Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pilsch
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 03-03 18:20
The Wizard schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:14:
[...]

Origineel is dat de fabrikant deze zelf ontwikkeld, vaak bij automatische varianten van het merk zelf. Van alle auto's die ik heb gehad waarbij de dealer de trekhaak eronder had gezet was (nieuwe auto's) deze afkomstig van Brink of Westfalia, dus dit is zeker geen onzin.
En deze ontwikkelen en maken ze niet zelf. Enkel fitting checks en testen wat ze doen. De af fabriek haken worden ook door andere gemaakt ontwikkeld. Enkel programma van eisen is van de autofabrikant en waar de bevestigen komen in het voertuig. Voor bekabeling en electronica is dat niet anders.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:21
Omdat de trekhaken nu de aandacht hebben, hierbij wat detailfoto’s van de standaard/dealer trekhaak. Merk etc is mij geheel onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWMhxKvsCQ79MplIZfYoxLmv2CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYU7ydM6HfhfmoQaDKjvN8AY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLExuOdgpuzQ33o1VV-7SwbH1TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNAacb5Linqrhn56padJ4hlR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNW55K05qVMfriSL5fyLCimzH5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vjjT1t2Sn0CammtXdTKzEeP.jpg?f=fotoalbum_large

Storing airbags kwam door een marter die letterlijk binnen een dag begon te knagen. Ondanks de marterverjager die is ingebouwd door Kia…

• RoVrie
  • Laatst online: 10:10
Een marter!? Wat een pech.
Wat zijn trekhaken toch eigenlijk lelijke dingen he. :)
Maar zo te zien wel makkelijk te demonteren. Blijft er dan een zichtbaar gat over? Of lijkt dat zo omdat je mooie detail foto's zo van onderaf genomen zijn?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:15
marcelcee schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:04:
Omdat de trekhaken nu de aandacht hebben, hierbij wat detailfoto’s van de standaard/dealer trekhaak. Merk etc is mij geheel onbekend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Storing airbags kwam door een marter die letterlijk binnen een dag begon te knagen. Ondanks de marterverjager die is ingebouwd door Kia…
Top. Is het afdekdopje als je de trekhaak niet gebruikt een soort plug die je dus er helemaal los uittrekt of een klepje?

• marcelcee
Je ziet hier echt 0,0 van, alleen als je zoals ik deed een telefoon bijkans op de oprit legt.

Afdekdopje komt inderdaad geheel los. Een of twee windingen.

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:15

JuG

Net een berichtje gehad dat de wagen binnenkort aankomt (ik gok dus de 28ste), zodra ie binnen is hoor ik wat van een medewerker omtrent de aflevering. Hij wordt in maart geleverd zeiden ze nog. Dus toch al een beetje schot in de zaak :)

• Anabel1394
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 27-02 13:04
Wanneer je via een leasemaatschappij een zakelijke lease afsluit voor een Kia EV5, wordt de auto dan standaard nieuw bij de fabriek besteld, of kijkt de leasemaatschappij eerst of er ergens een voorraadmodel beschikbaar is?

• Deadlypain
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Anabel1394 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:15:
Wanneer je via een leasemaatschappij een zakelijke lease afsluit voor een Kia EV5, wordt de auto dan standaard nieuw bij de fabriek besteld, of kijkt de leasemaatschappij eerst of er ergens een voorraadmodel beschikbaar is?
Dat hangt van de LM af denk ik. Er zijn er genoeg die ook uit voorraadmodellen leveren. Hangt ook van de keuze van de berijder/werkgever af.

• JuG

JuG

Anabel1394 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:15:
De leasemaatschappij kijkt daar niet of nauwelijks naar volgens mij. De enige interesse die zij hebben is het contract met je werkgever/zaak afsluiten, of je dan lang moet wachten op de wagen, etc, dat boeit niet zo.

De dealer zal er wel naar kijken, daarom zie je bv soms mensen hier die maar 2 maanden moeten wachten, anderen zoals mij bv al 5 maanden. Ik denk ook dat het met de uitvoering en vooral kleur te maken heeft, als jij een typische lease-kleur neemt zoals wit, grijs of zwart, dan is de kans groot dat een dealer die al in bestelling heeft staan. Het is daarom ook interessant om eens naar enkele lokale Kia dealers te gaan, kijk daar eens welke wagens ze in stock hebben.

Als je een offerte opvraagt daar, die vervolgens indient bij je LM en goedgekeurd krijgt, kan je heel snel rijden als je wil. Je hoeft dus niet perse de wagen te nemen zoals ie in je configuratietool staat van de LM, meestal kan je ook zelf offertes aanleveren. Mijn LM is trouwens vanuit mijn werkgever verplicht om niet enkel naar hun eigen offerte te kijken via de tool, maar ze moeten er nog minstens 2 opvragen bij anderen en als er eentje goedkoper is, is het aan hen om die te matchen qua prijs of de auto wordt bij de goedkoopste LM besteld.

[ Voor 33% gewijzigd door JuG op 24-02-2026 15:04 ]

• Babtvt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:58
marcelcee schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:04:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

oh no, zit de stekkeraansluiting echt op deze locatie onder die hoek onder de auto?
Is er geen geïntegreerde stekker aansluiting in de zijkant van de trekhaak zelf mogelijk?

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

• marcelcee
Babtvt schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:51:
[...]

oh no, zit de stekkeraansluiting echt op deze locatie onder die hoek onder de auto?
Is er geen geïntegreerde stekker aansluiting in de zijkant van de trekhaak zelf mogelijk?
Bij mijn auto is dit het, geen AI-foto :) de stekker klapt uiteraard wel nog recht naar beneden.

[ Voor 7% gewijzigd door marcelcee op 24-02-2026 15:09 ]

• JuG

JuG

Nog eens even naar de schepen gekeken, de Morning Lynn staat nu nog in Tilbury, UK. Morgen gaat ie naar Antwerpen en de 26ste naar Rotterdam. Dus ze gaan blijkbaar wat sneller dan verwacht :)

• JuG

JuG

Goed nieuws! Net bericht gehad dat ik de auto 23 maart mag ophalen 😎

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 06:51
JuG schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:42:
23 Maart pas ? waarom moet het nog een maand duren..

hmm.. mijn auto zou eigenlijk eind deze maand geleverd moeten worden maar nog niks gehoord van dealer dus denk dat dat ook niet meer gaat gebeuren haha.. Hij is half november besteld.

Ik vind al dat gokken met datums wat ik tot nu te horen heb gekregen en vooral de complete radiostilte nu rond de "verwachte levertijd" maar een irritant iets, maarja ik wil ook niet die persoon zijn die elke week een mail stuurt met "En is ie er al??"

• JuG

JuG

vinno86 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:52:
[...]

23 Maart pas ? waarom moet het nog een maand duren..

hmm.. mijn auto zou eigenlijk eind deze maand geleverd moeten worden maar nog niks gehoord van dealer dus denk dat dat ook niet meer gaat gebeuren haha.. Hij is half november besteld.

Ik vind al dat gokken met datums wat ik tot nu te horen heb gekregen en vooral de complete radiostilte nu rond de "verwachte levertijd" maar een irritant iets, maarja ik wil ook niet die persoon zijn die elke week een mail stuurt met "En is ie er al??"
Ik heb geen idee, de dealer zei dat ie pas vanaf 23 maart kon opgehaald worden, dus ook meteen een afspraak gemaakt voor die dag.

Misschien verwachten ze een grote lading nieuwe wagens de komende weken en hebben ze het heel druk daardoor?

Ik zou ook verwachten dat ze die dingen zo snel mogelijk de deur uit willen, maar misschien past het gewoon niet anders in hun schema.

[ Voor 13% gewijzigd door JuG op 24-02-2026 20:13 ]

• ev5er
  • Laatst online: 09:31
Ik kan ‘m 16 mrt ophalen, 22 okt besteld. Vandaag gebeld door de dealer. Magma Red, door de kleur heeft het, vermoed ik, wat langer geduurd.

• JuG

JuG

ev5er schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:39:
Ik kan ‘m 16 mrt ophalen, 22 okt besteld. Vandaag gebeld door de dealer. Magma Red, door de kleur heeft het, vermoed ik, wat langer geduurd.
Hetzelfde hier, ik gok ook door de Frost Blue kleur.

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-03 22:26
Trekhaken komen van Brink af volgens mijn dealer en die heeft blijkbaar de productie nog niet op orde.
Maar wel maandelijks een bedrag betalen aan de LM voor een optie als zijnde een trekhaak 😡

• TamsSH
  • Laatst online: 09:14
JuG schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:42:
Nou, ik zit nog steeds te wachten op een telefoontje wanneer ie opgehaald kan worden. Ik denk dat ie ergens achteraan stond op de boot, of het transport is ergens verdwaald op weg naar de dealer 😬

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7k5U1x1z_tQ6qv6n4pNX2wYnq_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kYH8PyAHIXNw3nK7qpqb9xAW.png?f=fotoalbum_large

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:16
Ik overweeg een EV5 GT-Plusline particulier aan te schaffen.

Heeft iemand ervaring met de onderhandelingsruimte die er is?

• JuG

JuG

Stillekracht schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:31:

Geen ervaring mee met de EV5 zelf, maar afgaand op mijn gevoel en vraag vs aanbod, zou het me sterk lijken dat je de prijs naar beneden krijgt momenteel. In Europa is het een nagelnieuw model en als jij hem niet aanschaft voor die prijs staat de volgende wel klaar lijkt me. Je kan het altijd proberen weliswaar, maar ik zou niet te hard hopen :)

• Deadlypain
  • Nu online

December particulier aangeschaft en ik kreeg er wel wat vanaf :) Altijd proberen zou ik zeggen. Het gaat over het algemeen over het toe te betalen bedrag. Daar moet je het over hebben, niet over de prijs van de auto.

• JuG

JuG

Deadlypain schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:50:
[...]

December particulier aangeschaft en ik kreeg er wel wat vanaf :) Altijd proberen zou ik zeggen. Het gaat over het algemeen over het toe te betalen bedrag. Daar moet je het over hebben, niet over de prijs van de auto.
Lijkt me dan vooral de dingen zoals het afleverpakket en dergelijke, niet?

• Deadlypain
  • Nu online
JuG schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:51:
[...]

Lijkt me dan vooral de dingen zoals het afleverpakket en dergelijke, niet?
Geen idee waar hij het bedrag af heeft gehaald :) Dat is de 'zorg' van de verkoper. Ik zei gewoon tegen hem: ik wil x betalen ipv y en toen kwamen we op z uit. en dat is wat ik als doel had haha

• RoVrie
Deadlypain schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:02:
[...]

Geen idee waar hij het bedrag af heeft gehaald :) Dat is de 'zorg' van de verkoper. Ik zei gewoon tegen hem: ik wil x betalen ipv y en toen kwamen we op z uit. en dat is wat ik als doel had haha
Voor wat ik eerder in dit topic lees, zit er vooral weinig marge op de GT business line, en ook die is al duurder geworden. Dus ik kan me voorstellen dat je bij die uitvoering niet veel voor elkaar krijgt, maar dat er bij de hogere trims echt wel wat mogelijk is.

Wellicht is een 'jonge' demo auto nog een optie? Dat is ook meestal de GT plus line, en is nèt niet meer nieuw.

• Deadlypain
  • Nu online
Ik meende hier gelezen te hebben dat de Ivory Silver kleur als groen werd omschreven in de RDW. Nu is mijn kenteken bekend en staat er grijs als kleur in het register. Hoop maar dat ik de juiste auto krijg :P

• RoVrie
Deadlypain schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:16:
Ik meende hier gelezen te hebben dat de Ivory Silver kleur als groen werd omschreven in de RDW. Nu is mijn kenteken bekend en staat er grijs als kleur in het register. Hoop maar dat ik de juiste auto krijg :P
Ik mag aannemen dat ze dat inmiddels aangepast hebben ja 8)7
Ik heb de iceberg green besteld, die zal toch wel door de RDW als groen gezien worden? :)

• Anipau
  • Laatst online: 03-03 21:03
Ik heb het particulier aangeschaft.
Begin oktober was er ‘n Experience Day georganiseerd. Ik was meteen verkocht!
Tijdens dit evenement heb ik een offerte aangevraagd. Hier waren de kortingen van toepassing: 2.000,00 korting en 1.000,00 extra korting bij koop, daarnaast was de metallic lak gratis. Zonder proefrit heb ik de deal gesloten. Dat was wel spannend. Uiteindelijk pas in december proef gereden.
Geen spijt van. Tweede week van maart is de oplevering gepland.
Uiteindelijk is jouw budget doorslaggevend.
Met inruil van mijn huidige auto binnen het budget gebleven, inclusief laadunit en trekhaak.

• twilight7
  • Registratie: December 2021
  • Nu online

Ik heb zonder enige moeite de "5%" korting op de business line kunnen bedingen.
Dat ging onder de noemer: als je een inruiler had, bleek achteraf alleen voor de Goedkoopste versie te zijn.
Maar uiteindelijk was dit geen enkel probleem. dus gewoon 5% korting.

• vinno86
Anipau schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:12:
Ik heb het particulier aangeschaft.
Begin oktober was er ‘n Experience Day georganiseerd. Ik was meteen verkocht!
Tijdens dit evenement heb ik een offerte aangevraagd. Hier waren de kortingen van toepassing: 2.000,00 korting en 1.000,00 extra korting bij koop, daarnaast was de metallic lak gratis. Zonder proefrit heb ik de deal gesloten. Dat was wel spannend. Uiteindelijk pas in december proef gereden.
Geen spijt van. Tweede week van maart is de oplevering gepland.
Uiteindelijk is jouw budget doorslaggevend.
Met inruil van mijn huidige auto binnen het budget gebleven, inclusief laadunit en trekhaak.
Mijn huidige auto is denk ik nog zo'n 10-12k waard op de 2e hands markt, dus mijn doel was gewoon auto inruilen voor minimaal 10k korting.

Uiteindelijk hebben ze 6 of 7k voor de auto gerekend en de rest met "kortingen" opgevuld zoals extra inruil korting en inderdaad zo'n vroeg koop korting.. zal me een worst wezen verder als ik maar minimaal die 10k kreeg :P

Eindtotaal is 40k rond geworden voor de GT Plusline. (+inruil auto)

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-03 22:12
https://webshop.kia.nl/pr...gt-line-logo/X9131ADE00GL

Staat onder de EV5 nu, dus denk ik eindelijk te bestellen..

• JuG

JuG

Zal vast goed werken, maar ik zie het me niet snel aanschaffen. Rubberen matten geven me toch snel het werkbus gevoel :)

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 12:08

Wokker

De avond wokkel

Heeft iemand een idee hoe ik bij gebruik van de auto radio(dab+) standaard de info zoals de artiest en liedje in beeld kan zien? Bij de e-niro werdt dat standaard getoond zowel fullscreen als split screen.

Het oneindige X 0

• EN86
JuG schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:10:
[...]

Zal vast goed werken, maar ik zie het me niet snel aanschaffen. Rubberen matten geven me toch snel het werkbus gevoel :)
🤣🤣

Ik vind het juist wat stoers hebben. Vraag me niet waarom...
Hopelijk kan me dealer het snel fiksen. Reageren niet echt meer (after)

• Lawrentz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:18
JuG schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:10:
[...]

En de velours versie?
https://webshop.kia.nl/pr...t-line-logo/X9143ADE01GLE

• JuG

JuG

Dat valt al beter mee, maar ga eerst eens bekijken of de standaard matten me storen :)

• RoVrie
JuG schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 23:11:
[...]

Dat valt al beter mee, maar ga eerst eens bekijken of de standaard matten me storen :)
Een oprechte vraag: wat is er mogelijk storend aan standaard matten in de auto?
Als je veel op bouwplaatsen bent met modder-laarzen, kan ik me goed indenken dat rubber matten ideaal zijn, maar verder kan er toch niet heel veel mis met matten?
Wat maakt dan de GT-Line velours matten beter dan de standaard?

In mijn zoektocht naar een nieuwe lease-auto heb ik ook (kort) gekeken naar de Renault Scenic E-Tech... de blauwe vloerbedekking in de hele auto in het Alpine model, was voor mij dan wel weer reden om die vooral NIET te kiezen :r , maar dat ging wel wat verder dan alleen matten...

• JuG

JuG

RoVrie schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:40:
[...]

Een oprechte vraag: wat is er mogelijk storend aan standaard matten in de auto?
Als je veel op bouwplaatsen bent met modder-laarzen, kan ik me goed indenken dat rubber matten ideaal zijn, maar verder kan er toch niet heel veel mis met matten?
Wat maakt dan de GT-Line velours matten beter dan de standaard?

In mijn zoektocht naar een nieuwe lease-auto heb ik ook (kort) gekeken naar de Renault Scenic E-Tech... de blauwe vloerbedekking in de hele auto in het Alpine model, was voor mij dan wel weer reden om die vooral NIET te kiezen :r , maar dat ging wel wat verder dan alleen matten...
Die velours matten zullen wat dikker en luxer aanvoelen gok ik, maar in de meeste gevallen lijkt me dat geld uitgeven aan iets waar je na 2 dagen niet meer bij stilstaat.

Ik heb in ieder geval nog nooit gedacht "wow die vloermatten zijn echt kut, ik moet echt andere bestellen"

• FJP84
Vraagje: kun je bij de EV5 ook de AC-Laadstroom beperken? Heel soms gebruik ik dat nu om langer te laden/parkeren als ik nog relatief hoge SoC heb. Niet helemaal netjes maar wel handig.

