The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Wat het heeft opgeleverd is dat de Democraten gecontroleerde oppositie lijken te zijn.TheBrut3 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 06:21:
De shutdown is inmiddels officieel voorbij.
Ik ben stiekem wel benieuwd wat het nou financieel heeft opgeleverd, maar ook wat het heeft gekost. Denk overigens niet dat we daar ooit achter gaan komen.
Vertaald naar Nederlandse begrippen is Trump een regering van PVV/JA21 (en FvD als Kennedy Jr)met een drietal Fabers op sleutelposities. Waar de hele bevolking precies dezelfde problemen heeft en schreeuwt om oplossingen die best een links karakter hebben (betaalbare woningen, bestaanszekerheid) zijn de democraten hier de VVD die graag samenwerken over rechts want dat links kan echt niet.
Als land ben je geen fuck opgeschoten als je alleen over rechts kan kijken, maar als burger ben je helemaal de lul als je met je PvdA-kiezerspas, want beide officiële politieke partijen haten jouw meer dan dat ze iets constructiefs willen bereiken.
O ja, en het Paleis op de Dam kan worden gesloopt voor een forse uitbreiding van dat district tussen de Dam en de nieuwmarkt, want zover is de VS namelijk ook.
Trump heeft kort na de nederlagen in off term verkiezingen er bij zijn partijgenoten op aangedrongen dat ze het gebruik van filibustering zouden laten schrappen. dat daar compleet afwijzend op werd gereageerd ipv een ja meneer doen we meneer was al een teken aan de wand. veel afgevaardigden uit rurale staten met kiezers die hun boerderijen naar de klote zien gaan spelen niet meer onvoorwaardelijk mee.Auredium schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:27:
[...]
Ik zie dit anders. Trump is afhankelijk van de perceptie van zijn macht en hij staat historisch laag in de peilingen. Erger nog; dit is vrijgegeven door Republikeinen wat betekend dat men hem eraan herinnert dan zijn invloed in de partij gedaald is tot een punt waar zijn macht niet meer absoluut is. Gecombineerd met de rechtszaken omtrent de tariffs moet je dit zien voor wat het is; Trump die de macht intern aan het verliezen is.
Het is een geleidelijk proces, mogelijk zelfs voorop gezet door de echte wielen achter Project 2025. We zagen al eerder tekenen hiervan. Zijn plotselinge draai omtrent het Russo-Ukraine offensief halverwege dit jaar naar een interne ontmoeting met wat mensen. De week stilte op social media mogelijk als gevolg van medische problemen. Zijn macht en image wordt geleidelijk omlaag geduwd, hoofdzakelijk door mensen aan de zijde van de Republikeinen. Het is een geleidelijke movement die mogelijk bedoeld is om hem in 2028 te vervangen door een nieuw figurehead. Trump is altijd al een pion geweest en zijn immuniteit was altijd al een schild dat door andere mensen is gegeven en weg kan worden genomen. Een useful idiot. Dit schandaal is een extra tandwiel in dat mechanisme.
https://edition.cnn.com/2...e-donald-trump-fact-checkWhen Fox News host Laura Ingraham reminded President Donald Trump in an interview this week that coffee prices are high, Trump responded, “Coffee: We’re going to lower some tariffs, we’re going to have some coffee come in. We’re gonna take care of all this stuff very quickly, very easily.”
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Iedere president is een useful idiot en dat wordt meer en meer zichtbaar aan het einde van het tweede termijn. Dan zijn het 'lame ducks'. De oligarchie gaat op zoek naar een nieuwe keizer en stopt weinig tot geen energie meer in het steunen van de nog openstaande plannen van de zittende president.Auredium schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:27:
[...]
Ik zie dit anders. Trump is afhankelijk van de perceptie van zijn macht en hij staat historisch laag in de peilingen. Erger nog; dit is vrijgegeven door Republikeinen wat betekend dat men hem eraan herinnert dan zijn invloed in de partij gedaald is tot een punt waar zijn macht niet meer absoluut is. Gecombineerd met de rechtszaken omtrent de tariffs moet je dit zien voor wat het is; Trump die de macht intern aan het verliezen is.
Het is een geleidelijk proces, mogelijk zelfs voorop gezet door de echte wielen achter Project 2025. We zagen al eerder tekenen hiervan. Zijn plotselinge draai omtrent het Russo-Ukraine offensief halverwege dit jaar naar een interne ontmoeting met wat mensen. De week stilte op social media mogelijk als gevolg van medische problemen. Zijn macht en image wordt geleidelijk omlaag geduwd, hoofdzakelijk door mensen aan de zijde van de Republikeinen. Het is een geleidelijke movement die mogelijk bedoeld is om hem in 2028 te vervangen door een nieuw figurehead. Trump is altijd al een pion geweest en zijn immuniteit was altijd al een schild dat door andere mensen is gegeven en weg kan worden genomen. Een useful idiot. Dit schandaal is een extra tandwiel in dat mechanisme.
ik heb niet het idee dat Trump zelf snapt hoe importheffingen werken.YakuzA schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:31:
Als het Trump uit komt, dan weet hij ineens wel goed dat de tariffs eigenlijk door de amerikaanse consument worden betaald
[...]
https://edition.cnn.com/2...e-donald-trump-fact-check
Het viel mij ook al op dat er opeens allerlei dingen lekken, GOP-figuren zoals MTG plots tegen Trump ingaan. Er is iets verschoven de achterliggende maanden, Trump lijkt op de helling te zijn gezet.Auredium schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:27:
[...]
Het is een geleidelijk proces, mogelijk zelfs voorop gezet door de echte wielen achter Project 2025.
Maar hebben ze al iets klaar? Miller is een engnek, zou het prima doen in Auschwitz, heeft alleen de pech dat die inmiddels buiten bedrijf is. Vance is een natte kroket, totaal geen geloofwaardige dramatiek, geen uitstraling, niemand vind hem leuk. Hegseth ziet er goed uit maar is meer iemand voor bij het kopieerapparaat. Wordt huilen als hij met Newsom in de arena moet stappen. MTG: lol. Kennedy: beter doe je er een doos omheen als er camera's bij zijn. Rubio: wat de h*ll doe hij bij die club? Gaat niet gepruimd worden door de harde kern, maar misschien is dat dan de als paus-verklede duvel uit een doosje.
Probleem voor de GOP is dat het als zodanig niet bestaat. Het is een MAGA-cultus. Breek je die af, wat komt er voor in de plaats? Waarschijnlijk een variant extreme hardcore cult, de nazi-jongeren (Groypers) worden er niet uit gekickt. Sterker nog, die fractie durft inmiddels de confrontatie aan en pakt steeds meer podium.
Als men op het Vance-veulen heeft gewed, dan gaat dat de krachten van Fox- en overige Fake News wellicht te boven. GOP heeft de bruggen wel verbrand en de VS lijkt me internationaal wel klaar op de lange termijn. Maar zijn ze overmoedig geweest?
Lastig te zeggen. Het is een downhill ontwikkeling in de VS met dus een AI-bubble op de loer (reeele economie) danwel Epstein (irreeel). Maar als de VS Venezuela binnenvalt gaat de propaganda in overdrive en wellicht de neuzen dezelfde kant op. Want zal de EU de VS laten vallen?bulle bas schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:23:
[...] Maar zijn ze overmoedig geweest?
Dan kan het nog steeds alle kanten opgaan, dus ook meer richting pro-Trump.
Die Trump administratie is gewoon ècht volkomen schaamteloos..WASHINGTON - De Amerikaanse regering van Donald Trump heeft de staat Californië aangeklaagd omdat die van plan is om de kiesdistricten te herverdelen. Die maatregel zou de Democraten vijf extra zetels in het Huis van Afgevaardigden kunnen opleveren.
De inwoners van Californië stemden vorige week in een referendum in met het plan van gouverneur Gavin Newsom. Hij bedacht de nieuwe verdeling van kiesdistricten als reactie op de plannen van een aantal Republikeinse staten. Meerdere staten, zoals Texas, zijn bezig de kaart opnieuw te tekenen zodat er juist meer Republikeinse zetels bij kunnen komen.
Minister van Justitie Pam Bondi spreekt op X van een „machtsgreep” van de gouverneur. „Newsom zou zich moeten bezighouden met de veiligheid van de inwoners van Californië en het stoppen van het geweld van Antifa, en niet met het manipuleren van zijn staat voor politiek gewin.”
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik ook niet. Zelfs als het door het congres komt dan zal het wel een situatie worden van 'bonnetje kwijt' a la Teeven zegmaar. Er zullen heel veel prominenten aan beide kanten in die documenten voorkomen. Net zoals Epstein zelf op een nogal twijfelachtige wijze "zelfmoord" pleegde (toevallig was het camerasysteem net aan het rebootenjaapstobbe schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:51:
Ik geloof nooit dat die Epstein files vrijgegeven gaannworden. Er zal heus wel een MAGA zoals MTG om te kopen zijn.
Al moet ik wel zeggen dat de democraten daar veel nuchterder mee zijn. Ik las laatst nog een discussie op reddit waar een MAGA riep van "Zie je wel, nu zijn jullie stil nu Clinton in beeld komt". En de democraten reageerden allemaal van "Hoezo stil?? Alleen omdat hij uit ons kamp komt? In de gevangenis met die gast". Ik denk dat ze dat ook wel met een zittende president zouden doen. Maar ik denk dat daarom de strijd tegen radicaal rechts zo moeilijk is. Zij hebben geen principes, loyaliteit aan het narratief en haat voor de 'vijand' is het enige dat daar telt. Aan de linksere kant (ik wil de democraten niet links noemen) gaat het nog ergens over. Wat @Glashelder noemt dat is zo typisch, als MAGA het zelf doen zijn ze helden en als de andere kant het doet is het opeens vreselijk ondemocratisch
Maar hier in Europa is het niet veel beter. Andrew heeft alleen zijn titels en gratis woning verloren. De kans dat hij voor het gerecht komt is nul als familie van het staatshoofd.
[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 14-11-2025 07:51 ]
Schoolvoorbeeld van 'rules for thee, but not for me' wat je veel ziet bij conservatieven/Republikeinen. In Californië heeft de kiezer nog besloten, Texas heeft het er doorgedrukt zonder te stemmen.Glashelder schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:18:
En Trump klaagt Californië aan..
Als het Huis en de Senaat beiden voor zouden stemmen (ja dat is een grote 'als') dan kan Trump zijn veto gebruiken, maar dat zou ook genoeg zeggen en gaat rechtstreeks in tegen zijn campagnebelofte.Llopigat schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 07:47:
Zelfs als het door het congres komt dan zal het wel een situatie worden van 'bonnetje kwijt' a la Teeven zegmaar.
Prachtig dat Epstein en Trump nog steeds zo in het nieuws is. Hoe meer Trump zich hiertegen verzet hoe schuldiger hij lijkt.
Nouja, als er precedence is dat het in Californie verboden wordt, dan neem ik aan dat er ook in Texas geklaagd kan gaan worden. Gevalletje careful-what-you-wish-for voor Bondi en consorten misschien. * Garyu blijft optimistischuser109731 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:04:
[...]
Schoolvoorbeeld van 'rules for thee, but not for me' wat je veel ziet bij conservatieven/Republikeinen. In Californië heeft de kiezer nog besloten, Texas heeft het er doorgedrukt zonder te stemmen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Neeeee die situaties zijn totaal onvergelijkbaar. Dat kan zelfs een blinde door Trump benoemde rechter nog wel inzien.Garyu schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:15:
[...]
Nouja, als er precedence is dat het in Californie verboden wordt, dan neem ik aan dat er ook in Texas geklaagd kan gaan worden. Gevalletje careful-what-you-wish-for voor Bondi en consorten misschien. * Garyu blijft optimistisch
Precies. Hoe halen ze het in California in hun hoofd om het volk te laten stemmen!Compuchip87 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:38:
[...]
Neeeee die situaties zijn totaal onvergelijkbaar. Dat kan zelfs een blinde door Trump benoemde rechter nog wel inzien.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
En als het wel vrijgegeven wordt veranderd er niks. Zijn cult verplaatst de goalpost wel weer. Zijn ze nu al aan het doen.jaapstobbe schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:51:
Ik geloof nooit dat die Epstein files vrijgegeven gaannworden. Er zal heus wel een MAGA zoals MTG om te kopen zijn.
Zag gister een fragment uit een livestream van Dean Withers, een left-wing debater (beetje Charlie Kirk maar met fatsoen en feiten). Vraagt een MAGA cultist letterlijk of Dean hem wil vertellen waarom het verkrachten van kinderen slecht is
Echt WTF, moet je dat echt uitgelegd krijgen? Dus nee, ik verwacht niet dat de Epstein files verschil gaan maken voor deze groep. Al zouden er beelden vrijgegeven worden waar hij kleine meisjes verkracht zullen ze zich in bochten wringen om het goed te praten. Als ze al niet "fake-news" gaan claimen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die gasten hebben voor zichzelf een half miljoen de man toebedeeld wegens onheuselijke bejegening door justitie in de begroting die de overheid open moest zetten. Zo corrupt vind je niet snel.A provision tied to the investigation into the Jan. 6, 2021, attack on the Capitol buried deep in the bill to end the longest government shutdown in U.S. history has sparked bipartisan outrage, with House Republicans vowing to try to repeal the provision later even as the House passed the bill that includes it.
The bill allows Republican senators whose phone records were seized by the FBI as part of an investigation led by special counsel Jack Smith into Jan. 6 to sue the federal government for damages. Each of them could receive $500,000 as well as legal fees. House members whose phone records were obtained would not be eligible.
Bron: Science.orgU.S. Congress considers sweeping ban on Chinese collaborations
[...]
The prohibited activities would include joint research, co-authorship on papers, and advising a foreign graduate student or postdoctoral fellow. The language is retroactive, meaning any interactions during the previous 5 years could make a scientist ineligible for future federal funding.
Vooral het aspect dat het retroactive werkt en dan invloed kan hebben voor de funding in de toekomst voor iets simpels als co-auteur van artikel, is erg slecht. Wetenschappers hebben geen glazen bol of zijn helderziend, dus die hielden zich gewoon aan de toen geldende regels. En samenwerking in wetenschappelijke wereld is juist iets goeds en groots.
Het is dan wel gericht op
maar er zijn denk ik nauwelijks labs/afdelingen te vinden bij de grote wetenschappelijke instituten waar geen Chinezen werken. En als bijvoorbeeld medische labs dus geen funding meer van de CDC mogen krijgen omdat ze in de afgelopen jaren samen hebben gewerkt met Chineze onderzoekers, zal er veel medische vooruitgang wegvallen die ook de rest van de wereld van aandoeningen en ziektes kan beschermen.“affiliated with a hostile foreign entity,” a category that includes four countries: China, Russia, Iran, and North Korea.
Interessante keuze van landen. China valt namelijk helemaal niet expliciet in het rijtje schurkenstaten waar de VS normaal gesproken dergelijke strenge restricties hanteert. Dat betreft meestal vooral NK, Iran, Jemen en Sudan, eventueel Cuba en sinds een jaar of wat ook Rusland. Maar China categorisch uitsluiten is een flinke escalatie.Pompi schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:37:
Volgens mij heb ik dit nieuws nog niet langs zien komen, maar ondanks dat het een week oud is plaats ik het wel omdat ik denk dat het wereldwijd best grote invloed kan hebben op onderzoek.
[...]
Bron: Science.org
Vooral het aspect dat het retroactive werkt en dan invloed kan hebben voor de funding in de toekomst voor iets simpels als co-auteur van artikel, is erg slecht. Wetenschappers hebben geen glazen bol of zijn helderziend, dus die hielden zich gewoon aan de toen geldende regels. En samenwerking in wetenschappelijke wereld is juist iets goeds en groots.
Het is dan wel gericht op
[...]
maar er zijn denk ik nauwelijks labs/afdelingen te vinden bij de grote wetenschappelijke instituten waar geen Chinezen werken. En als bijvoorbeeld medische labs dus geen funding meer van de CDC mogen krijgen omdat ze in de afgelopen jaren samen hebben gewerkt met Chineze onderzoekers, zal er veel medische vooruitgang wegvallen die ook de rest van de wereld van aandoeningen en ziektes kan beschermen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
absoluut mee eens, vele Maga mensen zullen boos zijn dat Trump niet hun dochter heeft verkracht!Player1S schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:39:
[...]
En als het wel vrijgegeven wordt veranderd er niks. Zijn cult verplaatst de goalpost wel weer. Zijn ze nu al aan het doen.
Zag gister een fragment uit een livestream van Dean Withers, een left-wing debater (beetje Charlie Kirk maar met fatsoen en feiten). Vraagt een MAGA cultist letterlijk of Dean hem wil vertellen waarom het verkrachten van kinderen slecht is![]()
Echt WTF, moet je dat echt uitgelegd krijgen? Dus nee, ik verwacht niet dat de Epstein files verschil gaan maken voor deze groep. Al zouden er beelden vrijgegeven worden waar hij kleine meisjes verkracht zullen ze zich in bochten wringen om het goed te praten. Als ze al niet "fake-news" gaan claimen.
Maaaar als hij nu Bill Clinton een bj heeft gegeven, dan is het einde in zicht voor Trump, dit is een totale no go voor maga mensen !!!!
https://www.reddit.com/r/...ls_says_ask_him_if_putin/
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Nee hoor, die goalpost verplaatsen ze ook. Zoals je tijdens de campagne al cultisten zag met verband op de oren zie je straks cultisten die hun vriend een BJ geven want echte vrienden doen dat...... Ja ze gaan nu waarschijnlijk claimen dat Bill Clinton eigenlijk MAGA is of ze wringen zich wel weer in andere bochten om het in hun brein goed te praten.C00P schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:27:
[...]
absoluut mee eens, vele Maga mensen zullen boos zijn dat Trump niet hun dochter heeft verkracht!
Maaaar als hij nu Bill Clinton een bj heeft gegeven, dan is het einde in zicht voor Trump, dit is een totale no go voor maga mensen !!!!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Met afstand het vreemdste gerucht rond Trump tot nu toe. Ik wil best meegaan dat hij hofleverancier van Epstein was, maar dit is een heel andere orde.C00P schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:27:
[...]
Maar goed, als je een doofpot hebt, kan je legaal helemaal losgaan met speculeren want het kan allemaal waar zijn.
Er is zo'n oude viral foto waar Trump Clinton bij de ballen grijpt als grap. Zal me niets verbazen als Epstein daar naar refereert. Snap ook niet waarom men hier op focust. Trump is in zijn 79 jaar nog nooit beticht van stiekem in de kast te zitten of uberhaupt iets te willen met andere oude mannen. Altijd volledig gefocust op (soms minderjarige) knappe dames.Delerium schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:08:
[...]
Met afstand het vreemdste gerucht rond Trump tot nu toe. Ik wil best meegaan dat hij hofleverancier van Epstein was, maar dit is een heel andere orde.
Maar goed, als je een doofpot hebt, kan je legaal helemaal losgaan met speculeren want het kan allemaal waar zijn.
Dit dus.
deflect, distract, deny. Standaard tactiek.
Puur voor de mensen die nog klein beetje fatsoen hebben en al niet tegen hem waren. Zou heel verbaast zijn als de GOP nu opeens alsnog hem gaat impeachen.
Hopelijk mag het volk wel gewoon stemmen in de midterms en komt zo een einde aan zijn termijn.
Ok dus eerst is het een Hoax, maar nu hij het wilt gebruiken niet.Player1S schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:00:
NU.nl: Trump wil Justitie inzetten voor onderzoek naar banden Epstein en Bill Clinton
deflect, distract, deny. Standaard tactiek.
Puur voor de mensen die nog klein beetje fatsoen hebben en al niet tegen hem waren. Zou heel verbaast zijn als de GOP nu opeens alsnog hem gaat impeachen.
Hopelijk mag het volk wel gewoon stemmen in de midterms en komt zo een einde aan zijn termijn.
Hij probeert gewoon een "onderzoek te openen" zodat ze een excuus hebben om dossiers die verband houden met de "lopende vervolging" niet vrij te geven. Deze onzin is zo verdomd overduidelijk.
https://nos.nl/artikel/25...bondgenoot-van-eerste-uur
Totaal loco die vrouw, maar stelt wel hele vervelende vragen zoals waarom Trump het nog niet beter gemaakt heeft voor de gewone Amerikaan en vrijgave Epstein files met gewoon steun voor de slachtoffers.
Terwijl ze een supporter en mede-aanjager was van nagenoeg alle ongefundeerde claims van het eerste uur was.
Interessant hoe een redelijk bekend gezicht van de cult aan de kant getyft wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 15-11-2025 06:21 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Niet dat Greene nu zo denderend is, maar *knip* dit topic is ZT, laat speculaties s.v.p. achterwege.
[ Voor 46% gewijzigd door defiant op 15-11-2025 10:08 ]
Virussen? Scan ze hier!
Record Numbers of Younger Women Want to Leave the U.S.
De jonge vrouwen van Amerika hebben er geen zin meer in en willen vertrekken. En dan willen ze naar Canada (11%) gevolgd door New Zealand, Italie en Japan (allemaal 5%). En het zijn niet alleen de vrijgezellen of getrouwde vrouwen zonder kinderen. Ook jonge vrouwen met man en kinderen willen in ongeveer de zelfde aantallen vertrekken.In 2025, 40% of women aged 15 to 44 say they would move abroad permanently if they had the opportunity. The current figure is four times higher than the 10% who shared this desire in 2014, when it was generally in line with other age and gender groups.
Van de jonge mannen willen er maar 19% vertrekken dus dat wordt op deze manier wel een mannen overschot in de US.
Dus dat wordt misschien wel de toekomst .. dat Amerika een emigratie land wordt ... Maar dan wel de andere kant op dan wat je denkt.
[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 15-11-2025 10:03 ]
Er is een constante onder mensen die zeggen dat ze (willen) gaan: ze gaan nooit.duvekot schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:01:
Ondertussen in de Amerikaanse samenleving:
Record Numbers of Younger Women Want to Leave the U.S.
[...]
De jonge vrouwen van Amerika hebben er geen zin meer in en willen vertrekken. En dan willen ze naar Canada (11%) gevolgd door New Zealand, Italie en Japan (allemaal 5%). En het zijn niet alleen de vrijgezellen of getrouwde vrouwen zonder kinderen. Ook jonge vrouwen met man en kinderen willen in ongeveer de zelfde aantallen vertrekken.
Van de jonge mannen willen er maar 19% vertrekken dus dat wordt op deze manier wel een mannen overschot in de US.
Dus dat wordt misschien wel de toekomst .. dat Amerika een emigratie land wordt ... Maar dan wel de andere kant op dan wat je denkt.
Of het nu de mensen die de US zouden verlaten als Trump president zou worden of alle mensen die roepen dat ze naar Spanje gaan als links wint.
Ja, het zegt iets over gevoel, maar niet over daden. Er zijn natuurlijk mensen die wel gaan, maar dat is verwaarloosbaar.
Tel daarbij op dat de meeste Amerikanen hun eigen staat nog nooit hebben verlaten, laat staan hun land. En tel daarbij op dat het Amerikanen enorm om aanzien en status gaat. Die twee emigratie landen zijn meer landen van harde werkers, niet voor dromers; compleet andere mentaliteit. Laat ze mooi dromen over vertrekken, daar zijn ze goed in "pretending"; zullen ze nooit echt doen.PWM schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:52:
[...]
Er is een constante onder mensen die zeggen dat ze (willen) gaan: ze gaan nooit.
Of het nu de mensen die de US zouden verlaten als Trump president zou worden of alle mensen die roepen dat ze naar Spanje gaan als links wint.
Ja, het zegt iets over gevoel, maar niet over daden. Er zijn natuurlijk mensen die wel gaan, maar dat is verwaarloosbaar.
... gecensureerd ...
Clinten en MTG op dezelfde dag aanvallen: dan weet je dat de nood tot afleiding van zijn contact met Epstein hoog is.wildhagen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 06:33:
Trump steekt dus zelfs zijn bondgenoten gewoon een dolk in de rug als het hem zo goed uitkomt.
Hopelijk lukt het hier de druk te blijven opvoeren.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Hoe kan een interventie die per definitie niks kan opleveren, want er is geen noodzaak tot interventie een succes opleveren anders dan een media-succesje bij de 24/7 rightwing propagandakanalenC00P schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:15:
De Republikeinen hebben zo’n 2.000 e-mails uit het Epstein-dossier vrijgegeven — vermoedelijk in de hoop dat één snelle klap beter is dan een lange lijdensweg. Ondertussen lijkt Trump alweer bezig met het volgende spektakelstuk; zijn harde taal richting Venezuela voedt de speculaties over mogelijke interventies. Mocht dat enig succes opleveren, dan is hij in één klap de grote winnaar: het debat over Epstein verstomt, en de weg naar een volgend geopolitiek avontuur ligt weer open.
Hij wordt eerder bekend als war president nu. Hij valt zonder reden Venezuela binnen. Dat is op zich al vrij bijzonder (einddoel ongetwijfeld regime change en lucratieve oliedeals).
Dit dus.
Trump issues new pardons for Jan. 6 rioters
Hier wat achtergrond over Suzanne Ellen Kaye:The president issued pardons for Suzanne Ellen Kaye, who served an 18-month sentence for threatening to shoot FBI agents amid an investigation into her involvement in the riots, and Daniel Edwin Wilson, who remained imprisoned, despite Trump’s sweeping pardons of Jan. 6 rioters, due to an unlawful firearms possession conviction.
De FBI was naar haar op zoek toe bleek dat ze op 6 Januari onderdeel was van de rellen in het Capitool.Kaye, who went by “Angry Patriot Hippie” online, then posted two videos, one to Facebook and another to Instagram. Both videos were titled “F— the FBI,” and featured Kaye, while drinking alcohol from a bottle, saying she would “shoot your f—ing a– if you come” to her house. She posted the latter video to her TikTok account as well.
En hier wat achtergrond over Daniel Edwin Wilson:
Dus ... het bedreigen van FBI agenten en het illegaal in bezit hebben van vuurwapens en munitie is geen probleem meer voor deze twee personen.Wilson, meanwhile, was under investigation for his role in the riots when authorities found six guns and roughly 4,800 rounds of ammunition at his Louisville, Ky., home. Due to prior felony convictions, it was illegal for Wilson, who was involved with the far-right Oath Keepers group, to possess firearms.
En wie heeft dat allemaal geregeld bij Trump:
Hebben ze deze keer wel de juiste handtekeningen er onder geknipt en geplakt?Pardon Attorney Ed Martin posted photos of the pardons to the social platform X on Saturday. Martin said that he specifically advocated for Wilson to receive clemency, and that the Justice Department under former President Biden “targeted” Kaye.
Questions arise over strikingly similar signatures by Trump on recent pardons
Je zou bijna denken dat er een auto pen gebruikt was. Ze zouden zo te zien dus alle handtekeningen voortaan op video moeten gaan vastleggen om zeker te weten dat hij ze echt zelf ondertekend heeft.
Zo ongeveer elke president in deze eeuw gebruikte een auto pen dus het zou juist verbazend zijn als Trump het niet deed (al weet ik niet of zijn sharpie in zo'n ding pastHebben ze deze keer wel de juiste handtekeningen er onder geknipt en geplakt?
Questions arise over strikingly similar signatures by Trump on recent pardons
Je zou bijna denken dat er een auto pen gebruikt was. Ze zouden zo te zien dus alle handtekeningen voortaan op video moeten gaan vastleggen om zeker te weten dat hij ze echt zelf ondertekend heeft.
Maar het is pas een ding geworden door de MAGA beschimping van Biden alsof hij geen eigen beslissingen maakte. Het autopen gebruik halen ze daarbij aan als symbool. Maar het is helemaal niets bijzonders.
[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 16-11-2025 18:50 ]
Eh nou dat heeft niet zoveel zin want Spanje is veel linkser dan Amerika (en zelfs veel linkser dan Nederland). We hebben hier bijvoorbeeld staats gezondheidzorg, je hoeft bijna nooit je portemonnee te trekken. Het is superPWM schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:52:
[...]
Maar ik zie wel degelijk steeds meer linkse en LGBT amerikanen die interesse hebben om hier te komen. Vorige week nog een vriendin die hier een jaar heeft gestudeerd en terug is gegaan, die is nu weer hier (Spanje) om te proberen werk te vinden enzo.
Ik trek dit even samen met de geruchten dat rusland belastend materiaal over hem zou hebben. Het maakt niet uit wie wat heeft, maar als er iets is moet dat meer zijn dan gewoon een beetje met vrouwen rommelen. Ook als het onder dwang of een tikje minderjarig is.. de lat ligt ondertussen zo laag dat dat geen schok meer zou veroorzaken.Delerium schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:08:
[...]
Met afstand het vreemdste gerucht rond Trump tot nu toe. Ik wil best meegaan dat hij hofleverancier van Epstein was, maar dit is een heel andere orde.
Als er iets is moet dat iets zijn dat zijn mannelijkheid aantast. Dus bijvoorbeeld ontvanger van een golden shower, genomen worden door een andere kerel, iets met echt heel ver minderjarige kinderen, of dit.
Dus of je dit stukje van reddit letterlijk moet nemen weet ik niet. Maar als er iets is, dan is het niet mannetje/vrouwtje op de conventionele manier.
Ik had ergens tijdens zijn eerste presidentschap gelezen dat hij inderdaad van golden showers houdt, maar hij heeft wel nogal smetvrees. Dus hij liet de dames het alleen op elkaar doen. Ook iets dat snel in de vergetelheid belandde.Yucon schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:05:
[...]
Als er iets is moet dat iets zijn dat zijn mannelijkheid aantast. Dus bijvoorbeeld ontvanger van een golden shower, genomen worden door een andere kerel, iets met echt heel ver minderjarige kinderen, of dit.
Edit: Oh hier: https://www.newsweek.com/...-raises-questions-1845890
Dat was inderdaad niet bepaald genoeg om wenkbrouwen te laten verheffen en het is nu ook nog eens oud nieuws. Dus ik denk dat de kompromat wel wat dieper moet zitten. En het hoeft nauturlijk ook niet per se iets sexueels te zijn.
Om een beetje een idee te geven over wie deze mevrouw is: ze claimt dat Congress "bewijs" heeft gezien van interdimensionale wezens (video op pagina van dat artikel); een stukje afleiding waaruit blijkt dat ze graag in het nieuws komt, zullen we maar zeggen.BERLIN — Dozens of politicians from the far-right Alternative for Germany (AfD) party will travel to Washington in December at the invitation of a group of House Republicans, said U.S. Rep. Anna Paulina Luna.
The invitation to AfD politicians comes at a time when German far-right figures are increasingly looking for support from MAGA Republicans in the U.S. for what they frame as a struggle against political persecution and censorship at home.
“It’s 40 members that we’re hosting from the AfD,” Luna said in an interview with Welt, which is a sister publication of POLITICO in the Axel Springer Group. “And it’s not just going to be me, it’s going to be other members of Congress as well.”
AfD is in Duitsland officieel door de veiligheidsdiensten bestempeld als extremistische organisatie omdat ze zich niet houden aan o.a. de regel van de huidige wet. Ze willen (voor nu indirect) uitbreiden buiten de landsgrenzen qua invloedssfeer:
Met Davos wordt waarschijnlijk het WEF bedoeld. Wat ze met "sovereignty" bedoelen laat zich raden, gezien het contact met o.a. extreemrechtse types in bijvoorbeeld Roemenië (zie foto).The trip to Washington by AfD members in December is to be followed by a larger-scale conference early next year, Luna said, something that “will counter Davos” and be more focused on “the sovereignty of nations.”
Allemaal houden ze in ieder geval van Rusland, wat echt serieus heus geen dictatuur is .
Dat zit wel Schnorr.
De geschiedenis wordt misschien niet exact herhaald, maar het rijmt wel Wikipedia: 1939 Nazi rally at Madison Square GardenStukfruit schreef op maandag 17 november 2025 @ 02:31:
En weer even terug naar de zaken die geen afleiding lijken te zijn: een grote delegatie van AfD, de Duitse partij die nog het dichtst in de buurt komt van Nazi's door hun denkbeelden en leden, is schijnbaar uitgenodigd om de banden aan te halen met MAGA:
[...]
Om een beetje een idee te geven over wie deze mevrouw is: ze claimt dat Congress "bewijs" heeft gezien van interdimensionale wezens (video op pagina van dat artikel); een stukje afleiding waaruit blijkt dat ze graag in het nieuws komt, zullen we maar zeggen.
AfD is in Duitsland officieel door de veiligheidsdiensten bestempeld als extremistische organisatie omdat ze zich niet houden aan o.a. de regel van de huidige wet. Ze willen (voor nu indirect) uitbreiden buiten de landsgrenzen qua invloedssfeer:
[...]
Met Davos wordt waarschijnlijk het WEF bedoeld. Wat ze met "sovereignty" bedoelen laat zich raden, gezien het contact met o.a. extreemrechtse types in bijvoorbeeld Roemenië (zie foto).
Allemaal houden ze in ieder geval van Rusland, wat echt serieus heus geen dictatuur is .
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Nu hij er niet meer onder uit kan zal het verhaal wel weer worden dat de Democraten het geheim probeerden te houden.
In hoeverre kunnen ze in de tussentijd documenten over Trump hebben laten verdwijnen?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De laatste woorden van de leider doen in ieder geval inderdaad hetzelfde aan als dat van de gemiddelde MAGA'er aan de macht:Standeman schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:15:
[...]
De geschiedenis wordt misschien niet exact herhaald, maar het rijmt wel Wikipedia: 1939 Nazi rally at Madison Square Garden
Shortly before his death, Kuhn was asked why he'd followed Hitler. Disillusioned by the collapse of Nazi Germany, he replied, "Who would have known it would end like this?"
Dat zit wel Schnorr.
Dat laatste is sowieso mogelijk (maar, dat is vast niet zonder sporen te doen, dus krijg je over een tijdje dat er aanwijzingen zijn voor een doofpot en komt dat weer in het nieuws en zo blijven die Epstein-dossiers een vaste afleidingsstrategie). Maar ik denk dat het aannemelijker is dat er iemand anders de vrijgave gaat blokkeren (in het kader van 'lopend onderzoek'), maar kan Trump claimen dat hij niets te verbergen heeft.Woy schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:31:
Trump is nu opeens ook weer voor het vrijgeven van de documenten: https://www.nu.nl/verkiez...ein-files-te-stemmen.html
Nu hij er niet meer onder uit kan zal het verhaal wel weer worden dat de Democraten het geheim probeerden te houden.
In hoeverre kunnen ze in de tussentijd documenten over Trump hebben laten verdwijnen?
Dat vraag ik mij ook af. Het of hoe verre ze het allemaal zelf hebben uitgespit en weten hoe ze de boel kunnen verdraaien.Woy schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:31:
Trump is nu opeens ook weer voor het vrijgeven van de documenten: https://www.nu.nl/verkiez...ein-files-te-stemmen.html
Ze zijn dus klaar met opschonen I guess. Ze zullen de foto van Trump en zijn Big Beautiful Bill wel hebben gevonden en vernietigd.Woy schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:31:
Let op het woordje legally. Hij geeft opdracht om een onderzoek te starten, hierdoor zullen dus de documenten waarschijnlijk niet openbaar kunnen worden gemaakt ivm een lopend onderzoek. Het kan alle kanten op gaan, ook dat bijv. de documenten al gewijzigd zijn. Idk. Zag laatst nog een filmpje voorbij komen waar de DOJ aangaf de documenten te wijzigen.ErikT738 schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:44:
[...]
Ze zijn dus klaar met opschonen I guess. Ze zullen de foto van Trump en zijn Big Beautiful Bill wel hebben gevonden en vernietigd.
https://www.thedailybeast...er-up-plans-to-honeytrap/
We gaan interesante tijden tegemoet, Trump zal er wel een bijzondere wending aan kunnen geven.
Typisch trump alle documenten zijn een Hoax tenzij het natuurlijk om democraten gaan, dan is het legitiem.
[ Voor 6% gewijzigd door Pukson op 17-11-2025 11:18 ]
Bron[...]
However, I resigned Friday, relinquishing that lifetime appointment and giving up the opportunity for public service that I have loved.
My reason is simple: I no longer can bear to be restrained by what judges can say publicly or do outside the courtroom. President Donald Trump is using the law for partisan purposes, targeting his adversaries while sparing his friends and donors from investigation, prosecution, and possible punishment. This is contrary to everything that I have stood for in my more than 50 years in the Department of Justice and on the bench. The White House’s assault on the rule of law is so deeply disturbing to me that I feel compelled to speak out. Silence, for me, is now intolerable.
Ja ik las het ook en er zullen waarschijnlijk meerdere van dit soort voorbeelden zijn. Er was recent ook een redelijk hooggeplaatste FBI agent weggepest (hij kon kiezen tussen opstappen of een demotie) omdat hij bevriend was met iemand waar Trump een hekel aan heeft. Bij Jon Stewart deed hij eerder zijn verhaal hierover.Pompi schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:02:
Afgelopen vrijdag is een federal district judge (Mark Wolf), die door Reagan aangesteld was, opgestapt van zijn levenslange aanstelling omdat hij het niet meer aan kon om niks te mogen zeggen over hoe Trump nu juridisch te werk gaat. De week er voor had hij bij The Atlantic een artikel waar hij zijn redenen verklaard.
[...]
Bron
Overigens, dit staat er exact in de bill voor vrijgave van de Epstein files:
https://www.congress.gov/...ress/house-resolution/581This resolution provides a special rule for consideration of H.R. 185 and amends that bill to direct the Department of Justice (DOJ) to make publicly available certain records related to Jeffrey Epstein or Ghislaine Maxwell.
Under H.R. 185, as amended by the resolution, DOJ must publicly disclose all unclassified records, documents, communications, and investigative materials in its possession that relate to Epstein or Maxwell. The records include unclassified records referring or relating to Epstein's detention and death; flight logs of aircraft owned or used by Epstein; individuals named in connection with Epstein's criminal activities, civil settlements, or immunity or plea agreements; immunity deals, sealed settlements, or plea bargains of Epstein or his associates; entities with ties to Epstein's trafficking or financial networks; and internal Department of Justice communications concerning decisions to investigate or charge Epstein or his associates.
However, under the amended bill, DOJ may withhold or redact portions of records with written justification that such portions contain (1) victims' personally identifiable information; (2) child sexual abuse materials; (3) images of death, physical abuse, or injury; (4) information which would jeopardize an active federal investigation or prosecution; or (5) classified information. DOJ may not withhold or redact records on the basis of embarrassment, reputational harm, or political sensitivity.
Further, within 15 days of completing the required disclosures, DOJ must provide Congress with a report listing all categories of records released and withheld, all redactions made and their legal basis, and all government officials and politically exposed persons named or referenced in the released materials.
Dus mogelijk heeft Trump via 1 van deze voorwaarden iets kunnen doen waardoor hij er denkt goed vanaf te kunnen komen? Of hij weet nu al van een Thune bijvoorbeeld dat dit wordt afgeschoten in de Senaat en hij dus nu net doet alsof hij volledige meewerking verleend. Belangrijk is wel dat de DOJ verplicht is toe te lichten waarom bepaalde dingen worden gecensureerd.
IANAL, maar net even door de huidige presidential order gescrolled die het mogelijk maakt om informatie 'classified' te maken. Er staat in de resolutie hierboven dat iets niet openbaar gemaakt mag worden als iets 'classified' is - drie keer raden wie erbovenaan de lijst van entiteiten staat die iets als 'classified' aan mag merken... Geen idee of het zo simplistisch kan zijn, maar het zou wel de plotselinge ommekeer kunnen beschrijven.kazuka schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:34:
[...]
Ja ik las het ook en er zullen waarschijnlijk meerdere van dit soort voorbeelden zijn. Er was recent ook een redelijk hooggeplaatste FBI agent weggepest (hij kon kiezen tussen opstappen of een demotie) omdat hij bevriend was met iemand waar Trump een hekel aan heeft. Bij Jon Stewart deed hij eerder zijn verhaal hierover.
Overigens, dit staat er exact in de bill voor vrijgave van de Epstein files:
[...]
https://www.congress.gov/...ress/house-resolution/581
Dus mogelijk heeft Trump via 1 van deze voorwaarden iets kunnen doen waardoor hij er denkt goed vanaf te kunnen komen? Of hij weet nu al van een Thune bijvoorbeeld dat dit wordt afgeschoten in de Senaat en hij dus nu net doet alsof hij volledige meewerking verleend. Belangrijk is wel dat de DOJ verplicht is toe te lichten waarom bepaalde dingen worden gecensureerd.
per aspera ad astra
Het Kabinet Trump II is dusdanig incompetent dat het mij niks zou verbazen dat het het wissen van informatie op een dusdanig slordige manier doen dat ze zichzelf in de voeten schieten.Woy schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:31:
De uitdaging wordt wel dat hij waarschijnlijk vervangen wordt door een Trumpist... Wordt er allemaal niet beter van zo.Pompi schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:02:
Afgelopen vrijdag is een federal district judge (Mark Wolf), die door Reagan aangesteld was, opgestapt van zijn levenslange aanstelling omdat hij het niet meer aan kon om niks te mogen zeggen over hoe Trump nu juridisch te werk gaat. De week er voor had hij bij The Atlantic een artikel waar hij zijn redenen verklaard.
[...]
Bron
We’re talking about hundreds of thousands of drug deaths a year in America — and some people, very smart people, believe it’s even more. Could be a billion, who knows? That’s what they’re saying.FunkyTrip schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:47:
[...]
Hoe kan een interventie die per definitie niks kan opleveren, want er is geen noodzaak tot interventie een succes opleveren anders dan een media-succesje bij de 24/7 rightwing propagandakanalen
Hij wordt eerder bekend als war president nu. Hij valt zonder reden Venezuela binnen. Dat is op zich al vrij bijzonder (einddoel ongetwijfeld regime change en lucratieve oliedeals).
So we had to act. And while we were at it, we took their oil — you get it? We had to do it. And everybody says we did an incredible job.
Big guys, the toughest guys you’ve ever seen, coming up to me with tears in their eyes saying, ‘Sir, unbelievable job, sir.’
Now some people say I might be the greatest president in history — and I have to say, I strongly agree. And it’s not stopping here. We’re looking at other places too, places that ripped us off for years and years. But now? Now they respect us again. We had no respect under Biden. None. Zero. But now? Tremendous respect!
En z'n uitspraken zijn niet mals:Pompi schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:02:
[...]
Bron
Handig voor bij de volgende verkiezingen.Trump is also dismantling the offices that could and should investigate possible corruption by him and those in his orbit. Soon after he was inaugurated, Trump fired, possibly unlawfully, 18 inspectors general who were responsible for detecting and deterring fraud and misconduct in major federal agencies. The FBI’s public-corruption squad also has been eliminated. The Department of Justice’s public-integrity section has been eviscerated, reduced from 30 lawyers to only five, and its authority to investigate election fraud has been revoked.
Dat zit wel Schnorr.
In principe niet:MikeyMan schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:52:
[...]
De uitdaging wordt wel dat hij waarschijnlijk vervangen wordt door een Trumpist... Wordt er allemaal niet beter van zo.
Als dat "toevallig" anders gaat verlopen dan kan men nog een extra overtreding van de wet en de afbraak van entiteiten die zouden moeten (kunnen) toezien op het behoud van een rechtsstaat en democratie toewijzen aan Trump en MAGA.When I became a senior judge in 2013, my successor was appointed, so my resignation will not create a vacancy to be filled by the president. My colleagues on the United States District Court in Massachusetts and judges on the lower federal courts throughout the country are admirably deciding a variety of cases generated by Trump’s many executive orders and other unprecedented actions. However, the Supreme Court has repeatedly removed the temporary restraints imposed on those actions by lower courts in deciding emergency motions on its “shadow docket” with little, if any, explanation. I doubt that if I remained a judge I would fare any better than my colleagues.
Dat zit wel Schnorr.
YouTube: President Donald Trump's extended 60 Minutes interview
Die man is compleet van het padje. Met die duivelse blik blijft hij de interviewster strak aankijken. Je zag gewoon aan haar gezicht dat ze dacht: wat begint hij nu weer zichzelf veren in z’n achterste te steken?
Hij kan ook onmogelijk bij één onderwerp blijven — binnen de kortste keren dwaalt hij weer af naar Biden bad, Trump good.
En ondertussen blijft hij maar liegen en dingen uit z’n duim zuigen.
Eerlijk gezegd: de Democraten zouden dit interview overal moeten pushen. Niemand met een normaal werkend brein kan hiernaar luisteren en daarna denken: ja, deze man verdient mijn stem.
Het is goed dit te vergelijken met een interview met Biden bij 60 Seconds in 2023 - het derde jaar van zijn administratie. Met wat we nu weten mis je bij hem toch ook wel scherpte. Maar, als ik kijk naar het onversneden interview van Trump in zijn eerste (of, zo je wilt, vijfde) jaar als President, dan twijfel ik of hij wel het einde haalt. De onsamenhangendheid van het interview van Trump is schokkend.C00P schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:16:
Oké, ik geef het toe: ik was gisteravond niet helemaal nuchter. Maar ik heb me serieus anderhalf uur kapotgelachen om dat onversneden 60 Minutes-interview met Trump. Het was echt een bijna surrealistische ervaring.
YouTube: President Donald Trump's extended 60 Minutes interview
Die man is compleet van het padje. Met die duivelse blik blijft hij de interviewster strak aankijken. Je zag gewoon aan haar gezicht dat ze dacht: wat begint hij nu weer zichzelf veren in z’n achterste te steken?
Hij kan ook onmogelijk bij één onderwerp blijven — binnen de kortste keren dwaalt hij weer af naar Biden bad, Trump good.
En ondertussen blijft hij maar liegen en dingen uit z’n duim zuigen.
Eerlijk gezegd: de Democraten zouden dit interview overal moeten pushen. Niemand met een normaal werkend brein kan hiernaar luisteren en daarna denken: ja, deze man verdient mijn stem.
Anders gezegd: Wanneer hij wél het einde zou halen - dan ben ik benieuwd wie er tegen die tijd precies aan de touwtjes trekt.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Als je het niet op de inhoud kan winnen kan je het altijd nog op de persoon spelen. Wat hypocriet is gezien zijn eigen postuur.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
https://www.nu.nl/buitenl...anwege-epstein-files.html
Niet heel schokkend, eerder beetje zielig. Ik ben echt een beetje verbaasd over berichten die volwassen mannen elkaar sturen. Het zijn mannen die het op een of andere manier wel redelijk gemaakt hebben. Maar ze schrijven naar Epstein alsof het onzekere meisjes op het Viva forum zijn.TheBrut3 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:31:
Larry Summers trekt zich terug uit de politiek omdat hij voorkomt in de Epstein files, niet dat hij nog diep in de politiek zat. Ik vind het overigens niet heel schokkend wat er nu naar buiten is gekomen over hem.
https://www.nu.nl/buitenl...anwege-epstein-files.html
Vreemd gedrag. Je kan het ook positief bekijken: Ze praten over hun gevoelens
[ Voor 99% gewijzigd door Herman op 18-11-2025 11:09 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
En dan moet je je voorstellen dat als een Biden of Obama zoiets had geroepen tegen een reporter dan was het de hele week de news headline bij Fox, CNN en NewsMax.Gunner schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:58:
Donald Trump Snaps at Female Reporter Who Asks About Epstein Files: 'Quiet Piggy'
Als je het niet op de inhoud kan winnen kan je het altijd nog op de persoon spelen. Wat hypocriet is gezien zijn eigen postuur.
Dit gedrag van Trump lijkt intussen zo genormaliseerd dat de VS media er nauwelijks nog vanop kijken en het vermelden waard vindt.
Toch zegt het wel iets over zijn gemoedsrust. Hij doet dit soort praatjes in de kist al best lang. Hij zei ook altijd al lelijke en domme dingen. Maar hij stond er zelfverzekerd en arrogant. Nu staat hij er onzeker en zenuwachtig. Er lijkt wel iets te veranderen.kazuka schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:22:
[...]
En dan moet je je voorstellen dat als een Biden of Obama zoiets had geroepen tegen een reporter dan was het de hele week de news headline bij Fox, CNN en NewsMax.
Dit gedrag van Trump lijkt intussen zo genormaliseerd dat de VS media er nauwelijks nog vanop kijken en het vermelden waard vindt.
Heb je ooit wél een samenhangend relaas van Trump gezien dan?Helixes schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:00:
[...]
Het is goed dit te vergelijken met een interview met Biden bij 60 Seconds in 2023 - het derde jaar van zijn administratie. Met wat we nu weten mis je bij hem toch ook wel scherpte. Maar, als ik kijk naar het onversneden interview van Trump in zijn eerste (of, zo je wilt, vijfde) jaar als President, dan twijfel ik of hij wel het einde haalt. De onsamenhangendheid van het interview van Trump is schokkend.
Anders gezegd: Wanneer hij wél het einde zou halen - dan ben ik benieuwd wie er tegen die tijd precies aan de touwtjes trekt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Niet alleen het gedrag van Trump.kazuka schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:22:
De verschillende officiële social media accounts van de overheid blinken ondertussen ook in uit zeer triest taalgebruik. Hier een recent voorbeeld:[X: https://x.com/DHSgov/status/1989402784316493957]
Holy.. wat een taalgebruik. Ook dat de ICE immigranten het uitschot van de wereld is. Moet je zien wat Trump heeft vrijgelaten.Baseman77 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:24:
[...]
Niet alleen het gedrag van Trump.
De verschillende officiële social media accounts van de overheid blinken ondertussen ook in uit zeer triest taalgebruik. Hier een recent voorbeeld:
[X]
The White House Intervened on Behalf of Accused Sex Trafficker Andrew Tate During a Federal Investigation
Federal authorities were chided for seizing electronic devices from Tate and his brother, and told to return them, records and interviews show. Experts said the intervention was highly inappropriate.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nee, Pam is bezig onderzoeken op te zetten naar Democraten, en gedurende die onderzoeken kunnen de documenten niet vrijgegeven worden. Het wordt dus een beetje een race tegen de klok voor haar om die op tijd ingediend te krijgen.jaapstobbe schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:44:
Gaat de Senaat straks tegenstemmen zodat Trump zijn gezicht (en ass) kan redden?
Vandaar de omslag van Trump, hij weet dat de documenten dan verborgen blijven, maar houdt zo de schijn op dat hij geheel transparant is naar zijn achterban.
Bovendien heeft Patel tijdens de lockdown extra tijd gekregen om Trumps naam uit de documenten te scrubben, voor zover die niet al eerder door 900 man gevonden en geblackt waren.
Dus zelfs als het hele parlement vóór publicatie stemt, zal Bondi zeggen dat vanwege lopende onderzoeken dat niet kan volgens de wet.........
Of het zo werkt zoals ze gedacht hebben zal moeten blijken.
Wat er allemaal in de vrijgegeven mails staat van Epstein (350 Gb of zo) waar de republikeinen plots haast mee maakten wisten de Republikeinen ook niet, die dachten iedereen op een zijspoor te zetten daarmee maar komen "bedrogen' uit. Ze schoten daarmee min of meer in hun eigen voeten.
Maar er zijn natuurlijk meer kopieën van de Epstein files, kwestie van tijd wanneer die gelekt worden nu de geest uit de fles is.
Helemaal nu de slachtoffers zich verenigd hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 18-11-2025 19:32 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Mag Californië nu wel doorgaan?MAJOR NEWS: Federal judges, including a Trump appointee, just BLOCKED Texas Republicans from using their new gerrymandered congressional map in 2026, ruling it was likely an illegal racial gerrymander. TX must revert to its 2021 map as Trump’s redistricting power grab collapses.
— MeidasTouch (@meidastouch.com) 18 november 2025
SCOTUS zal wel iets bedenken voor Texas of het na de midterms eens gaan bekijken.
[ Voor 28% gewijzigd door user109731 op 18-11-2025 21:12 ]
Voor de details .. hier de volledige uitspraak:user109731 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:05:
[Embed]
Mag Californië nu wel doorgaan?
SCOTUS zal wel iets bedenken voor Texas of het na de midterms eens gaan bekijken.
https://storage.courtlist...s.txwd.1150387.1437.0.pdf
En een artikel van Politico over de uitspraak:
https://www.politico.com/...ongressional-map-00656680
In a 2-1 ruling, the court ordered Texas to rely instead on the boundaries legislators drew in 2021. The new map, the majority concluded, appears likely to be unconstitutional and was drawn at the urging of the Trump administration.
“The map ultimately passed by the Legislature and signed by the Governor — the 2025 Map — achieved all but one of the racial objectives that DOJ demanded,” U.S. District Judge Jeffrey Brown, a Galveston-based Trump appointee, wrote for the panel majority.
Wanneer het Senaat gaat stemmen is onbekend, maar dat kan vandaag nog zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door TheBrut3 op 18-11-2025 22:12 ]
De senaat gaat niet eens stemmen maar is akkoord gegaan met "unanimous consent" waardoor de wet direct door kan naar het bureau van Trump om te ondertekenen. Daardoor hoeft de senaat dus niet hoofdelijk te stemmen en dus ook geen lastige vragen. De Republikeinen willen er dus zo snel mogelijk van af zijn.TheBrut3 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:09:
Het Huis heeft voor vrijgave gestemd, maar 1 persoon was tegen.
Wanneer het Senaat gaat stemmen is onbekend, maar dat kan vandaag nog zijn.
Ik ben benieuwd wanneer Trump gaat tekenen. Zal vast met veel show zijn en hij kan niet terug. Al wil hij het met veto niet ondertekenen, dan kan het Congres nog met ruime meerderheid doorzetten.
Zie hier zijn redenering[X: https://x.com/RepClayHiggins/status/1990868089056219267]TheBrut3 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 05:46:
Ik ben benieuwd of die ene tegenstemmer zelf binnenkort moet vertrekken. Misschien rook hij onraad vanwege vroegere contacten?
Hij is een avondje uit met MBS .. dus zal pas morgen tekenen. En hij gaat echt niet moeilijk doen want dan komt en zijn eigen geloofwaardigheid in het gedrang EN dit blijft nog langer een onderwerp van gesprek. Hij wil er vanaf zijn...Ik ben benieuwd wanneer Trump gaat tekenen. Zal vast met veel show zijn en hij kan niet terug. Al wil hij het met veto niet ondertekenen, dan kan het Congres nog met ruime meerderheid doorzetten.
[ Voor 0% gewijzigd door duvekot op 19-11-2025 08:51 . Reden: Embed oplossen (wat niet lukt 🤔) ]
Onderwerp van gesprek blijft Trump toch wel:duvekot schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:02:
[...]
Zie hier zijn redenering
[Embed]
[...]
Hij is een avondje uit met MBS .. dus zal pas morgen tekenen. En hij gaat echt niet moeilijk doen want dan komt en zijn eigen geloofwaardigheid in het gedrang EN dit blijft nog langer een onderwerp van gesprek. Hij wil er vanaf zijn...
https://edition.cnn.com/2...mp-bin-saudi-crown-princePresident Donald Trump on Tuesday angrily dismissed a question about the 2018 murder of Jamal Khashoggi, claiming the Saudi dissident journalist was “extremely controversial” and insisting the subject was only raised during his meeting with Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman to embarrass his visitor.
“You’re mentioning somebody that was extremely controversial. A lot of people didn’t like that gentleman that you’re talking about. Whether you liked him or didn’t like him, things happen,” Trump said in the Oval Office as he presided over a pageant-filled visit for the de facto Saudi leader.
Trump went on to insist Prince bin Salman — who the CIA assessed likely ordered the murder — wasn’t involved.
Doorspekt met allerlei drogredeneringen etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
"Things happen", aldus Trump. We moeten er dus niet van op staan te kijken als dissidenten en andere lastige figuren in en buiten de VS ook worden vermoord en in stukken worden gezaagd.YakuzA schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:36:
[...]
Onderwerp van gesprek blijft Trump toch wel:
[...]
https://edition.cnn.com/2...mp-bin-saudi-crown-prince
Doorspekt met allerlei drogredeneringen etc.
Ik ben wel benieuwd hoe goed het is gelukt om alle prominente republikeinen uit de Epstein files te halen, en wat de gevolgen gaan zijn (if any) voor de mensen die er in voor komen. Ik verwacht er weinig van in ieder geval, tenzij ze toevallig een prominente democraat aan de schandpaal kunnen nagelen.
[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 19-11-2025 10:14 ]
...Gunner schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:13:
Ik vind het verdacht dat Trump ineens voor vrijgave van de Epstein Files was. Daar moet iets achter zitten.... ik heb hier al een aantal plausibele verklaringen voor gelezen.
wat voor plausibele verklaringen dan? En waarom vind je die verklaringen plausibel?
Er is ook een andere optie; men wil van Trump af en gooit hem onder de bus. Trump kan defacto niet dit Veto-en want dat kost hem de kop. Maar als hij er erg slecht uit komt in de documenten dan kost het hem ook de kop. De broer van Jeffrey Epstein heeft al wat materiaal los gelaten waardoor Trump vorige week al in de problemen zat bijvoorbeeld.
Ik ben iig benieuwd. Ik vermoed wel plannen in de schaduw maar niet perse om Trump te redden. Mogelijk dat ze hem alten zinken zodat ze in de Midterms nog wat kunnen redden.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Sommige AI is overduidelijk, maar soms zit er toch iets tussen waardoor je echt gaat twijfelen.
Die zal wel nep zijn. Dat hele verhaal is tot stand gekomen door een e-mail van de broer van Jeffrey. Die e-mail was vorige week vrijgegeven en is waarschijnlijk ook de reden waarom Trump op het hakblok ligt,NeutraleTeun schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:51:
Is de video dat Trump op z'n knieën voor Clinton zit nu wel echt of AI.
Sommige AI is overduidelijk, maar soms zit er toch iets tussen waardoor je echt gaat twijfelen.
Daarin stond dus dat Trump schijnbaar uehm...orale diensten' had verleent aan iemand die Bubba werd genoemd wat wss de bekende snelterm is voor 'een man van proporties' en of Poetin de beelden had ontvangen want Jeffrey had goede banden met Poetin. De e-mail suggereerde van wel wat dus ook wss een deel van het materiaal is waar Poetin op zou zitten om Trump onder controle te kunnen houden.
Ik ga er niet op zoeken maar ik durf wel te stellen dat het AI is. Zeker aangezien de broer van Epstein al gemeld heeft dat ze met Bubba niet Bill Clinton bedoelden.NeutraleTeun schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:51:
In datzelfde bericht ontkende hij echter niet dat Trump iemand Gluck Gluck 3000 heeft gegeven dus er zijn mogelijk nog steeds foto's/videos
Maxwell's paard zou ook Bubba heten trouwens
Tip voor de volgende keer....NeutraleTeun schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:51:
1. Ga naar https://edition.cnn.com/
2. Kijk naar de headline
3. Is de headline: Trump kneels before Clinton in new salacious video
3a. Ja? Dan mag je ervan uitgaan dat het beeldmateriaal echt is
3b. Nee? Extreme en uiterstse scepsis zijn op zijn plaats, totdat het antwoord verandert in 3a.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Zodra de files echt op Trump beginnen te slaan met aanklachten of demonstraties, begint hij een oorlog met Venezuela of iets dergelijks ter afleiding.Gunner schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:13:
Ik vind het verdacht dat Trump ineens voor vrijgave van de Epstein Files was. Daar moet iets achter zitten.... ik heb hier al een aantal plausibele verklaringen voor gelezen.
En iedereen die dan tegen hem blijft demonstreren (ivm Epstein) wordt tot buitenlandse vijandig agent bestempeld (Alien Enemies Act) en subiet gedeporteerd.
Of net niks.Stoney3K schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:45:
[...]
Ik vind het ook nog altijd verbazend dat er van die hele Epstein files niks op Wikileaks voorbij is gekomen - dat doet me ook denken dat daar nog meer achter zit.
Of enorme controle op toegang en extreme repressie (dit is een buitengewoon haatdragend regime immers).
Sowieso ligt het allemaal bij het OM waar data/toegang-veiligheid sowieso hoog in het vaandel staat.
[ Voor 29% gewijzigd door DropjesLover op 19-11-2025 11:48 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik vind het ook nog altijd verbazend dat er van die hele Epstein files niks op Wikileaks voorbij is gekomen - dat doet me ook denken dat daar nog meer achter zit.DropjesLover schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:44:
[...]
Zodra de files echt op Trump beginnen te slaan met aanklachten of demonstraties, begint hij een oorlog met Venezuela of iets dergelijks ter afleiding.
En iedereen die dan tegen hem blijft demonstreren (ivm Epstein) wordt tot buitenlandse vijandig agent bestempeld (Alien Enemies Act) en subiet gedeporteerd.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik zag op reddit verwijzingen naar torrent met GBs aan documenten (maar ik heb niet gekeken).Stoney3K schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:45:
[...]
Ik vind het ook nog altijd verbazend dat er van die hele Epstein files niks op Wikileaks voorbij is gekomen - dat doet me ook denken dat daar nog meer achter zit.
Dat mensen nog verwachten dat dit consequenties voor Trump gaat hebben... het zou me verbazen.
Nou bijvoorbeeld dit; Teijgetje in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II"migchiell schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:32:
wat voor plausibele verklaringen dan? En waarom vind je die verklaringen plausibel?
Mooi om te zien en het hersteld het geloof in de medemens ook wel.
Blijft bizar om te zien wat voor Gestapo-achtige praktijken dit zijn en schrijnend is ook dat ze hier specifiek bouwplaatsen af gaan omdat ze daar de meeste kans hebben.
De nieuwsgierigheid in mij vraagt zich verder af wie het werk doet als alle mensen die het werk doen worden uitgezet - of is de werkloosheid zo groot dat de Echte Amerikaan tm het nu overneemt?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik woon in NC, dat is toch wel een vrij rode en conversatieve staat, maar bijvoorbeeld Wake en Mecklenburg county zijn wel overwegend blauw. Ik woon in een buitenwijk in Wake, en alles buiten deze nieuwbouwwijk is eigenlijk vrij conservatief, maar ook onder de buren zijn veel Trump stemmers.NiGeLaToR schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:16:
@The Realone vanaf de zijlijn lijkt het alsof de VS bestaat uit twee landen met 1 bestuur. Rood vs blauw. Want ik gok dan dat je in een 'blauwe' omgeving bent en dat dit in een 'rode omgeving' andersom is en mensen ICE gaan helpen om deportaties mogelijk te maken?
De Facebook groep van deze buurt bestaat uit bijna 3000 leden om je een idee te geven en is het nummer 1 communicatieplatform onder buren. Normaal gesproken zie je echt wel die "rood vs blauw" tweestrijd, maar bij dit onderwerp is de rode kant zéér stil. En dat is opvallend vind ik.
Nu is het ook zo dat men niet echt iets kan doen om ICE te helpen als ze dat zouden willen. Anders dan een anonieme tiplijn of zelfs bij ICE aan de slag gaan.
Dat is het bizarre en volgens mij ook wel waarom deze maatregel zelfs aan de rode kant niet bijzonder populair is. De bouwsector is al jaren aan het exploderen en ik loop nu al een tijdje rond in mijn wijk, die nog altijd in aanbouw is, en je zult echt geen woord Engels of een blanke Amerikaan rond zien lopen. Elk afgetrapt wit busje zit vol met Latijns-Amerikanen, Mariachi klinkt door de bouwplaats gevolgd door een "Olé!" zo nu en dan en lunch is empanadas en tamales. Dat is geen flauw stereotypering, maar de realiteit. En die lui werken in de zomer bij 38 graden gewoon door, 6 dagen per week.De nieuwsgierigheid in mij vraagt zich verder af wie het werk doet als alle mensen die het werk doen worden uitgezet - of is de werkloosheid zo groot dat de Echte Amerikaan tm het nu overneemt?
Nee, die Amerikanen gaan daar niet aan de slag, want die willen dat niet. Naast dat ze het niet kunnen omdat ze al minimaal 2 banen hebben.
Omdat dit soort mannen niet echt zelfverzekerd zijn, maar arrogant. Arrogantie is een masker om te verbloemen dat ze eigenlijk heel onzeker zijn. Die onzekerheid veroorzaakt een laag zelfbeeld. Dat fragiele ego proberen ze op te pompen door anderen mensen te gebruiken en misbruiken. Het is echt niet zo ingewikkeld. Helaas zijn vele mensen aan de top zo, en houden ze elkaar de hand boven het hoofd. Of eerder houden elkaar in een houtgreep: 'ik zeg niets over jouw lijken in de kast, als jij niets over de mijne zegt".PWM schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:38:
[...]
Niet heel schokkend, eerder beetje zielig. Ik ben echt een beetje verbaasd over berichten die volwassen mannen elkaar sturen. Het zijn mannen die het op een of andere manier wel redelijk gemaakt hebben. Maar ze schrijven naar Epstein alsof het onzekere meisjes op het Viva forum zijn.
Vreemd gedrag. Je kan het ook positief bekijken: Ze praten over hun gevoelens
Er zijn forse, amateuristische fouten gemaakt in de zaak tegen James Comey. Wie had dat nu verwacht van een Trump-loyalist zonder ervaring hiermee...
Nu afwachten hoe het verder gaat, maar als deze zaak ongeldig is dan is het afgelopen vanwege de verjaringstermijn.
Ja .. en dan loopt er ook nog de zaak dat ze eigenlijk helemaal niet aangesteld had mogen worden door Trump of Bondi .. want de vorige "tijdelijke" openbaar aanklager was al voorbij zijn 120 dagen tot tijdelijke aanstelling en was door de rechters aangewezen als voorlopig kandidaat na die 120 dagen. Dus door het "opstappen" had de bal weer moeten liggen bij de rechters ipv bij Trump/Bondi.user109731 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:40:
Lindsey Halligan says full grand jury never saw final indictment it handed up against Comey
Er zijn forse, amateuristische fouten gemaakt in de zaak tegen James Comey. Wie had dat nu verwacht van een Trump-loyalist zonder ervaring hiermee...
Nu afwachten hoe het verder gaat, maar als deze zaak ongeldig is dan is het afgelopen vanwege de verjaringstermijn.
Als ze inderdaad blijkt onterecht aangesteld te zijn dan vervalt ook de zaak over "Hypotheek fraude" voor Letitia James.
Bondi probeert er nog onder uit te komen door Lindsey Halligan met terugwerkende kracht ook aan te stellen als "Speciale aanklager" specifiek voor de zaken van Comey en James. Maar het is nog onduidelijk of dat ook überhaupt wel mogelijk is.
Tja, dat is niet heel gek wanneer je bewust mensen selecteerd die incompetent zijn als voorzorg wanneer ze tegen je keren. Loyaliteit is naar degene met de meeste macht en dat is niet per definitie Trump (nu nog wel, maar dat kan zo veranderen).user109731 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:40:
Lindsey Halligan says full grand jury never saw final indictment it handed up against Comey
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
[ Voor 40% gewijzigd door TheBrut3 op 20-11-2025 06:27 ]
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II