www.youtube.com/@KiaHowTo.
Een van de YT-videos van KiaHowTo benoemt de beperkingen (Limitations) van RSPA2 .

Wat ik tijdens het proefrijden heb ervaren en terug zie komen in diverse YT-videos is dat RSPA2 een leuke maar trage functie is. Of andersom, zelf parkeren gaat sneller.
Parkeren doe ik bij voorkeur zelf en zal wsch de RSPA2 niet zo snel gebruiken.

Voor iemand die zich niet senang voelt bij het parkeren, de situatie het niet toelaat of de tijd heeft is de RSPA2 een mooie ontwikkeling.
Het is vooral alleen handig als je in en/of uit een krap plekje moet.

Ik was er niet echt van onder de indruk, het is ook niet echt "self parking" maar gewoon remote control vooruit/achteruit.. mijn verwachting is dat ik er nauwelijks tot nooit gebruik van zal gaan maken.

Edit: ik dacht dat het over dat remote parking ging, ik wist eerlijk gezegd nieteens dat onze europese variant ook de self parking had ? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door vinno86 op 18-02-2026 20:07 ]

• DanielN
Inmiddels bevestigd. Auto staat op dealerterrein. Levering in 1e week maart met trekhaak nog in backorder. ... Geduld... Nog ff....

@JuG jij ook al wat gehoord?

• JuG

JuG

DanielN schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:14:
Inmiddels bevestigd. Auto staat op dealerterrein. Levering in 1e week maart met trekhaak nog in backorder. ... Geduld... Nog ff....

@JuG jij ook al wat gehoord?
Windstil.

Mijn hoop rust op de boot van 28/02 die in Rotterdam aankomt.

[ Voor 4% gewijzigd door JuG op 18-02-2026 20:40 ]

• RoVrie
JuG schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:38:
[...]

Windstil.

Mijn hoop rust op de boot van 28/02 die in Rotterdam aankomt.
Waar halen jullie deze boot info allemaal vandaan? Is er ergens bekend welke cargo er op welke boot staat? Of komt die info van de dealer?

• JuG

JuG

RoVrie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:26:
[...]

Waar halen jullie deze boot info allemaal vandaan? Is er ergens bekend welke cargo er op welke boot staat? Of komt die info van de dealer?
Op de Eukor website kan je gewoon de planning inzien van de boten die vanuit Pyeongtaek komen. De eerste volgende boot is op 09/01 vertrokken en komt op 28/02 aan in Rotterdam. De boten daarna komen op 25/03 en 13/04 aan.

De kans bestaat altijd dat de wagen in kwestie niet in Rotterdam er af gaat maar bv in Antwerpen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Mijn dealer heeft me op 09/01 gemaild dat ie geproduceerd was en onderweg, dus ik vermoed dat ie dan op de boot van 09/01 zit. Je kan dus niet zien op welke boot ie zit, maar als ie bv al onderweg is heb je wel een idee wanneer ie kan aankomen.

[ Voor 19% gewijzigd door JuG op 18-02-2026 21:44 ]

• RoVrie
JuG schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:35:
[...]

Op de Eukor website kan je gewoon de planning inzien van de boten die vanuit Pyeongtaek komen. De eerste volgende boot is op 09/01 vertrokken en komt op 28/02 aan in Rotterdam. De boten daarna komen op 25/03 en 13/04 aan.

De kans bestaat altijd dat de wagen in kwestie niet in Rotterdam er af gaat maar bv in Antwerpen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Mijn dealer heeft me op 09/01 gemaild dat ie geproduceerd was en onderweg, dus ik vermoed dat ie dan op de boot van 09/01 zit. Je kan dus niet zien op welke boot ie zit, maar als ie bv al onderweg is heb je wel een idee wanneer ie kan aankomen.
Ah, cool, ik zie 't staan inderdaad. Nou, eens kijken of mijn leasemaatschappij een beetje precies is met de updates.