• marcelcee
FJP84 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:54:
Vraagje: kun je bij de EV5 ook de AC-Laadstroom beperken? Heel soms gebruik ik dat nu om langer te laden/parkeren als ik nog relatief hoge SoC heb. Niet helemaal netjes maar wel handig.
Ja, zowel in de app als in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MdxztjqEYOTQJWuIbzV3YXu1GQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxyHCau5TRu5UUzj9oFOi2kN.jpg?f=fotoalbum_large

• pollekeb
Airconditioning

Ik dacht als ik nu thuis aan de laadpaal alvast de batterij ga voorverwarmen dan hoef ik straks minder te verwarmen voor mijn eerste laadstop naar de wintersport.
Maar na ongeveer 20 minuten krijg ik een Melding dat hij klaar is maar het stipje blijft blauw.
Geeft ook in de app aan dat de batterij nog niet op de optimale temperatuur is.
Heb dit nu 2 keer gedaan maar blijft aangeven dat de accu nog geen optimale temperatuur heeft 😒
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4TOghzSTvVs-9qy6dEOTMssEpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWbJ4suTOJBXj3H91dPLhTc8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQ7aB_NqzCep4KJ-52q9rkNh4RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aNEx7VFexCfHEJf0Quy5XTp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door pollekeb op 26-02-2026 15:27 ]

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 19:29
@pollekeb, je gaat een batterij opwarmen aan de paal, om hem straks op temperatuur te hebben als je moet laden, wat pas na +/- 2u rijden zal zijn? Daar zit weinig nut in.

Het interieur voor vertrek opwarmen ("airconditioning", te vinden onder de klimaatinstellingen onder "beheer"), daarentegen wel. Maar dat is een andere knop die je moet selecteren.

Een correcte batterijtemperatuur is noodzakelijk voor het snelladen. Manueel voorverwarmen is enkel nuttig als je navigeert met Waze ofzo waardoor de auto niet weet wanneer/waar je gaat laden. Als je de ingebouwde navigatie gebruikt dan zal hij vanzelf gaan voorverwarmen, áls dat nodig is (afhankelijk van het gebruik vóór het laden kan het goed zijn dat de batterij al op temperatuur is).

[ Voor 68% gewijzigd door theredone51 op 26-02-2026 19:17 ]

• pollekeb
theredone51 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:16:
@pollekeb, je gaat een batterij opwarmen aan de paal, om hem straks op temperatuur te hebben als je moet laden, wat pas na +/- 2u rijden zal zijn? Daar zit weinig nut in.

Het interieur voor vertrek opwarmen ("airconditioning", te vinden onder de klimaatinstellingen onder "beheer"), daarentegen wel. Maar dat is een andere knop die je moet selecteren.

Een correcte batterijtemperatuur is noodzakelijk voor het snelladen. Manueel voorverwarmen is enkel nuttig als je navigeert met Waze ofzo waardoor de auto niet weet wanneer/waar je gaat laden. Als je de ingebouwde navigatie gebruikt dan zal hij vanzelf gaan voorverwarmen, áls dat nodig is (afhankelijk van het gebruik vóór het laden kan het goed zijn dat de batterij al op temperatuur is).
Het heeft wel zeker zin om de accu alvast warm te hebben, daar de accu beter presteert bij deze temperatuur.
Als je eenmaal in het ritme zit van het snelladen hoef je ook minder voor te verwarmen, door gebruik blijft de accu ook wat warmer.

• JuG

JuG

Met andere woorden, af en toe wat gas op die lolly :P

• theredone51
pollekeb schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:26:
[...]

Het heeft wel zeker zin om de accu alvast warm te hebben, daar de accu beter presteert bij deze temperatuur.
Als je eenmaal in het ritme zit van het snelladen hoef je ook minder voor te verwarmen, door gebruik blijft de accu ook wat warmer.
Een warme(re) batterij presteert inderdaad beter dan eentje bij vriestemperatuur. Maar dat was niet de usecase die ik las in jouw post en het is momenteel ook niet zo koud (meer) dat je daar iets van gaat merken in de range. Als je op wintersport bent, dan is het iets anders :)

Vroeger was er blijkbaar een "winter mode" om de batterij voor te verwarmen. In de huidige versie zitten zowel verwarmen als koelen in dezelfde functie "Batterijconditionering".

• FJP84
Klopt het trouwens dat de HUD (GT-Plusline) geen sneeuw modus heeft (dat de witte karakters blauw of oranje worden). Niet dat ik veel in de sneeuw rijd maar ik kon tijdens de proefrit niet 1,2,3 vinden. Contact persoon van de LM gaf aan dat het best kan zijn dat de KIA een paar weken eerder komt dan dat in mijn portaal is aangegeven. Dat zou mooi zijn.

• Stillekracht
Heeft iemand ervaring met de dashcam (voor+achter) van Kia?
(Deze Kia optie is dus een Pioneer VREC-Z710SH-RC)

• Lawrentz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:18
Stillekracht schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:15:
Heeft iemand ervaring met de dashcam (voor+achter) van Kia?
(Deze Kia optie is dus een Pioneer VREC-Z710SH-RC)
Geen ervaring met deze dashcam maar heb (toevallig) gisteren gezocht en prijzen gezien bij andere leveranciers die veel lager waren, tot EUR verschil.
In sommige gevallen was het de Pioneer VREC-Z710SH-RCSD maar dat verklaart niet het grote prijsverschil.

Dus geen direct antwoord op je vraag maar wellicht toch goed om rekening mee te houden.

• Stillekracht
De prijsverschillen heb ik ook gezien. Maar.....het is onderdeel van een totaalpakket. De dashcam wordt dan geleverd inclusief auto :9

• theredone51
Stillekracht schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:41:
De prijsverschillen heb ik ook gezien. Maar.....het is onderdeel van een totaalpakket. De dashcam wordt dan geleverd inclusief auto :9
"Dealer premium" + camera wordt ook ingebouwd voor je natuurlijk. Met de huidige werkplaatstarieven tikt dat snel aan...

• marcelcee
theredone51 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:42:
[...]

"Dealer premium" + camera wordt ook ingebouwd voor je natuurlijk. Met de huidige werkplaatstarieven tikt dat snel aan...
Uurtje werk was onlangs €120 ex btw…

• HM-5
  • Laatst online: 03-03 15:48
maar weer eens een 'trekhaak' vraagje... iemand al een trekhaak laten monteren na aflevering van de auto?
Ik had 11 februari een afspraak voor montage maar de werd de 10e afgebeld met de mededeling dat het totaal niet te zeggen was wanneer er trekhaken leverbaar zijn. Toch fijn als je met de caravan op vakantie wil of andere dingen met een aanhanger wil doen.

• vinno86
Net te horen gekregen van de dealer dat de auto ontvangen is, kon hem as. donderdag al ophalen maar vanwege werk niet mogelijk dus Vrijdag de 13e is the lucky day :P

Vraagje voor de prive rijders (die willen antwoorden), hoe hebben of gaan jullie hem verzekeren en wat is de premie ? ik kom wel wat hoger uit dan ik had verwacht zeg maar :')

All-Risk is 100 euro meer dan wat ik nu betaal voor WA + Casco..

[ Voor 42% gewijzigd door vinno86 op 27-02-2026 17:46 ]

• RoVrie
vinno86 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:23:
Net te horen gekregen van de dealer dat de auto ontvangen is, kon hem as. donderdag al ophalen maar vanwege werk niet mogelijk dus Vrijdag de 13e is the lucky day :P

Vraagje voor de prive rijders (die willen antwoorden), hoe hebben of gaan jullie hem verzekeren en wat is de premie ? ik kom wel wat hoger uit dan ik had verwacht zeg maar :')

Vrijdag de 13e is de geluksdag van mijn vrouw en mij :) wens jou hetzelfde.

Welke uitvoering /kleur heb je gekozen?
Valt me op dat, wat ik nu aan EV5s heb zien rijden allemaal blauw of donkergrijs is.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:20
vinno86 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:23:

is heel erg afhankelijk van je leeftijd, woonplaats. Ik woon in ZH en daar is het bijna 2x zo duur als in het oosten. Ik heb het uiteindelijk wel bij KIA zelf gedaan mede om de mogelijke langere nieuwwaarden en een soort no-claim beschermer. Maar het is iedere maand een flink bedrag (125 of zo met 80% noclaim) icm de veel hogere wegenbelasting. Als (bijna) gepensioneerde alleenstaande wordt je overal mee gepakt. Maar de stroom wordt de komende maand in ZH weer 7 cent goedkoper per KWh. Ik zag past dat Rabobank best wel aantrekkelijke premies had maar blijf voorlopig maar even bij KIA.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• vinno86
https://www.autoreview.nl...emeten-bij-100-en-130-kmh

Kunnen huidige EV5 rijders zich hier in vinden ?

• SB2002
  • Laatst online: 07:59
Weet er iemand of de "EV5" en/of "Gt line" aanduiding op de achterklep hier op geschroefd of geplakt zijn?

• FJP84
SB2002 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:28:
Weet er iemand of de "EV5" en/of "Gt line" aanduiding op de achterklep hier op geschroefd of geplakt zijn?
Volgens mij geplakt. Ik heb foto's gezien zonder. Ik kijk als de originele EV5 zwarte logo's beschikbaar zijn of ik de originele nog een keer ga vervangen, en de EV5 en GT Badge laat verwijderen. Ergens begin/medio mei wordt mijn GT-Plusline Iceberg Green metallic geleverd. Ik ben er nog niet uit of ik zwarte logo's daarop mooier vind.

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 28-02-2026 09:46 ]

• EN86
Ik ben nu 4k kilometer verder. Gemiddeld verbruik van 18.4 KwH.

Dus niet helemaal. Ik houd me gewoon aan de toegestane snelheden

• _birdie_
EN86 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:00:
[...]

Ik ben nu 4k kilometer verder. Gemiddeld verbruik van 18.4 KwH.

Dus niet helemaal. Ik houd me gewoon aan de toegestane snelheden
Precies, en het hoeft geen 23 graden te zijn in een auto met stoel/stuur verwarming. En een goede Eco/Mydrive mode instellen en veel regenereren met I-pedal (3). Tis gewoon andere manier van rijden. Als je alleen in de auto zit kun je de verwarming op driver-only zetten. En een warmtepomp is leuk maar verdien je niet terug in de kWh's. Alleen interessant misschien voor de restwaarde.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• EN86
_birdie_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:15:
[...]

Precies, en het hoeft geen 23 graden te zijn in een auto met stoel/stuur verwarming. En een goede Eco/Mydrive mode instellen en veel regenereren met I-pedal (3). Tis gewoon andere manier van rijden. Als je alleen in de auto zit kun je de verwarming op driver-only zetten. En een warmtepomp is leuk maar verdien je niet terug in de kWh's. Alleen interessant misschien voor de restwaarde.
Ik ben nog wel op zoek naar de gouden tip voor ideale warmte stand (qua graden, welke blaas stand/richting) in de driver only. Dus ik houd me aanbevolen 😉

• _birdie_
EN86 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:23:
[...]

Ik ben nog wel op zoek naar de gouden tip voor ideale warmte stand (qua graden, welke blaas stand/richting) in de driver only. Dus ik houd me aanbevolen 😉
ik heb (in ev3) hem op 18.5 staan, stoelverwarming / stuurverwarming op 1 (indien ik het nodig acht). Blaasrichting heb ik niet specifiek op gelet. Stuur/stoelverwarming is goedkoper in gebruik dan de normale verwarming. En ik moet zeggen dat ik het nooit koud heb. Ik rijd meestal net geen 100 (98). Ik zit in de zomer vaak (soms ver) boven de WLTP en in de winter 20-40km eronder. 0 graden of 11 graden scheelt heel erg. Ik heb sinds ik hem heb (13m) overal 6.8km/kWh gereden (ik vind deze aanduiding handiger dan de andere). In Duitsland reed ik ooit eens 8km/kWh over 300km op de rijksweg (had ik wel weer speciale tactiek).

• RoVrie
FJP84 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:46:
[...]

Volgens mij geplakt. Ik heb foto's gezien zonder. Ik kijk als de originele EV5 zwarte logo's beschikbaar zijn of ik de originele nog een keer ga vervangen, en de EV5 en GT Badge laat verwijderen. Ergens begin/medio mei wordt mijn GT-Plusline Iceberg Green metallic geleverd. Ik ben er nog niet uit of ik zwarte logo's daarop mooier vind.
Nice! Ik heb veel parallellen met jouw voorkeuren volgens mij.
Zelfde kleur, maar dan in de gt-line besteld. Levering ongeveer t zelfde moment.

Ik stelde hier al eerder de vraag over de zwarte logo's. Ik ga tzt wel eens bij m'n dealer langs om te kijken of t eraf of zwart kan.

• FJP84
RoVrie schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:40:
[...]

Nice! Ik heb veel parallellen met jouw voorkeuren volgens mij.
Zelfde kleur, maar dan in de gt-line besteld. Levering ongeveer t zelfde moment.

Ik stelde hier al eerder de vraag over de zwarte logo's. Ik ga tzt wel eens bij m'n dealer langs om te kijken of t eraf of zwart kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3npTTmxuAlWLPRvr_jQbMSvnhL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifHfkXRgL3rXytMuwcfN2hgs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had deze met Gemini gemaakt.

• B-1998
  • Laatst online: 03-03 22:09
Nu een paar dagen de auto, wat een top ding!

Veel fijnere auto dan de Model Y die ik hiervoor heb gereden.

De zwarte logo’s maken de auto wel echt af en ik heb de gt-line en ev5 badges eraf laten halen. De achterkant is wel heel erg gaaf geworden, heel strak

• Nick v D
B-1998 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:52:
Nu een paar dagen de auto, wat een top ding!

Veel fijnere auto dan de Model Y die ik hiervoor heb gereden.

De zwarte logo’s maken de auto wel echt af en ik heb de gt-line en ev5 badges eraf laten halen. De achterkant is wel heel erg gaaf geworden, heel strak
Wil je foto's delen?

• Powerpaultje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 23:04
Na in augustus vanuit de leasemaatschappij de optie gekregen te hebben om een nieuwe auto uit te zoeken, begin december kunnen testrijden en eigenlijk gelijk de keuze gemaakt dat de EV5 GT-Plusline de nieuwe auto zou worden. Begin januari is deze besteld en kreeg donderdag het belletje dat er een afspraak gemaakt kon worden om de auto af te halen.
16 Maart ruil ik mijn huidige Tarraco om voor een gitzwarte EV5.
Dit wordt voor mij de eerste auto die ik vanaf nieuw mag rijden, dus best spannend :)

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:28
Powerpaultje schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:23:
Na in augustus vanuit de leasemaatschappij de optie gekregen te hebben om een nieuwe auto uit te zoeken, begin december kunnen testrijden en eigenlijk gelijk de keuze gemaakt dat de EV5 GT-Plusline de nieuwe auto zou worden. Begin januari is deze besteld en kreeg donderdag het belletje dat er een afspraak gemaakt kon worden om de auto af te halen.
16 Maart ruil ik mijn huidige Tarraco om voor een gitzwarte EV5.
Dit wordt voor mij de eerste auto die ik vanaf nieuw mag rijden, dus best spannend :)
Best voor gegaan dus, geeft wat hoop. De mijne wordt aankomende week besteld. Ik wil hem heel graag voor half juli hebben, dealer en leasemaatschappij zeggen dat het geen probleem moet zijn. Maar ik lees hier veel wachttijden van 4-5 maanden.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• B-1998

• RoVrie
Strak zo hoor! 👌

Rijd je deze in de lease? Iemand enig idee wat een lease maatschappij vindt van t verwijderen van type aanduidingen enzo?
Gaat ze je verplichten ze terug te plaatsen over 5 jaar? 😅

• FJP84
Mijn contactpersoon zei dat het niet zou uitmaken bij de LM.

Mocht ik dit willen doen. Dan bewaar ik voor de zekerheid de onderdelen wel.

[ Voor 40% gewijzigd door FJP84 op 01-03-2026 19:03 ]

• B-1998
RoVrie schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:47:
[...]

Strak zo hoor! 👌

Rijd je deze in de lease? Iemand enig idee wat een lease maatschappij vindt van t verwijderen van type aanduidingen enzo?
Gaat ze je verplichten ze terug te plaatsen over 5 jaar? 😅
Dank! En nee, geen lease. Maar moet geen probleem zijn voor een LM.

• B-1998
De korte samenvatting tot nu toe:

Pluspunten:
- auto rijdt heerlijk, vloeiend en I pedal werkt top.
- snelwegassistent werkt echt heel goed, veel beter dan die auto pilot van Tesla. Kia heeft dat veel beter voor elkaar, alles is vloeiend en waar de Tesla elke dag wel een keer op de rem stampte voor een auto op de andere rijbaan die neigde naar de streep te gaan doet deze auto alles heel rustig en geleidelijk remmen.
- de looks is ook wel echt een pluspunt
- infotainmentsysteem werkt gemakkelijk en leer je snel te gebruiken
- de zitpositie en de stoelen. De stoelmassage is daadwerkelijk een massage, niet zo’n lendensteun die een beetje beweegt.
- ik kan nog wel even doorgaan ;)

Mindere puntjes:
- Mijn vorige auto’s; Mustang Mach E met B&O audio en Model Y hadden wel een serieus beter geluid. Of ik moet nog even wat aandacht schenken aan de juiste afstelling in de equalizer
- De app is niet altijd even overzichtelijk.
- De auto gaat wel vanzelf open als je aan komt lopen maar gaat niet vanzelf weer dicht als je wegloopt na het parkeren? Deze vind ik vreemd en wellicht dat dit wel goed werkt als ik de telefoon als sleutel heb ingesteld. Nu moet ik dus elke keer de auto via de sleutel opslot doen.
- tot slot, dat je de frunk niet kan openen via een knop maar dat je hier altijd voor aan de hendel moet trekken. Meer een luxe probleem

• FJP84
B-1998 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:47:
De korte samenvatting tot nu toe:

Pluspunten:
- auto rijdt heerlijk, vloeiend en I pedal werkt top.
- snelwegassistent werkt echt heel goed, veel beter dan die auto pilot van Tesla. Kia heeft dat veel beter voor elkaar, alles is vloeiend en waar de Tesla elke dag wel een keer op de rem stampte voor een auto op de andere rijbaan die neigde naar de streep te gaan doet deze auto alles heel rustig en geleidelijk remmen.
- de looks is ook wel echt een pluspunt
- infotainmentsysteem werkt gemakkelijk en leer je snel te gebruiken
- de zitpositie en de stoelen. De stoelmassage is daadwerkelijk een massage, niet zo’n lendensteun die een beetje beweegt.
- ik kan nog wel even doorgaan ;)

Mindere puntjes:
- Mijn vorige auto’s; Mustang Mach E met B&O audio en Model Y hadden wel een serieus beter geluid. Of ik moet nog even wat aandacht schenken aan de juiste afstelling in de equalizer
- De app is niet altijd even overzichtelijk.
- De auto gaat wel vanzelf open als je aan komt lopen maar gaat niet vanzelf weer dicht als je wegloopt na het parkeren? Deze vind ik vreemd en wellicht dat dit wel goed werkt als ik de telefoon als sleutel heb ingesteld. Nu moet ik dus elke keer de auto via de sleutel opslot doen.
- tot slot, dat je de frunk niet kan openen via een knop maar dat je hier altijd voor aan de hendel moet trekken. Meer een luxe probleem
Dank voor de ±. Is een tikje/touch je met de vinger tegen de portierhendel niet voldoende om te sluiten? Zo ging het bij mij bij de proefrit en nu ook zo bij de Skoda

• RoVrie
FJP84 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:52:
[...]

Dank voor de ±. Is een tikje/touch je met de vinger tegen de portierhendel niet voldoende om te sluiten? Zo ging het bij mij bij de proefrit en nu ook zo bij de Skoda
Kun je ook instellen dat de auto NIET open gaat als je dichtbij komt? Bij ons staat ie in de straat en als ik met de kids of een vuilniszak toevallig langsloop, hoeft ie voor mij niet automatisch open.
Bij m'n huidige enyaq gaan de lampen aan in t donker en dat vind ik eigenlijk al irritant (kan uit, maar in andere gevallen vind ik t juist fijn, dus laat ik t aan)

• B-1998
[...]

Goede vraag! Dat weet ik eigenlijk niet, morgen even uitproberen.
RoVrie schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:02:
[...]

Kun je ook instellen dat de auto NIET open gaat als je dichtbij komt? Bij ons staat ie in de straat en als ik met de kids of een vuilniszak toevallig langsloop, hoeft ie voor mij niet automatisch open.
Bij m'n huidige enyaq gaan de lampen aan in t donker en dat vind ik eigenlijk al irritant (kan uit, maar in andere gevallen vind ik t juist fijn, dus laat ik t aan)
Ja als ik het mij goed herinner kun je dit inderdaad uitzetten

• Deadlypain
  • Nu online
SB2002 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:28:
Die worden geplakt. Wij hebben afgelopen zaterdag ons pareltje op mogen halen en hebben de badges op de achterkant (EV5 en GTline) laten verwijderen 8)

• Nick v D

• JuG

JuG

Ziet er goed met die zwarte logos en de typeaanduiding die weg is. Zelf weet ik nog niet of het doe, ik heb de kleur Frost Blue en ik weet nog niet of het daar ook even goed op staat :)

• B-1998
[...]

Dit werkt inderdaad!

• B-1998
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8vPezDyeM7d6MrAgFfCstme-1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIoUa9yThSXBnV0eaaDqelqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het verbruik in deze temperatuur en alleen maar snelweg (cc op 109) valt niet tegen!

• RoVrie
B-1998 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 07:56:
[Afbeelding]

Het verbruik in deze temperatuur en alleen maar snelweg (cc op 109) valt niet tegen!
Dat valt niet tegen inderdaad.

Nu ik dit zie trouwens. Die unit op je stuurkolom is toch de driver activity monitor? Ik rijd nog wel eens met mijn hand op de bovenkant van het stuur, waardoor je die sensor blokkeert... vond ie tijdens de proefrit niet leuk in ieder geval.

Is de gevoeligheid ervan aan te passen? Of zelfs uit te schakelen?

• Deadlypain
  • Nu online
RoVrie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:54:
[...]

Nu ik dit zie trouwens. Die unit op je stuurkolom is toch de driver activity monitor? Ik rijd nog wel eens met mijn hand op de bovenkant van het stuur, waardoor je die sensor blokkeert... vond ie tijdens de proefrit niet leuk in ieder geval.

Is uit te schakelen, maar elke rit opnieuw doen :) Kan wel via sneltoets sneller bij de instellingen komen

• marcelcee
B-1998 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 07:56:
[Afbeelding]
Kun je wellicht nog nagaan wat het resultaat is na een laadbeurt? Ik heb namelijk eens geprobeerd hoe zuinig ‘ie is. Begonnen met 80% SoC. Toen toevallig exact 200km gereden. Boordcomputer gaf aan 15,4kWh/100km. Opladen tot opnieuw 80% en er ging 36,98 kWh in (gegevens laadpaal). Dus dat is 18,5 (afgerond) per 100km. Nogal een verschil dus. Terwijl het bereik volgens de auto minder hard terugliep dan de daadwerkelijk gereden kilometers.

Ik maak misschien ergens een reken/denkfoutje, want de laadverliezen lijken me niet dusdanig groot…

• snotje12
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-03 15:55
kw_nl schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:23:
[...]

Best voor gegaan dus, geeft wat hoop. De mijne wordt aankomende week besteld. Ik wil hem heel graag voor half juli hebben, dealer en leasemaatschappij zeggen dat het geen probleem moet zijn. Maar ik lees hier veel wachttijden van 4-5 maanden.
Mijn werkgever heeft vorige week bij LeaseMaatschappij besteld, deze week levertijd ontvangen die is laatste week juli. Toch wel langere levertijd dus, betreft GT Plusline Gravity Grey

• RoVrie
snotje12 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:15:
[...]

Mijn werkgever heeft vorige week bij LeaseMaatschappij besteld, deze week levertijd ontvangen die is laatste week juli. Toch wel langere levertijd dus, betreft GT Plusline Gravity Grey
Oei, dat zou betekenen dat mijn auto wel eens te laat zou kunnen zijn.
Mijne is 6 februari besteld, ik heb nog geen levertijd doorgekregen van de LM (die communiceren ze niet vooraf, zeiden ze), maar 2 juni verloopt mijn huidige contract... duimen dat ie op tijd is!

• JuG

JuG

RoVrie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:34:
[...]

Mijne is 6 februari besteld, ik heb nog geen levertijd doorgekregen van de LM (die communiceren ze niet vooraf, zeiden ze), maar 2 juni verloopt mijn huidige contract... duimen dat ie op tijd is!
Kan je echt niet zeggen. Er rijden al mensen rond in hun EV5 waarvan de bestelling een maand later is ingediend dan anderen die nu nog wachten. Beetje geluk met de bestellingen van de dealer, de gekozen uitvoering en kleur en hij kan zomaar in mei op je oprit staan.

• mpp_hs
  • Laatst online: 02:59
Ik heb onze GTPlusline Gravity Grey in januari besteld, verwachte levering zou april zijn. Maar ik vrees voor de situatie in het Midden-Oosten (Rode Zee, ingang naar Suezkanaal) dat er daardoor nog vertraging gaat komen...

• Buhund2903
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23:49
mpp_hs schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:27:
Ik heb onze GTPlusline Gravity Grey in januari besteld, verwachte levering zou april zijn. Maar ik vrees voor de situatie in het Midden-Oosten (Rode Zee, ingang naar Suezkanaal) dat er daardoor nog vertraging gaat komen...
Ze varen al lange tijd niet meer via het Suezkanaal vanwege de spanningen in die regio. Nu langs Zuid-Afrika.

• Fjeze
  • Laatst online: 03-03 21:00

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb een vraag over de muziek in de auto.
Het valt mij op dat er echt een flink verschil in het volume zit tussen DAB en Apple Carplay, is via instellingen aan te passen?
Nu staat de muziek ineens heel hard als ik van Carplay naar DAB schakel.

Fly or Die

• mpp_hs
  • Laatst online: 02:59
Buhund2903 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:17:
[...]

Ze varen al lange tijd niet meer via het Suezkanaal vanwege de spanningen in die regio. Nu langs Zuid-Afrika.
Kijk dat wist ik niet. Dank!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:51

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Fjeze schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:50:
Het valt mij op dat er echt een flink verschil in het volume zit tussen DAB en Apple Carplay, is via instellingen aan te passen?
Heb ik ook met Android Auto, vervelend.

• JuG

JuG

Fjeze schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:50:
Ik heb een vraag over de muziek in de auto.
Is volgens mij altijd al een issue geweest, in de Ceed waarin ik reed in 2021 was dat zo, in de Hyundai Tucson daarna ook. Nu rij ik weer in een Ceed sinds oktober en die heeft het ook. Langs de andere kant switch ik niet zo vaak tussen mediabronnen, dus je leert er mee leven.

• TamsSH
Ik moest er even achteraan zitten, maar ik heb eindelijk een leverdatum!

Vrijdag de 20e ga ik mijn Ivory Silver GT Plusline ophalen.

• JuG

JuG

TamsSH schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:55:
Ik moest er even achteraan zitten, maar ik heb eindelijk een leverdatum!

Vrijdag de 20e ga ik mijn Ivory Silver GT Plusline ophalen.
Heb je hem toch nog voor mij :9

• TamsSH
JuG schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:01:
[...]

Heb je hem toch nog voor mij :9
Haha ja! Maar het scheelt niet veel 😉

• theredone51
RoVrie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:54:
[...]

Dealer had in het begin al een snelkoppeling aangemaakt naar het menu om deze sensor sneller (lees, je moet nog altijd een paar keer tikken) uit te schakelen. Bedacht dat me dat teveel moeite is en om het gewoon eens te proberen. Met je hand op 12 uur gaat hij inderdaad piepen omdat hij je ogen/hoofd niet kan zien. Maar in alle andere instanties dat hij piept was het ook gewoon echt terecht en was ik andere zaken aan het doen/niet aan het opletten.

Ik zet dus enkel het piepje voor de snelheidswaarschuwing uit (volumeknop op stuur 3 seconden indrukken), verder heb ik alle veiligheidssystemen aanstaan zonder daar last van te hebben :)

• Nick v D
[...]

Bij mij in de app van de LM staat 27 apr - 3 mei verwachte levertijd. Besteld eind januari.
Ik las ook over de 4-5 maanden levertijd hier dus ik had gebeld met de LM, die kon mij niets vertellen en adviseerde om de dealer (waar de auto besteld is) te bellen.
De dealer wilde mij geen indicatie geven, en zei pas iets te kunnen zeg als de auto op de boot staat.
We zullen zien wanneer de auto komt…
Ik verwacht zelf eind mei / begin juni.

• FJP84
[...]

Mijne is ook rond die tijd besteld. LM geeft nu week 22 (laatste week mei aan). Tussenpersoon het contact met dealer gehad en die verwachten begin mei. Hopelijk ligt de waarheid ergens in het midden
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste