Ik heb dat nu ook al een keer of 3 gehad.JuG schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:48:
Ik heb de laatste weken meerdere malen het issue gehad dat de laadstekker niet wil loslaten, zowel bij AC als DC laden.
Dus ik stop de sessie aan de paal of snellader met mijn pasje, de paal/snellader geeft aan dat het klaar is. Bij een gewone AC paal kan ik dan ook mijn eigen kabel uit de paal trekken, maar aan de kant van de wagen doet ie dus moeilijk. Ik wacht trouwens echt wel even voor ik het probeer, soms duurt het even voor je de klik hoort. De knop om de laadklep te sluiten kan je ook gebruiken om de stekker los te krijgen door ie in te blijven drukken (er staat HOLD bij), maar ik heb dat nog nooit effectief zien werken.
De laatste 5-6 keer laden heb ik dus telkens die manuele release onder de kap moeten gebruiken. Voelt niet goed.
Het gaat met name moeizaam als de auto nog aan staat bij mij. Ik kan de auto dan ook niet uitzetten omdat er dan geen laadkabel in mag zitten, lekker "loopje" kom je dan in. Uiteindelijk de motorkap dan maar weer open en via de manual release los koppelen.
:strip_exif()/f/image/TadBUhtqWc1AV4TSX8awNvlq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/uhM6JuFhjRasAXYeSIqrp1dE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lh4v5dEjjYi1z9OCvhDdSmQ1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ow6H3AQSoFoqeRIsKaCI4AGR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eeIZNRtqMSQQ03UoIokrChay.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/GrEA9qFmvXTb2ysi5g1ZpsAG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hDJPu3GP7WBLrQa6BI2y38I8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KJu9LtGWTj4cPTO01kdJCdat.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wy95ycfLJlJesc4RhE9z1fAL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vDkZrtTYbDCLPzbO7uE4nL1Q.jpg?f=fotoalbum_large)