• DanielN
[...]

Op marinetraffic kun je het schip vervolgens ook volgen (in de app kun je gratis enkele schepen volgen). Vervolgens meren ze op meerdere plekken aan. Zo ging de Don Quijon vanuit Korea (uiteindelijk vanuit Mokpo) eerst naar Tilbury, vervolgens Rotterdam, daarna Antwerpen en inmiddels ligt ie in Bremen (daar zit steeds een dag of wat tussen).

• Haaweehaa
  • Laatst online: 31-03 15:25

• JuG

JuG

Had ik ook al zien voorbijkomen vorige week, denk dat het al bij al meevalt. Eer je die wagen rijdt zitten sommigen al in de helft van hun lease.

• FJP84
Hier verwachtte levering eind mei 🤞

• RoVrie
FJP84 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:56:
Hier verwachtte levering eind mei 🤞
En wanneer heb je besteld?
Mijne is 6 februari besteld, dus ik reken op ongeveer dezelfde leverdatum als jij. :)

• RoVrie
pollekeb schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:42:
[Afbeelding]

Meer mensen die last hebben van deze naad in het zitvlak van de stoel?
Wat bedoel je hier precies mee? Zit je met je zitvlak precies op die naad waardoor het minder relaxed voelt? Ik heb zo'n zelfde naad in mijn Enyaq nu, maar heb er geen last van. Wellicht wat spelen met de kanteling van je stoel of de helling van je rugleuning?
Ik hoor/lees juist op veel plekken dat de stoelen heerlijk zitten, en is voor mij, met mijn 1.98m lengte icm lange benen mede de reden om voor deze auto te gaan.

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-04 12:57
RoVrie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:50:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Zit je met je zitvlak precies op die naad waardoor het minder relaxed voelt? Ik heb zo'n zelfde naad in mijn Enyaq nu, maar heb er geen last van. Wellicht wat spelen met de kanteling van je stoel of de helling van je rugleuning?
Ik hoor/lees juist op veel plekken dat de stoelen heerlijk zitten, en is voor mij, met mijn 1.98m lengte icm lange benen mede de reden om voor deze auto te gaan.

Yup deze naad zit precies in zitvlak en links en rechts die bochten zijn ook irritant.
Was bijna voor de Enyaq gegaan voor een betere stoel maar daar dus ook last van.
Ben al een tijdje aan het stoeien met de perfecte stand maar snap totaal niet waarom daar juist die naar.
Heb al speciale kussen geprobeerd maar is het ook niet.

• Mark.V
  • Laatst online: 02-03 21:50
[...]

Komt de Kia ev5 altijd met eukor?

• JuG

JuG

Mark.V schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:17:
[...]

Komt de Kia ev5 altijd met eukor?
Zover ik weet wel, je hebt ook Glovis maar dat is van Hyundai geloof ik.

• JuG

JuG

Als je trouwens op de Eukor site kijkt, er zijn wel meer schepen onderweg vanuit Pyeongtaek, maar die komen niet allemaal via Nederlandse havens. In Rotterdam komen bv maar drie schepen aan de komende zeven weken. In België een stuk of zes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qa5Wy3blkiYgaLVZdGYnntDT_Co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FoA34ofC49r8nREMIO6v2A0k.png?f=fotoalbum_large

Het zou zomaar kunnen dat er toch wagens in Antwerpen gelost worden en dan vervolgens via vrachtwagens naar NL getransporteerd worden. Geen idee of dat echt zo is, maar ik kan me inbeelden dat het kan.

• Lawrentz
JuG schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:52:
Als je trouwens op de Eukor site kijkt, er zijn wel meer schepen onderweg vanuit Pyeongtaek, maar die komen niet allemaal via Nederlandse havens. In Rotterdam komen bv maar drie schepen aan de komende zeven weken. In België een stuk of zes.

[Afbeelding]

Het zou zomaar kunnen dat er toch wagens in Antwerpen gelost worden en dan vervolgens via vrachtwagens naar NL getransporteerd worden. Geen idee of dat echt zo is, maar ik kan me inbeelden dat het kan.
Of evt Zeebrugge?

• Pilsch
  • Laatst online: 09-03 18:36
Gaat altijd via Rotterdam. In de haven gaan de matten. laadkabel hamertje etc erin en dan naar de dealer.

• JuG

JuG

Kan ook, had op België gezocht en dit kwam ik tegen. Was die van Zeebrugge vergeten er bjj te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door JuG op 19-02-2026 19:29 ]

• vinno86
Dus ze gaan toch naar een tablet in het midden.. is ook onvermijdelijk, denk dat het gewoon de standaard wordt uiteindelijk.

Maar goed ik rij dus straks 10 maanden in een gloednieuwe auto en er komt alweer een "verbeterde" versie uit, dat drukt toch weer een beetje de verkoopwaarde..

Vind het best wel snel.. meestal zijn facelifts even een tussenstap voor de volledig nieuwe utivoering.

• JuG

JuG

vinno86 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:38:
[...]

Dus ze gaan toch naar een tablet in het midden.. is ook onvermijdelijk, denk dat het gewoon de standaard wordt uiteindelijk.

Maar goed ik rij dus straks 10 maanden in een gloednieuwe auto en er komt alweer een "verbeterde" versie uit, dat drukt toch weer een beetje de verkoopwaarde..

Vind het best wel snel.. meestal zijn facelifts even een tussenstap voor de volledig nieuwe utivoering.
Is ook niet zo snel op zich, in China rijden ze er drie jaar mee rond tegen dat dat echt wordt aangekondigd. Zoals ik in mijn andere post al zei, eer dat dat hier aangekondigd is, je die wagen kan bestellen en dat je hem in handen hebt... Dan zit je al over de helft van je lease periode.

Bovendien krijgen wagens sneller een refresh lijkt me, vroeger kon je 4 of 5 jaar rijden met een wagen vooraleer er echt wat aan veranderd werd. Nu moet je dat bijna bekijken als een smartphone, na 2 jaar is ie ancient en vinden ze het raar dat er nog geen nieuwe is :*)

[ Voor 14% gewijzigd door JuG op 19-02-2026 20:21 ]

• Lawrentz
JuG schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:01:
[...]

Kan ook, had op België gezocht en dit kwam ik tegen. Was die van Zeebrugge vergeten er bjj te zetten.
Kleine nuancering.
Als je echt op België (Belgium) zoekt dat komen Antwerpen en Zeebrugge naar voren.
Zeebrugge heeft ook een RoRo. Of althans, er staan genoeg auto's in de haven (bron: sattellite viewer in Google maps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaPG3ppYgxBvnSHoYWawGaBN3fg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O8sw6zzyOmMGCtN88g4FjyYH.png?f=fotoalbum_large

• RoVrie
Lawrentz schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:07:
[...]

Kleine nuancering.
Als je echt op België (Belgium) zoekt dat komen Antwerpen en Zeebrugge naar voren.
Zeebrugge heeft ook een RoRo. Of althans, er staan genoeg auto's in de haven (bron: sattellite viewer in Google maps.
[Afbeelding]
Dat ziet er toch vooral uit als veel Toyota's en Lexus (same difference).
Een snelle online search leert dat KIA voor Europa toch voornamelijk via Antwerpen binnenkomt. Ook Rotterdam wordt niet genoemd als mayor entry point.
Klinkt daarmee 't meest aannemelijk dat onze KIA' s ook via Antwerpen geïmporteerd worden?

• Lawrentz
RoVrie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:25:
[...]

Een snelle online search leert dat KIA voor Europa toch voornamelijk via Antwerpen binnenkomt. Ook Rotterdam wordt niet genoemd als mayor entry point.
Klinkt daarmee 't meest aannemelijk dat onze KIA' s ook via Antwerpen geïmporteerd worden?
Ik vind het allemaal prima.

• Lawrentz
De getoonde foto's lijken mij afkomstig van de huidige EV5.

Het interieur in de YT-video lijkt op de conceptversie van de EV5 WKNDR.
De EV5 WKNDR is een EV5-variant van een terreinwagen.

• FJP84
RoVrie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:43:
[...]

En wanneer heb je besteld?
Mijne is 6 februari besteld, dus ik reken op ongeveer dezelfde leverdatum als jij. :)
Vorige week ergens volgens mij. Al kan het misschien een week eerder zijn, ik weet niet precies hoe snel de updates in de mijn-omgeving van de LM plaatsvinden

• RoVrie
FJP84 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:46:
[...]

Vorige week ergens volgens mij. Al kan het misschien een week eerder zijn, ik weet niet precies hoe snel de updates in de mijn-omgeving van de LM plaatsvinden
Nou, mijn LM laat me zojuist weten dat zij enkel de besteldatum en het moment dat de auto binnen is te horen krijgen... Prima natuurlijk, maar wel jammer van de voorpret.

• Pilsch
.

[ Voor 99% gewijzigd door Pilsch op 20-02-2026 13:16 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
RoVrie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:25:
[...]

De EV6 kwam idd altijd via Antwerpen en vanaf op de vrachtwagen ri NL. Heel soms Rotterdam als Antwerpen vol was.

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:57
vinno86 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:38:
[...]

Ik zou hier maar niet al te veel op focussen. Als die refresh komt zal dat waarschijnlijk voor de Chinese markt zijn. Bedenk wel dat de EV5 hier reeds een verbeterd model is tov van de versie die daar rondrijdt. Het is eerder dat andere markten onze eigen EV5 gaan bijbenen.

En punt twee, dat artikel is behoorlijk AI. Vooral veel aannames. Verder is de video totaal niet relevant en nietszeggend, gezien er een concept model van een offroad versie wordt getoond.

Dus, geniet gewoon (straks) van de auto :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• vinno86
Aurora schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:59:
[...]

Ik zou hier maar niet al te veel op focussen. Als die refresh komt zal dat waarschijnlijk voor de Chinese markt zijn. Bedenk wel dat de EV5 hier reeds een verbeterd model is tov van de versie die daar rondrijdt. Het is eerder dat andere markten onze eigen EV5 gaan bijbenen.

En punt twee, dat artikel is behoorlijk AI. Vooral veel aannames. Verder is de video totaal niet relevant en nietszeggend, gezien er een concept model van een offroad versie wordt getoond.

Dus, geniet gewoon (straks) van de auto :)
Je hebt gelijk d:)b

Overigens nog niks gehoord van de dealer, laatste nieuws was een "Verwachte losdatum van 24-02" en een "Geplande bezorgweek van week 9" wat dat ook mag inhouden dus ben benieuwd volgende week.

Verwacht zelf pas week 10 of 11 op z'n vroegst alleen ben ik dan weg voor werk dus wordt het alsnog later.;(

• HM-5
  • Laatst online: 18:25
iemand al een trekhaak laten monteren? Ik rij vanaf 2 januari in de EV5, had een afspraak voor de trekhaak op 11 februari.... en werd de 10e gebeld, sorry geen trekhaak en wanneer hij er wel is weten we ook niet.
Toch een beetje lastig, volgens mij neem je een trekhaak omdat je hem nodig hebt, niet omdat het zo leuk staat...

• rosch7
Heb net een EV5 GT-+ .maar het is mij nog niet gelukt om de auto vooruit of achteruit met RSPA 2 met de Smartkey te bewegen . Alles gedaan volgens gebruiksaanwijzing :
1. Deuren eerst vergrendeld via Smartkey
2 binnen 4 sec. op de Hold button voor starten op afstand gedrukt. Dashboard gaat niet aan.( ik stond direct naast de auto) Dus ook niet in beweging te krijgen middels de pijltjes toetsen.
Iemand een tip ?

• vinno86
rosch7 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:29:
Heb net een EV5 GT-+ .maar het is mij nog niet gelukt om de auto vooruit of achteruit met RSPA 2 met de Smartkey te bewegen . Alles gedaan volgens gebruiksaanwijzing :
1. Deuren eerst vergrendeld via Smartkey
2 binnen 4 sec. op de Hold button voor starten op afstand gedrukt. Dashboard gaat niet aan.( ik stond direct naast de auto) Dus ook niet in beweging te krijgen middels de pijltjes toetsen.
Iemand een tip ?
Kijk op youtube een instructie filmpje (volgens mij eentje van KIA zelf) zo was het mij gelukt iig tijdens de proefrit.

• firecollector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-03 08:47
HM-5 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:00:
iemand al een trekhaak laten monteren? Ik rij vanaf 2 januari in de EV5, had een afspraak voor de trekhaak op 11 februari.... en werd de 10e gebeld, sorry geen trekhaak en wanneer hij er wel is weten we ook niet.
Toch een beetje lastig, volgens mij neem je een trekhaak omdat je hem nodig hebt, niet omdat het zo leuk staat...
Gisteren bericht van de dealer dat de door ons bestelde EV5 6 maart wordt afgeleverd, hoogstwaarschijnlijk zonder de bestelde afneembare trekhaak. Volgens zijn informatie staan er in hun systeem inmiddels 400 trekhaken voor Europa in backorder maar is er nog geen één onderweg.

• mpp_hs
  • Laatst online: 21:36
firecollector schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:40:
[...]

Gisteren bericht van de dealer dat de door ons bestelde EV5 6 maart wordt afgeleverd, hoogstwaarschijnlijk zonder de bestelde afneembare trekhaak. Volgens zijn informatie staan er in hun systeem inmiddels 400 trekhaken voor Europa in backorder maar is er nog geen één onderweg.
Wanneer heb je hem besteld?

• firecollector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-03 08:47
mpp_hs schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:28:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?
Eind november.

• marcelcee
[...]
Volgens zijn informatie staan er in hun systeem inmiddels 400 trekhaken voor Europa in backorder maar is er nog geen één onderweg.
Dat van die backorder weet ik niet. Maar als je dealer jou voorhoudt dat er momenteel niks mogelijk is qua trekhaken… vorige week opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfUYWy-L-v7TVDtjh2OG9jFno8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVsno4I3Bw1l2Uv5iOAm4C1E.jpg?f=fotoalbum_large

Staat nu wel op een inspirerend industrieterrein bij de dealer voor een storing in de airbags helaas.

• rosch7
Aftermarket trekhaak misschien , dus niet origineel Kia ?

• FJP84
marcelcee schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:54:
[...]

Dat van die backorder weet ik niet. Maar als je dealer jou voorhoudt dat er momenteel niks mogelijk is qua trekhaken… vorige week opgehaald:
[Afbeelding]

Staat nu wel op een inspirerend industrieterrein bij de dealer voor een storing in de airbags helaas.
Verticaal afneembaar ook?

• RoVrie
FJP84 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:09:
[...]

Die afneembare trekhaak... Werkt dat een beetje, of is dat vooral gedoe?
Ik heb 'm ook besteld, voornamelijk voor m'n racefiets voor ritten buiten de regio en de vakanties. Verder zou ik dat lelijke ding vooral graag ergens in een hoekje van de kofferbak leggen.
Bij m'n Enyaq is ie automatisch wegklapbaar, blijft toch een gemiste kans dat KIA dat niet heeft ingebouwd.

Dan nog over de frunk, heeft iemand daar de LxBxH maten van?

• marcelcee
FJP84 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:09:
[...]
Ja, je schuift ‘m er naar boven toe in. De stekker draai je naar beneden. Zit op slot sinds het ophalen en ik haal de trekhaak er ook niet af. Beetje bescherming en gebruik de trekhaak best regelmatig.

• FJP84
RoVrie schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:20:
[...]

Die afneembare trekhaak... Werkt dat een beetje, of is dat vooral gedoe?
Ik heb 'm ook besteld, voornamelijk voor m'n racefiets voor ritten buiten de regio en de vakanties. Verder zou ik dat lelijke ding vooral graag ergens in een hoekje van de kofferbak leggen.
Bij m'n Enyaq is ie automatisch wegklapbaar, blijft toch een gemiste kans dat KIA dat niet heeft ingebouwd.
Ik heb deze ook bij de Enyaq. Al gebruik ik het zeer weinig, het was toch een erg fijne optie. Ik had nog bij de KIA dealer gevraagd maar het schijnt dat bij de EV5 de ruimte voor een wegklapbare trekhaak niet aanwezig is.

• Pilsch
rosch7 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:57:
Zijn orgineel al geleverd maar in zeer kleine volumes. Zal waarschijnlijk snel weer beter leverbaar zijn.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rosch7 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:57:
Er zijn geen originele Kia trekhaken, die wordt gewoon bij de grote jongens zoals Brink ingekocht. Trekhaakcentrum.nl bijv. besteld gewoon dezelfde (die overigens ook nog niet voor de EV5 kan leveren).

• Pilsch
The Wizard schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:48:
[...]

Er zijn geen originele Kia trekhaken, die wordt gewoon bij de grote jongens zoals Brink ingekocht. Trekhaakcentrum.nl bijv. besteld gewoon dezelfde (die overigens ook nog niet voor de EV5 kan leveren).
Wat een onzin. Wat is orgineel in jou ogen dan? Als Brink, Gdw, Westfalia acps een niet orgineel trekhaak maakt doen ze dat door reverse engineering en met de kennis die ze hebben. OEM begint vaak 1.5 jaar voordat het voertuig op de markt komt de ontwikkeling en heb je buiten een homologatie typegoedkeuring ook duurtesten. Hyundai, Kia en Mobis stellen iets andere eisen aan hun producten dan de AM producten die Brink zelf op de markt zet. Ik zeg niet dat het slechter is maar het is geen orgineel onderdeel. Welke onderdelen zou Kia wel zelf maken denk je? Ik denk dat het grootste deel van de auto niet van Kia komt.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Pilsch schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:23:
[...]

Wat een onzin. Wat is orgineel in jou ogen dan? Als Brink, Gdw, Westfalia acps een niet orgineel trekhaak maakt doen ze dat door reverse engineering en met de kennis die ze hebben. OEM begint vaak 1.5 jaar voordat het voertuig op de markt komt de ontwikkeling en heb je buiten een homologatie typegoedkeuring ook duurtesten. Hyundai, Kia en Mobis stellen iets andere eisen aan hun producten dan de AM producten die Brink zelf op de markt zet. Ik zeg niet dat het slechter is maar het is geen orgineel onderdeel. Welke onderdelen zou Kia wel zelf maken denk je? Ik denk dat het grootste deel van de auto niet van Kia komt.
Origineel is dat de fabrikant deze zelf ontwikkeld, vaak bij automatische varianten van het merk zelf. Van alle auto's die ik heb gehad waarbij de dealer de trekhaak eronder had gezet was (nieuwe auto's) deze afkomstig van Brink of Westfalia, dus dit is zeker geen onzin.

• ijavanerp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-04 13:23
[...]

Vorige weke is mijn trekhaak gemonteerd, mijn dealer had er nu voldoende binnengekregen.
PS: voordeel van achteraf monteren is dat het scheelt in de bijtelling.... De trekhaak van mijn ID4 was elektrisch, ook niet geheel storingsvrij hoor, kwam bijna nooit vanzelf naar beneden, moest altijd helpen ;-)

• HM-5
  • Laatst online: 18:25
vorige week trekhaak gemonteerd, dan heb je een dealer die kennelijk zo slim was trekhaken vooraf te bestellen. Ik hoor van de meeste; 'helaas nog niet leverbaar'

• Pilsch
The Wizard schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:14:
[...]

Origineel is dat de fabrikant deze zelf ontwikkeld, vaak bij automatische varianten van het merk zelf. Van alle auto's die ik heb gehad waarbij de dealer de trekhaak eronder had gezet was (nieuwe auto's) deze afkomstig van Brink of Westfalia, dus dit is zeker geen onzin.
En deze ontwikkelen en maken ze niet zelf. Enkel fitting checks en testen wat ze doen. De af fabriek haken worden ook door andere gemaakt ontwikkeld. Enkel programma van eisen is van de autofabrikant en waar de bevestigen komen in het voertuig. Voor bekabeling en electronica is dat niet anders.

• marcelcee
Omdat de trekhaken nu de aandacht hebben, hierbij wat detailfoto’s van de standaard/dealer trekhaak. Merk etc is mij geheel onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWMhxKvsCQ79MplIZfYoxLmv2CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYU7ydM6HfhfmoQaDKjvN8AY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLExuOdgpuzQ33o1VV-7SwbH1TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNAacb5Linqrhn56padJ4hlR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNW55K05qVMfriSL5fyLCimzH5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vjjT1t2Sn0CammtXdTKzEeP.jpg?f=fotoalbum_large

Storing airbags kwam door een marter die letterlijk binnen een dag begon te knagen. Ondanks de marterverjager die is ingebouwd door Kia…

• RoVrie
Een marter!? Wat een pech.
Wat zijn trekhaken toch eigenlijk lelijke dingen he. :)
Maar zo te zien wel makkelijk te demonteren. Blijft er dan een zichtbaar gat over? Of lijkt dat zo omdat je mooie detail foto's zo van onderaf genomen zijn?

• FJP84
marcelcee schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:04:
Omdat de trekhaken nu de aandacht hebben, hierbij wat detailfoto’s van de standaard/dealer trekhaak. Merk etc is mij geheel onbekend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Storing airbags kwam door een marter die letterlijk binnen een dag begon te knagen. Ondanks de marterverjager die is ingebouwd door Kia…
Top. Is het afdekdopje als je de trekhaak niet gebruikt een soort plug die je dus er helemaal los uittrekt of een klepje?

• marcelcee
Je ziet hier echt 0,0 van, alleen als je zoals ik deed een telefoon bijkans op de oprit legt.

Afdekdopje komt inderdaad geheel los. Een of twee windingen.

• JuG

JuG

Net een berichtje gehad dat de wagen binnenkort aankomt (ik gok dus de 28ste), zodra ie binnen is hoor ik wat van een medewerker omtrent de aflevering. Hij wordt in maart geleverd zeiden ze nog. Dus toch al een beetje schot in de zaak :)

• Anabel1394
  • Laatst online: 27-02 13:04
Wanneer je via een leasemaatschappij een zakelijke lease afsluit voor een Kia EV5, wordt de auto dan standaard nieuw bij de fabriek besteld, of kijkt de leasemaatschappij eerst of er ergens een voorraadmodel beschikbaar is?

• Deadlypain
  • Laatst online: 02-04 12:57
Anabel1394 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:15:
Wanneer je via een leasemaatschappij een zakelijke lease afsluit voor een Kia EV5, wordt de auto dan standaard nieuw bij de fabriek besteld, of kijkt de leasemaatschappij eerst of er ergens een voorraadmodel beschikbaar is?
Dat hangt van de LM af denk ik. Er zijn er genoeg die ook uit voorraadmodellen leveren. Hangt ook van de keuze van de berijder/werkgever af.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste