De leasemaatschappij kijkt daar niet of nauwelijks naar volgens mij. De enige interesse die zij hebben is het contract met je werkgever/zaak afsluiten, of je dan lang moet wachten op de wagen, etc, dat boeit niet zo.Anabel1394 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:15:
Wanneer je via een leasemaatschappij een zakelijke lease afsluit voor een Kia EV5, wordt de auto dan standaard nieuw bij de fabriek besteld, of kijkt de leasemaatschappij eerst of er ergens een voorraadmodel beschikbaar is?
De dealer zal er wel naar kijken, daarom zie je bv soms mensen hier die maar 2 maanden moeten wachten, anderen zoals mij bv al 5 maanden. Ik denk ook dat het met de uitvoering en vooral kleur te maken heeft, als jij een typische lease-kleur neemt zoals wit, grijs of zwart, dan is de kans groot dat een dealer die al in bestelling heeft staan. Het is daarom ook interessant om eens naar enkele lokale Kia dealers te gaan, kijk daar eens welke wagens ze in stock hebben.
Als je een offerte opvraagt daar, die vervolgens indient bij je LM en goedgekeurd krijgt, kan je heel snel rijden als je wil. Je hoeft dus niet perse de wagen te nemen zoals ie in je configuratietool staat van de LM, meestal kan je ook zelf offertes aanleveren. Mijn LM is trouwens vanuit mijn werkgever verplicht om niet enkel naar hun eigen offerte te kijken via de tool, maar ze moeten er nog minstens 2 opvragen bij anderen en als er eentje goedkoper is, is het aan hen om die te matchen qua prijs of de auto wordt bij de goedkoopste LM besteld.
[ Voor 33% gewijzigd door JuG op 24-02-2026 15:04 ]