Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RoVrie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:56
FJP84 schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:30:
Ik moet steeds 2x op home drukken om op onderstaand scherm te komen.

[Afbeelding]

Bij 1x op home, kom ik op de tweede "scherm" uit.
[Afbeelding]

Is dit aan te passen, zodat ik bij 1x home gewoon op het eerste scherm uitkom met de 3 widgets voor navigatie, media en EV?
Volgens mij is 1x home inderdaad die tegelweergave, maar volgens mij kun je daar ook 1x naar links swipen, en dan zie je ook je 3 widgets (zie streepjes van de pagina's onderin).

Ik heb laatst wel uitgevonden dat ik die tegels kan herordenen, zoals jij volgens mij ook gedaan hebt. De onzin vna YouTube e.d. helemaal naar achteren geschoven.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
FJP84 schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:30:
Ik moet steeds 2x op home drukken om op onderstaand scherm te komen.

[Afbeelding]

Bij 1x op home, kom ik op de tweede "scherm" uit.
[Afbeelding]

Is dit aan te passen, zodat ik bij 1x home gewoon op het eerste scherm uitkom met de 3 widgets voor navigatie, media en EV?

Verder....

Twee keer eerder geen issues gehad bij ontkoppelen van fietsendrager bij auto die volledig uit staat. Maar nu blijkt sinds gisteren wel.

Ik stap vanochtend in en de KIA denkt nog steeds dat er iets achter de auto hangt.

Geen hulp systemen en irritante "neem pauze" meldingen.

Klopt het dat een workaround om de fietsendrager te ontkoppelen terwijl de auto nog aan staat dit oplost?

Of wordt het toch een bezoekje aan de dealer?
Ik vermoed dat dit komt door de Android telefoon.

Kun je dit eens proberen:
  1. Verbreek tijdelijk Android Auto.
  2. Open een willekeurig menu en druk één keer op HOME.
  3. Komt hij nu direct op het scherm met de drie widgets, dan is Android Auto inderdaad de oorzaak.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:01
Bij Apple Car net zo, de auto lijkt in een soort multimedia stand te starten als hij ziet dat er een smartphone verbonden is. De logica ontgaat mij ook nog een beetje.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
kw_nl schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:37:
Bij Apple Car net zo, de auto lijkt in een soort multimedia stand te starten als hij ziet dat er een smartphone verbonden is. De logica ontgaat mij ook nog een beetje.
Dit is m.i. een eigenaardigheid van Kia’s ccNC-systeem in combinatie met Android Auto/Apple Carplay.

Omdat op de foto de tegel Android Auto op het tweede startscherm staat, springt één druk op HOME naar dat scherm wanneer Android Auto verbonden is. De tweede druk brengt hem naar het scherm met navigatie, media en EV.

Kia bevestigt dat het Home-scherm uit meerdere pagina’s bestaat en dat tegels door lang indrukken en slepen verplaatst kunnen worden. Kia ccNC-handleiding

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
greenlizzard schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:53:
De verhalen over de zwakte van de lak kan ik helaas bevestigen. Nu 2,5 week de auto en nu al kleine gaatjes in de lak van de motorkap. Dat is wel bizar snel :?
Iemand heeft eerder dit jaar ook al gezegd: "de verhalen over de lak". Ik heb daar nooit reactie op gekregen, maar welke verhalen?! Ik heb 1 persoon zien melden dat deze lakprobleem had na het schoonmaken van vogelkak. Dan nog iemand met een probleem lak op kunstofdelen. En 2 personen met putjes en "gaatjes" (say whut?).

Dus ik tel in dit topic 4 individuen met welliswaar een lak issue, maar naar mijn mening staan deze los van elkaar. Ik kan dat niet samenvatten als verhalen over de sterkte van de lak.

Ik heb er minimaal 5 gezien van dichtbij en die zagen er prima uit. Die van mij heeft in ieder geval nul issues. Motorkap is pristine terwijl ik al wel steenslag heb op de voorruit. 3 stuks.

Wellicht kan de kleur de factor zijn. Toen ik Mazda reed weet ik nog dat de supermooie rode kleur veel gevoeliger was dan andere kleuren. Vast vanwege de samenstelling.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Aurora
RadarWolf schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:10:
..
Wel voordelig, we krijgen er Walk Away Lock bij, volgens mij werd dat een paar posts hier boven nog besproken als gemis!
Laat ons allen raden. Dit gaat niet als een update komen voor bestaande modellen. :+

• Mike.VV
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:32
Aurora schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:11:
[...]

Iemand heeft eerder dit jaar ook al gezegd: "de verhalen over de lak". Ik heb daar nooit reactie op gekregen, maar welke verhalen?! Ik heb 1 persoon zien melden dat deze lakprobleem had na het schoonmaken van vogelkak. Dan nog iemand met een probleem lak op kunstofdelen. En 2 personen met putjes en "gaatjes" (say whut?).

Dus ik tel in dit topic 4 individuen met welliswaar een lak issue, maar naar mijn mening staan deze los van elkaar. Ik kan dat niet samenvatten als verhalen over de sterkte van de lak.

Ik heb er minimaal 5 gezien van dichtbij en die zagen er prima uit. Die van mij heeft in ieder geval nul issues. Motorkap is pristine terwijl ik al wel steenslag heb op de voorruit. 3 stuks.

Wellicht kan de kleur de factor zijn. Toen ik Mazda reed weet ik nog dat de supermooie rode kleur veel gevoeliger was dan andere kleuren. Vast vanwege de samenstelling.
Ik heb mijn wagen nu 6 dagen en op dag 2 constateerde ik een paar gaatjes in de lak. Wat mij ook opvalt is dat de lak eruit ziet als een sinaasappelhuid, herkennen jullie dit ook? Geprobeerd er een foto van te maken maar dat lukt even niet.

• Aurora
Mike.VV schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:08:
[...]

Ik heb mijn wagen nu 6 dagen en op dag 2 constateerde ik een paar gaatjes in de lak. Wat mij ook opvalt is dat de lak eruit ziet als een sinaasappelhuid, herkennen jullie dit ook? Geprobeerd er een foto van te maken maar dat lukt even niet.
Dat zou zeer kwalijk zijn. Sinaasappelhuid lak zou je alleen bij de hobby spuiter om de hoek moeten kunnen verwachten, niet bij een gloednieuwe auto die net uit de fabriek is komen rollen.

Kia zou per omgaande een oplossing voor je moeten voorstellen. Hopelijk nemen ze direct hun verantwoordelijkheid. Je zou dit in ieder geval nooit moeten accepteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Aurora op 14-09-2026 14:34 ]

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste