duvekot schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:09:
@
Teijgetje ik heb ook even rond gekeken naar recente rapportages. De American Immigration Council heeft in 2016 wel een rapport geschreven waarin ze aangeven dat veel mensen die uitgezet werden naar Mexico niet alle bezittingen hadden terug gekregen:
Deported with No Possessions
[...]
Dus het is zo te lezen nu niet "ineens" dat spullen niet terug gegeven worden of kwijt raken.
Dus ze hebben iig wel een bewijs dat spullen ingenomen zijn .. maar ze hebben ze niet terug gekregen en weten ook niet hoe ze dat alsnog kunnen regelen.
Maar ik lees
bijvoorbeeld op Reddit ook verhalen van mensen die gedeporteerd zijn en wel alles terug hebben gekregen toen ze aankwamen in het land waar ze heen gestuurd waren
Dank je voor jouw "onderzoek".
Maar ik heb nooit gezegd dat het "ineens" was.
Ik merkte op dat de in beslag genomen sieraden en papieren niet teruggegeven worden, die verdwijnen in het systeem. En ik verzin dat ook niet zelf, dat zijn "geluiden" die uit de huidige Amerikaanse samenleving opstijgen.
Verder maak ik uit jouw onderzoek op dat het eerder gebeurde, maar dat gewijzigde wetgeving niet gezorgd heeft voor een verbetering. Er staat zelfs dat in bijna 90% van de klachten door gedeporteerde personen dit resulteerde in "geen tegenreactie", terwijl wel bevestigd werd dat door deze spullen achter te houden mensen geheel ontredderd zijn in een vreemd land.
Met geen mogelijkheden om iemand te bellen of om vervoer te regelen gezien ze alleen de kleding meekregen die ze aanhadden.
En zoals je aangeeft is het leuk als je een ontvangstbewijs krijgt.
Maar als je uiteindelijk je spullen niet terug krijgt, wat is dat ontvangstbewijs dan waard?
Helemaal als je dan dat rapport bekijkt waarin op 90% van de klachten, na deportatie, niet ingegaan wordt.
En dan is dat rapport nog "uit de goeie ouwe tijd" , vóór het era Trump.
Gezien zijn toen al vreemdelingenhaat kan ik me niet voorstellen dat het vanaf 2017 beter ging.
Dat je dan een Reddit link aanhaalt om aan te tonen dat mensen wel alles terugkrijgen, waarin welgeteld twee reacties staan van 6 maanden geleden:
Één van iemand die zijn schoonvader wel zijn spullen terug kreeg......
En één die aangeeft dat gedeporteerden alleen de kleding meekrijgen die ze dragen, én dat foutief gearresteerde inwoners hun spullen terug krijgen...
Waarbij hij zelfs aangeeft:
I know someone personally who was deported in 2009 and he never received his phone, wallet, and money after being sent back because of "evidence".
Same most likely applies nowadays.
Dit zegt natuurlijk helemaal alles.
Onder Trump 2 / Miller is het doel 3000 arrestaties per dag, (in werkelijkheid 1100),
dat er welgeteld 1 van de 222.000 arrestaties vanaf zijn inauguratie, waarvan 75.000 helemaal zonder strafblad, aangeeft zijn spullen teruggekregen te hebben, dat is een supermooi begin .
Maar volgens mij, als ik een beetje om mij heen lees, ICE arresteert mensen die eerst in een detentiecentracarrousel van privé gevangenissen terechtkomen, zodat de happy few daar vermogens aan verdienen en de familieleden extra in het duister tasten waar hun geliefde familielid gebleven is, klopt het dus wat ik aangaf.
Sieraden en papieren verdwijnen en worden niet teruggegeven, en of dat nu in het systeem blijft hangen of niet, feit is dat een advocate in immigratiezaken recent aangeeft nog nooit iets teruggekregen te hebben.
En dat nadat ze dus in Amerika zelf werkt en alle justitiële wegen kent, en de procedures dus in Amerika zelf aanhangig maakte.
En dan ook adviseert om niets van waarde bij je te hebben als je in een mogelijke doelgroep zit. Dus ook geen paspoort of papieren meenemen, ondanks dat ICE vereist dat je dat bij je hebt.
Maar de ring en telefoon eerder uit de verwijderde link waren van een Amerikaanse inwoonster die foutief gearresteerd was en weer vrijgelaten, die heeft ze niet terug.
Dus ook dat een staatsburger alles terug krijgt klopt niet ........
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.