Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:07

JuG

FirePuma142 schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:33:
[...]

Dat kan de GT Plusline dus wel, die stelt je gebruikersprofiel en dus stoelen automatisch in als je de digitale sleutel die in je telefoon staat koppelt aan je gebruikersprofiel, maar dus niet als je profiel vergrendeld is met een PIN of vingerafdruk.
Dat snap ik, al zitten er toch nog wat haken en ogen aan precies. Verder vind ik het op zich prima dat ik mijn profiel selecteer bij het instappen en dat ie daarna zijn plan trekt, al zou ik in 2026 wel verwachten dat dit soort usability features eigenlijk standaard en automatisch werken. Niet alleen via je telefoon, maar ook gewoon op basis van je sleutel, de verbonden bluetooth connectie, etc. Dat je meerdere opties hebt eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door JuG op 06-04-2026 19:28 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JuG schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:24:
[...]

Dat snap ik, al zitten er toch nog wat haken en ogen aan precies. Verder vind ik het op zich prima dat ik mijn profiel selecteer bij het instappen en dat ie daarna zijn plan trekt, al zou ik in 2026 wel verwachten dat dit soort usability features eigenlijk standaard en automatisch werken. Niet alleen via je telefoon, maar ook gewoon op basis van je sleutel, de verbonden bluetooth connectie, etc. Dat je meerdere opties hebt eigenlijk.
Het is een upselling naar de hoogste uitvoering, vind ik ook een beetje sneu inderdaad.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• JuG

JuG

FirePuma142 schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:59:
[...]

Het is een upselling naar de hoogste uitvoering, vind ik ook een beetje sneu inderdaad.
Exact, maar dat is nog niet zo erg. Wat ik wel raar vind is dat dan enkel via je telefoon werkt en dat je dan geen PIN of vingerafdruk kan hebben. In dat laatste geval kannibaliseer je dan eigenlijk een andere feature uit die hoogste uitvoering. Vreemd gewoon.

• Deadlypain
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15-04 10:24
De I-pedal modus is ook niet een persoonlijke instelling kwamen we vandaag achter. Dit weekend heb ik daarmee gereden en toen mijn vrouw instapte vandaag met haar profiel, bleef deze aan staan.

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:55
Ik krijg de EV5 Advanced plus pas in de eerste helft van juli, maar zt met de volgende vraag, die ik in de online handleiding niet duidelijk terug kan vinden.
Voor een koelbox maak ik gebruik van een 12v of 230v aansluiting. Tijdens de proefrit heb ik de 12v op het dashboard gezien en een 230v in de kofferbak. Nu lees ik in diverse artikelen, o.a. van de ANWB dat er ook een 230v aansluiting onderaan, in het midden van de tweede zitrij zou zitten. Klopt dit ? De verkoper wist het ook niet.

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:02
counter12 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:23:
Ik krijg de EV5 Advanced plus pas in de eerste helft van juli, maar zt met de volgende vraag, die ik in de online handleiding niet duidelijk terug kan vinden.
Voor een koelbox maak ik gebruik van een 12v of 230v aansluiting. Tijdens de proefrit heb ik de 12v op het dashboard gezien en een 230v in de kofferbak. Nu lees ik in diverse artikelen, o.a. van de ANWB dat er ook een 230v aansluiting onderaan, in het midden van de tweede zitrij zou zitten. Klopt dit ? De verkoper wist het ook niet.
Ik kan me herinneren dat dit alleen aanwezig was in de EV6 tijdens de proefritten.

• EV5 Blackedout
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17-04 13:53
Die zat bij de EV6 inderdaad en volgens mij ook bij de EV3, bij de 5 vergeten te kijken. maar volgens mij wel. ik kan me herinneren dat mijn zoon het zei dat deze aanwezig was.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 22:24

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Nu lees ik in diverse artikelen, o.a. van de ANWB dat er ook een 230v aansluiting onderaan, in het midden van de tweede zitrij zou zitten. Klopt dit ?
Zit in ieder geval niet in de GT Business Line

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:04
230v alleen achterin de kofferbak en bij de charger port met het verloopding.

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-04 22:30
EV5 Blackedout schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:54:
[...]

Die zat bij de EV6 inderdaad en volgens mij ook bij de EV3, bij de 5 vergeten te kijken. maar volgens mij wel. ik kan me herinneren dat mijn zoon het zei dat deze aanwezig was.
Weet ook iemand of die aansluiting in de koffer een constante plus heeft, ivm een glutenallergie hebben wij altijd een vriezertje mee met glutenvrij brood. Het zou fijn zijn als die lekker in de auto kan blijven staan tijdens een overnachting. Stroomverbruik van vriezertje trekt die grote accu nooit leeg, dus technisch zou het wel moeten kunnen.

• deSeppe1987
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-04 17:49
Is er iemand die een EV5 heeft met 18" velgen? Beniewd naar een foto daarvan!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 22:24

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

deSeppe1987 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 18:11:
Is er iemand die een EV5 heeft met 18" velgen? Beniewd naar een foto daarvan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sM98ZnsLPpBTrY4afoEHe554rbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnFPpMD4sDeGGVtqDTp6cSEM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKIf_ZRyk2iv3LZQw01ynTiHYKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wks7OKHRT2JiqxWuvUGuM1KG.jpg?f=fotoalbum_large

• vinno86
landy1 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:55:
[...]

Weet ook iemand of die aansluiting in de koffer een constante plus heeft, ivm een glutenallergie hebben wij altijd een vriezertje mee met glutenvrij brood. Het zou fijn zijn als die lekker in de auto kan blijven staan tijdens een overnachting. Stroomverbruik van vriezertje trekt die grote accu nooit leeg, dus technisch zou het wel moeten kunnen.
Staat alleen spanning op in "Kampeer modus".

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

landy1 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:07:

Mijn keus gaat de GT line Business Edition worden, twijfel alleen nog over de kleur (moet Magma Red live in de buitenlucht zien).
Als je in de buurt van Den Haag woont kun je hem hier thuis wel komen bekijken hoor.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-04 22:30
FirePuma142 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:11:
[...]

Als je in de buurt van Den Haag woont kun je hem hier thuis wel komen bekijken hoor.
Haha, is vanuit Den Bosch toch wel een beetje uit de richting. Het is overigens Dark Ocean Blue geworden, nu maar hopen dat ie op een speedboot past, dan gaat het wat sneller vanuit Zuid Korea🤓

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:17
Ook ik mag een nieuwe auto uitzoeken voor werk.
Altijd Renault Meganes gereden, en de auto die er nu uit moet is een Hyundai I30 Wagon. (N-Line)
Nooit EV, dat gaat dus wennen worden!

Ik heb al een ritje gemaakt in een EV5, een EV3 en een Mazda 6E.
De EV5 is wel een hele gave bak, in het echt ook iets groter dan wat ik verwacht had.
Super gaaf ding, heel erg ruim.
Wat opviel en een minpunt was is dat hij op de snelweg wat lijkt na te hobbelen op de oneffenheden in de weg. Het deinde een beetje na (wat iemand anders hier ook leek te ervaren)
Wagenparkbeheerder zei dat we waarschijnlijk moeten wennen aan de hogere zit tov de I30, en ook dat het heel anders geveerd is, de I30 is een stuk stugger.
Kan ook komen omdat ik de eerste paar keer bij het wegrijden flink hard wegreed, en we daar wat naar van werden :) :P

De EV3 reed voor ons gevoel anders, kan ook komen omdat ik het wat rustiger aan deed, en/of we er al wat meer aan gewend waren geraakt.

De Mazda 6e is een super gave en mooie bak, maar viel na een paar km al heel erg af vanwege debiele dingen in de software van de auto en de stoelen.

Komende vrijdag weer een proefrit in de EV5, en dan hopelijk ervaren we het minpunt als wat-zijn-we-een-aanstellers.
Volgende week een proefrit in een EV2, die waren afgelopen vrijdag net bij de dealer aangekomen en mijn vrouw vindt dat een goede vervanger voor haar 9 jarige Smart ForTwo.

Hoe is de rij ervaring van de mensen die de EV5 al hebben en er al meer mee hebben gereden?

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 19:02
Nog mensen hier die hun EV5 in Home Assistentant hebben zitten? Ik vind vooral de 12V batterij interessant om op te volgen aangezien mijn auto vaker voor langere tijd stil staat.

Normaal gezien zakt het batterijniveau daarvan tot +/- 80% om vervolgens weer bijgeladen te worden. Maar de laatste twee dagen om de een of andere reden niet en is hij gezakt tot 40% alvorens bij te laden.

De deuren waren de hele tijd op slot, dus de auto was niet actief (of hij moet een update hebben binnengehaald ofzo, maar ik zit volgens mij al op de laatste software).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30vea52Hio1jt-g2DnZrfBjow_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L57NgCIiw5QSrTFY0Kr7BMh0.png?f=fotoalbum_large

• twilight7
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:19
theredone51 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:38:
Nog mensen hier die hun EV5 in Home Assistentant hebben zitten? Ik vind vooral de 12V batterij interessant om op te volgen aangezien mijn auto vaker voor langere tijd stil staat.

Normaal gezien zakt het batterijniveau daarvan tot +/- 80% om vervolgens weer bijgeladen te worden. Maar de laatste twee dagen om de een of andere reden niet en is hij gezakt tot 40% alvorens bij te laden.

De deuren waren de hele tijd op slot, dus de auto was niet actief (of hij moet een update hebben binnengehaald ofzo, maar ik zit volgens mij al op de laatste software).
[Afbeelding]
Hier schommelt die rond de 84% - 87% maar nog nooit lager dan 80% geweest. ondanks dat de auto vaak wel 3 dagen of langer niet gebruikt wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/st3Oh5jET1Ws5PUmxEHLQ05GxsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/juymbfuhsTXybtI4AmQwveDZ.png?f=fotoalbum_large

• Aadzor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-04 14:45
Inmiddels de EV5 een kleine maand in bezit (+-2000KM), ik heb de Business-Line editie. Ik ben best tevreden over de auto maar een aantal zaken heb ik wat vragen over. Ik heb al even terug zitten zoeken maar kan het antwoord hier niet vinden:
-Bovenstaand zag ik dezelfde vraag, ik gebruik 2 telefoons. 1 voor carplay etc en andere gewoon als bluetooth telefoon, maar bij deze auto krijg ik ze niet tegelijk aangesloten. Kan dit?
-Bij 100 km per uur hoor ik de auto licht fluiten, nu las ik dat dit normaal 'kan' zijn, maar heeft iedereen dit?
-Is het ook mogelijk om de fysieke sleutels te programmeren met een gebruiker, of kan dit alleen met de telefoon sleutel? Mijn vrouw is nogal klein en ik moet echt over de stoel mijn profiel aanklikken voordat ik in kan stappen.
-De KIA app geeft regelmatig aan geen verbinding met de auto te hebben. Hierdoor kan je alleen de deuren open en dicht doen. Meestal na een paar uur heb ik wel weer connectie. Hebben jullie dit ook?

• dabonkie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15-04 11:37
Aadzor schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:16:
Inmiddels de EV5 een kleine maand in bezit (+-2000KM), ik heb de Business-Line editie. Ik ben best tevreden over de auto maar een aantal zaken heb ik wat vragen over. Ik heb al even terug zitten zoeken maar kan het antwoord hier niet vinden:
-Bovenstaand zag ik dezelfde vraag, ik gebruik 2 telefoons. 1 voor carplay etc en andere gewoon als bluetooth telefoon, maar bij deze auto krijg ik ze niet tegelijk aangesloten. Kan dit?

Heb dit ook geprobeerd maar ook niet gelukt. Niet dat ik het nodig heb, was puur om te testen

-Bij 100 km per uur hoor ik de auto licht fluiten, nu las ik dat dit normaal 'kan' zijn, maar heeft iedereen dit?

Heb dit eerste weken ook gehad. Bij dealer melding van gemaakt en die konden niks vinden zeiden ze. Na mijn bezoek aan de garage heb ik het ook niet meer gehoord..... dat vond ik wel vaag haha

-Is het ook mogelijk om de fysieke sleutels te programmeren met een gebruiker, of kan dit alleen met de telefoon sleutel? Mijn vrouw is nogal klein en ik moet echt over de stoel mijn profiel aanklikken voordat ik in kan stappen.

Dit werkt helaas niet. Was dit bij mijn vorige Skoda ook gewend. Nu maar gewoon drukken op profiel in het scherm. Vond het eerst vervelend, nu ben ik er na 4 maanden wel aan gewend.

-De KIA app geeft regelmatig aan geen verbinding met de auto te hebben. Hierdoor kan je alleen de deuren open en dicht doen. Meestal na een paar uur heb ik wel weer connectie. Hebben jullie dit ook?

Heel soms heb ik dat. Maar dat is dan vaak ergens op een publieke wifi of zo. Als ik op 5G zit eigenlijk nooit last van. Maar heb het wel eens gezien inderdaad.

• theredone51
twilight7 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:19:
[...]

Hier schommelt die rond de 84% - 87% maar nog nooit lager dan 80% geweest. ondanks dat de auto vaak wel 3 dagen of langer niet gebruikt wordt.

[Afbeelding]
Bedankt, dat was bij mij dus ook altijd het geval, tot gisteren. Ik kwam op Facebook nog wel volgende tegen, misschien heeft dat er iets mee te maken/de auto wakker gehouden. De timing klopt in ieder geval:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI6LDbmZdWnEtoDAi5inGt6z5-I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HXYLbuQsTOZCsvhWsGzNT7zH.png?f=fotoalbum_large

• twilight7
theredone51 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:10:
[...]

Bedankt, dat was bij mij dus ook altijd het geval, tot gisteren. Ik kwam op Facebook nog wel volgende tegen, misschien heeft dat er iets mee te maken/de auto wakker gehouden. De timing klopt in ieder geval:
[Afbeelding]
Ik had op gegeven moment ook geen connectie meer met de auto, volgens mij was dat na de software update die ik week geleden had uitgevoerd.

Oplossing was voor mij, ergens bij de instellingen (in de auto) netwerk/verbinding opnieuw te configureren.

• Aadzor
Bedankt voor de antwoorden, wat betreft de app lijkt het inderdaad stukken beter te werken als je van de Wifi afgaat.

• JuG

JuG

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr3uzSBUsbFpdrLnm91ErXEw4us=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A9m3wqSd4tuM0KND6izCdVyx.png?f=fotoalbum_large

Dit is sinds dat ik de wagen heb (23/03), zover ik zie nog niet onder de 80% gezakt.

[ Voor 42% gewijzigd door JuG op 09-04-2026 14:01 ]

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:16
Aadzor schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:16:?
Herkenbare situatie. Twee oplossingen. Wij gebruiken gewoon 1 profiel met beide stoelposities. Met openmaken van de deur kun je dan al jouw stoelpositie kiezen. Dus dan hoef je niet meer te oefenen als slangenmens.

Optie 2, voeg ook jouw stoelpositie toe in het profiel van je vrouw. En doe hetzelfde als hierboven.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 09:52
Hallo Kia rijders ;)
Mijn huidige Kia Niro Hybrid ingeruild tegen een EV5 Magma Red full option. Over 5 maanden zou ik de auto kunnen ophalen als het meezit.
Zou ik een verzoek op iemand kunnen doen om de bruikbare kofferbakruimte op te meten (met bank ophoog)? Mijn vrouw wil graag online grote vakantie tassen aanschaffen maar ChatGPT geeft enkel liters aan en lijkt niet nauwkeurig te kunnen zeggen wat de breedte en hoogte is.
Mijn dank zal groot zijn :)

• marcelcee
original4u schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:58:
Hallo Kia rijders ;)
Mijn huidige Kia Niro Hybrid ingeruild tegen een EV5 Magma Red full option. Over 5 maanden zou ik de auto kunnen ophalen als het meezit.
Zou ik een verzoek op iemand kunnen doen om de bruikbare kofferbakruimte op te meten (met bank ophoog)? Mijn vrouw wil graag online grote vakantie tassen aanschaffen maar ChatGPT geeft enkel liters aan en lijkt niet nauwkeurig te kunnen zeggen wat de breedte en hoogte is.
Mijn dank zal groot zijn :)
Dealer heeft dit eens voor mij opgemeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G2CCae76ZROrSGJ1N0PSOsza34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thniFZXjjBlTxII8RmPk8vgW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWawQO0yj7E06cUafx7zM7eO0Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sdMVmq4rm2RDphjQ8Jbb8ai.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MytlHobKc1P6iM-27Ud6HMMXC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4PXazUnQPd3Reyg4nQvzdRf.jpg?f=fotoalbum_large

• vinno86
Heb het zelf niet geprobeerd maar wellicht is het mogelijk om na het ontgrendelen de gewenste stoelpositie in te drukken in de deur ? dan zou je stoel naar achter moeten gaan.

• vinno86

[Afbeelding]
Hoe heb je het aan de praat gekregen ?

Ik heb die guide gevolgd voor de token maar als ik dat script paste in powershell gebeurd er niks na het inloggen. :|

Krijg aan het einde altijd deze error:
code:
1
2
3
✅ Login successful! Element found.
An unexpected error occurred: 'NoneType' object has no attribute 'group'
Cleaning up and closing the browser.

[ Voor 8% gewijzigd door vinno86 op 09-04-2026 20:50 ]

• theredone51
vinno86 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:31:
[...]

Ik heb die guide gevolgd voor de token maar als ik dat script paste in powershell gebeurd er niks na het inloggen. :|

code:
1
2
3
Ik heb het op een oude laptop gedaan, omdat mijn werklaptop niet voldoende rechten gaf om de browser over te nemen en zo de key te verzamelen. Mogelijks bij jou ook zoiets?

• twilight7
vinno86 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:31:
[...]

code:
1
2
3
Had ik ook last van!!
Deze werkte voor mij:
https://github.com/smalarz/kia-token-generator

What you need to install first

1. Python (only needed to build the .exe — not needed to run it afterwards)

Go to python.org/downloads and download the latest Python 3
Run the installer
⚠️ IMPORTANT: Check the box that says "Add Python to PATH" at the bottom of the first screen — without this, nothing will work
Click "Install Now" and wait for it to finish
To verify: open Command Prompt (press Win+R, type cmd, press Enter) and type: python --version. You should see something like Python 3.12.x

2. The script files from this repository

On this GitHub page, click the green Code button → Download ZIP
Unzip the downloaded file to any folder (e.g. C:\Users\YourName\Downloads\kia-token-generator)

Option A: Double-click to build (easiest)

Open the unzipped folder — you should see KIA_TOKEN.py and build_exe.bat
Double-click build_exe.bat
A black command window will open and start doing stuff — this is normal, don't close it
Wait about 1–2 minutes
When you see "Build complete!", you're done
Open the dist subfolder — there's your KIA_TOKEN.exe 🎉
You can copy this .exe anywhere — it's completely standalone, no Python needed to run it

Option B: Type it yourself

If build_exe.bat doesn't work, or you like typing:

Open Command Prompt (Win+R → type cmd → press Enter)
Navigate to the folder with KIA_TOKEN.py:

cd C:\Users\YourName\Downloads\kia-token-generator

(replace with your actual path)
Run these commands one by one:

python -m venv .build_venv
.build_venv\Scripts\activate
pip install pyinstaller requests websocket-client
pyinstaller --onefile --name KIA_TOKEN --clean --noconfirm KIA_TOKEN.py

When it finishes, your .exe is in the dist folder

[ Voor 60% gewijzigd door twilight7 op 10-04-2026 09:43 ]

• JuG

JuG

Vandaag een kleine oopsie gehad die uiteindelijk goed is uitgepakt. Ik ging samen met mijn vierjarige zoon de wagen eens door de wasstraat halen. Thuis ging ik de wagen nog even na, wat stofzuigen, het interieur wat poetsen met wat interior cleaner, etc. Aan de achterbumper was het nog een beetje vies, dus ik ga er nog even over met wat spray en een microvezeldoekje. Veeg ik me daar ook even over de logo's en ik zie dat bij het EV5 logo het beentje van de 5 ineens haaks staat. Ik heb dat nog terug geplooid en aangeduwd, je zag het bijna niet meer, maar toch, het zat niet lekker.

Ik bedacht me dat ik nog een setje had liggen om logo's te verwijderen (deze trouwens voor de geinteresseerden), dus ik dacht laten we het dan maar ook gewoon doen. Dat is eigenlijk super goed gegaan, heel clean, geen lijmresten en je ziet er echt helemaal niks meer van.

Bijkomend had ik enkele weken geleden ook matzwarte Kia sticker emblemen besteld, deze kwamen grappig genoeg een uur na mijn embleem-verwijder-avontuur ineens aan. Aangezien we dan toch bezig zijn, dan doe we die ook maar ineens :)

Allereerst, onze gebogen vriend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9VaEmYE-ONbvUZPaDloK2GU630=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VzQDKirCT8Ge7Yfv4jIonOi.jpg?f=fotoalbum_large

Het resultaat na het verwijderen van de EV5 en GTLine badge:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCGyDwvAj-O0cHwl65da0epefpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/718BczYozs2VypsWslJrAas8.jpg?f=fotoalbum_large

En het resultaat van de matzwarte emblemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHifjjJSPQvyPP2Fs33YFmiRgps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpSQgEKzaY913Yr3N3uX8ziv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sc6a1LoMpEWlXGuocHQWTiOfGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0t8SR5yynrgeyM4qlBlXfWrz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caA012OEEimn4fvcXjI_KcQXCVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fU6xGimaywsIpG7rPl52yLQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpQLK6pmQcSnzOkwpfhf-PmJr9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O195qM4kDXwQKF3RJGzdWEDU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het mini chrome randje rondom het matzwarte vrij cool uit zien eigenlijk. Sommigen zullen het echt volledig zwart willen, maar het heeft wel iets vind ik :) Verder, Indien je dus eens zin hebt om een microvezeldoekje over je emblemen te halen, let bij het EV5 logo zelf heel goed op!

[ Voor 10% gewijzigd door JuG op 10-04-2026 16:21 ]

• RoVrie
  • Laatst online: 17-04 06:46
JuG schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:12:
Vandaag een kleine oopsie gehad die uiteindelijk goed is uitgepakt. Ik ging samen met mijn vierjarige zoon de wagen eens door de wasstraat halen. Thuis ging ik de wagen nog even na, wat stofzuigen, het interieur wat poetsen met wat interior cleaner, etc. Aan de achterbumper was het nog een beetje vies, dus ik ga er nog even over met wat spray en een microvezeldoekje. Veeg ik me daar ook even over de logo's en ik zie dat bij het EV5 logo het beentje van de 5 ineens haaks staat. Ik heb dat nog terug geplooid en aangeduwd, je zag het bijna niet meer, maar toch, het zat niet lekker.

Ik bedacht me dat ik nog een setje had liggen om logo's te verwijderen (deze trouwens voor de geinteresseerden), dus ik dacht laten we het dan maar ook gewoon doen. Dat is eigenlijk super goed gegaan, heel clean, geen lijmresten en je ziet er echt helemaal niks meer van.

Bijkomend had ik enkele weken geleden ook matzwarte Kia sticker emblemen besteld, deze kwamen grappig genoeg een uur na mijn embleem-verwijder-avontuur ineens aan. Aangezien we dan toch bezig zijn, dan doe we die ook maar ineens :)

Allereerst, onze gebogen vriend:

[Afbeelding]

Het resultaat na het verwijderen van de EV5 en GTLine badge:

[Afbeelding]

En het resultaat van de matzwarte emblemen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het mini chrome randje rondom het matzwarte vrij cool uit zien eigenlijk. Sommigen zullen het echt volledig zwart willen, maar het heeft wel iets vind ik :) Verder, Indien je dus eens zin hebt om een microvezeldoekje over je emblemen te halen, let bij het EV5 logo zelf heel goed op!
Dude, mijn emoties gingen echt alle kanten op bij het lezen van deze post... Dank daarvoor op de vrijdagmiddag :D

Gelukkig heeft het uiteindelijk goed uitgepakt! Ik ben het met je eens dat het kleine chrome randje om de KIA logos prima staat, en geen badges op de achterkant maakt het heel clean. Die op het stuur zit er ook super netjes op!
Was het lastig? Zaten er malletjes bij ofzo? Dit is die kit van 21Overlays.com die hier eerder gedeeld is?

• JuG

JuG

RoVrie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:33:
[...]

Dude, mijn emoties gingen echt alle kanten op bij het lezen van deze post... Dank daarvoor op de vrijdagmiddag :D

Gelukkig heeft het uiteindelijk goed uitgepakt! Ik ben het met je eens dat het kleine chrome randje om de KIA logos prima staat, en geen badges op de achterkant maakt het heel clean. Die op het stuur zit er ook super netjes op!
Was het lastig? Zaten er malletjes bij ofzo? Dit is die kit van 21Overlays.com die hier eerder gedeeld is?
Hehe we moeten iets doen om de vrijdagmiddag energy levels omhoog te krijgen ;)

Nee dit is de kit vanop Etsy, komt uit Australie wel. Je kan deze ook helemaal customizen, als jij graag matzwart op glanzend zwart hebt voor het GT Line logo of je hebt nog andere eisen, dat kan allemaal. Daarbovenop dacht ik, het loopt via Etsy, als ik niet tevreden ben krijg ik gewoon mijn geld terug.

De maten zijn echt perfect en die stickers krijg je met een laag erachter en een laag erop (ook wel transfer laag genoemd). Je kan deze gewoon er op plakken en weer even loshalen tot ie goed zit. Alles eens goed aanduwen en strak wrijven en dan die transferlaag er af halen. De lijmlaag zelf heeft daarna 48u nodig. Dus niet nat spuiten of in de hete zomerzon zetten bv. Die kit kostte trouwens wel wat, maar ik moet zeggen dat de stickers van heel goede kwaliteit zijn. De levering was trouwens een kleine 2 weken.

[ Voor 16% gewijzigd door JuG op 10-04-2026 16:45 ]

• RoVrie
JuG schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:41:
[...]

Hehe we moeten iets doen om de vrijdagmiddag energy levels omhoog te krijgen ;)

Nee dit is de kit vanop Etsy, komt uit Australie wel. Je kan deze ook helemaal customizen, als jij graag matzwart op glanzend zwart hebt voor het GT Line logo of je hebt nog andere eisen, dat kan allemaal. Daarbovenop dacht ik, het loopt via Etsy, als ik niet tevreden ben krijg ik gewoon mijn geld terug.

De maten zijn echt perfect en die stickers krijg je met een laag erachter en een laag erop (ook wel transfer laag genoemd). Je kan deze gewoon er op plakken en weer even loshalen tot ie goed zit. Alles eens goed aanduwen en strak wrijven en dan die transferlaag er af halen. De lijmlaag zelf heeft daarna 48u nodig. Dus niet nat spuiten of in de hete zomerzon zetten bv. Die kit kostte trouwens wel wat, maar ik moet zeggen dat de stickers van heel goede kwaliteit zijn. De levering was trouwens een kleine 2 weken.
Erg cool, en qua prijs on par met die 21Overlays, als je de GT-Line badge laat zoals hij is.
Waarom ben je voor mat gegaan, gezien de rest van de zwarte details en lijsten op de auto glossy zijn?

Ik denk dat ik deze stickers-set ook ga bestellen zo gauw m'n auto binnen is, maar dan wel in glossy, om aan te sluiten bij de rest van de zwarte details.

• JuG

JuG

RoVrie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:50:
[...]

Erg cool, en qua prijs on par met die 21Overlays, als je de GT-Line badge laat zoals hij is.
Waarom ben je voor mat gegaan, gezien de rest van de zwarte details en lijsten op de auto glossy zijn?

Ik denk dat ik deze stickers-set ook ga bestellen zo gauw m'n auto binnen is, maar dan wel in glossy, om aan te sluiten bij de rest van de zwarte details.
Ik heb voor mat gewoon op gevoel gekozen, blij glossy logo’s krijg ik slechte vibes naar het oude Kia logo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nrbYRu96aT4Rac79_HOb7mC0hQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjL5TKdnR2HGG3E4Szg7IXXn.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ieder zijn ding uiteraard. Zelf vond ik het matte subtiel anders en niet te opvallend ook.

• B-1998
  • Laatst online: 17-04 21:44
Mijn Kia app maakt al 2 dagen geen connectie met de auto. Iemand hetzelfde probleem? Ik had precies hiervoor de laadsnelheid via de app op 60% gezet voor een enkele keer en zul je net zien dat ik die nu niet meer kan aanpassen nu ik weer op normale snelheid wil opladen..

Het rare is dat die de connectie is verloren terwijl die aan het laden was. Dus als ik nu de app open verteld die mij dat die aan het opladen is, en ook heel ergens anders staat.

Ben benieuwd of iemand hetzelfde probleem heeft.

• TamsSH
  • Laatst online: 14:06
JuG schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:12:

Staat em goed!!

• JuG

JuG

B-1998 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 18:28:
Mijn Kia app maakt al 2 dagen geen connectie met de auto. Iemand hetzelfde probleem? Ik had precies hiervoor de laadsnelheid via de app op 60% gezet voor een enkele keer en zul je net zien dat ik die nu niet meer kan aanpassen nu ik weer op normale snelheid wil opladen..

Het rare is dat die de connectie is verloren terwijl die aan het laden was. Dus als ik nu de app open verteld die mij dat die aan het opladen is, en ook heel ergens anders staat.

Nee die van mij werkt vlekkeloos eigenlijk, of ja de IOS widget zegt 1 keer per week dat ik moet inloggen maar zodra ik de app open is het weer ok. Maar voor de rest geen klachten. Misschien is het een goed idee om je wagen eens uit je Kia connect account te zwieren en heel het proces opnieuw te doen?

• vinno86
twilight7 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:04:
[...]

Had ik ook last van!!
Deze werkte voor mij:
https://github.com/smalarz/kia-token-generator

What you need to install first

1. Python (only needed to build the .exe — not needed to run it afterwards)

Go to python.org/downloads and download the latest Python 3
Run the installer
⚠️ IMPORTANT: Check the box that says "Add Python to PATH" at the bottom of the first screen — without this, nothing will work
Click "Install Now" and wait for it to finish
To verify: open Command Prompt (press Win+R, type cmd, press Enter) and type: python --version. You should see something like Python 3.12.x

2. The script files from this repository

On this GitHub page, click the green Code button → Download ZIP
Unzip the downloaded file to any folder (e.g. C:\Users\YourName\Downloads\kia-token-generator)

Option A: Double-click to build (easiest)

Open the unzipped folder — you should see KIA_TOKEN.py and build_exe.bat
Double-click build_exe.bat
A black command window will open and start doing stuff — this is normal, don't close it
Wait about 1–2 minutes
When you see "Build complete!", you're done
Open the dist subfolder — there's your KIA_TOKEN.exe 🎉
You can copy this .exe anywhere — it's completely standalone, no Python needed to run it

Option B: Type it yourself

If build_exe.bat doesn't work, or you like typing:

Open Command Prompt (Win+R → type cmd → press Enter)
Navigate to the folder with KIA_TOKEN.py:

cd C:\Users\YourName\Downloads\kia-token-generator

(replace with your actual path)
Run these commands one by one:

python -m venv .build_venv
.build_venv\Scripts\activate
pip install pyinstaller requests websocket-client
pyinstaller --onefile --name KIA_TOKEN --clean --noconfirm KIA_TOKEN.py

When it finishes, your .exe is in the dist folder
Thx ga dit proberen.

edit: Met een beetje hulp van AI om python correct te laten werken in windows en de rest op de handmatige manier is het gelukt d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door vinno86 op 10-04-2026 20:11 ]

• theredone51

Je bent niet alleen: https://www.facebook.com/share/p/14XjcxajbHD/

• EV5 Blackedout
RoVrie schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 16:50:
[...]

Bij onze zwarte EV5 (die hopelijk over 2 a 3 weken geleverd wordt) vervangt de dealer de logo's voor ons naar zwart (motor & kofferbak), het EV5 en GTline logo op de kofferbak worden ook verwijderd. Ik wil even aanzien of dit ook zo mooi is als ik hoop.
Maar heb wel een zwarte EV5 logo en zwart GTline logo gekocht en wil ik eens kijken hoe dat eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dGVIfL1V3Z4tHgbomHzZh7CKIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9bVtx0GrkEDZDiH2cu6TE1G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soNQQPKagPmLXZ_v0FEhsBTwoWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LW2zwwaSNLIFW0gWudBnHv5k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIhl6ZJNWTRZLhBzD6HaNERAqVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og2LurRnvLbNaNkyzcSm3N69.jpg?f=fotoalbum_large

• EV5 Blackedout
vinno86 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:33:
[...]

Thx ga dit proberen.

edit: Met een beetje hulp van AI om python correct te laten werken in windows en de rest op de handmatige manier is het gelukt d:)b
Is er niet gewoon een OBD sensor die je in kan pluggen en dan via een app alles uit kan lezen? (Heb ik nu ook bij mijn Outlander) Als ik dat pyton verhaal hoor word ik al depressief. 😵‍💫

• theredone51
EV5 Blackedout schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:14:
[...]

Is er niet gewoon een OBD sensor die je in kan pluggen en dan via een app alles uit kan lezen? (Heb ik nu ook bij mijn Outlander) Als ik dat pyton verhaal hoor word ik al depressief. 😵‍💫
Valt best mee hoor + moet maar 1x gebeuren en verder heb je niets nodig.

• GWGN
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:48

Hier ben ik ook wel benieuwd naar of iemand dit weet. In mijn huidige auto (Mercedes A 2022) kun je gewoon twee telefoons gekoppeld hebben en op beide gebeld worden. Aangezien ik voor zakelijk en privé een aparte telefoon heb, is deze functie dus wel erg handig

• B-1998
GWGN schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:57:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar of iemand dit weet. In mijn huidige auto (Mercedes A 2022) kun je gewoon twee telefoons gekoppeld hebben en op beide gebeld worden. Aangezien ik voor zakelijk en privé een aparte telefoon heb, is deze functie dus wel erg handig
Het is mij nog niet gelukt, al moet ik bekennen dat ik het 1x geprobeerd heb

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:11
Aadzor schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor de antwoorden, wat betreft de app lijkt het inderdaad stukken beter te werken als je van de Wifi afgaat.
Heb jij iets van een DNS proxy draaien thuis? Pi-Hole, Adguard Home?
EV5Blackedout schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:14:
[...]

Je zit op Tweakers, chef 😅

[ Voor 36% gewijzigd door Aurora op 11-04-2026 08:12 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:19
Ik dacht ik ga in afwachting van de KIA EV5+trekhaak eens rekenen met een kogeldruk van 100kg of ik niet 4 fietsen (twee E-Bikes stadsfietsen zonder accu en twee kinderfietsen 18/20 inch) mee zou kunnen nemen en het aanschaffen van een fietsendrager (70kg draagvermogen) voor 4 fietsen tot de mogelijkheden behoort.

Gemini wat laten uitvogelen. Het gewicht van fietsen heeft 4kg overschrijding tov draagvermogen van de fietsendrager, totaal zou het geheel op ~95kg uit moeten komen. Durf dat toch niet aan.

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:49
FJP84 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:28:
Ik dacht ik ga in afwachting van de KIA EV5+trekhaak eens rekenen met een kogeldruk van 100kg of ik niet 4 fietsen (twee E-Bikes stadsfietsen zonder accu en twee kinderfietsen 18/20 inch) mee zou kunnen nemen en het aanschaffen van een fietsendrager (70kg draagvermogen) voor 4 fietsen tot de mogelijkheden behoort.

Gemini wat laten uitvogelen. Het gewicht van fietsen heeft 4kg overschrijding tov draagvermogen van de fietsendrager, totaal zou het geheel op ~95kg uit moeten komen. Durf dat toch niet aan.
Batterijen er uit halen, scheelt al bijna 10 kg.
Edit: sorry, stelde je al zelf voor 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door IceQbe75 op 11-04-2026 18:57 ]

• B-1998

Ik heb de oplossing gevonden, en die is bijzonder makkelijk:

Menu
Instellingen
Gegevens/netwerk
Opnieuw configureren
Paar min geduld
Gefikst

• RoVrie
FJP84 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 17:28:

Er zal een veiligheidsmarge op die drager zitten, dus ik denk dat die 4kg wel goed komt, maar ik zou t ook snappen als je t risico niet aan durft... Kun je niet nog wat winnen door accessoires van de fietsen af te halen?

• TamsSH
  • Laatst online: 14:06
Heeft iemand hier al eens met een dakkoffer op de EV5 gereden? Is dit inderdaad killing voor je verbruik of is het meegevallen?

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:35
TamsSH schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:17:
Heeft iemand hier al eens met een dakkoffer op de EV5 gereden? Is dit inderdaad killing voor je verbruik of is het meegevallen?
Het is bij benzine al killing, dus dat zou bij een EV niet minder zijn.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• vinno86
vinno86 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 15:34:
Voor de 2e keer pas aan de laadpaal gehangen sinds ik hem heb, maar ik had al een stekker die vast zat in de laadport.. gelukkig zit de manual release naast de frunk waar ik de laadkabel bewaar dus het was zo weer los.

Maar wat een prutserij zeg, wat zorgt ervoor dat zo'n kabel niet vrijgegeven word ? (anders dan een auto die nog op slot is)

Wel blij dat het aan de auto kant was en niet de paal want dan ben je langer bezig.
Bij dezelfde paal weer geladen vandaag en weer stekker niet vrijgegeven in de auto.

Zou het aan de paal kunnen liggen ? Volgende week is bij de paal waar ik de 1ste keer had geladen proberen maar die was helaas bezet weer (is de goedkoopste in de straat dus populair)

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:17
Ik lees in de handleiding: De stekker wordt vergrendeld wanneer de laadstekker in de laadaansluiting wordt gestoken. De stekker blijft vergrendeld tot alle portieren door de bestuurder ontgrendeld zijn. Deze modus is handig om kabeldiefstal te voorkomen.

Als de laadstekker ontgrendeld wordt wanneer alle portieren ontgrendeld worden, maar de laadkabel niet binnen 15 seconden ontkoppeld wordt, dan wordt de stekker automatisch weer vergrendeld.

Als de laadstekker ontgrendeld wordt terwijl alle portieren ontgrendeld zijn, maar alle portieren meteen weer vergrendeld worden, wordt de stekker automatisch weer vergrendeld.

Kan die 15 sec. een rol gespeeld hebben?

• vinno86
wimbre schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:15:
Ik lees in de handleiding: De stekker wordt vergrendeld wanneer de laadstekker in de laadaansluiting wordt gestoken. De stekker blijft vergrendeld tot alle portieren door de bestuurder ontgrendeld zijn. Deze modus is handig om kabeldiefstal te voorkomen.

Als de laadstekker ontgrendeld wordt wanneer alle portieren ontgrendeld worden, maar de laadkabel niet binnen 15 seconden ontkoppeld wordt, dan wordt de stekker automatisch weer vergrendeld.

Als de laadstekker ontgrendeld wordt terwijl alle portieren ontgrendeld zijn, maar alle portieren meteen weer vergrendeld worden, wordt de stekker automatisch weer vergrendeld.

Kan die 15 sec. een rol gespeeld hebben?
Wellicht, maar dan zou hij na de 2e (3e en 4e..) keer ontgrendelen van de portieren wel weer los moeten komen toch ?

1e keer ging vlekkeloos, kwam aanlopen portieren ontgrendelen automatisch natuurlijk, houdt de pas voor de lader om hem af te sluiten, trek de stekker uit de lader, trek de stekker uit de auto en klaar is kees.

Nu 2 maal achter elkaar stekker vast in de auto en ik doe het op exact dezelfde manier.. hij geeft ook gewoon blauwe lampje.. ik kijk volgende week weer een keer en anders wordt het gewoon een belletje naar de dealer denk ik.

Bedankt voor het meedenken i.i.g. d:)b

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53
TamsSH schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:17:
Over een maandje gaan we maar zuid Spanje met de EV5 incl dakkoffer. Zal het dan wel laten weten.

• RoVrie
vinno86 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:41:
[...]

Wellicht, maar dan zou hij na de 2e (3e en 4e..) keer ontgrendelen van de portieren wel weer los moeten komen toch ?

1e keer ging vlekkeloos, kwam aanlopen portieren ontgrendelen automatisch natuurlijk, houdt de pas voor de lader om hem af te sluiten, trek de stekker uit de lader, trek de stekker uit de auto en klaar is kees.

Nu 2 maal achter elkaar stekker vast in de auto en ik doe het op exact dezelfde manier.. hij geeft ook gewoon blauwe lampje.. ik kijk volgende week weer een keer en anders wordt het gewoon een belletje naar de dealer denk ik.

Je zou ook de andere volgorde nog even kunnen testen:
Auto ontgrendelen, dan eerst de stekker uit de auto. De paal zou dan de laadsessie automatisch moeten afsluiten.
Daarna de stekker uit de paal en opbergen.

Zo doe ik het meestal omdat het wat heen en weer gehannes met je pasje scheelt.

Gebeurt dit overigens bij elke paal? Of alleen die goedkopere in de straat? Want het kan natuurlijk ook aan de paal liggen die het eindsignaal niet goed doorstuurt naar de auto...

• marcelcee
DoubleD1980 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:59:
[...]

Over een maandje gaan we maar zuid Spanje met de EV5 incl dakkoffer. Zal het dan wel laten weten.
Wij naar Zuid-Frankrijk met een koffer op de trekhaak. Dat scheelt zeer weinig in verbruik, heb ik kort kunnen testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPISANq8Bepza037kJn12oscZMo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/A92BJ9TzxuxjM1VsXUxLqYcy.png?f=user_large

Edit: tijdens het rijden met zo’n koffer worden veel rijhulpsystemen uitgezet. Zoals HDA en LKA. Best jammer op lange ritten. Komt waarschijnlijk door het aansluiten van de stekker voor de verlichting. Maar zou ik het insteken van de stekker niet gewoon achterwege kunnen laten? Ik rij overdag en alle lampen op de auto zijn gewoon zichtbaar. Zeer waarschijnlijk mag het niet denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door marcelcee op 13-04-2026 09:43 ]

• RoVrie
marcelcee schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:36:
[...]

Wij naar Zuid-Frankrijk met een koffer op de trekhaak. Dat scheelt zeer weinig in verbruik, heb ik kort kunnen testen.

[Afbeelding]

Edit: tijdens het rijden met zo’n koffer worden veel rijhulpsystemen uitgezet. Zoals HDA en LKA. Best jammer op lange ritten. Komt waarschijnlijk door het aansluiten van de stekker voor de verlichting. Maar zou ik het insteken van de stekker niet gewoon achterwege kunnen laten? Ik rij overdag en alle lampen op de auto zijn gewoon zichtbaar. Zeer waarschijnlijk mag het niet denk ik.
Je vermoeden klopt. Als er iets aan je trekhaak hangt, moet het zelf van deugdelijke verlichting zijn voorzien. Je kan dus helaas niet gewoon de stekker eruit laten als je geen boete wil riskeren.

Wel een mooi compacte koffer trouwens! Kan er veel in?
Voor wat ik eerder online las, is dat dit soort oplossingen amper tot geen effect hebben op je range, aangezien het in de "dode zone" achter de auto zit.

• marcelcee
RoVrie schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:18:
[...]

Je vermoeden klopt. Als er iets aan je trekhaak hangt, moet het zelf van deugdelijke verlichting zijn voorzien. Je kan dus helaas niet gewoon de stekker eruit laten als je geen boete wil riskeren.

Wel een mooi compacte koffer trouwens! Kan er veel in?
Voor wat ik eerder online las, is dat dit soort oplossingen amper tot geen effect hebben op je range, aangezien het in de "dode zone" achter de auto zit.
Compact weet ik niet eigenlijk, misschien vertekent het wat op de foto. Deze koffer is 190cm breed/lang qua buitenmaat. Gaat 450l in, dus dat is hopelijk genoeg.

En mezelf kennende steek ik inderdaad die stekker braaf in :)
offtopic:
Ik heb in het trekhaakkoffer-topic een review geschreven over het verschil in verbruik. Ik kwam op mijn testrondje op 0,7 kWh/100 km uit (in het voordeel van de auto zonder koffer).

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-04 20:03
vinno86 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:41:
[...]

Waarom niet de knop voor het sluiten van de klep ook gebruiken voor het ontgrendelen van de stekker wanneer de sleutel van de auto in de buurt is.
Bij mijn vorige ev Renault Scenic zat er een knopje om de stekker te ontgrendelen werkte altijd goed.

• pollekeb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLFmkOaooDGn7aL4QlrTJXZIVlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAe4iX8gCQGNZPLKGNy6iEe4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuwoonUJD4oZcwILZ_wk6PGDZXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0NBV4k4rkKLCuXq5UgHOqFF.jpg?f=fotoalbum_large

Wie heeft er wel een bevestiging in de bijrijder mat zitten bij de gtline?

• theredone51
pollekeb schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde probleem 😅 Ook al de kop over gebroken waarom ze zoiets aan de ene kant wel inwerken en aan de andere kant niet. Ben nu nog wel benieuwd of dat punt op de niet-GT wel écht gebruikt wordt..

• dabonkie
pollekeb schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:54:
[...]

Waarom niet de knop voor het sluiten van de klep ook gebruiken voor het ontgrendelen van de stekker wanneer de sleutel van de auto in de buurt is.
Bij mijn vorige ev Renault Scenic zat er een knopje om de stekker te ontgrendelen werkte altijd goed.
Heb dit ook gehad. Heb dit uiteindelijk bij de dealer aangekaart. Bleek gewoon een fabricagefout. Heb daarna een nieuwe gekregen met wel een drukknop.

Ik zou dus gewoon even naar de dealer gaan.
Maar ik dacht, tot nu toe, dat ik de enige was haha 8)7

• Pilsch
  • Laatst online: 17-04 20:02
marcelcee schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:36:
[...]

[Afbeelding]

Moet je eens proberen straatje te keren zonder dat de stekker erin zit. Dat zal ook lastig worden.

• marcelcee
Pilsch schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:16:
[...]

Moet je eens proberen straatje te keren zonder dat de stekker erin zit. Dat zal ook lastig worden.
Hoe bedoel je dat? Wat is er moeilijker aan dan mét de achterlichten op de koffer?
Overigens is het keren op de route du soleil vooral om andere redenen niet aan te bevelen ;)

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:00
@marcelcee Ik denk dat @Pilsch doelt op parkeersensoren die continue STOP roepen, wat parkeren er niet makkelijker op maakt.

Dat hulpsystemen worden uitgeschakeld is niet zo gek als je nagaat wat een koffer, fietsendrager of aanhanger allemaal blokkeert. Het zijn niet alleen de parkeersensoren, maar ook de radars op de hoeken. De auto kan geen achteropkomend verkeer of afstand inschatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzDK08ovOYWChR42RsG02HJYYTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfYlSEzbaO5PGab7ftitIxjX.png?f=fotoalbum_large

Bron: YouTube: How to Maintain the ADAS Sensors (Applies to All Kia Models) ㅣ Kia How To Video

• FJP84
FrenzyFreak schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:38:
@marcelcee Ik denk dat @Pilsch doelt op parkeersensoren die continue STOP roepen, wat parkeren er niet makkelijker op maakt.

Dat hulpsystemen worden uitgeschakeld is niet zo gek als je nagaat wat een koffer, fietsendrager of aanhanger allemaal blokkeert. Het zijn niet alleen de parkeersensoren, maar ook de radars op de hoeken. De auto kan geen achteropkomend verkeer of afstand inschatten.

[Afbeelding]

Bron: YouTube: How to Maintain the ADAS Sensors (Applies to All Kia Models) ㅣ Kia How To Video
Toch jammer dat HDA 2.0 uitschakelt. Mijn Skoda behoudt met Fietsendrager wel de Travel Assist. Maar goed alles went zullen we maar zeggen :)

• B-1998
dabonkie schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:14:
[...]

Heb dit ook gehad. Heb dit uiteindelijk bij de dealer aangekaart. Bleek gewoon een fabricagefout. Heb daarna een nieuwe gekregen met wel een drukknop.

Ik zou dus gewoon even naar de dealer gaan.
Maar ik dacht, tot nu toe, dat ik de enige was haha 8)7
Oh serieus?

Het viel mij ook op dat er op het knopje ''Hold'' staat. Maar dat als je dat deed er niets gebeurde. Maar het zou dus wel de bedoeling moeten zijn dat die losgaat dan. Goed om te weten!

• dabonkie
B-1998 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:47:
[...]

Oh serieus?

Het viel mij ook op dat er op het knopje ''Hold'' staat. Maar dat als je dat deed er niets gebeurde. Maar het zou dus wel de bedoeling moeten zijn dat die losgaat dan. Goed om te weten!
Ik bedoelde wel de velours mat ;)
Dat die bevestiging niet op de mat zelf zit (en die knop zorgt dan voor een bult bij de mat aan de bijrijderskant).

• JuG

JuG

pollekeb schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aanwezig ✅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsBJvxNma6ptCCxoCPGtGnYaGM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWQQCJekFGVvMTIWiQK0fwnN.jpg?f=fotoalbum_large

• pollekeb
Thanks ga contact opnemen met de dealer

• Pilsch
  • Laatst online: 17-04 20:02
marcelcee schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:31:
[...]

Hoe bedoel je dat? Wat is er moeilijker aan dan mét de achterlichten op de koffer?
Overigens is het keren op de route du soleil vooral om andere redenen niet aan te bevelen ;)
Dat gaat niet. De auto ziet een obstakel en stopt. Met een orginele kabelset en aangesloten stekker is dit tijdelijk uitgeschakeld net als wat andere comfort systemen en kan je achteruitrijden zonder noodstop van de auto.

• Aadzor
pollekeb schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:40:
[...]

Thanks ga contact opnemen met de dealer
Heel grappig. Ik kwam daar met de eerste schoonmaakbeurt ook achter. Dus gelijk naar dit topic, en voila!

• pollekeb
Aadzor schreef op woensdag 15 april 2026 @ 15:07:
[...]

Heel grappig. Ik kwam daar met de eerste schoonmaakbeurt ook achter. Dus gelijk naar dit topic, en voila!
Ik heb trouwens nog nooit zo slechte aflevering gehad.
Ben nog weken plastic tegengekomen in de auto,en de rubberen mat voor in de achterbak kon er ook niet af.
Nee de leasemaatschappij had de dealer al te ver afgeknepen en mijn gevraagde mat kon er daardoor niet meer af.
Vind trouwens de trillingen van de motorkap erg irritant, hebben hem al iets strakker afgesteld maar dit helpt niet.
Binnenkort bij de eerste beurt nog maar eens navragen.

• JuG

JuG

pollekeb schreef op donderdag 16 april 2026 @ 07:33:
[...]

Ben nog weken plastic tegengekomen in de auto,en de rubberen mat voor in de achterbak kon er ook niet af.
Nee de leasemaatschappij had de dealer al te ver afgeknepen en mijn gevraagde mat kon er daardoor niet meer af.
Vind trouwens de trillingen van de motorkap erg irritant, hebben hem al iets strakker afgesteld maar dit helpt niet.
Vreemd wel ivm die aflevering, dat ging hier eigenlijk vrij goed. Het was op zich een fijne ervaring en ik kreeg ook wat uitleg uiteraard, maar niet overdreven. De persoon in kwestie kon goed inschatten wat ik allemaal al wist en wat niet. Komende van een Hyundai Tucson uit 2022 en een Kia Ceed SW hiervoor, waren heel wat dingen natuurlijk al bekend.

Van de motorkap heb ik eigelijk geen last tot nu toe. Het plastic herken ik wel, al zeiden ze dat ook wel bij de aflevering. Iets zoals "we doen ons best om alle plastic beschermfolie te verwijderen, maar het kan voorkomen dat je er hier en daar nog eentje zal vinden".

Bij mij vond ik ze vooral rond het gedeelte waar de gordel in moet op de achterbank, maar ook nog enkele irritante QR-code stickers op de ramen vooraan en achteraan. Deze heb ik met zo'n mesje voor een inductie kookplaat moeten verwijderen :) Aan de buitenkant heb ik helemaal niets gevonden.

• RoVrie
Plasticjes trekken bij nieuwe apparaten is toch t mooiste dat er is mensen! 🤗

• FJP84
RoVrie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:53:
Plasticjes trekken bij nieuwe apparaten is toch t mooiste dat er is mensen! 🤗
Ik zie het al voor me. Een filmpje van een trotse eigenaar die bij de dealer eerst het doek van de wagen aftrekt, en dan vervolgens nog zelf alle plasticjes kan weghalen :)

• RoVrie
FJP84 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:45:
[...]

Ik zie het al voor me. Een filmpje van een trotse eigenaar die bij de dealer eerst het doek van de wagen aftrekt, en dan vervolgens nog zelf alle plasticjes kan weghalen :)
De dealer mag mij bellen als de auto binnen is om een uurtje plastic en stootschuim te trekken hoor! 🤗

• Nick v D
  • Laatst online: 14:04
RoVrie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:01:
[...]

De dealer mag mij bellen als de auto binnen is om een uurtje plastic en stootschuim te trekken hoor! 🤗
Mee eens! Zo sta ik er ook in haha.

Gisteren een update gehad van de levertijd.
Hij komt niet eind deze maand (wat ik al verwacht had), maar eind juni.

Eind januari is de bestelling doorgezet en ik ging al uit van 5 maanden, dat lijkt nu dus dan ook zo te zijn.

• RoVrie
Nick v D schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:23:
[...]

Eind januari is de bestelling doorgezet en ik ging al uit van 5 maanden, dat lijkt nu dus dan ook zo te zijn.
Ai, mijne is 6 februari besteld en mijn huidige leasecontract loopt 6 juni af.... ik had gehoopt m wat eerder te krijgen, maar het ziet er op deze manier uit dat t later gaat worden. :(

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 19:47

The Wizard

Moderator Mobile
pollekeb schreef op donderdag 16 april 2026 @ 07:33:
[...]

Ik vind nog steeds plastic in mijn EV6 na 3+ jaar en 134.000 km. Lijkt wel of die hele auto volgestickerd was/is.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• wimbre
RoVrie schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:17:
[...]

Ai, mijne is 6 februari besteld en mijn huidige leasecontract loopt 6 juni af.... ik had gehoopt m wat eerder te krijgen, maar het ziet er op deze manier uit dat t later gaat worden. :(
Kun je niet gewoon doorrijden met je huidige auto?

• wimbre
Nick v D schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:23:
[...]

Wanneer had jij hem besteld? En op welke manier werd jij eerder (en nu) geïnformeerd over de levertijd, via tel. overleg met dealer of in een app??

• vinno86
2e dag op rij dat ik na een minuutje deze foutmeldingen krijg als ik 's ochtends wegrij (rijhulp niet beschikbaar vanwege verslechterd camerazicht)

Ze verdwijnen vanzelf na 5min ofzo en dan werkt alles weer, maar.. toch apart weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TX7Gal4LmXi0SgHKnNxoqeFJSSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDG1dlzJEhknBpTk7k7SxV9Q.jpg?f=fotoalbum_large

• FJP84
vinno86 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:26:
2e dag op rij dat ik na een minuutje deze foutmeldingen krijg als ik 's ochtends wegrij (rijhulp niet beschikbaar vanwege verslechterd camerazicht)

Ze verdwijnen vanzelf na 5min ofzo en dan werkt alles weer, maar.. toch apart weer.

[Afbeelding]
Condens?

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 23:10
Vandaag bericht gehad de 7e mei mag ik de GTLine ophalen (besteldatum 6 januari).

Er werd alleen nog steeds geen trekhaak gegarandeerd bij aflevering.
Weet iemand hoe het inmiddels met de trekhaken zit. Zijn er mensen nog steeds aan het wachten?
Hoop dat ik hem er in juli wel onder heb zitten....

• j.j.feikens
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:39
Dickster schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:29:
Vandaag bericht gehad de 7e mei mag ik de GTLine ophalen (besteldatum 6 januari).

Weet iemand hoe het inmiddels met de trekhaken zit. Zijn er mensen nog steeds aan het wachten?
Dat is helaas wel herkenbaar. Onze trekhaak moet ook nog nageleverd en geplaatst worden. We hebben de EV5 nu ongeveer 1 maand en nog niets weer van de dealer gehoord (Kia Wensink).

• kw_nl
Dickster schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:29:

4 maanden gewacht dus, geeft weer wat hoop :P

• Nick v D
  • Laatst online: 14:04
wimbre schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:46:
[...]

Wanneer had jij hem besteld? En op welke manier werd jij eerder (en nu) geïnformeerd over de levertijd, via tel. overleg met dealer of in een app??
Het traject is lang geweest, maar dat komt voornamelijk door mijn werkgever.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik eind vorig jaar de keuze gemaakt en is dat pas eind januari volledig doorgezet. Binnen een week kreeg ik bericht van de LM dat de auto besteld gaat worden en dat was dan binnen enkele dagen bevestigd door de dealer. Ik heb met de LM nog contact gehad vanwege een vreemde status update maar die verwezen mij eigenlijk gewoon door naar de dealer.
De LM gaf een leverindicatie aan van eind april, maar de dealer die ik sprak die kon (en wilde) geen indicatie geven. Deze week dan uiteindelijk wel waarbij gezegd werd "Er is helaas een vertraging bij de fabriek. We hebben al wel het chassisnummer, maar hij is nog niet op de boot en we verwachten dat de auto eind juni geleverd kan worden".

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

N0 0B

cxb1=N#

Ben me aan het oriënteren op de ev5, nu zie ik op sommige foto's een traytable achter, maar de dealer kan die niet in het systeem vinden als optie/accessoire . Is dat dan alleen beschikbaar op een niet-EU model?

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• kw_nl
N0 0B schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:46:
Ben me aan het oriënteren op de ev5, nu zie ik op sommige foto's een traytable achter, maar de dealer kan die niet in het systeem vinden als optie/accessoire . Is dat dan alleen beschikbaar op een niet-EU model?
Bijzonder dat een dealer dat niet weet. Maar is inderdaad niet voor de Europese markt.

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

N0 0B

cxb1=N#

kw_nl schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:53:
[...]

Bijzonder dat een dealer dat niet weet. Maar is inderdaad niet voor de Europese markt.
Jup, leek niet geheel ingelezen op de materie.. in ieder geval bedankt voor het antwoord :)

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• j.j.feikens
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11:39
j.j.feikens schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 06:44:
[...]

Dat is helaas wel herkenbaar. Onze trekhaak moet ook nog nageleverd en geplaatst worden. We hebben de EV5 nu ongeveer 1 maand en nog niets weer van de dealer gehoord (Kia Wensink).
Update: heb net de dealer gesproken en die verwachten dat volgende week de trekhaak binnenkomt en dat ze binnen 2 weken de trekhaak kunnen plaatsen. Valt me al met al mee :).

• wimbre
Nick v D schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:34:
[...]

Het traject is lang geweest, maar dat komt voornamelijk door mijn werkgever.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik eind vorig jaar de keuze gemaakt en is dat pas eind januari volledig doorgezet. Binnen een week kreeg ik bericht van de LM dat de auto besteld gaat worden en dat was dan binnen enkele dagen bevestigd door de dealer. Ik heb met de LM nog contact gehad vanwege een vreemde status update maar die verwezen mij eigenlijk gewoon door naar de dealer.
De LM gaf een leverindicatie aan van eind april, maar de dealer die ik sprak die kon (en wilde) geen indicatie geven. Deze week dan uiteindelijk wel waarbij gezegd werd "Er is helaas een vertraging bij de fabriek. We hebben al wel het chassisnummer, maar hij is nog niet op de boot en we verwachten dat de auto eind juni geleverd kan worden".
De verhalen die ik hier lees zijn bijna identiek aan de verhalen die ik 4 jaar geleden las bij de bestelling van mijn Audi Q4.

LM’s en dealers roepen vaak maar wat, communiceren veelal slecht of helemaal niet. Dit in tegenstelling tot de berijders die juist behoefte hebben aan informatie i.v.m. aflopen contract, geplande vakanties, of gewoon denken “en nu wil ik hem hebben en klikken 5 keer per dag op F5 8)7

Ik verwacht dat mijn auto (16/3/2025 besteld) de geschatte leveringsdatum (in de app van 15-21 juni a.s.) niet zal halen. Voor mij het niet uit omdat ik gewoon kan doorrijden met mijn huidige Q4 maar dat zal niet voor iedereen gelden.

Ik stoorde mij 4 jaar geleden al aan de behandeling van klanten door dealers en LM’s maar er is blijkbaar niets veranderd. Het lijkt soms wel of het bij dat soort bedrijven niemand wat interesseert. Het staat zo ver af van de wijze waarop ik met mijn klanten omgaat.

Maar goed, genoeg geklaagd _/-\o_.

• theredone51
kw_nl schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:53:
[...]

Ik wist tijdens een eerste bezoek meer over de auto dan de verkoper/dealer zelf, dus bijzonder zou ik het niet meteen noemen. Verrassend daarentegen, dat wel...😅

Goed, ik heb het maar geparkeerd onder dat de auto nog heel nieuw was toen en hij zich misschien nog niet had kunnen inlezen/nog geen dealeruitleg had gehad :)

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:17
Maandag gaat als het goed is de EV5 (GTBusinessline), Magma Red, besteld worden door mijn werkgever.
Hoe dan ook loopt het huidige contract tot oktober, dus zo rond augustus is levering pas gewenst.
Vandaag de privelease voor de EV2 (plus advanced) van mijn vrouw aangevraagd. Ook Magma Red.
Levertijd nog even onbekend, kan snel gaan.

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:23
theredone51 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:02:
[...]

Ik wist tijdens een eerste bezoek meer over de auto dan de verkoper/dealer zelf, dus bijzonder zou ik het niet meteen noemen. Verrassend daarentegen, dat wel...😅

Goed, ik heb het maar geparkeerd onder dat de auto nog heel nieuw was toen en hij zich misschien nog niet had kunnen inlezen/nog geen dealeruitleg had gehad :)
Voor de dealer waar ik proefgereden heb was het nieuwe informatie dat je het voorverwarmen van de accu, voor het laden, handmatig aan kon zetten, los van de navigatie. Dat zijn van die dingen waarvan je verwacht dat ze het wel weten 7(8)7

• FJP84
greenlizzard schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 22:05:
[...]

Voor de dealer waar ik proefgereden heb was het nieuwe informatie dat je het voorverwarmen van de accu, voor het laden, handmatig aan kon zetten, los van de navigatie. Dat zijn van die dingen waarvan je verwacht dat ze het wel weten 7(8)7
Ik moest na mijn proefrit de dealer uitleggen dat ik aan het proefrijden was in de GT Plusline (want HUD en Vingerafdrukscanner) en dat er wel degelijk auto park assist op zat.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste