Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:49:
Heel erg eng. Zoiets moet toch een volksopstand teweeg brengen? Dat kan toch niet anders?
Die bij voorbaat kansloos is. Want het leger zal dan worden ingezet. Trump heeft al aangekondigd bij grootschalige onrust de Insurrection Act of 1807 in te zullen zetten.

Die wet geeft hem het recht om het leger in te zetten tegen de Amerikaanse bevolking, en hij kan dan ook alle National Guards onder zijn bevel brengen (waardoor de gouverneurs er niets meer over te zeggen hebben).

Daarnaast zullen ook de MAGA-aanhangers die volksopstand niet accepteren. Die staan immers voor de volledige 100 procent achter Trump en zijn beleid en zijn persoonlijkheidscultus.

Dit is allemaal gewoon in lijn met Trumps herhaaldelijk geuite stelling dat "de bevolking in de toekomst niet meer hoeft te stemmen".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:59:
[...]
Die bij voorbaat kansloos is. Want het leger zal dan worden ingezet. Trump heeft al aangekondigd bij grootschalige onrust de Insurrection Act of 1807 in te zullen zetten.

Die wet geeft hem het recht om het leger in te zetten tegen de Amerikaanse bevolking, en hij kan dan ook alle National Guards onder zijn bevel brengen (waardoor de gouverneurs er niets meer over te zeggen hebben).

Daarnaast zullen ook de MAGA-aanhangers die volksopstand niet accepteren. Die staan immers voor de volledige 100 procent achter Trump en zijn beleid en zijn persoonlijkheidscultus.

Dit is allemaal gewoon in lijn met Trumps herhaaldelijk geuite stelling dat "de bevolking in de toekomst niet meer hoeft te stemmen".
Maar zou het leger ook daadwerkelijk zulke bevelen opvolgen? Als ik in het leger zat zou ik dat nooit doen. Soldaten zijn ook mensen, geen machines en hebben een eigen geweten (en wat mij betreft ook de persoonlijke plicht om zulke orders te weigeren). Ze zullen er ook echt een MAGA leger van moeten maken dan.

Aan de andere kant zie je wel dat het leger ook steeds meer gezuiverd wordt (wat hegseth aan het doen is). Ze hebben alle trans mensen er al uitgegooid die waarschijnlijk grotendeels wel aan de progressieve kant staan.
Ja precies, dan heb je dus civil war II. Waarbij de foute kant zwaar bewapend is. Daar wordt niemand blij van.

[ Voor 11% gewijzigd door Llopigat op 25-10-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Llopigat schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:35:
[...]

Maar zou het leger ook daadwerkelijk zulke bevelen opvolgen?
Denk niet dat ze veel keuze zullen hebben. Trump is de opperbevelhebber, en orders zijn niet vrijwillig ofzo.

Daarnaast zie ik Trump er wel voor aan dat hij order-weigerende manschappen/oficieren van 'treason' zal beschuldigen. Iets waar in de VS, onder bepaalde voorwaarden, de doodstraf voor gegeven kan worden.
Treason is defined on the federal level in Article III, Section 3 of the United States Constitution as "only in levying War against [the United States], or in adhering to their Enemies, giving them Aid and Comfort." Most state constitutions include similar definitions of treason, specifically limited to levying war against the state, "adhering to the enemies" of the state, or aiding the enemies of the state, and requiring two witnesses or a confession in open court.
Want dan gaat hij gewoon roepen dat die manchappen/officieren gewoon aanhangers van <insert denkbeeldige vijand> zijn en dus onder "adhering to the enemies" vallen.
Penalty: Under U.S. Code Title 18, the penalty is death, or not less than five years' imprisonment (with a minimum fine of $10,000, if not sentenced to death). Any person convicted of treason against the United States also forfeits the right to hold public office in the United States
Zie Wikipedia: Treason laws in the United States

Dus bottom line denk ik dat een fors deel van het leger die bevelen wel degelijk zullen opvolgen ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@duvekot:

Klinkt dus alsof Vance de Amerikaanse Medvedev moet worden. Ze zijn niet eens origineel bezig.

Wikipedia: 2008 Russian presidential election

Die video met Bannon staat wel behoorlijk haaks op wat de uitspraken zouden moeten betekenen volgens o.a. het woordenboek. Hij zegt er voor "the little guy" te zijn, maar breekt juist beide benen. Wie betaalt nu voor dat nieuwe stuk Witte Huis voor invloed? Wie heeft er een cryptoscammunt in omloop gebracht? Wie wordt rijker en wie wordt armer gemaakt? Enz.

Of dit uit dezelfde video:
"I think that to avoid actual civil conflict, which I think you're seeing right now the beginning of the harbinger of it. If you want to stop that you have to bind together tighter.

...

We need to get the house in a situation that is permanently defendable by the MAGA movement. Right? So it's a blocking mechanism and take that like I said, you move a maximalist strategy with a sense of urgency and you seize the institutions, and that's what we're doing right now.

... seize them [institutions] and purge them."
Je hoeft het niet eens uit context te halen om ervan te maken wat het is :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
duvekot schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:48:
Ondertussen in de wereld van Steve Bannon:
Bannon Claims ‘There Is a Plan’ for Trump to Run for a Third Term

[...]

Ik heb het woord elected maar even vet gedrukt. Want dat is, volgens mij, de ingang die ze zoeken.
Het volledige interview zelf kan ik niet horen/zien op de site van de Economist .. dus ik moet het doen met wat de delen die ze op YouTube gezet hebben:
Steve Bannon: Trump will have a third term

Daarin zegt hij dat er dus gewerkt wordt aan een plan zodat de "Amerikaanse bevolking" hun wens kenbaar kunnen maken zodat Trump minimaal nog eens 4 jaar president kan worden.

En als je daarin verder duikt (down the 🐇 🕳️) dan vind je idd artikelen waarin de mogelijkheden uitgebreid beschreven worden. En dat zijn geen "conspiracy theories" .. maar documenten door verschillende hoogleraren van verschillende universiteiten en instituten.

Een voorbeeld artikel:
Two-Time Presidents and the Vice-Presidency
geschreven door hoogleraar Dan T. Coenen
Zijn conclusie na het doornemen van de 22st amendement en het 12de amendement ...:

[...]

De termen appointment en election vet gedrukt.
Laten we met election beginnen:
Volgens deze hoogleraar is er eigenlijk niets wat een presidentiële verkiezingen in 2028 met Vance als president en Trump als Vice President tegenhoudt.

Dat zal dan zeker wel tot het Hooggerechtshof uitgevochten worden, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk met de huidige samenstelling wel toegestaan worden. Als ze dan de verkiezingen winnen .. kan Vance direct na de inauguratie aftreden en is Trump direct de nieuwe president. Daarna kan Trump een nieuwe Vice President voorstellen . En dat kan gewoon weer Vance zijn ..ze moeten dan wel een meerderheid in het Huis en Senaat hebben .. want die moeten het voorstel goedkeuren.
Natuurlijk zijn hier nog wel andere varianten op mogelijk .. Maar het kan dus wel via deze route.

De appointment route is een andere variant. Hij was al aangestipt hier boven met het opnieuw aanstellen van Vance als vice president. Stel Trump staat niet op het stembiljet. Daar staat bijvoorbeeld "Vance en Trump Jr." op . Als Trump Jr dan aftreedt kan Trump Sr. in zijn plaats aangesteld worden. En dan weer de cirkel rond maken met een stoelendans.

Een andere manier van appointment is als bij de presidentiële verkiezingen er geen 1 kandidaat de vereiste meerderheid van de kies mannen behaald. Dan is er een regeling waarbij het Huis van Afgevaardigden de president kiest uit de top 3 van de president verkiezingen, en de Senaat de vice president kiest uit de top 2.
Dus stel ... Er doet een 3de persoon mee .. en die snoept voldoende stemmen in staten weg dat geen van de kandidaten meer dan 270 kies mannen heeft dan zal zelfs bij een democratische kandidaat met bijvoorbeeld 269 kies mannen een republikeinse kandidaat toch president en vicepresident kunnen worden.

Dus zolang de Republikeinen de meerderheid hebben in beide kamers kunnen ze heel veel naar hun hand zetten. Nu snap je ook waarom die redistricting zo belangrijk is voor ze.

En nogmaals .. dit zijn allemaal mogelijkheden die nu al in de Grondwet en amendementen staan.

Nog even terug naar Bannon. Als je het interview bekijkt .. dan zie je zijn gedrevenheid en zijn geloof in wat hij zegt en denkt. Hij haalt er zelfs god bij om te beschrijven wat Trump wel niet voor belangrijk persoon is. "instrument of divine will”. En zegt gewoon openlijk wat ze willen. Volledige controle van alle overheidsinstanties zodat ze die kunnen opschonen en kunnen vormen naar hun ideeën en wensen. En hij zelf vind dat geen dictatuur maar een bevrijding van de gewone man.
Ik kan me niet voorstellen dat Trump over 3.5 jaar nog president kan worden, ik denk zelf dat hij binnen een jaar al zo dement is dat hij geen enkele fatsoenlijke coherente zin kan uitspreken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:42:
[...]
Denk niet dat ze veel keuze zullen hebben. Trump is de opperbevelhebber, en orders zijn niet vrijwillig ofzo.
Natuurlijk, maar er blijft altijd een persoonlijke afweging. En de soldaten zijn zelf ook gewapend immers. Ik zie het zeker wel gebeuren dat sommigen zich tegen de leiding keren.

Het hele "eer en loyaliteit aan je land" is niet zo relevant meer als je land een fascistische vuilnisbak is geworden.
[...]
Daarnaast zie ik Trump er wel voor aan dat hij order-weigerende manschappen/oficieren van 'treason' zal beschuldigen. Iets waar in de VS, onder bepaalde voorwaarden, de doodstraf voor gegeven kan worden.
Nouja dat is iets voor later zorg natuurlijk. Die tegenstanders zullen zich ook verenigen. Het meedoen aan een opstand is immers ook niet bepaald zonder gevaar en dat doen mensen ook (in dit geval nog niet maar het komt wereldwijd veel voor). Binnen het leger zal het ook voorkomen dat mensen zulke risico's gaan nemen.

