• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:21
Er moet vooral gestopt worden met pseudo-intellectueel, genuanceerd enerzijds anderzijds gedoe.

Als je niet tegen bent dan ben je voor. Iedereen moet kleur bekennen. In de eerste plaats de Europese politieke partijen en media.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
P-Rock schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:07:
[...]

Reken maar dat Order 66 Regulation 2023/2675 wordt geactiveerd bij annexatie van Groenland of verregaande heffingen, wat een financiële en economische doodsteek is voor de VS. Trump heeft nu ook door dat de EU een geheim wapen heeft, aangezien hij zijn keutel alweer aan het intrekken is.
Gewoon dit en dan te bedenken dat alleen de “bazooka” aankondigen al voldoende is gebleken. Zo machtig is Amerika dus, achter de schermen teruggefloten worden door je corporate overlords :)

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:02
phantom09 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:36:
[...]

Als het echt moet zit er nog genoeg voor circa 20 jaar gas voor heel Nederland in Gronigen.
En van dat gas gaan we heel mooi af blijven

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:11
Miki schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:39:
[...]

Gewoon dit en dan te bedenken dat alleen de “bazooka” aankondigen al voldoende is gebleken. Zo machtig is Amerika dus, achter de schermen teruggefloten worden door je corporate overlords :)
Zag vandaag al memes zoals deze: <knip> Geen memes/grappige plaatjes aub.

Jij doet nu precies de EU versie :+
Aannames dat hij nu direct teruggefloten is vanwege die bazooka.

Voor mij een social media break in ieder geval, wat een shtshow :9

[ Voor 29% gewijzigd door darkrain op 19-01-2026 20:57 ]

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:12
squashedraven schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:46:
[...]

Na vijf lange jaren strijd om het door de staat opgelegde sloop-nieuwbouwtraject af te ronden met burnout tot gevolg zeg ik als Groninger: Ja. Afblijven.

Of betaal ons genoeg geld om een gelijkwaardige woning + grond elders te kopen. Mag Nederland dat in de kosten/baten overweging opnemen.

edit: En dan laat ik natuurlijk een hoop buiten beschouwing (werk, familie, je thuis) dat je achter moet laten, dus kort door de bocht.

[ Voor 12% gewijzigd door nehal3m op 19-01-2026 21:01 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
nehal3m schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:53:
[...]

Na vijf lange jaren strijd om het door de staat opgelegde sloop-nieuwbouwtraject af te ronden met burnout tot gevolg zeg ik als Groninger: Ja. Afblijven.

Of betaal ons genoeg geld om een gelijkwaardige woning + grond elders te kopen. Mag Nederland dat in de kosten/baten overweging opnemen.
Pas maar op dat Trump niet te horen krijgt dat ExxonMobil door de Nederlandse overheid bestolen is van de opbrengsten van Gronings gas door het stoppen van de gaswinning. Voor je het weet zit Schoof geblinddoekt in een vliegtuig naar New York en worden de gasvelden per steekpenning opbod verkocht :X

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ach, Limburgers wachten al iets langer op compensatie.

Liever dat het gas door Nederlanders gebruikt gaat worden dan dat Trump het komt halen in een nieuwe vredesmissie. Herstel gelden volgen echt wel. Het duurt alleen soms.
Het duurt alleen soms 50 jaar.

Uiteindelijk komt Trump het gewoon opeisen. Die man stopt echt niet voor Rob Jetten of demissionair minister Schoof.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:43
martwoutnl schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:51:
[...]

Misschien kan Europa beter even alle schulden van Amerika per direct opeisen. Ik zag een tweet https://x.com/TheFl0orIsLaVa/status/2012928893578010961 langskomen met de bedragen die Amerika aan Europese landen schuldig is:

[...]
China is zijn schulden al aan afbouwen omdat ze de Amerikanen niet meer vertrouwen. En de Amerikanen willen niet dat de dollar teveel minder waard wordt, dus nemen europese landen deze leningen over. We spreken dan van bonds.

• phantom09
grimselman schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:17:
[...]

De obsessie van Trump met de Nobelprijs voor de vrede neemt grootse vormen aan. Het zou mij niet verbazen als Trump binnenkort heffingen en sancties gaat instellen tegen Noorwegen.
En waarom zou Trump Noorwegen niet overnemen? Beschermt ook de VS....

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:25
XWB schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:21:
Die 747 van Qatar zouden we normaliter een bribe noemen, maar Trump komt ermee weg 8)7
Volgens mij wil niemand nog een 747 kopen, te duur in onderhoud en gebruik. Boeing maakt ze niet meer sinds 2023. Je kunt ook zeggen dat Qatar ermee weg is gekomen :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:21
phantom09 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:18:
China is zijn schulden al aan afbouwen omdat ze de Amerikanen niet meer vertrouwen. En de Amerikanen willen niet dat de dollar teveel minder waard wordt, dus nemen europese landen deze leningen over. We spreken dan van bonds.
Was iedereen maar zo slim. China heeft in een jaar tijd inderdaad 86 miljard securities afgebouwd, België daarentegen heeft 120 miljard opgebouwd.

• phantom09
xzaz schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:07:
Wat zijn de manieren waarop Trump afgezet kan worden? Welke democratische en institutionele manieren zijn er?
https://www.senate.gov/ab...rocedures/impeachment.htm

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03
TheBrut3 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:20:
[...]

Was iedereen maar zo slim. China heeft in een jaar tijd inderdaad 86 miljard securities afgebouwd, België daarentegen heeft 120 miljard opgebouwd.
Nouja, niemand keek ooit naar België voor een slim voorbeeld :p Hoe zit dit in de rest van de EU? Ik gok in NL niet beter, niemand keek ooit naar NL voor een voorbeeld in vooruitzien :/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:57

BeaM-R

Powerrrrr

Auredium schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:34:
Let's face it - De naam 'Board of Peace' is een farce. Het is vergelijkbaar als de 'Special Military Operation' van Rusland. Een naam bedoeld om te verhullen waarvoor het echt dient.

Wat we hieruit kunnen afleiden is het volgende. China en Europa ontbreken grotendeels. Italië en Hongarije uitgezonderd. Hongarije in verband met Orban en Italië in verband met Meloni en de strategische ligging aan de Middellandse zee. Hetzelfde geld voor Albanië, Turkije en Griekenland.
Er hebben in totaal 60 landen een uitnodiging ontvangen, waaronder ook Nederland.
https://www.trouw.nl/buit...ca-4800-99d5-669ce015cacb

Edit: En je kan Albanië wel vragen om 1 miljard in te leggen, maar dat is ongeveer 3,5% van hun BNP :+

[ Voor 6% gewijzigd door BeaM-R op 19-01-2026 22:48 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• phantom09
squashedraven schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:46:
[...]

En als er niks meer is ergens anders? Dan moeten we wel.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Miki schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:39:
[...]

RdW gaat vandaag in zijn podcast uitgebreid in op alle opties die wij als EU hebben om terug te slaan. Hij refereert daarbij ook aan zijn column in Trouw van zaterdag: ericplan in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II"

Vandaag in de Volkskrant een column van Peter de Waard: Hoe ver gaat Europa met het pesten van Trump?. Ik vind deze titel overigens zeer verwarrend. Ik heb een abonnement, maar met specifiek mijn huidige browser niet ingelogd. Met 'reader view' kan ik het echter wel lezen.

Ik heb deze lijst zelf van punten voorzien van cijfers (van origine zitten die er niet bij):
  1. Op alle Amerikaanse importen wordt een heffing gelegd van minimaal 15 procent. Vorig jaar heeft de EU zich laten ringeloren door de Amerikaanse heffing te accepteren en zelf niets te doen.
  2. - Nederland moet al zijn goud bij de Fed in New York weghalen. De 200 duizend kilo goud kunnen worden verdeeld over kluizen in Ottawa, Londen en Zeist. Dat kan Den Haag doen zonder te wachten op Brussel.
  3. - Mark Rutte moet onmiddellijk aftreden als secretaris-generaal van de Navo. Hij is wat de Amerikanen een lame duck noemen, een functionaris zonder enige autoriteit. Alleen Rutte kan besluiten op te stappen. Hij heeft erg veel zitvlees, maar misschien kan Jetten hem verleiden met een ministerspost.
  4. - Europese beleggers dumpen hun drie biljoen dollar aan Amerikaans staatspapier (treasuries), waardoor de markt instort.
  5. - Europa doorbreekt het internetmonopolie van de VS en stopt de transfer van data naar de VS. Tegelijkertijd wordt een hoge heffing op alle Amerikaanse tech gelegd.
  6. - De VS moeten al hun militaire basis in Europa opgeven.
  7. - Een verbod op Amerikaanse streamingdiensten als Netflix, Apple, HBO Max en Amazon. Er zijn ook niet-Amerikaanse streamingdiensten zoals Canal+, NLZiet en Videoland. Europa wordt gestimuleerd meer eigen content te maken, zoals dat tegenwoordig heet.
  8. - Ook Google gaat in de ban. Er zijn genoeg alternatieven zoals Qwant (Frankrijk), Ecosia (Duitsland), Mojeek (VK) en Startpage (Nederland).
  9. - De landingsrechten voor Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen als Delta Airlines en American Airlines worden ingeperkt.
  10. - Een boycot van het WK voetbal van komende zomer en de Olympische Spelen van 2028 in Los Angeles. Amerikaanse atleten mogen net als Russische niet meedoen aan de Winterspelen. Zonder schaatser Jordan Stolz, de Amerikaanse topfavoriet, wint Nederland en passant ook meer eremetaal.
  11. - Nieuwe wapenaankopen worden gedaan bij Europese bedrijven, zoals BAE Systems (VK), Airbus (Europa), Rheinmetall (Duitsland), Leonardo (Italië) en Thales (Frankrijk).
  12. - De VS profiteren van de olie- en gasboycot tegen Rusland. Maar Canada, Noorwegen en Qatar, en ook opkomende gasproducenten als Mozambique en Senegal, kunnen het gat vullen als Europa een boycot tegen de VS gelast. ‘Canada staat klaar om te voorzien in de gas-, waterstof- en mineralenbehoeften van Europa’, aldus de Canadese premier Mark Carney tijdens een bezoek aan Berlijn.
Wat betreft punt 1. Die heffingen betalen wij, dat is zo klaar als een klontje. Maar dat is het doel niet. Het doel is om dat geld in onze eigen alternatieven te pompen. We zorgen hierdoor dat onze eigen markt interessanter wordt.

Dan punt 2. Dat hadden we allang moeten doen. De reden is simpel: een fascistische leider zoals Trump is met ons goud niet te vertrouwen. Toch moeten we dit wel alsnog doen. Want dat maakt ons minder chantabel. Maar dat gaat dan specifiek over Nederland. Who cares about us? Ik bedoel, er zijn zoveel meer landen. Dit gaat over een Europese reactie. Hoe zit het met de rest van Europa? Die kunnen soortgelijke zaken overwegen.

Wat punt 3 betreft, voelt als een dode mus. Rutte kan prima een taak krijgen in de EU. Dan is hij nog steeds bezig met op ongeveer een soortgelijk niveau hetzelfde. Voor de opvolger van de NAVO (= NAVO - VS) is iemand anders dan Rutte denk ik meer geschikt.

Wat betreft punt 4, dat kwam ik tegen in de podcast van RdW. Die zei dat de fed die klap op zou vangen, waardoor die klap minder pijn doet. Daarnaast krijg je dat geld er (als je dumpt) niet 1:1 uit omdat de waarde ondertussen daalt. Wat je in ieder geval moet doen, is wegwezen. Dat had allang in gang gezet moeten worden. Begin daar mee.

Dan punt 5, dat komt nog eens boven punt 1. De eerste zin 'Europa doorbreekt het internetmonopolie van de VS' klinkt te vaag. Gaan wij dan ICANN overnemen? Wat we moeten doen is hetzelfde als Rusland deed: zorgen dat we onafhankelijk zijn van de VS qua internet. Ga maar eens oefenen met de boel afsluiten, zowel aangekondigd als onaangekondigd. Want dat moet je simuleren, dat had Poetin wel helder door.

Komen we bij punt 6. Dat hebben we hier al besproken. Die kosten zijn voor de VS. Weg ermee, zelfde met hun kernwapens hier. We kunnen hier niet op vertrouwen; sterker nog, als het zover komt kunnen deze troepen ons zelfs verraden. En ja, daarmee geef je de facto ook Oekraïne op. Maar dat is uiteindelijk het gevolg van Trump's handelen. Niet dat van ons. Hij zal het zo wel willen framen, samen met IRA die nu natuurlijk ook vol op het orkest rammen.

Punt 7, jazeker, doen. Dat raakt de VS harder dan omgekeerd. We hebben zat goede streaming diensten en content. Sommige van onze content die nu op Amerikaanse diensten staat, kun je op Europese zetten. De Europese cinema wordt m.i. ook zeer onderschat. Tenslotte, kun je hun spul nog gewoon piraten. Tegen mijn mede-Europeanen wil ik wat dat laatste zeggen: doen!

Komen we bij punt 8. Ik zoek niet met Google; althans nooit direct, ik gebruik Kagi en Mistral. Ik denk niet dat de Waard zich realiseert dat wij geen Europese index hebben (note to self: misschien een leerpuntje om dat in het Alternatieven topic heel duidelijk te gaan vermelden?). Zoekmachines, en dus ook de Europese varianten, gebruiken momenteel deels Google als proxy. Rusland heeft dit beter geregeld; Yandex heeft wel een eigen index.

Punt 9 heb ik geen commentaar op, ik heb er niets op toe te voegen.

Dan punt 10. Ik zou als sporter eigenlijk niet willen winnen als de op papier beste van de wereld niet op komt dagen vanwege een boycot. Ben je dan immers nog beste van de wereld? Toch moeten we dit wel doen. Aankondiging van deze maatregel tijdens de OS in Milan :Y)

Punt 11, onze eigen wapensystemen moeten voorrang krijgen. Dat is autoritair en protectionistisch, maar wel verstandig. Want je kunt er niet van op aan dat Amerikaanse in een conflict blijven werken, dat getuige de recente F-35 kwestie. Ik vind het trouwens oneerlijk dat de bewering is dat daar destijds (toen de JSF speelde) niet over gesproken werd; dat is wel zo! Alleen dat argument werd niet serieus genomen. De VS zou ons nooit verraden, nooit.

En dan tenslotte punt 12. Onze afhankelijkheid van Amerikaanse LNG. Dat hadden we al veel eerder moeten doen.

Wat ik nog mis is CPU's versus ASML. Kun je ASML export reactioneel inzetten? Je moet immers ook stokken achter de hand houden als onderdeel van een reactie op Trump's tegenreactie.

Ik mis ook nog andere factoren (RdW noemde nog eentje die de VS effectief veel meer kostte dan ons, ik ben even vergeten welke. Het is nogal van belang dat onze maatregelen de VS primair raken, i.p.v. ons, al zal dit alles ons ook pijn gaan doen). Wat ik nog mis is de troefkaart Maersk. Maersk kan door de Denen gedwongen worden om alle import/export van/naar VS te stoppen. Wat ik ook mis is de ACA (anti coercion insurrance). Ook daar ging RdW op in. In ieder geval was de aflevering van B&dW een aanrader want RdW reageerde ook op diverse van de bovengenoemde punten, plus de eigen punten in zijn column van Trouw van zaterdag 17 jan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Jerie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 23:01:
[...]

RdW gaat vandaag in zijn podcast uitgebreid in op alle opties die wij als EU hebben om terug te slaan. Hij refereert daarbij ook aan zijn column in Trouw van zaterdag: ericplan in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II"

Vandaag in de Volkskrant een column van Peter de Waard: Hoe ver gaat Europa met het pesten van Trump?. Ik vind deze titel overigens zeer verwarrend. Ik heb een abonnement, maar met specifiek mijn huidige browser niet ingelogd. Met 'reader view' kan ik het echter wel lezen.

Ik heb deze lijst zelf van punten voorzien van cijfers (van origine zitten die er niet bij):

[...]
Wat betreft punt 1. Die heffingen betalen wij, dat is zo klaar als een klontje. Maar dat is het doel niet. Het doel is om dat geld in onze eigen alternatieven te pompen. We zorgen hierdoor dat onze eigen markt interessanter wordt.

Dan punt 2. Dat hadden we allang moeten doen. De reden is simpel: een fascistische leider zoals Trump is met ons goud niet te vertrouwen. Toch moeten we dit wel alsnog doen. Want dat maakt ons minder chantabel. Maar dat gaat dan specifiek over Nederland. Who cares about us? Ik bedoel, er zijn zoveel meer landen. Dit gaat over een Europese reactie. Hoe zit het met de rest van Europa? Die kunnen soortgelijke zaken overwegen.

Wat punt 3 betreft, voelt als een dode mus. Rutte kan prima een taak krijgen in de EU. Dan is hij nog steeds bezig met op ongeveer een soortgelijk niveau hetzelfde. Voor de opvolger van de NAVO (= NAVO - VS) is iemand anders dan Rutte denk ik meer geschikt.

Wat betreft punt 4, dat kwam ik tegen in de podcast van RdW. Die zei dat de fed die klap op zou vangen, waardoor die klap minder pijn doet. Daarnaast krijg je dat geld er (als je dumpt) niet 1:1 uit omdat de waarde ondertussen daalt. Wat je in ieder geval moet doen, is wegwezen. Dat had allang in gang gezet moeten worden. Begin daar mee.

Dan punt 5, dat komt nog eens boven punt 1. De eerste zin 'Europa doorbreekt het internetmonopolie van de VS' klinkt te vaag. Gaan wij dan ICANN overnemen? Wat we moeten doen is hetzelfde als Rusland deed: zorgen dat we onafhankelijk zijn van de VS qua internet. Ga maar eens oefenen met de boel afsluiten, zowel aangekondigd als onaangekondigd. Want dat moet je simuleren, dat had Poetin wel helder door.

Komen we bij punt 6. Dat hebben we hier al besproken. Die kosten zijn voor de VS. Weg ermee, zelfde met hun kernwapens hier. We kunnen hier niet op vertrouwen; sterker nog, als het zover komt kunnen deze troepen ons zelfs verraden. En ja, daarmee geef je de facto ook Oekraïne op. Maar dat is uiteindelijk het gevolg van Trump's handelen. Niet dat van ons. Hij zal het zo wel willen framen, samen met IRA die nu natuurlijk ook vol op het orkest rammen.

Punt 7, jazeker, doen. Dat raakt de VS harder dan omgekeerd. We hebben zat goede streaming diensten en content. Sommige van onze content die nu op Amerikaanse diensten staat, kun je op Europese zetten. De Europese cinema wordt m.i. ook zeer onderschat. Tenslotte, kun je hun spul nog gewoon piraten. Tegen mijn mede-Europeanen wil ik wat dat laatste zeggen: doen!

Komen we bij punt 8. Ik zoek niet met Google; althans nooit direct, ik gebruik Kagi en Mistral. Ik denk niet dat de Waard zich realiseert dat wij geen Europese index hebben (note to self: misschien een leerpuntje om dat in het Alternatieven topic heel duidelijk te gaan vermelden?). Zoekmachines, en dus ook de Europese varianten, gebruiken momenteel deels Google als proxy. Rusland heeft dit beter geregeld; Yandex heeft wel een eigen index.

Punt 9 heb ik geen commentaar op, ik heb er niets op toe te voegen.

Dan punt 10. Ik zou als sporter eigenlijk niet willen winnen als de op papier beste van de wereld niet op komt dagen vanwege een boycot. Ben je dan immers nog beste van de wereld? Toch moeten we dit wel doen. Aankondiging van deze maatregel tijdens de OS in Milan :Y)

Punt 11, onze eigen wapensystemen moeten voorrang krijgen. Dat is autoritair en protectionistisch, maar wel verstandig. Want je kunt er niet van op aan dat Amerikaanse in een conflict blijven werken, dat getuige de recente F-35 kwestie. Ik vind het trouwens oneerlijk dat de bewering is dat daar destijds (toen de JSF speelde) niet over gesproken werd; dat is wel zo! Alleen dat argument werd niet serieus genomen. De VS zou ons nooit verraden, nooit.

En dan tenslotte punt 12. Onze afhankelijkheid van Amerikaanse LNG. Dat hadden we al veel eerder moeten doen.

Wat ik nog mis is CPU's versus ASML. Kun je ASML export reactioneel inzetten? Je moet immers ook stokken achter de hand houden als onderdeel van een reactie op Trump's tegenreactie.

Ik mis ook nog andere factoren (RdW noemde nog eentje die de VS effectief veel meer kostte dan ons, ik ben even vergeten welke. Het is nogal van belang dat onze maatregelen de VS primair raken, i.p.v. ons, al zal dit alles ons ook pijn gaan doen). Wat ik nog mis is de troefkaart Maersk. Maersk kan door de Denen gedwongen worden om alle import/export van/naar VS te stoppen. Wat ik ook mis is de ACA (anti coercion insurrance). Ook daar ging RdW op in. In ieder geval was de aflevering van B&dW een aanrader want RdW reageerde ook op diverse van de bovengenoemde punten, plus de eigen punten in zijn column van Trouw van zaterdag 17 jan.
Zo ver hoeft het niet te gaan, ver genoeg om te zorgen dat door impeachments Trump c.s. pleite gaat en er een normale president komt die wél normaal doet en maatregelen neemt om dit soort figuren weer aan de macht te laten krijgen is genoeg.

Een crash van de dollar met flinke inflatie zodat de bevolking het voelt zal ook al een hoop te weeg brengen. Niet alles hoeft, gewoon degenen die de vs het meest pijn doen en ons het minst, begin daar maar mee. Op gebied van defensie een stop op amerikaanse wapenaanschaf zal al een forse stap vooruit zijn om te laten zien dat het menens is en kenbaar maken dat het Trump c.s. aangerekend mag worden en niemand anders.

Als de benzine opeens 3x zo duur is, is het signaal wel duidelijk. Verder hoef je niet te gaan :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:26
Een militaire coup lijkt me beter dan weer een impeachment. Dan wordt gelijk die hele corrupte adminstratie vervangen, inclusief engnekken zoals Miller, Thiel, Vance, Noem, Bondi, Leavitt etc.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).