Persoonlijk heb ik wel de hoop dat de militairen dit in groten getale zullen doen eigenlijk. We zijn als mensen toch een heel stuk individualistischer en kritischer geworden en hebben veel meer capaciteit om zelf na te denken dan in het verleden. Maar misschien hoop ik teveel op het goede in de mensen.

Bovendien zullen ze ook als vluchteling in het buitenland wel welkom zijn in zo'n situatie. Net als bijvoorbeeld Snowden.
Ik kan me niet voorstellen dat Trump over 3.5 jaar nog president kan worden, ik denk zelf dat hij binnen een jaar al zo dement is dat hij geen enkele fatsoenlijke coherente zin kan uitspreken.
Ja precies die "Trump 2028" dingen maak ik me ook niet zoveel zorgen over. Het zou me eigenlijk verbazen als hij de 4 jaar vol maakt met zijn gezondheid en dieet enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Llopigat op 25-10-2025 12:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
TheFes schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:52:
[...]
Llopigat schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:56:
Ja precies die "Trump 2028" dingen maak ik me ook niet zoveel zorgen over. Het zou me eigenlijk verbazen als hij de 4 jaar vol maakt met zijn gezondheid en dieet enzo.
Het is niet de persoon .. maar de beweging .. het zal voor de uiteindelijke uitkomsten weinig uitmaken als je bijvoorbeeld bij de volgende verkiezingen kan stemmen op:

Wikipedia: Russell Vought
En
Wikipedia: Stephen Miller

Die zullen waarschijnlijk wel door MAGA geaccepteerd worden als kandidaten. En ze hebben de tijd om de PR te doen zodat ze ook gezien worden als "opvolgers"

Of ze kunnen Vance mooi positioneren als opvolger met Vought als vice president als Trump weg valt.

De hardcore MAGA zullen waarschijnlijk wel volgen als ze zien dat deze mensen handelen zoals ze denken dat Trump gedaan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
Llopigat schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

Natuurlijk, maar er blijft altijd een persoonlijke afweging. En de soldaten zijn zelf ook gewapend immers. Ik zie het zeker wel gebeuren dat sommigen zich tegen de leiding keren.

Het hele "eer en loyaliteit aan je land" is niet zo relevant meer als je land een fascistische vuilnisbak is geworden.

[...]

Nouja dat is iets voor later zorg natuurlijk. Die tegenstanders zullen zich ook verenigen. Het meedoen aan een opstand is immers ook niet bepaald zonder gevaar en dat doen mensen ook (in dit geval nog niet maar het komt wereldwijd veel voor). Binnen het leger zal het ook voorkomen dat mensen zulke risico's gaan nemen.

Persoonlijk heb ik wel de hoop dat de militairen dit in groten getale zullen doen eigenlijk. We zijn als mensen toch een heel stuk individualistischer en kritischer geworden en hebben veel meer capaciteit om zelf na te denken dan in het verleden. Maar misschien hoop ik teveel op het goede in de mensen.

Bovendien zullen ze ook als vluchteling in het buitenland wel welkom zijn in zo'n situatie. Net als bijvoorbeeld Snowden.

[...]

Amerikaanse militairen zweren trouw aan de grondwet, niet aan de president. En in die constitutie en verschillende andere gerelateerde wetten wordt het verboden om geweld tegen de eigen bevolking te gebruiken. Natuurlijk kan Trump het op een opstand/coup/rebellie gooien, dan zijn er, binnen grenzen, noodwetten, die heel strikt, ingrijpen tegen de eigen bevolking mogelijk maken. En de Amerikaanse grondwet is echt een heilig ding voor Amerikanen, stel je eens voor dat we hier elke ochtend de schoolklassen beginnen met de vlag en het volkslied.

Ik denk zelf dat veel militairen en burgers zich koest houden, maar van binnen koken als ze bv ICE in hun buurt bezig zien. Op het moment dat Trump het leger echt opdracht geeft om burgers te doden, al dan niet met een smoes/excuus, dan triggert hij wel een grote kans op een intern conflict. Generaals ed weten echt wel dat ze trouw hebben gezworen aan de grondwet en niet aan een president. Ik denk ook wel dat er in achterkamertjes gesproken wordt over "wat als" scenarios. Het is niet voor niks dat veel Amerikanen zo hard gaan op jezelf beschermen met een wapen, want dat komt echt voor uit "jezelf kunnen beschermen tegen een vijandige regering". Maar dan moet wel het kwartje vallen bij deze mensen. Als je maar hard en lang genoeg drukt, komt er een moment dat mensen breken.

We shall see, we live in interesting times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
duvekot schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:10:
[...]
Het is niet de persoon .. maar de beweging .. het zal voor de uiteindelijke uitkomsten weinig uitmaken als je bijvoorbeeld bij de volgende verkiezingen kan stemmen op:
[...]

De hardcore MAGA zullen waarschijnlijk wel volgen als ze zien dat deze mensen handelen zoals ze denken dat Trump gedaan zou hebben.
Nee, okee. Natuurlijk komen er anderen. Maar dan is het een gewone verkiezing en hoezen ze niet te knutselen met wetten om een derde termijn voor elkaar te krijgen. En, charisma is toch wel een ding. Dat heeft niet iedereen. Mensen houden niet van verandering (daar komt het conservatisme ook uit voort en die zullen hier extra last van hebben).

Vaak valt een partij flink weg als de populaire gangmaker wegvalt. Zie bijvoorbeeld NSC in Nederland, Omtzigt stapte op en hop de hele partij is weggevaagd. Maar ook de VVD is niet meer even sterk als voor Rutte vertrok.

En vergeet niet, om te winnen heb je niet genoeg aan de hardcore MAGA's. Het grootste deel is gewoon meeloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
olafmol schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:14:
[...]
Amerikaanse militairen zweren trouw aan de grondwet, niet aan de president. En in die constitutie en verschillende andere gerelateerde wetten wordt het verboden om geweld tegen de eigen bevolking te gebruiken. Natuurlijk kan Trump het op een opstand/coup/rebellie gooien, dan zijn er, binnen grenzen, noodwetten, die heel strikt, ingrijpen tegen de eigen bevolking mogelijk maken. En de Amerikaanse grondwet is echt een heilig ding voor Amerikanen, stel je eens voor dat we hier elke ochtend de schoolklassen beginnen met de vlag en het volkslied.
Ja ook dat. Goed punt. Al is dat heilige wel een beetje aan het afbrokkelen, een heleboel dingen die Trump doet gaan keihard tegen de grondwet in. Met name het 1e amendement.
[...]
Ik denk zelf dat veel militairen en burgers zich koest houden, maar van binnen koken als ze bv ICE in hun buurt bezig zien.
Klopt, daar las ik laatst nog over: https://www.msn.com/en-us...dc-deployment/ar-AA1MhxSk

Dat is ook waarom ik hoop dat ze als puntje bij paaltje komt tegen zullen werken.
[...]
Op het moment dat Trump het leger echt opdracht geeft om burgers te doden, al dan niet met een smoes/excuus, dan triggert hij wel een grote kans op een intern conflict. Generaals ed weten echt wel dat ze trouw hebben gezworen aan de grondwet en niet aan een president. Ik denk ook wel dat er in achterkamertjes gesproken wordt over "wat als" scenarios. Het is niet voor niks dat veel Amerikanen zo hard gaan op jezelf beschermen met een wapen, want dat komt echt voor uit "jezelf kunnen beschermen tegen een vijandige regering". Maar dan moet wel het kwartje vallen bij deze mensen. Als je maar hard en lang genoeg drukt, komt er een moment dat mensen breken.

Ja, alleen die legertop wordt letterlijk gezuiverd momenteel. Zie Hegseth's "noodvergadering" laatst. Dat zijn wel de mensen die het meest kunnen dwarsbomen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Llopigat schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:20:
[...]

Ja ook dat. Goed punt. Al is dat heilige wel een beetje aan het afbrokkelen, een heleboel dingen die Trump doet gaan keihard tegen de grondwet in. Met name het 1e amendement.

[...]

Klopt, daar las ik laatst nog over: https://www.msn.com/en-us...dc-deployment/ar-AA1MhxSk

Dat is ook waarom ik hoop dat ze als puntje bij paaltje komt tegen zullen werken.

[...]

Ja, alleen die legertop wordt letterlijk gezuiverd momenteel. Zie Hegseth's "noodvergadering" laatst. Dat zijn wel de mensen die het meest kunnen dwarsbomen inderdaad.
Ze zijn zo naief om te denken dat als je maar iedereen ontslaat die niet blank, superfit, geschoren, en man is, je alleen maar "fanboys" overhoudt. Ik vermoed dat uiterlijk en geslacht niet zoveel zegt over moraal en onafhankelijkheid en intelligentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:08
[...]

Ik denk zelf dat veel militairen en burgers zich koest houden, maar van binnen koken als ze bv ICE in hun buurt bezig zien. Op het moment dat Trump het leger echt opdracht geeft om burgers te doden, al dan niet met een smoes/excuus, dan triggert hij wel een grote kans op een intern conflict. Generaals ed weten echt wel dat ze trouw hebben gezworen aan de grondwet en niet aan een president. Ik denk ook wel dat er in achterkamertjes gesproken wordt over "wat als" scenarios. Het is niet voor niks dat veel Amerikanen zo hard gaan op jezelf beschermen met een wapen, want dat komt echt voor uit "jezelf kunnen beschermen tegen een vijandige regering". Maar dan moet wel het kwartje vallen bij deze mensen. Als je maar hard en lang genoeg drukt, komt er een moment dat mensen breken.

Daarnaast, grote groepen Amerikaanse militairen zijn ver verwijderd van Amerikaans grondgebied. De 'grip' die de Amerikaanse regering heeft op die overzeese militairen en materieel is minder dan de troepen binnen de VS.
Gisteren gaf Hegseth bijvoorbeeld het bevel dat de super carrier Gerald Ford koers gaat zetten naar het Caribisch gebied, terwijl die al die tijd gestationeerd was in de Middellandse Zee.

CSG's, nucleaire onderzeeërs, overzeese luchtmachtbasissen enz. zitten flink verspreid over de wereld en kunnen theoretisch gezien makkelijker ingrijpen door terug te keren naar het thuisland. Bijna paradoxaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik denk zelf dat veel militairen en burgers zich koest houden, maar van binnen koken als ze bv ICE in hun buurt bezig zien. Op het moment dat Trump het leger echt opdracht geeft om burgers te doden, al dan niet met een smoes/excuus, dan triggert hij wel een grote kans op een intern conflict. Generaals ed weten echt wel dat ze trouw hebben gezworen aan de grondwet en niet aan een president.
Inderdaad. dat denk ik ook. Ik verwacht dat men gaat terugvallen op draaiboeken uit het verleden in andere landen bij de opkomst van autoritaire/totalitaire regimes. D.w.z. het leger wordt altijd gezien als de grootste bedreiging voor het autoritaire regime, aangezien die de middelen hebben om met het ultieme machtsmiddel het regime omver te werpen.

Dit is een van de voornaamste redenen waarom men in het verleden meestal 2 soorten geweldsmachtmiddelen inzet. Het eerste is de maken van een paramilitaire milities die in hoge mate trouw is aan het regime, deze zijn bedoelt om de binnenlandse bevolking met geweld te onderdrukken (of veel erger) en loyaliteit af te dwingen. Hiervoor gebruikt men expliciet niet het leger, omdat die vaak bestaat uit mensen die een band hebben met de eigen bevolking. Vaak worden dit soort bewegingen een fusie met de binnenlandse veiligheidsdiensten. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk de SS van de nazi's, maar ook de stasi in communistisch Oost-Duitsland en de red guard on Mao in China en de rosgvardia van Poetin hebben soortgelijke methodieken .

Als tweede, om de macht van het leger in te perken is oorlog een beproeft middel, als het leger in het buitenland zit met de belangrijkste generaals kunnen ze zich moeilijker organiseren op een binnenlandse coup. Het leger wordt zo geconfronteerd met de altijd existentiële uitdaging van oorlog zelf, je bent misschien tegen de oorlog, maar als hij aan de gang is moet je wel vechten, de tegenstander doet dat ook. Structureel het leger omvormen tot een loyale gehoorzame en gezagsgetrouwe uitvoerder van de autocraat is vaak een moeilijker en langdurig proces. Rusland doet dit door bewust massale corruptie toe te laten in het leger, de posities worden beloond met macht en invloed buiten de kerntaak van het leger, terwijl een erg bruut regime wordt toepast op de soldaten uit de bevolking om ze onder controle te houden. Noord-Korea heeft het regime helemaal verweven met het leger.

Vaak openlijke corruptie wordt vaak gezien als een zwakheid van dit soort regimes, maar het is essentieel als smeermiddel om loyaliteit af te dwingen. Dat het organisaties uiteindelijk minder effectief maakt of zelfs een risico kan zijn voor het regime neemt men op de koop toe, men kan vaak niet anders. Dit is nu ook volop relatief openbaar zichtbaar in de VS.

Wat mij altijd opvalt en pessimistisch maakt is hoe opzichtig en transparant het proces richting autocratie is als je het van een afstandje bekijkt, het zijn bijna letterlijk draaiboeken die kan lezen in de geschiedenisboeken die nu herhaald worden. Uiteraard zijn de details altijd anders, maar het principe blijft overeind staan.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het bericht is al van gisteren, maar ik had het hier nog niet gezien:
De kandidaat die de Amerikaanse president Donald Trump naar voren had geschoven voor een topfunctie bij een onafhankelijk federaal agentschap, heeft zich teruggetrokken. De 30-jarige Paul Ingrassia kwam onder vuur te liggen nadat er schokkende sms-berichten van hem waren opgedoken. Daarin schrijft hij onder meer dat hij af en toe 'nazitrekjes' heeft.

President Trump had Ingrassia aangewezen als topman van het ‘Office of Special Counsel’, een agentschap dat moet toezien op de bescherming van klokkenluiders in overheidsdienst. Donderdag had in de Senaat een hoorzitting moeten plaatsvinden om de benoeming goed te keuren, maar Ingrassia besliste zelf om zich terug te trekken.

'Jammer genoeg heb ik momenteel onvoldoende Republikeinse stemmen', kondigde hij aan in een bericht op X. De 30-jarige advocaat en politiek commentator gooit niet zomaar de handdoek in de ring. Hij kwam in opspraak nadat nieuwssite Politico maandag een reeks controversiële berichten van hem publiceerde.
Ingrassia verklaarde in een chatgroep dat hij af en toe 'nazitrekjes' heeft. Hij schreef ook dat de Amerikaanse feestdag ter ere van Martin Luther King afgeschaft zou moeten worden en dat de Afro-Amerikaanse dominee en activist 'in de zevende cirkel van de hel thuishoort'.

In verschillende berichten maakt Ingrassia ook racistische opmerkingen. 'Je mag nooit een Chinees of een Indiër vertrouwen', schrijft hij onder meer.
AD Liveblog (https://www.ad.nl/buitenl...met-kim-jong-un~a4c857c7/)

Dat Trump zo iemand uberhaupt al voordraagt, iemand die ronduit ervoor uitkomt dat hij nazi-sympathisant is, geeft wel aan wat voor mentaliteit Trump er zélf op na houdt, net als de kliek om hem heen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
[...]

Want dan gaat hij gewoon roepen dat die manchappen/officieren gewoon aanhangers van <insert denkbeeldige vijand> zijn en dus onder "adhering to the enemies" vallen.

Zie Wikipedia: Treason laws in the United States

Dus bottom line denk ik dat een fors deel van het leger die bevelen wel degelijk zullen opvolgen ja.
Militaire orders zijn nooit vrijwillig, maar de verplichting om orders op te volgens geldt specifiek voor legale orders. Er is wat dat betreft een groot grijs gebied maar in laatste instantie is het de verantwoordelijkheid van individuen om dat te beoordelen.
Als slecht enkele individuen weigeren zal dat alleen voor hen vervelende gevolgen hebben, maar er zijn gevallen waarbij een groot deel van- of een heel leger weigert (Russische revolutie maart 1917, mislukte coup poging tegen Hugo Chavez 2002). Dan is er ook niemand meer om beschuldigingen van verraad te handhaven.

Het hangt er allemaal van mate van loyaliteit tav Trump en dat is denk ik niet helemaal een uitgemaakte zaak, getuige het feit dat nog maar een paar weken geleden Trump van over de hele wereld het Amerikaans militair leiderschap heeft laten opdraven (uitzonderlijk) voor wat in essentie een pep-talk was (triviaal maar in de optiek van Trump en co blijkbaar heel belangrijk) - wat bij lang niet alle betrokkenen in goede aarde is gevallen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Alles ter eer en glorie van King Donald I 8)7

Bizar dekt het niet eens volledig.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 25-10-2025 21:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:20
Trump is niet slim genoeg om dit allemaal te bedenken. Iets zegt me dat Musk een chip in zijn hersenen heeft geplaatst, en dat Putin de afstandsbediening ervan heeft gestolen.

Een andere verklaring kan ik me niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik kon het zo gauw niet vinden. Maar überhaupt de site van het Witte huis. Of je de website van 'Ongehoord Nieuws' bezoekt. Compleet vol met propaganda en zooi om Democraten af te zeiken.
Dit gaat echt compleet helemaal nergens meer over. En hele volksstammen daar geloven het. Compleet gehersenspoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
Mawlana schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 00:46:
Trump is niet slim genoeg om dit allemaal te bedenken. Iets zegt me dat Musk een chip in zijn hersenen heeft geplaatst, en dat Putin de afstandsbediening ervan heeft gestolen.

Trump is ook niet slim genoeg om Project 2025 te bedenken, maar Trump werkt niet alleen. Voornaamste bondgenoot niet eens zo ver op de achtergrond: Heritage Foundation, waar oa de Trump's vorige én huidige minister v financiën Russel Vought van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nieuwe straf tariffs voor Canada:
De Amerikaanse president Trump heeft aangekondigd de importheffingen voor Canada te verhogen met 10 procent. Hij gaat daartoe over omdat hij boos is over een reclamespotje dat de provincie Ontario uitzendt.

In dat filmpje, dat is bedoeld als kritiek op de heffingen van de Verenigde Staten, wordt een deel van een toespraak van de Amerikaanse oud-president Reagan uit 1987 opgevoerd die zich uitspreekt voor vrije handel. Volgens Trump is die uitspraak uit zijn verband gerukt.

"Vanwege hun totaal verkeerde weergave van de feiten en vijandige optreden, verhoog ik de importheffingen voor Canada met 10 procent bovenop wat ze nu betalen", schrijft de president op zijn eigen socialemediakanaal Truth Social. Het is niet duidelijk wanneer deze nieuwe heffing ingaat en welke goederen hier mogelijk door worden getroffen.
Zie https://nos.nl/artikel/25...-als-straf-voor-tv-spotje

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Terwijl Trump het halve witte huis laat afbreken en Melania in zekere zin niet alleen metaforisch vleugellam is gemaakt (see what I did?) beginnen meer journalisten te laten zien dat niet alle superhelden een cape dragen:
I had drafted an article defending the First Amendment and free speech, noting that Trump has gone after individuals and institutions that he finds too critical or “not fair” to him. To me, it was measured and probably would have seemed anodyne at almost any other moment. But I immediately faced resistance. Although my boss said the piece was “very well done,” she asked if it was necessary given the amount of coverage the free speech issue had already drawn. She also asked, using an in-house corporate slogan, what it did to make government better. I argued that the piece added some new perspective and that pushing back against government overreach is indeed a way of making government better. My boss didn’t budge. She told me she did not think running the piece was a good idea; after all, she noted, it violated the stated company policy against setting off alarm bells within the Trump White House.

The piece went unpublished, and the words “I quit” came flying out of my mouth.
Zie het volledige artikel hier.

Als al deze mensen nu eens samen gaan optrekken zoals ze bv. hebben gedaan bij 404 Media, dan zou het nog wat kunnen worden qua onafhankelijke journalistiek waarin men zich baseert op feiten ipv dat wat Donald behoeft.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:05
Zou de wereld dan nu doorhebben dat je niet serieus zaken kan doen met de VS, en de nodige stappen zetten om volledig onafhankelijk te worden van dit maffia land?

Laat maar, ik weet het antwoord al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Stukfruit schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 03:45:
Terwijl Trump het halve witte huis laat afbreken en Melania in zekere zin niet alleen metaforisch vleugellam is gemaakt (see what I did?) beginnen meer journalisten te laten zien dat niet alle superhelden een cape dragen:

[...]

Zie het volledige artikel hier.

Als al deze mensen nu eens samen gaan optrekken zoals ze bv. hebben gedaan bij 404 Media, dan zou het nog wat kunnen worden qua onafhankelijke journalistiek waarin men zich baseert op feiten ipv dat wat Donald behoeft.
Liberalen die door Trump klassenbewust en solidair worden maar dat nooit zullen toegeven.....

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:26

Amphiebietje

In de blubber

Stephen Miller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Killjoy

Klingon lawn products

En de anonieme 'vriend' die de het white house project sponsort is geïdentificeerd: Timothy Mellon.

https://www.huffpost.com/...home-whats-happening-unit

En zoals te verwachten viel is het geen frisse gast:
Wikipedia: Timothy Mellon

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Killjoy schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:35:

Mijn god. Ik kende hem niet maar na het lezen van die wiki wilde ik dat graag zo houden.

De ideeën die die gast er op na houdt schuren op zijn minst héél nauw tegen het fascisme aan. Het lijkt alsof hij terug wil naar de "good old times" uit de 18e eeuw, waar de superieure blanke man zijn wil wel even als een overlord oplegt aan zijn inferieure zwarte slaven :X

Dan is het weer niet zo verbazend dat hij zich in de kringen van Trump geslijmd heeft. Die heeft immers ideeën die daar niet zo gek veel vanaf wijken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:14
Killjoy schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:35:

Had erger verwacht. Lees voornamelijk een miljardair die zijn geld gebruikt voor politieke doeleinden, zoals zovelen doen en een enkele dubieuze opmerkingen over slavernij. Het had erger gekund :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lynix schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Had erger verwacht. Lees voornamelijk een miljardair die zijn geld gebruikt voor politieke doeleinden, zoals zovelen doen en een enkele dubieuze opmerkingen over slavernij. Het had erger gekund :+
Het is ook een soort van symbolische actie. Zelfs een miljardair kan zoiets maar een paar keer doen en dan is hij geen miljardair meer, gezien de grote getallen waar we over spreken m.b.t. het Amerikaanse leger.

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

FunkyTrip schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Het is ook een soort van symbolische actie. Zelfs een miljardair kan zoiets maar een paar keer doen en dan is hij geen miljardair meer, gezien de grote getallen waar we over spreken m.b.t. het Amerikaanse leger.
Daar gaat dit niet om:

https://www.theguardian.c...y-pay-government-shutdown

Met dit geld kan Trump militairen betalen en een precedent zetten dat hij het Congress daar niet voor nodig heeft. Ofwel, weer meer macht naar zich toe trekken.

Natuurlijk is dezer actie ook weer in principe illegaal, zal het wel weer voor de rechter belanden, en tegen de tijd dat het bij het hooggerechtshof belandt en die uitspraak doen ofwel mogelijk legaal worden verklaard (met als mogelijk argument dat Trump opperbevelhebber van het Amerikaanse leger is o.i.d.), ofwel de facto genormaliseerd zijn.

Merk ook op dat het een opmaat kan zijn voor het laten betalen van het leger niet uit belastinginkomsten, maar door het privaat-militaire complex, en dan vooral die organisaties die achter Trump staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:42
FunkyTrip schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Amphiebietje schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:35:
[...]

Daar gaat dit niet om:

https://www.theguardian.c...y-pay-government-shutdown

Met dit geld kan Trump militairen betalen en een precedent zetten dat hij het Congress daar niet voor nodig heeft. Ofwel, weer meer macht naar zich toe trekken.
Quote Wiki:
During the 2025 United States federal government shutdown, Mellon was identified by The New York Times as the donor behind a $130 million contribution announced by President Trump to help pay members of the United States Armed Forces.
The New York Times noted that the donation would equal approximately $100 per service member.

Zoals alles van Trump is ook deze actie symbolisch.
Behalve waarschijnlijk illegaal....Als je een maand zonder salaris zit is $100 natuurlijk meegenomen, maar daar ga je niet echt geholpen mee zijn.
Laat staan dankbaar dat je "gered" bent door Trump. Waarvan? Een lege tank zodat je de raids voort kan zetten?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
Dus eigenlijk hebben die donoren vrijwillig meer belasting betaald? :+

Helaas wel geoormerkt, en niet de voedselbonnen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BadRespawn
Vanaf as zaterdag zal ruim 10% vd Amerikaanse bevolking de broekriem moeten aanhalen. Een gevolg van 5 miljard bezuinigen omdat Trump het beste voorheeft met het land.

Trump administration posts notice that no federal food aid will go out Nov. 1
https://apnews.com/articl...b26a707ea676962226b090bb1
The new notice comes after the Trump administration said it would not tap roughly $5 billion in contingency funds to keep benefits through the Supplemental Nutrition Assistance Program, commonly referred to as SNAP, flowing into November. That program helps about 1 in 8 Americans buy groceries.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• olafmol
BadRespawn schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 06:50:
Vanaf as zaterdag zal ruim 10% vd Amerikaanse bevolking de broekriem moeten aanhalen. Een gevolg van 5 miljard bezuinigen omdat Trump het beste voorheeft met het land.

The new notice comes after the Trump administration said it would not tap roughly $5 billion in contingency funds to keep benefits through the Supplemental Nutrition Assistance Program, commonly referred to as SNAP, flowing into November. That program helps about 1 in 8 Americans buy groceries.
Geen probleem voor Trump. Die geeft gewoon weer de schuld aan de Democraten. En z’n aanhangers geloven dat gewoon. (Nb hier hebben we net zo’n kuif die hetzelfde doet met de woningcrisis, maar dat terzijde)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738

Vermoedelijk hoopt hij er op dat mensen gaan rellen, zodat hij nog meer macht naar zich toe kan trekken en verkiezingen voor onbepaalde tijd uit kan stellen.

Wat heeft MAGA eigenlijk te winnen bij het op korte termijn beëindigen van de shutdown? Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de dingen die ze daadwerkelijk nodig hebben of willen behouden gewoon via een omweg gaan financieren, zoals ze dat bij de militairen al hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

De mensen zouden zich ook kunnen verenigen in een vakbond / union en zo een hoger minimumloon afdwingen.
Kijken hoe lang het duurt voordat daar de geheime politie op af gestuurd zal worden, Trump en co zijn mordicus tegen vakbonden :P
Maar het slaat natuurlijk ook nergens op dat het minimumloon al 15 jaar niet gestegen is (nog steeds $7,25/u sinds 2009)

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:07
Dat ook echt niemand hem erop durft te bevragen hoe die aan 8 oorlogen komt, die hij zogenaamd beëindigt zou hebben. Staat mij nog een filmpje bij dat tijdens de Navo top zelfs leiders van sommige landen er om moesten grappen.

https://www.rtl.nl/nieuws...roid&utm_id=shareVideoURL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
ErikT738 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

Vermoedelijk hoopt hij er op dat mensen gaan rellen, zodat hij nog meer macht naar zich toe kan trekken en verkiezingen voor onbepaalde tijd uit kan stellen.
Lijkt me goed mogelijk.
Wat heeft MAGA eigenlijk te winnen bij het op korte termijn beëindigen van de shutdown? Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de dingen die ze daadwerkelijk nodig hebben of willen behouden gewoon via een omweg gaan financieren, zoals ze dat bij de militairen al hebben gedaan.
Ja, als Trump wil vindt ie wel geld.

Sanders Rips Trump for Finding ‘$40 Billion to Bail Out Argentina’ While Cutting Off Food Aid in US
https://www.commondreams....mp-argentina-bailout-snap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:42

Vrijdag

De Zwarte

BadRespawn schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Lijkt me goed mogelijk.

[...]

Ja, als Trump wil vindt ie wel geld.

Sanders Rips Trump for Finding ‘$40 Billion to Bail Out Argentina’ While Cutting Off Food Aid in US
https://www.commondreams....mp-argentina-bailout-snap
Make Argentina Great Again :')

Natuurlijk stat er wel wat tegenover, dus vrij naar de Andrew Sisters:
"Both mother and daughter,
Working for the Yankee dollar"

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:06

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter

Het is ook wel interessant om dat artikel naast een ander artikel van eerder deze maand te houden:
But a USDA memo that surfaced Friday says “contingency funds are not legally available to cover regular benefits.” The document says the money is reserved for such things such as helping people in disaster areas.
The Trump administration said on Saturday it would pay troops during the federal government shutdown by tapping unused funds that had been set aside for research and development.
"I am using my authority, as Commander in Chief, to direct our Secretary of War, Pete Hegseth, to use all available funds to get our Troops PAID on October 15th," President Donald Trump wrote in a Truth Social post.
Dus in het ene geval is men wel bereid om geoormerkt geld te gebruiken en in het andere niet. Nu ben ik geen jurist dus misschien dat er een juridisch verschil tussen beide gevallen zit, maar gegeven dat Trump door de bank genomen meer geeft om wat hem goed uitkomt dan wat juridisch geoorloofd is, zal dat hier ook wel het geval zijn.

Het is trouwens wel een goede illustratie van hoeveel Trump werkelijk om zijn volk geeft buiten zijn kring van miljardairs: niet bijsterbaarlijk veel. Het is ook wel een pijnlijk contrast met de opulente balzaal die hij nu aan het neerzetten is. Wat dat betreft is de vergelijking van Trump met een koning zo gek nog niet; het enige wat er nog aan ontbreekt is dat Melania Trump straks een "let them eat cake" opmerking maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
NMH schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:58:
[...]

Het is ook wel interessant om dat artikel naast een ander artikel van eerder deze maand te houden:

[...]

[...]

Dus in het ene geval is men wel bereid om geoormerkt geld te gebruiken en in het andere niet. Nu ben ik geen jurist dus misschien dat er een juridisch verschil tussen beide gevallen zit, maar gegeven dat Trump door de bank genomen meer geeft om wat hem goed uitkomt dan wat juridisch geoorloofd is, zal dat hier ook wel het geval zijn.

Het is trouwens wel een goede illustratie van hoeveel Trump werkelijk om zijn volk geeft buiten zijn kring van miljardairs: niet bijsterbaarlijk veel. Het is ook wel een pijnlijk contrast met de opulente balzaal die hij nu aan het neerzetten is. Wat dat betreft is de vergelijking van Trump met een koning zo gek nog niet; het enige wat er nog aan ontbreekt is dat Melania Trump straks een "let them eat cake" opmerking maakt.
Het verschil is natuurlijk dat wanneer de pleuris uitbreekt dat sneller in het nadeel van Trump (& Co) is wanneer soldaten al een tijdje geen soldij gehad hebben.
Daar verloren meerdere koningen en dictators hun macht door. Al helemaal wanneer er wel een balzaal gebouwd wordt.

Je kan Trump nauwelijks betrappen op dat hij opgelet heeft bij geschiedenisles, maar ik denk dat hij deze van nature wel al aanvoelt :P

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:28
ManiacsHouse schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 01:24:
[...]

Ik kon het zo gauw niet vinden. Maar überhaupt de site van het Witte huis. Of je de website van 'Ongehoord Nieuws' bezoekt. Compleet vol met propaganda en zooi

Dit gaat echt compleet helemaal nergens meer over. En hele volksstammen daar geloven het. Compleet gehersenspoeld.
Dat is projectie

[ Voor 3% gewijzigd door TeslaNerd op 28-10-2025 02:00 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:28

Ze staan hier bij elkaar op het forum

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
Trump heeft de nieuwe Japanse premier Takaichi ontmoet en uiteraard weer een hoop geslijm van Japanse kant. Zo beloven ze een vloot Ford F-150's aan te schaffen (heel erg handig in het stedelijke Japan) en doneren ze een zooi kerstbomen.

Het ergste vind ik nog wel dat ze hem gaan voordragen voor de Nobelprijs van de vrede. Ik weet dat dit de allerbeste manier is om hem voor je te winnen maar zoals al vaak besproken zou dit de waarde van deze prijs tot nul reduceren (als hij em krijgt).

https://nos.nl/artikel/25...-een-fantastische-relatie

Wel weer een signaal dat zijn mogelijke dementie daar ook te zien was:

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3m47pq35a7k2r

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wren schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:51:
Wel weer een signaal dat zijn mogelijke dementie daar ook te zien was:

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3m47pq35a7k2r
Dit soort dingen kunnen we niet op basis van dit soort filmpjes beoordelen. Wat andersom bij Biden natuurlijk wel gebeurde.

Hij lijkt te willen (of denken dat het de bedoeling is) kijken naar de band die daar staat. Misschien een beetje warrig, maar hij is natuurlijk gewoon 78 jaar en maakt reizen van 20 uur met 10 uur tijdverschil. Dementie kan je hier echt niet uithalen. Vermoeidheid (geholpen door leeftijd) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen in de rechtbank in New York:
Trump appeals his criminal conviction in New York hush money case
In a 96-page filing, Trump’s lawyers relied on many of the same arguments that Trump previously made before, during and immediately following the 2024 trial, including that the conviction should be thrown out in light of the Supreme Court’s ruling on presidential immunity and that the judge who oversaw the trial should have recused himself because he made political contributions.
Ze doen, volgens mij op het laatste moment, toch nog een poging om van zijn veroordeling rondom het vervalsen van bedrijfsdocumenten af te komen.

Maar ze hebben eigenlijk geen heel nieuwe argumenten, en een aantal zaken zijn ook al door deze hogere rechtbank al eens bekeken.

Zo is zijn 15 dollar donatie aan de presidentiële campagne van Biden al eens behandeld. Daarvan vond deze zelfde rechtbank van dat het niet voldoende was om de rechter zich te laten terugtrekken. Ook het werk van zijn dochter voor een bedrijf dat zaken deed met Democraten was geen probleem.
When Trump’s lawyers made the same arguments in 2023, asking Merchan to recuse himself, the judge disclosed that he had sought guidance earlier that year from the New York State Advisory Committee on Judicial Ethics about several issues Trump subsequently raised.

The judge said the committee had issued an advisory opinion regarding his daughter’s employment that concluded: “We see nothing in the inquiry to suggest that the outcome of the case could have any effect on the judge’s relative, the relative’s business, or any of their interests.”
En terwijl dit hoger beroep dus nu gestart is .. loopt er een andere zaak waarin hij vraagt om de gehele zaak naar een federale rechtbank over te dragen.
He has separately asked a federal appeals court to transfer his state criminal case to federal court. Such a move would pave the way for Trump to eventually ask the Supreme Court to erase his criminal record by tossing his conviction on presidential immunity grounds.
En dat terwijl de consequenties van deze veroordeling in New York eigenlijk niets inhoud.
Though Trump has suffered few consequences as a result of the conviction — he won reelection in November and was subsequently sentenced to no punishment in January — he’ll still carry the title of felon unless an appellate court overturns the case.
Alleen een gekneusd ego ... En dat is iets wat Trump niet kan accepteren natuurlijk >:)

Als je meer wil weten en lezen .. kan je de 96 paginas doorlezen die ze naar de rechtbank gestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
PWM schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:07:
[...]

Dit soort dingen kunnen we niet op basis van dit soort filmpjes beoordelen. Wat andersom bij Biden natuurlijk wel gebeurde.

Hij lijkt te willen (of denken dat het de bedoeling is) kijken naar de band die daar staat. Misschien een beetje warrig, maar hij is natuurlijk gewoon 78 jaar en maakt reizen van 20 uur met 10 uur tijdverschil. Dementie kan je hier echt niet uithalen. Vermoeidheid (geholpen door leeftijd) wel.
Dat kunnen we inderdaad niet maar zoals jij al zegt, bij Biden werd dit direct lang en breed gelinkt aan ouderdom, Alzheimer, ouderdomsdementie,ongeschikt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-10 11:23
DropjesLover schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:52:
[...]

Het verschil is natuurlijk dat wanneer de pleuris uitbreekt dat sneller in het nadeel van Trump (& Co) is wanneer soldaten al een tijdje geen soldij gehad hebben.
Maar de nobele supreme commander heeft toch nu laten zien dat hij zelfs tijdens een shutdown zorgt voor zijn soldaten. /s

Is het geen mooie bijkomstigheid voor de administratie dat zij nu kunnen doen alsof zij ook in deze tijden zorgen dat het leger betaald wordt, het zal hooguit de loyaliteit ten goede komen voor in een situatie dat de poep de ventilator raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:22

Stoney3K

Flatsehats!

DropjesLover schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:09:
[...]

De mensen zouden zich ook kunnen verenigen in een vakbond / union en zo een hoger minimumloon afdwingen.
Kijken hoe lang het duurt voordat daar de geheime politie op af gestuurd zal worden, Trump en co zijn mordicus tegen vakbonden :P
McCarthy all over again dus. Vakbonden zijn een bedreiging voor de gevestigde orde vies smerig links en communistisch dus die moeten we zo hard mogelijk aanpakken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
GOP-led Oversight Committee says Biden pardons signed by autopen are ‘void’ in final report
https://edition.cnn.com/2...se-oversight-final-report
The committee “deems void President Biden’s executive actions that were signed using the Autopen, and the committee determines that action by the Department of Justice is warranted to address the legal consequences of that determination,” it wrote to Bondi in the letter released Tuesday morning.

The letter was made public alongside a 93-page report outlining the committee’s conclusions from its months-long investigation into Biden’s use of the autopen. It alleged the committee had found “a cover-up of the president’s cognitive decline” and “no record demonstrating President Biden himself made all of the executive decisions that were attributed to him.”
Natuurlijk is Biden en de Democraten hiertegen in het verweer gegaan.

Als je Trump zo ziet waggelen en doen bij het staatsbezoek aan Japan, of uberhaupt hoort praten de afgelopen jaren, kan je je hetzelfde afvragen of al die pardons niet void zijn...

En los daar van... wie wil de Trump administration gaan vervolgen?
Hunter voor de laptop, om maar weer af te leiden van de Epstein files?

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 28-10-2025 12:05 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DropjesLover schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:03:

En los daar van... wie wil de Trump administration gaan vervolgen?
Hunter voor de laptop, om maar weer af te leiden van de Epstein files?
Het verbaast me nog altijd dat die Epstein Files blijkbaar wel ergens bekend zijn maar er niemand die dingen gewoon op Wikileaks heeft gekieperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is een rapport. Wat voor consequentie kan dat voor de pardons betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:08

That program helps about 1 in 8 Americans buy groceries

Ik vond het al opvallend dat er veel Amerikanen zijn die door de shutdown bij de voedselbank aan moeten kloppen. Als je bij het ontbreken van 1-2 maandsalarissen al direct bij de voedselbank aan moet kloppen dan is er niet echt te spreken over een middenklasse wel?

Maar blijkbaar worden sowieso al 1 op de 8 Amerikanen geholpen bij het kopen van boodschappen?

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
Gunner schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:29:
Het is een rapport. Wat voor consequentie kan dat voor de pardons betekenen?
Gepresenteerd door Pam Bondi. De Attorney General van de regering. Die elke whim van d'r baas uitvoert, ook al is het bewijs en reden flinterdun.

BThGvNeOA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen bij de US Airforce in Zuid Korea:
Hegseth won’t meet troops with beards during South Korea trip
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0soA2QT6KHW3rTQVNoXw0OvNPyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ND4UKaWnvtHowOQ7pNKZCz6Y.png?f=fotoalbum_large
When Defense Secretary Pete Hegseth visits South Korea this week, he will face off against one of the most dangerous enemies to military readiness: Facial hair.

Service members with shaving waivers are not allowed to attend the event with Hegseth, which will be held at Camp Humphreys, according to an email from the 51st Fighter Wing at Osan Air Base, South Korea, which was posted on the unofficial Air Force amn/nco/snco page.
Stel je voor dat je een baard hebt ... Dan kan je natuurlijk geen goede soldaat zijn :+

De post op Facebook is bevestigd door de US Airforce als authentiek en idd, als je een baard hebt dan mag je niet bij de bijeenkomst met Hegseth zijn.

In een Memo van afgelopen Augustus worden maatregelen genomen tegen soldaten die een vrijstelling hebben voor het scheren. Je moet sowieso al een medische behandeling ondergaan om te zorgen dat je zo snel als mogelijk weer gewoon kan scheren. En als je al langer dan een jaar niet kan scheren dan moeten er stappen genomen worden om die soldaten af te zonderen van de rest van de troepen.

Hij heeft zelf natuurlijk ook nooit een baard ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

duvekot schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:58:
Stel je voor dat je een baard hebt ... Dan kan je natuurlijk geen goede soldaat zijn :+
Clean shaven komt van WOI om ervoor te zorgen dat de gasmasker goed kan sluiten.

Hitler's grappige snor was ontstaan toen hij last van een slecht afsluitende gasmasker had en na een gasaanval bewerkte hij z'n snor totdat de gasmasker wel goed afsloot.

Als je naar de hedendaagse oorlogsvoering kijkt, dan hebben de mannen met baarden in Afghanistan gewonnen en in Oekraïne geven de 2 meest ervaren en geteste legers niets om de baarden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 29-10 13:25
Ondertussen bij de US Airforce in Zuid Korea:
Hegseth won’t meet troops with beards during South Korea trip
[Afbeelding]

[...]

De post op Facebook is bevestigd door de US Airforce als authentiek en idd, als je een baard hebt dan mag je niet bij de bijeenkomst met Hegseth zijn.

In een Memo van afgelopen Augustus worden maatregelen genomen tegen soldaten die een vrijstelling hebben voor het scheren. Je moet sowieso al een medische behandeling ondergaan om te zorgen dat je zo snel als mogelijk weer gewoon kan scheren. En als je al langer dan een jaar niet kan scheren dan moeten er stappen genomen worden om die soldaten af te zonderen van de rest van de troepen.

Hij heeft zelf natuurlijk ook nooit een baard ...
Heeft aardig racistische ondertoon, want grootste ontvangers van die waivers zijn Afro Amerikaanse soldaten. Hij zegt dus indirect dat hij geen donkere soldaten op zijn photo op wil hebben.
The change will phase out permanent waivers for soldiers who had been allowed to grow beards because they had been diagnosed with pseudofolliculitis barbae, also known as razor bumps or ingrown hairs. The condition affects up to 60 percent of Black men as well as other people with curly hair, according to the American Osteopathic College of Dermatology.
Bron NYT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20:13
Voor iemand die zo open is over zijn onzekerheid over zijn gender, is het toch vreemd dat hij zo aan het scheren tilt. Wat is er nu mannelijker dan een baard en snor?

Bovendien, was scheren niet iets vooral voor soldaten? De baard toont dat je officier bent, toch?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet om het voor Hegseth op te nemen maar ik zie geen foto's van hem met baard tijdens zijn eigen actieve militaire carrière. Dus dat is dan nog wel vrij consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wren schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:51:
Trump heeft de nieuwe Japanse premier Takaichi ontmoet en uiteraard weer een hoop geslijm van Japanse kant. Zo beloven ze een vloot Ford F-150's aan te schaffen (heel erg handig in het stedelijke Japan) en doneren ze een zooi kerstbomen.
Ik vermoed dat de F-150's nooit in Japan zullen aankomen. Ze vragen aan de Oekraïners hoeveel pickup trucks dat ze nodig hebben en sturen het naar Oekraïne. Het moeten niet perse nieuwe exemplaren zijn en kunnen total loss en tweedehandse pickup trucks opkopen om 1k pickup trucks per maand verliezen in Oekraïne te compenseren. Een photo op voor duizenden opgepoetste tweedehandse pickup trucks die ingescheept worden, ziet goed voor Trump eruit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

rapture schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:02:
[...]

Ik vermoed dat de F-150's nooit in Japan zullen aankomen. Ze vragen aan de Oekraïners hoeveel pickup trucks dat ze nodig hebben en sturen het naar Oekraïne. Het moeten niet perse nieuwe exemplaren zijn en kunnen total loss en tweedehandse pickup trucks opkopen om 1k pickup trucks per maand verliezen in Oekraïne te compenseren. Een photo op voor duizenden opgepoetste tweedehandse pickup trucks die ingescheept worden, ziet goed voor Trump eruit.
Laten we ook niet vergeten dat Japan helemaal niets aan die F150's heeft als ze zelf een fabriek hebben die aan de lopende band Hiluxen produceert die 4 keer beter zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:06
Bijvangst: naast de eerder dump van transgender soldaten, worden nu ook alle Sikh persona non grata

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Liegebeest schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:47:
[...]

Bijvangst: naast de eerder dump van transgender soldaten, worden nu ook alle Sikh persona non grata
En uiteraard moslims.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 22:06
Verhip, je hebt gelijk! Voor veel moslims is scheren van het gezichtshaar schijnbaar haram.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Liegebeest schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:53:
[...]

Verhip, je hebt gelijk! Voor veel moslims is scheren van het gezichtshaar schijnbaar haram.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 10 maanden geleden echt wel had verwacht dat de Trump regering hun pijlen expliciet ook op de moslim populatie in de USA zouden richten, net zoals ze dat doen op transgenders en mensen die illegaal daar verblijven.
Ik heb geen idee waarom ze dat niet doen, want het is natuurlijk een heel makkelijke groep om tegen aan te schoppen en desinformatie over te verspreiden.
Misschien is het een te kleine groep dat te weinig aanwezig is in de media (zoals hier in Europa wel breed uitgemeten wordt door conservatieve en ook extreem rechtse partijen). Ik vermoed dat het is omdat de Maga achterban het niet zo boeit. Het wordt niet als een "probleem' gezien. (En dat terwijl Afghanistan, Irak en 911 toch wel echt impact volle gebeurtenissen zijn in de Amerikaanse geschiedenis).

Misschien dat de banden met Qatar en VAE er iets mee te maken hebben. Ik
tast een beetje in het duister hierin.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
louzy82 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

That program helps about 1 in 8 Americans buy groceries

Ik vond het al opvallend dat er veel Amerikanen zijn die door de shutdown bij de voedselbank aan moeten kloppen. Als je bij het ontbreken van 1-2 maandsalarissen al direct bij de voedselbank aan moet kloppen dan is er niet echt te spreken over een middenklasse wel?

Maar blijkbaar worden sowieso al 1 op de 8 Amerikanen geholpen bij het kopen van boodschappen?
Ja, de VS heeft een meer extreme vorm van wat we in NL hebben: veel (lage) middenklassers afhankelijk van één of andere vorm van bijstand/toeslagen. Dat is een fenomeen wat in heel de westers wereld sinds ca de jaren 70 toeneemt terwijl belasting op top inkomens wordt verlaagd.

Er zijn mensen die zeggen dat het onder een groot deel vd bevolking veel frustratie veroorzaakt en vertrouwen in politiek doet afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
White House fires commission charged with advising the president on design as Trump pushes construction projects

De leden van de 'Commission of Fine Arts' zijn allemaal ontslagen. Deze commissie is in 1910 opgericht om de president te adviseren. Nog minder pushback voor zijn kitscherige smaak :X

Python Foundation goes ride or DEI, rejects government grant with strings attached

De Python Software Foundation heeft een grant van $ 1,5 miljoen afgewezen omdat er nogal rare voorwaarden aan zaten. De organisatie zou niets meer met DEI mogen doen (ook al zou dit volledig los staan van dit geld). Bovendien kon de overheid het geld terugeisen als ze toch iets van DEI zagen.

Goed dat ze dit hebben geweigerd, maar het resultaat is dat er nu minder geld naar de beveiliging van deze open-source software gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Texas is begonnen met het aanklagen van Kenvue + Johnson & Johnson. Reden: ze verkopen Tylenol.

https://arstechnica.com/h...s-is-suing-tylenol-maker/
Texas Attorney General Ken Paxton is suing the maker of Tylenol, Kenvue and Johnson & Johnson, who previously sold Tylenol, claiming that they have been “deceptively marketing Tylenol” knowing that it “leads to a significantly increased risk of autism and other disorders.”

To back that claim, Paxton relies on the “considerable body of evidence… recently highlighted by the Trump Administration.”
https://www.texasattorney...-tylenol-pregnant-mothers

https://www.texasattorney.../images/press/Lawsuit.pdf

https://www.kenvue.com/me...l-action-on-acetaminophen

Niet gedacht dat ik hier nog eens serieus zou mogen schrijven dat de jacht op paracetamol officieel is geopend. Sinds 1955 zijn er natuurlijk al heel wat mensen overleden.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 29-10-2025 09:14 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58

Seraphin

Meep?

Nog los van de absurditeit van deze claim, vind ik de onderliggende boodschap van deze actie nog veel verontrustender: het Amerikaanse juridische systeem staat compleet in dienst van de grillen van enkele labiele personen, objectieve waarheid is irrelevant.

Dat laatste was natuurlijk al jaren het geval, althans in het politieke domein. Nu is dus overduidelijk dat de rechterlijke macht volledig is gecorumpeerd, voor zover dat al niet (deels) het geval was met o.a. SCOTUS.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Seraphin schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:30:
Nu is dus overduidelijk dat de rechterlijke macht volledig is gecorumpeerd, voor zover dat al niet (deels) het geval was met o.a. SCOTUS.
Zullen we niet teveel op de zaken vooruit lopen? Ik vind dit wel een super interessante ontwikkeling omdat ik reuze benieuwd ben hoe de rechters daar naar het ‘bewijs’ ( :') ) kijken!

Als ze veroordeeld worden dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.. dan wordt het écht zorgwekkend :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Leider border patrol moet dagelijks bij rechtbank langs om te rapporteren over acties waar ze bij betrokken zijn:

https://www.theguardian.c...-crackdown-gregory-bovino

Reden: Afgelopen weekend hebben ze chemische middelen (waarschijnlijk traangas) ingezet tegen burgers, inclusief een Halloween optocht met kinderen:
The order came following a terse hearing on Tuesday morning.

“Kids dressed in Halloween costumes walking to a parade do not pose an immediate threat to the safety of a law enforcement officer,” US district judge Sara Ellis told Bovino. “They just don’t. And you can’t use riot control weapons against them.”

Ellis was referring to an incident over the weekend, when federal agents deployed chemical irritants against residents, including in a neighborhood where dozens of children were planning to march in a Halloween parade.
Bijkomende redenen, het niet opvolgen van eerdere vonnissen:
The order today is the latest of several attempts to maintain oversight over Bovino and his agents, who have appeared to repeatedly violate court orders to curb their use of force amid a heavily militarized immigration crackdown in Chicago. The administration has dubbed the movement in Chicago as “Operation Midway Blitz” and it’s resulted in at least 3,000 arrests since September.

The use of force by federal agents in Chicago first came before Ellis after media organizations, protestors and clergy members filed a lawsuit accusing agents of “extreme brutality” in an attempt to “silence the press and civilians”. She ordered agents to avoid using tear gas in a crowd without first issuing two warnings.

When agents repeatedly deployed pepper balls, smoke grenades and tear gas against protesters and local police despite the order, Ellis ordered agents to wear body cameras. During the hearing on Tuesday, she told Bovino that he must personally get a body camera and complete training on the use of a body camera by Friday.

Bovino – who appeared in his green fatigues with Customs and Border Protection (CBP) insignia – agreed to each request, responding: “Yes, ma’am.”

“My role is not to tell you that you can or cannot enforce validly passed laws by Congress … My role is simply to see that in the enforcement of those laws, the agents are acting in a manner that is consistent with the constitution,” Ellis said.
De naam van de operatie ook, "Midway Blitz". :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Senaat stemt tegen Trump's invoerheffingen op Brazilië, met hulp van Republikeinse dissidenten:

https://www.theguardian.c...nate-trump-tariffs-brazil

De vraag is waarschijnlijk wanneer die dissidenten uit de partij gezet gaan worden. Helaas komt de resolutie naar verwachting niet door het Congres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
user109731 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:27:
White House fires commission charged with advising the president on design as Trump pushes construction projects

De leden van de 'Commission of Fine Arts' zijn allemaal ontslagen. Deze commissie is in 1910 opgericht om de president te adviseren. Nog minder pushback voor zijn kitscherige smaak :X
Voor de volledigheid ... Biden heeft in 2021 vier leden van deze zelfde commissie ontslag die door Trump waren aangesteld.
Biden administration replaces four members of the U.S. Commission of Fine Arts

En tot dan toe had nog nooit een president de zittende leden ontslagen ..🤔

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 29-10 13:25
Amphiebietje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:08:
Leider border patrol moet dagelijks bij rechtbank langs om te rapporteren over acties waar ze bij betrokken zijn:

https://www.theguardian.c...-crackdown-gregory-bovino

Reden: Afgelopen weekend hebben ze chemische middelen (waarschijnlijk traangas) ingezet tegen burgers, inclusief een Halloween optocht met kinderen:

[...]

Bijkomende redenen, het niet opvolgen van eerdere vonnissen:

[...]

De naam van de operatie ook, "Midway Blitz". :r
Om even een beeld van deze man te geven. Dit is zijn outfit voor een interview met CNN op 8 oktober (waar het ook apart is dat zijn arm 4 sterren heeft en zijn lapel 2 sterren)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:3l74xs7iozt2myjyupseqhmt/bafkreich2evkqrtkhgfeghketw6r4lacsys7lxgfxfzhgrmxi6v2c3wcxi@jpeg
En dit is hoe hij gister aan kwam bij de rechtbank
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:iyldgl3ogx3ue6omblwqvk3i/bafkreiebqwhh5vkeqgfdq47fysfdfbh7tmlttlfhqgijhv47k2ln3rnlni@jpeg
If it quacks like a duck, walks like a duck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
Amphiebietje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:12:
Senaat stemt tegen Trump's invoerheffingen op Brazilië, met hulp van Republikeinse dissidenten:

https://www.theguardian.c...nate-trump-tariffs-brazil

De vraag is waarschijnlijk wanneer die dissidenten uit de partij gezet gaan worden. Helaas komt de resolutie naar verwachting niet door het Congres.
...

Ik denk niet dat de GOP zich op dit moment kan permitteren om Senaatsleden over boord te kieperen. Ze hebben ze allemaal nodig om de agenda van Trump zo gedwee mogelijk uit te voeren. Bovendien is er het risico dat ze geen mensen meer kunnen benoemen op sleutelposities, zoals rechters.

Het is meer waarschijnlijk dat ze door hun eigen partij zullen worden tegengewerkt bij de eerstvolgende voorverkiezingen; of dat ze belangrijke commissies- en posten zullen worden afgepakt. In die zin is het systeem van 6-jarige benoemingen best positief, in vergelijking met het 2-jarige systeem bij de Afgevaardigden.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Laatst online: 22:16
duvekot schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:46:
[...]

Voor de volledigheid ... Biden heeft in 2021 vier leden van deze zelfde commissie ontslag die door Trump waren aangesteld.
Biden administration replaces four members of the U.S. Commission of Fine Arts

En tot dan toe had nog nooit een president de zittende leden ontslagen ..🤔
"Ja maar Biden!1!!1one!one!".

Daarnaast zijn ze bij Biden vervangen, maar hier is iedereen ontslagen. Precies zoals aangekondigd trouwens: de Shutdown aangrijpen om personen aangesteld door Biden te ontslaan of vervangen door ja-knikkers.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
edie schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

"Ja maar Biden!1!!1one!one!".

Daarnaast zijn ze bij Biden vervangen, maar hier is iedereen ontslagen. Precies zoals aangekondigd trouwens: de Shutdown aangrijpen om personen aangesteld door Biden te ontslaan of vervangen door ja-knikkers.
Dit staat los van de shutdown ... maar is in lijn met de stelling van Trump en Co dat de president iedereen in de executive branch kan ontslaan wanneer hij maar wil om welke reden dan maar ook. En omdat Biden ook al leden van deze commissie ontslagen had .. is het lastiger te verdedigen dat Trump dat niet mag doen (de door Biden ontslagen leden waren allemaal door Trump aangesteld bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
Stukfruit schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:14:
Texas is begonnen met het aanklagen van Kenvue + Johnson & Johnson. Reden: ze verkopen Tylenol.

https://www.texasattorney...-tylenol-pregnant-mothers

https://www.texasattorney.../images/press/Lawsuit.pdf

https://www.kenvue.com/me...l-action-on-acetaminophen

Niet gedacht dat ik hier nog eens serieus zou mogen schrijven dat de jacht op paracetamol officieel is geopend. Sinds 1955 zijn er natuurlijk al heel wat mensen overleden.
Interessant stukje wel op Public Notice hoe de regering zich laat leiden door right-wing conspiracies.
The nature of lies in MAGA-world has changed, too. We’re a long way from “covfefe” and tumescent hurricanes Sharpied on a weather map. This is an era of lies as policy, where government priorities are based on right-wing conspiracy theories and fear-mongering. The federal agencies that survived Elon Musk’s wrecking ball are now captured by the echo chamber of his social media platform, with cabinet secretaries staring furiously into a digital funhouse mirror to divine the will of the most internet-addled members of the MAGA base.
Meer hier:
https://www.publicnotice....enol-autism-lawsuit-texas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03

KroeT

[...]

Pompi schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

Om even een beeld van deze man te geven. Dit is zijn outfit voor een interview met CNN op 8 oktober (waar het ook apart is dat zijn arm 4 sterren heeft en zijn lapel 2 sterren)
[Afbeelding]
En dit is hoe hij gister aan kwam bij de rechtbank
[Afbeelding]
If it quacks like a duck, walks like a duck...
Holy shit. Naar welke kledingwinkel gaat zo’n man? Die stijl is al een jaar of 80 uit de mode.

Die tweede foto wekt zoveel vragen op. Waarom heeft die rechter vent een helm met spatscherm op voor een bezoek aan een rechtbank? Ze lijken allemaal meer gekleed om intimiderend over te komen dan voor een bepaalde functie.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
KroeT schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 05:56:
[...]

Holy shit. Naar welke kledingwinkel gaat zo’n man? Die stijl is al een jaar of 80 uit de mode.

Die tweede foto wekt zoveel vragen op. Waarom heeft die rechter vent een helm met spatscherm op voor een bezoek aan een rechtbank? Ze lijken allemaal meer gekleed om intimiderend over te komen dan voor een bepaalde functie.
Dat lijkt me dan ook precies de bedoeling. Ik bedoel, hij loopt rond in een nazi/SS-gebaseerd uniform (zie dit plaatje als referentie), dat doet hij vast om iets uit te stralen en niet omdat hij het een modieuze uitstraling vind hebben...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:01

Player1S

Probably out in the dark

Tja kleine kinderen vinden grote explosies cool he 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Player1S schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

Tja kleine kinderen vinden grote explosies cool he 8)7
Ik vind explosies ook cool maar ik ga geen kernproeven in mijn achtertuin doen.

Naar mijn idee lijkt het er op dat de VS aan het voorsorteren is op echte oorlog. Het enige wat we (uit eigenbelang) kunnen hopen is dat dit enkel met landen is waar het regime toch al slecht is, naar onze maatstaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:01

Player1S

Probably out in the dark

ErikT738 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Ik vind explosies ook cool maar ik ga geen kernproeven in mijn achtertuin doen.

Naar mijn idee lijkt het er op dat de VS aan het voorsorteren is op echte oorlog. Het enige wat we (uit eigenbelang) kunnen hopen is dat dit enkel met landen is waar het regime toch al slecht is, naar onze maatstaven.
Doelde meer op de mentale staat van trump O-)

En betreft oorlog, tja de wannabe dictator denkt dat een oorlog (intern of extern) hem kan helpen de verkiezingen uit te stellen.
Kans is namelijk reëel dat bij eerlijke midterms de Democraten flink terrein winnen en hem zo kunnen afzetten.
En dan is hij de sjaak.

Hij bouwt ook niet voor niets nieuwe schuilkelder onder zijn nieuwe ballroom...... Goh wie deed dat ook al weer? En waar vluchten zijn handlangers ook al weer naar toe? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In het kader van 'je bezighouden met nuttige zaken'

Trump says he’ll sign order to direct Navy to use steam for aircraft carrier catapults
President Donald Trump told Navy sailors that he intends to sign an executive order directing the service to use steam for its aircraft carrier’s catapults and hydraulics for the ship’s elevators.

“Seriously, I’m putting out an order. I’m going to sign an executive order. When we build aircraft carriers, it’s steam for the catapults and it’s hydraulic for the elevators. We’ll never have a problem,” Trump said Tuesday while speaking aboard the George Washington (CVN-73) during his trip to Asia this week.
Waarschijnlijk was Top Gun gister op TV.

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 30-10-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:59
Aan de man zijn reacties kun je zijn geestelijke toestand wel een beetje beoordelen. Hij is volledig korte termijn denkend bezig. Ik moet sterk lijken dus ga ik kernwapens testen want doen mijn andere vriendjes ook. Ik vind stoomkatapulten leuk dus dat doen we dan maar. Binnenkort stelt hij voor terug te gaan naar stoomboten want die zien er zo cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bvanham schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:01:
Aan de man zijn reacties kun je zijn geestelijke toestand wel een beetje beoordelen. Hij is volledig korte termijn denkend bezig. Ik moet sterk lijken dus ga ik kernwapens testen want doen mijn andere vriendjes ook. Ik vind stoomkatapulten leuk dus dat doen we dan maar. Binnenkort stelt hij voor terug te gaan naar stoomboten want die zien er zo cool uit.
Toegegeven, de stoom die uit de catapult komt ziet er wel imposanter uit dan het niets van de electromagnetic catapult. Maar goed, als je als president je gaat bezigen met dit soort details dan gaat er iets goed mis in de focus die er zou moeten zijn.

"Nieuwe" techniek heeft risico's in relatie tot een oud en getest ontwerp maar als dat nieuwe significante voordelen heeft moet je dat toch niet willen tegenhouden? Juist iets waar de VS claimt trots op te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als je dacht dat de basis zorgverzekering hier duur was, vanaf volgend jaar schieten de ACA prijzen explosief omhoog. Wat een bizarre bedragen 8)7

You can now preview 2026 ACA insurance premiums on healthcare.gov. A family of four in Maricopa County paid $514 a month for their ACA plan in 2025. Next year, that same plan will cost $2,435. That kind of increase will be devastating for thousands of Arizona families.

Senator Ruben Gallego (@gallego.senate.gov) 29 oktober 2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAOXDdD0htRuPHtKAeYOgjW2-jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXMQgGMgTr4BhVdK7zPfP9L7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
kazuka schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:11:
Als je dacht dat de basis zorgverzekering hier duur was, vanaf volgend jaar schieten de ACA prijzen explosief omhoog. Wat een bizarre bedragen 8)7

[Bluesky]

[Afbeelding]
Allicht, verzekeraars moeten ook incalculeren dat vele (gezonde) mensen hun zorgverzekering gaan opzeggen vanwege de kosten. Dus de kosten over relatief meer zieken verdeeld moeten worden.

Maar Trump ging toch de medische kosten omlaag brengen?

Trump heeft met Xi gesproken.
In ruil voor een hardere aanpak op de grondstoffen voor fentanyl worden de tariffs op China met 10%punt verlaagd
https://edition.cnn.com/2025/10/30/business/fentanyl-tariffs
Terwijl Canada en Mexico evengoed fentanyl aangepakt hebben (en Canada een minimale speler is in dit), zonder een verlaging van de tariffs.
En dat de tariffs nu langzaam aan toch echt de Amerikaanse economie beginnen te raken.

TACO Trump...

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:11:

[Bluesky]

[Afbeelding]
Je snapt het niet. Die prijsverhoging is gunstig voor de gemiddelde Amerikaan. Want hierdoor krijgen de zorgverzekeraars meer inkomsten, en dat is goed voor de CEOs. Die kunnen dat dan allemaal besteden aan goede doelen.

MAGA! Snap dat dan! Dat is MCEMR! Make CEO's Even More Rich!

Ofzoiets.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 21:06

Killjoy

Klingon lawn products

wildhagen schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

Je snapt het niet. Die prijsverhoging is gunstig voor de gemiddelde Amerikaan. Want hierdoor krijgen de zorgverzekeraars meer inkomsten, en dat is goed voor de CEOs. Die kunnen dat dan allemaal besteden aan goede doelen.

MAGA! Snap dat dan! Dat is MCEMR! Make CEO's Even More Rich!

Ofzoiets.
Trickle down economics, idd. Vandaar dat iedereen met weemoed terugdenkt aan de 19e eeuw toen de filantropische robber barons de VS omvormden tot een welvarende verzorgingsstaat. /s

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat zie je verkeerd, in de 19e eeuw had iedereen zonder moraal een kans om miljonair te worden. Dat willen alle MAGA-fans nu weer. Daarom stemmen ze op miljardairs die veel beter in dat spelletje zijn.

Daarnaast is een algemene ziektekostenverzekering zo'n vreemde regeling dat 29 van de 30 rijkste landen het hebben uitgevonden. Maar Amerikanen betalen liever meer zodat hun buurman vooral geen gratis geld krijgt.

Van de andere kant, het geeft wel aan dat er nog veel meer uit te knijpen is, dus we gaan binnenkort nog veel rijkere mensen zien. Misschien bestellen ze hun volgende jacht wel in Nederland, hebben wij er ook nog wat aan (en de kans daarop is groot, zover ik de miljonairsjachtenmarkt ken).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Trump over zijn gesprek met Xi: vertaling: Ik heb Xi gevraagd om zijn militaire hulp aan Rusland te stoppen, Xi zei nee.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
Stukfruit schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:14:

Kennelijk is er sindsdien iets geregeld.

Health Secretary RFK Jr. says there's 'not sufficient' proof to show Tylenol causes autism
https://eu.usatoday.com/s...auses-autism/86972118007/

Dan maar wat anders op de korrel nemen:

RFK Jr. directs CDC to study alleged harms of offshore wind farms, Bloomberg News reports
https://www.yahoo.com/new...-cdc-study-180411213.html

Dat heeft natuurlijk niets te maken met volksgezondheid, maar alles met belangen van één vd de grote donoren vd Heritage Foundation: de olie industrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Ondertussen in de Senaat:
4 GOP senators side with Democrats on resolution to end Trump’s global tariffs
Four Republican senators voted with Democrats on Thursday to approve a bipartisan resolution to repeal President Trump’s global tariffs, including steeper rates on long-time allies such as the European Union, Japan and South Korea.

Sen. Rand Paul (Ky.), the GOP sponsor of the resolution, and Sens. Mitch McConnell (R-Ky.), Susan Collins (R-Maine) and Lisa Murkowski (R-Alaska) voted for it.
Hierdoor wordt de "national emergency declaration" ongedaan gemaakt als deze ook wordt aangenomen in het Huis van afgevaardigden. En dat laatste is maar de vraag .. omdat Johnson het huis nog steeds niet aan het werk laat .. en zelfs als daar ook nog wat Republikeinen meestemt met de Democraten (als het überhaupt ten stemming komt) ... dan kan Trump zijn veto er over uitspreken en er is niet genoeg steun om zo'n veto weer ongedaan te maken.

En gisteren was er een soortgelijke stemming maar dan over de tarieven van Canada.

4 Senate Republicans vote to rebuke Trump in midst of Canada tariff spat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:48

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik vind het vooral interessant dat er Republikeinen zijn die tegen de grote leider in durven stemmen. Misschien is het doorgestoken kaart, of een voor-wat-hoort-wat-dealtje, maar ik acht de kans ook aanwezig dat deze mensen nooit meer promotie maken zo lang er Republikeinen iets van kunnen vinden.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 19:48
FreezeXJ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:29:
Ik vind het vooral interessant dat er Republikeinen zijn die tegen de grote leider in durven stemmen. Misschien is het doorgestoken kaart, of een voor-wat-hoort-wat-dealtje, maar ik acht de kans ook aanwezig dat deze mensen nooit meer promotie maken zo lang er Republikeinen iets van kunnen vinden.
Wellicht zijn dit de kleine scheurtjes bij de REP en volgen er meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ach, met wat geluk begrijpt hij niet dat radioactieve straling gevaarlijk is, en besluit hij dat er een nucleair wapen moet worden gedemonstreerd in Washington bij de volgende militaire parade.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
FreezeXJ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:29:
Dit zijn de zelfde Republikeinen die al veel vaker juist de doorslaggevende stem geven aan voorstellen van Democraten.

Lees hun Wikipedia paginas eens door om hun achtergrond te snappen:
Sen. Rand Paul (Ky.)
Sen. Mitch McConnell (R-Ky.)
Sen. Susan Collins (R-Maine)
Sen. Lisa Murkowski (R-Alaska)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
duvekot schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Dit zijn de zelfde Republikeinen die al veel vaker juist de doorslaggevende stem geven aan voorstellen van Democraten.

Lees hun Wikipedia paginas eens door om hun achtergrond te snappen:
Sen. Rand Paul (Ky.)
Sen. Mitch McConnell (R-Ky.)
Sen. Susan Collins (R-Maine)
Sen. Lisa Murkowski (R-Alaska)
Rand Paul is toch wel een conservatieve ijzervreter hoor. Hij is van de lichting van die andere Paul: Ryan. Fiscaal waren het een soort Milei's avant-la-letre.

Het is van een stroming die wel eigenlijk is uitgestorven.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II